Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Cee‘d Navigátor 2011: Nové slevy na zvýhodněné modely

Doprodej skladových zásob je u Kie minulostí, i nové akční modely ale nabízí výhodné ceny.
Zpět na článek
8. 1. 2011 23:31
neregistrovaný "Kajfik"
8. 1. 2011 12:33
Prilisne sebevedomi...
V dnesni dobe vyprodeju je tato cena brutalne premrstena... auta jsou to dobra a trufam si napsat, ze vetsine (kdyz pomineme zdejsi, velmi znamou, virtualni "elitu" naroda) lidi staci a delaji jim radost.
Ale v roce 2011 to vypada, ze korejci diky uspechum zapomneli, ze dobre jmeno se buduje delsi cas, nez pouhe 3 roky s dobrymi vysledky.
V soucasne dobe s nabidkami konkurence bych KIU nezaradil do sveho vyberu... casy vytecneho pomeru cena/vykon/kvalita jsou fuc. Dnes tu vidim jine kone...
Takze KIA za sebevedomi dostane :no:
Rozbalit vlákno
60
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 13:19
Re: Prilisne sebevedomi...
Brutálně přemrštěná? To bys chtěl, aby dávali auta zdarma k nákupu nad 10 000 v lidlu >:D ?
Za 260 máš vše, co skromný člověk může chtít. Za 315 máš plný hrnec výbavy a to vše při slušné základní motorizaci...
Tam, kde Kia končí s cenou vybaveného vozu, koncern začíná s holobyty.
Renault je snad o něco níže s oholenou verzí Méganu, ale tím jsme konkurenci vyřídili.
Neříkám, že Kia je bůhví co, ale cena podle mě více než odpovídá kvalitě.
Nebo raději novou C4 s údajně katastrofálním přístupem importéra?
Či snad úžasné Škodawageny již od 209 tis., kde reálná nabídka začíná na 240 tis. za krátkou Fabii? Opravdu ne, děkuji.
8. 1. 2011 13:31
Re: Prilisne sebevedomi...
Podle meho je to tak... koneckoncu pokud si porovnas vybavy Hyundaie a KIE, tak Hyundai vychazi daleko lepe. Tech 315 je setsakramentsky moc ... chybi podstatne ESP, ktere ma zavedena konkurence temer standardem (sice u vyprodeju, ale je to tam) a kdyz uvazim nabidku nove C4 ke ktere prilepim 25 za Radio, multif volant a ESP, dostanu se na 300... a dostanu atraktivni vuz se stejnym motorem a o neco lepsi vybavou... (bez mlhovek to jde taky).

Ac jsem zhnusen ze zdejsi profanace koncernu, tak musim dat kontra... projdi si skladovky golfu, do 350 najdes i TSI 85k se stejnou vybavou jako nic - a bude mit ESP.
Renault je levnejsi pri stejne vybave + ESP... +- stejna cena.
Co je "udajne" katastrofalni pristup importera, nejak si to nedovedu predstavit - formuluj pro blbe.
Skodovky jsou obecne predrazene...

EDIT: na skladovkach jsem nasel GOLFA s 85k TSI za tezko uveritelnych 323... ale je to tam!!! Checkni si vybavu... proste KIA je v porovnani s konkurenci mimo.

Mozna v tom je najaky zakulisni tah korejskeho koncernu, ale trend poklesu prodanych ceedu bude letos pri teto cenove hladine jistojiste pokracovat - alespon u nas.
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 14:39
Re: Prilisne sebevedomi...
Tak předně si nemyslím, že by 63 kW TSičko bylo nějakou extra výhodou oproti základní 1.4 v Cédéčku.
Ano, skladovky Golfu jsou celkem příznivé, až mě to docela překvapilo (oproti Octavii je to cenový ráj >:D ). Většina přesto obstarožní 1.4ky...
Přesto, v tom Cédéčku je vše - od navogace přes parkovací senzory...
Já netvrdím, že bych volil Cédéčko. Dokonce s tebou budu i souhlasit v tom, že cenová výhodnost již není nějak výrazná.
Přesto je to podle mě cena více než adekvátní. Koneckonců o tom rozhodnou zákazníci ;-)
"udajne" katastrofalni pristup importera = neochota řešit jakékoliv reklamace a potíže. Přístup údajně takový, že vše podstupuje prodejce importérovi a na něm závisí, zda bude vyhověno či nikoliv. Údajně píši proto, že jsem to vyčetl a není to z mojí zkušenosti. A nebudu to tedy stavět jako "pravdu". Nicméně tohle vědomí mě třeba zcela odrazuje o Citroenu vůbec uvažovat. U prodejce Kia jsem byl a rozhodně vstřícnost, navíc nabízeli mmj. 0% navýšení úvěru (nevím jestli stále platí) narozdíl od zlodějiny jménem Škofin atd.
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 14:44
Re: Prilisne sebevedomi...
A ještě se dívám, že cenová nabídka vypadá u skladovek VW takhle:
Cena 339 480 Kč (cena prodejce)
Cena 358 900 Kč (doporučená maloobchodní cena)
A je otázkou, jestli není cena prodejce pouze při využití financování XYZ tak, jak je dnes pomalu zvykem.
Kiu za 315 dostaneš i kdyby byl prodejce neoblomný jako skála ;-)
Avatar - abacus
9. 1. 2011 11:23
Re: Prilisne sebevedomi...
nákupná cena vozidla - nové
Golf: 339 480 Kč
Cee´d: 315 000 Kč

