pocuvaj, raketoplan, ten nick - ""Petrko" - to akoze znamena Petr, ktory je KO ? >:D
Ja niesom stroj, ani vec, takze z podstaty veci raroha niesom.
A ak sa snazis navazat do mojej "nebohej z avataru", tak jej motor rozhodne raroha nieje a to ti povie kazdy, kto s nou mal kedysi cest ! :-!
No a aktualny povoz ma "motorcek" podobny, len este trosicku väcsi a silnejsi ;-)
Tak sa pochval ty s tvojou rarohou >:-[]
Alebo je KO ? >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Ty si vážne moták... >:D
Tu ide práve o to, že 1,5 DCi má už svoj vek, vyrábajú ho a vylepšujú X rokov a stále má čo ponúknuť, rozhodne je to lepší motor ako maloobjemové diele VW. Mal som česť s 1,6 TDI v Roomsteri a voči 1,5DCi to bol zdochliak s vyššou spotrebou.
A v čem je 1.5 dci přežitý? Ten motor je stále inovovan, od kompresnich poměru, materiálu pístů, jiného klikoveho mechanismu po fap, emise (ikdyž o těch je ted lépe asi nemluvit). Myslím, že když se jeden motor ladí a inovuje tak je to lepší než když se každý druhý rok motor kompletně obmění a znovu se vychytávají mouchy. Dci je má celkem vychytaný. A urcite není v laguně III stejný motor jako v cliu z roku 2001. A s tou turbodirou to tak hrozné není. Mam nejsilnější 1.5 v meganu II, kde by měla byt asi nejznatelnější díra, ale nijak mi to nepřijde. Možná jsem si už zvykl
Tak to sa mýliš, jazdím ním a tá tvoja turbodiera je v otáčkach tesne pod 2000 v pásme asi 100 otáčok. Podobnú má hafo nových motorov. Pokiaľ neuberieš plyn práve v tom mieste, ani nezbadáš, že tam je. predpokladám, že s 1,5 DCi si nešiel, minimálne nie s niektorým z novších motorov nad 100 koní. ;-)
Marná sláva. V Indii motory nad 1,5 litru o dost více zdaňují a v mnoha dalších zemích je objem 1,5 litru dělící čarou mezi daňovými sazbami.
VW už motor 1.5 TDI (1498 ccm, vrtání 77 mm, zdvih 80,5 mm) dávno vyrábí, montuje se do modelů prodávaných na indickém trhu.
Poslední určitě není, Honda, Fiat, Suzuki, ti všichni už minulý rok oznámili totéž.
Nekde se uvadelo, ze Honda uz dela Diesel 1,5 pro Indy uz nekolik let a benzin 1,5 uz montuji v USA do Civicu od lonska. Takze urcite nejen oznamili ale i take montuji.
asi to ten googletranslate "nedal" noooo... :-!
myslene mensie vrtanie podla toho co som cital na zahr. weboch.
Tej 1,6-ke TDI to prospeje - mala dost "zaujimavy" pomer vrtania a zdvihu, akoby chceli urobit vysokootackovy naftak >:D
A ci to budu R3 ? Uz aj o tom som cital na 1 fore, ze vraj (pracovnik) nejakej firmy co dodava turba pre VW sa vyjadril, ze benzin ma mat 107 kW a ma to byt R3 8-s
Ono je to aj pochopitelne, vzhladom na ten "optimalny objem 0,5 litra na valec", ale pre normalnych zakaznikov to bude asi hodne horka pilulka. ;-\
no prave, v clanku uvedeny optimalni objem valce dava tusit, ze to budou trivalce. mozna jim jeste ve vw zustalo zatajeno, ze na ctyrtaktni motor je mensi pocet valcu nez ctyri nevhodny.
