Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Optima pro rok 2014: Lehké retuše pro velký korejský sedan

Jihokorejský sedan vyšší střední třídy Kia Optima se po třech letech od premiéry dočkal lehkého faceliftu. Ten debutuje na stejném místě jako původní verze.
Zpět na článek
28. 3. 2013 12:40
28. 3. 2013 12:42
28. 3. 2013 12:45
28. 3. 2013 12:53
28. 3. 2013 12:48
28. 3. 2013 12:52
28. 3. 2013 13:54
28. 3. 2013 18:23
28. 3. 2013 18:52
28. 3. 2013 19:08
28. 3. 2013 12:55
28. 3. 2013 16:48
28. 3. 2013 18:26
28. 3. 2013 19:01
28. 3. 2013 19:20
28. 3. 2013 19:34
28. 3. 2013 19:22
28. 3. 2013 19:33
28. 3. 2013 19:48
28. 3. 2013 22:21
28. 3. 2013 22:27
28. 3. 2013 21:32
28. 3. 2013 21:29
28. 3. 2013 22:17
29. 3. 2013 09:59
28. 3. 2013 12:48
28. 3. 2013 13:18
28. 3. 2013 13:48
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 12:14
vyssia stredna trieda?
nie je optima nahodou v strednej triede? Je to konkurent mondea, superbu, i40tky :yes:

pacia sa mi v turbo verzii tie 4 osobitne hmlovky podobne ako v ceede GT :yes: [odkaz]
Rozbalit vlákno
7
28. 3. 2013 12:26
Re: vyssia stredna trieda?
To máš třídní boj alá auto.cz, aneb zaplať si reklamu a zboříme třídy...
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 12:33
Re: vyssia stredna trieda?
stredna trieda je optima, vyssia stredna je cadenza a luxusna trieda je quoris....

to je ako pchat oktaviu do strednej triedy kde je superb - proste hovadina ze? ... vo vyssej strednej triede ma kia model cadenza ... optima je stredna trieda.... mali by si v tom redaktori spravit jasno... lebo maju v tom bordel
28. 3. 2013 12:35
Re: vyssia stredna trieda?
já jen konstatuju. když může třídy bourat škoda, proč ne kia...
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 12:37
Re: vyssia stredna trieda?
mas pravdu, asi tak :no:

nech mi nikto nehovori ze konkurentom MB E alebo BMW radu 5 je optima ... uz vacsiu halusku som davno necital >:D
28. 3. 2013 12:47
Re: vyssia stredna trieda?
ono s těmi motory není konkurentem trojkové řady nebo MB C.
28. 3. 2013 12:51
Re: vyssia stredna trieda?
Optima je na pomezí střední a vyšší střední třídy. Řídil jsem se statistikami SDA, kde je Optima řazena do vyšší střední třídy, podobně jako třeba Renault Latitude, které má kratší rozvor než Optima.
28. 3. 2013 13:45
Re: vyssia stredna trieda?
Optima je mid-size, což odpovídá spíš evropské vyšší střední. Stejně tak Mondeo, Mazda 6 sedan, nebo Passat NMS. Typická evropská střední je menší a je to vymírající druh.
Avatar - Iv8
28. 3. 2013 12:40
retuše
Dokud do toho nedají pořádný motor, tak můžou retušovat do alelujá.
A jestli to redakce dá do vyšší střední, to na tom nic nezmění. Načančaná zdechlina.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 12:42
Re: retuše
ono to poriadny motor ma len nie je urceny pre europu ;-)

a co vravis na benzin pre europu? 121KW GDi mnohym bude v pohode stacit :yes:

hadam nechces do toho krasneho auta dat diesel >:D
28. 3. 2013 12:45
Re: retuše
myslíš čtyřhrnek 2.4 GDI nebo 2.0 turbo? To je ten motor? Asi by to chtělo se rozhlédnout po konkurenci. Obzvláště v US
28. 3. 2013 12:53
Re: retuše
Optima 2.0 GDI Tubo by byl pěkný motor pro evropu - parametry: 0-60 mph za 6,4s a max. speed 152mph. To jsou velmi slušné hodnoty.
28. 3. 2013 12:48
Re: retuše
121 kW ako top motorizacia do takto velkeho auta je podla Teba dost????? to nemozes mysliet vazne... Podla mna je tato trapna motorizacia hlavnym minusom, keby som rozmyslal nad autom tejto triedy...
28. 3. 2013 12:52
Re: retuše
Hlavně ke střední třídě patří šestiválec, obzvláště v US
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 13:54
Re: retuše
pre americanov je ich stredna trieda vlastne model cadenza ;-)

