„Spotřebitelé získají mnohem přesnější představu o tom, kteří výrobci jsou v prodejích v České republice opravdu úspěšní,“ říká k nově zveřejňovaným statistikám Jan Matějka, ředitel společnosti Médea Research.
Jako spotrebitele me pri koupi auta vubec nezajima, jak jsou vyrobci uspesni, spise vsak, jak auto vypada, jezdi, popr. jakou ma image. By me zajimalo, jestli si opravdu nekdo kupuje auto podle toho, jak je vyrobce na trhu uspesny.
Spis je to zajimave pro prodejce, jak nastavit cile prodeju ...
To je pravda ................. to se využít dá. A obávám se že díky slabé koruně mohou reexporty nakonec dělat i 40% "registrací" ...... pokud bude ČNB takto uměle udržovat slabou korunu.
jj
registraci spalovacích popelnic v ČR najdete v statistice [odkaz]
a
SLABÁ KORUNA JE ÚČEL A JE TO DOBŘE, víte proč?
Protože ekonomická situace čr není nijak růžová a eu už vůbec. A jelikož se tam stále cpete nic dobrýho vás nečeká. Někdo dluhy zacvakat musí to je jasný přeci. A tak když stát na tom není dobře obyvatelstvo se musí trošku přiškrtit :-)
To je tak když se nepodporují správné technologie jako:
1) získávání zdarma energie ze slunce (USA jede) [odkaz]
2) jízda na zdarma energii ze slunce (USA jede) [odkaz] [odkaz]
A naopak se nadále podporují špatné technologie jako:
1) zaprodávání státu při spalování ropy jízdou v spalovací popelnici [odkaz]
2) přechod na spalování zemního plynu CNG - no hádejte od kud pochází ;-)
a hlavne srrrr na korejce jinak posleme evropsky dinomobilky ken dnu. Letos jim koncejí prepal marze z číny takže tu vasi podporu budou potrebovat o to víc a radím vám nezahrávejte si ;-)
tak jedná menšina, většina de s davem, nejen podle statistik, ale i protože franta od vedle je s tím spokojenej tak si to koupím taky, málokdo si ale tento efekt opravdu dokáže uvědomit
Ty fleety to bude těžké. tyto čísla mají jen automobilky a protože se s nimi dá hrát, nedají je k dispozici. Někdo by totiž mohl říci že ta a ta značka neumí prodat vůz jinak než za nízkou cenu do fleetu.
Ale ICO samo o sobě neurčuje, zda je auto prodáno soukromníkovi. To, že ho tam někdo má neznamená, že ho používá jen pro firemní účely, nebo respektive vůbec pro firemní účely.
stejne jako soukromy auta jezdi sluzebne na cestaky. nicmene plati ze skodovku si vybralo podstatne mene lidi za soukrome auto nez hyundai. u skodovky ti chudaci v 88% jezdi protoze musi.
Blbost.
Škodovky jsou nejprodávanější auta i v bazarech. A tam firmy rozhodne nijak často nenakupují.
Zamysli se, máš li čím, na co kupovat stejné nové auto domů, když ho mám jako služebák? Počkám nějaký rok a auto od firmy koupím pro ženu.
Přesně takhle uvažuje mnoho lidí...
A takhle to i udělá.
Co to plácáš za blbosti? Jaký, že musí. Kamarádeme musíme jen umřít, nic jiného nemusíme.
Musíš brát v úvahu, že prodej nových aut hlavně do soukromé sféry je také u škodovky ovlivněn programem škoda plus a tzv. ročních vozů, která jsou prakticky nová, ale už jsou v kategorii ojetá a tam soukromníci nakupují jednoznačně nejvíc, protože je to tam pro ně nejvýhodnější. A pak jak psal josalito, že hodně lidí kupuje auta z firmy, toho je taky čím dál víc, že je odkupují a pak tu máš bazary.
Je jasný, že hyundai se dostane tím pádem do soukromé sféry víc. To je jasný, že firma si vybere škodovku, pak zbytek koncernu VW, forda a zbytek si rozdělí ti ostatní, to tak bude vždycky.
