No nevím jak koroze u nového Ceedu (sám jsem jím už jel), ale ty máš už asi na své Octávii z roku 2005 třetí turbo že??? Chlapi už se k...a probudtě a vyzkoušejte si tyto auta. Sám mám zkušenost s pohybem na servise Škoda a Kia a myslím že by Vám růžové brýle praskali už po 2-3 dnech...Nebuďte zabednění Korea je dneska top země co se týče techniky, my jsme zcela mimo tak můžeme závidět.
Nemusíš to brát tak důsledně, ale dalo by se jmenovat prvotiny v oblasti elektroniky i v Západním světě a těch prapůvodních myšlenek a zakladatelů tam rozhodně málo není, od Bella, přes počítače, internet... atd.
Samozřejmě že existují i evropské prvotiny, nicméně stále platí konstatování psané výše. Popírat to řečením jednoho jména je trochu mimo. Pochopitelně že vše není vynalezené v Asii, řeč byla o tom, že v tom vede.
U berlinga r.v 97 jsem jezdil skoro rok se slušně ohoblovaným bokem..a rez se toho snad bál. Že ubývá fiatů mě docela mrzí. No, a jestli kia čirou náhodou udrží ty ceny, které tady vidíme, dlouhodobě, tak jich bude jezdit ještě míň, a zřejmě nejen jich... :'-(
Já teda mám odřený zadní blatník na autě opakovaně (ten není plastový) a po několik zim... furt se chystám, že to nechám opravit a konečně letos první povrchová koroze. Na to, že je to až na plech a ještě už jednou opravované, tak fajn :-)
Zapomínáš na dvě věci. Evropským firmám se vývoj v těchto oblastech povětšinou nevyplatí (sice to vyvinou, ale těžko to tu budou vyrábět). Občas se nějaká najde, ale i tak je výroba čistě v Asii a v EU je jen vývoj a konzultace. I ti zázrační Korejci mají vývojová centra v EU, třeba displaye Samsung vyvíjí v Nizozemsku.
Tady nejde o to, kdo je lepší, ale o to, kdo má levnější pracovní sílu. Je řada věcí, které vyrábět prakticky nemůžeme, a bude jich jen přibývat.
Japonci to dělají podobně. Třeba Sony kolikrát novou technologii vyvine, ale jak ztratí exkluzivitu a nemohou si na ní žádat velké prémium, tak výrobu prodají na Taiwan, do Koree nebo Číny a nechají je na to lepit jejich značku za poplatek.
Samozřejmě Korejci nemají na vozy typu BMW, Audi...Ale ostatní výrobci jsou už "v jedné lajně", takoví např. francouzi za ní:-). Jak jsem psal spolehlivost je již také velmi dobrá viz testy auto Bild atd...Kdy z Vás by v roce 2000 předpovídal tyto úspěchy korejských vozů.
Šroty to nejsou, naopak je to nebezpečná konkurence zaběhlých značek. Japonce už v Evropě slušně položili, Fiat taky, pomalu drtí Francouze... ale je jen otázka času, kdy se začnou dít přešlapy. Historie se neustále opakuje :-)
- v čom je technika lepšia? -
- čo z toho, čo potrebuješ, nemajú francúzske autá vo výbave? -
- u ktorej mainstreamovej značky nestojí servis za prd? -
- záruka = kvalita? z ktorej višne si spadol? -
Tak to je na tom pořád líp než tatíkova bývalá octáva, té zrezla kapota po 4 letech a záruka na to nebyla. Starého ceeda má tchýně ve firmě jako služebáka a jezdí po stavbách(geodeti) a i po 5 ti letech a cca 80tkm je naprosto OK :-)
Tak to je divné... Octavia má záruku na rez 12 let! Takže tatínek buď nejezdil do autorizovaného servisu na garančnky,nebo to někdě bouchl a opravit si to nechal u Franty ve stodole... To se ale pak není čemu divit,že to zrezivělo,natož,že to neuznali :-)
Můj dědeček měl taky Oktávku a taky rezla. Vždy tvrdil, že to byl šlendrián, třeba pod jedním zadním křídelkem chyběl kus gumy už z továrny a spínačka vyhořela hned první týden. Byla modrá, asi taková: [odkaz] ... ale na garančky děda nejezdil, tak to bylo asi tím >:D
Stačí se kouknout, jak ta záruka vypadá. Je na prorezivění(skrz) ne na oreznurí, byl to problém prvních dvou let OII. Hrana kapoty a vzadu lemy od kamínků :-! Dostal na to sice kulanci, ale i tak platil za kapotu 12.800,-kč 8-s a to ji ještě nastříkali o odstín vedle a slořili ten čumák, že vypadal jak po bouračce.
