Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v prosinci 2008: V nižší střední třídě nejprodávanějším dováženým modelem stále Kia Cee'd

První desítka žebříčku registrací v nižší střední třídě zůstává poměrně stabilní. V prosinci ovšem došlo ke dvěma překvapením. Prvním z nich je až 6. místo Fordu Focus, který bývá stabilním členem první pětky. Do Top 10 se tentokrát dostal Hyundai i30.
Zpět na článek
14. 1. 2009 07:48
14. 1. 2009 09:25
14. 1. 2009 11:23
14. 1. 2009 11:53
14. 1. 2009 12:04
14. 1. 2009 12:56
14. 1. 2009 13:08
14. 1. 2009 13:41
neregistrovaný "nrV"
14. 1. 2009 13:47
14. 1. 2009 09:55
14. 1. 2009 10:14
14. 1. 2009 10:52
14. 1. 2009 11:08
14. 1. 2009 11:54
14. 1. 2009 13:47
14. 1. 2009 13:50
14. 1. 2009 12:08
14. 1. 2009 12:31
14. 1. 2009 12:58
14. 1. 2009 13:04
14. 1. 2009 13:14
14. 1. 2009 13:51
14. 1. 2009 13:02
14. 1. 2009 18:38
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 13:15
14. 1. 2009 18:46
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 22:02
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 22:06
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 22:19
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 16:48
neregistrovaný "507--"
14. 1. 2009 16:51
neregistrovaný "carmik"
14. 1. 2009 18:43
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 20:57
neregistrovaný "507--"
14. 1. 2009 20:55
neregistrovaný "507--"
14. 1. 2009 22:36
neregistrovaný "Tony84"
15. 1. 2009 01:18
neregistrovaný "Tony84"
15. 1. 2009 16:43
neregistrovaný "507--"
15. 1. 2009 16:38
neregistrovaný "507--"
15. 1. 2009 19:12
neregistrovaný "507--"
14. 1. 2009 20:42
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
14. 1. 2009 20:59
14. 1. 2009 07:48
FENOMEN
Skoda Octavia neni pouze ceskym prodejnim fenomenem. Vyborne se prodava po cele Evrope. Pocatecni uspechy zacina slavit v vne evropskeho kontinentu. Zde jsou namiste velke ovace.
Zajimavy boj se odehraje na tretim a ctvrtem miste. O kolik se zvednou prodeje faceliftovaneho Golfu. Jde o vynikajici vuz, ktery ale prisel v "nove verzi" s prilis malo inovacemi.
Ctvrty je Megane. Ten naopak prisel s absolutni prestavbou. Designove povedenejsi, cenove zajimavejsi, nez Golf. Bude mu to stacit na postup o pricku vyse?
Prvni i druha pricka zustane podle vseho zachovana.
Rozbalit vlákno
23
14. 1. 2009 09:25
Re: FENOMEN
tak mě trošku překvapilo, že se za rok 08 prodalo víc Volv C30 než S40/V50 :-O
14. 1. 2009 11:23
Re: FENOMEN
Co tě na tom překvapilo? mně to třeba přijde až řekl bych logické
14. 1. 2009 11:53
Re: FENOMEN
tak jednak subjektivně C30 potkávám velice zřídka, S40/V50 vidím téměř denně, jednak jsem myslel, že C30 na relativně konzervativní domácím trhu nebude moc populární, přece jenom do kufru nenarveš ledničku, stojí hodně a vlastně je to jenom Focus v jiné kastli >:D
14. 1. 2009 12:04
Re: FENOMEN
To já zas nepotkávám Volva skoro vůbec a že je u nás k vidění zajímavý vozový park ;-\
Ale jinak,když vezmeš Volvo jako prémiovku i s prémiovou cenou pak bych pořadí podle karosérií v nižší střední seřadil hatch,kombi,sedan čistě prakticky. Nemám sice nastudované ceníky aut,ale pokud se nepletu tak C30 je ztěch tří nejlevnější.
PS: nepřijdou ti zábavné ty řeči S40/V50 = Focus a tuším že jeden z Jaguárů = Mondeo? ;-)
14. 1. 2009 12:56
Re: FENOMEN
ano, ty řeči jsou trošku úsměvné. Malé Volva jsou jenom převlečené Focusy, Saab 9-3 je převlečená Vectra :-!

zas na druhou stranu jsem už četl i povýšení Oktávky 1 na skoro prémiovou úroveň - vždyť má přece stejný podvozek a součástky jako Audi!

Je to individuální. Někomu může připadat divný dát třeba za V50 v základu tolik, kolik stojí velmi slušně vybavený Focus. V pohodě, nic proti. Někdo se však chce i trošičku odlišit a za kvalitní interiér, dobré spracování a pod. je ochotný zaplatit mrzký peníz.

