Aktuální hospodářské problémy korejské automobilky Kia Motors zřejmě vyvrcholí příští pololetí, na které automobilka připravuje plán prodeje části svých aktiv, aby si tak zajistila dostatečnou hotovost pro investice a vývoj.
Nebude to tak že Kia je vlastněná firmou Hyundai a finančně si jedou Kia i Hyundai každý na svůj účet, tedy i rozhodují o tom co prodají,kou*** pronajmou ? Samozřejmě tak, aby jeden nekanibalizoval na druhém. A ještě mi strejda Toyoda prozradil, tajně, že Hyundai nevlastní.
...drobná připomínka: divize GE Capital se roku 2005 celosvětově přejmenovala na GE Money. Pokud měl autor na mysli GE Capital Solutions, pak je vsjo v parjadku.
Jedná se o společnost "General Electric Capital Corporation", která je na NYSE obchodována pod tickerem GER. Jinak informace v článku (tedy zkratka GE Capital) pochází od Reuters.
Díky za feedback! Ano i soudruzi mohou udělat chybu a chápu že podobné informace se nenacházejí na desítkách serverů a proto je těžké takovéto detaily ověřit. Ovšem GE Capital od roku 2005 neexistuje, za tím si stojím. G.E.C.C. je pro GE něco jako Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG pro Porsche, čili oficiální úplný název společnosti. P.S. po osmi letech práce pro GE se již drobně orientuji v její struktuře.
Korejci sú dost namyslený národ hlavne mužské pohlavie,myslim ,že to s tými investíciami značne prešvihly,mali by radšej znížit mzdové náklady a zmrazit investície...
Pane Vořechovský, ono záleží na té modalitě, že. :-) Ve Vašem podání to vyznělo, že je Kia skoro na hrnci. Jinak by vypadalo, kdyby redaktor napsal: "Kia předpokládá další strmý růst, a tak hledá prostředky na přechodné pokrytí investic." Nebudu tady opakovat, co už jsem jednou napsal v předchozí diskusi: [odkaz]
Podle mého mínění je Kia schopná brzy kompenzovat výpadek dožívajících modelů i čínského trhu, na domácím trhu se jí už situaci do značné míry podařilo zvládnout. Až dokončí rozestavěné fabriky v zahraničí a ty začnou produkovat, situace se opět posune o kus dál. Stejně tak lze očekávat další růst výkonnosti na americkém trhu po uvedení nových modelů - není náhoda, že se velké SUV nakonec jmenuje Borego podle oblasti v Kalifornii, Kia má v plánu dostat se na US trhu brzy nad 5 % podílu. Své udělá i uvedení crossoveru Soul, atd.. Že si na to všechno vzala Kia jako přípomoc leaseback na své vlastní strojní zařízení (nevíme vlastně přesně, na které a kde, že?), je věcí hospodářské úvahy vedení společnosti, ne automatickou známkou ztráty finančního zdraví. - Velice podobné tragické předpovědi zaznívaly o Škodě ještě před pár lety, kdy po obrovských počátečních investicích z 90.let splácela úvěry a hospodařila se ztrátou. - Jistěže skokový rozvoj firmy není snadný a plodí zvýšená rizika. Kia před 10 lety byla skutečně na odpis.To, že během jediné dekády vyrostla ve skokana různých žebříčků na různých místech světa, svědčí o dobré počáteční strategii matky Hyundaie a dnes také o dobré vlastní strategii Kie. Na dnešním přetíženém a hysterickém automobilovém trhu se často zapotácejí i velcí obři - a podstatně tvrději než Kia. Třeba právě jinak veleúspěšný koncern VW, který teď ze všech sil resuscituje svůj smrtelně bledý Seat. ;-)
P.S. Ještě sem pro pořádek v archivu dávám odkaz na původní zprávu Reuters: [odkaz]
a dva odkazy na listopadové tiskové zprávy Kie, které se týkají jejích výsledků v Evropě [odkaz]
a globálně [odkaz] (tady je třeba na stránce nalistovat press release z 23.1107).