kdyz jsem pred deseti lety skoncil skolu a zacal pracovat, doufal jsem, ze s rustem me ekonomicke sily se ze ctyrvalcu propracuju postupne pres sestivalce snad az nekam do osmivalcu. dnes doufam, ze s rustem me ekonomicke sily se snad udrzim ve ctyrvalcich. smutna perspektiva. :-(
Kratší vrtání bude nejspíš jen neobratně řečeno, že se zmenší poloměr válce, což by naopak mělo negativní vliv na schopnost dosáhnout vyšších otáček. Výrobci se k tomu bohužel uchylují hned z několika důvodů:
- na velikost bloku má největší vliv právě vrtání (menší zástavba, lehčí blok)
- s nižšími maximálními otáčkami nejsou pohyblivé části motoru vystavovány nadměrným silám (tj. kliková hřídel, ojnice. písty) a lze tedy ušetřit na použitých materiálech
- pro menší rozsah otáček se daleko snáž koncipuje turbo, takové které může zabírat v nízkých otáčkách a "nevadne" na maximu
Některé věci jsou pozitivní, některé méně...to je pak subjektivní záležitost.
PS: Chtěl bych podotknout, že Ford 1.0 EcoBoost (R3) má výkon 92kW, takže těch 107kW pro 1.5 není zas taková sláva.
Vsetko co si napisal je samozrejme pravda, tych 107 kW som len odpisal z precitaneho od nejakeho anonyma a myslel tym R3 1,5 - ze turbo pre neho. To by ale znamenalo este mensi vykon, nez dnes "klasicka" 1.4 TSI so 110 kW.
Jasne - moze to byt nejaka "uvadzacia verzia" a casom prijdu jej vykonnejsie. 1 dcl objemu dava predpoklad na lepsiu moznost pohrat sa prave s turbom a teda na lepsi krutiak a jeho priebeh od najnizsich otacok.
1.5-ka asi nebude nikym brana ako nejaky "sportovec" ( aj ked v nejakej silnejsej verzii by mohla posluzit aj Polu GTI, alebo Fabii RS ), ale pokial ma vychadzat z bloku EA 211, tak pri rozteci valcov aku pouzivaju a minimalnej hrubke ich stien, to vychadza fakt len na o cosi vyssi zdvih a teda väcsiu nadstvorcovost, co sa zase nema rado s chutou po otackach... Teda pokial sa bavime o R4 1.5 ;-)
Ak to fakt len ufiknu 1 valec z EA 888 a urobia R3 1.5 ...... 8-s No neviem, necham sa prekvapit.
ale prdlajz. vrtani je prumer valce, zdvih je delka drahy v ktere pist leta. jejich soucin pres nejakou konstantu dava zdvihovy objem valce. holt autor ma urcite mezery ve vzdelani.
Jistěže je myšleno menší vrtání, tedy menší průměr vrtání.
Ovšem pokud někdo napíše "kratší vrtání", tak se klasifikuje na technického diletanta, což je u redaktora automagazínu k podivu.
Kde jsme to jen viděli, tu snahu o uniformitu, zlevnění výroby, modularitu, ... ??
Mimochodem mě docela dost zaráží až absurdně krátký výrobní cyklus jednotlivých motorů v koncernu... Tak nějak mám pocit, že EA211 vůbec nebyla plánovaná a vznikla jen v důsledku zalepení průseru v řadě EA111...
Když se podívám, jak dlouho už má Renault své TCe nebo 1,5 dCi... Ano, průběžně modernizuje a vylepšuje, ale neřeší faily a stále jede svoji lajnu. Bez problémů...
jako jestli u vw jsou progresivni frajeri, tak at ten motor udelaji jenom jeden a majitel at si do toho lije benzin nebo naftu podle preferenci >:-[]
edit: jinak evidentne jsou asi nove motory vw omyly, jinak by je samozrejme tak rychle nenahrazoval. mozna to zase vypada na nejakou modularitu, kdy dvoulitry by mohly mit stejne pisty jako ty patnactistovky. i kdyz si nejsem jist, jestli totozny pomer vrtani a zdvihu je optimalni pro trivalce jak pro ctyrvalce.