S tou cenou - ano C30 je z těch tří Volv asi nejlevnější, ale přece jenom za tu cenu můžeš mít Oktávku s kufrem na 2 lednice!
Avatar - Katikakus
14. 1. 2009 13:08
Re: FENOMEN
K cemu ale kufr, z ktereho kdyz chces neco vyndat, tak musis pomalu vlezt dovnitr? Navic sirka, ktera je dle meho mnohem dulezitejsi, neni u OII nic moc.
Kdyz chci vozit cement, nebo stehovat vetsi veci, pujcim si za par stovek dodavku.
neregistrovaný "nrV"
14. 1. 2009 13:41
Re: FENOMEN
Ne jenom šířka kufru ale taky práh u kufru je dost vysoko, jó litry nejsou všechno, mnohem důležitější než objem kufru je jeho tvar a přístupnost a tím Octávia vůbec nevyniká a když k tomu přičtem tragické místo na zadních sedadlech, no hrůza. Málem bych zapoměl na ten hrozně dlouhý zadní převis karosérie, hdyž Octávku pořádně naložíte, zvedne se na zadních a vypadá jak Dacia při cestě k moři před 25 lety, málem táhne zadek po zemi.
14. 1. 2009 13:47
Re: FENOMEN
někteří velký kufr využijí, právě proto se vyrábějí kombíky. jestli je ten v Oktávce úzký a nepravidelný, špatně přístupný s vysokým práhem ať si probere každý sám.

U toho Volva C30 jsem chtěl poukázat jenom na to, že to auto nebylo sestrojeno s účelem vytvořit univerzální rodinný vůz. Pokud se nepletu, je zaměřen hlavně na mladé v městkém prostředí. takže se od něj nečeká, že bude stěhovat 5 člennou rodinu + psa v pátek na chatu a v červenci do Chorvatska.
No ale tady u nás mi příjde stále hodně silná skupina konzervativních kupujících, kteří se divý, když auto nemá velký kufr, nebo má jenom 3 dveře a pod. Pro ně tohle Volvo asi postrádá smysl.
14. 1. 2009 09:55
Re: FENOMEN
No ja ti nevim myslim ze megan pokori i ceed. Jasne ceed je v zakladu levnejsi ale za 299 tisic megan s motorem 1,6 a dobrou vybavou.... to bych si to s tim ceedem hodne rozmyslel.
14. 1. 2009 10:14
Re: FENOMEN
Cee'd ma ovsem jednu velku vyhodu: dlhsiu zaruku. A prave to moze rozhodnut, pretoze ani francuzske, ani korejske auta zatial nie su zrovna povestne kvalitou. A myslim ze prave zaruka je aj dovod, preco Cee'd ma podstatne vyssie predajne cisla, ako napriklad i30...
14. 1. 2009 10:52
Re: FENOMEN
Tak i30 podle mně má i celkově slabší reklamní kampaň jako Ceed, který je doslova všude, všude se testuje, a pod.

Krom toho i30 přece jenom míří na jinou klientelu než Ceed, který útočí hlavně cenou a odsává hodně zákazníků ze segmentu nižšího, kdežto i30 je cenově blíž evropskému mainstreamu a tady určitě stále hraje roli, že je to prostě Korea. No, uvidíme jak se to vyvine.
Avatar - T613
14. 1. 2009 11:08
Re: FENOMEN
nezapomeň taky na prapodivný design.. to je korejec každým coulem
14. 1. 2009 11:54
Re: FENOMEN
to je pravda. v některých barvách se mi celkem líbí, ale jinak u mně vítězí designově Ceed, hlavně SW, ten je hodně povedený :yes:
14. 1. 2009 13:47
Re: FENOMEN
Ceed SW??? Dyť to je nefalšovaný korejský baroko.
14. 1. 2009 13:50
Re: FENOMEN
ať je to klidně i rokoko s prvky antiky a postmoderního kubizmu, mě se prostě líbí :-!
14. 1. 2009 12:08
Re: FENOMEN
no ale dnes uz neni prolem zaplatit si prodlouzenou zaruku a konkretne u renaultu je to za (48 měsíců/80 000 km) 9.990,- Kč nebo Renault Garance+ Premium (48 měsíců/150 000 km) 19.990,- Kč a v pripade ze mas megana na leasing dostanes petiletou zaruku zdarma. A ceed nabizi taky 5 let. na 5+2 se nehraje to e jen reklamni lez
14. 1. 2009 12:31
Re: FENOMEN
Ale ta záruka je jenom marketingový blaf...v dodatku máte, že se nevztahuje na motor, elektroniku, podvozek atd...takže nevím nevím..Design mi příde taky celkem impotentní, hlavně interiér, jako upřímně, hnusnější palubka v nižší strřední tříde snad není...Bude možná lepší koupit za cca 300.000.- ceed než fábii za stejnou cenu, ale dneska šla západní konkurence (opel, vw, ford,citroen) s cenou taky dolů a rozdíl se maže, postupně, ale focuse máte taky za 299.000.- s klimatizací a ESP v záladu. To ceed nemá.
14. 1. 2009 12:58
Re: FENOMEN
nechci kecat, ale fakt je Focus za 299klacků s ESP a klímou?
Avatar - Katikakus
14. 1. 2009 13:04
Re: FENOMEN
Samozrejme ze neni (mozna ale brzo bude ;-)). Nejlevnejsi Focus je sice za 299000, ale tato verze klimu nema.
Nejlevnejsi verze s klimou a ESP je za 329000.
14. 1. 2009 13:14
Re: FENOMEN
focus mozna ne ale novej megan ano ;-)
14. 1. 2009 13:51
Re: FENOMEN
no jo, ale já ještě nesplatil ani toho číslo 2 a už mám kupovat zase nového ;-)
Avatar - Katikakus
14. 1. 2009 13:02
Re: FENOMEN
Tak to by me zajimalo, kde jsi vycetl ten nesmysl s dodatkem u Ceeda. Ta zaruka se naopak na motor a pohonne ustroji vztahuje, dokonce je o dva roky delsi nez na zbytek auta. Schvalne dej sem odkaz na zdroj, z ktereho cerpas. :-!
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 18:38
Re: FENOMEN
žádný nemá, je to zase prodjece VW :no: jasně že se ta záruka vztahuje. a je ještě o 2roky delší. nevšímej si ho...
14. 1. 2009 13:15
ZARUČNÍ ZÁRUKA
Co myslíš, kdyby si Tída a Octavia prohodili výrobce, byla by tu Tída jedničkou a octávia třicítkou? Nebyla, viď. No je to proto, že Octavia je prostě evropskou hvězdou.