Jen pro informaci, nám v rodině za posledních 15 let prošlo 8 škodovek a všechny soukromé, půlka byla nových a rozhodně si nemyslím, že by si je příbuzní kupovali proto, že musí, ale, že chtějí. Tak z toho nedělej závěry, že si škodovku někdo koupí jako nucené zlo.
ten kdo si ji koupi si ji koupi protoze chce nicmene zde je 88% chudaku co si to nevybralo ale nafasovali to v praci. ti v tom jezdit proste musej stejne tak jako ti co v ty praci vyfasujou logana. co na tom nechapes? ovsem situace je naprosto odlisna v pripade ze si vezmes svoje nasetrene penize a s temi si jdes pro novou karu. tam se situace naprosto otoci protoze zacnes pocitat a vybirat si podle toho co je pro tebe nejlepsi. tam proste je to jinak.
Kamaráde ty jsi úplně mimo, pokud máš firemní auto, tak nevím, proč by měl být někdo chudák, že to nafasoval a musí s ním jezdit. je to prostě práce a tam je mi úplně jedno jestli je to škodovka, logan nebo i30, co dostanu za firemní auto, hlavně, že to platí firma a že mi nedají 15 let starý olítaný berlingo s vymlácenýma nápravama.
Ale já Tě chápu, ty nemáš rád škodovku, tak chápu, že by jsi neskákal radostí, kdyby jsi ji nafasoval. Já bych se choval úplně stejně, kdybych nafasoval hyundaie, to je prostě otázka priorit, ale pokud by mi to platila firma, tak bych se z toho rozhodně neopupínkoval. Na druhou stranu to, že si myslíš, že 88% lidí je nešťastných, že nafasovalo služební škodovku je naprostá blbost. Do hlav těch lidí nevidíš. A věř mi, že zrovna takovým 85% lidí je úplně jedno co dostali za auto a jaký je to značky, hlavně, že to nejde z jejich kapes a firma platí servis a benzín.
Samozřejmě, že u sokromníků je to otázka peněz, kolik mají našetřeno. To je přece jasný, že počítají a co je pro ně výhodnější o tom žádná.
presne jak pises. je to hlaska jednoho vosla co tu furt rozhlasoval. jinak je mi skodovka u * uplne stejne jako hyundai. skodovek jsem mel pomerne dost a patri to mirne pod prumer vsim co nabizi. do firmy ji koupim klidne zase protoze servisni sit, kterou potrebuje hodne casto, je velice rozsirena a kdyz se nekde stavbyvedoucimu neco rozsype tak to opravej vedle v ulici a dostane nahradni auto coz je pro mne lepsi 10x do roka nez jednou to tahnout pres pul republiky
Mě by to třeba zajímalo, protože taková Škodovka bude mít dost velkej podíl Fleetu. Vždyť se podívejte na ty firemní flotily. Jedna škodovka vedle druhé a neustále to točí.
jen k tomu ze skodu si koupi 4tisice sokromniku a hyundai 7tisic. jinak ta informace na nic neni. kupci si dokazi spocitat co je za jejich penize vyhodnejsi
Tak firma se většinou moc nemůže rozhodovat ve smyslu sympatií ani designu.Je to dané.Vypadalo by to dost špatně,kdyby třeba náš (český) manažer jezdil ve stejném autě jako jeho německý nadřízený.
Třeba to že větší procento lidí té které značky je ochotno dát vlastní peníze za auto a většinou je bude mít víc let než v fleetu..koukneš na statistiku spolehlivosti atd..třeba v Německu je běžná statistika fleet vs privat. Třeba Audi tam prodává o dost víc vozů do fleetu než MB a BMW i když prodají cca stejně...
Né každá firma má jen a auta obchodáků ,servismanů ... která ty statisíce kilometrů nalítá.Je spousta firem,kde auto se mění každé 3 roky a má za tu dobu najeto 100-150 000 km.to je max.Navíc auto,které jezdí dlouhé trasy je v ideálním provozu.To není jako auto,které ujede většinou par km do zaměstnání,na nákupy a ani se pořádně motor neprohřeje.Firemní mají většinou lepší servis,častější.
Posuzování auta jen podle najetých kilometrů je základní chyba,to by jsi mohl vědět.
