Jihokorejský sedan vyšší střední třídy Kia Optima se po třech letech od premiéry dočkal lehkého faceliftu. Ten debutuje na stejném místě jako původní verze.
stredna trieda je optima, vyssia stredna je cadenza a luxusna trieda je quoris....
to je ako pchat oktaviu do strednej triedy kde je superb - proste hovadina ze? ... vo vyssej strednej triede ma kia model cadenza ... optima je stredna trieda.... mali by si v tom redaktori spravit jasno... lebo maju v tom bordel
Optima je na pomezí střední a vyšší střední třídy. Řídil jsem se statistikami SDA, kde je Optima řazena do vyšší střední třídy, podobně jako třeba Renault Latitude, které má kratší rozvor než Optima.
Optima je mid-size, což odpovídá spíš evropské vyšší střední. Stejně tak Mondeo, Mazda 6 sedan, nebo Passat NMS. Typická evropská střední je menší a je to vymírající druh.
Dokud do toho nedají pořádný motor, tak můžou retušovat do alelujá.
A jestli to redakce dá do vyšší střední, to na tom nic nezmění. Načančaná zdechlina.
121 kW ako top motorizacia do takto velkeho auta je podla Teba dost????? to nemozes mysliet vazne... Podla mna je tato trapna motorizacia hlavnym minusom, keby som rozmyslal nad autom tejto triedy...
Ano měl jsem na mysli evropskou (českou) nabídku.
Nevím, ale původní motor tam byl tento :
"nový zážehový dvoulitr (přesný objem 1999 cm3) řady Nu s variabilním časováním ventilů, rozvodem DOHC a dvojitým zapalováním. Ten nabízí výkon 125 kW (170 k)/6200 min-1a točivý moment 196 Nm/4300 min-1".
Na takové auto trochu málo Nm. A ten 1,7D je vhodný nanejvýš do i30 (tam ho ale nanajdeš). Přitom do SUVéček dávají silnější diesly.
ano v eu by to chcelo silnejsie diesle ale podla mna zazihovy motor je ok... kto chce benzin tak 2.0 GDi pre europana je ideal, silnejsie verzie benzinu by uz predajom nepomohli... na strednu triedu vykon uplne ok... a nezozerie to ani penazenku.... kto sa chce pretekat tak moze ist do inych znaciek... slabe predaje optimy v eu vyplyvaju teda z chybajucich silnejsich dieslov okolo 120-130KW... beznin je vykonovo ok....
Na tak velké auto by musel mít hodně krátké převody. Točivý moment by to chtělo tak jednou takový. Rozhodně bych neřekl, že je to OK. Možná tak pro Cee'd.
optima 2.0GDi je lahsia ako 1,8TSi superb.. auto je svizne... zrychlenie a maximalka su v pohode.... 210 maximalka a zrychlenie 9,3 je podla mna ok.... myslim ze tych 200 stejne nikto nikdy nikde nepojde takze je uplne jedno ci auto pojde 200 alebo 250.....
Stejne sa 2 tretiny aut s benzinom v tejto triede predavaju s vykonom do 130kw... pozri si superb. mondeo P508 ... v benzinoch sa prdavaju malo co a ked sa a jpredaju tak su to zvacsa strredne vykonne motorizacie od 100 do 130kw....
Srovnání se Superbem je v pořádku. Jen si myslím, že to není o maximálce, ale o schopnosti v případě potřeby rychle předjet i s plným autem včetně kufru. Sice tyto situace nenastávají denně,ale i na dovolené je dobré jet s nějakou výkonovou rezervou
a kamion v kopci už znepříjemnil život mnoha šoférům.
ano mas pravdu.... pruzne zrychlenie a ochota akcelerovat za akejkolvek situacie je dolezity faktor ;-) ale ja si myslim ze auto ktore zrychluje za 9,3s na tom nebude zle.... nejedna sa samozrejme o nejake delo ale na bezne jazdenie to plne postacuje :yes:
Nemálo Superbů jezdí se šestiválcem. Slabý benzín je možná zajímavý pro soukromé majitele, ale pořád je necelých 200 Nm na takové auto málo. Není to jediný vůz podobné dispozice s podobným motorem a všechny bych označil za líné plečky (se všemi jsem nejel, takže možná nějakému dlužím omluvu - předpokládám, že mají podobné zpřevodování). 120 kW dvoulitr je zajímavý v nižší střední.
To mi připomíná Toyotu GT86. Oproti střední třídě je to prakticky peříčko a stejně lidem moc nevoní 147 atmosférických kW. Přitom si může dovolit kratší převody, protože na pohodlí tolik nezáleží.
taky avensis momentalne ma este slabsi najsilnejsi benzin ako spominana optima... a ludia sa nestazuju... na auto strednej tiredy je to uplne ok.... a vela robi aj hmotnost... a optima je na svoje rozmery relativne lahke auto.... velky problem su jednoducho skutocne len chybajuce silnejsie diesle... benzin je uplne ok.. silnejsi by ani nedaval zmysel... kto potrebuje optimu so 150KW benzinom? sai by sa ich vela stejne nepredalo... to chce nejaky diesel... napr dvojliter 130KW co ma sportage by bol pre optimu ideal , skoda ze ho optima nema....
O dieselech se vůbec nebavím. Tam jsi to celkem trefil, pokud jde o ten největší objem prodejů. Slabé (nebo spíš impotentní) benzínové jednotky určitě patří mezi těch pár věcí, na které si lidé u Toyoty stěžují. Sice by silnějších neprodali v Evropě sto tisíc, nicméně poptávka po nich je. A když už něco lepšího nabídnou, tak si kolikrát sami podřežou prodeje strukturou nabídky.