Jinak, kdybys náhodou vybíral auto, na všechno se vykašli a jdi jedině po záruce. Rozumíš, to je to hlavní. Jestli ti zákon garantuje roky dva, pak pokud ti nabídne někdo těch roků dvacet, bez rozmýšlení to ber. Umíš si to představit... přijedeš třeba za pět či šest let k prodejci a jen tak prohodíš, že se ti zdá, že tě to táhne jinam. A prodejce, jak uslyší to "táhne" rozumíš v tom je ten trik záruky, tak jak to uslyší, sepne mu to na přední nápravu a máš ji v drakovi natotata. Nebo péro... myslím jako pružinu, prostě se zhoupneš po pěti letech v prodejně v kolenou a komplet ti vymění všechny tlumiče. To víš auto, to nechce amatéra.

P.S. GOLF, Gé GOLF, Gé jako... GURU :yes:
Rozbalit vlákno
39
Avatar - wikinko
14. 1. 2009 13:25
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
jasne, ze nie som blbec a nesiel by som po zaruke. s autom predsa musi byt sranda, strasne ma bavi chodit do servisu a kazdu chvilu nacuvat, co mi to v tom srote zase vrzga. nechcem ani japonca, s tym sa do servisu nechodi vobec, to by bola nehorazna nuda, za to mam dat niekomu pol mega? za nudu? koncern je ta spravna volba!!! hlavne ze je tam 1,4 so siestimi turbami a troma kompresormi.
ja som ten spravny servisovy kovboj, chcem octavku alebo golfa, kaslem na zaruku.
14. 1. 2009 13:41
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Když máš záruku, tak do servisu nemusíš?
Avatar - wikinko
14. 1. 2009 13:46
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
nemyslel som tym to, ze ked mas zaruku tak do servisu nemusis, ale ked mas golfa alebo octavku, tak do servisu kazdu chvilu musis :-) a naco je mi vtedy zaruka, to je pravda, to by som nebol spravny servisovy kovboj, keby som si to nemohol dovolit :-)
a to ti hovorim ja, vdaka 5rocnemu pouzivaniu octavky jeden z najskusenejsich servisovych kovbojov!!!
Avatar - Dinar
14. 1. 2009 13:50
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Tak jeď do Žiliny, pořádně si to tam prohlídni, ať víš do čeho deš. Další!
14. 1. 2009 13:50
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Se všema autama se musí pořád do servisu, protože se serou skoro všechny. U Škodovky máš jednu z největších výhod a to je, že je na každym rohu, nebo ti to sbouchne Franta v garáži.
14. 1. 2009 13:54
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
se divím, proč jsi u ní po té Oktávce nezůstal?

Teď už bys byl VIP zákazník a taky by ti pro ní chodili až k baráku jako ti se zlatou hvězdou na kapotě >:-[]
14. 1. 2009 14:01
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Oktávku už nikdy nechci >:D
14. 1. 2009 14:09
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
neboj, Tour se bude vyrábět ještě minimálně 20 let, kdybysis to náhodou rozmyslel >:D