Pokud mluvíš o antikorozních postupech, tak to je jedna z oblastí, kde francouzi dlouhodobě vedou a vedli. Dodnes jezdí korozí nepoznamenané např. P205, P406 atd... a to i při běžném provozu.
Spíše mluvím koplexně...Francouzi v tomto odvětví měli taky velký dluh z minulosti:-) viz Citroen (85-90). Jinak jsem celkem detailně viděl Peugeoty (307-308 okolo let 2004-2008). Karoserie super, ty tvary se mi líbí a moc, ale kam oko nevidí....katastrofa. Jako z kinder vejce...
Já třeba u Renaultu... plastové blatníky ne a ne začít reznout >:D Fiat na tom celkově teď vůbec není špatně, jak to tak pozoruju, ale je to taky dáno tím, že se jich prodá podstatně méně než kdysi a nejsou tak vidět, jak třeba koncern... a brzy budou vidět i Korejci.
Pokiaľ viem, tak Francúzi zvykli (a snáď tú istú technológiu používajú stále) máčať hotové zvarené karosérie do zinkového roztoku. Všetci ostatní (alebo väčšina) majú pozinkované jednotlivé plechy a tie zvárajú. Je jasné, čo vydrží viac.
To se mi nechce věřit. Původní cena 531 500Kč, po slevě v akci 421 200 tj. 110 000Kč sleva a ještě to stáhli o 41 200Kč dolu?!!! A to včetně paketů?
Podle recenze jsou podvozek a jízdní vlastnosti srovnatelné, těch několik 35Nm a 5Km/h zas takovou roli nehraje. Jasně že zarytý fanda koncernu do něj nepůjde, ale kdo nemá rád německou bezpohlavnost půjde i do designově zdařilejšího Ceedu.
Musíš být realista,nikoli zaslepenej fanda korejců! ;-) Kia Ceed Exclusive 1,4 CVVT/73 kW 359.980,- Kč a Golf Comfort Edition 1,2 TSI/77kW 353.900,- Kč s DPH. Jede to mnohem líp,má mnohem lepší spotřebu,lepší zpracování,materiály,prostornost,jízdní vlastnosti,vychytané detaily a neskonale vyšší zůstatkovou hodnotu. KIU si opravdu koupí jen zaslepený fanda... ;-)
A to ještě nepočítám, že z toho Golfu ti bezproblémů desítku všude stáhnou ;-)
Tak se přijď povozit a bude ti to jasné. Hlučnost, vibrace, a hlavně výbava. Srovnávej skutečně srovnatelné výbavy. Ale jasně pokud ti srdce tlucě v rytmu Wolkswagen, pak argumenty nemají cenu. Jak jsem psal předtím už jsem jej řídil a je to neskutečné auto...
Proc proste nepripustit, ze by mohl korejec dorovnat minimalne v te "hlucnosti" , vybave a vibracich etalon?
Nemluvim o rizeni a podvozku... i kdyz i tam urcite udelali dalsi pokrok.
Nenech se mýlit. Ceed (mluvím o motoru 1,4 benizin) je DALEKO tižší, výbava v porovnání s cenou lepší a ano máš pravdu Golf to není, v mnohém je to auto přitažlivější! Ano Golf je technokratický a chladný a svým způsobem přitažlivý, ale trofám si řící že nebude tak spolehlivý. Vzhledem k tomu že starý model Ceedu měl značné úspěchy co se spolehlivosti týká a hlavně motory 1,2 a 1,4 TSI jsou tragédie (jedou super to jo), ale sypou se ja hrad s písku. Každý soudný autorizovaném mechanik v servisu Wolkswagen to potrdí!
