Kompaktný kombík s normálnym tvarom, bez polarizujceho expresívneho dizajnu á la Prius je presne to, čo je treba na väčšie rozšírenie hybridov. Proste normálne rodinné auto s dostatočným priestorom pre ľudí a hlavne batožinu v triede, ktorá je dostupná pre väčšinu, nie hybridné prémiové SUV. A to Ceed kombi spĺňa, naviac plug-in hybrid vnímam ako podstatne užitočnejší než obyč hybrid. No a samozrejme treba nižšia cena ako mali hybridy doteraz; uvidíme, ako to Kia nacení. Osobne by som privítal trošku výkonnejší motor ako je atmo 1,6 so 77 kW, ale to by už asi išlo do peňazí (uvidíme, koľko bude pýtať Toyota za novú Corollu kombi s hybridom s 2,0 benzínom).
cim vic se to dostane do tehle low-cost modelu, tim spis to bude cenove prijatelny i u normalnich aut.
brzo bude nehybrid neprodejnej, podobne jako dnes dyzl :-)
Design je subjektivní věc. Mě se třeba víc líbí Prius než Ceed.
Ale je fajn, že je tu konkurence. 77 kW není za kombi úplně nejvíc, ale zase většina kombi aut lítá 99% času naprosto prázdná a toho jednoho řidiče to uveze v pohodě ve všech jízdních režimech, kromě dálničích 180 km/h a výš.
Toyota s dvoulitrem je podstatně výkonnější a nejspíš bude i méně poruchová.
Jenže v Priusu nepřevezeš ledničku >:D Konečně začíná hybrid být i v normálních autech, které nemusí nutně do světa křičet, jsem divnej = jsem hybrid...
normalne ma mrzi ze som akoby zavahal a nesiel uz do hybridu .... teda do sucasneho yarisu hybrid ( navzdory aj jeho podivneho mpv vzhladu a cenovky uz kusok nad limit.. aj ked asi by som to prezil no jo ) ... ale ked fakt mi prisiel ten sucasny yaris divny a u nas dokocna v nich vidim hlavne len zeny ( ktorym sa predpokladam nejake to farebne MPV vajicko paci asi podstatne viac ako chlapom ) .... ale uz teraz je to jedno... takze verim ze ten novy uz po vzore novej corolly bude daleko lepsi aj co sa dizajnu a ergonomie tyka .. a teda ze bude aj vyzorom viac chlapsky .. lebo v sucasnom yarise som chlapa este snad ani nevidel... comu sa ani moc nedivim.. ale snad sa to zmeni a dalsia generacia bude uz v tomto po vzore vacsej corolly ktora je podla mna zatial top autom vo svojom segmente :yes:
len zatial nikde nic o novom yarise... pritom ten sucasny ma uz snad treti facelift... tak hadam nepojde po vzore punta... ok to nebol dobry vtip ok
Mne se líbí ty tvé teorie, ale sám sis koupil defakto premianta třídy a básníš tu o outsiderovi... Neříkám, že Yaris je špatný, ale Polo (potažmo Fiesta jako alternace té třídní špičky B segmentu) jsou nejdospělejšími auty ve vsé třídě. Je vidět, že si v tom nikdy neseděl a nejel a i ta dynamika by tě zrovna neuchvátila.
Corolla v nové generaci vypadá sympaticky, ale pořád budeš mít ve třídě konvenční auta, která budou pravděpodobně v ledasčem lepší.
Chci jen říct, že hybrid je fajn alternativa, ale pro širší použití musí vypadat dobře a né, aby to auto muselo být za každou cenu divné. Ceed kombi je stejně dobrý příklad, jako Auris kombi. Osobně se mi třeba líbila i VW Jetta hybrid. Nevím, proč bych musel kvuli pohonu kupovat auto, co je primárně uděláno jako divné... viz třeba Prius.
No ale ten novy Auris teda Corolla v kombiku minimalne zvonku nevyzera vobec zle. :-) hybrid povazujem za jej plus ak neuberie na uzitkovosti a praktickosti.