nebo kdybys pomalu chtěl nahradit to vaše staré Punto něčím reprezentivnějším, přece jenom musíš uznat, ty staré plasty bůhvijak nechutnají :-!
14. 1. 2009 14:12
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Punto nemůžu najít. Buď je zapadaný sněhem, nebo sem ho ztratil při cestě z hospody >:D
14. 1. 2009 14:17
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
až na jaře začnou ledy tát a první stromy rozkvetou, Punto se domů, kde to zná, vrátí s noblesou ;-)
14. 1. 2009 14:18
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Nechlastal jsi náhodou na sekyru? Možná ti ho zabavili.
14. 1. 2009 14:30
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Tak ty dvě piva za něj by mě snad nerozhodili, ne? >:D
14. 1. 2009 14:44
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
no možná jsi se dával 12-tku a to pak ještě budeš stejně muset něco doplatit >:D
Avatar - Dinar
14. 1. 2009 13:56
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Měli sme tři oktávky a šest golfů a už nikdy, v servisu mi do rohu šoupli postel, domů jsem se prakticky nedostal. Teď máme mazdu, a vůbec netuším kde je nejbližší servis, to auto snad ani nežere benzín, jenom jezdí a jezdí. Konišiva! ;-)
14. 1. 2009 14:10
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
jsem zvědavý, kdo se na tohle první chytne >:-[] :yes:
14. 1. 2009 14:13
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
No ty >:D
14. 1. 2009 14:22
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
já jsem ho právě odhalil jako provokatéra! a víš kde udělal chybu? V tom, že ta mazda snad ani nežere benzin. Spotřebou u benzíňáku se přece nemůžeš takhle chvástat! :-!
14. 1. 2009 15:22
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
:-) Jo, tohle můžu i potvrdit, my například kupujeme nový octávky a golfy rovnou na... náhradní díly. Akorát je nemáme do čeho dávat. Asi přejdem na priusy, tohle auto prej když naučíš aportovat, nepotřebuješ ani benzín...
14. 1. 2009 13:56
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
No tak hlavně aby mě Franta v garáži místo škodovky nesbouchnul maminu.
14. 1. 2009 13:50
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Dneska jsi odolal a nezmínil jsi špageti western? Však taky bylo na čase, Bravo už si od tebe vytrpělo dost. >:D
Avatar - Dinar
14. 1. 2009 13:51
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Bravo hlavně trpí chronickou fiatí nemocí, nezájmem kupců. ;-)
14. 1. 2009 13:55
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
No on to Fiat u nás celkově nemá moc snadný. Nevím teda jaký jsou celkový čísla Brava v Evropě, ale tipuju, že snad tak strašný jako u nás nejsou, ikdyž žádná sláva to asi nebude.
14. 1. 2009 13:55
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
to jo, český trh je celkově nějak nemocný ;-)
Avatar - Dinar
14. 1. 2009 13:58
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Jasně, ještě že je tu nás pár zdravých, co víme a známe... PRAVDU! ;-)
14. 1. 2009 13:57
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
To víš, asi četli tvou blog na "věčného pacienta"

po dvou letech v servisu - vše zdarma
po 4 letech v servisu - vše zdarma
po 6 letech v servisu - vše zdarma
po 8 letech v servisu - vše zdarma

Se ti rákosníci ale opičí, co? ;-)
Avatar - wikinko
14. 1. 2009 15:24
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
>:D >:D >:D
"jenom ten passat ti byl věrný"... >:D :yes:
passatovi servisovi kovboji ale maju vsetko zdarma, a su najvacsi frajeri, maju etalon triedy, na ktory sa este nikto neodvazil dosiahnut (v pocte navstev servisu za 1 mesiac)
passat je ale v servise za mesiac iba raz, to je pravda (vkuse)
14. 1. 2009 15:53
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Jo, presne o tom som chcel napisat. Ti sikmooki ryzo-zruti vsetko okopiruju. Este aj tu zaruku!

Len teraz neviem, kto s tym vlastne prisiel skor: KIA alebo VW? No to nie je vlastne podstatne, ale je v tej nekonecnej bezplatnej VW-zaruke aj odtahova sluzba? To pre pripad, ze budem stat na dialnici s "banalnou" zavadou chcipleho vstrekovania a cakajuc v mraze na odtahovku okolo mna prefrci Avensis s "fatalne" presedenymi sedadlami... >:D
14. 1. 2009 17:32
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
vstrekovač nie je "banálna" závada! to je predsa spotrebný materiál ;-)

fatálne presedené sedačky - to je tak, keď oni to robia na tie ich malé zadky a keď do toho sadne poriadny Slovan, tak je sedačka hneď v čudu >:-[]
14. 1. 2009 18:15
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
No ako tak citam ten test Passata, veru mas pravdu! Clovek by mal vzdy nosit tri-styri rezervne kusy so sebou, aby si ich mohol na ceste menit. Najma ak sa chysta na dlhsiu trasu... >:D
Avatar - Katikakus
14. 1. 2009 19:45
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
A nezapomen na hlavu valcu, ty taky praskaji jako na bezicim pasu. Jen bacha, VW ti na to rekne, ze to je taky spotrebak a zaruka se na to nevztahuje. Ale co, kdyz jezdis Passatem, nejakych 70-80 tis. Kc neresis.
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 18:46
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
však jasně chlapče! golf je třída!!!! servisní interval co 2 roky!!! a záruka jen 2 roky >:-[] >:-[] >:-[] takže příjdeš na 1. servisku a už rýžujou!!! jj golf je vždycky v něčem první :yes: kde se na něj ostatní hrabou...

