Výrobci vozů prezentují elektrickou revoluci v automobilovém průmyslu s nadšením. Všichni ostatní jsou ale opatrnější, mnoho lidí si možná bude muset hledat nové zaměstnání.
A co kdyby treba byli vsichni lidi zdravi.
To by ani doktori nemeli co zrat :-)
To by bylo taky spatne. A co teprve farmaceuticky firny.
Ty by zkrachovali!
Jeste citace:
"Výrobci vozů prezentují elektrickou revoluci v automobilovém průmyslu s nadšením. Všichni ostatní jsou ale opatrnější, mnoho lidí si možná bude muset hledat nové zaměstnání."
Ja toto nadseni sdilim, radeji jezdim ve spolehlivem aute nenarocnem na udrzbu. :-)
O automechaniky rozhodne strach nemam, obzvlaste dnes, kdy je nezamestnanost u nas minimalni :-)
PS Spis bych psal o pravem duvodu techto clanku. A sice o kolik klesnou trzby pumparum potazmo ropnym sejkum ;-)
Já taky raději jezdím ve spolehlivém autě, u kterého se nemusím bát, že mi dojde šťáva. Proto jezdím s dieselem. Elektromobily - fajn, no problem. Jakmile takové naložené auto dojede během jednoho zimního dne z Plzně do Ostravy a zpět, pořizovací cena bude srovnatelná s vozy se spalovacím motorem rozumná a cena nových baterek, které je po pár letech nutno vyměnit, nepřesáhla cenu DPF filtru, určitě si je budou lidi kupovat. Opraváři se přeškolí na hasiče. Takový je světa běh.
PS: jen se domnívám, že se takové změny nedožiju. Elektromobil s praktickým dojezdem pouze 200km je bezcenný krám. A akumulátory s výrazně větší kapacitou a stejnou hmotností jsou v nedohlednu.
Musíš vzít v úvahu, že vás co se živí jako kurýři zase tolik není a většina normálních lidi denně nenajede ani 100km natož 200. Bodejť by jo, vždyť to by znamenalo denně aspoň tři hodiny za volantem.
Re: AT TREBA POCHCÍPÁ BANDA VYŽÍRKŮ, ZAPRODANCI AUTODEBILEK
jj
to je tak když se kolaboruje, akorát čuchají na dílně ropnýho raka na náklady daňových poplatníků >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] všichni půjdou do škodovky na 3 směny a hotovo >:D >:D To mají za to že podporují tenhle zhovadilý uměle zabržděný autoprůmysl ducduc a přepal platy jeho manenažerstva !!!! [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Re: AT TREBA POCHCÍPÁ BANDA VYŽÍRKŮ, ZAPRODANCI AUTODEBILEK
1) baterie není nutno po pár letech vyměnit (ta moje už má více než 7let a dojezd se nezměnil)
2) nejsem magor abych jezdil autem z Plzně do Ostravy a ještě zpátky, raději pohodlně vlakem
3) když se budete pořád vztekat, možná se nedožijete ani letošních Vánoc :-)
Re: AT TREBA POCHCÍPÁ BANDA VYŽÍRKŮ, ZAPRODANCI AUTODEBILEK
Jsi howado. Pumpařům klesnou zisky a dodavatelům elektřiny co asi, zisky narostou. Takže to je v pořádku, ale na šejky a pumpaře je třeba kleknout, že, wole.