Za 150 000km co se podepíše více na stavu auta?KM,nebo čas?co je lepší za 1rok,nebo za 10let,nebo za 30let? :-!
Náklady firmy na auto je také v jiném poměru než u běžné rodiny vzhledem k příjmům a ostatním výdajům.
nejlépe je co nejméně km za nejkratší dobu, ale to je jasné. Já teď koupil 21 let staré auto s 55t km a je v původním stavu jako nové, i když jezdilo jen krátké trasy. Kdyby jezdilo jen 10 let 20 t km ročně po dálnicích, vypadalo by jinak.
Ano, firma má jiné poměr než běžná rodina a firma si své náklady lépe spočítá. Spousta lidí kupuje auto na 10-12 let s velkým poklesem ceny aby jej pak prodali za v podstatě nulovou cenu, investovali v druhé polovině doby nadmíru do servisu a oprav, přitom např. po 2 letech základně vybavená Octavia ztratí poměrně málo z ceny. Ale je to o tom si to spočítat.
Nejvýše nadále zůstává samozřejmě Škoda. Jejích 32.651 prodaných aut ale zároveň ukazuje, že mladoboleslavská automobilka patří mezi značky s nejvyšším podílem reexportů.
Celkový podíl reexportů je 12%, Škoda má 4%. A to se vůbec nebudu pouštět do diskuse o tom, co znamená výraz reexport v případě domácí automobilky ;-)
Nejspíš u Škodovky počítají jen Citigo ;-)
Pak by celkové číslo, včetně v česku vyrobených aut zaregistrovaných na pár dní u nás a pak vyvezených, skutečně mohlo být nejvyšší alespoň co do absolutní hodnoty.
Jak už padlo výše, rozumnému spotřebiteli to bude jedno, měla by jej zajímat value/money, jak se mu auto líbí, jak je dobré, jak mu sedne atd.
Spíše to vypovídá o tom, že oslabování koruny využívají okolní státy a prostě v Německu a Rakousku jsou nejprodávanější Fordy, koncern a kupující, co chtějí levné auto ušetří koupí u nás, proto ta Dacia... O Huyndai a Kiu v Německu a Rakousku není zájem, nebo je tam levnější než u nás...
Možná by nějaký aktivista mohl udělat průzkum pro co se k nám vyplatí z Německa jezdit a jestli je nějaké auto, které se vyplatí koupit jinde.
Máš pravdu v tom, že spotřebiteli to může být jedno. Statistiky tu jsou ovšem nejen pro spotřebitele, ale i pro lidi, co se prostě zajímají o auta a o český trh - jako jsme třeba my. A pak ano... chci vidět očištěná čísla, kolik aut které značky se prodá reálně v ČR.
uveřejňovaná statistika je statistikou přidělených registračních značek tak, jak se na ní dohodla celá evropa. chce li někdo statistiku prodejů, tak musí začít jinde a jinak, že. a jestli hjondé počítá vývozy ostatních, tak ať si spočítá ty svoje značky ve skříni a káry u dealerů. trochu to na mě dělá dojem, že zloděj křičí chyťte zloděje
budou ve Škodě milovat, aniž by hnuli prstem, tak mají rázem ještě větší tržní podíl (přes 33%) než v normální statistice. A některé značky mohou u nás rovnou zrušit salóny (Fiat, Ford, Nissan) protože skoro vše u nás přeprodá zastoupení ven.
Společnost zpracovávající tuhle statistiku se živí čím? Vždyť tahle statistika nemá prakticky žádnou hodnotu z hlediska zájmu široké veřejnosti...
Jinak ale čísla zajímavá, bohužel z nich tak nějak vyplývá, že český automobilový trh víc není než je a v zásadě jej živí jen foremní nákupy. Opravdu smutná vizitka stavu naší země... ;-\
Pro diskuse o českém trhu je jistě fajn znát očištěná čísla... a pokud to nezajímá širokou veřejnost, tak to možná zajímá úzkou.