Můj odhad je, že tohle je odpověď na otázku, co s 1,2, respektive 1,4 TSI po příchodu 1,0 TSI. Bylo nasnadě, že dojde k nějaké změně. Z druhé strany tu může být faktorem, že nástupcem 1,8 je 140 kW 2,0 TFSI. Je možné, že není v plánu tenhle motor dávat do aut jako Octavia. 1,5 by tedy mohla ve špičkové verzi nahradit 1,8.
Co se týče životnosti, u EA888 přichází s novou evolucí tak každé tři roky. Ale to není zbrusu nová konstrukce. Překvapilo by mě, kdyby EA211 vyhodili z okna a začali znovu, spíš očekávám evoluci. Na druhou stranu jsem zaslechl, že by mohli jít cestou BMW. Tedy z 2,0 R4 udělat 1,5 R3. V té době jsem tomu moc nevěřil (nezdálo se mi, že by odepsali 1,2 a 1,4 a o EA888 se říkalo, že je příliš drahá, i když bys tady dostal vlastně 3/4 toho motoru).
Jo, je možné, že z toho ve finále 1.8TSI vypadne a zůstane jen 1-1,5-2... nakonec už se spekulovalo mockrát, že je spektrum 1-1,2-1,4-1,8-2 zbytečně husté. Je to stejné portfolio, jaké má Ford... spíš bych tedy čekal cestu Fordu než BMW (tj. 1.5TSI stejně jako 1.5EB jakožto R4).
Tak vypadalo to, že někdo bude muset z kola ven. 1,0 ladí až na 85 kW/ 200 Nm. A nečekal bych, že by mohli nějak výrazně pohnout 1,8. 1,5 nedávala moc smysl; proč zvedat objem, když tu práci zvládne 1,4. Když však člověk odepíše 1,8 i jejího nástupce, který je zatím jen podél, tak to do sebe začne více zapadat. Byla by to škoda, protože ten dvoulitr vypadá opravdu slibně.
Pokud to bude čtyřválec, tak to klidně může být EA211, stejně jako 1,0. Nedovolilo by jim to však sdílet tolik dílů. Pokud by se drželi receptu BMW, tedy držet půl litru na válec, tak by byla otázka, co s 1,0. Můžou se ho klidně držet u větších motorů (tedy už žádné 4,2 atp.). Ale 1,5 bude pro VW příliš velká a že by šli do dvouválce... Jak jsem napsal, moc jsem tomu nevěřil.
Mně se tohle právě zdá velmi pravděpodobné, tedy, že ty nové 1,5 litry budou tříválce, tj. i VW přejde na modulární systém přidávání/ubírání půllitrového válce. Jaký by jinak celé to rušení zavedených 1,2 / 1,6 / 1,8 motorů dávalo smysl? No, a třeba z toho nakonec vypadne i nějaká 2,5 R5, do passatu by se určitě vešla.
Tak 1,8 nahradil 2,0, který zvládá běžet v Millerově cyklu. A ten motoru snižuje točivý moment. Jinak ty motory byly jedné konstrukční rodiny, 1,8 měla jen menší zdvih než 2,0 (vrtání stejné). A v Millerově cyklu bude mít ten dvoulitr efektivní objem podle mne ještě méně než 1,8 (mám takový pocit, že je to zhruba 1,4, tedy ztrácí zhruba 30 % objemu, ale musel bych se podívat).