No neboj nejsem ;-) . Divil by jsi se čím se živím, ale máš pravdu v rodině mám "prodejců" několik. Skutečně s těmi poruchami vím moc dobře o čem to je...Kdykoli bych tě (a rád naživo) přesvědčil.
Já nejsem průměrně hloupý zákazník, takže nepřesvědčil, takových bylo, co se pokoušeli.
Jj, budu ti po téhle větě věřit: "Tak se přijď povozit a bude ti to jasné" ;-)
Když jsi tak nadprůměrně chytrý zákazník, tak to můžeš vysvětlit všem těm méně chytrým co mají v koncernových TSI po dvou letech už 3 polomotor. Najdou tě tady. Ostatně pokud změnu nezkusíš, tak budeš stále jen ten erudovaný "mistr teoretického oltáře". Kterého o všem pravdivém a nadprůměrně poučeném vždy skvěle informuje páteční TopGrear..... :no:
Vzhledem k tomu, že v hlučnosti se to nepodařilo i30, tak nepočítám, že se to podaří Ceedu. V hlučnosti je na tom moc pěkně třeba C4, špatně naopak Bravo.
Jediné, co C4 trochu dělá pihu na kráse je malinko hlučnější přejezd příčných nerovností, ale třeba motor je odhlučněný výborně. Ale to i v Golfu nebo nové i30, ty rozdíly jsou opravdu nepatrné.
Pravda je, že Citroen má oproti Golfu alespoň osobitý charakter a toho si cením. To auto má prostě "ksicht". Pro mě jasně nej francouz, ale stejně bych šel raději do Ceedu (ale to už je skutečně o individuálním vkusu každého z nás). Každopádně až začně koncern dávat svým hyper, top, nej - kvalitnějším vozům (jak se poradách pro majitele autosalonů) prezentují záruku min 5 let, nemluvím o 7, pak budou skutečně tam kde chtějí být!
Pro mne je Golf osobitý dostatečně, ještě se mi nestalo, že bych si jej s čímkoliv spletl, jak uvnitř, tak vně.
Záruku k Golfu můžeš mít pětiletou bez omezení kilkometrů, stojí 12t, když jsem auto konfiguroval, tak mi ji prodejce nabídl za 6t, což není nikterak velká cena - jedna mlhovka Ceedu >:D
O C4 jsem premyslel, nez jsem koupil svoji "rejzi" :-) Dokonce jsem se byl projet v 1.6VTi Tendance... a byl jsem celkem unesen. Auto je to krasne, jen mi neprislo, ze by byla az tak ticha... pri 130 mi prisel hluk uplne stejny jako u ceedu, Megose i Focusu (Classic)...
No, rejze nakonec zvitezila, pze jsem se nechal zviklat strachem z male zaruky a zkusenostmi a recmi ala "jedna baba povidala", ze frantici jsou poruchovi :-)
A tak jsem zvolil jiz svoji druhou rejzi "z Asie" :-) (koneckoncu v cele rodine jich jezdi celkem 6 a zaklepeme - bez problemu) na zaklade dobrych osobnich zkusenosti. Ceed sice neni dokonaly (po FL jeste o neco ozebracenejsi), ale slouzi dobre... az na vrzajici schranku spolujezdce, mlatici pravy zadni tlumic? (musim pridusit servis, at s tim uz konecne neco udelaji - ja chci svych Seduuuum)
Záruka je dnes klidně pětiletá, k leasingu v ceně. U Citrouše spíše než ze spolehlivosti mám strach z pověsti jejich servisů a i cena garančky mi nepřišla nejnižší. V tom je lepší koncernový kolega Peugeot, kde zatím mám jen dobré zkušenosti.
Tak pokud jsi spokojený, proč ne. Osobně se mi minulý Ceed neskutečně líbí v kombíku... to auto má šmrnc. Ale ač duší benzínový člověk, tak bych volil 1,6 CRDi, jezdím nejvíce dálnice a vadila by mi vyšší spotřeba a hlavně vytočený motor.