Trh je o 12% níž... ale to byl nejspíš i loni a předloni, takže na trendech se možná nic nemění. Celkové počty aut se těžko hodnotí, ale nějakých 100.000 nových aut za půl roku mi nepřijde úplně špatné číslo... a utvrzuje mě v tom i pohled na české silnice. Co se aut týče, nemám pocit, že bychom nějak drasticky zaostávali za západem.
Může být. Ale i tak - pokud se podívám na silnice v jiném evropském hlavním městě, nevychází z toho Praha vůbec špatně. Ostatně, nedávno jsem tu měl fotoreport z Kodaně... [odkaz] ... a kolektivně jsme se shodli na tom, že obecně to tam žádná sláva není.
Prý že Hyundai vyváží jen desítky >:D haha, pěkná blbost... ale to potrvá než se to dostane mediálně ven! Zůstávám věrný značce Toyota a skočte mi na hrb. Já mám klid.
1) o obraz Hyundai v česku se stará agentura Médea a zrovna tahle Médea se rozhodne že dá dohromady čísla, která ukáží, že je Hyundai před VW.
2) kdo rozhodl, že se jako reexport bere právě 90 dní? 91 dní už je ok?to už není reexport.
3) hyundai se nám snaží prezentovat, že ztratí 40% své prodejní sítě a registruje o 40% víc než loni.
ať si každej exportuje, jak chce. ale vadí mi, když někdo exportuje jako blázen a tvrdí, že neexportuje.
Tak jediná statistika, které věřím je ta, kterou si sfalšuji sám. A když si proměnné určuje firma, která se stará o marketing jedné konkrétní automobilce, tak je to PR. I když v tomto případě docela zbytečné.
tohle neni antihyundaismus. kdyby PR agentura volkswagenu začala vydávat statistiky "kdo vyhrává fleetový tendry", řekl bych úplně stejný "pozor je tam střet zájmů".
statistika očištěná o reexporty nejde dělat snadno. když v prosinci dovezu 1000 aut a v lednu je vyvozu. ovlivní to letošní "očištěný statistiky"? tady se od registrací odečítají odregistrace, je tam ale časová díra. všechny reexporty, který kdy auto.cz zveřejnilo byly data hyundaie, který si to sám spočítal, sám si stanovil metodiku a sám to ve vhodnou dobu pustil. kolikrát to tu uvedli?
pokud chce někdo exportovat a nechce u toho být vidět, je ideální, když je to ten, kdo stanovuje, co se počítá a co ne.
ano tvrdím, že hyundai exportuje. a neliší se v tom od českého průměru. ale nedělají to tak blbě, že tu příhlásí kamion aut a zase ho odhlásí. jejich data nejde ze statistik vydolovat. ale nebude dlouho trvat a on to někdo popíše...
jen jsem chtěl podotknout, že stejně jako dosud, tak i nyní fouká vítr z hyundai. oni se hodí za čísly, oni chtějí vypadat lépe.
ta statistika je samozřejmě zajímavá.
ano tvrzení, že hyundai také čachruje s registracemi patří do kategorie kecy. protože skutečně neexistuje způsob, jak to věrohodně dokázat. data, která by to dokázala odhalit nikdo nesleduje ani nevyhodnocuje. takže je to takový to jedna paní povídala.
Auto je myslím bráno jako nové šest měsíců od první registrace (z hlediska DPH). Co je to reexport, je diskutabilní. Už se to tu párkrát probíralo. Člověk si musí uvědomit, že se u takové statistiky typicky dívá na počty vyřazených aut mladších (bráno od první registrace) než X. Vyřazené != vyvezené.
„Spotřebitelé získají mnohem přesnější představu o tom, kteří výrobci jsou v prodejích v České republice opravdu úspěšní,“
Ano, ale nevím k čemu jim to vlastně bude, protože prodeje na mikro-českém trhu o "prodejní úspěšnosti" automobilky nevypovídají vůbec nic. Každej trh je jinej. Např. Hjondéé, který je na českém trhu na 2. místě je v celkových evropských prodejích daleko vzadu. Připadá mi to spíš jako příručka pro český ovce bez vlastního úsudku, toužící hledat své auto v záplavě těch stejných někde před nákupákem.
