Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Forte: nástupce modelu Spectra se představuje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Po odhalení siluety a přídě nového sedanu korejské automobilky Kia přicházejí první fotografie exteriéru novinky, která má v nabídce značky nastoupit na místo modelu Spectra.

Kia Forte je nástupcem modelu Spectra, který je v Evropě prodávám jako Cerato. Tento model vstoupil na korejský a americký trh poprvé v roce 2000 a první generace Spectry byla nabízena jako pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Druhá generace nastoupila v roce 2005 s novým designem a opět s dvojicí karosářských verzí. K pohonu tohoto modelu na severoamerickém trhu slouží zážehové řadové čtyřválce o objemech 1,6 l a 2,0 l s výkony 90 kW (122 k) a 105 kW (143 k).

Nový čtyřdveřový sedan, jehož design karoserie přímo vychází z konceptu kupé Kia KOUP má na severoamerický trh vstoupit v polovině roku 2009. Koncem stejného roku má dorazit i provedení kupé, které bude přímým potomkem konceptu KOUP z letošního autosalonu v New Yorku. Automobilka k novince prozatím neuvádí žádné bližší technické údaje, ale dá se očekávat, že nabídka pohonných jednotek bude přímo navazovat na současný model Spectra.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
4. 7. 2008 07:14
Re: °Design
Tak dealer zamakal, Defend Lock sehnal na Slovensku a od včerejška 16.30 je na ostravských cestách další bravo, v dynamicu s nějakými blbůstkami navíc (volant a šaltpáka v kůži, loketní opěrka, vyhřívaná přední sedadla), v azurové metalíze. Kdybys věděl o nějakých pěkných bočních lištách, dej vědět. ;-)
3. 7. 2008 06:16
Re: Ještě pár poznámek
Ahoj a díky. O těch stylistických příbuznostech s Hondou jsme tady před časem debatovali nad konceptem Koup. Fór je v tom, že právě Peter Schreyer je jako světová designérská osobnost jedním z nositelů velice úsporného až strohého stylu a že v posledním období evidentně miluje "z kamene vytesané" a hodně narovnané linie, čemuž bych já dohromady řekl "sportovně-konzervativní". Něco ze Schreyra pořád zůstalo v arzenálu Audi, zřetelně podobný názor má Chris Bangle, ale nejvíce se tomu pojetí blíží Honda. Zároveň těžko komentovat právě Forte, protože Kia sice prohlásila, že do něj promítla schreyerovské zásady nového looku značky, jenže zatím (aspoň mně) není jasné, jak velký je autorský vklad P.S. a jaký od lidí z US návrhářského centra Kie v Irvine, Kalifornie. Počkejme si ještě na nějaké prohlášení nebo rozhovor s P.S. po 21. srpnu.

Pokud jde o cee'd, souhlasím, že generační výměna asi bezprostředně nehrozí, současný model se výborně prodává, růstový potenciál určitě není vyčerpaný. Takže postačí nějaký ten facelift, ano, taky myslím, že to odnese hlavně maska chladiče. Hlavně když si hoši dají záležet na doladění podvozku a řízení. Ale mezitím imho velmi intenzivně poběží práce na novém cee'du, kterým bude Schreyer chtít v horizontu nejdéle pěti let ohromit vybíravou Evropu - hodně mu napoví i reakce na Forte. V každém případě je pokrok designu Kie, provázený skokovým zlepšováním kvality, tak velký, že se nemusíme nějak obranářsky bavit o kvalitě designu, ta je evidentní, ale bavíme se o designérském názoru - někdo může spíš dávat přednost italské nebo francouzské škole, někdo mazdímu zúmování.

Benzinové motory - také souhlasím a jsem zvědavý, s jakou inovací 1,6 se na nás vytasí. Pro Ameriku se ale, jestli správně čtu informace, počítá jako se základem s 2,0, takže bych čekal nějakou změnu i na něm. Je docela možné, že do Evropy se nová 1,6 dostane nejdřív ve vyšší verzi Soulu a - pokud je to koncernový motor - po zahájení výroby i30 v Nošovicích. A řekl bych, že mezitím Kia/Hyundai pracují i na 1,4, aby odpověděli zejména na novinky od VW.
Pěkný den všem
:-)
2. 7. 2008 21:28
Re: Ještě pár poznámek
OK, Patriku, jako obvykle máš fajn informace.

Auto nevypadá zle, ale ten Accord z toho je vidět, to si přiznejme. Jinak ale fajn. Pochybuji, že by se Ceed modelu Forte nějak rychle přiblížil - tohle jsou samé hrany a ty současná generace Ceeda vůbec nemá. Pochybuji, že u Ceeda dojde k rychlé generační obměně - vezmi si, co je stála nová fabrika v SK, rozvoj distribuční síťě, reklama, možná i pětiletá záruka atd. Takže se dočkáme maximálně faceliftu a takový posun v designu bych v případě faceliftu nepředpokládal. Myslím, že se shodneme v tom, že Ceed přebere masku chladiče (kterou ostatně má i Soul a Kee). Ale zbytek? Pochybuji.

Osobně si myslím, že design Ceeda není špatný, takže jej není třeba radikálně měnit. Zato paleta benzinových motorů by chtěla trochu oživení. Na CarBloggeru píšou o nové 1.6 ve Forte. Docela jsem zvědav, co na ní hodlají zlepšovat. Z hodnoty výkonu motoru lze usuzovat, že v současné Spectře je stejný motor 1.6 jako v Ceedovi. Takže pokud bude v 1.6 posun v Americe, projeví se to zřejmě i v Evropě, tudíž i v Ceedovi. Osobně bych si moc přál foukaný benzin, zvlášť poté, co (alespoň v ČR) vyřadili z nabídky motor 2.0 CVVT. Faktem ale je, že by to spíše byl krok motivovaný snahou o jakous takou prestiž, než krok motivovaný ekonomikou. Takového motoru by se asi v levném Ceedu neprodalo mnoho. A to nemluvím o tom, že by museli zamakat na zpětné vazbě v řízení ...
Avatar - T613
2. 7. 2008 20:47
Re: Mix
Mohli bychom zde o tom diskutovat donekonečna. Takže to prostě shrnu: otázka osobní preference. ;-) Ale rozhodně netvrdím, že je Ceed nejlepší. Kdybych si měl připlatit tak jdu do Foca.
2. 7. 2008 20:40
Re: Ještě pár poznámek
V USA se počítá že bude v základu začínat na 14tis usd což by bylo super.