ono kdyby ses někdyzamyslel tak by tě napadlo, proč jen ten VW dává pořád jen ty zákonem dané 2 roky když je tak sakra kvalitní??? já ti i věřím že kdyby byl zákonem daný rok tak ho VW dá taky >:-[] i focus má v některých servisech 5 let záruku, ti si totiž věří :yes:
14. 1. 2009 20:21
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Doplň si vzdělání Toníku. Servisní kontrola nemá se zárukou společného nic. Tu platí každý bez ohledu na délku záruky. Servisní kontrola totiž sleduje nikoliv závady, nýbrž provoz, tedy se jedná o výměnu oleje, filtrů, případně svíček, seřízení motoru atp. Koneckonců, ten dlouhý servisní interval, to je jen k pochvale. Samozřejmě není založen jen na době, nýbrž i na najetých kilometrech (zpravidla 30.000). Pokud to nenajedeš za dva roky, asi by nebylo od věci poohlédnout se po permanentce na autobus, za auto bys totiž akorát vyhodil peníze a chodit se na něj jen dívat do garáže, to už je fakt asi lepší i plejstejšn.

Co se týká individuální záruky, resp jejího individuálního prodloužení či rozšíření, to není nic mimořádného, tohle nabízí dnes už přece každý prodejce. Rozumný člověk ovšem ví, že je to vlastně k ničemu. Záruční vady se totiž zpravidla projeví v době do jednoho roku. Ovšem nikoliv v té garáži...

Pokud se domníváš, že délka záruky je přímo úměrná kvalitě vozidla, potřebuješ velmi razantní nalejvárnu, nevíš totiž o této problematice, Tony, vůbec nic. To cos napsal, to by se mohlo na právnické fakultě dávat jako ukázka absolutního právního bezvědomí potenciálního spotřebitele. Takříkajíc - spotřebitel v předpubertálním zkušenostním a rozhledovém období.

A speciální otázka - jak dlouho myslíš, že platí dvouletá zákonná záruka u aut? 100, 10, nebo pár let? A víš vůbec jaká záruční doba platila před těmi dvěma lety? A ještě jedna malá otázečka - co myslíš, má podnikatel, který koupí vozidlo vůbec nějakou záruku? A když, tak podle čeho?

Na odpovědi čekám nejdéle půl roku... :-) ;-)
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 22:02
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
no jo ty gtičko >:D aby ses nám tu nepotentoval >:-[] ty se rád posloucháš že? resp. rád se čteš. o tvých příspšvcích vypovídá hodně to že tvůj nejlepší kamarád je 507, který se zasekl na otázce: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU? :no: jj taky inteligentní klučina.

jinak k té záruce a intervalům. 30 000km jako interval je opravdu inteligentní, ale to ať si probere každý. a servisky jsou nejen na výměnu oleje,víš? nebo to možná dělá VW, to je fakt je jednička >:D většinou se tam najdou i problém. a co se týká těch tvých hlášek že vady se projeví do jednoho roku,... tak jasně po 1. roce provozu jsou auta naprosto SUPER! tak proč si nekoupíš ojetinku? takový GGGURU GGGOLF I je fajn kára! na to se budou balit holčiny co? >:-[]
ale co, jsem rád že tu jsi, aspoň se člověk zasměje :yes:
14. 1. 2009 20:33
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Ono po více jak dvou letech stejně málo co vyreklamuješ, a chodit v dnešní době na servis 15 000/1rok je celkem vopruz. To jsem měl naposledy u feldy před deseti roky. Já co mám zkušenost, tak závady u nového auta se projevily (pokud nějaké byly) tak do jednoho roku max. do roku a půl. Pak auta šlapala do 4-5 let bez problému. Pak jdou z domu.
Avatar - Katikakus
14. 1. 2009 21:10
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Takze vlastne cim kratsi zaruka, tim lip >:D >:D >:D
Panove, zkuste to nejak jinak, takhle jste opravdu k smichu. To muzete vykladat 5letemu klukovi. Proc si kupuju notebooky s 3letou onsite zarukou, kdyz muzu mit nejaky se zarukou rocni, kde to musim navic osobne dovezt do servisu?
Ad servisni interval - to je jeden ze znamych mytu ohledne oleju. Videl jsi nekdy zevnitr motor Passata s promennym servisnim intervalem, ktery ma najeto cca 100tis. km?
Proc ma treba Toyota servisni intervaly po 15 tis. km i na diesely?
Proc jsou v U.S. predepsany vymeny oleje po 7500-10000 km - nejen na americke vozy?
15-20 tis. km je pro dnesni benzinove motory vetsinou optimalni vymenny interval, nekdy by mel byt dokonce kratsi. Zalezi na konkretnich podminkach. Diesely pri pouziti kvalitni nafty (s nizkym obsahem siry) muzou mit interval delsi.
Pokud se chces dovedet vic, zkus si precist neco od lidi, co tomu opravdu rozumi:
[odkaz]
14. 1. 2009 21:40
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
motor jsem neviděl, a rozumy místních černých kronik jsou mi ukradené. S O1 jsem najezdil 200 000 na prodloužený interval(výměna po 50 000) žádný problém, jezdí vesele dál. Trochu rozdíl jít na výměnu oleje za 200 000km 4x nebo 13x. Ono totiž většina lidí si myslí, že když má prodloužený interval tak nemusí olej měnit vůbec. A z toho jsou většinou zde popisované problémy.
K té záruce, nikdo netvrdí že čím kratší tak lépe, ale delší záruka je většinou zaplacená kratšími servisními intervaly. A v záruce hlavně povinejma.
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 22:06
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
však tam nemusíš. když ti stačí záruka 3 roky tak pak se můžeš na servis vykašlat a měnit si olej doma. i když nevím kdo to dnes u moderních aut děla... ale i takoví se najdou.
jinak mě stála serviska na ceeda diesel 2400kč, takže z toho si fakt mašlu nehodím ;-)
15. 1. 2009 19:26
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
Já tady nechci řešit peníze a podobně, ale při nájezdu 70 000km ročně je chodit na servis po 15 000km celkem otrava.
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 22:19
Re: ZARUČNÍ ZÁRUKA
jinak já vím že tě ceed sere, jinak by jsi do něj pořád nebil ;-) a víš co? mě to sakra TĚŠÍ >:-[] >:-[] >:-[]
zdar jdu na tv ;-)
neregistrovaný "507--"
14. 1. 2009 16:48
PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Tak vysvetlí mi to už konečne niekto? ;-\ ;-\ :no:
Rozbalit vlákno
35
neregistrovaný "carmik"
14. 1. 2009 16:51
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
podej interpelaci v parlamentu >:-[]
14. 1. 2009 17:28
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
ešte ti to furt nikto nevysvetlil? Aspoň vidíš, že na tomto fóre o autách nič nevedia, zahadzuješ tu svoj talent, mal by si sa poobzerať po inom mieste ;-)
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 18:43
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
tolik štěstí v novém roce? >:D
neregistrovaný "507--"
14. 1. 2009 20:57
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Počúvaj ma, ak máš na Octaviu, perčo Cee´d
15. 1. 2009 09:18
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
šak ti vravím, že sa tu rozumnej odpovede na svoju otázku nedočkáš a preto, v tvojom vlastnom záujme, by si mal zmeniť fórum ;-)
14. 1. 2009 20:21
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Prachy, nic jinýho než prachy, ale nikomu to neříkej, nebo tě roznesou na kopytech!
neregistrovaný "507--"
14. 1. 2009 20:55
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
>:D >:D :yes:
Avatar - gld
14. 1. 2009 20:39
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
prečo nehrá moje staré rádio ?
prečo chodíš každý večer na pivo ?
prečo sused parkuje pred garážou ?