Predajná cena vozidla po 3 rokoch
Golf: 215 000 Kč
Cee´d: 100 000 Kč
9. 1. 2011 11:45
Re: Prilisne sebevedomi...
Kdeže je k mání Ceed 3 roky starý za 100 000kč?Nebyl by to špatný kup.
Avatar - abacus
9. 1. 2011 13:57
Re: Prilisne sebevedomi...
Nejde mi o cenu automobilu konkrétneho modelu a typu po troch rokoch, ale o dôležitý aspekt pri nákupe nového auta a to je jeho účtovná i reálna zostatková hodnota.
Pre akýkoľvek subjekt, ktorý používa automobil ako výrobný nástroj, prípadne ako prostriedok na dosiahnutie príjmu si dvakrát skalkuluje, čo je skutočne "výhodnejšia" kúpa.
9. 1. 2011 15:23
Re: Prilisne sebevedomi...
Ale píšeš o 3-letém Ceedu za 100000Kč.Tak mám zájem,výborný kup,i kdybych ho měl jen prodat dál.Nebo je tento Tvůj důležitý aspekt založen na tvé smyšlené ceně?Zřejmě ano.
Avatar - abacus
9. 1. 2011 15:54
Re: Prilisne sebevedomi...
Ja riešim odpredaj auta, jeho vyššiu hodnotu, rýchlosť predaja.
Predávať akčný Ceed po 3 rokoch za 170 000 Kč /cca 7000€/ je naivná predstava predávajúcich. Ešte naivnejší sú tí, čo to za tie peniaze kúpia.
Súkromné osoby pri predaji jazdenky tejto kategórie sa snažia auto odpredať za čo navyššiu cenu, pretože do neho "investovali veľa".

Firma sa snaží vozidlo odpredať, čo najrýchlejšie. A zatiaľ sa ti to podarí najrýchlejšie a najlepšie s "koncernovými" (VW) autami.

Inak, ak chceš vedieť skutočnú hodnotu auta, zájdi si zajtra do banky. Nahlas im typ, model a vek a oni ti rýchlo vyrátajú, na koľko je ten tvoj tátoš cenený. Tie tabuľky na základe ktorých ti to povedia boli vytvorené niekoľkoročným analitickými postupnosťami a prieskumami. Odrážajú mnoho hodnôt danej automobilky a musíš to pochopiť a nateraz brať fakt, že VW je v danej hodnote - aspekte, predaj jazdenky jeden z najlepších.
Nebudeme do toho ťahať poisťovne. Vtedy by sa ti otvorili oči, až by si sa dozvedel akú hodnotu má podľa nich tvoje auto.
Avatar - das_autos
9. 1. 2011 16:44
Re: Prilisne sebevedomi...
V tomhle si se prostě spletl.Tohle auto si lidi nekupujou,aby ho za tři roky prodali a tím pádem je jich na trhu málo a tím pádem je cena kvůli poptávce taky vyšší.Na S autu by jsi tříletých benzínových Ceedů plus Swéček napočítal všehovšudy sedm.
Avatar - abacus
9. 1. 2011 17:15
Re: Prilisne sebevedomi...
Takže iba potvrdzuješ, že terajšia cena Cee´du je premrštená nedostatkom jazdeniek.
Samozrejme bežný človek si takéto auto nekupuje na tri roky. Ale nemáš pocit že Kia by rada narušila hegemóniu fleetových predajov Škody v Čechách a Slovensku? Vtedy je odpredaj 3-4 ročných vozidiel po odpise veľmi aktuálny. Ak bude dopyt po jazdenkách stále veľký, bude sa udržiavať i vysoká zostatková hodnota auta. Ale to už tu máme čarovné slovko týchto diskuzií - Ak, keby, možno, za určitých okolností ..... .... čas ukáže.

K nákupu automobilov súkromných osôb na x- rokov /5,10 i viac/
Obávam sa, že čim ďalej tým viac sa bude uplatňovať " programovaná životnosť súčiastok", takže opotrebovateľné diely automobilov sa budú opotrebovávať stále častejšie a častejšie. Nakoniec i v postkomunistických krajinách dospejeme do štádia, že pre poctivo, priemerne zarábajúceho človeka, bude kúpa nového automobilu menším zlom ako jeho nekonečná oprava.
9. 1. 2011 18:45
Re: Prilisne sebevedomi...
Nadsazený rozdíl a tak,to auto za tu cenu mi také žádné neukážeš,takže argument žádný.Ceny těchto aut se postupem času sbližují,u nich není nikdy výdělečný efekt .
Avatar - abacus
9. 1. 2011 19:39
Re: Prilisne sebevedomi...
Čo považuješ za argument, že z milióna jazdených áut vyberiem také dve, že ich rozdiel bude pri odpredaji priepastný?
Na "oplátku" mi predhodíš porovnanie dvoch áut, ktoré budú mať rovnaký zostatkový rozdiel.
Ale jedno nedokážeš relevantne spraviť. Dokázať opak, že všeobecná hodnota Golfa bude nižšia ako Cee´du.
Tebe nejde o dôkaz pravdy. Tebe ide o rýchly biznis. V priebehu netovej diskuzie obrátit 100 t.Kč. Ak by si to spravil každý mesiac,čo ti hodí do roka jedno "melko"a niečo, ver mi,
na cee´d ani nepomyslíš a budeš loviť v iných vodách.
9. 1. 2011 19:53
Re: Prilisne sebevedomi...
Promiň,ale nikde zde nedokazuješ ten rozdíl.To samé naopak můžu psát já,ale je to hloupost.Zůstatkové hodnoty jsou totiž velmi podobné.
Avatar - rohYpnol
9. 1. 2011 14:33
Re: Prilisne sebevedomi...
Cena 3letého Ceeda 1.6CRDI najeto 121 tis. cena 209 000,-
Cena 3letého Golfa 1.9TDi s podobným nájezdem cena typicky cca 230 000,-

