Ber to tal ze vacsina vodicov nie su petrolheadi a viac plechu um pripada viac bezpecia. Pritom usa roll over accidents statistiky hovoria jasne. ale darmo kübelwagen je preoste in.
Většina co se tu ohání petrolheadstvím si o něm může nechat jen zdát a když přijde tvrdý na tvrdý, pak mají v garáži to auto, po kterém tu apriori plivou.
jj svatá pravda. Vysoký těžiště silně narušuje stabilitu auta při prudký změně směru a auto je celkem logicky náchylnější na to otočit se přes boudu. Blbá móda, ale ono to časem přejde. O vyšší spotřebě paliva a tudíž neekologičnosti provozu ve srovnání s normálním civilním liftbackem nebo kombi radši ani nemluvě.
Být tam třeba sedan stalo by se....ve spoustě případů totéž.
Pokud má narážející auto nižší čumák než naražené auto zadek, tak ho jako v tomto případě pozvedne, navíc ho (řekněme ve 100km/h) otočil náhle skoro kolmo ke směru jízdy, a to by se už převrátilo skoro všechno.
Ten, kdo není úplnej id.iot, pochopí z videa, že je jedno, jestli převrácené auto bylo SUV nebo osobák. Nemělo šanci.
Že se auto s vyšším těžištěm snadněji převrátí, na to potřebují důkazy jen trotlové jako ty, všem ostatním je to jasný i bez tohoto videa, které ač se o to autor snaží, nedokazuje vůbec nic.
Leda kulový. Zkus si v nějakým SUV na suchým asfaltu říznout prudce zatáčku. Až z toho mrazí jak se to snaží postavit na dvě kola. Zkoušel jsem takhle ix35. Normální osobák se začne normálně smýkat, ale po snaze se převrátit není ani náznak.
Principiálně sice do Karla čutneš, ale poslední větou mu přitakáš. Nižší těžiště je samozřejmě výhodou pro prevenci, ale při podobném manévru se převrátí i motokára nebo formulový speciál ;-)
Sakro, Karel má v podstatě pravdu. Sice má vyšší těžiště a to riziko převrácení je v určitých situacích, jako je tahle, je vyšší, ale já tedy rozhodně budu radši sedět při nehodě v tom vyšším autě.
Den po jarním srazu ACZ (Teď lituju, že jsem nezůstla do druhého dne >:D ) jsem si to vyzkoušel na vlastní kůži, kdy mladý spratek nedodržel rychlost a po brždění ( odhadem dle policie z 110kmh) n cca 70km/h rychlosti odhodil při bočním nárazu obstarožní Kiu Sorento na naše auto, stojící na stopce... zásah přímo na levý přední bok u řidiče.
Výsledek? Kluk jakž takž pomlácený, auto na odpis (SX4)... děda v Sorentu? Bez škrábance, přestože ho vzal přímo na B sloupek.. přesně tady je ta výhoda SUV, které díky vyšší karoserii dostalo náraz hodně nízko.
A my? My jsme odjeli ještě po svých (teda jen k odtahovce :D), protože jsme sedlali Tranzita....>:-[] .
Takže co je nejbezpečnější auto na silnici? Tranzit ! >:-[]
Riziko převrácení tam je trochu vyšší, ale rozhodně není tak časté (řekl bych, že minimální), jak se nám někteří mistři, jako ty snaží namluvit... a mimochodem, MT nikdy netvrdil to, co tady papouškuješ ty (ty poplašné zprávy o SUV)... akorát je moc nad věcí, aby se s tebou hádal :-)
Jasně. Čím těžším autem jedeš tím si při nárazu bezpečnější. Tady se ale bavíme o riziku převrácení, který je u SUV výrazně větší. Střechu ale mají všechna auta stejnou, tam těch deformačních zón moc nevymyslíš, takže až vezmeš třeba sloup střechou tak to máš hotový a je jedno v čem zrovna jedeš.
moj nazor je ze beznemu sedanu by narazil do kufra kusok by asi zabalancovalo s nim ale asi by sa neprevratil ... lenze pri SUV sa moze stat ako tu vo videu ze ti auto zozadu vlezie doslova pod kufor a nadvihne ti auto a v tomo momente uz si v haji... prevratenie je uz potom otazka sekundy
Při převrácení hraje spousta faktorů, že vyšší SUV bude na podobnou situaci náchylnější než nižší sedan je asi nasnadě, ale brát to dogmaticky jako autor článku je samosebou hovadina.
SUV na tom bude velmi podobně jako MPV a evidentně by se měly zakázat mikrobusy, autobusy apod ;-)
Osobně si myslím, zdali tomu řidič Ravky ještě nepomohl cuknutím volantem, trochu to tak vypadá, ale expert, jako někteří jiní diskutéři tady, na to nejsem :-)
Tak tohle zrovna jako důkaz neberu. Ten zadek mu nadzvedl, stočil a při adhezi dnešních pneumatik to nemohlo dopadnout jinak. Zrovna tak by skončilo běžný placatý auto. Redaktor by měl než něco napíše trochu zapřemýšlet.
