Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Soul: Ceny na českém trhu začínají na 299.980,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (222)
Korejský crossover přijíždí na český trh s kompletní bezpečnostní výbavou, výkonnými šestnáctistovkami a netradiční koncepcí karoserie, která má definitivně změnit pohled na značku Kia.

Kia nastavila ceny tak, aby nováček ve velmi různorodé kategorii crossoverů zůstal přes novátorský vzhled také atraktivní koupí. Ceníkové ceny začínají pod 300 tisíc Kč. V nabídce jsou zatím jen dva na svůj objem nadprůměrně výkonné čtyřválce - atmosférická zážehová 1,6 CVVT a přeplňovaný turbodiesel 1,6 CRDi. Soul má vnější rozměry 4105 x 1785 x 1610 mm a rozvor 2550 mm.

Všechny Souly jsou standardně dodávány s velkorysou bezpečnostní výbavou, čítající čelní, boční a hlavové airbagy, aktivní hlavové opěrky na předních sedadlech, protiprokluzový a stabilizační systém, kotoučové brzdy na všech kolech nebo brzdový asistent. Komfortním standardem je elektrické ovládání předních i zadních oken, centrální zamykání, rádio s CD a MP3 přehrávačem USB portem a vstupem pro externí přehrávač.

Druhá výbava Active přidává k výše uvedené ceně 40 tisíc Kč, ovšem výměnou za to dostanete v ceně 339.980,-Kč klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání, tónovaná skla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a několik další drobností v interiéru. Od výbavy Active je možno pro turbodiesel objednávat místo ručně řazené převodovky automatickou za příplatek 40.000,-Kč nebo střešní ližiny.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME KIA SOUL (komerční příloha)

Výbava Comfort staví na stupni Active. Je o 30 tisíc dražší (benzinový model za 369.980,-Kč) a výrobce přidává navíc sklopný klíč, ovládání rádia na volantu, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, kliky dveří v barvě karoserie nebo čelní sklo s tmavým pruhem proti oslnění.

Výbava Comfort Plus přidává přední mlhové světlomety, podélné střešní ližiny, kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55 R16 (standardní rozměr pneu v nižších výbavách je 195/60 R15), vyhřívaná přední sedadla, kapsy na opěradlech předních sedadel, kůží potažený věnec volantu a hlavici řadicí páky, schránku pod podlahou zavazadlového prostoru, elektrickou zásuvku v zavazadelníku nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Zvláštní postavení má vrcholný stupeň výbavy Exclusive, která je výkladní skříní designérů Kia Motors. Interiér Soulu Exclusive je možno bez dalšího příplatku navolit v červeném provedení Street Demon nebo krémovém Retro Chic. Standardem je subwoofer s centrálním reproduktorem a reproduktory s možností barevné odezvy na aktuálně hranou hudbu. Zrcátka jsou navíc elektricky sklopitelná, to vnitřní je elektrochromatické a zobrazuje obraz parkovací kamery. Koncová světla jsou sestaveny ze světelných diod, střední část nárazníku je lesklá, boční okna naopak zatmavená, standardem vrcholné výbavy jsou také 18palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/45 R18.

Kia Soul - Ceny na českém trhu
Motor1,6 CVVT1,6 CRDi (AT)
Zdvihový objem [cm3]15911582
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]91/630094/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]156/4300260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]177182 (176)
Zrychlení 0-100 km/h [s]1111,3 (11,9)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,55,2 (5,9)
Pohot. hmot. [kg]11701270 (1285)
Cena Base [Kč]299.980,-339.980,-
Cena Active [Kč]339.980,-379.980,-
Cena Comfort [Kč]369.980,-409.980,-
Cena Comfort Plus [Kč]399.980,-439.980,-
Cena Exclusive [Kč]449.980,-489.980,-

Příplatek za turbodiesel činí 40 tisíc korun, metalický lak příjde na 10 tisíc Kč.

Kia na Soul poskytuje pětiletou záruku.

Ondřej Láník
Diskuze (222)
31. 1. 2009 16:20
Ceny na Slovensku : (.
Benzín 1,6 CVVT , LX - 12 750 euro, EX - 15 530 euro, TX - 16 080 euro, dízel 1,6 CRDi VGT, LX - 14 420 euro, EX - 16 200 euro, TX - 17 750 euro.

Výbavy:
LX - 8 airbagov, ABS + ESP, elektrické ovládani štyroch okien, rádio s CD a MP, AUX a USB vstup + i-Pod kábel, posilovač riedenia, centrál.
EX - pridáva dieľkové ovládanie centrálu, elektcicky ovládané a vyhrievané späťáky, manuálna klíma, ovládanie rádia z volantu.
TX - pridáva sound systém (cenrálny reproduktor, sub woofer) + farebné podsietenie reproduktorov, vyhrievané predné sedadlá, elektrické strešné okno, tmavé zadné sklá, zadný parkovací senzor.
31. 1. 2009 12:12
Re: Výkony
Tak to je moc fajn ze jsi potvrdil co pisu, vykon sice mas ale nemuzes ho pouzivat :-) Teda muzes ale jenom nekdy a jenom trochu aby se ti to nerozsypalo...
Avatar - DaewooMaster
30. 1. 2009 19:30
Re: ok, ale ten dizajn....
"Původní asijský design neměl šanci uspět." - vtip je ale v tom, že většina prvních korejců, co se prodávaly v Evropě, mělo design navržený známými italskými studii, případně to byly licence německých nebo japonských modelů bez výraznějších změn. A to už v případě Ponyho - prvního Hyundaje v Evropě (Giugiaro) nebo Racera - prvního Daewa u nás (licenční Opel Kadett). Např. cokoliv se kdy v Evropě prodávalo pod zn. DAEWOO, bylo vytvarováno v Evropě u Italů nebo to byla licence Opelu či jedna výjimka od Suzuki (Tico). Zajimavé je, že na japonský (tedy taky asijský) design si už Evropané dávno zvykli, resp. tam už od toho pokrytectví upustili, stejně jako nikdo nic nenamítá u množství evropských modelů vytvarovaných týmiž Italy...
Avatar - DaewooMaster
30. 1. 2009 19:07
Re: ok, ale ten dizajn....
Konečně rozumný názor, sám bych to lépe nevystihl... :yes: Už jsem se totiž bál, že každý Čech (příp. Evropan) je slepý a ještě je na to hrdý... :no:
30. 1. 2009 17:35
Re: SOCKA
Pekné blbiny tu valíš...inšpirácia škodovkou ani vo sne, vznikali v rovnakej dobe, takže by to ani technicky veľmi nešlo a silne pochybujem, že by sa ktokoľvek, čo sa týka dizajnu, Škodou vôbec inšpiroval...