Po odhalení siluety a přídě nového sedanu korejské automobilky Kia přicházejí první fotografie exteriéru novinky, která má v nabídce značky nastoupit na místo modelu Spectra.
No vypadá to velice pěkně. Jak píše nahoře Dinar v poronání s Toyotou Corollou, nedej bože třeba s Nissanem Tiidou sedan to vypadá velmi pohledně. KIA má dobře našlápnuto. ;-)
Inu ano, ovšem tenhle design a tenhle model je pro asijsko-americký trh. My si budeme si muset počkat na druhou generaci cee'du, do které se nejspíš hodně věcí promítne. Jedině, že by Kia opět překvapila a zase znovu sloučila Forte/Cerato/cee'd do jednoho globálního modelu :-)
V "každém" novém autě si můžeš najít podobnost s jiným modelem jiné automobilky.Dokonce i ve vlajkové lodi té jediné spravné značky, nad kterou onanuje 75% našeho stádního národa :-! Mam pocit, ze KIA (Hyundai) si diky postaveni na nejvetsim trhu - tam za oceanem - nemusi kazit jmeno tvorbou kopii... podobnost s Hondou je diky pojeti designu - ostre hrany ;) Jen skoda, ze diky Ceedu tady tohle auto pravdepodobne nikdy neuvidime... a Koupa bohuzel taky ne...
O tom ze su si auta podobne ako vajce vajcu sa nema zmysel hadat. Kazdy mame oci a vidime ako to je. Ale podobnost prednych svetlometoc s tymi z Accorda je az zarazajuca. Ale ako som uz povedal...zeriem im to a to auto vobec nevyzera zle. :yes:
Ano, za dva týdny nám ho dodají, máme z toho radost. Jestli jsou všichni na tvé úrovni, aspoň nám ho nikdo nešlohne a možná ani nevobtáhne pětikačkou. Joudo. :no:
Jinak tahle kia se mi od pohledu docela líbí. Nenadchne, ale ani neurazí. Takže spíš :yes:.
Jakože přes ta okna teče? Nebo jak to myslíš? :no:
Víš, jaký by byl tvůj problém, kdyby ses na to bravo chtěl u prodejce aspoň podívat? U ostravského dealera Fiatu nemají dětský koutek! 8-s
Nevím sice, do které třídy jsi to až dotáhnul, ale vystudovaný expert na automobilový design asi nebudeš. Jasně, že je z brava vidět jinak než třeba z mého fusionu, ale pokud si správně sedneš, tak nemáš problém. Teda samozřejmě, jestli měříš aspoň těch 150 cm. ;-)
Keď čítam tvoje príspevky,nedivím sa,že dosť Čechov pokladá Slovákov za hlupákov. ;-)
V prvom rade si uvedom,že tvoj názor na Bravo je čisto subjektívny,čo sa týka dizajnu a nedávaj ho ako nejaký všeobecný fakt.Dizajn Brava navrhovali odborníci,ktorí sa svojej práci venujú roky a vedia,čo majú robiť.Okrem toho taliansky design áut má svoju školu,atď.Zmier sa s faktom,že ten dizajn Bravy je hodne dobrý,áno potvrdia ti to aj dizajnéri.No a na záver,dizajn nie je len o kráse,ale aj o funkčnosti,bezpečnosti(viď bočné dvere),aerodynamike,atď.Autá sa nevyvýjajú podľa toho,či sa tebe páčia.Ak sa ti páči len design koncernu VW,OK,ale aspoň nepíš blbosti o tých druhých. >:-[]
Tys ho viděl, já řídil a můj otec koupil (samozřejmě, že ho předtím projel taky, ale protože přechází z Fiatu Stilo MW se stejným motorem i převodovkou, tak si moc zvykat nemusí).
BTW, kterou že tu skutečně kýčovou modrou myslíš? Azurovou metalízu? No tak tu právě budeme mít. Bohužel ale, není nám přáno, jak bychom si přáli. Bravo mělo být dnes předáno, ale nebyl dealerovi dodán Defend Lock a bude až za dva týdny, takže proto ještě čekáme, jinak je auto ready. A nám se líbí. Bez zaujetí (že je to už 7. fiat, co nám s otcem bude patřit, nechme stranou). ;-)
Víš, zaráží mě, jak tu podrýváš design brava. Já mám fungl nový fusion, bral jsem ho kvůli extrémně výhodné nabídky, ale sám na něj pohlížím jako na krabici. Takové auto ti nevadí? Protože ze subjektivního designového pohledu je mé staré jedničkové punto hezčí a povedenější. Jen doufám, že mu mamka, které ho dávám, neudělá facelift. :-)
Tak dealer zamakal, Defend Lock sehnal na Slovensku a od včerejška 16.30 je na ostravských cestách další bravo, v dynamicu s nějakými blbůstkami navíc (volant a šaltpáka v kůži, loketní opěrka, vyhřívaná přední sedadla), v azurové metalíze. Kdybys věděl o nějakých pěkných bočních lištách, dej vědět. ;-)
ten predek znam.je z jedne studie Kia "kupe"nevim jak se jmenovalo a na autofun.cz je clanek ze napresrok pride Kia s novym kupe a je tam jeho fotka takze jestli pujde to Kia "kupe"ten concept do vyroby tak je to parada! :yes::yes::yes:
Tušim, že se ten koncept jmenoval Kia Kee... A tenhle styl přední masky se tušim poprvé objevil právě u něj... Maska jako taková se mi velice líbí... Jinak sdílím naprosto tvé nadšení a pevně doufám, že už kia nikde neujede... :-)
No je škoda, že tyto auta nejsou u nás na trhu. Už nový hyundai Elantra je velice pěkný, ale u nás není k dostání. Byla by to docela pěkná konkurence pro škodovku, už to nejsou ty nevzhledné hnusy co bývali.