prečo je to tak ?

prečo nesmiem vstávať od obeda ?
prečo sú dve hodiny do Zvolena ?
teraz si to zopakujem druhý krát ?
prečo je to tak ?

ja viem že príde deň kedy si odpoviem na všetky otázky ktorým nerozumiem
ja viem že príde čas kedy si každý z nás povie že tento svet som zažil rád

prečo nechceš trabant ale ferrari ?
prečo chytám nervy keď sa nedarí ?
prečo som na teba stále odporný ?
prečo je to tak ?
prečo nehrám bicie ale gitaru ?
prečo nechcem Jana ale Zuzanu ?
prečo toto všetko vlastne hovorím
prečo je to tak ?
14. 1. 2009 21:08
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
To je Marika Gombíková, nebo Dušan Grúň?
Avatar - gld
14. 1. 2009 21:32
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
to je karel góth
neregistrovaný "Tony84"
14. 1. 2009 22:36
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
a prečo nie mazda6? s octaviou stejna cena >:-[] :no:
15. 1. 2009 00:44
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Příklad první: jsem mladý, mám manželku a malé dítě, mám hluboko do kapsy a mám našetřeno 350.000 Kč. Chci kompakt s malým benzinovým motorem, protože na diesel nemám. Hodlám auto havarijně pojistit na 5 let. S ohledem na rozpočet jdu do základní motorizace - u KIE 1,4 CVVT ACTIVE a u Škody 1,4 MPI CLASSIC. Proč koupím raději Ceed než Octavii?

1) Ceed mě přijde na 319.980 Kč, Octavia na 349.980 Kč. Ceed bude mít za tuto cenu rádio s CD a MP3, klimatizaci, centrál s dálkovým ovládáním, zadní stěrač, palubní počítač a (díky bohu) dělené zadní sedadlo. Octavia nebude mít nic z toho, ale bude mít navíc ESP. U Ceeda za něj ale připlatíte rozumných 15.000 Kč.

2) Základní motorizace Ceeda je lepší než základní motorizace Octavie (má o 13% nižší kombinovanou spotřebu, lepší dynamické parametry a stejnou pružnost). Škarohlídy hledající čísla odkazuji na test Světa motorů z 22.1.2007.

3) Ceed má prostornější interiér, zejména co se týče šířky a místa pro kolena za řidičem. Takže více místa pro maminu a pro dítě. Škarohlídy opět odkazuji na výše zmíněný test Světa motorů.

4) Ceed má záruku 5 let/150.000 km (záruku na pohonné ústrojí neuvažuji) a servisní intervaly na benzinové motorizace 20.000 km (platí pro vozy vyrobené od 1.1.2009). Octavia má záruku 2 roky a servisní intervaly buď 15.000 km, nebo 30.000 km dle výběru.