optima je pre amikov relativne male auto
28. 3. 2013 18:23
Re: retuše
Cadenza je full-size. Stejně jako třeba krátká S-klasse, nebo Lexus LS.
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 18:52
Re: retuše
quoris je potom co? mega bomba full size? ;-)
28. 3. 2013 19:08
Re: retuše
Luxusní full-size. Ale pořád full-size.
Avatar - Iv8
28. 3. 2013 12:55
Re: retuše
Ano měl jsem na mysli evropskou (českou) nabídku.
Nevím, ale původní motor tam byl tento :
"nový zážehový dvoulitr (přesný objem 1999 cm3) řady Nu s variabilním časováním ventilů, rozvodem DOHC a dvojitým zapalováním. Ten nabízí výkon 125 kW (170 k)/6200 min-1a točivý moment 196 Nm/4300 min-1".
Na takové auto trochu málo Nm. A ten 1,7D je vhodný nanejvýš do i30 (tam ho ale nanajdeš). Přitom do SUVéček dávají silnější diesly.
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 16:48
Re: retuše
ano v eu by to chcelo silnejsie diesle ale podla mna zazihovy motor je ok... kto chce benzin tak 2.0 GDi pre europana je ideal, silnejsie verzie benzinu by uz predajom nepomohli... na strednu triedu vykon uplne ok... a nezozerie to ani penazenku.... kto sa chce pretekat tak moze ist do inych znaciek... slabe predaje optimy v eu vyplyvaju teda z chybajucich silnejsich dieslov okolo 120-130KW... beznin je vykonovo ok....
28. 3. 2013 18:26
Re: retuše
Na tak velké auto by musel mít hodně krátké převody. Točivý moment by to chtělo tak jednou takový. Rozhodně bych neřekl, že je to OK. Možná tak pro Cee'd.
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 19:01
Re: retuše
je to v pohode... pozeram na superb 1,8TSI 118KW a je to velmi podobne....

optima 2.0GDi maximalka 210, superb 220
optima zrychlenie 9,3s, superb 8,5s
pohotovostna hmotsnost optima 1496kg, superb 1511kg

optima 2.0GDi je lahsia ako 1,8TSi superb.. auto je svizne... zrychlenie a maximalka su v pohode.... 210 maximalka a zrychlenie 9,3 je podla mna ok.... myslim ze tych 200 stejne nikto nikdy nikde nepojde takze je uplne jedno ci auto pojde 200 alebo 250.....
Stejne sa 2 tretiny aut s benzinom v tejto triede predavaju s vykonom do 130kw... pozri si superb. mondeo P508 ... v benzinoch sa prdavaju malo co a ked sa a jpredaju tak su to zvacsa strredne vykonne motorizacie od 100 do 130kw....
Avatar - Iv8
28. 3. 2013 19:20
Re: retuše
Srovnání se Superbem je v pořádku. Jen si myslím, že to není o maximálce, ale o schopnosti v případě potřeby rychle předjet i s plným autem včetně kufru. Sice tyto situace nenastávají denně,ale i na dovolené je dobré jet s nějakou výkonovou rezervou
a kamion v kopci už znepříjemnil život mnoha šoférům.
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 19:34
Re: retuše
ano mas pravdu.... pruzne zrychlenie a ochota akcelerovat za akejkolvek situacie je dolezity faktor ;-) ale ja si myslim ze auto ktore zrychluje za 9,3s na tom nebude zle.... nejedna sa samozrejme o nejake delo ale na bezne jazdenie to plne postacuje :yes:
28. 3. 2013 19:22
Re: retuše
Nemálo Superbů jezdí se šestiválcem. Slabý benzín je možná zajímavý pro soukromé majitele, ale pořád je necelých 200 Nm na takové auto málo. Není to jediný vůz podobné dispozice s podobným motorem a všechny bych označil za líné plečky (se všemi jsem nejel, takže možná nějakému dlužím omluvu - předpokládám, že mají podobné zpřevodování). 120 kW dvoulitr je zajímavý v nižší střední.