"...Pre akýkoľvek subjekt, ktorý používa automobil ako výrobný nástroj, prípadne ako prostriedok na dosiahnutie príjmu si dvakrát skalkuluje, čo je skutočne "výhodnejšia" kúpa..."
Tak a teď si zahrň kupní cenu, kde Golf byl ve srovnatelné výbavě min. o 100 000 výš, přidej nesrovnatelně vyšší riziko vykradení Golfu a jeho zcizení, z toho vyplývající vyšší havarijní, případné poruchy u Golfu již po záruce...
A včil mudruj :-!
Avatar - abacus
9. 1. 2011 15:03
Re: Prilisne sebevedomi...
Ty pozeráš na jazdenku z pohľadu kupca, ja pozerám z pohľadu predávajúceho.
Po akom aute baží srdce malého chlapca? Bude to Golf alebo Cee´d ?
Ktoré auto skôr predáš ?
A k záruke? Ak si niekto kupuje jazdenku bude naďalej navštevovať servis Kia ? Na fórach sa dočítaš množstvo príspevkov ako si svojpomocne opraviť auto, či vymeniť olej, filtre, urobiť diagnostiku len aby si ušetril.
A k ostatným nákladom na prevádzku auta. Ak pravidelne platíš poistky, lízing, či akékoľvek iné finančné záväzky, dopracuješ sa k zľavám o akých sa bežnému spotrebiteľovi ani nesníva. Samozrejme, čím vyššia cena, tým vyššia zľava.
Avatar - rohYpnol
9. 1. 2011 17:14
Re: Prilisne sebevedomi...
Kdybych koukal z pohledu kupce, tak spíš budu jásat jak malej jarda a osahávat měkčené plasty v Golfu, ne ;-) ?
Které auto dřív prodám? Tak to je v daný moment dost diskutabilní. Protože na netu můžeš vidět nabídku, ne poptávku.
Jetých Golfů je mraky, můžeš vybírat. Když budeš chtít prodat Golfa, bude to jen další kapr v rybníce.
Pokud budeš chtít prodat Ceeda, na trhu jich mnoho není. Já třeba na rovinu říkám, že poptávku v daný čas nedokážu objektivně zhodnotit.
To, jestli bude dál navštěvovat orig. Kia servis, je jen volba kupujícího. Nicméně u 3letého vozu pak de facto kupuje (doložený servis) vůz se zárukou 2/4roky! To je lepší záruka než na fungl nový Golf!
Ke slevám - tak to mě má motivovat koupit drahý Golf, abych více ušetřil v absolutní částce na slevě :-O ?
Avatar - abacus
9. 1. 2011 17:39
Re: Prilisne sebevedomi...
Pre teba je čarovná slovko - záruka na 7 rokov.
Uznávam, koho by to neoslovilo. O tri roky, či o päť bude tých jazdeniek dostatočné množstvo i v podobe Cee´du. Alebo máš pocit, že Cee´d bude tak výnimočný zjav na našich cestách, že jeho zostatková hodnota (a tým nemyslím len finančnú stránku veci) väčšia ako u porovnávaného Golfu?

Ja ťa nenútim ten drahý Golf kupovať. Ja som nadsadením rozdielu odpredajnej ceny poukázal, že jedným z aspektom - motívom ku kúpe určitej značky automobilu môže byť práve jeho finančná hodnota, presnejšie finančná strata pri odpredaji. V tejto diskuzii sa bavíme o bežnej kategórií áut. V prípade kúpi niektorého modelu napr. Ferrari by sme mohli hovoriť i o následnom finančnom profite.
Avatar - rohYpnol
9. 1. 2011 21:27
Re: Prilisne sebevedomi...
V tom s tebou zcela souhlasím. Zůstatkové cena může být jedním z mnoha kritérií. Asi se ale shodneme na tom, že větší smysl je zabývat se ztrátou hodnoty vzhledem k pořizovací ceně. A věř mi, že mnohem víc proděláváš na tom 3letém Golfu, byť jeho zůstatková hodnota bude mírně vyšší než u Cedečka.
9. 1. 2011 21:53
Re: Prilisne sebevedomi...
Toho Golfa v slusne vybave a se stejnym najezdem za 230 bych chtel videt...
Avatar - rohYpnol
9. 1. 2011 23:35
Re: Prilisne sebevedomi...
Volkswagen Golf V 1.9 Tdi TOP!!
v provozu od 03/2007
stav perfektní
najeto 152 000 km
objem 1 896 ccm
výkon 77 kW (104 PS)
palivo nafta
STK 04/2012
karoserie hatchback /4
počet míst 5
barva černá metalíza
prodejní cena 229 000 Kč
CD přehrávač, centrál dálkový, alarm, imobilizér, el. okna, vyhřívaná zrcátka, zadní stěrač, aut. klimatizace, sportovní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 12 x airbag, deaktivace airbagu spolujezdce, palubní počítač, venkovní teploměr, otáčkoměr, litá kola, senzor opotřebení brzdových destiček, ABS, EDS, protiprokluzový systém kol (ASR), stabilizace podvozku (ESP), posilovač řízení, manuální převodovka, plní 'EURO IV', senzor světel