4) Havarijní pojištění na Ceeda vyjde levněji, zřejmě z důvodu nulové obliby značky auta mezi zloději. Rozdíl však není velký, dělá asi 2.000 Kč ročně pro Pražáka se spoluúčastí 5%.

5) Ceny spotřebních náhradních dílů (brzdové destičky, olejové filtry, filtry klimatizace, stěrače a podobné) jsou u obou vozů zcela srovnatelné, hodinové ceny práce servisů KIA jsou nižší. Proti KII mluví vyší ceny karosářských dílů a složitějších komponent (spojka, převodovka papod.). Riziko jejich poškození a opravy je nicméně kryto delší zárukou.

6) Kiu ti zřejmě nikdo neukradne :-)

Příklad druhý: Je mi 50 let. Mám našetřeno 500.000 Kč. Chci jezdit v pohodě, s malými náklady na palivo a přitom dostatečně svižně. Nechci mít problémy s předjížděním kamionů. Chci všechny běžné prvky výbavy a něco navíc. Volím tedy diesel, u KIE 1,6 CRDi 85 kW ve výbavě Comfort, u Octavie 1,9 TDi 77 kW ve výbavě Exclusive. Proč koupím raději Ceed než Octavii?

1) Ceeda máš za danou cenu nabušeného prakticky vším, čím lze - elektronická klima, 225/45 gumy s hliníkovými disky, tempomat, vyhřívaná sedadla, deštový senzor, všechno v elektrice, sportovní paket, parkovací asistent, ESP, měřič tlaku v gumách, měnič na 4 CD a podobné cerepetičky. U Octavie budeš jezdit na plechových kolech 195/65, vzadu budeš mít švihadla, na tempomat, vyhřívání sedadel a měřič tlaku v gumách zapomeň. Jo, a ještě doplatíš 5.900 Kč, protože do půlmilionu se nevejdeš.

2) U Ceeda dostaneš zřejmě nejlepší diesel v kubatuře 1,5 - 1,9 l, který je vůbec na trhu k dostání. Fajn kultura běhu, spotřeba 4,2 v kombinaci, 255 Nm od 1900 do 2500. U Octavie dostaneš poněkud starší motor traktorového chodu s 250 Nm krouťáku a spotřebou 4,4 v kombinaci.

Takže asi takhle. Samozřejmě se k Ceedovi najdou zápory oproti Octavii, ale na ty ses neptal.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2009 00:48
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Výsledek? Ale prečo? >:D
15. 1. 2009 09:21
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
:yes: >:-[]
neregistrovaný "Tony84"
15. 1. 2009 01:18
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
dobře vysvětleno, ale ty ještě 507čku neznáš,že? víš to je zdejší pako spolu s GTI a těm nic nevysvětlíš. on se zítra zeptá zase >:D dělá to od odby co ceed vyjel z továrny.
Avatar - Katikakus
15. 1. 2009 07:42
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Hezky souhrn. :yes:
Mozna bych jen doplnil bezpecnost v narazovych testech, kde Octavia ma na dnesni pomery opravdu tragicke vysledky.

V pripade 507 mam vsak obavu, ze to byla ztrata casu. Ten chlapec zjevne nedisponuje dostatecnou intelektualni kapacitou na to, aby to pochopil. Mozna, az vyroste z puberty, tak se to zlepsi.
Ostatne, neni tady sam, kdo dokola mele stejne nesmysly.
neregistrovaný "507--"
15. 1. 2009 16:43
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Nezmysli si tu píšeš ty. Najprv sa nauč čítať, aby si videl, že ak mám peniaze na Octaviu, nie len 350 000, ty oslík.
Avatar - Katikakus
15. 1. 2009 20:50
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
To asi nebylo pro mne. Ja nikde nic o penezich nepsal. >:D
15. 1. 2009 10:39
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Škoda jen, že k tomu potřebuješ tolik slov. Přitom stačí napsat jednou větou, že za stejný prachy mě dá i rádio.
15. 1. 2009 11:28
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Ono to bude asi tym, ze mu za stejne prachy da aj viac, nez len radio...
Avatar - Katikakus
15. 1. 2009 11:43
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Mozna by nebylo na skodu si Lerakuv prispevek poradne precist. Zjistis, ze je toho mnohem vic, nez jen radio.
15. 1. 2009 11:51
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Bylo nebylo, ovace na ceed je jak ohraná deska z jukeboxu, jen zbytečně dlouhá.
Avatar - Katikakus
15. 1. 2009 12:14
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Nevim, ja jsem v teto diskuzi moc ovaci nenasel, ty spis nalezam v testech uverejnovanych v auto mediich.
Tady spis ctu ovace na jine vozy a mnohdy ovace neopravnene... GGG

