hlavně aby zlepšili techniku nového vozu. Ten současný magentis není jízdními vlastnostmi ani na úrovni současných vozů nižší střední třídy, natož střední třídy... ;-\
ještě by to chtělo vylepšit takové "drobnosti" jako to, že se pod přístrojovou desku nevejdou nohy bez natažení chodidel a podobné vychytávky, kterými současný magentis trpí... :-)
Obe značky mali spolu dva vynikajúce pokusy. Hyundai mal čisto európsky dizajn so svojím Getzom a Kia so svojím Cee´dom. Odvtedy zase cestujú do Južnej Kórey. Škoda. ;-\
Venkovní design zvádá v poslední době Kia velmi dobře a v souladu s evropským vkusem. Nový Magentis vypadá po čertech dobře a zajímavým způsobem kombinuje tradiční asijský a konzervativnější evropský vzhled. Vypadá vážně pěkně, ale to mu situaci na trhu neulehčí, jsem zvědav, co na něj zákazníci...
v evropě se zázraky čekat nedaj, tady je to více méně rozdané... Navíc zatím hyundaj/kia nedokázala ve střední třídě postavit konkurenceschopné auto, i když třeba se konečně zadaří... ;-) Nicméně spíš by bylo zajímavé, kdyby se zaměřili na cenu. Technologicky stále nemají co nabídnout navíc, oproti evropským výrobcům.
Fluence síce je lacný, ale je to mainstream. Neviem, či si tým pomenovaním low-cost myslel niečo menej ako mainstream, ako povedal GTI, submainstream. Podľa mňa je Fluence plnohodnotný mainstream ibaže trošku lacnejší ako trebárs Jetta. Ale to je aj Megane v porovnaní s Golfom.
Časom sa prirodzene príde na to, či Renault iba nasadil dumpingovú cenu, alebo skutočne na niečom u Fluence ušetril časť nákladov. Ak teda nie je jediným šetrním lacnejšia turecká pracovná sila. To by bolo smerom k zákazníkom pozitívom, napríklad lacnejšia pracovná sila na Slovensku sa na cenách Touaregu, Cayenne ani Q7 nejak neprejavuje...
Ale prejavuje. Otázkou je, z akej strany. Aj keď nepochybujem o tom, že VW musí šetriť náklady vzhľadom na finančnú situáciu spred 5 rokov.
Každopádne, pokiaľ ide o to, čo robí maisntream mainstreamom, tam sa nešetrilo. Skôr by sa mohlo iba na kvalite. Ale nekvalitná môže byť aj prémia.
Nemyslím, že by Fluence bol dumpingom zo strany Renaultu - on je totiž poskladaný z Megana 2+3, takže časť nákladov na vývoj odpadla, okrem toho je značne obmedzená napríklad paleta motorov (ďalšie naklady mínus), a pod.
Velmi pekne....Som zvedavy na cenu,ktora urcite bude po uvedeni na trh velka...Zaujal ma tiez kufor,podla foto,to vyzera aj na 5 dverove,inak chystaju aj kombi.
Inak neviem ci ste si vsimli,ale Hyundai Sonata je lacnejsia v CZ a Magentis v SK,rozdiel je 2/3 tis.euro.
S fabrikou Hyundai v Čechách a KIA na Slovensku to určite nič spoločné nemá. >:D Hyundai určite nerobí škaredšie autá kvôli Škode. ;-) Skôr iba vec názoru, nie...?
No já bych s tebou tak trochu nesouhlasil design je velice subjektívni záležitost a když vyjela ix35 tak tady bylo řevu že je škaredá jak pytel na hady atd., vozím klienta a ten sháněl pro svého klienta pouhe tři kusy ix35 a světe div se všichni dealeři v čechách už měli první várku vyprodanou takže sehnal snad jen dva, jak to bylo dál nevím asi už je má ale to není podstatné podstatné je že přes odpor zdejších odborníku na design se ty auta asi dobře prodávají. A porovnání ix35 vs. sportage můj názor: ix35 na mě působí jako rozpustily teenager kdežto sportage jako usedlá dáma kolem padesátky (záměrně píšu kolem padesátky jelikož na mně nepůsobí jako sedmdesatiletá důchodkyně ale jako dáma která ma v padesáti svůj styl, životní zkušenost a zatraceně dobře ví co chce) no a proto mi sportage příjde hodně německá, kdykoliv jsem vedl nějaké jednání s němci tak se tvářili škrobeně a důležitě jako by i v kině p.r.d.ě.l.i jen do pytlíku. A když vidím ty samé lidi na dovolené tak se chovají jak stádo kolotočářu a nebo cigánska škola. Co jsem tim chtěl říct? Že některé německé designy mi příjdou jako němci sami, škrobené, nafoukané ale když hodně zakutáš najdeš sem tam i trochu hravosti.