Ja mam Yarisa hybrid. Kupované hlavne pragmaticky, lebo som chcel odolný automat v malom aute. Ale nedávno som mal tu česť s tým tvojim premiantiom triedy, Polom. Ešte s minulej generácie, ale to je presne relevantné porovnanie. Prvé čo zaujalo bol strašne stiesnený interiér. Neviem čo tam všetci recenzenti hodnotia, ale to je auto pre baleťákov a moje pravé koleno strašne trpelo. Druhe čo zaujalo boli vibrácie trojvalca. Na okruhu by bol možno lepší, ale komfort pruženia a odhlučnenie sa subjektívne nijak nelíšil.
Jenže Topper má 1.2ku TSI, takže motorově to vychytal dobře a upřímě, mne auta v téhle třídě přijdou uvnitř podobně velká. Jinak Yaris hybrid chápu, jako volbu rozumu do města, spojení elektromotor + automat je prostě pohodlnné.
Priestor v zadu v malom aute neriešim. Tam spravidla nik nesedí. Ale prečo robia tak masívne stredové tunely. To vážne nechápem. Ta 1.2 nemusí byť zlá, ale u mňa to je proste poskakovalo s občasnou dlhšou cestou a suché DSG v malých modeloch to je pri manévrovaní tragédia.
A stale je na svete viac ludi ktori si pozru fekalporno ako recenziu dieslovej octavky :-) Keby si sa vobec niekedy previezol v Priuse, tak by si zistil preco mu miliony ludi dali prednost.. ..aj pred skackavou octavkou :-)
No, uvidíme, na jakou cenu se Kia dostane, prozatím jsou pluginy finančně mimo "mainstreamovou zájmovou skupinu". To je také důvod, proč je Toyota v této oblasti poměrně zdráhavá, řekl bych.
To nie je celkom pravda, taky Auris hybrid nestal vyrazne viac ako konkurencia. Teraz sa dopredaval za smiesne peniaze, ak cloveku nevadil design a slaby motor.
Aj ked to nebol plug-in, takze len polovicne riesenie.
Myslim si ze Horst naraza prave na plug-in vyhotovenie ktore by malo prist iba ako mozny doplnok k hybridu. Myslim si ze ci uz Kia alebo Peugeot to beru zo zleho konca ked prichadzaju rovno s plug-in hybridom. Toyota predavala Auris hybrid za menej ako Auris 2.0 D ktory mal nizsi vykon, manualnu prevodovku, nemal cuvaciu kameru atd..
Pridanim vacsich drahych baterii do hybridu kazia jeho konkurencieschopnost k dieslom, pridavaju im (pre ludi bez moznosti nabijania - vacsina)zbytocnu funkcionalitu ktoru diesel aj tak nema.
Pro větší nasazení je nutné aby hybrid dával cenový smysl vůči benzínu pro malý nájezd.
A proč malý? Protože hybrid reálně významně ušetří na palivu hlavně při jízdě po městě, či okolí, kdy stačí/jede baterka. No a v tomto jízdním režimu toho řidič (pokud není taxikář apod. ) moc nenajede.
No takže hybrid smysl nedává a pokud by nebyly automobilky technologicky nuceni, tak by asi nedávál nikdy.:-)
A vzhledem k tomu, že i elektroauta v našem energetickém mixu znečišťují prostředí skoro stejně jako konvenční auta, tak hybridy životnímu prostředí nepomohou už vůbec. Jedině kde hybrid pomůže jsou lokální emise, ale platit více za auto, abych zlepšil vzduch sousedům se smradlavým vrakem, to moc lidí (jak se ukazuje i u elektromobilů) nepřesvědčí.
To co popisujes je prave Corolla Hybrid Kombi 122k. Kia si pri nabehu vyroby nebude moct dovolit konkurencieschopnu cenu + spolahlivost novej technologie je otazna. Taktiez to nebude ziadna konkurencia pre Corollu 2.0 DFE hybrid 180k a plug-in hybrid prave pokldam za ovela menej lakavu ponuku oproti hybridu kvoli vysokemu priplatku za malu pridanu hodnotu..
Nova ceedka SW v akcii zacina na 15000€ vo vybave, kde je z takej normalnejsej, dnes uz vyzadovanej zakladnej vybavy, akurát tempomat, radio na pidi 5 palcovom displeji a manualna klimatizacia, ani vo vybave za 18-20 tisíc € (co je v podstate najvyssia vybava) tam nie je navigacia a parkovacia kamera, treba si kupit dalsi balicek za 500€.