No pekne jste to tu rozjeli..., ale ta cena se dala cekat. Ted uz nikdo nemusi delat Korejcum neplaceneho testovaciho jezdce, aby si na vlastni pest overil, ze to jsou dobra auta. Korejci davno nemaji problem uchytit se v Evrope, kdyz to tu uz zacinaji valcovat. Tim mene nebudou cenove drtit VW a zbytecne si snizovat vlastni zisky a rozpoutavat cenovou valku. Cenu nasadili presne podle konkurence, ani nizkou, ani vysokou. A i s touto cenou aut prodaji zhruba tolik co stihaji vyrabet.Takze doba levnych Hyundai a Kia je navzdy pryc. Ted je rada na Cinanech od GreatWallu, aby predvedli, co umi a jak se Bulhari poperou s kvalitou vyroby. Tak dlouho jste podcenovali Hundaie s Kiou a utvrzovali se, ze to jsou smejdy, ze vam ted bude par roku trvat nez pochopite, ze se prodavaji v pohode i za cenu VW ;-) Me to teda vubec neprekvapuje. Cesky trh byl vzdycky 100let za opicema.
Tady je někdo těžce, ale těžce mimo.
1) korejci tak válcují ostatní evropské značky, že nejprodávanější i30 je na krásném 41. místě >:-[] a jen Octavií se v Evropě prodá téměř 2x tolik...
2) že je český trh 100 let za opicema - no jestli tím myslíš, že prodeje Hyundai/Kia neodpovídají zbytku Evropy a jsou nepoměrně vyšší...
se vzbud, Hyundai uz nejsou ty strepy co byvaly, minimalne od doby Hyundai Getz uz je zbytek sveta krom uprdene Prazske kotliny a nejblizsiho okoli bere vazne. Presne jak rikam, jsi 100 let za opicema.
Položím ti pár otázek, jo?
Takže česká kotlina je podle tebe 100 let za opicema, protože tady kupujeme převážně domácí produkci? Ano? A podle tebe takový typický vyspělý trh je Korea.
Chápu to správně?
kazdy kto mi tu bude tvrdit ze 1.2 TSi je motor do golfa/octavia ma asi nejaky problem...
Poznam servisakov v skodovka a povedali ze 1.2 TSI je tak do fabie, aj to toho turbochudaka musis setrit, aby ti nezacalo najme do kopca smrdiet od motora v kabine
Uz sa tesim na zivotnost toho motora.
Takže ve skutečnosti začne prodej,až bude :-) Osobně si myslím,že až to začne cenově konkurovat Fábii,bude to trhák... Do té doby nemá cedník s i30 šanci... Myslím tím na evropském trhu. U nás pořát ještě mají lidé zažity,že Hyundai/KIA jsou levné značky,tak jim bude ještě chvíli trvat,než zjistí,že za podobné peníze můžou mít legendy...
A která značka ho po nějaké době nemá??? Nechám se poučit. Škoda by jej potřebovala už hooodně dlouho. Octavia 1,6 TDi za 530 tis, kde se zadní okna stahují klikou mě balila snad ještě 6 týdnů...Škoda, že se tady o tom nikdo nezmíní....
Akcni cenik ? Vy jste ale dobra jelita. Akcni cenik se dava na vybehove modely, jako je tedka zrovna Golf, akcni cenik na Ceed ocekavejte tak za tri roky nejdriv. Ktery vyrobce by daval akcni ceny na auta, kdyz vyrabi na 90 procent svych kapacit a rostou mu zisky v radech desitek procent ? Prani choreho mozku - otec myslenky....
Tak se podivej na jejich mezirocni narusty prodeje... vzhledem k tomu ze se v Evrope mezirocne prodava cim dal tim MENE aut, tak ty narusty musely jit logicky na ukor neceho, nejspis vsech tech Fiatu, Opelu, Renaultu, Peugeotu a Citroenu, kteri ted spolecne rvou, ze nutne potrebuji dotace. Za tu cenu to prodaji uplne v poho, o akcnim ceniku si nech zdat.
Píšeš nesmysly. Za tu cenu neprodají, stačí se podívat do skladových vozů Hyundai a uvidíš, že třeba i40 se prodává o 100t levněji než v ceníku a nové i30 taky s pěknou slevou a to nejsou ani 3 měsíce, natož 3 roky.
