Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Soul (2012): Facelift dorazil do Evropy

Modernizovaný Soul obdržel nový benzinový motor 1,6 GDi s přímým vstřikováním a vylepšený dieselový agregát.
Zpět na článek
5. 10. 2011 09:59
5. 10. 2011 12:42
5. 10. 2011 10:46
5. 10. 2011 09:59
svetla
Spredu posobia svetla akymsi unavenym az ospalym dojmom a zozadu mi to pripomina Roomster ...
Rozbalit vlákno
1
5. 10. 2011 12:42
Re: svetla
no je to vazne krasavec... mne se teda nelibil ani pred tim, proti tomu je Roomster mistr elegance
Avatar - Tomas_2002
5. 10. 2011 10:46
ou !
Bubák >:D
Rozbalit vlákno
0
5. 10. 2011 11:25
A to měl být killer Yetiho
Vzpomínám si na to velmi dobře. Mnozí zde hulákali, jak je Soul super, jak nastavil výbornou cenu, jak zdrtí ve všem Yetiho.

No a po čase musím konstatovat, že psi štěkají a karavana táhne dál. Jako obvykle. :-!
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Pekelná Micinka
5. 10. 2011 12:42
Re: A to měl být killer Yetiho
No mě se Soul líbil a stále líbí, z korejců je to pořád asi nejpohlednější auto. To že na něj doplatí Yeti jsem nepredikoval a kdybych si měl mezi nimi vybrat, upřednostnil bych Yetiho.
Avatar - twistedTSD
6. 10. 2011 19:19
Re: A to měl být killer Yetiho
Pro mě zas nejošklivější (nejen z korejců)...
Avatar - Bristol
5. 10. 2011 12:44
Re: A to měl být killer Yetiho
To teda nevim koho mohlo napadnout ze bude soul souperem pro yetiho. Minimalne tady ve stredni evrope. To uz spis ix35 je dejme tomu jakysi konkurent. Soul je podivne vozitko něco podobneho jako nissan juke
5. 10. 2011 12:51
Re: A to měl být killer Yetiho
Stačí si přečíst zdejší diskuze z té doby. ;-)
Avatar - Bristol
5. 10. 2011 12:57
Re: A to měl být killer Yetiho
Zas tak daleko moje pusobnost tad nesaha. Co se tyce soulu dle meho to bylo od zacatku koncipovane jako stylovka nebo spis takovej ten okrajovej segment asi něco jako ten veloster. Vsehovsudy k nicemu autak s kontroverznim designem. Jeden parkuje u me v ulici s 18 kolama a tovarnimi potisky nevypada spatne ale takovej qashqai nebo sportage ma v tomto segmentu vetsi smysl
5. 10. 2011 16:52
Re: A to měl být killer Yetiho
S tím rozdílem, že Juke je normální auto, které se dá prodávat i v Evropě. Soul je jen o designu. Materiály, zpracování, robustnost - jako auto 20 let staré. Jednou jsem se na něj byl podívat a byl jsem v šoku. Bylo to jako ve Favoritu. Tohle auto prostě do Evropy nepatří a dle prodejů to došlo i většině potenciálních zákazníků.
Avatar - Bristol
5. 10. 2011 18:27
Re: A to měl být killer Yetiho
A to jsi jeste nevidel nissan cube co...ja v tom dokonce sedel jako divnost nejvetsi...design jeste ok nekomu se to asi libit bude. Interier uplnek fail...jeste horsi jak v chrysleru pt cruiser a to je dost co rict a v zakladu za 450 tisic teda nic moc
5. 10. 2011 19:51
Re: A to měl být killer Yetiho
Tvůj obrat "auto 20 let staré" bych připojil jednoznačně k čemukoliv se značkou Dacia. V Soulu jsem seděl - ne jednou, ale asi 8-10 krát. Je zde jistá spartánkost (strohost), což zapadá do celkového konceptu tohoto zajímavého (a mimochodem velmi úspěšného vozu, ovšem mimo Evropu). Ten koncept (záměr) zní: "vůz pro mladé a aktivní lidi". Tedy pro ty, co lezou po horách, snowbordují a zdaleka nejsou vyznavači pohodlí a nějaké ergonomie.
Dokonce (prý) existuje segment trhu, který kupuje jen to, co nenese známku jakéhokoliv profesionálního designování (čili logiky ovládání / ergonomie). Paradoxní je to, že i tyto výrobky navrhují často stejní (univerzální, profesionální) designéři! Ovšem zda-li s příslušnou cílovou skupinou "sdíleli" jejich opiáty, nevím >:D A tím jsem se vlastně dostal k Nisanu Juke...
6. 10. 2011 00:10
Re: A to měl být killer Yetiho
Vzal jsem za dveře, zavřel je a hned mně naskočil Favorit. Interiér to jen potvrdil. To není o strohosti, ergonomii,.. Navíc ta jeho "vůně". Ještě k té robustnosti - ta právě chyběla.
Avatar - 3_diamanty
5. 10. 2011 14:12
Re: A to měl být killer Yetiho
ze je soul killer yetiho mohli napisat len nevzdelanci.

za prve: yeti je SUV a soul je crossover

za druhe: yeti ma velku cast predajov aj ako stvorkolka, soul stvorkolku vobec nema

za tretie: soul je robeny do mesta a yeti aj mimo mesto spolocneym znakom je le npodobne tvarovana karoseria to je vsetko

SUV nie je crossover takisto ako kombik nie je cabriolet, takze porovnavat nejaku stvorkolkovu verziu yetiho s dvjojkolkovym crossoverom soulom je mimo ;-)

kazde auto ma inych zakaznikov, kt ochce SUV kupi yetiho nie predsa soul a kto chce crossover a nepojde do terenu netreba mu yetiho

nevidim dovod si mysliet ze soul ma byt killer yetiho, proti yetimu je namiereny predsa sportage ak dobre viem

ale to ono je tak ked tu pise kazdy a vacsina sa nevyzna a porovnava jablka s hruskami, fabku s i30tkou passat s oktavkou a pod.... a potom sa cuduju ze ake su rozdiely >:D
Avatar - Atlis
5. 10. 2011 15:04
Re: A to měl být killer Yetiho
konkurenciou pre soul je napriklad juke a nie yeti...
5. 10. 2011 15:15
Re: A to měl být killer Yetiho
Jo, tehdá se to těm hulákačům taky psalo. ;-)
6. 10. 2011 00:37
Re: Jak se falšují dějiny
Hezka ukazka, jak se da uz po par letech pokroutit historie. Dovolil bych si pripomenout, ze v okamziku, kdy se predstavil Soul, byl Yetti jeste tajny prototyp. A jestli se dalo s necim srovnavat, tak s tehdy 3 roky starym konceptem Yettiho, ktery, jak se nakonec ukazalo, Skoda podle sveho zvyku predelala na uplne jine auto.

Ze v Evrope neexistuje auto, ktere by bylo prodejnim hitem a pritom se vyrabelo na druhe strane zemekoule je evidentni. Zadne auto vyrabene v Asii nemuze byt v Evrope prodejnim hitem. Takhle trh nefunguje a jetli to nekdo cekal, tak se mylil.

Ze Soul je jako mestsky vuz lepsi volba pro 90% zakazniku Yettiho, kteri s nim jezdi mezi domem, zamestnanim a supermarketem je skutecnost. To samozrejme neznamena, ze by automaticky lidi masove vybirali Soul. Ani takhle trh nefunguje.
6. 10. 2011 09:25
Re: Jak se falšují dějiny
Nazdar, dlouho jsem tě tady nepotkal :-) . Já myslím, že Jossalito sám dobře ví, že tady vyvolává umělé duchy. Kdo chtěl, ten se tehdy hned od začátku mohl informovat, že Soul si "vymodlila" americká větev Kie a že se připravoval výhradně v Koreji a USA jako "městská malá stylovka" podle představ tamějších trhů. Proto ty barevnými světly pulzující reproduktory, proto ten úmyslně humpolácký vzhled a důraz na jiné detaily, než je v německé zóně zvykem. (Mimochodem: Kia vyrábí ve velkém rozsahu i vozidla pro armádu, jistěže ve vazbě na US licence. Tady je odkaz: [odkaz] .) Já si z tehdejších debat vzpomínám, že jsme se předem shodli, že v Evropě nelze čekat žádné masivní prodeje, jedině že by tady snad zafungoval nevypočitatelný X-faktor a Soul se stal ikonou "nezávislé" mládeže. To se v Evropě nestalo - ani Soulu, ani jinému modelu. Kia to akceptovala, asi proto, že v hlavních cílových teritoriích se prodává velmi pohodově (jak nahoře správně poznamenal bullock) - v samotném US se ho za prvních devět měsíců letos prodalo skoro 80 tisíc. Nemyslím si, že by teď po celkem mírném faceliftu měla Kia v úmyslu převrátit Soulem Evropu na lopatky. Ale nabízet dál ho tu jistě bude - co kdyby ho náhodou zdejší trh opožděně objevil, jako před časem třeba Ford Fusion? pěkný den :-)
6. 10. 2011 10:14
Re: Jak se falšují dějiny
Zdravím, jen drobné doplnění a velké potvrzení. Soul se v USA prodává stabilním tempem cca 9500 kusů měsíčně, o tom si Nissan Juke rád nechává zdát. Ač se to nezdá, tak je to i u nás vlastně úspěšný model, 40-50 kusů měsíčně, na auto které tu původně vůbec nemělo na trhu být?! Zajímavé je, že na rozdíl od původního záměru, se u nás stal největším zákazníkem důchodce a žena stř. věku. Asi to dělá ten vyšší posez na nižší cenu.
Děkuji za upozornění na KIA Military. Zajímavé, to jsem netušil. Hodně se tím vysvětluje.
6. 10. 2011 12:15
Re: Jak se falšují dějiny
Nazdar. Taky díky, máš vlastně pravdu, že ty české prodeje nejsou ve skutečnosti taková katastrofa na takového exota. Ano, vídám v tom hlavně postarší pány a protože mám v rodině člověka s pohybovým problémem, vím naprosto přesně, jak obrovský rozdíl je nasedat do auta "směrem dolů" a "směrem po rovině" a jak to právě tahle klientela ocení. Zdejší mlaďoši nemají ponětí. (Mimochodem, vyšší sezení je jeden z takových výrazných argumentů i30 i cee'du třeba proti francouzům) Což mě vrací k myšlence, že automobilka, která první pochopí, že - alespoň v Evropě - je velký cílový trh seniorů a začne orientovat design a marketing na ně, udělá pořádný zářez (neplést si seniory a hendikepované). Doposud automobilky mnohem víc uvažují podle sociální stratifikace a faktoru "společenská prestiž", což je ale pouze jedna možná osa. S automobily pro ženy jsem naopak trochu skeptický, ženy, které znám, mnohem raději velká auta pro chlapy než růžové kabelky na kolečkách. -- KM Military jsem kdysi náhodou našel při hledání něčeho jiného a moc mě to pobavilo a samozřejmě i trochu dojalo (M.A.S.H.). Je to docela na zamyšlení pro ty, kteří posuzují Kiu obráceným kukátkem Škody. Co by asi dnes mohla Škoda vyrábět za auta, kdyby její původní koncern nebyl rozbitý na kusy a po válce nebyla automobilka desítky let uvázaná na krátkém provaze plánovitého hospodářství a kooperace RVHP... Kromě toho je jasné, že Kia má velmi přesnou možnost srovnání mezi opravdovým drsným vozem do terénu a krotkým SUV/CUV, což je know-how, které nemá každý. pěkný den :-)
6. 10. 2011 20:12
Re: Jak se falšují dějiny
Zdravim _patriku. Ja už tady mezi ty mladý vlčáky moc nelezu . :-) Trochu jsem se tady snažil rozvířit debatu hlavně o alternativních pohonech, v době kdy se mi zdálo, že celá česká veřejnost vůbec netuší jak zásadní změny jsou ve hře. Dnes už to není potřeba. Věci víceméně postupují, tak to jen tiše sleduji a když si chci přečíst něco inteligentního, dívám se na příspěvky nadepsané _patrik :-) .