Volkswagen Golf 1.9 TDI TRENDLINE TOP !!
vyrobeno 2007
stav perfektní
najeto 136 000 km
objem 1 896 ccm
výkon 77 kW (104 PS)
palivo nafta
STK 04/2012
karoserie hatchback /5
počet míst 5
barva modrá metalíza
prodejní cena 228 000 Kč
možnosti financování spotřebitelský úvěr
poznámka první majitel, nehavarované, servisní knížka, Vůz v excelentním stavu nyni po
velkém servise (rozvody ,filtry , náplně )
výbava rádio, CD přehrávač, příprava pro telefon, centrální zamykání, centrál dálkový, imobilizér, el. přední okna, el. zrcátka, vyhřívaná zrcátka, mlhovky, zadní stěrač, klimatizace, dělená zadní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelný volant, 10 x airbag, palubní počítač, tažné zařízení, litá kola, ABS, protiprokluzový systém kol (ASR), posilovač řízení, manuální převodovka, tempomat, plní 'EURO III'
řádková loga neudáno

atd.
nechci tu dělat reklamu. O tom, jestli jsou uvedené informace pravdivé, můžeš pochybovat zcela stejně jako u toho Ceedu. Najdeš i levnější Golfy... ale i mnohem dražší (nicméně výbavou a motorizací zcela jinde).
10. 1. 2011 23:15
Re: Prilisne sebevedomi...
No moc duvery to opravdu nevzbuzuje, kdyz mrknu na prvni auto - 12 airbagu >:D , decentne se inzerat nezminuje o radiu - originalni vyrabovane, jako nahrada nejaka stribrna hruza z burzy, 150tis.km taky neni 120tis.km, auto neni 3 ale 4 lete, v provozu od 03/2007 = rocnik 2006 atd. Vubec nejvic me ale u vsech bazarovych aut rozesmeje tahle veta "první majitel, nehavarované, servisní knížka, Vůz v excelentním stavu" >:D
Avatar - rohYpnol
11. 1. 2011 10:55
Re: Prilisne sebevedomi...
Ale jasně, jenže takovýchto nabídek najdeš mraky. Proto jsem tam hodil ještě i tu druhou, která alespoň nepíše 12 bagů ;-)
Jenže úplně stejně na tom je ten Ceed. Taky se můžeš jen domnívat, jestli za těch 210 tis. to je jen kliše "nehavarované, servisní knížka, TOP stav..." nebo jestli je to pravdivé.
Podstatné je to, že kolem 230 tis. seženeš Golfů haba kuk.
8. 1. 2011 13:45
Re: Prilisne sebevedomi...
Taky tam kde Kia končí nabídkou výbavy tak koncern má v zásobě ještě hromadu věcí.
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 14:18
Re: Prilisne sebevedomi...
Ale jo, to souhlas. Jenže na druhou stranu - kolik lidi si tyhle "fíčury" objednává ;-) ?
8. 1. 2011 14:24
Re: Prilisne sebevedomi...
Zřejmě dost když jsou v nabídce. Problém je že vývoj těhlech věcí asi stojí ohromný peníze a to se musí projevit na ceně základních modelů.
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 16:37
Re: Prilisne sebevedomi...
nemyslím si, že by hlavním důvodem všech příplatkových prvků byla ziskovost. Koneckonců xenony ve Fabii zřejmě ziskové nebyly, F2 už je nemá. Stejně tak kolik lidí přihodí xenony? Parkovací asistenty? Skleněné střechy? Headup displaye? Kolik vozů s těmito prvky potkáváš? Já prakticky nikoho. Zatím jsem potkal JEDNU C3ku se skleněnou střechou. Na Octavii jsem parkovacího asistenta snad ani neviděl a tak bych mohl pokračovat.
Ale plně souhlasím s tím, že to zřejmě prodražuje výrobu. Jenže proč si připlácet za to, že si MOHU objednat kdejakou pitomost?
Mnohem bližší je mi pojetí Hyundai/Kia, kde je dána výbava a ty jen volíš de facto barvu.
BTW: V závodech Kia/Hyundai Nošovice má být údajně cca o 10 000,- nižší průměrná mzda než ve Škodě :-O
8. 1. 2011 22:03
Re: Prilisne sebevedomi...
vidíš pro mě je zase nepřijetalné, že do auta něco nejde objednat, to jsem ochoten tolerovat u malých aut typu Panda a spol, kde jde o cenu. Ale u auta nižší střední už ne.
9. 1. 2011 14:20
Re: Prilisne sebevedomi...
Prostě Kia míří jinam než koncern. Ten proti Kii zaspal a chystá proto ceedu uplně nový model.
Pojetí kdy je daná výbava je výhodné jak pro koho. Ono je problém když pak člověk příjde a řekne:"Chci tohle ale musí mít ESP" a dostane se mu odpověď" Ano, ale ESP je až ve výbavě X a ta stojí o 100 000kč více"
To že v Nošovicích je nižžší průměrná mzda je logické, je to montážní závod na rozdíl od Škody kde je vývoj a spousta věcí okolo.
8. 1. 2011 13:20
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Časy presvedčovania o tom, že Kia je auto už sú dávno preč ....

