Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Forte: nástupce modelu Spectra se představuje

Po odhalení siluety a přídě nového sedanu korejské automobilky Kia přicházejí první fotografie exteriéru novinky, která má v nabídce značky nastoupit na místo modelu Spectra.
Zpět na článek
2. 7. 2008 09:39
2. 7. 2008 09:54
2. 7. 2008 09:57
2. 7. 2008 09:58
2. 7. 2008 09:59
3. 7. 2008 21:29
neregistrovaný "exctenar"
2. 7. 2008 09:53
neregistrovaný "kuní xicht"
2. 7. 2008 10:25
2. 7. 2008 14:54
2. 7. 2008 15:11
2. 7. 2008 15:17
2. 7. 2008 15:34
2. 7. 2008 15:54
2. 7. 2008 16:41
2. 7. 2008 16:48
2. 7. 2008 16:57
2. 7. 2008 21:04
2. 7. 2008 17:31
2. 7. 2008 21:06
2. 7. 2008 16:49
4. 7. 2008 07:14
2. 7. 2008 10:39
2. 7. 2008 20:36
neregistrovaný "Stillborn"
2. 7. 2008 12:26
2. 7. 2008 14:29
2. 7. 2008 16:44
2. 7. 2008 16:50
2. 7. 2008 17:35
2. 7. 2008 19:12
neregistrovaný "nati"
2. 7. 2008 20:38
neregistrovaný "Stillborn"
2. 7. 2008 20:47
2. 7. 2008 21:09
Avatar - Dinar
2. 7. 2008 09:39
Je vidět,
kdo u Kie dělá design, když se tohle postaví vedle Corolly hned je jasné, kdo je tu asiat. Do Evropy s tím, Kio. :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - T613
2. 7. 2008 09:54
Re: Je vidět,
Kii se teď design daří, to je fakt :yes:
Avatar - Pierro
2. 7. 2008 09:57
Re: Je vidět,
No vypadá to velice pěkně. Jak píše nahoře Dinar v poronání s Toyotou Corollou, nedej bože třeba s Nissanem Tiidou sedan to vypadá velmi pohledně. KIA má dobře našlápnuto. ;-)
Avatar - T613
2. 7. 2008 09:58
Re: Je vidět,
Snad jim to vydrží a nechcípne
2. 7. 2008 13:38
Re: Je vidět,
Inu ano, ovšem tenhle design a tenhle model je pro asijsko-americký trh. My si budeme si muset počkat na druhou generaci cee'du, do které se nejspíš hodně věcí promítne. Jedině, že by Kia opět překvapila a zase znovu sloučila Forte/Cerato/cee'd do jednoho globálního modelu :-)
neregistrovaný "exctenar"
3. 7. 2008 21:29
Re: Je vidět,
Aktuálně designu šéfuje tento němec:[odkaz] :yes:
Avatar - jurajos
2. 7. 2008 09:41
Kde sme to uz videli?
...niekto panam v HONDE vynasa? Accorda mozem radsej v originali ale ani toto nie je az take zle!
Rozbalit vlákno
3
2. 7. 2008 10:44
Re: Kde sme to uz videli?
Samozřejmě máš pravdu. Ty světlomety jsou hodně podobný. Zas na druhou stranu to není pouhá kopie nějakého modelu jiné automobilky.
2. 7. 2008 11:58
Re: Kde sme to uz videli?
V "každém" novém autě si můžeš najít podobnost s jiným modelem jiné automobilky.Dokonce i ve vlajkové lodi té jediné spravné značky, nad kterou onanuje 75% našeho stádního národa :-! Mam pocit, ze KIA (Hyundai) si diky postaveni na nejvetsim trhu - tam za oceanem - nemusi kazit jmeno tvorbou kopii... podobnost s Hondou je diky pojeti designu - ostre hrany ;) Jen skoda, ze diky Ceedu tady tohle auto pravdepodobne nikdy neuvidime... a Koupa bohuzel taky ne...
Avatar - jurajos
2. 7. 2008 12:10
Re: Kde sme to uz videli?
O tom ze su si auta podobne ako vajce vajcu sa nema zmysel hadat. Kazdy mame oci a vidime ako to je. Ale podobnost prednych svetlometoc s tymi z Accorda je az zarazajuca. Ale ako som uz povedal...zeriem im to a to auto vobec nevyzera zle. :yes:
neregistrovaný "kuní xicht"
2. 7. 2008 09:53
Celkom fajn.
Nuž, celkom dobre vyzerajúca Kia. Uvidíme, ako vyzerá interiér. Dúfam, že to nebude návrat k "sivej" a nekvalitnej.
Rozbalit vlákno
0
2. 7. 2008 10:25
°Design
No, zase žádná sláva to není, takové konzervativní tvary a předek hodně přeplácaný, až kýčovitý. (maska)
Rozbalit vlákno
13
2. 7. 2008 14:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 7. 2008 15:11
Re: °Design
Hm, ted premyslim o tom, jestli je to opravdu diskuze k clanku o KIi. :-O
2. 7. 2008 15:17
Re: °Design
Ano, za dva týdny nám ho dodají, máme z toho radost. Jestli jsou všichni na tvé úrovni, aspoň nám ho nikdo nešlohne a možná ani nevobtáhne pětikačkou. Joudo. :no:

Jinak tahle kia se mi od pohledu docela líbí. Nenadchne, ale ani neurazí. Takže spíš :yes:.
2. 7. 2008 15:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 7. 2008 15:54
Re: °Design
Jakože přes ta okna teče? Nebo jak to myslíš? :no:

Víš, jaký by byl tvůj problém, kdyby ses na to bravo chtěl u prodejce aspoň podívat? U ostravského dealera Fiatu nemají dětský koutek! 8-s

Nevím sice, do které třídy jsi to až dotáhnul, ale vystudovaný expert na automobilový design asi nebudeš. Jasně, že je z brava vidět jinak než třeba z mého fusionu, ale pokud si správně sedneš, tak nemáš problém. Teda samozřejmě, jestli měříš aspoň těch 150 cm. ;-)
2. 7. 2008 16:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
2. 7. 2008 16:48
Re: °Design
No ty si ze všeho nadšený a pak zoufalý. Ty náš tupec tupý na webu nejtupější
2. 7. 2008 16:57
Re: °Design
Keď čítam tvoje príspevky,nedivím sa,že dosť Čechov pokladá Slovákov za hlupákov. ;-)
V prvom rade si uvedom,že tvoj názor na Bravo je čisto subjektívny,čo sa týka dizajnu a nedávaj ho ako nejaký všeobecný fakt.Dizajn Brava navrhovali odborníci,ktorí sa svojej práci venujú roky a vedia,čo majú robiť.Okrem toho taliansky design áut má svoju školu,atď.Zmier sa s faktom,že ten dizajn Bravy je hodne dobrý,áno potvrdia ti to aj dizajnéri.No a na záver,dizajn nie je len o kráse,ale aj o funkčnosti,bezpečnosti(viď bočné dvere),aerodynamike,atď.Autá sa nevyvýjajú podľa toho,či sa tebe páčia.Ak sa ti páči len design koncernu VW,OK,ale aspoň nepíš blbosti o tých druhých. >:-[]
2. 7. 2008 21:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 7. 2008 17:31
Re: °Design
Tys ho viděl, já řídil a můj otec koupil (samozřejmě, že ho předtím projel taky, ale protože přechází z Fiatu Stilo MW se stejným motorem i převodovkou, tak si moc zvykat nemusí).

BTW, kterou že tu skutečně kýčovou modrou myslíš? Azurovou metalízu? No tak tu právě budeme mít. Bohužel ale, není nám přáno, jak bychom si přáli. Bravo mělo být dnes předáno, ale nebyl dealerovi dodán Defend Lock a bude až za dva týdny, takže proto ještě čekáme, jinak je auto ready. A nám se líbí. Bez zaujetí (že je to už 7. fiat, co nám s otcem bude patřit, nechme stranou). ;-)