To mi připomíná Toyotu GT86. Oproti střední třídě je to prakticky peříčko a stejně lidem moc nevoní 147 atmosférických kW. Přitom si může dovolit kratší převody, protože na pohodlí tolik nezáleží.
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 19:33
Re: retuše
taky avensis momentalne ma este slabsi najsilnejsi benzin ako spominana optima... a ludia sa nestazuju... na auto strednej tiredy je to uplne ok.... a vela robi aj hmotnost... a optima je na svoje rozmery relativne lahke auto.... velky problem su jednoducho skutocne len chybajuce silnejsie diesle... benzin je uplne ok.. silnejsi by ani nedaval zmysel... kto potrebuje optimu so 150KW benzinom? sai by sa ich vela stejne nepredalo... to chce nejaky diesel... napr dvojliter 130KW co ma sportage by bol pre optimu ideal , skoda ze ho optima nema....
28. 3. 2013 19:48
Re: retuše
O dieselech se vůbec nebavím. Tam jsi to celkem trefil, pokud jde o ten největší objem prodejů. Slabé (nebo spíš impotentní) benzínové jednotky určitě patří mezi těch pár věcí, na které si lidé u Toyoty stěžují. Sice by silnějších neprodali v Evropě sto tisíc, nicméně poptávka po nich je. A když už něco lepšího nabídnou, tak si kolikrát sami podřežou prodeje strukturou nabídky.

Zkus se poptat majitelů Accordu. Podle mne ti řeknou, že 2,4 je tak akorát. Nic přehnaného. Nejsem si jist, jestli máš vůbec kapacitu tohle pochopit. I 220 kW je využitelných.
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 22:21
Re: retuše
problem je stejne v diesloch... silenjsi benzin by mozno zdvihol predaje optimy v eu o 2 percenta... lenze silnejsi diesel by zdvihol predaje o 200 percent..... :yes:

tu je ten rozdiel

takze riesit benzin ani nema zmysel... 2.0GDI je vukonovo stejne ideal... silenjsi benzin by stejne predajom velmi enpomohol....

nerozumiem preco tam nedaju nejaky dvojliter zo sportage alebo 2.2ku zo santa fe-cka..... 145KW diesel v optime to by bola sleha

:yes:
28. 3. 2013 22:27
Re: retuše
Od začátku mluvím o benzínovém dvoulitru. To ty sem neustále pleteš diesely.
28. 3. 2013 21:32
Re: retuše
Avensis je rodinne auto v bezne stredni tride bez jakychkoliv sportovnich ambici a to jak designem tak i jizdnim projevem.
28. 3. 2013 21:29
Re: retuše
Rozdil v nula sto 9.3 vs. 8.5 neni "velmi podobny, ale velmi zasadni. Realne je to rozdil mezi prumernou a nadprumernou dynamikou. Druhym smerem by to bylo deset vterin a to uz je na benzin ve stredni spise podprumer.
Faktem je, ze Optima ktera se snazi i cenove pusobit jako nad beznou stredni tridou by si zaslouzila benzin kolem 200PS, protoze jinak je jenom libivym autickem, ale bez obsahu. Koneckoncu i Kizashi, ktere se pokouselo rovnez o takovou asijskou polopremii ma vykonnejsi benzin.
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 22:17
Re: retuše
8 desatin sekundy je nic.... to je totalny prd ;-) v reale nespozorovatelny ludskymi zmyslami :yes:

ked sa uz bavime o zrychleni... beriem ked niekto povie ze skutocny rozdiel su uz dve alebo tri sekundy... ale 8 desatin? To je v reale nespozorovatelne... a fakticky bezpredmetne toto riesit ;-)
29. 3. 2013 09:59
Re: retuše
Clovece nestastna, podivej se na to jake jsou rozdily u zrychleni mezi jednotlivymi motory/auty ve stredni tride. Dve az tri sekundy v nule na sto je rozdil mezi sportovnim modelem a ekonomickym vozidlem. Treba jizdne dost extremni rozdil mezi u nas skoro supersportovni Octavii RS a cestakovym snem OII 1.9TDI 77kW s velmi vlaznou dynamikou je tri a pul vteriny. Bezne se za rozdil jedne sekundy ve zrychleni priplaci sto tisic korun! Ten zanedbatelny rozdil jedne vteriny byl treba rozdil ve zrychleni u Mondea 2.0TDCI a mnohem drazsiho 2.2TDCI.
Avatar - Well-being
28. 3. 2013 12:48
Optima
je docela fešanda, ale ten štítek na boku "Turbo" mně přijde poněkud trapný.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
28. 3. 2013 13:18
Re: Optima
Ještě že to není kombík a nemá to dvoulitrovou naftu, to by zas užralo ve střední kus koláče
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 13:48
Re: Optima
nasledujuca generacia optimy uz bude aj v kombiku a bude mat aj silnejsiu naftu...... dockas sa ;-) ..... ziadne strachy :yes:
Avatar - aproximus
28. 3. 2013 20:27
vyloženě povedený design
v kombíku by to byla pecka. jediná vada je určitá disproporčnost, kdy zadní partie jsou na mě už hodně mohutné a podběhy s koly vypadají dost utopeně až komicky např k velikosti zadních světlometů. no a ty motory v evropě - no comment, proto se taky téměř neprodává (u nás).
Rozbalit vlákno
4
28. 3. 2013 22:19
Re: vyloženě povedený design
Ono to naživo tak disproporční není - dnes zrovna po ČB čile jezdila (pražská SPZ). Jak ve dne, tak ještě víc za tmy (potkal jsem ji několikrát) - je to prostě zjevení (v tom dobrém).
S motory máš pravdu.
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 22:27
Re: vyloženě povedený design
dost nerozumiem preco kazdy kupuje diesle v tejto triede... podla mna je ten dvojlitrovy GDI motor uplne ok.... bohuzial prisla akasi divna doba dieslov ... pred 10 rokmi by kazdy siel do benzinov.... a nebolo by co spekulovat..... ;-\