Už při uvedení na trh byla na i30 sleva pro prvních tuším 400 zákazníků.
To, co predvadi Kia s vybavami je na rucnik. Nic proti vybavove politice, ve finalu je to auto levnejsi nez poskladane, ale musi to byt nejak rozumne dane. Tady vsak nema smysl uvazovat o jinem nez nejvyssim stupni vybavy.
Zasnu, ze druhy nejvyssi stupen vybavy ma zadni zrcatka na paku a plastovy volant... :no:
Za 15 000 si v balíku dokoupíš zadní okna v elektrice, tempomat, kožený a chromový paket, proměnlivý posilovač řízení FLEX, mlhovky, takže bych to tak tragicky neviděl. Spíš mě štve nemožnost dokoupit do střední výbavy některé věci třeba vyhřívání čelního skla atd. A u nejvyšší vývaby mě zase štve, že už věci jako vyhřívání sedaček neobsahuje bez příplatku.
Nejvyssi vybava u ceedu je na urovni prumerne vybavy jinych aut. Tomuto, ano presne tomuto se rika lowcost! Ale pokud chce pan kral jezdit do boje na oslikovi, budiz.
No v prvom rade, druhy najvyssi je zaroven druhy najnizsi. Ale chapem ze to znie "udernejsie". Co ale nechapem su tie "zadni zrcatka". K comu to preboha je? A este jedna vec: nikde nevidim "pripravu na autoradio". To je teda fakt pruser ze toto Kia nedodava v ziadnom stupni vybavy...
>:D
Já bych si spíše typnul slabší variantu 1,6 GDI. Osobně bych bral tu silnější. Když už prý lepší "sportovnější" podvozek z dvojce i30 a Ceed, tak k tomu odpovídající motor. Ale osobně mě oslovuje i 1,6 CRDi. Budu muset vyrazit se jít podívat.
Tiez rozmyslam, ze to pojdem obzriet. Snad sa mi tentokrat nepodari nic povyberat z interieru >:D
Ale najprv je na rade kaskaj s novym renaultackym 1,6dci :-)
No...kaskaj preto, lebo som sa vratil z testovacej jazdy jukea (190 koni, ale auto ako celok s tymto motorom je pekna ...blbost), tak som si rovno zajednal aj kaskaja.
Tak s aklimatizací jsme na třech stech, tedy cenově nic podbízivého.
Když k tomu přidáme některé prvky, jako třeba mlhovky za DESÍTKU!!!, tak musím uznat, že se od koncrernu učí velmi rychle.
Stejně tak hodnocení výbavy je velmi příhodné. El. zadní okna až v nejvyšší výbavě... Když to srovnám s Golfem... Až někdo napíše něco o chudé záklaní výbavě koncernu, aspoň vím, kam odkazovat - k ceníků ceeda.
Tak nějak. Vždy mě fascinují ti, co píší o chudé výbavě Golfa, ale buď si ceník nepřečetli kompletně, nebo jej nepochopili. A pak je tu skupina, která ho neviděla od Golfu IV 8-s
Jistě. Opět půjde na odbyt jen úzká část modelové nabídky a časem se tak zřejmě vytratí mnohé kombinace a prvky. Naopak to, co se bude prodávat dobře, cenově klesne.
Koneckonců paleta motorů není už teď nijak bohatá a náročnějšího zákazníka nemá šanci uspokojit.
Osobně si tipuji, že tak 60 % prodej; bude v základní 1.4 benzin.
Korea si definitivně osvojila strategii Japonců z minulého století. Levná pracovní síla, dobrá auta pro hlavní proud s minimem motorizací ale trefující velkou část trhu, velká píle spojená s "flexibilním" přístupem ke kopírování evropských vzorů a hurá do US a do EU. Japonci zbohatli, ztratili výhodu levné pracovní síly a Korea je na všech trzích vytlačuje jak kečup z plastové láhve. Civic, M3 a Auris mají padáka, protože nedokáží konkurovat výrobními náklady a dnes už ani technicky. Korejské tsunami má daleko větší ničivé účinky než to přírodní.
heh ani nahodou len si pozri skyactiv-g alebo d podla toho co ti lepsie vonia, korea je fajn, ale este som nepocul o firme kde by platilo za malo penazi vela muziky, radsej mazdu CX-5 ale najradsej by som nejak medak alebo BMW :-) V6 -V8
Heh, podívej se na prodeje a zjistíš, že
v Evropě letos za 1-3 všichni Japonci padají jak listí ze stromu (Toyota -8%, Honda -29%, Mazda -14%) a v absolutních číslech se už Hyundai dotáhl na Toyotu (160 000 prodaných kusů) přičemž Honda i Mazda jsou daleko v poli poražených (49 000, 45 000ks).