Re: AT TREBA POCHCÍPÁ BANDA VYŽÍRKŮ, ZAPRODANCI AUTODEBILEK
pumpari davno pochopili ze zisky z prodeje paliv nejsou ani zdaleka tak velke jako okolni sluzby motoristum ;-) proto nejvice vydelavaj cerpaci stanice kde je zaroven i prodej zbozi a moznost stravovani ;-) proto jiz i nektere retezce cerpacich stanic u svejch retezcu cerpacek zacinaj stavet nebo aspon jiz vyjednavaji moznost vystavby nabijecich stojanu, protoze cim dele zakaznika udrzi u doplnkovych sluzeb, tim vice vydelavaj ;-) obchodaky na to prisli davno a ted na to zacinaj prichazet i cerpaci retezce s cerpacima stanicema ;-)
navic ta doba kdy by jim to zacali klesat zisky z prodeje paliv je vzdalena sakra hodne, elektromobily tu nebudou prez noc z mnoha duvodu, takze prez noc jim na cerpacky urcite neprestanou lidi jezdit tankovat paliva ;-)
Re: AT TREBA POCHCÍPÁ BANDA VYŽÍRKŮ, ZAPRODANCI AUTODEBILEK
Presne ako píšeš. S ľuďmi nebude problém, s ubúdajúcim počtom spaľovacích motorov a pribúdajúcimi inými pohonmi sa plynule upravia aj potrebné pracovné pozície a profesie, zmena na elektrinu predsa neprebieha a neprebehne skokom zo dňa na deň. Tak či tak sa permanentne rekvalifikuje množstvo ľudí, keď to nie je problém v iných sférach, nebude to problém ani v tejto. Naviac autá prídu len o spaľováky, resp. v dohľadnej dobe skôr len o diesle, neprídu o pohon ako taký. A tiež nebudú jazdiť bez kolies, riadenia alebo elektroniky, tej bude naopak stále viac. Budú potrebné trochu iné profesie, to je všetko.
Nič alarmujúce sa nestane, aj keby sa autor tejto "myšlienky" za to modlil 10x za deň...
Přece stará auta zůstanou.
Doufám, že automechanici skonči pouze ty, kteří neopravují ale pouze sdírej zákazníky.
Dotkne se to pouze automechaniků, kteří jsou specializovaný na spalovací motor
Jak pisu vyse, o automechaniky samozrejme nikomu nejde.
Jde o vyvolani nesmyslne hysterie a strachu ze zmeny.
Ta ve skutecnosti nebude pro nas nijak dramaticka.
Naopak, staty jako my na tom muzou vydelat..
Problem je ten, KDO na tom opravdu prodela (a automechanici to rozhodne v prvni rade nebudou).
A tady se nebavime o drobnych :-)
Proto ten medialni tlak.
Sorry nevedel jsem, ze jsi automechanik :-)
Tak zachovej chladnou hlavu.
Ja myslim, ze eventuelni ubytek prace se v pohode pokryje odchodama do duchodu.
Ja proti automechanikum ani doktorum nic nemam ;-) a doufam, ze to tak nevyznelo.
PS My fandove Tesly se snazime nikoho neobtezovat emisema :-) A pro tvuj klid: podporou EV (kdyz si je zacnou lidi kupovat) se potencialne i da treba predejit restrikcim dieselu. Uz te tohle nekdy napadlo???
Citace:
Big Oil, supported by its allies in the auto industry and numerous national governments, is fighting the nascent electromobility revolution on several fronts. Its decades-long campaign to discredit the science of climate change, and its financial support of backwards-looking political figures, are well known. Now that EVs are emerging as an existential threat, industry players are also working to sow doubts about their viability in the public mind - the media churns out “EVs are a bust” articles on a daily basis, often employing quotes helpfully provided by auto industry trade groups and oil-friendly think tanks.
Google preklad:
Big Oil, podporovaný svými spojenci v automobilovém průmyslu a četnými národními vládami, bojuje proti vznikající revoluci elektromobilu na několika frontách. Její celá desetiletí kampaň na zdiskreditování vědy o změně klimatu a její finanční podpora zpětně vyhlížejících politických osobností jsou dobře známy. Nyní, když se EV objevují jako existenční hrozba, se hráči v průmyslu také snaží osvětlit jejich životaschopnost ve veřejné mysli - média vyvrcholí každodenním článkem "EVs jsou poprsí", často používají citáty poskytované užitím automobilového průmyslu obchodní skupiny a think-tanky přátelské k ropě.
elektrická auta se defakto neopravují, do 10ti let stáří na nich není ani co opravovat a šťávu do ostřikovače dokážeš dolít i TY [odkaz] ;-) Nebo jsi snad takový pako, že i na šelce necháš pumpovat dědka?? >:D >:D >:D >:D
Náhrada za diesel? Moderné benzínové autá nemajú nejako extrémne vysokú spotrebu. Kedysi ľudia toľko nejazdili, lebo mali prácu blízko domova. Dnes kupujeme domy ďaleko od miest a potom zbytočne zamorujeme ovzdušie. Kedysi boli na dedinách roľníci, remeselníci... a v meste zvyšok. Dnes?