Máš tu však několik problémů. Prvním je, že podle mne budou chtít i menší motor než 1,5. Teď začínají na atmosférické 1,0. Podle tohoto receptu by dalším krokem byl litrový dvouválec. Ne že by to bylo bezprecedentní, ale nezdá se mi to pravděpodobné. Mimo EU mají atmosférické motory. Atmosférickou 1,5 by zřejmě zvládli nahradit 1,4 i 1,6. A pak, jak jsem napsal, o EA888, do které spadá řadový čtyřválec, ze kterého by tedy případný 1,5 R3 vycházel, aby mohli sdílet komponenty, se říkalo, že je pro VW příliš drahý, aby z něj mohli udělat nižší motorizaci. Je možné, že po uříznutí válce už bude přijatelně levný (a vyhnou se tím problémům s vrtáním/ zdvihem). Na druhou stranu se u EA888, pokud vím, s tříválci nepočítalo, u EA211 ano.
Rozumná modularita je fajn, např. R4 1,8 a z něj odvozený R5 2,4 nebo R4 1,5 a z ní R3 1,2. A až skončí diesely, to bude teprve návrat k jednoduchosti - servisáci zavolají: "Přivezte nám deset pístů do Giulie." jak jednoduché.
Jinak respekt rendlíku, jak už tenkrát trefil objem s 1,5 dCi!
Jsem zvědavý na R6 M-B a Jagu, dnes v servisu jsem viděl Jaguáří R6 z roku asi 1970, ten ingot vypadal, že váží půl tuny, mazec >:D
VW vraj vie robiť autá. Preto ich už dlhé roky seká rovnaké, stále búcha Golfy, Passaty...
Potom motory robiť nevie, keď každú chvíľu musí prísť s niečím novým a (vraj) lepším...
Sláva, toto trvalo. Ještě 1.2TSI a bude. Uvidíme jak si povede nový 1.0TSI. 500ccm je na válec málo, nejlepší je 560-620 ccm, ale kdyby pálili jen 4, tak by to hodně skákalo >:D
Do fabie se bude dávat 1.5 TSI? Bylo by to fajn, ale moc to nevidím, když se tam teď nedává ani 1.4.... spíš to vidím tak, že za chvíli si tam nic jiného než litr nekoupíme. Což asi u fabie ani není špatně...
Tak to auto by primírně mělo sloužit ve městě, případně v příměstském provozu. Ok, pak si ho třeba koupí důchodce a třikrát ročně s ním pojede někam dál. Na to podlě mě bohatě stačí 1.0 tříhrnek, 1.0 TSI už je na to auto výkonově slušný motor. :-)
Bude doba kdy v aute bude jednoválec a ještě se bude vramci úspor vypinat.doufam ze se toho nedoziju.mam doma golfa 1.2 Tsi - pro manželku a jezdit se s tím nedá.nejede to.zere to.servis drahy.životnost mala. Kdyby to melo alespoň jedno pozitivum. Když sednu do svého je to balzam na duši.na německé dalnici to zrychluje i při 200.
Na konkurenčním webu píšou že se ruší všechny jednotky od 1.0 -2.0 litru a budou nahrazeny objemem 1.5. Renault toto nasadil už do Talismu. Každý mu to vyčítal a teď i VW. Jsem zvědavej na názory, nehledě na to že VW motory neumí.
Můžeš dát odkaz? Podle mě je to nesmysl. Zejména to, že by neexistoval menší motor než 1.5TSI, to by byla sebevražda z pohledu emisí i výrobních nákladů...
Co se dvoulitrů týče... vyhonit 1.5TSI na 200kW by se teoreticky asi dalo. V naftě by dvouturbo mohlo dosáhnout na těch 140kW (i když dneska žádná malá nafta tolik nemá), pak by mohlo zůstat 2.0BiTDI. V obou případech by to ale byl zřejmě krok zpět.
Já doufám, že ne. Vezmi si motorsport... ty výkony jsou už blízko tomu, co se tam nabízí a přitom životnost motorů je mizivá. Takhle vysoké a kruté ladění motorů dovede jejich životnost i v osobních autech na minimum. Materiály i technologie jsou už na hraně únosnosti, aby bylo vůbec možné splnit všechny protichůdné požadavky.