V US je to podobné, Toyota i Honda padají, Hyundai roste, již letos tam Hyundai přefikne Hondu a příští rok nejspíš dotáhne Toyotu.
Prostě z globálního pohledu se věci mají tak, že jak na americkém kontinentu tak v Evropě je postupně japonská produkce nahrazována korejskou a je asi jen otázkou času kdy proces půjde dál, tedy do Číny.
Technologie skyactivu na těchto globálních procesech nic nezmění.
Podle mě je problém japonců širší. Jsou v podobném stavu/situaci jako Evropa. Ztratili ten tah branku co měli ještě před 20ti lety, kdy to vypadalo, že převálcují ekonomicky celý svět, nejenom v autech. Teď jsou stejně jako Evropa tradiční ale stárnoucí a stagnující průmyslová země a ztrácí pozice nejenom v autech, ale i v elektronice.
Pokud se vrátím k autům, tak vidím v Evropě z jejich strany hlavně bezradnost a bezkoncepčnost v modelové politice, která je skoro stejně chaotická jako u Fiatu. Cenově jsou na tom dnes srovnatelně s Evropou a Koreou. Jediný kdo dokáže nejenom držet krok, ale i udávat trendy je Nissan se svými crossovery.
Prečo tu preboha všetci akéhokoľvek nového zástupcu nižšej strednej triedy porovnávajú s Golfom? Čím je objektívne Golf lepší, alebo iný ako konkurencia? Páni, píše sa rok 2012 a v tejto triede sú už len výborné a ešte lepšie autá bez ohľadu na znak na kapote. Golf od tretej generácie už nie je žiadnym etalonom ale úplne štandardným, priemerným (čo neznamená, že zlým) zástupcom svojej triedy so špecifickou cenovou politikou všetko za príplatok. Práve som porovnával podobné výbavy aj motorizácie u Ceeda a Golfa a nech robím čokoľvek, vždy ten Golf vychádza o min. 2500 - 3 000 € drahšie, čo zrovna nie je málo. Pletiete sem nejaké akciové ponuky Golfu, v poriadku, tie ale majú všetci konkurenti a bude ich mať aj Ceed. Dizajnom, kvalitou spracovania, spoľahlivosťou je Ceed (Korejci všeobecne) na úrovni konkurencie, často výrazne ďalej a nie je podstatné, či sa to niekomu z nás páči, alebo nie. Aj z tohto dôvodu nechápem, prečo by mal byť Ceed výrazne lacnejší od konkurencie, nedajbože od Golfa. Časy lacných plastových áut z Koreje už skončili, toto je už úplne iná liga a na rozdiel od miestnych "patriotov" to rešpektuje aj konkurencia, ktorá má dôvod na nervozitu.
Kdo ti za to může, žě neumíš počítat a nikdy jsi nic nekupoval.
Pro mne kupujícího je podstatná cena, kterou za auta zaplatím, co mají v ceníku mi je jedno. Jestli ty kupuješ za ceníkové ceny, i když je veřejně prezentovaná nižší, tak ti musí být radost něco prodat. "Dobry den, ne, ten rohlík nechci za 90h, dejte mi ho za 2,50Sk, vždy vše kupuju za původní a vyšší cenu" >:D
Když chceš porovnávat, tak porovnej české ceny, protože jsi na českém serveru a nikdo z diskutujících, krom slováků, tady slovenské ceny. I nadpis článku jasně zní "Na ČESKÉM trhu od..."
V čem je Ceed nebo i30 minulé a klidně i současné generace výrazně dál!?!? než ostatní zpracováním, kvalitou, designem!!! A je úplně jedno, co si o tom ty myslíš, že je pravdou. A prosím konkrétně.