jasne, je to subjektivní, a zrovna ve srovnání ix35 x sportage u me vede spis ix35 (ale ta maska...), jenze třeba srovnani ceed x i30 - ceed u mě jasne vyhrava, vypada moderneji a celkove lepe, cekal jsem ze po FL ho i30 dozene, bohuzel zklamani...
Kabátek ušitý designérem z Evropy z toho pekáče ještě nedělá dobré auto. Stále to zůstane podřaným vozíkem, ošizeným kde to jenom šlo a s výběhovou technikou, vhodnou na export do banánových republik. V Evropě to bude neprodejné. Chcete-li zjistit, jak se v Evropě prodává importovaná střední a vyšší střední třída, zeptejte se Japonců. Kija na tom nebude lépe, ba naopak...
no vidim ze zase sa tu ozval odbornik, juzna korea je technologicky dalej ako vacsina krajin EU /vyjmem z toho Nemecko, V.Britaniu a Skandinaviu/ tak sa uz konecne zobud chudacik >:-[]
Kia správně zaceluje slabá mísa portfolia a při troše štěstí může být z nové Optimy/Magentisu naopak jeden z jejích trumfů v US a Číně, kde je to pro globální prodeje nejdůležitější. Na tomhle autě je zajímavé, že mu exteriér dělala Guillaumova frankfurtská parta s jasnými ozvěnami Audi, a přitom Kia evidentně plánuje prodeje především mimo Evropu. Utajování motorizací nasvědčuje, že se pro Američany chystá odvykačka v podobě motorů tak malých, jaké si doposud ani neuměli představit - kdoví jestli dostanou aspoň jeden šestiválec. Zato se bude nejspíš servírovat spousta ULEV zeleniny dopované LiPoly baterkami atd. Dokud je Toyota v pokleku, GM neviditelné a Honda vypadá nepříliš zdatně. A taky dřív, než se VW a jeho komplicům podaří konečně masivně vylodit na březích Hudsonu.
Pěkně napsáno, ale ani v Evropě nemusí být Magentis bez šancí. Vizuelně tahle Kia Mazdu 6 nebo Accord, kterému je svým designovým stylem asi nejblíž, zamázne bez problému, jízdní vlastnosti žebřiňáku mít už nebude, stačí se projet jakoukoliv současnou Kiou, takže úspěch bude záviset na motorech a převodovkách resp. kombinaci, současný evr. mainstream ve stř. třídě je ale velmi silný, nějaký 16V dvoulitr s průměrným manuálem už je zcela mimo, takže se bude muset kia vytáhnout. No, a pak už jen nastavit cenu někde kolem laguny a budeme mít vystaráno i na diskusích, vlákna na téma "passat je mrtev ať žije magentis za polovičku" budou jistě dlouhá a výživná, aspoň si chudák ceed odpočine. :-);-)
:-) Souhlasím, ale Evropa imho prostě není směr hlavního úderu. Prosadit zde sedan střední třídy, který v Evropě plní roli nikoli rodinného ale statusového auta, má jiné než ekonomické parametry - ziskem je prestiž, potvrzení pozice, prosazení image. To jsou pro Kiu a Hyundai hrozny hodně vysoko a oni to dobře vědí. Pokud nenastane nějaký převrat v evropských podnikových a institucionálních kastách, nečekal bych žádné větší uvolnění prostoru třeba pro tenhle Magentis. Tebou citovaná M6 a Accord - auta určitě kvalitní - jsou toho důkazem. Pravda ale je, že právě japonské značky radost mít nebudou, a dost pravděpodobně ani francouzské - zvlášť až Hyundai odhalí evropskou verzi i40=Sonaty. (Postavení Fiatu je mi čím dál míň jasné.) O motory, převodovky atd. není třeba mít obavy, Hyundai/Kia věnuje jejich vývoji velkou pozornost a bude mít co nabídnout.
Nesmíš se na to dívat českou optikou, v čechách hraje sedan střední třídy roli statusového auta jelikož roli rodiného auta hraji malé nebo mini vozy, v evropě tomu tak není.