Cize povedzme, ze kombik za 18-20 000€ (nizsia hranica je 1litrovy turbo trojvalcek, len tak btw) v slusnej vybave je auticko pre beznych ludi? Bezny (ergo priemerny) clovek zaraba u nas zhruba 1000€ mesacne v hrubom (statisticky vacsina zaraba menej), povedzme ze 800€ v cistom zoberie domov. Zlepsime si tuto situaciu a zoberme dospely par, cize 1600€ v cistom mesacne. Max. hranica, ktoru si moze domacnost dovolit za auto zaplatit je polovica cisteho rocneho prijmu, cize 9600 €. Alebo vsetky naklady na auto (servis, splatka uveru, palivo,...) by nemali presiahnut 10% cisteho mesacneho prijmu, cize 160€ mesacne. Ak by hybrid stal okolo 10000€ v nasich koncinach tak okej.
Neda mi to, este aj plug in hybrid opisat ako uzitocnejsi pre bezneho cloveka? Dost velke percento ludi byva v panelákoch a parkuje na sídliskách, kde je plug in hybrid vyhodeny peniaz ;)
Ten expresivny design na Priusa si nazval velmi diplomaticky . Ono este jednu vyhodu okrem toho ze je Prius hybrid ma to ze nezbadas ci je novy alebo po tazkej havarii a ta plastova spust vnutri to mohli daj uz aj sedadla s plastov ala IKEA >:D Kia je fesacke auto oproti Toyotke.
Němci prohrávají už i s Korejci. Nemají jediný hybrid ani elektromobil (e-golf se nepočítá, ten jeneprodejný a koncern ho distribuuje do firem zejména kvůli snížení průměrných emisí se ztrátou).
Docela řacha. Hoši proberte se, nebo nebudou mít za chvíli ve fabrice co montovat. Už teď to nesmí na silnici.
Přesně tak. Ten už se dávno nedělá protože byl tak špinavý, že mu ani Hybrid nepomohl kvůli mikročásticím k tomu, aby to šlo prodávat.
Spousta lidí si tenhle megaprůser vůbec neuvědomuje. Průser i z hlediska aktuálního provozu. Copak nám asi aktuální TSI ve koncernových autech vypouští do plic, když to ani Hybrid nezachrání ? Chápu, že provozovatelům je to jedno, protože to mají od firmy na operák a darovanému koni nejen že na zuby nehleď, ale bij se za jeho kvality až do té doby, kdy už to je vyloženě megatrapné a ten průser chápe i poslední jouda ...
V závislosti na tom, jak velkou roli bude elektromotor při pohonu auta hrát, budou klesat vypouštěné emise CO2. To je samozřejmě logické. Kia se ale nyní na technickém seminátoři v souvislosti se zahájením prodejů své nové verze modernizovaného modelu Sportage, rozhodla novinářům prozradit, kolik vlastně jednotlivé typy "elektrifikace" osobních aut stojí. Má to dobře spočítáno, protože v současnosti je jedním z mála producentů osobních aut, který nabízí všechny typy hybridů, a dokonce i plně elektrické vozy.
Na trhu s novými osobními auty již v součačnosti prakticky neexistuje model, který by již z výroby nebyl vybaven systém start&stop a rekuperací brzdné energie do klasické dvanáctivoltové baterie. "Tento systém dokáže snížit emise CO2 běžného vozu se spalovacím motorem zhruba o pět procent. Přitom navýší náklady na výrobu (i následnou cenu) zhruba o sedm stovek eur (cca 18 000 Kč)," informoval technický specialista Kia Motors Česká republika Michal Tolar.
Pokud se ale podle něho výrobce rozhodne investovat dalších přibližně tři sta eur (7700 Kč), získá už auto mild-hybridní pohon, který je schopen snížit úroveň emisí o patnáct procent. "To je právě případ naší novinky Kia Sportage s dieselovým dvoulitrovým přeplňovaným motorem," říká Tolar. Podle oficiálních technických údajů má tento vůz vybavený manuální převodovkou emise na hranici 140 gramů na jeden kilometr, s automatickou převodovkou pak kolem 150 gramů. To je samozřejmě na tak velký výkonný vůz velmi dobrá hodnota.