Bývam v bytovke v meste. Deti sú ešte malé a do školy, na hudobnú.. majú blízko. Mám benzínové auto a jeho prevádzka ma neruinuje, lebo nemusím veľa jazdiť (tak akurát). Ak by sme bývali mimo mesta v nejakej lacnej oblasti, tak ma stojí dochádzanie oveľa viac a deti by sa museli vzdať istých činností + stále by niekde dochádzali...
Možno by bolo na čase, aby štáty zvýšili sebestačnosť a začali rozvíjať viac poľnohospodárstvo = pracovní príležitosti v blízkom okolí...
Diesel nikto v dohľadnej dobe nenahradí. Ten tu bude ešte dlho pretože EU rafinerky proste potrebujú robiť benzín.ked robíš benzín robíš aj naftu a teda tu diesel ostane. Skôr ide o to že diesel v aute mamičky voziacej diticky do školy 15 minut v zapche asi moc zmyslu nedáva. Tam by sa viac hodil electro/ plugin in...
V osobnej doprave by mal diesel v pohode pokryťnieco okolo 30% s tým že by majitelia týchto áut mali očakávať obmedzenia v budúcnosti v mestách.v nákladnej to bude blízko 100%.
Podiel dieslov klesne pretože sme v eú...keď pôjdeš niekedy krajinami ako moldavsko zistíš kde všetky tie diesle skončia a tiež budeš rád že ich vytlacame.
pokud i ostatní výrobci nasadí kvalitu a ceny za opravy jako Tesla, tak práce bude až se z mechaniků bude kouřit a při cenách za opravy si ani nebudou stěžovat na příjmy.
170tkm a dvakrát měněný motor
[odkaz]
oprava blatníku 7th usd
[odkaz]
oprava brzd skoro 6th usd
[odkaz]
Jo psali o tom že oprava nabouraného plechu stojí přes 100 000, lidi jako Dement Vito budou šťastní. Hliník, speciální drahé opravárenské postupy. Stačí do auta ťuknout.
schvalne si zzajed do Audi s 8-10 let starou A4-A6 a nechsi vymenit ramena napravy, schvalne jestli zaplatis min nez za brzdy u tesly >:D me u A6 rekli prez 110 tisic, cena dilu je cca 8 tisic
nebo si zajed do servisu Range Rover s tim ze ti praskla spona na klimatizaci (dil za 25 korun) a nediv se ze ti reknou cenu opravy cca 100 tisic >:D kvuli te sponce co je kdesi mezi motorem a palubovkou musi totiz rozebrat celej predek auta a vysunout motor :yes:
automobilky pred par desitkama let pochopili ze nejlepsi a nejziskovejsi na celem tomhle kolotoci je servisovani, takze zacali delat auta v domacich podminkach vesmes neservisovatelna, takze i kvuli prkotinam se musi do servisu ;-) odhaduju ze ty urcite nebudes jezdit v novem aute, ale spise v necem 20+ let starem co doma opravis kladivem co? ale tak hlavne ze obhajujes spalovaky, to je to nejdulezitejsi >:D
Osial elektroaut je uz cista zufalost..............
Dodnes automobilky (nemyslim supersporty) nepriniesli rozumne EV v dostupnej cene. O hromade nedoriesenych veci ani uz nebudem pisat.
Kludne si to mozu zacat vyrabat, ale ja to nekupim, lebo nemam tolko ( 30000 - 35000 eur) len tak volnych penazi, aby som to vyhodil kupil nejake EV. Peniaze pouzijem rozumnejsie. Keby chcel niekto prudit, ze som socka, tak patrim do skupiny nadpriemerne zarabajucich ;-)
tym padom automobilky co si postavili kade tade montovne mozu zavret, nebude tady dopyt a ekonomicka situacia zacne klesat ;-)
Prave automobilovy priemysel je tak zranitelny a automobilky zacnu tvrdit o svojich planoch. To su ozaj iba plany a realitu nevedia co bude za 2-3 roky........ Staci pokles predaja a to bude skuhrania ako to nejde a musia prepustat, pozastavovat vyrobu a robit restrikcie planov a pod.
