Korejský crossover přijíždí na český trh s kompletní bezpečnostní výbavou, výkonnými šestnáctistovkami a netradiční koncepcí karoserie, která má definitivně změnit pohled na značku Kia.
tak na 91kW , ESP atd. do 300.000tis asi jen tak nikdo nedosáhne ,kdyby byla za mírný příplatek klima tak mají asi o úspěch postaráno.Tak uvidíme jak to s trhem zacvičí. PS: dobrá zpráva je ,že je čím dál více standardem bohatá bezp.výbava :yes:
Papirovy vykon a vybava vs cena celkem ok, ale priplatek za klimu 40tis., za sklapeci klicek!!! a el. zrcatka 70tis. (k dostani pouze ve vyssi vybave), to je trochu silne kafe.
Aj ja mam KIU ale (aspon na fotkach) SOUL vyzera dost divne, vobec sa mi nepaci. Motory su ale zaujimave, ten 94kw diesel by mal byt pre ludi zaujimavy. Ja mam (zatial) len 85kw verziu a je to super motor. Nechcem povedat ze s nim jazdim ako "prase" ale tlacim mu na krk a dlodobu spotrebu za skoro 2 roky a 40 000km mam 6,02l.
Jedu kolem Soulu každej den s mladym do školky a vždycky se mi ptá, jestli už přijeli kolotoče. Má rád Disney pohádky a nějakou s hasičema, tak nevim...
>:D ... taky jezdim kolem jednoho červenýho každý den. Nic proti Soulu nemám (i když si stále myslim, že to je dost vykradený koncept Roomster/Yeti), ale je fakt, že vypadá trochu jako velká hračka :-)
Pokud to má být tzv. "imageovka", tak o takovou image nějak nestojím. Cena je dobrá, auto snad taky ale stát to na sousedovic pozemku, tak bych si pomyslel, že asi vyhodil toho trpaslíka a Karlštejn a dal tam něco jinýho... ;-)
Jak může starší (resp. maximálně stejně starý) Soul vykrádat novějšího Yetiho (ten Roomster byl doufám překlep, v opačném případě doporučuji bílou hůlku), který dodnes (resp. až do podzimu) neopustil stádium "přehozené deky", takže ani vlastně nevíš, jak ve skutečnosti bude vypadat, narozdíl od Soulu, který se dávno vyrábí a prodává? Swift podle Tvé logiky taky asi vykradl Fabii II, že? No, i kdybych na Tvou logiku přistoupil, pak mi z toho v každém případě vychází neschopnost Škodovky, která zřejmě prozíravě vyčkávala s uvedením nového modelu, až nastane největší recese automobilového trhu... ;-\
Co se týče Fabie, tam jsem nikdy netvrdil a ani netvrdím, že má něco společného se Swiftem. Naopak kromě černých A sloupků nemají podobného prakticky nic.
Narozdíl od Tebe Google používám a Ty tedy jistě přesně víš, kdy KIA ukázala svůj koncept u nich v Asii, než s nim v roce 2005 vyrazila do světa... Co se týče Fabie, to vidí všichni, kdo tu bílou hůlku nepotřebují. Jinak je celkem fuk, kdy a kde Škoda (nebo KIA) co ukazovala za náčrty a vize, podstatné je pouze to, kdy to dokázala uvést na trh a tedy prodat. U Škodovky se zřejmě od dob reálného socialismu moc nezměnilo, horko těžko něco vyvíjejí výrazně delší dobu než konkurence a pak, když je to konečně hotovo, mají z toho takovou radost, že to jsou schopní bez podstatnějších změn vyrábět desetiletí... ;-\
Teď se nezastávám Škody, ale myslim, že stejná rychlost je v celém koncernu i u většiny automobilek. Krom toho mám pocit, že úvaha o novém modelu byla předem uvedena na rok 2009. Pouze korejci teď jedou extrémním tempem aby se konečně úspěšně uchytili, což se jim daří. To co chrlí Kia nepředvádí nikdo.
Korejci dnes jedou,ale není to také tím,že v minulosti nedostávali (zde) takový prostor v médiích.Když,tak jen pro kritiku,i když kritika není správné slovo,protože hanit něco s čím většina nemá žádnou zkušenost je spíše pomlouvání k odrazení kupujících.Dnes už k nim,jako ke globální a silné firmě,která má navíc velmi dobré hodnocení ,musí chovat trochu jinak.Raději bych,aby stejně rychlým vývojem disponovala Škoda,ale to je asi nemožné.
V průmyslu je to stejné,jako ve sportu,dlouhodobé podceňování soupeřů a sebevychvalování (ještě k tomu neoprávněné),nikdy nevede k lepším výsledkům,jen poctivý trénink(nebo vývoj) může znamenat úspěch.
No hlavně nejsem slepým patriotem, co si nevidí na špičku nosu. BTW když v tom máte s RS tak "jasno", porovnej třeba, co KIA vyráběla před 5 lety a co dělá dnes, nenajdeš vyjma loga skoro žádnou podobnost uvnitř (motory atd.) ani venku? A co Škoda? Motory vlastně furt to samé + trocha toho faceliftu na povrchu, aby se neřeklo...
Když to trochu přeženu, tak z tragického se dělá dobré mnohem snadnějí než z dobrého ještě lepší. Plus opakuji to co jsem psal o kousek výše, korejci jedou extrémním tempem aby se uchytili, to co dělají oni nepředvádí nikdo jiný.
Kií nejezdím,ani jsem jí nikdy nejel,ale že by byla před 5-ti lety tragická,no nevim.Můžu soudit jen podle Hyundae a ten už před 15 lety mnohým (i Škodě) mohl ukazovat jak dělat auta (hlavně do toho necpěte prémii).
Jasně jsem psal "když to přeženu". Konkrétně u Kii je doba před Ceedem a po Ceedu celkem dost rozdílná a to především v kvalitě designu. Původní asijský design neměl šanci uspět. Hyundai mohl být velký, ale do evropy pořád vozil jen podprůměrná auta, která na evropská neměla prakticky v ničem... možná jedině motoricky.
Podprůměrná?Výbava už v základu zozsáhlá,motory výkonější(výrazně živější),než srovnatelná evropská konkurence a spolehlivost mu opravdu už v té době nechyběla.Už to nebyla osmdesáta léta.Desing je sporný(mně osobně se Accent celkem líbil),ale když si vzpomenu na první představení FábieI,spoustu známých ji kritizovalo,Felicie byla podle nich hezčí,dnes Fábii ti samí lidé nic nevyčítají,stejné to bude i s FábiíII.Je to normální vlastnost všech lidí,přece se nebude kritizovat něco,čeho je zde nejvíce.Rázem to má jen ty nejlepší vlastnosti(skutečnost bývá trochu jinde).Ale,že něčeho jezdí nejvíc není ještě záruka kvality desingu,ani spolehlivosti.Po zkušenostech,osobních a lidí velmi blízkých,už auta podle původu značky zásadně nehodnotím.
"Původní asijský design neměl šanci uspět." - vtip je ale v tom, že většina prvních korejců, co se prodávaly v Evropě, mělo design navržený známými italskými studii, případně to byly licence německých nebo japonských modelů bez výraznějších změn. A to už v případě Ponyho - prvního Hyundaje v Evropě (Giugiaro) nebo Racera - prvního Daewa u nás (licenční Opel Kadett). Např. cokoliv se kdy v Evropě prodávalo pod zn. DAEWOO, bylo vytvarováno v Evropě u Italů nebo to byla licence Opelu či jedna výjimka od Suzuki (Tico). Zajimavé je, že na japonský (tedy taky asijský) design si už Evropané dávno zvykli, resp. tam už od toho pokrytectví upustili, stejně jako nikdo nic nenamítá u množství evropských modelů vytvarovaných týmiž Italy...
Jaký jasno, copak škodovka tluče Favority? Nebo Felície? A že Soul někomu připadá podobný? No to je celkem jasný, protože ten se v podstatě odlišuje těma boulema, jinak si je podobnej se spoustou aut.
[odkaz]
pak ve škodě vyvíjeli jak ve formuli jedna-ste s tím už někteří trapní...btw:žena má jednoho z prvních v česku a Fabii2 mi nepřipomíná v ničem...s těma hůlkama se di bodnout
Si si istý? >:D
Raz som videl taký sci-fi film. Chlapík sa nejak presunul v čase späť. Spoznal tam nádhernú babu. Nakoniec zistil, že je to jeho mama a spravil jej sám seba. A jeho otec je vlastne on. Dobré, nie? >:D >:D >:D
Tak nevím, kam se ty koně v reálu ztrácejí, 94kW/260Nm dýzlu vypadá impozantně, do chvíle než se podívám na nejbližšího konkurenta, stejně velký a těžký roomster, který má se starým dýchavičným 77kW/240Nm tdi hodnoty maximálky a zrychlení totožné.
Myslim ze tie hodnoty v clanku nie su realne, co som meral tak mam na ceed'e s 85kw dieselom maximalku 194km/h podla GPS, 200km/h tachometrovo. Zrychlenie tak isto asi o 1s lepsie.
Co na tech hodnotach neni realneho kdyz to merila fabrika a udava to jako oficialni parametry? >:D
Dinar ma pravdu, korejci a japonci maji vzdycky papirove hodnoty ze si clovek rekne "wow", kdyz s tim pak jede tak marne duma kam se ten vykon podel. Testovali jsme Toyotu Corollu 1.7 turbodiesel s vykonem 99kw a jelo to stejne jako VW Bora se 74kW 1.9 TDi (ta jela dle GPS cca 198-199kmh, tacho nejakych 201, kdyz uz jsme u toho).
v tomto pripade si vedla, v jednom magazine zobrali 3 fabie, 3 mondea a 3 ceedy a dali ich na motorovu brzdu. Vsetky ceedy mali vyssi vykon ako 85kw, tusim 87,90 a 92kw (v zavislosti od zabehu). Ako na tom boli mondea a fabie uz nepamatam. Bol to nejaky cesky casopis. ;-)
A muzes mi prozradit v cem konkretne jsem vedle? :-) Napsal jsem sve konkretni realne zkusenosti, ne "nekde neco psali"... Nepsal jsem ze na brzde ten vykon motor nema, to by si vyrobce nedovolil, ale bud maji nejaky problem to prenest na kola nebo maji ostatni ten vykon jeste vetsi (nebo toc. moment). U benzinu to je taky tak, japonci a korejci maji vysoky vykon, az pri 6000+ ot., max. tocak az nekde nad 4000ot., rekni mi kdo pri bezne jizde toci motor porad nad 4000ot aby to neco jelo?
na SK časáky nevycházej? Já když jdu na své milované SK servery o autech,pak žádné diskuse,přitom bych se rád zdokonalil ve slovenčině a Govno,nic,ticho po pěšině
[odkaz]
[odkaz] :-!:yes: volakterí sů tak čehůnsko šádecko rozjetí,že ani netuší, co se u nich doma píše, a to je Škoda, velká Škoda >:D
Asi před rokem jsem četl nějakou diskuzi, kde se vyjadřoval nějakej technik (z Jarova?), že u 1,9 TDI se 77 kW změří na brzdě asi o 10 kW víc.. nevím, neumím posoudit, jako úplně nereálný bych to neviděl..
Je tu nějakej "brzdař"? :-)
P.S. Nemyslím tím majitele atmosférických dieselů >:-[]
Hm, pěkný článeček, a jestli mám věřit tomu grafu z brzdy, pak to jen znamená, že všechny ty řeči o tom, že dýzly VW jsou k ničemu a podívejte na Kiu atd. jsou o ničem, když obyč. stará 1,9 tdi může mít v klidu i 114kW a 315Nm.
Vy ste tu snad posadnuty porovnavanim s Kiou. Ja neviem, nic sa tam nepise kolko moze mat Kia po chiptunningu, takze diskutovat o tom co by bolo keby bolo. Kia ma v serii rovnaky vykon z mensieho objemu s rovnakou spotrebou a lepsou kulturou. Ja nevravim ze su stare VW motory o nicom, ale dnes su uz prekonane a nahradzane novou generaciou.
Ale jistě, ta moje reakce je jen a jen reakcí na tvůj příspěvek a odkaz. Ale pokud mi tu chceš vysvětlovat menší objemy, kulturu chodu atd. klidně si posluž. ;-)
Nie nechcem. To ze PDcka sa vyborne chipuju je fakt. Na druhej strane Skoda predsa nepredava polotovary s odporucanim, ze ak chces raketu s ktorou budes pravidelne ranajkovat ceedy v dlouhym tahlym obrat sa na cimbu. ;-)
Nic nesrovnávám, jen tu čtu jak VW zaspalo, nabízí jen 77kw atd. atp. podívej na výkony korejců, a nakonec se přijde na dvě věci, jednak že ty deklarované hodnoty motorů korejců v praxi nejsou poznat a taky to, že výkon dýzlu hodně závisí na míře tovární odvahy, jestli tu běžně jezdí tdi se 114kw, které měly původně 77kW.
Tak nejlepší je přesednout z auta do auta a poznáš rozdíl dokonale.Potom co jsem to vyzkoušel,tak na TDI už bych nesázel.
K těm zkouškám na brzdě,může to být reklamní tah chiptuningové firmy,ještěže máme (snad) nezávislá měření sice na kolech,ale tam je ten výkon důležitý.[odkaz]
No 114kW uz je pekny vykon a da se z toho motoru dostat, bohuzel kdyz rekli A nerekli taky B, auto s vykonem 77kW orig. neni koncipovano na takovy vykon, takze pak zacnou odchazet spojka, turbo, dvouhmotak a chipfirma se tvari ze zakaznik je de..l, ze s tim krasne nadupanym autem "neumi" jezdit (rozumej, ten vykon pouzivat opatrne a ne moc dlouho, jinak pujdou komponenty do kytek, takze borci sice vykon maji, ale jezdi na pul plynu aby tomu moc nedali pres cumak).
Blbost. Ten zatah potrebujes jen cas od casu, abys bezpecne predjel nekoho, kdo prekazi. Receno jinak, je to bezpecnostni uprava. A diky vetsimu kroutaku pri stejnem zpusobu jizdy klesne spotreba. Spravne udelany chiptuning nema zadny negativni vliv na zivotnost motoru. Pokud tedy ridic neni adolescentni blbec. Ve firme jsme meli nekolik (6) nacipovanych Octavii z duvodu vyssi bezpecnosti. Prodavaly se, kdyz na nich bylo 160 az 240 tis km, protoze byly jiz "olitane" a nereprezentovaly firmu. Ale s motorem nikdy zadne problemy nebyly.
Tak to je moc fajn ze jsi potvrdil co pisu, vykon sice mas ale nemuzes ho pouzivat :-) Teda muzes ale jenom nekdy a jenom trochu aby se ti to nerozsypalo...
Já byl na Jarově s Oktávkou 1.8t, XC90 a u obou mi naměřili o 10koní míň. Taky mě tam měřili u 3 aut tlumiče, hned jsem jel na Smíchov k Porsche a údaje naprosto jiný.
Lumpové to jsou... a to to stojí takový prachy 8-s
Jen tak mimochodem pak přijímací technik navrhne zvýšení výkonu o deset koní... "a že to jste vy, pane, tak se slevičkou za deset" >:-[]
Tak bylo to měřený před čipováním a s čipem tam byla diference už jen asi 4k proti deklarovanym. Oktávka pak jela, jako raketa! ...akorát do Brna nevystačila nádrž ;-\
kdybys nebyl skrblík, zaplatíš si full chip program. V rámci něho ti načipujou i nádrž. Táta si to nechal udělat na služební Oktávce ještě v 2002 a od té doby netankoval ;-)
Nee, nepředváděj. Souběžnou jízdou na plnej porovnávaj u kterýho z nich fabrika přidala nejvíc.
Asi by bylo nejlepší, kdyby ke každýmu autu byl oficiál certifikát od výrobce kolik tam vlastně reálně je. Aspoň by byl klid a tyhle "zbytečné souboje" by se určitě staly minulostí. >:D
tak to mi připomíná vzpomínka jednoho ruského pilota, který psal, že když fasoval nové stíhačky (Lavočkin La-7) mohli si od nejvyšší šarže směrem dolů postupně mašiny otestovat a vybrat si nejlepší. Mezi jednotlivými motory prý bylo klidně i 50koní rozdíl. :-!
Takže když si půjdu koupit Oktu v TDI plácnu po stole a řeknu:
"Jedno TDI, ale vyberte mi to nejsilnější!" :-!
nebude ten motor v Kii přiškrcen různými emisními normami a pod?
hmm, já jel kolem Žiliny naposledy těsně po vánocích, ale v noci a úplně jsem zapoměl, že je tam ta fabrika...jako blbec jsem furt čučel na nějaký dopravní značky... >:-[]
přesně tak
kia soul už je tady - ..a škoda yeti - nikde.
kia zrychluje za 300tisíc za 11s - ..a škoda yeti ? - vůbec.
můžete SOUL odmítat, ale až uvidíte někoho jinýho v něm ject, tak po něm budete toužit
já bych yetiho hned nezatracoval , za prvé je to domácí značka a to se zde stále počítá(i když čím dál méně) a také by měl mít narozdíl od Soula i nějaký kufr a to v této zemi počítá ještě víc.Každopádně už se těším na nějakou přímou konfrontaci :yes:
Rozhodne musime uznat, ze 300 papiru je velke lakadlo pro lidi co jsou unavany jezdit nudnyma autama konvencnich tvaru. Ty nektere plasty vypadaji jako plasty pro hracku, ale rozhodne je to skvele auto. Neco noveho a nevsedniho.
to uznávám a jak jsem psal nahoře výborná bezpečnostní výbava ESP,6x bag aktivní opěrky atd. se v této třídě v ceně do 300tis opravdu jen tak nevidí :yes:
Jenže Škoda stále více potřebuje uspět s novým modelem alespoň v evropském měřítku. Kia má našlápnuto do světa. Částečně se jistě budou cílové skupiny zákazníků překrývat. 3 měsíce zpoždění není moc, ale učitě to mohlo být i naopak. Mám obavy, že Škoda bude mít navrch ve srovnávacích testech odborných časopisů, ale maska Kia s rudou rtěnkou na nás bude hledět z každého lifestylového i bulvárního časopisu, zatímco recyklovanou masku Škodovky zde uvidíme jen vyjímečně. Nechme se překvapit.
Prvni chyba Skody se odehrala na modelu Roomster. Koncept postaveny jako stylova alternativa rodinnych dodavek (Berligo, Partner), ktere se stale prodavaji dobre, prevedla na male MPV, ktere se naopak prilis neprodavaji.
Chyba 2 - Yeti, puvodne postaveny jako mini SUV na podvozku Fabie, prevedla na vetsi, slozitejsi (a drazsi) platformu oktavie. Zaplatila za to o 2 roky delsim vyvojem (od koceptu v r. 2004, namisto beznych 3 let az do r. 2009). Ono to v roce 2005 mozna davalo smysl. Byla to doba, kdy se prodavaly Oktavie jako housky na krame, velka SUV sla nadracku, a skodovacti planovaci projektovali rust vyroby az do nebes. Dnes je ale situace uplne jina. Ale dva roky zpozdeni zapricinily, ze do kompaktnich SUV uz prisla nebo brzo prijde snad desitka modelu. Velka SUV se neprodavaji a ta kompaktni mnohem mene. Navic se objevily uplne novi konkurenti (Kia Soul), posteveni levne a efektivne (tak jako byl puvodni koncept Yeti), kterym slozitejsi Yeti bude, obavam se, minimalne cenove konkurovat stezi.
Dva modely, dva dobre koncepty prevedene spatnym smerem. Je to jenom nahoda? PS. Uz se tesim na blahoprejne prispevky naznacujici neco o premoudrelem hlupakovi . :-)
Když s tebou budu souhlasit, budu taky přemoudřelým hlupákem? Už kdysi jsem psal, že koncernu VW schází levná platforma pro 5 cestujících. Platforma Fabie (Pola, Ibizy, Foxu) je prostě jen pro 4. Mini SUV by na tom postavit šlo, taky mini dodávku (Citroen Nemo,...). Větší golfácká platforma je sice dobrá, ale příliš drahá.
Jestli Škodovka něco převedla nebo nepřevedla je úplně jedno, tedy co tvrdí výrobce je jedno, protože trh si to vždy přebere po svém. Jinými slovy, buď toho Roomstera bude považovat za alternativu Berlinga nebo malé MPV, anebo zjistíš, že mezi těmito auty ani nerozlišuje. Stejně v případě Soulu, ze kterého děláš konkurenta pro Yetiho, ač k tomu zjevně není důvod, Soul bude konkurentem právě těch malých MPV nebo rodinných dodávek či Roomstera. Yeti jako kompaktní SUV bude mít úplně jiné konkurenty. Ale souhlasím s tím, že je na jeho uvedení docela pozdě resp. není vhodná doba, ale uvidíme.
Jak rikas - trh si to prebere. Auta podobna rozmery a cenou si budou vzdy konkurovat napric marketigove vymyslenymi kategoriemi. Ale tech levnejsich a drive prichazejicich se proda vzdy vic.
Ale prosim. Hybrid Kia Soul by se podle vsech informaci mel objevit na trhu v zaveru pristiho roku. Bude zalozen na Li-pol bateriich, tedy technologii, o ktere evropsti zasveceni zatim jen cetli na internetu.
Jo. LiPol neboucha. Zjednodusene receno. To je take jeden z duvodu, proc to Korejci, narozdil od zbytku sveta, zvolili. Jestli zvolili dobre se teprve ukaze.
Možná čteš, přesto reaguješ jen podle toho, co si sám vybereš. Na tvůj nelogický příměr můj ještě nelogičtější, doufal bych, že to bude stačit. Zjevně ne. Ta auta jsou možná podobná rozměry, ale jsou jinak zaměřená, tedy soul a yetti. Dole to píšu, sám řekni, je konkurentem soulu RAV4 nebo Sportage?
Tak ja pomalu potrebuji nove auto a hlavni kandidati, ktere jsem zvazoval, zatim byli Soul a Yeti. Ale jezis marja. To jsem se dopustil nelogicnosti, protoze podle tebe jde o uplne jina auta, ktera si nebudou konkurovat. Okamzite musim svuj vyber zmenit. A tem, kteri to snad zvazovali stejne - okamzite zmente kandidaty. Dinar to zakazal.
Psal jsem o trhu, ten se na to bude dívat tak jak jsem napsal, ano je to můj názor. Že ty si vybíráš mezi soulem a yetim (pominu-li fakt, že máš vybráno aniž bys to druhé auto vůbec viděl) je tvoje věc, nemusí to přece znamenat, že se na to budou dívat stejně ostatní. Já tvrdím, že z hlediska zákazníků ta auta budou oslovovat různé skupiny, protože jsou jinak zaměřená, ty tvrdíš opak, o.k. ta ironie je ale zbytečná. Jinak pořád se ptám, vidíš RAV4 a Sportage jako konkurenta pro Soul?
P.S. přečti si dole Patrika.
Myslis ze ja nejsem zakaznik? Nebo snad, ze jsem natolik divnej, ze uz zadnej jinej zakaznik nebude zvazovat stejnou dvojici jako ja? Ja vim, ty si vyberes tu druhou moznost . :-) PS Nevidim, protoze to je rozmerove, ale hlavne cenove jiny zakaznik. a to v obou parametrech rozdilem tridy. To dvojice o ktere tu je cely den rec neni.
Yeti je SUV na podvozku nižší střední s rozměry malého SUV, pohonem 4x4, a světlou výškou malého SUV. Stejně jako RAV4, Sportage, Tiguan atd. Soul je s přimhouřením oka, podobný pouze ve vnějších rozměrech, ale to kdejaký hatchback taky.
vezmeme to z druheho konce: jedna idea zni, ze je skoda, ze skoda promarnila prilezitost kdyz prisla s roomsterem a ne autem jako je soul. a ted, kdyz si usiluje vylepsit reputaci (prodeje!) s yetim, tak ji soul zase trumfuje.. nacasovanim, dostupnosti (cenou!), vykony, zarukou, dizajnem, marketingem..
Ne, igore, je to zmatek, jak se prodává roomster nevíš a hodnotíš, a o autě, které se sotva začalo prodávat tvrdíš, že trumfuje nad autem, které jsi ještě ani neviděl.
Kdyby nebyl Rumunster tak hnusny (zcela zmrsena bocni linie) a mel bocni vzhled jako treba Berlingo, prodaval by se vyborne a ne jen jako Rumunster praktik pro techniky montaznich firem.
Dinare,ty ten Soul posunuješ zbytečně vysoko.Je to zcela odlišné auto ve vztahu k Loganu,nebo dokonce i k Roomsteru,nebo Berlingu.Uvidíš,že v reálu není zdaleka tak krabicoidní jaky výše jmenovaní.
Možná hloupý příměr,manželce se moc líbí Fiat 500,ale včera by to měnila za Soul a to nemá ráda velká auta.A ani nebudu mít problém jí tohle přání splnit,protože dostane taky stylovku s daleko vyšší užitnou hodnotou a rád se v tom občas svezu i já.
Yeti to bude mít s uvedením a vlastně i s cenovým zaškatulkováním moc a moc těžké,pro Škodu je doba cenově zlá.
Ten logan vynech, to byla reakce na nelogické drápalíkovo srovnání. Já to taky vidím jako stylovější pandu zdola resp. alternativu k tomu roomsteru zezhora. Yetti bude mimo revír soulu, ale s tou těžkou dobou pro malé SUV souhlas, teď by škodovka potřebovala (cenově) spíš ten logan.
A tuhle znáš?
"Možná hloupý příměr,manželce se moc líbí Kia Soul,ale včera by to měnila za Yetiho a to nemá ráda velká auta.A ani nebudu mít problém jí tohle přání splnit,protože dostane taky stylovku s daleko vyšší užitnou hodnotou a rád se v tom občas svezu i já."
Vidíš to reálně? Nakolik asi bude Yeti stylovkou?
Základní motory jsou za ty prachy celkem na úrovni a dalo by se říci,že jsou důkladně prověřeny provozem. :yes:
Design: docela kontroverzní,hodně lidí je bude těžko kousat,přesto se tomu v reálu nedá upřít jedna věc.Ač to na fotkách jako celek vypadá zvláštně,tak reálná konfrontace je minimálně zajímavá.Včera jsem jel kolem showroomu v Průhonicích,kde stála zaparkovaná řada aut.Po projetí kolem Soulu jsem se zasekl a pro evropsky smýšlejícího jedince jsem potupně zacouval.To auto prostě upoutá na první pohled.
Pokud technika bude na úrovni odpovídající deklarovaným prohlášením o upevnění pozic značky,tak mám pocit,že škarohlídi budou Soul potkávat častěji,než jim bude milé. ;-)
Myslim, ze to nebudou stacit vyrabet, stejne jako Nissan Qashqai, ktery mel v mistnich diskuzich take nalepku neceho podivneho. A prave tomu se rika stylovost. Nekoho to odpuzuje ale urcitou skupinu to madchne a ti jdou a nadsene koupi.
Mimochodem evropky smyslejici potupne couvaji jiz nekolik let. 8-s Bohuzel.
Zřejmě jsi nepochopil podstatu úspěchu Qashqaie, je jím podoba s plnohodnotnými SUV, tuhle hru Soul nehraje, nevznikne tato asociace, nemá na to postavu ani světlou výšku, mnohem víc jej budou lidi řadit k těm MPVpodivnýmdodávkám. Je v tom drápalíku spousta lidského pokrytectví, všichni budou křičet, jací jsou majitelé SUV vrazi planety, ale ve skrytu duše by tu X5ku chtěl každý, jenže na ni nemá, takže si koupí kvašku, zažívá pocity majitele SUV a ještě pak trousí po internetu moudra o tom, jak šetří planetu v levném crossoveru.
To ja teda vidim uspech QQ uplne v necem jinym. Je to maximalne univerzalni auto. Ani male ani velke, prostorne se spotrebou mensiho. Na silnici i na polni. Ani drahe ani levne. Proste idealni robustni kompromis vsech vlastnosti. Vlastne proc to pisu slozite - crossover. Mne teda SUV nepriponina nicim, krome vyssi svetle vysky. Soul je naprosto stejny, jen o pul tridy nize.
Jo, taková princezna Koloběžka, obutá neobutá, jak tě čtu, je ta Kvaška úplný perpetuum mobile.
Bohužel, důvody jsou mnohem prozaičtější, jak jsem už zmínil, zkus se poptat lidí u Nissanu, ty se možná díváš na kvašku tak jak to popisuješ, u Nissanu ti ale řeknou, že nejčastější popis toho auta od zákazníků, při vyslovení přání, že by chtěli Qashqai, je "takovej ten malej tereňák", on se lidem ten název těžko vyslovuje. ;-)
Zase nepochopení, my se tu na autofórech častujeme empévčkami, esůvéčkami atd. atp., lidé, které auta nějak více nezajímají, neohromíš prohlášením, že to co projelo, bylo parádní esávéčko, prostě, každé auto s vyšším podvozkem je "teréňák". Stejně jako je "teréňák" ta X5ka, kterou jsem ti dával za příklad lidských tužeb, jako ten "krásnej velkej teréňák". Kvaška je pro ně jeho lidovou alternativou, proto si ji kupují, to je hlavní a velmi prozaická motivace, a když je to v dýzlu, tím líp, takže nějaká chytrost obestavěného prostoru, nebo šetrnost k planetě bla bla, prostě zdvihni hatchback, aby vypadal jako "teréňák", a tvářil se dražší než je, a máš vystaráno. Pro Nissan je to trhák, ale jestli si myslíš, že lidé od nissanu se na to auto dívají jako na nějaký zázrak, pak se velmi mýlíš, i když ano, jako zázrak jej berou, ale marketingový. Jednu chvíli to vypadalo, že to celé budou moct zavřít, žádná maxima, pak žádná primera, tak teď aspoň místo almery něco, co se prodává.
O to nejde, pointa je v tom názvání, jde o to, že tak nazývají i velká suv, prostě chtějí to samé, co mají bohatí, jen za menší peníze, jo menší, ale vypadá to podobně, ne. A to je ta hlavní motivace, vědí prd, jak je to auto dokonalé, chytré a ekologické, jak tu vypisuje drápalík, prostě kvaška dělá dojem většího a dražšího auta, takovýho jako mají boháči.
Někde jsem četl test na Kašku+2 a stál přes milión s 2.0 dCi. Tak to mi zase levný nepřijde. Ale jinak s tebou naprosto souhlasím. Osobně jsem takovej prodejní sukces vůbec neočekával a motivy kupců jsou možná různý, ale v důsledku skutečně sklouzávaj po povrchu marketingovejch sloganů. Městu odolný a víc se to neřeší. Že by ho většina kupovala, protože si uvědomili, že se jedná o promyšlený, kompaktní, univerzální, variabilní, ekologický...atakdále auto, tomu nevěřím. Vyjímky samozřejmě potvrzujou pravidlo.
To je pravda,Soul zjevně nejde cestou imitace crossoveru,ale právě při osobním střetu ani cestou MPVpodivné dodávky,nepůsobí tak mohutným a nedoladěným dojmem.Fakt mě to překvapilo.Podle mě to může být uchopeno jako stylová dvojka do rodiny,nebo pro mladé.Za 320 máš celkem dospělé auto a tam se při doplnění výbavy vyšplháš z malých hatchů.
Mozna by jsme to mohli uzavrit s tim, ze co clovek, to jine videni toho vozu. Jeden to vidi jako MPV, jeden jako SUV, jeden jako crossover. No neni to genialni auto? Kazdej si v tom najde svoje. :-!
No,zatím nebylo vzhledem ke korejské produkci moc kam couvat,ale ta dynamika s jakou jdou kupředu je impozantní.Ceedníky jsou ještě nedotažené (netvrdím,že špatné) s,nebo spíše bez designové myšlenky.Uvidíme,jestli Soul tohle prokletí prolomí,minimálné má svůj styl.
Sice zde spousta expertů porovnává připravovaného Yetiho se Soulem, ale myslím, že Yeti bude přece jen lepší a dospělejší auto. Design Soulu je určitě zajímavý, ale Yeti ho bude mít odladěnější a vyváženější. Soul je spíše korejská imageovka, než nějaké zde zminované malé SUV.
Přesně tak, taky nikde nečtu, "Soul, nový konkurent pro RAV4", nemluvě o tom, že by musel konkurovat i vlastní Sportage. To jsou totiž konkurenti Yetiho + kvaška, Soul jde mnohem víc k tomu Roomsteru. ;-)
ja to zkratka pisu jako svy mineni
roomster je neuspesny jako produkt, v tom do jakyho segmentu ho umistili atd.
nevidim duvod povazovat ho za uspesny (ale necham se presvedcit..)
hele, - dal jsem si tu praci a naznacil ti duvody, proc ho povazuju za neuspesny.. - zastavam ten nazor a polemizoval jsem s dinarem, ktery byl stejne nedutklivy.. tobe asi taky vadi cizi nazory.
jsem zvedavej cim bys me chtel presvedcit o uspesnosti roomstera.
V novodobé historii Škodovka ještě nevyrobila ani jedno neúspěšné auto a s Roomsterem je to tuplovaný nesmysl. Ona málo která automobilka vůbec něco neúspěšného vyrobí, a pokud se tak výjimečně stane, je to velmi známá skutečnost. Vzpomínám si tak akorát na Stilo, Audi A2... moc toho k nalezení není.
- jasne, s tim muzu klidne souhlasit. moje vyjadreni zni prilis tvrde kdyz se mu sebere kontext..
- ze spicek ledovce se da jmenovat treba i f.multipla atd. nehlede nato, ze doba pak vzaly tyhle nepodarky zase zpatky tak trochu namilost (audi a2, multiplu atd.)
- hele, kdyz cokoli co zajede "Ring" prece nemuze byt uplne k nicemu, ne ? (-:
No - "velke plus"? 4x4 bude vlastnost, ktera mu prinese rekneme 30% zakazniku a zaroven mu temer tolik vezme na verzi 2x4, ktera diky drazsimu a delsimu vyvoji bude take nutne drazsi.
Ale jo, souhlasim. Soul je podle vyrobce mestsky crossove, zamereny presne na mestske zakazniky. Yeti je spise male SUV siroce zacilene na lidi, kteri se pohybuji ve meste i v lehkem terenu. Proc to srovnavam je ten fakt, ze o nemalou mnozinu zakaniku, ktera lezi nekde na pomezi obou skupin se navzajem podeli. Jinymi slovy - budou si v casti zakazniku konkurovat. zejmena v te verzi 2x4. Tot vse.
Já bych právě něřekl, že by si nějak kradli zákazníky. Yeti bude větší, praktičtější, pro mne hezčí a taky dražší - dovolím si říct podstatně. Cenu Yetiho v základu vidím někde na 420 tis. Kč, obávám se ale, že bude dražší.
Tak jo. Pokud bude zaklad za cenu jak pises, tak o konkurenty prilis nepujde. I kdyz Soul muze pretahovat setrive zakazniky Yetiho 2x4. Ale to by byl dost velky odklon od konceptu, protoze koncepty obou aut smerovaly do temer totoznych vozu. Sefove MB hlasili do sveta, ze pres technicke upravy bude auto temer stejne jako koncept. Odhady v tisku rikaji, ze Yeti bude o 4tis E drazsi nez Soul. Tak nozna mas nakonec pravdu. Nechame se z MB prekvapit.
Tak sem dám odkaz na prospekt, aby ti, které to zajímá, viděli, s jakou marketingovou tlačenkou jde Kia se Soulem na český trh. Jo, a úplně na konci jsou taky specifikace: [odkaz] A znovu připomenu, že Kia/Hyundai letos na podzim uvedou v Nošovicích na stejné platformě i20/Soul malé MPV (kterému se taky mezi špióny říká cee'd plus, leč na paltformě cee'du/i30 nakonec nestojí). To bude ten konkurent pro Roomster, o kterém tady někdo mluvil nahoře. Soul je čistě mládežnický nábor budoucí generace klientely Kie, a to především v Asii a Americe, design vznikal tam a s tamější generací Y před očima. V Evropě se uchází o přízeň druhotně, ale nikdy neříkej nikdy, i nějaký ten artritický důchodce ocení pohodlně vysoké nasednutí/sezení/vysednutí, i když si sub-W a blikavé repro do dveří asi nepořídí. Kufr je pro ČR deklarovaný 340 litrů, po vyjmutí falešného dna to asi bude pravda, takže na základní potřeby stačí. Se srovnáváním s Yeti bych počkal - sice filozofie "leisure car" byla u designu konceptů hodně blízká, ale co s Yetim nakonec provedli pragmatičtí Manskeovci, to teprve uvidíme.
Hezký prospekt.Plně souhlasím se zaměřením na mladé a jako druhé auto pro ženušky,jak jsem psal výše.Tohle auto určitě není myšleno jako Roomsterobijec,ale spíše přetahne zákazníky malých hatchů a to nejen díky příznivé ceně.Je celkem zřejmé,že pro Kiu je to velmi importantní záležitost.Na Yetiho jsem taky moc zvědav.
Patriku, píšeš to hezky znalecky, ale troufl bych si tentokrát nesouhlasit. Dělat z konceptu YN soupeře Roomstera můžeš a snad máš i pravdu, ale já souhlasím s názorem, že s Roomsterem lidi Soula porovnávat budou. Už jen kvůli podobné stavbě karoserie. YN je přece jen více jednoprostorový, takže půjde spíše proti Merivě, Nissanu Note, Renaultu Modus apod. Je to ale v podstatě jedno, tahle diskuse je akademická a vcelku o ničem. Chci říci, že Soul nebude ve vakuu a bez konkurentů. Kdo bude chtít, bude s ním porovnávat Oktávku z bazaru.
Každopádně Soul je moc hezký, za design má u mě Kia velký potlesk. Moc pěkné a myslím že i originální. Za variabilitu potlesk nebude, i když 340 l je fajn, když bylo nedávno deklarováno slabých 300 l + prostor pod podlážkou. Kde je posuvná lavice? Základní cena je rozumná, výbava přitom bohatá. Jen se mi zdá, že Kia trochu "poškodovkatěla" v tom smyslu, že ve vyšších specifikacích připlácíš fůru peněz za málo věcí navíc. Například ten skládací klíček, kliky v barvě auta a elektrická zrcátky za 40.000 Kč - no nevím. V článku není ani slovo o těch cool polepech. Ten na kapotu nebo na páté dveře bych klidně přežil :-)
Obavam se, ze konkretni poskladani verzi je ciste zalezitosti ceskeho dovozce. Ta treti verze skutecne zatim prilis nedava smysl. Ale jeste jsme nevideli podrobnosti. Mozna tam je vice oplastovani a tak. V jinych zemich jsou uplne jine sestavy.
Ahoj LERAKu, promiň, nebyl jsem tu. Imho je celkem jedno, s čím kdo bude Soul porovnávat, to je osobní věc, nespojitá s faktickým zařazením daného modelu. Znám dost lidí, co si myslí, že Spark je rodinný vůz, a za sebe osobně mají pravdu, poněvadž v tom vozí rodinu. Soul je fakticky jinak naformovaný malý hatchback (proto "crossover"),u horní velikostní hranice segmentu, který si neklade za cíl být velkoprostorový vůz jakékoli klasifikace. Proto preferuje prostor pro posádku proti kufru, proto nemá prakticky žádnou variabilitu (ani tu posuvnou lavici). Neklade si ani za cíl být jakékoli SUV, jen si s tím tématem lechtivě pohrává kvůli marketingovému apelu. Proto nemá ani variantně 4x4, ani vyztuženou konstrukci, ani uspořádání prostoru zadní nápravy atd. Kia ho hned od počátku nominovala proti Scionu, a nakonec se zdá, že ho postavila kamsi mezi xB a xD, spíš s převahou druhého (viz evropský derivát a oficiální soupeř Urban Cruiser). Tohle všechno jsme tu už v minulém roce myslím docela probrali - ano, taky jsem si původně myslel něco jiného, žádal posuvnou lavici aspoň jako v Note, přemýšlel o 4WD, ale realita je prostě jiná.
Pokud bude někdo chtít srovnávat Soul s Roomsterem, nelze mu v tom bránit, asi má nějaké svoje tajné důvody. Já jen pokládám za fér takového člověka upozornit, že velký variabilní kufr z Roomsteru nejspíš najde v "cee'du plus", pokud tedy touží mít Kiu nebo Hyundai.
Lehce OT: A jestli někdo opravdu řeší velké-malé rodinné auto za hubičku a nemá z korejců kopřivku, může si jít směle vyzkoušet faceliftovaného Matrixe, kterého teď v čiperném dieselu dostane za 310 k i s metlou a rádiem a v 1,6 benzinu ještě o 30 k levněji.
Nikde jsem výše nečetl jako konkurenta Soulu blížící se Toyotu Urban Cruiser. To bude podle mě konkurent č. 1. Auta mají naprosto schodnou filosofii (krásné, moderní, pro (duševně) mladé a do města) a bude zajímavé jak se poperou. BTW nevíte někdo, kdy mají Urbana uvést na český trh? Tyhle dvě auta si rozeberou příjmy z nově vzniklé a dlouhé roky tragicky chybějící kategorie malých crossoverů. Yeti se bude snažit seč mu síly budou stačit konkurovat třídě RAV, Leguan, Kuga a spol., ale nebude jim stačit. Zároveň bude nad třídou Soul/Urban, takže to bude crossover mezi malým crossoverem a kompaktním SUV.
jo, kapl-s nato.
soul ma zadelano nato stat se uspesnym jako "crossover" do mesta (i jinam), a smeruje do nevykrytyho mista na trhu.
skodovka prvne udelala roomster, coz je mirne zdizajnovana dodavka typu berlingo (rozumej: auto ktery nikoho nezajima) a ted si chce napravovat reputaci (a prodeje!) s yetim, kteryho namirila do segmentu "suv", kde zadnou novou poptavku nevyvola.
que pena..
