Toto už ani nemá cenu komentovat. Fiat se jednoduše vysmívá všem fanouškům Lancie a dělá (resp. už udělal) všechno proto, aby ho nesnášeli i ti, kdo do teď italský auta milovali. :-!
Lancia byla průkopníkem předního pohonu, vyráběla skvělá rally auta, později se snažila být luxusní, ale ten luxus si asi každý představoval jinak, Y luxus který drží značku při životě, zvlaštní Thesis... a teď tohle, za Deltu III. bych se styděl, no jméno něco znamenalo a dokázalo. No a teťu máme už jen přenačkovaný vysloužilý Chryslery. Škoda, ze značky kterou proslavila rally, se stala značka jako seat, renault(možná spíš dacia) a vyrábějí pouze převlečená s vyběhlou technikou, neosobní automobily.
Toto je krok uplne mimo. Lancia mala vždy taký svojský dizajn, ale rebrandovať autá, nota bene Chrysler, mi príde dosť pod jej uroveň. Ypsilon a Delta bude ako jeden prúd, a tieto Chrysleri druhý? Nemohli ísť skôr cestou marketingovej podpory? Mali zobrať Chrysler ako taký a ponúkať ho v Europe v rámci vlastných showroomov, poprípade v svojich ale ako samostatnú značku. Chrysler moc aut v europe nepredaval ani sám, a neviem či premontovanie masky chladiča nie je skôr cesta do pr...e pre oba brandy. ;-\
Není to tak hrozné, jak se bojíte. Sice to nejsou nejmladší modely, ale je to normální rebrand, který dělají všichni. PSA u SUV a pidiaut, VW u dodávek, sám Fiat se Sedici, Fiorinem a Ducatem... Image Lancie to nemůže narušit už z toho důvodu, že dneska se její image rovná nule. Jde o to, vrátit/udržet teď tu značku na silnicích. Když máte špatně prodávanou Deltu a tři výběhové modely, nedá se s žádnou investicí vlastním vývojem rychle napravit to, co vzniklo za roky nečinnosti. To co u Saabu potrva roky a bude stát hodně trpělivosti a peněz zkouší Lancia co nejvíc urychlit.
A příklad Roveru ukazuje, že to jde. Ten se s čistými rebrandy dokázal postavit málem na vlastní nohy.
Pravdu dis. ;-) S tim rebrandovanim bych jeste zvlast vypichnul USA, kde bylo (je) zcela bezny, ze se jeden a ten samej model prodava pod vice koncernovymi znackami pouze s kosmetickymi zmenami.
Tak tady si musim uz i ja popichnout - opravdu nevim, proc by mela mit zrovna vymena loga 200ky zvlast koncepcni a finalni fazi vyvoje, to snad mohli splachnout v jednom, ne? :-) Jinak ale skutecni priznivci Lancie se musej tetelit radosti - turinska automobilka bude mit snad po 40 letech velky kabrio. Vzdyt co mela naposled, Flaminii?
Hlavne, aby si to lidi vubec meli kde koupit - Fiatu by prospelo, kdyby kazdy vetsi dealerstvi prodavalo jak Fiat, tak Alfu i Lancii, podobne jako pod jednou strechou casto prodavaj vsechny koncernovy znacky dealeri VW.
Mno, Betu Spider bych videl spis na nejaky hybrid targy a kabria, viz [odkaz]%20Lancia%20B… Pripomina mi to treba "kabrio" z BMW E30 od Baura - [odkaz] .
Lancia nám servíruje podoby "nových" modelov jeden za druhým. Áno na našom trhu to bude úplne nové. A pod európskou značkou. Mne z toho plynie jedna vec. Tu sa principiálne nejedná len o Lanciu, ale skôr to vidím na pokus Chrysleru o presadenie sa na európskom trhu. No a to je tak špatné? Vôbec si nemyslím. Naopak Lancia nemala bohvieaké zisky, nemala dostatok peňazí na vývoj ďalších modelov. Jednoducho môžeme hovoriť, že úspešná určite nebola.Takto sa jej naskytla šanca ako sa opäť dostať do povedomia a to sa jej darí náramne. Nerozumiem tomu, prečo sa stále všetci odkazujú na minulosť a na úspechy starej Delty v rallye závodoch.
Ako som písal, to je minulosť, realita je iná a možno bez Chrysleru by pár rokov už realita Lancie neexistovala vôbec. Ja to teda vítam. Na trhu sa bude snažiť presadiť ďalší hráč. To znamená širšiu ponuku na trhu a samozrejme opäť vyššiu konkurenciu. Pre zákazníka to nemusí byť vôbec zlé, práve naopak môže z toho ťažiť. Preto prajem Lancii a Chrysleru aby im tento krok vyšiel. Zaťatí nadšenci Lancie by sa mali tešiť, že Lancia nezanikne (aspoň na najbližších pár rokov) a aj keď s nechuťou, tak si môžu ísť nové modely vyskúšať a možno nakoniec budú milo prekvapení. Totiž podľa mňa tie rebrandované Lancie nevyzerajú vôbec tak zle, ako sa všetci stavajú na hlavu (jasné, je to subjektívny názor, ale mne sa celkom páčia). V USA je Chrysler vnímaný podobne ako VW u nás, tak možno si aj u nás nakoniec chytí svojich zákazníkov a bude to postupne rozširovať (aj keď ako Lancia, ale to môže byť práve príčina úspechu). Zároveň som presvedčený, že to budú aj dostatočne spoľahlivé autá a tak nový majiteľ môže byť absolútne spokojný. Jedinej veci by som sa v tomto prípade obával. A to je cenová politika. Bojím sa, že Fiat nahodí Lancii príveľmi vysoké cenovky. A to potom nemusí výjsť a opäť to môže dopadnúť zle. Európsky zákazník si tie modely musí najskôr vyskúšať, počuť od známych alebo prečítať si na nete, že je to auto fajn a že sa nemusí báť ho kúpiť. K tomu potrebuje samozrejme dostupnú cenu a ak by sa Lancia týmto smerom vydala, môže mať úspech. Takže ja držím palce a len nech to vedenie nedodr.be.