Nepřeháníš to s těma požadavkama na redakci? >:-[]
Příklad to neni ideální ale obecně naprosto správnej = třeba jen o trochu vyšší těžiště má zásadní vliv = z tohohle pohledu je to správnej příklad a správně pojatej článek
Stavba vozů Subaru a odlehčený díly a snižování těžiště u sportovních verzí aut obecně neni pro parádu = těžiště je docela zásadní parametr
vsetko suhlas.... len ono vlastne placate auto by nikto zozadu pri priamom naraze ani nenadvihol ako toto SUVecko ... prevratit sa samozrejme moze lahkym tukesom aj nizke auto len na to musis ist zboku a nie priamo zozadu ... kazdopadne SUVecko pod SUVecko nevleze .. ani SUVecko pod maybacha
[odkaz] sice tu je podstatne mensia rychlost vo videu ale aj keby rychlost narazu bola dvojnasobna tak priamo zozadu kym pod teba nik nevleze sotva ta prevrati... maximalne ti zlisuje kufor
brachovi tak zozadu tuklo jedno starucke Kacko do Sportbacka ... tym svojim nizkym predkom mu doslova voslo pod zadok... lenze kym lancer ani skrabanec.. KAcko malo pol predku na odpis .. prisaham ze keby som nevidel jeho foto ktore z tohto incidentu spravil tak mu ani neuverim lebo nemal fakt nic poskodene ked sme auto obaja neskor obzerali ... asi zazrak neviem .... stalo sa to na parkovisku .... pritom stare KAcko bolo vpredu doslova zlisovane svetla rozpadnute... v podstate cele auto uz asi len rovno do srotu ... vyzeralo ako po riadnej buracke a to bol v podstate len taky bezny tukanec ... ale asi je to aj o tom ze stare KAcko je ozaj dnes uz taka pojazdna rakva ... s nim radsej fakt uz neburat nikde ak je cloveku zivot mily ...
Psal jsem to už několikrát - mají o něco lepší pasivní bezpečnost proti běžným vozů, ale mnohem horší aktivní bezpečnost (vyšší hmotnost, výš těžiště).
Logicky je teda větší šance, že se člověk nabourá v SUV, než v běžném osobáku, tudíž čím víc bude SUV, tím víc bude nehod i mrtvých. A až bude většina aut SUV, tak jejich potenciální výhoda je ta tam (SUV vs. SUV je to samé jako HB vs HB apod.).
Krásný důsledek - lidi si kupují "bezpečnější" auta a díky tomu tu bude mnohem víc nebezpečno :-D.
Tak už s tím přestaň. Vždyť to jsou nesmysly. Např. moje SUV váží 15 metráků, což je běžná hmotmost vozů střední třídy. A chová se úplně normálně, jako běžný placatý auta. A v losím testu je na špici, zanechá za sebou i ta "normální" auta. SUV je prostě návrat po desetiletích k normální velikosti automobilu. A to Ford T byl vyšší.
Lidi mají určitý obnos peněz na koupi auta a podle něj si vyberou. Pokud je to SUV, tak si troufnu tvrdit, že bude mít horší aktivní bezpečnost, než stejně drahý sedan/kombík/HB, který by si koupili místo tohoto SUV. Je jasné, že SUV za 4 miliony na tom může být líp, než třeba Rapid, ale stojím si za tím, že obecně pravdu mám.
A pokud se z toho X-Trail vymyká, čest Nissanu za pověstnou "výjimku potvrzující pravidlo".
že SUV jsou bezpečnější než limuzíny, ale v tomhle případě to přece nebyl ťukanec, to byla rána jako "prase", schválně se podívejte jak se to auto rozšaluje při dalším nárazu do druhého auta, a to už se o to první zpomalilo.
Co to tady pořád píšete za blbosti? Co takhle místo těch vašich emocí použít normálně rozum? Jaký nadzvenutí? Moje SUV má světlost zadního nárazníku cca 25 cm. Které z vašich aut má čumák tak do klínu, že mne nadzvedne?
Ano hodnotný, záleží na způsobu deformace nosníku čelní části vozu vzadu a úhlu pod kterým se zaboří do nebo pod nosník TZ, či deformační zóny zadní části.
Cely ten clanek je nesmysl hlavne proto, ze se prezentuje prevraceni jako nejaky hrozny problem. Ono to sice vypada divoce, posadka uvnitr si to trochu "uzije", ale jinak par kotoulu v dnesnich autech neni zadny zasadni problem, naopak je to jeden z lepsich zpusobu jak postupne uvolnit kinetickou energii. Narozdil od patrovych autobusu, strecha SUV je konstruovana na to, aby se po ni auto mohlo prevalit, takze (samozrejme pripoutana) posadka je i po kotrmelcich OK. Rozhodne lepsi pri havarii valet sudy nez trefit neco co neuhne.
Ten náklaďák byl pekelně blízko za osobákem co taky vrazil do toho chudáka co byl zezadu defenestrován. Vůbec to vypadá na slušný počet trotlů, byli tam namačkáni jako sardinky a ještě tam bylo nějaké bezprizorní odstavené auto do kterého ten týpek "dobrzdil". Docela masakr.
:-) ono to ani nejde skončit na střeše, protože se na ní neudrží díky vysoké budce :-)
výborná reakce byla toho řidiče co do něj brutálně najel náklaďák, po prvním nárazu neskočil na brzdu ale na plyn a ujel, bravo :-)
Re: Tedy pokud mne smysly nešálí, skončil na boku ...
Já ti nevím, jestli šlápl na plyn, nebo jen odletěl jak kulečníková koule. A jak se dostane znovu do zorného pole, tak je vidět, že brzdí a ne zrovna něžně.
Re: Tedy pokud mne smysly nešálí, skončil na boku ...
kdyby to odražené auto byl nafukovací balón, takjo. ale takhle mi to připadá že na to dupnul, prchal před obludou kamiónem, potom šup do bezpečného pruhu a zastavit ...........
To, že SUV mají výše položené těžiště a že pravděpodobnost převrácení v případě nehody je vyšší je fyzikální fakt. V jiných případech zase můžou být ve výhodě. Rozhodně se nedá říci, že SUV je bezpečnější než srovnatelné kombi/hatchback. Rozhodně se dá, říci, že SUV jsou dražší a mají vyšší spotřebu než srovnatelné kombi/hatchback. Jaké jsou výhody SUV, pokud s tím jezdím jenom po silnici?