Reexporty zkreslují statistiky, o tom žádná, ale je to zcela legální... takže zbytečné tlachy o ničem
S tím údajem o prodejnosti nemáš úplně pravdu. Protože když dané zastoupení (tady v ČR) nesplní určitý koeficient prodejů, tak se to samozřejmě odrazí i na dodávce nejen nových modelů, ale i na době dodání objednaných vozů. Protože přednost mají hlavně ty úspěšné trhy.Těmi reexporty se dané zastoupení snaží, aby si nepohoršilo svoje postavení. Protože když se ještě více prodlouží dodací lhůty, tak je to jasný úbytek kupujících. Nedokážu si představit, že bych musel na auto po zaplacení čekat třeba půl roku. A na tohle zřejmě hraje Hyundai.
Jinak velká gratulace Dacii a stydět by se měl zejména SEAT.
třeba nečekaně dobře se prodávajících Dacií už je taky hodně vidět na cestách. Zrovna dneska jsem potkal Lodgy a to jsem nejel zrovna daleko. Prostě dobře vypadající levná auta, která už se zbavila nálepky "odpad", tak proč ne? Ve srovnání s tím skoro nejsou vidět nové Seaty.
Tak se předežeňte kdo má delšího pindíka a dodal na náš pidi postkomunistický rozkradený dvoreček o dvě auta více. Informace k ničemu, ke všemu pofinerní statistika a pofiderní firma. Když už tak je jsou relevantní odvolávky v systému, výrobce x vyrobil tolik, výrobce y tolik a tečka. Donekonečna sledovat zda šlo jedno auto do čr nebo je blbost. Tím se můžou bavilit leda lidé co se opravdu nudí srry
Máš nějaký mindrák z toho, že žiješ na tomto rozkradeném postkomunistickém dvorečku? No, někteří ho považují za svůj domov a raděj než aby na něj plivli na něm uklízí... a pak je třeba zajímá, co se tu prodává. Ne proto, aby zjednodušeně plácli, že nejprodávanější = nejlepší. Prostě proto, že je automobilová branže zajímá a pro utvoření názoru potřebují znát fakta.
Reexportuje se jako blázen, a Seat je v tom díky cenové politice jedničkou. Jezdím pravidelně kolem jednoho autosalonu koncernu VW, a vidím tam ty nabouchané Seaty, čekající na svého zahraničního zákazníka. Stojí jim to tam i na trávě, prostě všude, kam se to vejde. Často tam vidím kamiony s německou značkou, občas Belgie.
Kdo tvrdí, že statistiky prodejů jsou k ničemu, jen dodám, že opak je pravdou. Zajedno z údajů vycházejí pojišťovny při výpočtech základních sazeb a jejich roční korekci. Dále také novináři se nám díky údajům snaží namluvit, jak pěkně se nám tady začíná obměňovat autopark, a v neposlední řadě znamená reexport pouhý "průtokáč" pro autosalony. To však také znamená, že ve skutečnosti si místní automechanici nemohou dostatečně osahat techniku, a počet skutečně zde jezdících vozů znamená statisticky méně poruch a závad, takže i to je příčina, proč když přijedete do servisu, mechanik na váš vůz čumí jak husa do flašky, a neví si rady. Také to znamená, že dealeři drží mnohem méně dílů skladem, protože kvóta na díly se neřídí počtem prodaných aut. A pokud dealer ví, že 90% objednaných aut jeho salonem "proteče" do zahraničí, proč by objednával (třeba i běžné) díly na sklad. Ale takový Pepík z Horní Dolní se mrkne na zkreslené statistiky, nebo nedej bože na tabulku "Nejprodávanější auta v ČR" a řekne si, že když to zde lidi tolik kupuje, koupí taky. Bude jich tu hodně, to znamená, že v servisu s tím budou mít zkušenosti, a taky bude dost dílů. Těch nových dnes, a za dva tři roky i těch z vrakovišť...
Ještě někdo něco proti statistikám?
Pepíků z Horní Dolní(tzv. českých ovcí), kteří kupují auta podle toho, jak se prodávají (ještě 2/3 firemní zákazníci) nebo na základě reklamních masáží je v ČR tradičně až dost. Proto to na českých silnicích někdy vypadá skoro jak za socialismu. ;-\