Proč? Octavia má výrazně lepší zpracování, kvalitnější jízdní vlastnosti, je prostornější.... Já bych tedy rozhodně bral Octavku... jinak ce'ed je moc povedené auto, ale pro mně na Oct. zkrátka ještě nemá...
Mohli bychom zde o tom diskutovat donekonečna. Takže to prostě shrnu: otázka osobní preference. ;-) Ale rozhodně netvrdím, že je Ceed nejlepší. Kdybych si měl připlatit tak jdu do Foca.
Forte sedan bude oficiálně představen v Koreji 21.8. a do tamějších autosalónů přijde od 22.8. LETOS. Takže reálných fotek a informací bude k mání dost za pár týdnů. Napřed má dostat komplet novou benzinovou 1,6, následovat bude 2,0 benzin (spekuluje se, že 2,0 bude později základní motorizace pro USA). O dalších motorech zatím zprávy nejsou. Kdo si chce užít opravdu velké obrázky, najde je na CarBloggeru: [odkaz]
Auto nevypadá zle, ale ten Accord z toho je vidět, to si přiznejme. Jinak ale fajn. Pochybuji, že by se Ceed modelu Forte nějak rychle přiblížil - tohle jsou samé hrany a ty současná generace Ceeda vůbec nemá. Pochybuji, že u Ceeda dojde k rychlé generační obměně - vezmi si, co je stála nová fabrika v SK, rozvoj distribuční síťě, reklama, možná i pětiletá záruka atd. Takže se dočkáme maximálně faceliftu a takový posun v designu bych v případě faceliftu nepředpokládal. Myslím, že se shodneme v tom, že Ceed přebere masku chladiče (kterou ostatně má i Soul a Kee). Ale zbytek? Pochybuji.
Osobně si myslím, že design Ceeda není špatný, takže jej není třeba radikálně měnit. Zato paleta benzinových motorů by chtěla trochu oživení. Na CarBloggeru píšou o nové 1.6 ve Forte. Docela jsem zvědav, co na ní hodlají zlepšovat. Z hodnoty výkonu motoru lze usuzovat, že v současné Spectře je stejný motor 1.6 jako v Ceedovi. Takže pokud bude v 1.6 posun v Americe, projeví se to zřejmě i v Evropě, tudíž i v Ceedovi. Osobně bych si moc přál foukaný benzin, zvlášť poté, co (alespoň v ČR) vyřadili z nabídky motor 2.0 CVVT. Faktem ale je, že by to spíše byl krok motivovaný snahou o jakous takou prestiž, než krok motivovaný ekonomikou. Takového motoru by se asi v levném Ceedu neprodalo mnoho. A to nemluvím o tom, že by museli zamakat na zpětné vazbě v řízení ...
Ahoj a díky. O těch stylistických příbuznostech s Hondou jsme tady před časem debatovali nad konceptem Koup. Fór je v tom, že právě Peter Schreyer je jako světová designérská osobnost jedním z nositelů velice úsporného až strohého stylu a že v posledním období evidentně miluje "z kamene vytesané" a hodně narovnané linie, čemuž bych já dohromady řekl "sportovně-konzervativní". Něco ze Schreyra pořád zůstalo v arzenálu Audi, zřetelně podobný názor má Chris Bangle, ale nejvíce se tomu pojetí blíží Honda. Zároveň těžko komentovat právě Forte, protože Kia sice prohlásila, že do něj promítla schreyerovské zásady nového looku značky, jenže zatím (aspoň mně) není jasné, jak velký je autorský vklad P.S. a jaký od lidí z US návrhářského centra Kie v Irvine, Kalifornie. Počkejme si ještě na nějaké prohlášení nebo rozhovor s P.S. po 21. srpnu.
Pokud jde o cee'd, souhlasím, že generační výměna asi bezprostředně nehrozí, současný model se výborně prodává, růstový potenciál určitě není vyčerpaný. Takže postačí nějaký ten facelift, ano, taky myslím, že to odnese hlavně maska chladiče. Hlavně když si hoši dají záležet na doladění podvozku a řízení. Ale mezitím imho velmi intenzivně poběží práce na novém cee'du, kterým bude Schreyer chtít v horizontu nejdéle pěti let ohromit vybíravou Evropu - hodně mu napoví i reakce na Forte. V každém případě je pokrok designu Kie, provázený skokovým zlepšováním kvality, tak velký, že se nemusíme nějak obranářsky bavit o kvalitě designu, ta je evidentní, ale bavíme se o designérském názoru - někdo může spíš dávat přednost italské nebo francouzské škole, někdo mazdímu zúmování.
Benzinové motory - také souhlasím a jsem zvědavý, s jakou inovací 1,6 se na nás vytasí. Pro Ameriku se ale, jestli správně čtu informace, počítá jako se základem s 2,0, takže bych čekal nějakou změnu i na něm. Je docela možné, že do Evropy se nová 1,6 dostane nejdřív ve vyšší verzi Soulu a - pokud je to koncernový motor - po zahájení výroby i30 v Nošovicích. A řekl bych, že mezitím Kia/Hyundai pracují i na 1,4, aby odpověděli zejména na novinky od VW.
Pěkný den všem :-)