Fusion zaznamenal ten boom v době, kdy s ním hoši přestali kouzlit svá marketingová kouzla o stylovém revolučním dizajnu, zaměřili se na české zahrádkáře, chalupáře, rybáře a nastavili odpovídající cenu. Kupodivu, jak píše níže nejkrásnější kolega, i v Česku si k Soulu našli cestu hlavně důchodci a nikoliv mladí a neklidní. Ale to už jsme předvídali tenkrát, ne? Nicméně příběh Fusionu se Soulu nestane, protože vůz vyráběný na druhém konci světa si musí na dopravu vydělat, jsou s tím spojeny i problémy s možností zakázkové výbavy, dostupnosti náhradních dílů a podobně. Takové překážky prodejní hit mít nemůže. Bylo by to zajímavé, ale na 99% se to nestane.
7. 10. 2011 10:59
Re: Jak se falšují dějiny
Ahoj Zocelený :-) Moc mě nechval, ale díky. Jinak souhlasím - tvoje diagnóza případu Fusion mi přijde velmi přesná, stejně jako omezení, které v podobné kariéře brání Soulu. To by v Kie museli udělat mentální otočku, nechat Američanům jejich "stylovku" a pro Evropu zřejmě naprojektovat "Soul Long" s větším kufrem a udělátky pro důchodce a praktiky. Jelikož sem ale místo toho zavedli Vengu, nic takového asi nehrozí.
8. 10. 2011 01:32
Re: Jak se falšují dějiny
Jo, vidím to stejně.
Avatar - Katikakus
6. 10. 2011 01:29
Re: Jak se falšují dějiny
Opet si tady verejne kalis do tlamy - pri predstaveni Soulu byl Jeti v stadiu prototypu a nikdo jeho finalni verzi neznal. Takze pokud nekdo opravdu prirovnavaloula k jetimu (coz se mi nezda, ale budiz) tak vychazel z informaci, ktere byly v te dobe zname, ne z finalni podoby Skodovackeho "SUV"
Avatar - Guttalax
5. 10. 2011 18:58
Nejškaredší
Nejškaredší korejské auto. Za ním je už jen růžová Shuma >:-[]Připomíná žehličku nebo čajovou konvici
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Katikakus
6. 10. 2011 01:30
Re: Nejškaredší
Ja myslim, ze ty bys vdecny za jakekoli auto. Nedavno ses nam tady odhalil, ze jakozto odbornik na auta vlastne zadne auto jeste nevlastnis a svet sledujes z detske autosedacky.
Avatar - Guttalax
6. 10. 2011 13:07
Re: Nejškaredší
Nic jsi nepochopil .Ale já se ani nedivím. Budeš hodně jednoduchej. :-!
Avatar - Katikakus
8. 10. 2011 21:41
Re: Nejškaredší
Mozna jednou budu. O tom, ze ty JSI tady ovsem nikdo nepochybuje.