Zkus se poptat majitelů Accordu. Podle mne ti řeknou, že 2,4 je tak akorát. Nic přehnaného. Nejsem si jist, jestli máš vůbec kapacitu tohle pochopit. I 220 kW je využitelných.
problem je stejne v diesloch... silenjsi benzin by mozno zdvihol predaje optimy v eu o 2 percenta... lenze silnejsi diesel by zdvihol predaje o 200 percent..... :yes:
tu je ten rozdiel
takze riesit benzin ani nema zmysel... 2.0GDI je vukonovo stejne ideal... silenjsi benzin by stejne predajom velmi enpomohol....
nerozumiem preco tam nedaju nejaky dvojliter zo sportage alebo 2.2ku zo santa fe-cka..... 145KW diesel v optime to by bola sleha
Rozdil v nula sto 9.3 vs. 8.5 neni "velmi podobny, ale velmi zasadni. Realne je to rozdil mezi prumernou a nadprumernou dynamikou. Druhym smerem by to bylo deset vterin a to uz je na benzin ve stredni spise podprumer.
Faktem je, ze Optima ktera se snazi i cenove pusobit jako nad beznou stredni tridou by si zaslouzila benzin kolem 200PS, protoze jinak je jenom libivym autickem, ale bez obsahu. Koneckoncu i Kizashi, ktere se pokouselo rovnez o takovou asijskou polopremii ma vykonnejsi benzin.
8 desatin sekundy je nic.... to je totalny prd ;-) v reale nespozorovatelny ludskymi zmyslami :yes:
ked sa uz bavime o zrychleni... beriem ked niekto povie ze skutocny rozdiel su uz dve alebo tri sekundy... ale 8 desatin? To je v reale nespozorovatelne... a fakticky bezpredmetne toto riesit ;-)
Clovece nestastna, podivej se na to jake jsou rozdily u zrychleni mezi jednotlivymi motory/auty ve stredni tride. Dve az tri sekundy v nule na sto je rozdil mezi sportovnim modelem a ekonomickym vozidlem. Treba jizdne dost extremni rozdil mezi u nas skoro supersportovni Octavii RS a cestakovym snem OII 1.9TDI 77kW s velmi vlaznou dynamikou je tri a pul vteriny. Bezne se za rozdil jedne sekundy ve zrychleni priplaci sto tisic korun! Ten zanedbatelny rozdil jedne vteriny byl treba rozdil ve zrychleni u Mondea 2.0TDCI a mnohem drazsiho 2.2TDCI.
v kombíku by to byla pecka. jediná vada je určitá disproporčnost, kdy zadní partie jsou na mě už hodně mohutné a podběhy s koly vypadají dost utopeně až komicky např k velikosti zadních světlometů. no a ty motory v evropě - no comment, proto se taky téměř neprodává (u nás).
Ono to naživo tak disproporční není - dnes zrovna po ČB čile jezdila (pražská SPZ). Jak ve dne, tak ještě víc za tmy (potkal jsem ji několikrát) - je to prostě zjevení (v tom dobrém).
S motory máš pravdu.
dost nerozumiem preco kazdy kupuje diesle v tejto triede... podla mna je ten dvojlitrovy GDI motor uplne ok.... bohuzial prisla akasi divna doba dieslov ... pred 10 rokmi by kazdy siel do benzinov.... a nebolo by co spekulovat..... ;-\
a ja by som optimu tiez bral s tym GDIckom.... podla mna fajn motor a ma fajn parametre , ja by som to bral :yes:
Protože střední třída je primárně firemní záležitost na dlouhé cesty a tam nabídne diesel lepší spotřebu při srovnatelném komfortu a subjektivně lepší dynamiku.
hlavně se podívej pořádně na to auto, ten design je vyloženě dynamický a vyzývavý. k tomu mi dýchavičný 1.7 diesel a dýchavičný dvoulitrový atmo benzín vyloženě nesedí. pro takové auto je optimum ten dvoulitr turbo nebo 2,2 nafta a hranice 150kW (v dehtu 130) a výš. představa, že jsem majitelem optimy a musím druhým vysvětlovat, že to má jen 100kw v malém dízlu je mi vyloženě proti srsti, tím spíš situace, kdy do toho naložím čtyři lidi a nějakou bagáž. pořádné auto musí mít pořádný motor.
Pekné auto. A vzadu zostalo veľa miesta pre nadpriemerne urasteného kórejca >:D ale málo pre podpriemerného európana. Kam mám dať hlavu ? Je to skoro ako v kupé. 8-s
Nikdy jsem nemusel korejské vozy, ale to co zejména KIA poslední dobou produkuje, to je pastva pro oči. Ted opravdu tvrdím, že kdybych se rozhodoval mezi OPTIMOU a třeba novou A6, tak jasný favorit je OPTIMA, protože model co model od AUDI je totální nuda se stále se opakujícími okoukanými tvary a maskou bez duše.
OPTIMA se s touto maskou tváří jako řádné potvora. :-)
Ted ještě ta cena? Ano něco podobného jako vybavenější česká chrochtávka, ale je to bohužel tak, že chrochtávka se stejně bude bohužel prodávat v o hodně vyšších číslech.
Tady je vidět, jaký jsi komik. Kromě velmi prodávaných 5er, A6 a E-klasse tu máš i XF, M, GS. Nemusí se ti A6 líbit, přeci jen tyhle sféry jsou hlavně o preferencích a hnidopišství, ale že by sis koupil Optimu... Ale jdi ty, tomu snad nevěříš ani sám. (Za předpokladu, že si vůbec můžeš takové auto dovolit.) :-)