Rakouský výrobce motocyklů z Mattighofenu si po novince 690 SM připravilo další lahůdku: faceliftovaný litrový naked bike Superduke s označením R. Přečtěte si první předpremiérové informace o KTM 990 SDR.
Superduka na test jsme měli v barvě černo-černé. Jinak vedle Duka máme pro vás připraveno celkem 7 testů, aby jsme měli my motorkáři co číst během zimního období ;-)
A teď k tomu hlavnímu: zvuk. Tady by se spíše hodilo napsat ZVUK, protože to, co se ozve po nastartování motoru, je nezapomenutelná symfonie. Když jsem oporvé otočil kličkem doma v garáži, první půlsekundu jsem měl strach, že je něco špatně, motorka nechce naskočit. Ale pak se ozvala rána, následovaná hřměním, a já měl pocit, že mi někdo hodil pod motorku granát. Možná se tomu bude lehce usmívat, ale v garáži, kde se to všechno odráží a hlavně když to nečekáte, pak je to pocit k nezaplacení....
no v tom testiku to vyhralo porsche, ale kdyby bylo vse ok, tak by se nechytalo. oni totiz v prvnim kole fireblada rozstrelili a s druhym uz jeli opatrne, aby se jim nestalo to same :o))
alespon tak psano v listopadovem cisle britskeho magazinu T.W.O. :o)
Záleží na tom, kde se měřilo... na okruhu? na letišti při jízdě v přímce? bylo sucho/mokro? Kdo co řídil (profi závodníci, novináři, nudle z horní dolní)? Co se vlastně měřilo? Jedno kolo, zrychlení z 0 km/h na 100 (200)km/h? Pevný kilometr?
Rád bych více indícií, než si zkusím tipnout odpověď ;-)
Na okruhu a na suchu. Řídili profíci a měřil se nejrychlejší čas na jedno kolo, maximální dosažená rychlost před zatáčkami a největší rychlost v apexu jedné zatáčky. Jeden z nich byl lepší, a to skoro ve všem ;-)
Pak to bylo jasně Porsche ;o) víc kol lépe brzdí a to nové Turbo akceleruje prý jak ďas ;-) Postavte je ale na dálnici nebo na letiště a výsledek bude jiný.
Pane Daňku, máte pravdu a gratuluju k vašemu odhadu - pokud jste to tedy nečetl (Carauto 43/06) ;-) Mě ten výsledek překvapil, i když mám auta mnohem radši. Myslel jsem že ta motorka bude aspoň na výjezdech ze zatáček rychlejší, ale podle grafu okamžité rychlosti tomu tak bylo jen na cílové rovince.
To jsem nečetl, letos jsem předplatné Carauta změnil na předplatné ČMN ;-) Ale taky už mám něco naježděno a natestováno jak s auty, tak s motocykly :o) Takže mě osobně to nepřekvapuje.
Ale na druhou stranu: nový Turbo stojí myslím 4,5 mega a litrový supersport vuz Fireblade stojí desetinu té ceny!! To je celkem podstatné dodat. A adrenalinové dojmy? dooost podobné ;-):-)
S to cenou vám dávám za pravdu :-) Carauto je podle mě nejlepší časopis o autech, zvlášť když uvážím kolik stojí a o čem všem se tam píše. Ale pokud víc holdujete motorkám tak vaše rozhodnutí chápu. Co vám jako novináři závidím je to že jste se mohl svézt s podobnými auty a motorkami a dokážete odhadnout jak si proti sobě budou stát :yes: