Diskuse

Kolik automechaniků přijde kvůli elektromobilům o práci? Počet je alarmující

9.6.2018

Výrobci vozů prezentují elektrickou revoluci v automobilovém průmyslu s nadšením. Všichni ostatní jsou ale opatrnější, mnoho lidí si možná bude muset hledat nové zaměstnání.

 

  • 812 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 09.06.  19:09

    Nestesti

    No to je ale velky nestesti >:D

    A co kdyby treba byli vsichni lidi zdravi.
    To by ani doktori nemeli co zrat :-)
    To by bylo taky spatne. A co teprve farmaceuticky firny.
    Ty by zkrachovali!

    Jeste citace:
    "Výrobci vozů prezentují elektrickou revoluci v automobilovém průmyslu s nadšením. Všichni ostatní jsou ale opatrnější, mnoho lidí si možná bude muset hledat nové zaměstnání."

    Ja toto nadseni sdilim, radeji jezdim ve spolehlivem aute nenarocnem na udrzbu. :-)
    O automechaniky rozhodne strach nemam, obzvlaste dnes, kdy je nezamestnanost u nas minimalni :-)

    PS Spis bych psal o pravem duvodu techto clanku. A sice o kolik klesnou trzby pumparum potazmo ropnym sejkum ;-)
    • 127 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 09.06.  19:41

      « Re: Nestesti

      Já taky raději jezdím ve spolehlivém autě, u kterého se nemusím bát, že mi dojde šťáva. Proto jezdím s dieselem. Elektromobily - fajn, no problem. Jakmile takové naložené auto dojede během jednoho zimního dne z Plzně do Ostravy a zpět, pořizovací cena bude srovnatelná s vozy se spalovacím motorem rozumná a cena nových baterek, které je po pár letech nutno vyměnit, nepřesáhla cenu DPF filtru, určitě si je budou lidi kupovat. Opraváři se přeškolí na hasiče. Takový je světa běh.
      PS: jen se domnívám, že se takové změny nedožiju. Elektromobil s praktickým dojezdem pouze 200km je bezcenný krám. A akumulátory s výrazně větší kapacitou a stejnou hmotností jsou v nedohlednu.
      • 41 Reagovat !

        foto Googlit

        Googlit 10.06.  00:36

        « Re: Re: Nestesti

        Musíš vzít v úvahu, že vás co se živí jako kurýři zase tolik není a většina normálních lidi denně nenajede ani 100km natož 200. Bodejť by jo, vždyť to by znamenalo denně aspoň tři hodiny za volantem.
        • 15 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 10.06.  09:10

          « Re: Re: Re: Nestesti

          85% lidí najede denně maximálně 80 km
          • 13 Reagovat !

            foto Kharl-ANTIDIESEL

            Kharl.ANTIDIESEL 10.06.  10:21

            « AT TREBA POCHCÍPÁ BANDA VYŽÍRKŮ, ZAPRODANCI AUTODEBILEK !!

            jj
            to je tak když se kolaboruje, akorát čuchají na dílně ropnýho raka na náklady daňových poplatníků >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] všichni půjdou do škodovky na 3 směny a hotovo >:D >:D To mají za to že podporují tenhle zhovadilý uměle zabržděný autoprůmysl ducduc a přepal platy jeho manenažerstva !!!! [odkaz] [odkaz] [odkaz]
            >:-[]
            >:-[] >:-[]
            >:-[] >:-[] >:-[]
            >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
            >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
            >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
            >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
            >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto ozanabev

        ozanabev 12.06.  10:37

        « Re: Re: Nestesti

        1) baterie není nutno po pár letech vyměnit (ta moje už má více než 7let a dojezd se nezměnil)
        2) nejsem magor abych jezdil autem z Plzně do Ostravy a ještě zpátky, raději pohodlně vlakem
        3) když se budete pořád vztekat, možná se nedožijete ani letošních Vánoc :-)
    • 112 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 09.06.  19:50

      « Re: Nestesti

      Jsi howado. Pumpařům klesnou zisky a dodavatelům elektřiny co asi, zisky narostou. Takže to je v pořádku, ale na šejky a pumpaře je třeba kleknout, že, wole.
      • 110 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 09.06.  20:01

        « Re: Re: Nestesti

        Podľa seba súdim teba? Pozri sa najprv do zrkadla, drbko.
      • 06 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 10.06.  08:34

        « Re: Re: Nestesti

        pumpari davno pochopili ze zisky z prodeje paliv nejsou ani zdaleka tak velke jako okolni sluzby motoristum ;-) proto nejvice vydelavaj cerpaci stanice kde je zaroven i prodej zbozi a moznost stravovani ;-) proto jiz i nektere retezce cerpacich stanic u svejch retezcu cerpacek zacinaj stavet nebo aspon jiz vyjednavaji moznost vystavby nabijecich stojanu, protoze cim dele zakaznika udrzi u doplnkovych sluzeb, tim vice vydelavaj ;-) obchodaky na to prisli davno a ted na to zacinaj prichazet i cerpaci retezce s cerpacima stanicema ;-)

        navic ta doba kdy by jim to zacali klesat zisky z prodeje paliv je vzdalena sakra hodne, elektromobily tu nebudou prez noc z mnoha duvodu, takze prez noc jim na cerpacky urcite neprestanou lidi jezdit tankovat paliva ;-)
    • 49 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 09.06.  20:08

      « Re: Nestesti

      Presne ako píšeš. S ľuďmi nebude problém, s ubúdajúcim počtom spaľovacích motorov a pribúdajúcimi inými pohonmi sa plynule upravia aj potrebné pracovné pozície a profesie, zmena na elektrinu predsa neprebieha a neprebehne skokom zo dňa na deň. Tak či tak sa permanentne rekvalifikuje množstvo ľudí, keď to nie je problém v iných sférach, nebude to problém ani v tejto. Naviac autá prídu len o spaľováky, resp. v dohľadnej dobe skôr len o diesle, neprídu o pohon ako taký. A tiež nebudú jazdiť bez kolies, riadenia alebo elektroniky, tej bude naopak stále viac. Budú potrebné trochu iné profesie, to je všetko.
      Nič alarmujúce sa nestane, aj keby sa autor tejto "myšlienky" za to modlil 10x za deň...
  • 90 Reagovat !

    foto Janlee

    Janlee 09.06.  19:10

    Automechanici?

    Přece stará auta zůstanou.
    Doufám, že automechanici skonči pouze ty, kteří neopravují ale pouze sdírej zákazníky.
    Dotkne se to pouze automechaniků, kteří jsou specializovaný na spalovací motor
    • 311 Reagovat !

      foto DonVito

      DonVito 09.06.  19:15

      « Re: Automechanici?

      Jak pisu vyse, o automechaniky samozrejme nikomu nejde.

      Jde o vyvolani nesmyslne hysterie a strachu ze zmeny.
      Ta ve skutecnosti nebude pro nas nijak dramaticka.
      Naopak, staty jako my na tom muzou vydelat..

      Problem je ten, KDO na tom opravdu prodela (a automechanici to rozhodne v prvni rade nebudou).
      A tady se nebavime o drobnych :-)
      Proto ten medialni tlak.

      Tesle zdar
      • 107 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 09.06.  19:51

        « Re: Re: Automechanici?

        Howado typický Tesla fanda. Wy fandové Tesly jste opravdu velmi ale velmi hloupí.
        • 410 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 09.06.  20:10

          « Re: Re: Re: Automechanici?

          Tvoja sebareflexia je fakt obdivuhodná. :-!
          • 82 Reagovat !

            foto Nizmo

            Nizmo 09.06.  21:48

            « Re: Re: Re: Automechanici?

            Osobny analny kolik pastiera oviec ekofasistov, a co tvoja sebereflexia??? >:D
            Vodca musi byt na teba hrdy,ze si sa zastal brata vo vlne >:D
            • 14 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 09.06.  21:59

              « Re: Re: Re: Re: Automechanici?

              Nevadí, hlavne, že ti chutí a máš sa rád.
        • 310 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 09.06.  21:00

          « Re: Re: Re: Automechanici?

          Ahoj Wine.

          Sorry nevedel jsem, ze jsi automechanik :-)
          Tak zachovej chladnou hlavu.

          Ja myslim, ze eventuelni ubytek prace se v pohode pokryje odchodama do duchodu.
          Ja proti automechanikum ani doktorum nic nemam ;-) a doufam, ze to tak nevyznelo.

          PS My fandove Tesly se snazime nikoho neobtezovat emisema :-) A pro tvuj klid: podporou EV (kdyz si je zacnou lidi kupovat) se potencialne i da treba predejit restrikcim dieselu. Uz te tohle nekdy napadlo???
        • 18 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 09.06.  22:06

          « Re: Re: Re: Automechanici?

          Jj typickej majitel Tesly = bude hloupej až zaostalej = to je jasný :-)
        • 22 Reagovat !

          foto Kharl-ANTIDIESEL

          Kharl.ANTIDIESEL 10.06.  10:28

          « Re: Re: Re: Automechanici?

          nikoli, už si konečně uvědom že největší pablb jsi TY >:D >:D >:D >:D
  • 515 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 09.06.  19:26

    Kampan?

    Co se to tady strhlo za kampan?

    VW nestiha plnit - spatne normy.
    Nahrada za diesel neexistuje.
    Lambo kasle na elektromobilitu.
    A ted tohle. :-!

    Nahoda? Nebo je to jen kvuli sledovanosti? Nebo je duvod jinde..?

    Udrzitelnym energiim zdar
    • 93 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 09.06.  19:50

      « Re: Kampan?

      Všichni zákazníci volají po elektromobilu a nikdo jim ho ne a ne vyrobit.
      Náhoda? Úmysl? Spiknutí arabských šejků? Volím c)

      Zdravému rozumu zdar.

      • 29 Reagovat !

        foto DonVito

        DonVito 09.06.  21:07

        « Re: Re: Kampan?

        Uplne te nechapu. Muzes napsat tvou myslenku srozumitelne?

        Jaky spiknuti? Vis co je to PR kampan?
        [odkaz]
      • 39 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 09.06.  21:12

        « Re: Re: Kampan?

        ???? >:D >:D >:D Měl by ses hlásit u MUDr. Chocholouška, je to s tebou vážné! >:-[] Asi zásah elektrickým proudem...
        • 210 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 09.06.  21:15

          « Re: Re: Kampan?

          [odkaz]

          [odkaz]

          Citace:
          Big Oil, supported by its allies in the auto industry and numerous national governments, is fighting the nascent electromobility revolution on several fronts. Its decades-long campaign to discredit the science of climate change, and its financial support of backwards-looking political figures, are well known. Now that EVs are emerging as an existential threat, industry players are also working to sow doubts about their viability in the public mind - the media churns out “EVs are a bust” articles on a daily basis, often employing quotes helpfully provided by auto industry trade groups and oil-friendly think tanks.
          Google preklad:
          Big Oil, podporovaný svými spojenci v automobilovém průmyslu a četnými národními vládami, bojuje proti vznikající revoluci elektromobilu na několika frontách. Její celá desetiletí kampaň na zdiskreditování vědy o změně klimatu a její finanční podpora zpětně vyhlížejících politických osobností jsou dobře známy. Nyní, když se EV objevují jako existenční hrozba, se hráči v průmyslu také snaží osvětlit jejich životaschopnost ve veřejné mysli - média vyvrcholí každodenním článkem "EVs jsou poprsí", často používají citáty poskytované užitím automobilového průmyslu obchodní skupiny a think-tanky přátelské k ropě.
      • 18 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 09.06.  22:07

        « Re: Kampan?

        Nechť se tvé přání naplní = ale aby ses pak nedivil :-)
  • 90 Reagovat !

    foto Futurista

    Futurista 09.06.  19:44

    Co je to za článek???

    A kdo bude opravovat ty elektrický auta? Pekaři??? Ty kráso, tohle je nejlepší jízda na webu...
    • 21 Reagovat !

      foto Kharl-ANTIDIESEL

      Kharl.ANTIDIESEL 10.06.  10:32

      « Re: Co je to za článek???

      elektrická auta se defakto neopravují, do 10ti let stáří na nich není ani co opravovat a šťávu do ostřikovače dokážeš dolít i TY [odkaz] ;-) Nebo jsi snad takový pako, že i na šelce necháš pumpovat dědka?? >:D >:D >:D >:D
  • 104 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 09.06.  19:45

    A proč by měla existovat náhrada za diesel?

    Zatím nic srovnatelného s dieselem není. :-!
    • 410 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 09.06.  20:11

      « A proč by měla existovat náhrada za diesel?

      Chvalabohu.
    • 40 Reagovat !

      foto palix

      palix 09.06.  22:00

      « Re: A proč by měla existovat náhrada za diesel?

      Náhrada za diesel? Moderné benzínové autá nemajú nejako extrémne vysokú spotrebu. Kedysi ľudia toľko nejazdili, lebo mali prácu blízko domova. Dnes kupujeme domy ďaleko od miest a potom zbytočne zamorujeme ovzdušie. Kedysi boli na dedinách roľníci, remeselníci... a v meste zvyšok. Dnes?
      Bývam v bytovke v meste. Deti sú ešte malé a do školy, na hudobnú.. majú blízko. Mám benzínové auto a jeho prevádzka ma neruinuje, lebo nemusím veľa jazdiť (tak akurát). Ak by sme bývali mimo mesta v nejakej lacnej oblasti, tak ma stojí dochádzanie oveľa viac a deti by sa museli vzdať istých činností + stále by niekde dochádzali...
      Možno by bolo na čase, aby štáty zvýšili sebestačnosť a začali rozvíjať viac poľnohospodárstvo = pracovní príležitosti v blízkom okolí...
    • 21 Reagovat !

      foto argejev

      argejev 10.06.  09:59

      « Re: A proč by měla existovat náhrada za diesel?

      Diesel nikto v dohľadnej dobe nenahradí. Ten tu bude ešte dlho pretože EU rafinerky proste potrebujú robiť benzín.ked robíš benzín robíš aj naftu a teda tu diesel ostane. Skôr ide o to že diesel v aute mamičky voziacej diticky do školy 15 minut v zapche asi moc zmyslu nedáva. Tam by sa viac hodil electro/ plugin in...
      V osobnej doprave by mal diesel v pohode pokryťnieco okolo 30% s tým že by majitelia týchto áut mali očakávať obmedzenia v budúcnosti v mestách.v nákladnej to bude blízko 100%.
      Podiel dieslov klesne pretože sme v eú...keď pôjdeš niekedy krajinami ako moldavsko zistíš kde všetky tie diesle skončia a tiež budeš rád že ich vytlacame.
  • 135 Reagovat !

    foto Ham-

    Ham. 09.06.  19:47

    Zbytečná panika,

    pokud i ostatní výrobci nasadí kvalitu a ceny za opravy jako Tesla, tak práce bude až se z mechaniků bude kouřit a při cenách za opravy si ani nebudou stěžovat na příjmy.
    170tkm a dvakrát měněný motor
    [odkaz]
    oprava blatníku 7th usd
    [odkaz]
    oprava brzd skoro 6th usd
    [odkaz]
    • 115 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 09.06.  19:54

      « Re: Zbytečná panika,

      Jo psali o tom že oprava nabouraného plechu stojí přes 100 000, lidi jako Dement Vito budou šťastní. Hliník, speciální drahé opravárenské postupy. Stačí do auta ťuknout.
      • 113 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 09.06.  20:49

        « Re: Re: Zbytečná panika,

        Jo jo, zato oprava hliníkových Audi je za hubičku...
        Panejo, na co dneska člověk nenarazí.
      • 211 Reagovat !

        foto DonVito

        DonVito 09.06.  21:44

        « Re: Re: Zbytečná panika,

        Dneska ses rozjel, Wine.

        Howado, dement.. A ja do tebe pritom ani tuk :-)

        Co kdybys radsi napsal neco k veci?
        Pro tvoji informaci - EV znamena treba i E-Golf.
        EV neni jen Tesla.
      • 17 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 10.06.  08:44

        « Re: Re: Zbytečná panika,

        schvalne si zzajed do Audi s 8-10 let starou A4-A6 a nechsi vymenit ramena napravy, schvalne jestli zaplatis min nez za brzdy u tesly >:D me u A6 rekli prez 110 tisic, cena dilu je cca 8 tisic

        nebo si zajed do servisu Range Rover s tim ze ti praskla spona na klimatizaci (dil za 25 korun) a nediv se ze ti reknou cenu opravy cca 100 tisic >:D kvuli te sponce co je kdesi mezi motorem a palubovkou musi totiz rozebrat celej predek auta a vysunout motor :yes:

        automobilky pred par desitkama let pochopili ze nejlepsi a nejziskovejsi na celem tomhle kolotoci je servisovani, takze zacali delat auta v domacich podminkach vesmes neservisovatelna, takze i kvuli prkotinam se musi do servisu ;-) odhaduju ze ty urcite nebudes jezdit v novem aute, ale spise v necem 20+ let starem co doma opravis kladivem co? ale tak hlavne ze obhajujes spalovaky, to je to nejdulezitejsi >:D
  • 71 Reagovat !

    foto mkvig

    mkvig 09.06.  19:48

    Něco příjde, neco odejde

    Ale zase přibyde potřeba zaměstnat v servisech elektrikáře.
    • 94 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 09.06.  19:55

      « Re: Něco příjde, neco odejde

      Ty už tam, dnes jsou. Tradiční automobily jaksi nejsou bez elektrické sítě.
      • 22 Reagovat !

        foto Kharl-ANTIDIESEL

        Kharl.ANTIDIESEL 10.06.  10:33

        « Re: Re: Něco příjde, neco odejde

        Měl by ses přejmenovat protože dízl nevyhrává ;-) >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    • 12 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 10.06.  22:25

      « Re: Něco příjde, neco odejde

      a hasiče
  • 104 Reagovat !

    foto houmr

    houmr 09.06.  21:43

    Vobec nemam strach

    Osial elektroaut je uz cista zufalost..............
    Dodnes automobilky (nemyslim supersporty) nepriniesli rozumne EV v dostupnej cene. O hromade nedoriesenych veci ani uz nebudem pisat.
    Kludne si to mozu zacat vyrabat, ale ja to nekupim, lebo nemam tolko ( 30000 - 35000 eur) len tak volnych penazi, aby som to vyhodil kupil nejake EV. Peniaze pouzijem rozumnejsie. Keby chcel niekto prudit, ze som socka, tak patrim do skupiny nadpriemerne zarabajucich ;-)
    tym padom automobilky co si postavili kade tade montovne mozu zavret, nebude tady dopyt a ekonomicka situacia zacne klesat ;-)
    Prave automobilovy priemysel je tak zranitelny a automobilky zacnu tvrdit o svojich planoch. To su ozaj iba plany a realitu nevedia co bude za 2-3 roky........ Staci pokles predaja a to bude skuhrania ako to nejde a musia prepustat, pozastavovat vyrobu a robit restrikcie planov a pod.
    Na znovu nastartovanie budu potom 10 rokov plieskat diesele len taky fukot ;-\
    • 24 Reagovat !

      foto palix

      palix 09.06.  22:04

      « Re: Vobec nemam strach

      Plne súhlasím. Elektromobily budú realitou možno pre naše deti, ale aj tak si myslím, že tento zúfalý ošiaľ (ako to nazval pán vyššie) sa neujme. Nakoniec ostaneme pri účinnejších spaľovacích motoroch...
    • 14 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 10.06.  10:42

      « Re: Vobec nemam strach

      Vieš, koľko ľudí si myslelo, že automobil kone nikdy nenahradí? Smrdel, mal málo sily, vyžadoval pravidelnú a dosť náročnú údržbu, odbornú obsluhu, a tiež bol nekresťansky drahý, takže si ho na začiatku dovolilo len pár vyvolených. A ako to dopadlo?

      Cena elektromobilov je ešte pomerne vysoká - pretože EV sa nevyrábajú hromadne. Nedostatky? Pochopiteľne, storočie intenzívneho vývoja, ktorý na mnohých frontoch bežal u spaľovákov, nedobehneš za pár rokov. Mimochodom, elektrina bola nádejným pohonom automobilov už v čase ich vzniku, prvý rýchlostný rekord zaznamenal práve elektromobil. Ale prišiel ropný boom, ktorý sľuboval mnohonásobne vyššie zisky, a preto dnes sále jazdíme na benzín a naftu. To sa postupne zmení, bez ohľadu na to, čo si ty a tebe podobní myslíte. ;-)
      • 12 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 10.06.  22:30

        « Re: Re: Vobec nemam strach

        Století intenzivního vývoje za sebou mají i auta na baterky [odkaz]
        • 21 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 11.06.  07:18

          « Re: Re: Vobec nemam strach

          Ale prd. Sú viac ako sto rokov staré, ale to je všetko. Keby šiel vývoj bateriek rovnakým tempom ako vývoj spaľovacích motorov, tak dnes by na 1000 km dojazd stačilo 12 tužkových...
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 11.06.  07:58

          « Re: Re: Re: Vobec nemam strach

          Proč? Proč tak intenzivně lžeš? :-)
  • 61 Reagovat !

    foto rokyta-p

    rokyta.p 09.06.  22:08

    poplašné zprávy

    To je ale blbost, já si olej destičky a takové věci měním sám. V servise jsem byl naposledy asi před 4 lety na geometrii, to je vše. Auta máme dvě. Nástup elektro aut bude stejně pozvolný, klasická paliva budou mít ještě dlouho co říci. Navíc spousta komponent na autě zůstane. Spíše se mechanici pokud budou chtít jít s dobou, budou muset naučit nové věci. Nebude to svíčka, píst a ojnice jak je tomu už od dob černobílé fotografie. Ale upgrade SW, senzorika a tak. Robot dělníky také nevytlačil, nafukovací panny milenky také ne.
  • 32 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 10.06.  06:50

    Mechanikum novodobi manageri zkrati čas na úkon,

    novodobi bezpecaci jim nasadi helmy a budeme si olej menit vsichni sami, protoze pujdou jinam.
  • 27 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 10.06.  08:29

    blbost

    automechaniku je v soucasnosti extremni nedostatek, v nekterych servisech az takovej, ze i na banalni opravy je potreba se objednat dopredu, v nekterych servisech i mesic
    a nedostatek servisnich techniku v autoservisech je celoevropskej problem ;-) znamej co ma autoservis neprijima nove objednavky jinak nez s cekackou temer 2 mesicu, proste nestihaj a bezproblemu by uzivil dalsi partu servisaku, jenze ty lidi nejsou ;-)

    dalsi dost podstatnou veci je, ze elektromobily nebudou zabirat ani v roce 2030 vic nez treba 20-30% nove prodavanych aut, takze aut se spalovacim pohonem tu bude porad vice nez 90-95% a vsechny budou porad potrebovat servisovat, v te dobe jiz ale pravdepodobne bude servisaku takovej nedostatek (i skoly v tomto oboru hlasi ze maj malo studentu a zajem o tyhle obory je smesne malej) ze automobilky a cele tohle dovetvi okolo automotive bude jeste rado za to, ze auta budou min narocna na servis, protoze proste nebudou mit lidi co by pro ne delali ;-)
  • 30 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 10.06.  10:52

    Divný článek.

    Jako by v autě byl jen spalovák. Jistě, automechanikovi práce ubude, ale nebude to tak tragické. V autě zůstává řada komponentů, které budou potřebovat údržbu a časem i výměnu.
    Přeškolení pro řadu automechaniků bude nutné, to je pravda. Ale opět zase nic tak zásadního.
    Škoda, že již na začátku tohoto vývoje si víc lidí neuvědomilo zásadní slabinu elektroaut, kterou je baterie. Možná si i uvědomovalo, ale vidina velkých zisků tuto slabinu převálcovala.
    Logicky, místo pro elektroauta jsou města, kde je s emisemi největší problém a s dobíjením baterií ten nejmenší. Investice do infrastruktury by se držely v rozumných mezích. Konkurence s benzínem a naftou na delších trasách by se neřešila.
    Bohužel "neviditelná ruka" trhu a ekofašisté logiku neuznávají.

    • 01 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 10.06.  10:57

      « Re: Divný článek.

      A co vy si predstavujete pod takovou neviditelnou rukou trhu?
      • 20 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 10.06.  13:49

        « Re: Re: Divný článek.

        Nabídka a poptávka s co nejmenší interferencí státu.
        • 01 Reagovat !

          foto argejev

          argejev 10.06.  16:09

          « Re: Re: Re: Divný článek.

          ...neviditeľná ruka neexistuje. Kazdu ruku niekto riadi...akurat ho nevidis. Netvrdím že terajší stav je ideálny. Ale nechať to na neregulovaných trh by spôsobilo bezpravie...a nakoniec by si zistil že štát má občas aj zmysel-napriklad pri ochrane spotrebiteľa. Aj keď áno...ako poučka v škole to dáva zmysel...a tiež tým čo ich nevidíš :-)
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 11.06.  09:54

            « Re: Re: Re: Re: Divný článek.

            Píšu jasně....co nejmenší interferenci státu....nepíšu bez interference státu.... :-!
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 11.06.  10:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Divný článek.

              To by bylo super = u nás by to znamenalo ne přibrat 40 000 státních úředníků jako za Babiše ale naopak jich tak 200-250 000 propustit = hele neni to podobný číslo = jako chybí na trhu práce lidí? :-)

              Ale furt je to lepší než za socíku ;-)

    • 04 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 10.06.  12:42

      « Re: Divný článek.

      Zvážil si i verzi: Obráceně?

      Jako že ty = si spoustu věcí neuvědomuješ? :-)

      Pokud vim většinu servisu dělá pohon = takže žádný velký přeškolování = prostě jich bude potřeba míň = výrazně míň
      • 00 Reagovat !

        foto houmr

        houmr 11.06.  08:30

        « Re: Re: Divný článek.

        Tie auta budu tazsie a ked to dopadne ako pri Tesle, tak namiesto vymeny olejov budu na nasich tankodromoch opravovat napravy ;-)
        Ze ty ani nevies co obnasa servisna prehliadka auta pre mechanika ? ( samozrejme pokial sa na to nesere )
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 11.06.  09:48

          « Re: Re: Re: Divný článek.

          Díky fakt nekvalitnim povrchum silnic [odkaz] se nápravy a další opravujou už teď. Jestli je to auto se spalovacim motorem, hybrid nebo elektro = na to nemá vliv

          A mít nebude ani dál = jestli má Nissan Leaf 1525 kg nebo Golf 2.0 TDI 1528 kg = je fakt jedno

          Servisná prehliadka = obnáša to co som napísal = nejvíc za celou dobu auta = se věnuje pohonný jednotce. Maličko víc naftový než benzínový ;-) ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto houmr

            houmr 11.06.  10:58

            « Re: Re: Re: Re: Divný článek.

            Vidis ja mam benzinoveho Leona s 1285kg a to je uz dost rozdiel voci oboch co spominas ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 11.06.  11:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: Divný článek.

              No a já služebák Auris hybrid 1310 kg = je to úplně fuk. To nemá na ničení náprav nekvalitníma silnicema vliv

              2280 kg těžkej Land Cruiser bude odolnější
  • 30 Reagovat !

    foto Flajzi

    Flajzi 10.06.  16:28

    BMW i3

    Zrovna minulý týden jsem reklamoval svoji i3 - vyteklý tlumič po 30 tisících km. Mechanické části jsou stejné u obou typů aut. Takže o práci autoservisů bych se tolik nebál. :-)
  • 31 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 10.06.  19:43

    ale to ze

    pribuda elektroaut este neznamena ze klasicke auta tak skoro predsa zmiznu.. mne pride ze je ich stale viac a viac na trhu a v predaji navzdory rastu elektroaut :-| ... tak snad to nebdue este tak horuce aby servisy sa uz teraz museli obavat nejakej "necinnosti" ... a ono ani elektroauta nebudu dokonale... navyse dnes ked uz aj kvoli ziarovke clovek musi do servisu ... tak by som sa nebal zeby elektroauta servisy polozoli do smutku.... stejne ich bude treba a mozno este viac ako dnes... kedze aut stale pribuda
    • 00 Reagovat !

      foto houmr

      houmr 11.06.  08:37

      « Re: ale to ze

      Hlavne automobilky a dealeri ziju z toho servisovania. to niekomu nevysvetlis........... Niekto si mysli, ze s EV nepojde 5 rokov do servisu lebo nebude co robit na aute. Musime ich nechat zit v tejto iluzii nech naburaju.
      Ja vzdy tvrdim len jednu vec pri novom aute menis brzdovu po 3 rokoch prvy krat, potom kazde 2 roky cize presne ako sa chodi na prehliadky. jednoducho niekto to nevie pochopit a o dalsich veciach ani nehovorim. Asi budeme musiet tych odbornikov nechat sa presvedcit na vlastnej kozi ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 11.06.  09:43

        « Re: Re: ale to ze

        Do servisu pojedeš = ale do teď nejvíc servisních úkonů = dělá spalovací motor

        No a tohle ubude
        • 10 Reagovat !

          foto houmr

          houmr 11.06.  11:01

          « Re: Re: Re: ale to ze

          Servis a vyrobca to urobi inak, podrazie normohodina, alebo prave ukony pre spalovaci motor nahradi kontrola elektrickej casti a merania elektromotoru a celeho systemu. Neboj servis ani vyrobca nechce aby si platil menej.
          To je nieco ako mobilny operator ked raz platis nejaku sumu, tak pri predlzeny zlmuvy im ide iba o navysenie alebo aspon tolko co doteraz a ponuknu kludne raz tolko veci, ide o to len aby si platil a nemal to lacnejsie.
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 11.06.  11:12

            « Re: Re: Re: Re: ale to ze

            To si piš = že to zkusí :-)

            Ale přesuny v zaměstnáních sou historicky normální = a úspora z absence nutnosti údržby spalovacího motoru = tu prostě je
  • 33 Reagovat !

    foto Freddka

    Freddka 11.06.  04:16

    Konecne dobre zpravy

    Konecne nejake pozitivni zpravy.

    Auta budou jednodussi, snaze opravitelna a mene poruchova.
    Jejich udrzba bude efektivnejsi.
    Benzinky nebudou potreba, nebude ani potreba vozit na kazdou z nich ten benzin a naftu.
    Zvduch ve mestech bude o mnoho lepsi.

    Proste pokrok nezastavis, vyvoj jde kupredu.
    Mam radost :-)

    A neni nic novyho na tom, ze kdyz se delaji zmeny, tak nejaky druhy prace pribyvaji a jiny zase ubyvaji, to je normalni, s tim se neda nic delat (pokud teda nechceme ten pokrok zkusit zastavit).
    • 22 Reagovat !

      foto Pallermo

      Pallermo 11.06.  07:21

      « Re: Konecne dobre zpravy

      Jste uplne mimo. Celou dobu se tady elektromobily atd...schovavaji pod Ekologicke vozy, kterymi nejsou. Tento nesvar rozsirilo par lidi v automagazinech a automobilky je v tom nechali. Ekogolicke nejsou a nebudou. Elektrina se musi nejak vyrabet a kdyz ji bude vice, bude potreba vice eletriny a tedy elektraren a tezby atd...jde spise o to, ze se snazi zbavit ropnych magnatu, zejmena tech arabskych, protoze jim to konecne docvaklo, ze takhle to uz nejde. A tak vymysleji jakou alternativni cestou se vydat. To ze ropa ubyva je sice pravda, ale hlavne na tech mistech kde se tezi ted. Ale jsou tu naleziste, ktera si staty schovavaji. Treba USA...pod Aljaskou toho je 2x co na blizkem vychode. Ale jde predevsim o to, zbavit se zavislosti na Blizkem vychode. Takze o ekologii tu jde minimalne. Kdyby slo o ekologii, tak vsechny svetadily pouzivaji Euro 6 kvuli emisim. Ale staci mrknout do Indie, Ciny, USA, Jizni Ameriky a Afriky, RUska atd...kolik splodin vypusti ty tovarny a elektrarny. Ostatne nemusim chodit daleko, u nas v Kraji vypinaji odsireni a dalsi veci, jelkoz by za nejaky cas potrebovali nove soucastky ci system, ale to by znamenalo si tam nahore rozdelit o nejaky ty miliony mene penez na sve ferrari, vily atd....takze ta ekologie, kterou se tu vsichni vzdy ohani, je to minimalni co chteji, jde predevsim o penize. Jenze je tu problem s tim Blizkym vychodem, oni jsou tak bohati, ze uz zacali kupovat patenty na plno veci k tem alternativam a podily na fabrikach, ktere delaji pro automobily...takze oni maji tak ci tak penize zajistene...jen je dostanou jinou cestou
      • 01 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 11.06.  07:57

        « Re: Re: Konecne dobre zpravy

        Nojo elektřina se musí nějak vyrobit [odkaz]

        Když elektřinu nevyrábíš ve starejch uhelnejch elektrárnách = je elektromobil sakra ekologickej = to co škodí je Dieselgate šmejd před tebou a vedle tebe v městský koloně

        Ropy je logicky nedostatek = a každýmu je jasný že časem dojde [odkaz] a je úplně fuk za kdy přesně. Používáme jí na úplně všechno včetně počítače na kterym píšeš. A zatim to neumíme nahradit. Pohon auta nahradit umíme = vodík, elektřina..

        To že se mírně změněj státy který těžej nejvíc atd. = je úplně fuk. Největší prokázaný zásoby má levičákama zdevastovaná Venezuela [odkaz]

        Samozřejmě že de o ekologii = vyspělejší státy se jí holt věnujou víc než ty cos vymenoval. Je to jako emise u nás za socíku a dneska = i přes různý levárničky který zmiňuješ ;-)

        Proč vidíš jako problém = že si ropný státy = něco koupěj?
      • 21 Reagovat !

        foto Freddka

        Freddka 11.06.  12:04

        « Re: Re: Konecne dobre zpravy

        V cem z toho co jsem napsal jsem mimo?

        Aby auto jelo, potrebuje energii.

        Kde se vezme ta energie?
        V pripade spalovaciho motoru to jede spalovanim mrtvych kyticek a zviratek (ropa).
        V pripade eletromobilu potrebujes jen elektriku a mas na vyber nepreberne mnozstvi moznosti
        - muzes zustat u mrtvych kyticek a zviratek a spalovat veci (ropa, plyn, uhli, biomasa atd.)
        - muzes to prasit jadernym stepenim (z toho je nepekny odpad)
        - ale hlavne to muzes klidne vyrobit z obnovitelnych zdroju jako solar, vitr atd. (napr. Nemecko a Anglie tak nyni vyrabi cca 30% veskere elektriny)

        Kde to vyrobis?
        Je dost dulezite kde to vyrobis.
        Se spalovacimi motory energii pro pohon auta vyrabis primo v aute.

        Kdybys to samy delal v elektrarne, ktera pouziva stejne nebo podobne palivo (mrtvy kyticky a zviratka) je to:
        - mnohem efektivnejsi (jeden obrovsky motor je efektivnejsi nez 10 tisic malych motoru) a to jak na provoz, tak na vyrobu samotneho zarizeni
        - mas to mnohem vic pod kontrolou (napr. nezapomenou vymenit filtr pevnych castic, natoz aby ho vymontovali - a kdyby neco, opravis par elektraren a ne miliony aut)
        - a PREDEVSIM to nemas uprostred mesta nebo sve zahrady

        Ale ono jde o to zbavit se ty technologie spalovani mrtvych zviratek a kyticek, to je vec minulyho tisicileti. Tak jako tak spojujes kyslik s uhlikem a delas u toho celyho procesu (jak tezby tak spalovani) velkej bordel.

        Nemluve o tom, ze kyslik se dost hodi na dychani.

        Tohle je treti tisicileti, neni vubec potreba tezit ropu, uhli nebo plyn a prasit tim planetu.

        O to tady jde.

        PS: Kdybys uz chtel mluvit o ekologii elektrickych aut, doporucuji ti, aby ses priste soustredil na narocnost vyroby baterii. Tam bys aspon nejake argumenty mohl mit.
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 11.06.  12:29

          « Re: Re: Re: Konecne dobre zpravy

          :yes: :yes: :-)
        • 01 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 11.06.  16:15

          « Re: Re: Re: Konecne dobre zpravy

          A co baterky? Chytře jsi na ně zapomněl......ty jsou také "pěkně" ekologické svinstvo.... ;-) Jo a různé komponenty solárních a větrných elektráren a jejich výroba a likvidace také ekologicky nic moc.... ;-)
          • 20 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 11.06.  16:32

            « Re: Re: Re: Re: Konecne dobre zpravy

            Jako fakt? :-)
          • 10 Reagovat !

            foto DonVito

            DonVito 11.06.  21:49

            « Re: Re: Re: Re: Konecne dobre zpravy

            Ty pradedo se vrat do jeskyne. Ulov si zajice.

            A ani ho neopekej. To stoji energii ;-)
          • 20 Reagovat !

            foto Freddka

            Freddka 12.06.  09:15

            « Re: Re: Re: Re: Konecne dobre zpravy

            Ja jsem na ty baterky nezapomnel, ja jsem na ten problem primo sam ukazal.
            Nemam k tomu moc co rict, presny detaily neznam.

            Odhaduju, ze suma sumarum to ma v dusledku znatelne (!) mensi dopad na zivotni prostredi, nez soucasna situace spalovacich motoru a vseho okolo (tezba ropy, rafinace, distribuce, spalovani uprostred mesta atd).

            Ale je to jen odhad a muzu se plest.
            Proste nevim.
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 11.06.  07:57

      « Re: Konecne dobre zpravy

      :yes: :-!
    • 10 Reagovat !

      foto houmr

      houmr 11.06.  08:41

      « Re: Konecne dobre zpravy

      Toto moze napisat iba niekto kto ma (netechnicke) vzdelanie a prd vie o technike.

      Citujem:

      Auta budou jednodussi, snaze opravitelna a mene poruchova.