Na znovu nastartovanie budu potom 10 rokov plieskat diesele len taky fukot ;-\
Plne súhlasím. Elektromobily budú realitou možno pre naše deti, ale aj tak si myslím, že tento zúfalý ošiaľ (ako to nazval pán vyššie) sa neujme. Nakoniec ostaneme pri účinnejších spaľovacích motoroch...
Vieš, koľko ľudí si myslelo, že automobil kone nikdy nenahradí? Smrdel, mal málo sily, vyžadoval pravidelnú a dosť náročnú údržbu, odbornú obsluhu, a tiež bol nekresťansky drahý, takže si ho na začiatku dovolilo len pár vyvolených. A ako to dopadlo?
Cena elektromobilov je ešte pomerne vysoká - pretože EV sa nevyrábajú hromadne. Nedostatky? Pochopiteľne, storočie intenzívneho vývoja, ktorý na mnohých frontoch bežal u spaľovákov, nedobehneš za pár rokov. Mimochodom, elektrina bola nádejným pohonom automobilov už v čase ich vzniku, prvý rýchlostný rekord zaznamenal práve elektromobil. Ale prišiel ropný boom, ktorý sľuboval mnohonásobne vyššie zisky, a preto dnes sále jazdíme na benzín a naftu. To sa postupne zmení, bez ohľadu na to, čo si ty a tebe podobní myslíte. ;-)
Ale prd. Sú viac ako sto rokov staré, ale to je všetko. Keby šiel vývoj bateriek rovnakým tempom ako vývoj spaľovacích motorov, tak dnes by na 1000 km dojazd stačilo 12 tužkových...
To je ale blbost, já si olej destičky a takové věci měním sám. V servise jsem byl naposledy asi před 4 lety na geometrii, to je vše. Auta máme dvě. Nástup elektro aut bude stejně pozvolný, klasická paliva budou mít ještě dlouho co říci. Navíc spousta komponent na autě zůstane. Spíše se mechanici pokud budou chtít jít s dobou, budou muset naučit nové věci. Nebude to svíčka, píst a ojnice jak je tomu už od dob černobílé fotografie. Ale upgrade SW, senzorika a tak. Robot dělníky také nevytlačil, nafukovací panny milenky také ne.
automechaniku je v soucasnosti extremni nedostatek, v nekterych servisech az takovej, ze i na banalni opravy je potreba se objednat dopredu, v nekterych servisech i mesic
a nedostatek servisnich techniku v autoservisech je celoevropskej problem ;-) znamej co ma autoservis neprijima nove objednavky jinak nez s cekackou temer 2 mesicu, proste nestihaj a bezproblemu by uzivil dalsi partu servisaku, jenze ty lidi nejsou ;-)
dalsi dost podstatnou veci je, ze elektromobily nebudou zabirat ani v roce 2030 vic nez treba 20-30% nove prodavanych aut, takze aut se spalovacim pohonem tu bude porad vice nez 90-95% a vsechny budou porad potrebovat servisovat, v te dobe jiz ale pravdepodobne bude servisaku takovej nedostatek (i skoly v tomto oboru hlasi ze maj malo studentu a zajem o tyhle obory je smesne malej) ze automobilky a cele tohle dovetvi okolo automotive bude jeste rado za to, ze auta budou min narocna na servis, protoze proste nebudou mit lidi co by pro ne delali ;-)
Jako by v autě byl jen spalovák. Jistě, automechanikovi práce ubude, ale nebude to tak tragické. V autě zůstává řada komponentů, které budou potřebovat údržbu a časem i výměnu.
Přeškolení pro řadu automechaniků bude nutné, to je pravda. Ale opět zase nic tak zásadního.
Škoda, že již na začátku tohoto vývoje si víc lidí neuvědomilo zásadní slabinu elektroaut, kterou je baterie. Možná si i uvědomovalo, ale vidina velkých zisků tuto slabinu převálcovala.
Logicky, místo pro elektroauta jsou města, kde je s emisemi největší problém a s dobíjením baterií ten nejmenší. Investice do infrastruktury by se držely v rozumných mezích. Konkurence s benzínem a naftou na delších trasách by se neřešila.
Bohužel "neviditelná ruka" trhu a ekofašisté logiku neuznávají.