Kia neprišla len predávať, ale hlavne zarábať ... a tak "optimalizuje" podľa toho i cenu. Kia už nie je na trhu outsider a už patrí medzi zavedené značky, ktoré neoslovujú len cenou ...
8. 1. 2011 13:23
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
To je prave ten omyl... 3 roky na zavedeni je opravdu malo...
8. 1. 2011 13:40
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Keby to bolo málo, nepredáva sa tak ako sa predáva - aj za tie "premrštené" ceny. Nehovorím, že nie sú sebavedomé, ale rozumnú hranicu určite neprekročili.
8. 1. 2011 13:46
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Nezpochybnuji KIU... pouze jeji sebevedomi... loni prodej Ceedu klesal... letos to bude to same, pze za 300 ma plno kupcu obrovske moznosti vyberu pri temer identickych vybavach... a co donuti obcana tohoto statu, kde hraji podstatnou roli predsudky, k tomu aby si poridil Ceeda a ne treba tu novou C4? Jasne - predsudky - je to frantik... Bravo 2 - jasne predsudky, vzdyt to shnije atp. Jsem opravdu zvedav na letosni statistiky... rad bych veril, ze KIA udrzi pozice.
8. 1. 2011 14:21
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Co donutí občana…? Zapomeň na nějaká ESP apod. Funguje (všeobecně) něco, čemu se říká reference. Jsou tu lidi, co mají Cee´d 3-4 roky a těch se jejich kolegové, známí a příbuzní ptají…
Příklad. Švagr měl Cerato, pak Sportage 2. Já (i na základě jeho zkušeností) dnes jezdím přes 2 roky Cee´d sw a na to konto si ho loni koupila kolegyně a další kolega už ho také vybírá. Třeba v MLM jiný princip prodeje prakticky není - reference!
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 14:56
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Myslím, že na tomhle taky je vystavěná logika "inseminace" Evropy vozy Hyundai a Kia. Nejdřív museli zkrátka mezi lidi dostat jejich vozy, aby si na základě jejich kvalit vybudovali pověst mezi lidmi. Proto bylo těžké cenové podbízení.
Tato etapa je ale pryč. Nyní už jsou (snad) vcelku pozitivní reference mezi lidmi - už to nejsou ty korejské popelnice. Proto netřeba cenového podbízení.
Nicméně určitě nemají žádnou image. Určitě se dnes nikdo nebude chlubit tím, že mí Kiu/Hyundai. (Na rozdíl : koupil jsem audi > ty kráso >:D koupil jsem kiu > Hmm).
Renault to má třeba pode mě mnohem těžší - mít zkaženou image je snad horší než nemít žádnou. Zatímco Kia může jen překvapit, Renault nesmí zklamat. A to je těžší, protože člověk je již předem nastaven na vnímavější notu a jakmile začne něco vrzat, je zle. Když začne vrzat Audi, tak i mist tesař se někdy utne a jede se podmazat Audi tukem >:D
8. 1. 2011 16:50
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Byly casy, kdy jsem po ESP netouzil a tvrdil cosi o tom, ze se bez nej obejdu... od te doby jsem byl osvicen jednou nemilou nahodou (zrovna jsem ovsem zaplatpanbuh nesedel za volantem sveho vozu) a nebyt zasahu ESP, mohlo to byt velice zajimave. Od te doby jsem znacne prehodnotil svoje "need-s" a rozsiril tak sve potreby na 1.ESP; 2.Klimu; 3.Central s DO; 4. PPC; 5. min 6x ABG... a potom samozrejme solidni motor a idealne dobre odhlucneny interier.

Jestli si cetl muj prispevek vyse... tak muj sen by nesplnil Ceed za 315, ale jistojiste skladovy Golf ;-) a u nej jsou ty reference taky nekde jinde :-)
A ver nebo ne...muj tata mel Cerato od 5/2005 do 12/2007 a od te doby ma hatch Ceeda ;-)

Takze ano, zkusenosti s KIOu (narozdil od toho mnozstvi zdejsich "radobyznalcu", kteri ji zatracuji jako kram) mam... a veskrze pozitivni. Cerato bylo sice preposilovane a s 1.6 (od 100kmh) dost hlucne, zralo konstantne kolem 8, do otacek se mu nechtelo, ale za jeho eru neprdla ani zarovka a do dnes bez poruchy jezdi a s Ceedem je to obdobne (neni tak hlucny a spotrebu ma uzasnou 6,5)... ale i presto bych si za 315 tisic Ceeda nekoupil.
Imponuji mi jina auta..FOCUS, nova C4, BRAVO II, MEGANE... vsechny do 300 a maji to co potrebuji + kazdy neco navic. A asi bych dlouho nepremyslel nad tim zda si nepriplatit tech 20-30 tis na toho skladoveho Golfa v TSIcku...a Navi me moc nezajima, neb ji ma dnes kazdy v telefonu ;-)
Avatar - Righ
8. 1. 2011 17:43
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Do puntiku souhlasim s tim, co jsi sem napsal. Zvlast ocenuju strizlivej pohled na jednotlivy znacky a duraz na bezpecnost. :yes: I ja zastavam nazor, ze Kia se jeste nevymanila z obdobi, kdy musi oslovovat zakazniky vyrazne nizsi cenou nez konkurence. A je pritom jedno, jestli za timto chovanim trhu stoji racionalni nebo iracionalni pohnutky, zakaznici radsi zkratka pri stejny cene daji prednost vozum z Evropy. Vzdyt si vemte, jakou historii a jmeno ma takovy Citroen nebo Ford a jak si ve srovnani s nimi stoji stale jeste novy vyrobce, ktery az donedavna vyrabel absolutni lowend (lhostejno v jaky tride). Nakonec Ceed byl po Sorentu teprve druhym autem Kie, ktery se vubec mohlo plnohodnotne srovnavat se zavedenymi modely.