Také pěkně napsáno, 6/Accord souhlas. Já jsem jen zvědav, jak rychle Kia doplní tu nouvou řadu, konkurenceschopnou, o model pod Ceedem a střední MPV. V motorech jedou dál klasiku, žádny turbobenzín, to možná bude v modním vlivům podlehající Evropě málo ... ;-)
Musím uznať, že ten dizajn sa mi veľmi páči. Kia si u mňa spravila puntík už za dizajn novej Sportage a ak bude sériovka Magentisu vyzerať hentak, tak ja budem dávať len palce hore! Ak sa im podarí interiér, technika a ceny (tipujem to na základ okolo 14 - 15 tis. €) tak to bude veľmi zaujímavé auto. Dúfam, že tam nešupnú ten nepodarený volant, ktorý teraz všade montujú, pretože ten je strašný a zkazí akokoľvek pekný interiér.
A to je fakt! Kto ma zmysel pre estetiku...musi uznat, ze toto vozidlo vyzera viac ako dobre.
Je pravdou, ze hyundai/kia sa nevie v europe v tejto kategorii presadit.
Avsak uvidime. Ved v SUV triede robia slusne cisla.
Drzim palce!
Vypadá to víc než podařeně, maska, silueta, zadek... Jízdními vlastnostmi asi bude zaostávat za evropskými konkurenty, ale designem naprosto srovnatelné. Ode mě :yes:
suhlasim...stale su to u nas predsudky...auto strednej triedy a kia to moc nejde dohromady, pravdupovediac, sice sa aj mne tato kia velmi paci, pravdepodobne by som sa pozrel inam (ty by mi mohol miestny psycholog povedat, ze sa ale nikam inam nepozaram a to je pre tie ostatne znacky prehra:D)...ked vsak kia bude udrzovat tuto triedu zivu aj nadalej, predsudky pojdu casom prec
héj,to je krásné auto,směle může konkurovat designem prémiovým evropským značkám...věřím skutečnosti,že jednou bude koncern Hyundai - Kia učit Evropu učit vyrábět automobily
Kdo by to byl před 10 lety řekl. Kia. Nepohledné odfláknuté vozy nejnižší cenové kategorie - alespoň na mne tak působily. Jenže pak asi byla v Koreji velká bouřka a do Evropy se vřítil rychlostí blesku Cee'd. Tohle auto mě naučilo abych nesoudil automobilky jako celek. Cee'd byl pro mě nahony vzdálen všem ostatním "kiám" a bylo to auto, o kterém se dalo konečně uvažovat. Řekl jsem si, tohle se stát může, je to příjemné ale je to jen jeden model...
Před časem se ukázalo Sorento. Není to bůhvíjaký dobyvatel designových mol ale konečně vymanil Kiu z designové šedi. Je tam nějaký hmatatelný poznávací znak, něco podle čeho to auto poznáte a přitom nemáte pocit, že to ukradli nějaké automobilce - alespoň né tak okatě, jako to dokáží jiní.
Ano, a "závěrem" (nebo spíš do nové dekády?) nám posílají nálož fotek Mangentisu a mě nezbývá než uznale přikyvovat hlavou. Ani ve snu by mě nenapadlo, že budu někdy psát takhle dlouhej příspěvek o Kie a už vůbec ne, že ji budu chválit. Opravdu z celého srdce jim přeju, aby nepokazili volbu motorů, převodovek a hlavně ceny protože pokud jde o design, pro mě se konečně dostali na tu pomyslnou úroveň důstojného auta, které berete v úvahu, ikdyž máte třeba právě na hondu accord, VW passat nebo mazdu 6 a TO je přeci hodně velká čest. Hlavně ať si tu stoupající tendenci napokazej...
Rekl bych, ze kia pretahla par lidi z jinych automobilek, konkretne vw koncernu. Udelali, jak vidime, dobre. Maska chladice je kapku provokativni, nikde nic zvenci neprekazi, celek proste pusobi prirozene. Pred par rokama bychom tohle o Kii nerekli. Kazdy hleda lek na krizi, takze se mame jeste na co tesit v pristich par letech :yes:
Já bych zatím tlumil nadšení... na těch fotkách z ulice to zase tak slavné není. Jistě, kola dělají auto a klasické těžkosti vysokého pontonu v kombinaci s jen 17" koly se zřejmě nevyhnou ani Magentisu. Nejvíce mi to připomíná Mondeo... ať už architekturou přídě, mřížkou za předními koly nebo zadními světly.