Je to krok Fiatu, jak zadarmo přijít k novým modelům a rozšířit nabídku značky Lancia na úkor Chryslerů a počítá, že v evropě úspěšné 300C a zejména Voyager přitáhnou bejvalý zákazníky Chrysleru do showroomů Lancie + se přídá pár fandů Lancie + itlaský podniky a samospráva + někdo nový a že na tom tím pádem vydělj.
Otázkou je, zda se šeredně nepřepočítaj.
No ceny jsou druhá věc, zejména to provnání s šedým dovozem originál modelů Chrysler to bude myslím vcelku tristní.
Přes šedej dovoz?
V čr v případě zanček dodge, chrysler, jeep a ram asi tak 100-150 aut ročně nových, dalších cca 800-1500 ve věku do 8 let z usa a can.
Paradoxně by tímto krokem mohli přivést ke značce nové zákazníky. Dřív když ''průměrný" človověk hledal větší auto a náhodou prošel kolem showroomu Lancie, tak se nejspíš dos lekl, když tam uviděl takovou Thesis, nebo i Deltu. Holt jsou to až moc odvážná auta po designové stránce, které holt oslovují celkem malou skupinu potencionálních zákazníků. Kdežto teď, když za sklem uvidí nablískaný rebrandovaný Chrysler (a nejspíš ani nebude tušit že to byl Chrysler) dostane dobrý pocit že vidí bytelné, solidně vypadající vozidlo...
Jestli Fiat nastaví luxusní cenovou politiku, tak bude.
Když se mu to bude líbit, tak to musí někde vidět, tisk, internet.
Tak se dočte že je to rembrandovanej Chrysler, soused mu řekne že to sou přeci šroty a at si radši koupí němce a máš vymalováno >:D
Pro chryslery chodily lidi, který už tyhle řeči znaj a nedaj se jimi ovlivnit, neb ví že sou to žvásty nezakládající se na pravdě.
Ale "nový zákazník" neví, on se ovlivnit dá.
Já netvrdím že se z Lancie stane šlágr prodejů, ale jen konstatuju že okruh nových potencionálních zákazníků se rozroste. Ten kdo chce pravou Lancii, ten si koupí Deltu a že takových by se u nás dalo napočítat na prstech ruky vysloužilého dřevorubce... A potom tu budou lidé co hledají nový vůz a o Lancii by ani nepřemýšlely, ale třeba jim zrovna Thema padne do oka. Toto záleží hlavně na marketingu a na správném uvedení a prezentaci těchto nových modelů. A v České republice kde Lancia nemá ani oficiální zastoupení je to stejně uplně mimo mísu...
Neon byl neskutečný šrot a taky si ho u nás pár lidí koupilo. Toto je přece jenom dál a hlavně tam bude pořádný motor. Řekl bych, že si to najde víc zákazníků než Sebring, který upřímně nemá nijak moderní nebo obecně vábný design a navíc mu pod kapotou rachtal TDI PD.
Sebring 07-010 není vhodný příklad, to auto se nepovedlo, ale generace co sem měl já - 01-06 se tu prodalo dost a a ještě víc dotáhlo, hlavně kabrioletů.
A co když ta Lancia bude stát třeba 550 tisíc? Přece jenom je ten model jakoby lowend, což dokazuje nejen původ a cenová politika v USA, ale i jeho velikost a udávané složení standardní výbavy.
myslím, že se tímto chce Lancia vytáhnout z průseru jménem Delta III, takže to určitě nemůže být dražší než Delta
Vyšší střední je 300, teda dnes už Thema ne? Toto je podle mě klasická střední s tím, že to má jaksi americkou velikost. Navíc jestli se nepletu, tak platforma je společná s Lancerem, což je zase hodně velká nižší střední.
A s tím milionem straš, jestli nasadí takovou cenu, tak neprodají ani kolo. Fanda itálie pak koupí raději 159 a zíjemce o Chrysler zvolí tebou opakovaně nastíněnou cestu.
Za mega a víc se s tím tady můžou tak akorát vyfotit do rodinného alba
Lancie/Chrysleru... :*) >:-[]
Právě mezi ziskem na jedné 300vce , který by Lancia potřebovala a reálnou prodejní cenou vidím zásadná problém celého projektu spolupráce v tomto ohledu...
Lancia sice může ztratit jen Image (kterou už stejně dlouho nemá), ale reálně nemůže ani získat tolik, kolik si od toho (Fiat) slibuje...
Sorry, sorry, tohle mělo patřit K Themě (300C).
Sem si spletl článek no....
Sypu si popel na hlavu
Samo Flavia (200C) by měla začínat někde na 450-500 tácech, vždyt výprodejový sebringy a Avenfery šly za 360 000 Kč a přes šedej dovoz jde Avenger koupit za [odkaz]