Mild hybrid Kia Sportage
Pokud to vztáhneme na údaj o kombinované spotřebě, pak vězte, že tato varianta vozu Sportage si nyní "bere" s manuálem 5,2-5,4 litru, v případě využití automatické převodovky 5,7 - 5,8. Nižší údaj patří vždy vozu s nižším stupněm výbavy, vyšší luxusnější verzi. Dříve Kia stejný motor prodávala ve Sportage i bez hybridního ústrojí. S ním auto spotřebovávalo s "manuálem" 5,9 a s automatem 6,3 litru. Rozdíl je to tedy citelný.
JEN VYPOMÁHÁ
Do vozu bylo ovšem nutno zabudovat malý elektromotor (startér-generátor), který má maximální výkon 12 kW a točivý moment 55 Nm. Energie do něho proudí z baterie umístěné v zavazadlovém prostoru. Kapacita je 0,44 kWh a napětí 48 Voltů. Díky tomu může automotil v případě potřeby opravovat každý automechanik a nepotřebuje žádné další speciální vzdělání.
Elektromotor má ale podle Tolara za této konstelace úkol pouze snižovat spotřebu. Dieselový motor má, ať už je s ním spojen či nikoli, výkon stále 136 kW. "Pomáhá však v určitých situacích spalovacímu motoru, který tak může pracovat úsporněji. Laicky to lze přirovnat k tomu, že na dvoukole ten zadní jezdec občas pomůže přednímu," říká s úsměvem
Řidič tak činnost hybridního systému zásadně nijak nepocítí, nemůže ani zapnout elektrický režim jízdy jako v takzvaných full hybridech. Omezením pro posádku je vlastně jen nemožnost instalovat pod podlážku zavazadlového prostoru rezervní kolo. Vzduch pro chlazení baterie se přivádí z prostoru kabiny pro cestující. "Je to tak kvůli optimalizaci teploty. V létě si posádka obvykle teplotu v interiéru snižuje pomocí klimatizace, v zimě si zase zatopí," dodává Tolar.
Mild hybrid tak pro současné výrobce představuje poměrně cenově příznivou možnost, jak dostát požadavkům na snižování emisí CO2. Takzvaný plný (full) hybrid, který má již výkonnější elektromotor a větší baterii a může jet minimálně stovky metrů pouze na elektřinu, si již totiž vyžádá náklady ve výši tří tisíc eur, tedy třikrát tolik, co mild hybrid. Emise CO2 přitom sníží jen dvojnásobně v porovnání s ním. Kia navíc může toto své technické řešení implementovat do prakticky všech svých aut, ať mají vznětový nebo zážehový motor.
Ještě podstatně nákladnější záležitostí je produkce plug-in hybridních automobilů. Ty sice mají emise CO2 oproti klasickým autům se spalovacím motorem nižší řádově o 60 procent, ovšem výrobní náklady navyšují o velmi citelných 7 500 eur, tedy o skoro dvě stě tisíc korun. Proto se k zabudování této techniky přistupuje obvykle až v případě větších a dražších vozů. V konkrétním příkladu automobilky Kia se jedná o modelu Kia Optima.
kdyz vezmu, ze ve vetsine rezimu na okreskach se pohybuju kolem 2tis ot (benzin) a tedy dostupny vykon mam cca 60kW a to casto i pri predjizdeni, tak tech okamzitych 12kW bude dost znat, navic kdyz v tehle otackach nemam ani nahodou to srdce prislapnout pedal az na podlahu, tak tech 60kW tam urcite nebude.
nejblizsi budoucnost je kazdopadne mild-hybrid a behem par let plug-in, samozrejme v benzinu
dyzl jde do kopru wine, smir se s tim ;-)
Je komicke ako automobilky 20 rokov spali a neelektrifikovali svoju ponuku cez hybridy az ku full EV, ale kvoli Tesle a emisnym normam sa zrazu idu predbiehat v uvadzani EV a az potom sa nelogicky spatne (este len) planuju vracat k medzikroku - hybridom, ked uz dnes mohli byt v pozicii uplne vyradit diesle zo svojej ponuky a neriesit problem rapidneho poklesu zaujmu o ich diesle a zaplavenie trhu jazdeniek so starsimi alebo aj 1-2 rocnymi dieslami :-)
Nejde o to co sa hodi pre diesel, ale co sa hodi do kompatku ako Ceed a to je jednoznacne benzin hybrid, ktory je neporovnatelne spolahlivejsi, na udrzbu lacnejsi, s menej toxickymi emisiami a nizsou realnou spotrebou.