Víš, zaráží mě, jak tu podrýváš design brava. Já mám fungl nový fusion, bral jsem ho kvůli extrémně výhodné nabídky, ale sám na něj pohlížím jako na krabici. Takové auto ti nevadí? Protože ze subjektivního designového pohledu je mé staré jedničkové punto hezčí a povedenější. Jen doufám, že mu mamka, které ho dávám, neudělá facelift. :-)
2. 7. 2008 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
2. 7. 2008 16:49
Re: °Design
Já si říkal, že v Ostravě jich vidím vcelku dost.. jen tak dál. Není nad dobrý kýč ;-) :yes:
4. 7. 2008 07:14
Re: °Design
Tak dealer zamakal, Defend Lock sehnal na Slovensku a od včerejška 16.30 je na ostravských cestách další bravo, v dynamicu s nějakými blbůstkami navíc (volant a šaltpáka v kůži, loketní opěrka, vyhřívaná přední sedadla), v azurové metalíze. Kdybys věděl o nějakých pěkných bočních lištách, dej vědět. ;-)
2. 7. 2008 10:39
jako koup
Nevypadá to špatně, ale ta studie koup má ten předek hezčí, no ale to už tak bývá, že civilnější skutečnost potlačí prvotní nadšení ze studie.
Rozbalit vlákno
0
ANO !!!!!
ten predek znam.je z jedne studie Kia "kupe"nevim jak se jmenovalo a na autofun.cz je clanek ze napresrok pride Kia s novym kupe a je tam jeho fotka takze jestli pujde to Kia "kupe"ten concept do vyroby tak je to parada! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Stillborn"
2. 7. 2008 20:36
Re: ANO !!!!!
Tušim, že se ten koncept jmenoval Kia Kee... A tenhle styl přední masky se tušim poprvé objevil právě u něj... Maska jako taková se mi velice líbí... Jinak sdílím naprosto tvé nadšení a pevně doufám, že už kia nikde neujede... :-)
Avatar - Atlis
2. 7. 2008 12:26
Mix
Trochu Honda, trochu Audi ci po novom C5... No a co, hlavne ze to vyzera dobre. Nech este namixuju cenu a Octavii sa urobi nevolno...
Rozbalit vlákno
8
2. 7. 2008 14:29
Re: Mix
nevolno oktafke uz spravil ceed >:D
2. 7. 2008 16:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
2. 7. 2008 16:50
Re: Mix
Proč kupovat Oct, když za menší prachy můžu mít Ceed? :-!
Avatar - Atlis
2. 7. 2008 17:35
Re: Mix
No Ceedu chyba sedan/liftback, teraz uz je tu Cerato +) aj ked pohrebaky asi letia najlepsie... >:-[]
neregistrovaný "nati"
2. 7. 2008 19:12
Re: Mix
No je škoda, že tyto auta nejsou u nás na trhu. Už nový hyundai Elantra je velice pěkný, ale u nás není k dostání. Byla by to docela pěkná konkurence pro škodovku, už to nejsou ty nevzhledné hnusy co bývali.
neregistrovaný "Stillborn"
2. 7. 2008 20:38
Re: Mix
Proč? Octavia má výrazně lepší zpracování, kvalitnější jízdní vlastnosti, je prostornější.... Já bych tedy rozhodně bral Octavku... jinak ce'ed je moc povedené auto, ale pro mně na Oct. zkrátka ještě nemá...
Avatar - T613
2. 7. 2008 20:47
Re: Mix
Mohli bychom zde o tom diskutovat donekonečna. Takže to prostě shrnu: otázka osobní preference. ;-) Ale rozhodně netvrdím, že je Ceed nejlepší. Kdybych si měl připlatit tak jdu do Foca.
2. 7. 2008 21:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 7. 2008 19:58
Ještě pár poznámek
Forte sedan bude oficiálně představen v Koreji 21.8. a do tamějších autosalónů přijde od 22.8. LETOS. Takže reálných fotek a informací bude k mání dost za pár týdnů. Napřed má dostat komplet novou benzinovou 1,6, následovat bude 2,0 benzin (spekuluje se, že 2,0 bude později základní motorizace pro USA). O dalších motorech zatím zprávy nejsou. Kdo si chce užít opravdu velké obrázky, najde je na CarBloggeru: [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
2. 7. 2008 20:40
Re: Ještě pár poznámek
V USA se počítá že bude v základu začínat na 14tis usd což by bylo super.
2. 7. 2008 21:28
Re: Ještě pár poznámek
OK, Patriku, jako obvykle máš fajn informace.

