Novým vrcholem řady Kia Picanto se stal vznětový model se tříválcovým motorem o zdvihovém objemu 1120 cm3. Jeho nejvyšší výkon 55 kW jej řadí mezi špičku současné dieselové techniky.
V očích Lambo, v hospodě mělký úvahy... a před panelákem Picanto. Jenže, brácho, ty si to Picanto tak jako tak nezasloužíš. Tohle máš koupit svý holce k prvnímu výročí... bonbonierou s modrou hvězdou jí zaděláš leda tak na zácpu... pochop, mít na to, to je cíl. Rozdávej auta... jsou tací... buď jeden z nich. Bravo Picanto.
Skusme to aj z ineho uhla pohladu GTI: v ociach a pred monitorom 911. Jedina moznost ako si na nu siahnut. :*) A pred domom ..... (to sa hanbis si priznat). >:D >:D Ale este ze je tu internet a knihy. To je uplne iny svet. >:D Tu mozes strihat najvacsieho odbornika na auta >:D >:D Nikdo ta nekonfrontuje s tvrdou realitou. a to je tak prijemne >:D >:D >:D
Evropa, domáhající se super úsporných plachetnic, má opět co slavit :-) Jo, sice nejaký neopatrný skladník tomu omylem urazil jeden válec (asi je to teď nějaká všudypřítomná zábava), ale to tady nehraje roli. Cena je super- bez diskuze. Městský auto jezdí převážně na krátký vzdálenosti, takže určitě dočista zapomeneš, jaké to je když auto v zimě topí...Ale to není problém jenom Picanta-že? Jeho vzhled v člověku vzbuzuje nějakou ochraňovatelskou touhu nebo co :-) Ten tlustý čumáček je prostě skvělý :yes: Bude to trhák. Pro onasise tankující pipetou po kapkách a každý večer usínajíc s kalkulačkou v ruce. Tomu se říká trefa do černého: KIA ví, co Evropa žádá :-)
Někde jsem četl, možná, že to byl Autotip. Psali, že kvůli vyššímu kompresnímu poměru oproti benzinum, je vhodnější dělat maloobjemové naftové motory spíš 3-válcové. Jinak ten výkon je docela solidní. :yes:
ideální objem válce spalovacího motoru(vznětového i zážehového) je 500ccm. Při této hodnotě se dosáhne nejlepšího poměru výkonu a tepelných ztrát ve válci. Pod a nad touto hodnotou se tento poměr mění v neprospěch výkonu. V malých kubaturách by byly nejvýhodnější tříválce, ale používají se málo- tato koncepce přináší konstruktérům víc problémů než klasický čtyřválec
I ja jsem nekde cetl, ze 0,5l je "idealni". Ale je otazka, co je idealni? Pro efektivitu spalovani asi ano. V teto oblasti se nevyznam, ale stoji za uvahu, proc se pak delaji (V8 2,4l formule), naopak velke motory zaoceanskych lodi maji objemy valcu uplne nekde jinde a proc by je delali neefektivni? Nedavno jsme se na auto.cz mohli docist o V12 s 2 litry (tusim neco od Prodrive?). Vubec bych uvital na AUTO.CZ rubriku, ktera by se venovala technickym vecem, ktere se vztahuji k autum.
u F1 je to jednoduché: motor musí dosahovat extrémních otáček (až 20 000)a to je možné jen při velmi malém zdvihu. Proto je zde tedy použito tolik válců, aby při minimálním zdvihu dohromady daly požadovaný objem válců. U obrovských strojů ( lodě, vlaky) se využívá naopak extrémně velkých válců o velkém zdvihu, které i při nízkých otáčkách dávají požadovaný moment. Takové velké písty by ostatně nemohly dosáhnout velkých otáček nejen z důvodu neůměrné pístové rychlosti. Jedna věc je "ideální" objem a druhá pak konkrétní potřeba příp. možnosti.
Aj napriek tomu, ze to auto sa mi po stranke design-u absolutne nepaci, skladam pred korejcami klobuk. ;-\ Myslim, ze ak popracuju na vyzazi svojich aut, tak mnohe automobilky budu mat problem.
Nie len vykon motora, ale aj sprevodovanie je dolezite. Ak je to auto do mesta, predpokladam kratke prve tri stupne a dlhu 4 a 5. Mozno to bude tym to pomale zrychlenie
tříválec vznikl úpravou z nové čtyřválcové 1.5 CRDi VGT, nevím, odkud si vycucali zrychlení, oficiální údaj (KIA media web) doposud chybí. zahraniční test uvádí: "vrčí to jako smart, třepe se to jako smart, zrychluje to jako smart" takže to tak špatné asi nebude (ve srovnání s těžkou letargickou 1,4 v kolínských zázracích)
Clovece, jeden by rekl, ze chces srovnavat porovnatelne a ne cerstve vyvinuty motor s bojovnikem pred modernizaci...A propos...ten motor 1,4 je poplatny dobe sveho vzniku a kulturnejsi nez treba chvalena 1,4tdi.
Sirky beru ja. Nosim je pro tuhle prilezitost stale u sebe:-) Mam takovou KPZ-GTI, je v ni privesek na klice od Jaguaru, sirky, placatka rumu, gumovy rukavice, prezervativ, kolicek a spousta dalsich uzitecnych veci, ktere pomuzou pri styku s VW >:-[]
Precti si Svet Motoru, AutoTip...apod., doctes se o famoznim nastupu vykonu, vybornych vlastnostech a trochu horsi kultivovanosti...nic o silnem prenosu vibraci do pedalu a radici paky, rezonanci motoru mezi 1500 a 1600 otacek, skutecnosti, ze pri dodrzovani 50km/h v obci musis jezdit na trojku...zvuk znaji vsichni, ze >:D
Zdravim všechny.Musím říct, že todle auto to je docela špička za tu cenu je to uplně super jedinou konkurenci má v Pandě 1,3 ale ta je o 50 tis. dražší takže tady picanto jasně vítězí a možná tento rok pandě i zatopí a trhne jí v prodejích, ale mě se stejně líbí víc panda >:-[]:yes:
taky má konečně elektrický posilovač řízení (hydraulický přenechala malým vozům hyundai >:D )a kola 175/60x14 - na tak malé auto téměř závodní rozměr...