Ty si asi z tych co si myslia ze hybrid ma na dialnici vysoku spotrebu a diesel nizku a ze vsetci byvame pri dialnici a denne ju krizujeme v kompaktoch...
kdyz se podivam, kolik dyzlu ma vylepenou dalnicni znamku, tak minimalne pulka jich dalnicni znamku nema, takze na dalnici ani nepachnou (a smrdej ve meste a na okreskach)
Nejako na tu dialnicu musia dojst a teda prave diesle casto jazdia tam kde sa nehodia, naopak hybrid zvlada CSSR dialnice lavou zadnou, ten moj so spotrebou 5,3l pri maximalne povolenej rychlosti 130km/h, aku spotrebu tam podla teba dosahuju dieslove kompakty s automatom? Na SR su useky dialnice kde idem 130 cisto na elektromotor alebo plachtim (co sa automatom z rovnekej ery ani len nesnivalo) a samozrejme aj na dialnici treba obcas brzdit a vtedy diesiel plytva energiou a hybrid ju rekuperuje. Fleetom raz dojde ze servis dieslov ich stoji viac ako usporia na dialniciach resp. ak jazdia dostatocne casto po meste a okreskach tak ani na palive neusetria - poznam realne z firiem ktore vymenili Aurisi diesle za lacnejsie, lepsie vybavenejsie a uspornejsie hybridy.
uz som tu lamal nedavno palicu ze novy ceed sa na hybrid opat vypr.dol ale nakoniec zda sa este nie je nic stratene :yes: ale stejne nova corolla sa mi paci viac ( a nielen kasnou ) ... ale bude to zaujimave porovnanicko :yes:
uvidime kto dalsi sa prida lebo buducnost najblizsej dekady bude podla mna jasna.. teda hybridna aby som to upresnil ... a tu uz nejaky novy dizel v octavke ci golfe asi moc neohuri ... takze som zvedavy kto dalsi stihne a chyti tento hybridny vlak a dostane sa na kona ( v povedomi zakaznikov aj co sa imidzu tyka ) ... vidim tu zatial velmi silnu toyotu ( ktora je stale a nadalej o 20 rokov pred zbytkom sveta ) ale aj kia sa snazi.... a ak sa nemylim aj mitsu bude mat za dva tri roky uz defakto vsetko v hybride... verim ze mame sa na co tesit .. aj novy kaskaj uz pride ako hybrid... no uz nech je to tu :yes:
PS: ale stejne som najviac zvedavny na dalsiu generaciu hybridneho yarisu ( vie niekto kedy pride? .. lebo tych faceliftov sucasneho yarisu uz hadam bolo aj dost ) ... a docela si ho viem predstavit ako sikovne auto na kazdy den za vcelku dostupnu sumu :yes:
Tiez si myslim ze Corolla hybrid (+hybrid 180k) to poriadne zamiesa aj v nasich zaostalych koncinach kde hybridy objavuju len velmi pomaly a doplnenie super techniky peknou kasnou vynesie Corollu do predajnych cisiel Astier a Kia/hyundai. A kedze sa VW nie a nie zobudit ohladom hybridov, ich oturbene trojvalce budu mat velky problem zaujat cloveka ktory sa uz niekedy viezol v hybride s jemnou prevodovkou.
"Musíme v budoucnu elektrifikovat více našich produktů. Potřebujeme mít asi 25 až 30 % elektrifikovaných modelů, abychom splnili limity emisí oxidu uhličitého"
Přece nezáleží na nabídce, emise se počítají z prodaných vozů.
"Musíme v budoucnu elektrifikovat více našich produktů. Potřebujeme mít asi 25 až 30 % elektrifikovaných modelů, abychom splnili limity emisí oxidu uhličitého" dokonale vystihuje zvracenost dnesni doby, kdy v zajmu pochybne ekologie jsou vyrobci nuceni uvadet na trh modely, ktere nikdo (krom par ekoposahancu) nechce. Pripocteme k tomu ruzne danove ci jine ulevy/vyhody a je jasne, ze prirozene by k elektrifikaci v dohledne dobe rozhdone nedoslo. A prikladu toho, jak dopadly veci prosazovane nasilne mame z minulosti vic nez dost.