Osobne bych dal za 3 kila urcite prednost nekomu z trojice C4/Focus/Megane s tim, ze patrne bych za tuhle sumu skoncil ve Francii, neb by mi bylo proti srsti kupovat vybehovej model, jakkoliv kvalitni muze byt. No a mit moznost si mirne priplatit, beru bez vahani Golfa s 1.2 TSI 63kW, neb povazuju tohle auto skutecne za etalon nizsi stredni takrka ve vsech parametrech, predevsim pak v jejich dokonalymu sladeni od prostornosti, kvality a ergonomie az po rizeni, podvozek a design exterieru i interieru. Proto jsem si ho taky koupil, ze :-) . Jenom skoda, ze v ty dobe jeste na trhu nebyl 1.2 TSI ani v jedny vykonnovy variante a 1.4 TSI byla moc draha (atmo 1.6 zase jela pocitove skoro stejne jako 1.4 a za priplatek mi nestala). TSIcka jsou totiz jizdne skvely motory a srovnvat je s jakoukoliv stejne vykonnou atmosferou, zvlast pak tou extra vyhonenou v Ceedu (viz prubeh vykonu a kroutaku), je proste mimo misu. Vzdyt Golf s TSI 63kW ma maximalni kroutak pri 1500 otackach, zatimco Ceed 1.4 pri 5000...
Avatar - fOE
8. 1. 2011 18:07
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
1) rozdil mezi stejne vybavenym golfem a Ceedem je jen to ESP a pak nekolik desitek tisic (coz je pro mlade rodiny co chteji neco nove docela hodne). resp. ano golf se da pri stejne vybave jako ceed poridit za skoro stejne prachy, ale ruku na srdce co v "socialedici" ceeda rodine krom toho ESP chybi? Myslim ze nic, navic cenovy rozdil pak znamena napriklad porizeni/neporizeni plastovych oken do bytu atd.... proste a jasne na kazdou vec jsou dva pohledy a myslim ze za 260tis. je Kia vyborne vybavene auto s dobrym zakladnim motorem, ktery
2) motor prosel modernizaci kde se optimalizoval prubeh kroutaku za cenu snizeni vykonu ve spicce => ani zdaleka nema tah jako TSI od VW group ALE je to prachobycejna jednoducha atmosfera, az cas ukaze jak si TSI budou s poruchovosti stat (ale rozhodne ne tak dobre jako konstrukcne jednoduchsi motor => tam kde je vic veci co se muzou pokazit se jich i vic pokazi)

Jinak za cenu nad 300k u me racionalne asi golf, citove spis nejaky francouz (uniformita VW je nekdy prijemna ale nekdy az moc nudna)
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 18:08
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Tak ono nevím, co je na tom pravdy, ale už jsem se doslechl (zatím to nemám ověřeno z více stran) o potížích s rozvody u 1.8TSi i 1.4TSi. Navíc jestli se nepletu, tak tyhle motory nejsou vybaveny "dochlazováním" turba, navíc silnější 1.4ka má vedle turba navíc kompresor. Takže otázkou zůstává, jaká bude životnost.
Za 3kila bych pravděpodobně šel do Megoše nebo Cédéčka. KDYBY byl Golf za těch 320, asi bych taky se snažil dohodit těch 20 papouchů ;-)
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 17:58
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Takže vlastně stačilo napsat, že ti v Cédéčku schází za tu cenu ESP >:D >:D >:D
Já tedy příznivce těchto el. "vychytávek" nejsem. Na sněhu jsme teď nedávno porovnávali auta s ABS a bez. Ačkoliv jsem byl zpočátku rád za ABS, po přesednutí do auta bez něj se mi to velmi zalíbilo, protože auto dělá přesně co chceš ty. A troufnu si říct, že s autem bez ABS bych zastavil na tom uježděném sněhu na srovnatelné, ne-li kratší vzdálenosti. Jakmile totiž ABS naznalo, že není přilnavost, tak naprosto přestalo brzdit. Prostě snímač musí zřejmě mít nastavené nějaké "prahové hodnoty". Jinými slovy - zatímco ABS si řeklo nebrzdím (a auto jelo do pekel), tak bez ABS jsem si já jako řidič vše ovlivňoval sám.
Otázkou je vždy moment překvapení a pak vliv rychlosti. Ale pocitově jsem se cítil mnohem líp ve voze bez ABS. Neměl jsem totiž pocit, že vůz dělá něco, co já nechci.
Avatar - fOE
8. 1. 2011 18:10
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
to je zas nazor >:D >:D
Ano, nektere ABS maji s ledem a ujezdenym snehem problem (nekdy nerozeznaji kdy se kola uz zasekla atd.) ALE tvrdit ze auto s zablokovanym rizenim je lepsi je strasna hloupost. Ne vzdy to clovek potrebuje jen ubrzdit, sem tam potrebuji i ridit a to bych se moc a moc rad podival jak by si se vyhybal prekazce s zablokovanyma prednima kolama...
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 19:35
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
ale ty přeci nemusíš hned dupnout na brzdu jak do kravince. Nebo ono nejde přerušovaně brzdit a kroutit volantem? Myslím, že tohle ještě zvládám.