...neviditeľná ruka neexistuje. Kazdu ruku niekto riadi...akurat ho nevidis. Netvrdím že terajší stav je ideálny. Ale nechať to na neregulovaných trh by spôsobilo bezpravie...a nakoniec by si zistil že štát má občas aj zmysel-napriklad pri ochrane spotrebiteľa. Aj keď áno...ako poučka v škole to dáva zmysel...a tiež tým čo ich nevidíš :-)
To by bylo super = u nás by to znamenalo ne přibrat 40 000 státních úředníků jako za Babiše ale naopak jich tak 200-250 000 propustit = hele neni to podobný číslo = jako chybí na trhu práce lidí? :-)
Tie auta budu tazsie a ked to dopadne ako pri Tesle, tak namiesto vymeny olejov budu na nasich tankodromoch opravovat napravy ;-)
Ze ty ani nevies co obnasa servisna prehliadka auta pre mechanika ? ( samozrejme pokial sa na to nesere )
Díky fakt nekvalitnim povrchum silnic [odkaz] se nápravy a další opravujou už teď. Jestli je to auto se spalovacim motorem, hybrid nebo elektro = na to nemá vliv
A mít nebude ani dál = jestli má Nissan Leaf 1525 kg nebo Golf 2.0 TDI 1528 kg = je fakt jedno
Servisná prehliadka = obnáša to co som napísal = nejvíc za celou dobu auta = se věnuje pohonný jednotce. Maličko víc naftový než benzínový ;-);-)
Zrovna minulý týden jsem reklamoval svoji i3 - vyteklý tlumič po 30 tisících km. Mechanické části jsou stejné u obou typů aut. Takže o práci autoservisů bych se tolik nebál. :-)
pribuda elektroaut este neznamena ze klasicke auta tak skoro predsa zmiznu.. mne pride ze je ich stale viac a viac na trhu a v predaji navzdory rastu elektroaut :-| ... tak snad to nebdue este tak horuce aby servisy sa uz teraz museli obavat nejakej "necinnosti" ... a ono ani elektroauta nebudu dokonale... navyse dnes ked uz aj kvoli ziarovke clovek musi do servisu ... tak by som sa nebal zeby elektroauta servisy polozoli do smutku.... stejne ich bude treba a mozno este viac ako dnes... kedze aut stale pribuda
Hlavne automobilky a dealeri ziju z toho servisovania. to niekomu nevysvetlis........... Niekto si mysli, ze s EV nepojde 5 rokov do servisu lebo nebude co robit na aute. Musime ich nechat zit v tejto iluzii nech naburaju.
Ja vzdy tvrdim len jednu vec pri novom aute menis brzdovu po 3 rokoch prvy krat, potom kazde 2 roky cize presne ako sa chodi na prehliadky. jednoducho niekto to nevie pochopit a o dalsich veciach ani nehovorim. Asi budeme musiet tych odbornikov nechat sa presvedcit na vlastnej kozi ;-)
Servis a vyrobca to urobi inak, podrazie normohodina, alebo prave ukony pre spalovaci motor nahradi kontrola elektrickej casti a merania elektromotoru a celeho systemu. Neboj servis ani vyrobca nechce aby si platil menej.
To je nieco ako mobilny operator ked raz platis nejaku sumu, tak pri predlzeny zlmuvy im ide iba o navysenie alebo aspon tolko co doteraz a ponuknu kludne raz tolko veci, ide o to len aby si platil a nemal to lacnejsie.
Auta budou jednodussi, snaze opravitelna a mene poruchova.
Jejich udrzba bude efektivnejsi.
Benzinky nebudou potreba, nebude ani potreba vozit na kazdou z nich ten benzin a naftu.
Zvduch ve mestech bude o mnoho lepsi.
Proste pokrok nezastavis, vyvoj jde kupredu.
Mam radost :-)
A neni nic novyho na tom, ze kdyz se delaji zmeny, tak nejaky druhy prace pribyvaji a jiny zase ubyvaji, to je normalni, s tim se neda nic delat (pokud teda nechceme ten pokrok zkusit zastavit).