a ja by som optimu tiez bral s tym GDIckom.... podla mna fajn motor a ma fajn parametre , ja by som to bral :yes:
Avatar - Emel
29. 3. 2013 13:10
Re: vyloženě povedený design
Protože střední třída je primárně firemní záležitost na dlouhé cesty a tam nabídne diesel lepší spotřebu při srovnatelném komfortu a subjektivně lepší dynamiku.
Avatar - aproximus
29. 3. 2013 13:58
Re: vyloženě povedený design
hlavně se podívej pořádně na to auto, ten design je vyloženě dynamický a vyzývavý. k tomu mi dýchavičný 1.7 diesel a dýchavičný dvoulitrový atmo benzín vyloženě nesedí. pro takové auto je optimum ten dvoulitr turbo nebo 2,2 nafta a hranice 150kW (v dehtu 130) a výš. představa, že jsem majitelem optimy a musím druhým vysvětlovat, že to má jen 100kw v malém dízlu je mi vyloženě proti srsti, tím spíš situace, kdy do toho naložím čtyři lidi a nějakou bagáž. pořádné auto musí mít pořádný motor.
28. 3. 2013 20:31
s miestom vzadu nič neurobili :-O
Pekné auto. A vzadu zostalo veľa miesta pre nadpriemerne urasteného kórejca >:D ale málo pre podpriemerného európana. Kam mám dať hlavu ? Je to skoro ako v kupé. 8-s
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2013 22:33
Re: s miestom vzadu nič neurobili :-O
v CLA, insignii alebo X6tke tiez dozadu vojdu len ludia bez hlavy a nikto sa nestazuje ;-) ber to ako imidzovu vyhodu :yes: >:D
28. 3. 2013 22:42
Re: s miestom vzadu nič neurobili :-O
Zrovna u parodií na kupé to není překvapující.
29. 3. 2013 07:42
Re: s miestom vzadu nič neurobili :-O
no, u insingnie sme sa na výstave sťažovali, rana do ucha pri nastupovaní rozšíri slovnú zásobu
29. 3. 2013 10:07
Co na to říct?
Nikdy jsem nemusel korejské vozy, ale to co zejména KIA poslední dobou produkuje, to je pastva pro oči. Ted opravdu tvrdím, že kdybych se rozhodoval mezi OPTIMOU a třeba novou A6, tak jasný favorit je OPTIMA, protože model co model od AUDI je totální nuda se stále se opakujícími okoukanými tvary a maskou bez duše.
OPTIMA se s touto maskou tváří jako řádné potvora. :-)
Ted ještě ta cena? Ano něco podobného jako vybavenější česká chrochtávka, ale je to bohužel tak, že chrochtávka se stejně bude bohužel prodávat v o hodně vyšších číslech.
Rozbalit vlákno
2
29. 3. 2013 15:13
Re: Co na to říct?
Tady je vidět, jaký jsi komik. Kromě velmi prodávaných 5er, A6 a E-klasse tu máš i XF, M, GS. Nemusí se ti A6 líbit, přeci jen tyhle sféry jsou hlavně o preferencích a hnidopišství, ale že by sis koupil Optimu... Ale jdi ty, tomu snad nevěříš ani sám. (Za předpokladu, že si vůbec můžeš takové auto dovolit.) :-)
30. 3. 2013 06:08
Re: Co na to říct?
Proc neverit tomu, ze by si clovek, ktery si takove auto muze dovolit, vybral Optimu proste jen proto, ze se mu libi?

Nac delat zbytecne pozy? Pro koho? 8-s