Jinými slovy (princip):
závodní vozy taky nemají (snad :-) ) ESP, kontroly trakce, ABS či různé asistenty a nechceš mi tvrdit, že jejich jízda se tím stává nebezpečná...
Prostě - místo toho, že bychom se snažili o to, abychom měli zodpovědné a zručné řidiče, tak se snažíme, aby mohlo řídit i to největší vemeno. Nejlépe jen kroutit volantem, brzda a plyn. Za chvíli bude moct řídit i šimpanz.
Avatar - fOE
8. 1. 2011 20:07
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Rikas otom ze na lede/snehu by jsi zastavil rychleji bez ABS, ja tvrdim ze by jsi nepoznal moment kdy se ti kola zasekla a taky jen tak pusteni brzdy neznamena ze se na lede anebo snehu hned chytnou... Zrovna tak kola zasekla (dohnana na samou hranici toho kdy drzi a brzdi bez prokluzu) jsou okamzite ABS pustena aby byla znovu zasekla atd. clovek tuto praci lepe nez stroj na normalnim povrchu neudela a porovnavat to jen k hloupemu dupani na brzdu je usmevne :-)

Zavodni vozy bych do toho netahal uz jen proto ze kupodivu je spousta aut co nejakou elektroniku maji a taky proto ze je rozdil mit keramicke brzdy, dokonaly asfalt a semislicky a to nacem jezdis ty nebo ja.

Ano, cele to smeruje ktomu aby mohl ridit i simpanz a to z jedineho duvodu, protoze proste ten simpanz ridit tak jako tak bude (velka cast ridicu ma jen tento skill a na vyssi se nedostane). Kdyz das vsechny pomocniky pryc neznamena to ze klesne pocet ridicu, jen ti stoupne pocet nehod a umrti, dekuji nechci
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 20:31
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Jenže je otázkou, při jaké "přilnavosti" už ABS brzdí. Ono koneckonců ABS zasahuje prostě dřív než je nutné (jinak by z principu nemělo smysl). A o to jde. Koneckonců si to můžeš vyzkoušet u nějakého "skokánku". ABS ti často při brždění zasáhne i při nadlehčení nápravy - zbytečně.