      To tvrdia automobilky pri kazdom novom modely a realita je, vieme aka ;-)
      • 01 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 11.06.  09:52

        « Re: Re: Konecne dobre zpravy

        Ty máš technický vzdělání? :-)

        Tak to víš = že nejvíc servisních úkonů = zabere spalovací motor

        Zatimco elektromotor a baterka = no to vlastně taky musíš vědět ;-)

        Takže = kde je problém? Auta budou jednodušší a snáz opravitelná = často i na dálku [odkaz] + [odkaz]

        Diagnostiku auta dneska můžeš kontrolovat odkudkoli = dál výrazně rozšířit de třeba i jen [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto houmr

          houmr 11.06.  11:03

          « Re: Re: Re: Konecne dobre zpravy

          Ako som uz pisal vyssie. Cielom nie je znizovanie nakladov na prevadzku pre uzivatela. Ano nebude treba tolko casu travit s motorom, ale cas sa natiahne na inych ukonoch......
      • 11 Reagovat !

        foto Freddka

        Freddka 11.06.  11:49

        « Re: Re: Konecne dobre zpravy

        No tak ja jsem studoval CVUT no, kde ty?

        A baterka + elektromotor jsou MNOHEM jednodussi zarizeni na udrzbu a jsou mnohem spolehlivejsi nez spalovaci motor.

        Co se oprav tyka, v pripade baterek nemozne - jedine vymenit, to bude rychlovka ... a v pripade elektromotoru zalezi, ale spis taky vymenit, taky rychlovka.
        Takze nekteri ti opravari fakt prijdou o praci, protoze jich nebude tolik potreba.

        A co se spolehlivosti tyka, ja mam to technicky vzdelani a videl jsem veci ... napr. fabriku, kam prisla Skodovka a rika "umite vyrobit tuhle a tuhle prevodovku?"... a odpoved byla jo, bude vas to stat sice o 15% vic nez chcete, ale vydrzi to 1 - 1.5 milionu kilomteru (to byla ta nejubozejsi kvalita vuroby, co tam umeli, zvladli by i 3-5 milionu).
        To ale Skodovka nechtela, oni chteli zivotnost 150-250 tisic km. A ta fabrika na takovou ubohou kvalitu proste nema vybaveni, takze nic, vyrobilo se to jinde.
        A je to tak OK, konec koncu proc mit prevodovku na milion kilometru, kdyz zbytek auta je stejne navrzenej na 200-300 tisic km zejo, to by nebylo moc platny.

        Jinymi slovy spolehlivost je otazkou toho, jak se to nadimenzuje.
        A mimochodem elektromotory jsou obecne velice spolehliva zarizeni, to je par civek a jedna rotujici vec a to je cely.
        Si to porovnej s klikou a pistem a ventily a vstriky a pumpou a turbem a chlazenim a mazanim a EGR a DPF a a a ...

        Ale tohle jiste vsechno znas, pokud teda mas to technicke vzdelani ... :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 11.06.  12:29

          « Re: Re: Re: Konecne dobre zpravy

          :yes: :yes: :-)
        • 20 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 11.06.  22:04

          « Re: Re: Re: Konecne dobre zpravy

          Z toho si nic nedelej Freddko.

          Kdyz napises rozumny argumenty na ktery se tezko odpovida, tak se obycejne zacne s humorem anebo urazkama (zdravim Wina). Ale nejspis je tim diskuze u konce >:D

          Elektromobilite zdar

          PS Bohuzel stale plati nejvetsi argument odpurcu elektro - ano, porizeni EV je zatim nakladne. Ale i diky dotacim ;-) a masove vyrobe brzy bude 100$ za kwh battery packu.
          [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Merkelová si na večeři s Erdoganem u prezidenta nechala zajít chuť. Není sama

Merkelová si na večeři s Erdoganem u prezidenta…

Německá kancléřka Angela Merkelová se nezúčastní státní večeře, kterou v pátek pro tureckého prezidenta Recepa…

Nemůžete spát? Bude úplněk! Zkuste 5 tipů jak večer usnout!

Nemůžete spát? Bude úplněk! Zkuste 5 tipů jak večer usnout!

Večer lehnete do postele a ne a ne zabrat? Převalujete se, přemýšlíte nad prací, domácími povinnostmi, počítáte…

 

iSport.cz

Ocenění FIFA: Modrič nejlepším hráčem, mezi trenéry vládl Deschamps

Ocenění FIFA: Modrič nejlepším hráčem, mezi trenéry…

Nejlepším fotbalistou světa za sezonu 2017/18 podle Mezinárodní fotbalové federace FIFA byl zvolen Luka Modrič.…

SESTŘIH: Jablonec - Plzeň 3:0. Mistr po Lize mistrů propadl, pálil Trávník

SESTŘIH: Jablonec - Plzeň 3:0. Mistr po Lize mistrů…

Fotbalisté Plzně v dohrávce 9. kola FORTUNA:LIGY prohráli v Jablonci 0:3 a klesli na třetí místo tabulky.…

 

Reflex.cz

Děsivá čínská epidemie: Unikátní snímky z doby, kdy chřipka zabíjela lidi po tisících

Děsivá čínská epidemie: Unikátní snímky z doby, kdy…

Mandžuská chřipka byla snad největší zdravotní katastrofou čínské historie. Pro Evropana ji zastiňuje tehdejší…

Okamura mění taktiku. SPD hodlá zastavit diktát EU a říct islámu NE z komunální úrovně

Okamura mění taktiku. SPD hodlá zastavit diktát EU a…

Dlouhá léta bojuje vlastenec, podnikatel, politik a finalista minulého ročníku mistrovství světa v populismu…