Jste uplne mimo. Celou dobu se tady elektromobily atd...schovavaji pod Ekologicke vozy, kterymi nejsou. Tento nesvar rozsirilo par lidi v automagazinech a automobilky je v tom nechali. Ekogolicke nejsou a nebudou. Elektrina se musi nejak vyrabet a kdyz ji bude vice, bude potreba vice eletriny a tedy elektraren a tezby atd...jde spise o to, ze se snazi zbavit ropnych magnatu, zejmena tech arabskych, protoze jim to konecne docvaklo, ze takhle to uz nejde. A tak vymysleji jakou alternativni cestou se vydat. To ze ropa ubyva je sice pravda, ale hlavne na tech mistech kde se tezi ted. Ale jsou tu naleziste, ktera si staty schovavaji. Treba USA...pod Aljaskou toho je 2x co na blizkem vychode. Ale jde predevsim o to, zbavit se zavislosti na Blizkem vychode. Takze o ekologii tu jde minimalne. Kdyby slo o ekologii, tak vsechny svetadily pouzivaji Euro 6 kvuli emisim. Ale staci mrknout do Indie, Ciny, USA, Jizni Ameriky a Afriky, RUska atd...kolik splodin vypusti ty tovarny a elektrarny. Ostatne nemusim chodit daleko, u nas v Kraji vypinaji odsireni a dalsi veci, jelkoz by za nejaky cas potrebovali nove soucastky ci system, ale to by znamenalo si tam nahore rozdelit o nejaky ty miliony mene penez na sve ferrari, vily atd....takze ta ekologie, kterou se tu vsichni vzdy ohani, je to minimalni co chteji, jde predevsim o penize. Jenze je tu problem s tim Blizkym vychodem, oni jsou tak bohati, ze uz zacali kupovat patenty na plno veci k tem alternativam a podily na fabrikach, ktere delaji pro automobily...takze oni maji tak ci tak penize zajistene...jen je dostanou jinou cestou
Když elektřinu nevyrábíš ve starejch uhelnejch elektrárnách = je elektromobil sakra ekologickej = to co škodí je Dieselgate šmejd před tebou a vedle tebe v městský koloně
Ropy je logicky nedostatek = a každýmu je jasný že časem dojde [odkaz] a je úplně fuk za kdy přesně. Používáme jí na úplně všechno včetně počítače na kterym píšeš. A zatim to neumíme nahradit. Pohon auta nahradit umíme = vodík, elektřina..
To že se mírně změněj státy který těžej nejvíc atd. = je úplně fuk. Největší prokázaný zásoby má levičákama zdevastovaná Venezuela [odkaz]
Samozřejmě že de o ekologii = vyspělejší státy se jí holt věnujou víc než ty cos vymenoval. Je to jako emise u nás za socíku a dneska = i přes různý levárničky který zmiňuješ ;-)
Proč vidíš jako problém = že si ropný státy = něco koupěj?
Kde se vezme ta energie?
V pripade spalovaciho motoru to jede spalovanim mrtvych kyticek a zviratek (ropa).
V pripade eletromobilu potrebujes jen elektriku a mas na vyber nepreberne mnozstvi moznosti
- muzes zustat u mrtvych kyticek a zviratek a spalovat veci (ropa, plyn, uhli, biomasa atd.)
- muzes to prasit jadernym stepenim (z toho je nepekny odpad)
- ale hlavne to muzes klidne vyrobit z obnovitelnych zdroju jako solar, vitr atd. (napr. Nemecko a Anglie tak nyni vyrabi cca 30% veskere elektriny)
Kde to vyrobis?
Je dost dulezite kde to vyrobis.
Se spalovacimi motory energii pro pohon auta vyrabis primo v aute.
Kdybys to samy delal v elektrarne, ktera pouziva stejne nebo podobne palivo (mrtvy kyticky a zviratka) je to:
- mnohem efektivnejsi (jeden obrovsky motor je efektivnejsi nez 10 tisic malych motoru) a to jak na provoz, tak na vyrobu samotneho zarizeni
- mas to mnohem vic pod kontrolou (napr. nezapomenou vymenit filtr pevnych castic, natoz aby ho vymontovali - a kdyby neco, opravis par elektraren a ne miliony aut)
- a PREDEVSIM to nemas uprostred mesta nebo sve zahrady
Ale ono jde o to zbavit se ty technologie spalovani mrtvych zviratek a kyticek, to je vec minulyho tisicileti. Tak jako tak spojujes kyslik s uhlikem a delas u toho celyho procesu (jak tezby tak spalovani) velkej bordel.