Ty nechápeš proč by měl být Ceed nebo i30 levnější než je? To je mi tě líto, že nechápeš, co určuje ceny výrobku. V první řadě trh, čili pokud lidi jsou ochotní dát za Golga nebo Octavku více než za korejské auto, tak ho za tolik prodejce bude prodávat.
Prodloužení je na 5 let, je řešené formou pojištění proti neplánovaným výdajům a v ČR by mělo stát 12 tisíc, Ronault psal, že ho nabízí za 6. Informace jsou třeba zde:
[odkaz]
Můžeš si vybrat, jestli chceš prodlužovat o 1, 2 nebo 3 roky, jaké budeš mít omezení km (až 200 tisíc) a můžeš ji dokoupit i později (během prvních dvou let a 100 tisíc km).
Jinak Golf má 2 roky všeobecnou, 3 roky na lak a karoserii, 12 na prorezavění. Měl jsem za to, že má i 5 let na pohonné ústrojí, ale v katalogu jsem o tom zmínku nenašel. Minimálně v USA tomu tak je. Nicméně v USA má základní záruka 4 roky.
Jak píše MT, 12t na 5 let a má tam drobnou chybu, protože to je bez omezení kilometrů. Pokud si to objednáš rovnou při koupi, tak to dávají za poloviční cenu, takže 6t. Jinak za 6t je normální cena na 5 let a tuším 150t km. Mám to tady někde na letáku, klidně ti jej pošlu.
Taky ale započítej servisní náklady na garančky a dle toho, co jsem se ptal ve dvou prodejnách, tak mi servisní náklady vyšly levnější (myslím garančky) u VW, ne hned, ale po 100t km ano (počítám s tím, že těch 6t kč za záruku navíc bych ušetřil na těch garančkách).
Přiznám, že jsem se sám divil, co jsou schopní u VW nabídnout, když se nedíváš jen do ceníku.
"Golf od tretej generácie už nie je žiadnym etalonom ale úplne štandardným, priemerným (čo neznamená, že zlým) zástupcom svojej triedy"
Někteří lidé umí pobavit. Co takhle vzít si slovník? ;-)
S něčím se porovnávat musí a Golf sice kolikrát není v jednotlivých oblastech nejlepší, ale za to nabízí celkem vyvážené vlastnosti. Dám ti jednu radu, nikdy neporovnávej ceny aut s příplatky. Čím víc jich je, tím víc mimo se dostáváš. Na příplatkovou výbavu bývají velké slevy, což bývá dobře vidět na cenách balíčků.
Ceny jsou vždy o trhu. Ty možná korejskou produkci vnímáš rovnocenně, já zase dám vždy přednost evropské produkci, pokud to pro mne nebude nějak výrazně nevýhodné. Dokud bude většina lidí jako já, tak hold musí mít podprůměrnou cenu, nebo se smířit s paběrkováním. Pro mne ta otázka zkrátka není v čem jsou korejská auta horší, ale co navíc mi nabízí. Když už bych to bral osobně, tak se naprosto odepíší nabídkou motorů a převodovek. Pro sebe tam zkrátka nic nevidím.
Pokud dodnes kupuji evropské televize, lednice, žehličky atp., tak snad ještě nějakou dobu vydržím i s auty.
Včera jsem viděl nového Ceeda naživo v OC Chodov. To autíčko vypadalo velice dobře. Nasedla do toho rodinka a odjela, než jsem to auto stačil pořádně prohlédnout. Dnes jsem narazil ihned na dvě nové i30 na Floře. Myslím si, že tato auta budu vídat čím dál tím víc. Dal bych přednost Ceedu.
Ve verzi Comfort není příplatek na mlhovky 10 000, ale jen 5 000.
Připadá mi, že i30 a Cee'd si na českém trhu nenápadně rozdělili role. i30 má být masovka, rodinné auto kde i levnější provedení uspokojí běžné potřeby, (Trikolor, maximálně Style), naopak Cee'd chce být pro ty, kteří mají auto jako součást image, takže v rámci "Exclusive plus" dostanou šanci ti, kdo chtějí třeba jen xenony za 20 místo paketu Premium za 99.