Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lancia Flavia
Lancia Flavia
Lancia Flavia
Lancia Flavia
62 Fotogalerie

Lancia Flavia Concept: Napřed prototyp, za půl roku v prodeji

Evropská verze Chrysleru 200 zatím nemá definitivní podobu. Na ženevském autosalonu se proto představí jako Lancia Flavia s přívlastkem Concept.

Nekonvenční hatchback Lancia Delta ve střední třídě doplní klasický sedan a kabriolet s názvem Lancia Flavia. Pro nový model Italové vzkřísili název řady vyráběné v letech 1960 až 1975. Stejně jako původní Flavia, i ta novodobá míří do segmentu střední třídy a přední kola pohání čtyřválcové motory.

Nová Flavia je ve skutečnosti evropskou verzí Chrysleru 200 – důkladného faceliftu dosavadního modelu Sebring, který se prodával i na českém trhu. Podle prvních obrázků se na Flavii proti Chrysleru změní jen maska chladiče a logo. Produkční verzi ale Lancia uvede až za půl roku. Je možné, že do té doby se změní například i design kol či barevné provedení interiéru.

Konkurenční výhodou Lancie Flavia budou její rozměry – je největším sedanem střední třídy. Na délku měří 4869 mm, rozvor dlouhý 2766 mm se ale konkurenci nijak nevymyká. Italsko-americký produkt k tomu přidá bohatou standardní výbavu, ve které nemá chybět tempomat nebo Bluetooth.

Chrysler Sebring měl pod kapotou motor 2,0 CRD (103 kW) od Volkswagenu. Do Lancie Flavie zamíří 2,0 MultiJet, zatím ale není zřejmé v jakých výkonových verzích. O importu zážehových motorů 2,4 16v (129 kW) a 3,6 V6 Pentastar (211 kW) se materiály automobilky zatím nezmiňují.

S příchodem nových modelů vzniká u Lancie poněkud paradoxní situace. Automobilka dnes prodává většinu produkce v Itálii, nové modely se ale budou vyrábět v zahraničí. V Itálii zůstane výroba Delty a MPV Musa, nový Ypsilon se bude vyrábět v Polsku, Lancia Grand Voyager a Thema jsou doma v Kanadě a Flavia se bude vyrábět v USA.