Auto nevypadá zle, ale ten Accord z toho je vidět, to si přiznejme. Jinak ale fajn. Pochybuji, že by se Ceed modelu Forte nějak rychle přiblížil - tohle jsou samé hrany a ty současná generace Ceeda vůbec nemá. Pochybuji, že u Ceeda dojde k rychlé generační obměně - vezmi si, co je stála nová fabrika v SK, rozvoj distribuční síťě, reklama, možná i pětiletá záruka atd. Takže se dočkáme maximálně faceliftu a takový posun v designu bych v případě faceliftu nepředpokládal. Myslím, že se shodneme v tom, že Ceed přebere masku chladiče (kterou ostatně má i Soul a Kee). Ale zbytek? Pochybuji.

Osobně si myslím, že design Ceeda není špatný, takže jej není třeba radikálně měnit. Zato paleta benzinových motorů by chtěla trochu oživení. Na CarBloggeru píšou o nové 1.6 ve Forte. Docela jsem zvědav, co na ní hodlají zlepšovat. Z hodnoty výkonu motoru lze usuzovat, že v současné Spectře je stejný motor 1.6 jako v Ceedovi. Takže pokud bude v 1.6 posun v Americe, projeví se to zřejmě i v Evropě, tudíž i v Ceedovi. Osobně bych si moc přál foukaný benzin, zvlášť poté, co (alespoň v ČR) vyřadili z nabídky motor 2.0 CVVT. Faktem ale je, že by to spíše byl krok motivovaný snahou o jakous takou prestiž, než krok motivovaný ekonomikou. Takového motoru by se asi v levném Ceedu neprodalo mnoho. A to nemluvím o tom, že by museli zamakat na zpětné vazbě v řízení ...
3. 7. 2008 06:16
Re: Ještě pár poznámek
Ahoj a díky. O těch stylistických příbuznostech s Hondou jsme tady před časem debatovali nad konceptem Koup. Fór je v tom, že právě Peter Schreyer je jako světová designérská osobnost jedním z nositelů velice úsporného až strohého stylu a že v posledním období evidentně miluje "z kamene vytesané" a hodně narovnané linie, čemuž bych já dohromady řekl "sportovně-konzervativní". Něco ze Schreyra pořád zůstalo v arzenálu Audi, zřetelně podobný názor má Chris Bangle, ale nejvíce se tomu pojetí blíží Honda. Zároveň těžko komentovat právě Forte, protože Kia sice prohlásila, že do něj promítla schreyerovské zásady nového looku značky, jenže zatím (aspoň mně) není jasné, jak velký je autorský vklad P.S. a jaký od lidí z US návrhářského centra Kie v Irvine, Kalifornie. Počkejme si ještě na nějaké prohlášení nebo rozhovor s P.S. po 21. srpnu.

Pokud jde o cee'd, souhlasím, že generační výměna asi bezprostředně nehrozí, současný model se výborně prodává, růstový potenciál určitě není vyčerpaný. Takže postačí nějaký ten facelift, ano, taky myslím, že to odnese hlavně maska chladiče. Hlavně když si hoši dají záležet na doladění podvozku a řízení. Ale mezitím imho velmi intenzivně poběží práce na novém cee'du, kterým bude Schreyer chtít v horizontu nejdéle pěti let ohromit vybíravou Evropu - hodně mu napoví i reakce na Forte. V každém případě je pokrok designu Kie, provázený skokovým zlepšováním kvality, tak velký, že se nemusíme nějak obranářsky bavit o kvalitě designu, ta je evidentní, ale bavíme se o designérském názoru - někdo může spíš dávat přednost italské nebo francouzské škole, někdo mazdímu zúmování.

Benzinové motory - také souhlasím a jsem zvědavý, s jakou inovací 1,6 se na nás vytasí. Pro Ameriku se ale, jestli správně čtu informace, počítá jako se základem s 2,0, takže bych čekal nějakou změnu i na něm. Je docela možné, že do Evropy se nová 1,6 dostane nejdřív ve vyšší verzi Soulu a - pokud je to koncernový motor - po zahájení výroby i30 v Nošovicích. A řekl bych, že mezitím Kia/Hyundai pracují i na 1,4, aby odpověděli zejména na novinky od VW.
Pěkný den všem
:-)