S tímhle fakt už jedině elektro.
Aha, jasně... od jednoho do dvou litrů, ale bez těchto krajních hodnot. Tj. zůstane litr i dvoulitr a to mezi nahradí 1.5. Takže tvé tajné přání aby i Passat skončil s trapnou 1.5 se nekoná ;-)
Benzínové čtyřválce o objemu pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, která bude mít také čtyři válce, ale zastoupí vlastně celé spektrum výkonů, jež doposud obstarávaly jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahrazen tříválcem 1.0 TSI. Více na: */volkswagen-rusi-jednotky-12-14-18-tsi-…
No vždyť jo - dvoulitry zůstanou. Místo 1.4TSI a 1.8TSI bude jen 1.5TSI. A 1.0TSI nahradí 1.2TSI (což už se děje). V naftě pak zůstane dvoulitr a místo 1.6TDI bude 1.5TDI. O menší naftě se nemluví...
Jo, jo... no uvidíme. Pokud by někdo mocí mermo chtěl naftu třeba do Up!u, tak proč ne litr, 1.5TDI by byl trošku overkill... ale nakonec... člověk to kupovat nemusí :-)
pri dnes dosahovanych litrovych vykonoch by nemal byt problem vytlacit z 1 litra cca 50 et+ kW a nejake tie Nm ( 150 et+ ) takze obavam sa, ze toto by potom tlacili hlavne do Pola, Fabie a spol... ;-\ Tak zase ale uz by to fakt mohlo jazdit aj za 3 litre v reale.
Po udalostiach z poslednych mesiacov si ale myslim, ze 1 liter je uz out.
Tak mohli by udělat atmosférickou 1,5. I tak by to byl zvláštní krok, dlouhodobě mají atmosféry o menším objemu. Ne že bych se zlobil, kdyby up! dostal o polovinu větší motor. To by bylo asi jediné pozitivum na takové změně. A pak je tu Audi. Tak nějak pochybuji, že by začali montovat do A6 dvakrát přeplňovanou 1,5. Leda by plánovali nasadit tu 140 kW V6 i do modelů v hierarchii níže (to by pak bylo druhé pozitivum). Stejně tak 2,0 TFSI nikam podle mne nepůjde.
VW group zažívá dle mě jakousi všeobecnou krizi. Momentálně nemá jediný spolehlivý benzínový motor a u dieslu se množí všeliké problémy při nájezdu nad 200tis.km. Buď se VW vzpamatuje a nebo dojde jednou lidem trpělivost, a odejdou od značky... Pak příjde teprve sranda, protože získat si znova důvěru trvá někdy i mnoho let...
Má spolehlivé benzínové motory, ale neprodává je na trhu EU. Stačí se podívat na Ukrajinu a tam už jde třeba Škodu Rapid koupit s atmosferickým motorem 1.6 16V MPI.
ved to som hovoril este pred zavedenim EU6 - chodte na UA a kupte si 1.6 MPi vo Fabii, Rapide alebo Octe ! >:D
Dnes pri EU6 to uz neide. :-!
Resp. ide - kupit ju tam a zaregistrovat tam a tu ju len pouzivat, ale to je na dlhe lakte.
Nemá přímé vstřikování, tedy samotné limity jsou stejné jako za Euro5 (nicméně metodika by měla být jiná). Takže si myslím, že by to mělo jít vyběhat. Zkušenost s tím nemám, ale očekával bych, že to bude obdobné jako dovoz auta, které se tu neprodává (z hlediska motoru).
a nieje teda povinnost pri dovoze auta aby spnovalo aktualne platnu emisnu normu ?
Myslim tak, ze ak bolo auto vyrobene v dobe, ked uz u nas platila EU6, tak aj to dovezene musi splnat EU6 ?
Vtedy, ked platila EU5 tak ten motor bol pripraveny na EU5 a ako EU5 sa tam aj predava.