Mozna by to chtelo vic objektivity...
15. 1. 2009 18:28
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Navtechu, já jsem podle mého názoru snesl několik jednoduchých a zcela věcných důvodů, proč by si člověk mohl koupit právě Ceeda. Pokud vidíš jeho jedinou přednost v tom, že má rádio v základu a Octávka přitom ne, je to tvoje věc, fabriku v Žilině kvůli tomu nezboří. Jak jsem napsal, Ceed má proti Octavii i jednoznačně definovatelné nevýhody, ale na ty se mně 507 neptal. Toť vše.
15. 1. 2009 19:10
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Já ti to neberu, cedníka nijak nehanim, ale ještě jsem neviděl, že by někdo napsal... koupil jsem si ceeda, protože je nejlevnější a nabízí za tu cenu nejlepší výbavu + věřím tý záruce, i když se její realita nedá ověřit. Jen všude čtu kilometry textu proč. Na prvním místě jsou to jedině prachy, ale než by to někdo přiznal, tak se radši upíše k smrti. Mě je to úplně fuk a přeju ti to. Pro mne je ceed i oktávka skoro stejná, jen oktávka nabízí věci bez kterých bych auto nechtěl.
15. 1. 2009 19:38
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
přesně tak, na cedníka jsem se byl také podívat. Nakonec jsem si vybral jinde, protože některé věci co jsem chtěl nešli objednat ani za příplatek. A u cedníku je to hlavně o ceně stát stejně jako Focus, Golf, Megane atd tak se do autosalonu KIA nejde nikdo ani podívat.
15. 1. 2009 20:00
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Pro mě je to asi největší auto za tři kila na lítání po vesnici. Nic víc bych od něj ani nečekal a nechtěl.
15. 1. 2009 21:53
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
:yes: Souhlas. Já přiznávám, že v době, kdy jsem Ceeda koupil, nikdo nenabízel mix výbavy a pro mě podstatných užitných vlastností za lepší cenu. Prachy tedy hrály největší roli.

Zároveň jsem si ale v článku přečetl, že nějakých 30% zákazníků kupuje Ceeda s dieselovým motorem, což znamená cenu od 385.000 Kč až do nějakých 590.000 Kč. Tedy cenu, za kterou koupíš Oktávku i Golfa.
neregistrovaný "507--"
15. 1. 2009 16:38
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Ach LERAK, to fakt musím na koniec povedať, že AK MÁM NA OCTAVIU?
15. 1. 2009 18:22
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Promiň, 507, zkusil jsem ti napsat pár možných důvodů, proč si 357 lidí v měsíci prosinci v ČR koupilo Ceeda. Neuspěl jsem. Nevím proč - buď prostě neumíš počítat a v tom případě ti doporučuji zopáknout si základku, nebo jsi zatvrzelý fanda Škody a máš vcelku slušný příjem - v tom případě ti gratuluji. Užij si to.
neregistrovaný "507--"
15. 1. 2009 19:12
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Pozri sa. Takto ti poviem. Škoda Octavia je orekm zárky prakticky vo všetkých ohľadoch lepšia. A každý chce to najlepšie. A ak máš na lepšiu Octaviu, povedz mi, prečo Cee´d? Já rád prijmem argument. ;-)
Avatar - Katikakus
15. 1. 2009 20:49
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
V cem konkretne je lepsi?
Avatar - wikinko
16. 1. 2009 03:18
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
povedz presne v com je lepsia.
preco tu nieco tvrdis, ked ti do vodicaku ostava este dlhych sest rokov??? ja ta chapem, ze uz si sa raz v octavii v detskej sedacke viezol, to ale neznamena, ze mozes tvrdit ze je lepsia ako ceed. pretoze nie je.
tak povedz,v com je lepsia??? ma lepsi zakladny motor ako ceed? nema. ma lepsie diesle ako ceed? nema. ano, taky motor, ako 2,0tfsi ceed nema, ale za octavku s tymto motorom da milion korun iba skutocny diamantovy servisovy kovboj, ktoreho prave pustili z psychiatrickej kliniky. alebo si ju kupis ty, v tvojich mokrych rannopubertalnych snoch..
Avatar - wikinko
15. 1. 2009 03:49
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
pocuj 507, na to ze este stale musis v aute sediet v detskej sedacke ta rodicia nejako casto pustaju k internetu. nieze si budes pozerat nejake prasacinky!!!
15. 1. 2009 10:36
Re: PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU?
Nejsi ty brácha mariánka, nebo přemdy?
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
14. 1. 2009 20:42
Mégane...
...dokáže i v důchodovém věku perlit. Přitom vypadá jako mladík...

Vím, dobrá cena a výbava, ale nekvalitní auto by nešlo na odbyt... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
14. 1. 2009 20:58
Re: Mégane...
Napřed perlí cenou a pak pění --- krev.
Avatar - Ronault.
14. 1. 2009 21:20
Re: Mégane...
Je to zajímavé, že se to auto prodává už tolik let, tuším už to bude více jak 6. Celou dobu to jsou prý nespolehlivé zmetky, všichni to ví a stejně se prodává daleko více než většina konkurence. Proč? Cena? Ale kdeže, opravy tě prý budou stát více než celé auto.
Avatar - gld
14. 1. 2009 20:59
Re: Mégane...
starý megane má už vychytané muchy a teraz je najlepšia doba na kúpu spoľahlivého kusu :-)