Jinak jsem psal, že obecně to je asi správně, že tyhle věci do vozů montují. (a omlouvám se šimpanzům za urážku druhu)
neregistrovaný "Kajfik"
8. 1. 2011 23:31
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
tak jest. Souhlasim.
9. 1. 2011 13:15
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Zavodni vozy nemaji ESP, kontrolu trakce, ABS atd. jen proto ze jsou zakazane, rizeni bez nich je narocnejsi a nebezpecnejsi.
8. 1. 2011 19:12
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Tohle je humor... ale fOE to popsal uz za me.
U me to neni jen o tom ESP... ceed je v mych ocich dobre auto a 1.4 skvela... kez by tak skvela byla i ta atmo od VW... zel bohu neni, ale VW ma odpoved v TSI. To jestli jsou oturbene motory to prave ukaze az cas. Fiat ma taky atmo 1.4 a v cene do 300 je to vcetne sestikvaltu a lepsiho utlumeni motoru. Sice ta jejich 1.4 neni tak ochotna, ale pri 130 je to trochu jine kafe, nez v ceedu (ale tenhle motor jsem zkusil pouze 20min). Megane III je krasny, ale z vyjmenovanych me oslovuje jako hatch nejmene... tady bych volil kombi (cena +-310t v zakladu s ESP a vsim ostatnim - barevna zrcatka bych ozelel zase ja). Focus - rev motoru na stejne urovni jako v ceedu, je to 1.6 a frci moc pekne ac neni "moderni" - a co si budeme povidat, rizeni ve Focusu si uzije i svatecni ridic. A finale a muj cerny kun, ktery me v te nadherne cerveni neda spat... C4, tohle auto bych si nechal libit i navzdory tomu, ze jsem se vcera dovedel, ze Citrony kupuji jen zenske :-) zatim sem v nem nesedel, ale verim, ze to bude parada. Verim v lepsi utlumeni motoru, ma vetsi kufr (neco pro chalupare ;-) ), do 300 bude i s ESP... a motor 1.4 mam ozkouseny z C3, taky jen na chvili, ale taha fajnove... jedinou krec bych mel mozna z razeni, ale co, zvyknout se da na vse - a treba Citron prekvapi....
A ted mi rekni jediny logicky argument proc vzit Ceeda v navi za 315? Jeste berme v potaz mozna nejakou miniaturni slevicku na C4, Megose a Bravo...
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 19:46
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
O Citroenu jsem psal výš. Ceeda za 315 výbavou myslím nikdo nepřekoná (snad Rendik). U tebe beru, že ti schází ESP. Záruky má zatím taky bezkonkurenční (nehovořím tu o jejich vymahatelnosti apod.). Pokud někdo staví koupi na těchto atributech, je pro něj Ceed jasnou volbou.
Megan je uvnitř citelně stísněnější, Bravo už příliš nedokážu porovnat (vepředu to bylo ok, ale vzadu je Ceed myslím prostornější).
Slevičku můžeš skusit i u Ceeda ;-)
Focus uvnitř je podle mě tragédie, generačně je stejný jako Ceed. Nový Golf je taky vlastně generace Ceedu, generačně vyčnívá zatím jen Citrón (mimochodem se mi taky dost zalíbil).
Avatar - das_autos
8. 1. 2011 19:18
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Podle tvejch příspěvků,by ti stačila Dacia Logan a byl bys naprosto spokojenej.ESP bude povinné u nově zavedenejch modelů v EU snad od r.2012 a dneska je to v nižší střední standart.Ještě u Ceedu nevím jak dneska,ale donedávna nešel dokoupit ani tempomat u benzínů protože byl plyn mechanickej lankem jak u stodvácy >:D .Tímto neříkám že je Ceed špatný auto.V interiéru co se týče kvality maj sice ještě co dohánět,tady je šetření asi nejvíc patrný,ale jinak to je celkem povedený a spolehlivý auto.
8. 1. 2011 19:26
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
ESP povinné bude,ale také je třeba napsat,že řidiči budou muset změnit některé své návyky.
Avatar - fOE
8. 1. 2011 20:10
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
jojo, elektricky plyn musi byt vzdy znakem pokroku :no: Jeste BMW do roku 2005 (E46) maji plyn lankem a tempomat nebyl problem. Ceed neni konstrukcne omoc mladsi
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 20:20
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
ve Fabii 1, tam to byl přímo zázrak techniky >:-[]
Avatar - das_autos
8. 1. 2011 20:51
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Hele nepřekrucuj,tempomat v Ceedu nejde nebo nešel dát kvůli mech. plynu a to je prvek výbavvy,kterej se dává už nejmíň dvacet let. Jak to dělali u Bmw v roce 1998 nevím ,ale Kia se to naučila až v roce 2011 a možná tím,že tam dali el. plyn.
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 19:27
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
no říkej si co chceš, ale mechanické věci jsou nejlepší. Ono nic lepšího, než jednoduché lanko na plyn ani vymyslet nejde :-!
Vím, že to jde směrem ESP apod. Upřímně si myslím, že to je i správně. Valné většině to nejspíš pomůže. Ani já se nemám za skvělého řidiče a věřím, že by mi ESP dokázalo zachránit kejhák (mmj. plánuji na tento rok polygon...).
Jenže ten pocit, že vůz reaguje a dělá přesně co chci já a ne co nakáže elektronika... o to mi jde.
8. 1. 2011 19:56
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
ESP standard v nižší střední ? Například Oktávka jej v základu nemá a u té by se vzhledem k velké zádi určitě hodil. Ceed je asi klasicky nedotáčivý tam potřeba ESP není tak velká.
Avatar - das_autos
8. 1. 2011 20:00
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Neberu v potaz soušl výbavy,který se u nás nabízej jenom kvůli"cena od". >:D
8. 1. 2011 20:16
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
No přesto si je občas někdo koupí. A propos, dnes už ty nejnižší výbavy bývají celkem solidní, že průměrně náročnému zákazníkovi bohatě stačí ... dokonce i u té Oktávky obsahuje základní výbava Prima klimatizaci či okna v elektrice, to kdysi u "holobytu" jménem Classic nebylo. ;-)
Avatar - Blue Sun
9. 1. 2011 15:48
Re: Myslím, že Kia vie čo si môže dovoliť ...
Já ti nevím. Můj Chrysler neon z roku 95 s tempomatem měl také plyn řešený lankem, tehdy se ještě o nějakém bezdrátovém plynu ani nepřemýšlelo. Mimochodem, bylo velice kouzelné, když při plné akceleraci tempomatu najednou plynový pedál padl na podlahu. Poprvé mě to celkem vyděsilo...
8. 1. 2011 19:31
Re: Zisk je dôležitejší ako predaj ... Škoda to potvrdzuje .
Škoda určite môže v pohode znížiť ceny a "prevalcovať" konkurenciu ...

Ale predaj je len prostriedok a nie cieľ firmy - tým je zisk !!!

Základ je zarobiť a podiel na trhu je len "čerešnička na torte" ....

To samozrejme platí pre všetky značky a netreba zabúdať, že naše trhy sú smiešne malé a ceny u nás sú dosť ovplyvnené pohybmi mimo nás. Ak napríklad v Nemecku nestíha Dacia pradávať, tak určite u nás nezníži ceny ... nemyslím samozrejme z marže predajcov - to je iná kategória - a tam sa nik nepôjde veľmi dole ...
Avatar - rohYpnol
8. 1. 2011 19:52
Re: Zisk je dôležitejší ako predaj ... Škoda to potvrdzuje .
Nemám obavy, že by to Škoda neměla spočítané. Koneckonců Fabia za cenu Ceeda hovoří smao za sebe. Škoda si to u nás prostě může dovolit.
8. 1. 2011 20:07
O ty ceníky se není třeba hádat ...
... stejně ten ceník bude platit jen pár týdnů, pak přijde nový ;-)
Rozbalit vlákno
0