Podle tisku ma prijit Urban Cruiser nekdy duben/kveten. Ano, mas pravdu. To bude silny konkurent. UC ma velmi zajimavy a moderni benzin 1.3 s dvojitym VVT, startStop systemem s velmi solidni spotrebou zacinajici cislici 5. Na druhou stranu je o poznani mensi, velikostne temer totozny s Fabii. To umisteni Yetiho jako crossover mezi crossovery a SUV se ti povedlo. takovy crossover crossoveru. :-)
1. Yeti - koncept Škody. Toho viděla spousta lidí a určitě i lidi z Kie. Kdyby Škoda chtěla, mohla jej v takové podobě uvést na trh před Kiou.
2. Yeti - sériovka. Mimo zasvěcených jej asi nikdo neviděl.
3. Yeti z hor. Toho asi fakt nikdo neviděl.
Ye ti to už jasné?
Ano, z toho je dobře vidět, že reálnou podobu měl Soul už v roce 2005, zatímco Škodovka v té době ještě ani netušila, jak velké auto to vlastně bude (nejdřív to měl být sourozenec Fábie, potom zas Octávie). :-! Jinak nevím, co přesně si tím chtěl ilustrovat, ale je docela možné, že než se Yeti konečně dostane do výroby, bude mít Soul už svého nástupce! ;-)
Ilustrovat jsem tím chtěl, že alespoň u nás se o konceptu Yetiho asi vědělo dříve než o konceptu Soulu. Kdy na konceptech začali pracovat a kdy je měli hotové snad zůstává tajemstvím automobilek. Jestli se ti chce hledat, najdi kdy se objevily poprvé na veřejnosti vizualizace a modely 1:1. Co bylo po konceptech, to už je zase jiná historie.
Koncept Soulu ukázala KIA oficiálně světu v roce 2005, což je plus mínus stejná doba, co ukazovala Škoda svůj koncept. A zatímco Soul se prodává od října/listopadu loňského roku, Yeti zůstane minimálně do podzimu jenom "hrbem pod dekou". Opravdu nás chceš přesvědčit, že Škoda "mohla", ale radši "prozíravě" čeká, až nastane "vhodná" doba v podobě největší recese automobilového trhu za xx let?
Nikoho nechci přesvědčit. Jen si myslím, že když dokázala Škoda za tu dobu upravit koncept na větší novou platformu i na pohon 4x4, pak mohla stihnout postavit Yetiho v kategorii Soulu dříve než Kia. Mám na mysli vnějšek téměř totožný s konceptem, existující platforma s klasickým pohonem. Jak se rozhodovali, a zda správně, opravdu netuším.
Takže vlastně říkáš, že v době, kdy měla KIA údajně něco kopírovat, vypadal návrh Yetiho úplně jinak než dnes a je tedy zbytečné o tom polemizovat? :-)
Na počátku vlákna je paiceho příspěvek, že Yetiho ještě nikdo neviděl, a už ho Kia měla kopírovat + ještě jeden souhlasný příspěvek. Já jsem je chtěl uvést na správnou míru v tom, že ti, kdo o kopírování mluví (a já to netvrdím), mají na mysli Yetiho koncept. Jak Yeti vypadá dnes ani netuším.
Z toho co se kde psalo a říkalo prý vypadá stejně jako koncept. Kromě interiéru na něm nebylo nic složitého nebo jinak nereálného k běžné výrobě (rozuměj k nedrahé výrobě)
Klid, rozuměj správně - SOul CrossKa. Tak je to tady, crosska od Soulu, co může hrdě v Evropě hlásit designovou inspiraci tím nejlepším, co Evropa v mainstreamu má, totiž Škodou, Škodou YETI. No a co jako? Vadí to snad někomu, vždyť to je vlastně pro škodovku vyznamenání. Nebo bys snad chtěl, aby to v tom Soulu pro tebe vybouchali jako indickou rikšu?
Takže.
Soul je aktuální design, potvrzuje se, že v jistých segmentech jdeme do velmi nejistých designů... zapomeň na to, co tě ve školce učili o kráse, o harmoni, o liných o estetice. Musíš se v sobě trochu převorat. Dokážeš to? Možná (možná) že by ti soul za to moh´stát...
konecne ! - zaznel hlas boha a zabalime tady to hnidopichovani malovernych.
sva nejlepsi auta mame v garazi, resp. pod okny (panelaku).
ti stastnejsi budou moci takto koukat na..
kiu soul.
Pekné blbiny tu valíš...inšpirácia škodovkou ani vo sne, vznikali v rovnakej dobe, takže by to ani technicky veľmi nešlo a silne pochybujem, že by sa ktokoľvek, čo sa týka dizajnu, Škodou vôbec inšpiroval...
Jel jsem dnes okolo našeho místního prodejce Kia a měli Soulíka vystaveného venku. Na první pohled taková krabička. Zdá se mi být malý, ještě menší, než udávaných 4,1 metru.
Jestli bude dost velký, aby se v něm dalo i SOULožit?
Ac korejska auta nestavim na srovnatelnou pricku se Skodou (spis na uroven Francie a Italie) musim uznat, ze tohle bude na pretahovanous Yetim dobrej konkurent...i kdyz v CR bude mit Yeti vyhodu domaciho hriste :).
Na KIU je to slušnej počin, teda podle toho, co píšou... Testy ukážou... Každopádně odvážnej design, slušná cena, why not? Zacílení na mladou generaci je jasný, tak sem zvědavej na prodejní výsledky.
Mně se auto líbí, šel bych do něj ale asi jen v jedný ze dvou nejlepších výbav... Každopádně nákup auta neřešim, tak to přenechám jinejm :-!
Testy už víceméně ukázaly: 2x Autotip, 1x Autosalon, 1x autoweb. Všude maximální chvála, hlavně na vnitřní prostornost, podvozek, benzín a samozřejmě design.
Výbavy:
LX - 8 airbagov, ABS + ESP, elektrické ovládani štyroch okien, rádio s CD a MP, AUX a USB vstup + i-Pod kábel, posilovač riedenia, centrál.
EX - pridáva dieľkové ovládanie centrálu, elektcicky ovládané a vyhrievané späťáky, manuálna klíma, ovládanie rádia z volantu.
TX - pridáva sound systém (cenrálny reproduktor, sub woofer) + farebné podsietenie reproduktorov, vyhrievané predné sedadlá, elektrické strešné okno, tmavé zadné sklá, zadný parkovací senzor.