Nechcem ta tym nejako extra zatazovat, len som si na to spomenul ako sme o tom tu debatili, ked to bolo aktualne... ;-)
Ano, mělo by vadit, že má v papírech EU5 místo EU6 (u nového vozu), ale samotné limity emisí jsou v EU5 i EU6 stejné, ke změně nedošlo (pro zážehové jednotky bez přímého vstřikování). To auto by však pořád mělo jít dovézt. Stejně jako by mělo jít dovézt auto, které nemá evropskou homologaci. Je to jen otázka obtížnosti. V tomhle případě si myslím, že by to mělo být celkem snadné (v lepším případě jen papírování, v horším budou muset změřit emise).
vpodstate od EU4 se u benzinovych neprimovstriku moc nezmenilo. jen NOx pokles z 0.08 na 0.06. EU5 a EU6 jsou jak pises stejne.
takze uz vic jak 10 let v emisích benzinu nic nového.
a papirove emise NOx naftaku s euro6 jsou dnes na urovni skutecnych euro4 benzinovych, tedy uz starych klumpru. ve skutecnosti tyto "clean dyzly" vypousteji v realu 10x vic jedu NOx nez 10 let stare benziny.
a proto je benzin zatizen o 30% vetsi spotrebni dani nez nafta :no::no::no:
1.5tsi bude mit rozpeti vykonu 100kW(podladena verze) - 150kw
když se k tomu prihodi elektromotor pribude dalších 50-150kW podle modelu a toho kolik ses ochotny zaplatit. dostanes tak auto se slusnou dynamikou a maximalkou podle vykonu benzinu 210-240km/h (nepocitam do toho elektromotor, protoze baterka dlouho nevydrzi), coz by vetsine tem, co chtej mit slusne dynamicky auto, mělo stacit.
***cky a město budes jezdit na elektriku, jinak benzin, který v rozjezdech a predjizdeni bude podporovat elektrika. takze takovej typickej lojza bude jezdit v prumeru do 5 litru benzinu a přitom O3 RS (az na dalnici) ukaze loufy.
casem se i do aut velikosti superba bude montovat i 1.0tsi/100kW + 50-150kW elektromotor, co by mělo dat na benzinovou maximalku 200km/h + opet velmi slusnou dynamiku diky elektrice.
To dost spekuluješ. Za prvé, dvoulitry zůstávají. Za druhé, 1.5TSI je sám o sobě dost potentní motor pro většinu uživatelů než aby potřeboval podporu elektriky, typický hybrid (Prius) má elektriku místo turba. Takže podle mě by pro ten běžný mainstream dával smysl 1.0TSI+hybrid, případně 1.5atmo+hybrid, ale 1.5TSI+hybrid moc ne.
1.5TSI+ hybrid možná jako varianta pro ty GTI mutace... nicméně pak je otázka co by tam bylo za převodovku apod., tohle je podle mě zatím vzdálená budoucnost, zatímco TSI nejspíš přijde už v rámci faceliftů současných modelů.
samozrejme spekuluju
1.5tsi ma byt v 2017
hybrid vidim v nejakym lidovejsim aute od koncernu nejdriv v 2020 tak aby prodeje hybridu delaly aspoň 30%.
kazdopadne s tlakem na nižší flotilove emise moc jinych sanci nez hybrid není, jestliže nebudu předpokládat, ze se během 5 let vyznamne rozsirej elektromobily, coz asi ne.
a jestliže hybrid bude schopnej jet ciste na elektriku dejme tomu 50km, vidim to na 1.5tsi + elektrika pro nejakyho trochu nadprumernyho superba nebo rychlo octavii.
Možná. Hybrid a plynová turbína na základě Teslova vynálezu [odkaz] Dělat hybrid na základě tragicky zastaralého zážehového motoru s mizernou energetickou účinností je kravina.
Kapalinová verze tohoto stroje zde [odkaz]