Nemluve o tom, ze kyslik se dost hodi na dychani.
Tohle je treti tisicileti, neni vubec potreba tezit ropu, uhli nebo plyn a prasit tim planetu.
O to tady jde.
PS: Kdybys uz chtel mluvit o ekologii elektrickych aut, doporucuji ti, aby ses priste soustredil na narocnost vyroby baterii. Tam bys aspon nejake argumenty mohl mit.
A co baterky? Chytře jsi na ně zapomněl......ty jsou také "pěkně" ekologické svinstvo.... ;-) Jo a různé komponenty solárních a větrných elektráren a jejich výroba a likvidace také ekologicky nic moc.... ;-)
Ja jsem na ty baterky nezapomnel, ja jsem na ten problem primo sam ukazal.
Nemam k tomu moc co rict, presny detaily neznam.
Odhaduju, ze suma sumarum to ma v dusledku znatelne (!) mensi dopad na zivotni prostredi, nez soucasna situace spalovacich motoru a vseho okolo (tezba ropy, rafinace, distribuce, spalovani uprostred mesta atd).
Ale je to jen odhad a muzu se plest.
Proste nevim.
Ako som uz pisal vyssie. Cielom nie je znizovanie nakladov na prevadzku pre uzivatela. Ano nebude treba tolko casu travit s motorom, ale cas sa natiahne na inych ukonoch......
A baterka + elektromotor jsou MNOHEM jednodussi zarizeni na udrzbu a jsou mnohem spolehlivejsi nez spalovaci motor.
Co se oprav tyka, v pripade baterek nemozne - jedine vymenit, to bude rychlovka ... a v pripade elektromotoru zalezi, ale spis taky vymenit, taky rychlovka.
Takze nekteri ti opravari fakt prijdou o praci, protoze jich nebude tolik potreba.
A co se spolehlivosti tyka, ja mam to technicky vzdelani a videl jsem veci ... napr. fabriku, kam prisla Skodovka a rika "umite vyrobit tuhle a tuhle prevodovku?"... a odpoved byla jo, bude vas to stat sice o 15% vic nez chcete, ale vydrzi to 1 - 1.5 milionu kilomteru (to byla ta nejubozejsi kvalita vuroby, co tam umeli, zvladli by i 3-5 milionu).
To ale Skodovka nechtela, oni chteli zivotnost 150-250 tisic km. A ta fabrika na takovou ubohou kvalitu proste nema vybaveni, takze nic, vyrobilo se to jinde.
A je to tak OK, konec koncu proc mit prevodovku na milion kilometru, kdyz zbytek auta je stejne navrzenej na 200-300 tisic km zejo, to by nebylo moc platny.
Jinymi slovy spolehlivost je otazkou toho, jak se to nadimenzuje.
A mimochodem elektromotory jsou obecne velice spolehliva zarizeni, to je par civek a jedna rotujici vec a to je cely.
Si to porovnej s klikou a pistem a ventily a vstriky a pumpou a turbem a chlazenim a mazanim a EGR a DPF a a a ...
Ale tohle jiste vsechno znas, pokud teda mas to technicke vzdelani ... :-)
Kdyz napises rozumny argumenty na ktery se tezko odpovida, tak se obycejne zacne s humorem anebo urazkama (zdravim Wina). Ale nejspis je tim diskuze u konce >:D
Elektromobilite zdar
PS Bohuzel stale plati nejvetsi argument odpurcu elektro - ano, porizeni EV je zatim nakladne. Ale i diky dotacim ;-) a masove vyrobe brzy bude 100$ za kwh battery packu.
[odkaz]
Spousta zaměstnání je kvůli robotům ohrožena, ale to nemusí být nutně špatná věc. Představte si, že za nás vše budou dělat roboti a my nebudeme muset ztrácet čas prací, která nás nenaplňuje a budeme mít čas dělat to, co nám doopravdy dělá radost.. a jiná práce se když tak dá najít vždy. Stačí napsat dobrý životopis např. podle [odkaz]