Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lancia Musa: Výrazné zlevnění malého MPV (o 41 až 85 tisíc Kč)

Poté, co před lety z české nabídky Fiatu zmizel model Idea, je jediným zástupcem italských mini-MPV na českém trhu Lancia Musa. Po lednovém zlevnění je jeho základní cena 339.900,- Kč.
Zpět na článek
26. 1. 2009 10:45
neregistrovaný "M.a.j.k.l"
26. 1. 2009 10:36
26. 1. 2009 11:19
26. 1. 2009 11:33
26. 1. 2009 11:40
26. 1. 2009 12:53
26. 1. 2009 12:52
26. 1. 2009 11:34
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 1. 2009 11:57
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 1. 2009 12:10
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
Avatar - Ada je zase tady
26. 1. 2009 09:31
Silena kombinace
Italske auto s tachometrem uprostred... :no:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "M.a.j.k.l"
26. 1. 2009 10:45
Re: Silena kombinace
Kdybys tady taky nekdy neco napsal k tematu, urcite bys udelal lepe nez tady otravoval lidi s podobnyma kecama...myslim ze to nokoho nezajima.
26. 1. 2009 11:25
Re: Silena kombinace
ať píše. v rámci pravidelné kontroly jeho duševního stavu můžeme posoudit, jestli léčba zabírá. zatím jsou tendence spíš degenerativní, ale jak se říka, naděje umírá až poslední.... >:-[]
Avatar - Ronault.
27. 1. 2009 03:40
Re: Silena kombinace
Po vizitě jsme se s kolegy shodli, že nezabírá >:-[]
26. 1. 2009 09:32
Pořád drahé...
Vím, že mě tady nějaký rozumbrada bude vysvětlovat, že Lancia je něco extra, ale za cenu 340 tis. mám obyčejnou Musu s ubohým motorem 1.4 56kW.
Za cenu 360 tis. (tedy o 20 víc) můžu mít Golfa taky s motorem 1.4, leč s 3kW navíc. Výbava Golfa má o několik airbagů více, palubní počítač a celkově je to dospělejší odladěné auto a ne převlečená Idea.
Rozbalit vlákno
12
26. 1. 2009 10:05
Re: Pořád drahé...
To máš sice pravdu, ale styl Lancie je podle mého názoru jinde... Jinak. Člověk co si koupí Golfa o Musse vůbec nebude uvažovat a obráceně. Mimo to ta Lancie i v tom základu nabízí v interiéru trošku jiné materiály, je mnohem útulnější... Za další prostorově je na tom Mussa o poznání lépe než Golf. Golf je bohužel malé auto (ve vnitř, byť vnější rozměry má Mussa menší). Mussa je komfortnější a prostornější, je tižší. Golf je zase rychlejší a mnohem stabilnější a bude i o něco bezpečnější. Ty auta nejsou vzájemně konkurenční. Je to nebe a dudy. A Mussa je hezká. Golfu si an silnici nevšimneš. Té Lancie ano, zejména v dvojbarevném laku. Mussa to enní auto o základní výbavě za 300 000. Golf ano, tam je to těžiště prodejů, u Lancie ne.
26. 1. 2009 10:30
Re: Pořád drahé...
Sice si nejspíše nekonkurují, ale můj příspěvek byl spíše o tom, že za tuto cenu je to stále poměrně neprodejné auto.

Materiály v základu Musy jsou úplně obyčejný. Neřekl bych, že by převyšovaly ty v Golfu. Třeba mě se interiér Musy nijak nelíbí. Co se týče prostoru, nebyl bych až tak ortodoxní. Musa není žádný stěhovák a místa na rozdávání rozhodně nemá, kufr má prostě maličký. Interiér je tak na čtyři a půl člověka - čiže nic moc. Golf je na tom stejně.

Mě osobně se Golf 6 líbí, neřekl bych, že by si Musy někdo více všímal, Jen pokud bude mít dvoubarevný lak, tak snad ano, ale to se už člověk dostává do cenové hladiny, která automobilce láme vaz.
26. 1. 2009 11:17
Re: Pořád drahé...
Všimni si, že tvůj názor v tomto případě zcela chápu. Nemohu s ním však souhlasit, ale co si napsal nezatracuji. Jen jedinou poznámku bych měl. Myslím, že Mussa opravdu přeci jen pohodlněji převeze 4 lidi a jim odpovídající zavazadla... K tomu má myslím posunovatelnou zadní lavici a například ze sedadel jde v pohodě dělat stolečky. Golf je přeci jen v tomto ohledu horší. Mimo jiné, opravdu Musa, a sám si to napsal není o základu. Například Platinum má s výborným motorem za cenu 0,5 mil čalounění Alcantara/kůže... Na tento interiér by ti v Golfu 0,5 mil nestačilo ani s tou 1,4 :-)
Avatar - ethicon
26. 1. 2009 20:56
Re: Pořád drahé...
wolff:prosím ťa načo s ním ešte diskutuješ je ro odborník na všetko..počnúc nevyužiteľnými twinsparkami až po finančný rozpad koncernu fiat a dobrú "kondíciu" VW..naozaj smiešny to človiečik... >:-[] :no:
26. 1. 2009 11:22
Re: Pořád drahé...
Tvou terminologií by se dalo taktéž říct, že Golf je za tu cenu drahý, že Logan je levnější a prostornější za tu cenu v plné výbavě a motoru.
Blbost, viď?
Stejně jako tvá úvaha o srovnání Lancie s Volkswagenu, tedy luxusní a lidové značky.
26. 1. 2009 11:55
Re: Pořád drahé...
Očividně máme o pojmu luxus zcela jiné přesvědčení. :-!
Avatar - Plautus
26. 1. 2009 10:49
Re: Pořád drahé...
no vidíš, a teraz budeš pre jossalita tým rozumbradom ;-) a ja možno tiež, lebo s tým, čo si napísal, bez výhrad súhlasím :yes: Lanciu mám rád, keď človek do nej usadne, tak sa cíti ako doma, dýchne na neho teplo, prívetivá útulnusť, čo sa o nemecky chladnej produkcii povedať nedá, aj to je jeden z dôvodov prečo sa tieto autá nedajú porovnávať...viem, teraz nás tu všetci začnú "biť", že auto nie je len o útulnosti interiéru, ale hlavne o technických parametroch, jazdných vlastnostiach...to je síce pravda, ale pre valnú väčšinu bežných "spotrebiteľov" je i talianska produkcia svojimi jazdnými vlastnosťami viac než postačujúca a čo sa týka spoľahlivosti, tak ja osobne nemôžem povedať veľa krivých slov...osobne sme mali v rodine viac problémov s "Nemcami" ako s "Talianmi", ale to neznamená, že jedných budem zatracovať a druhých zase ospevovať... :-) i keď tiež nezapriem, že v súvislosti s tým, čo som napísal vyššie, sú mi talianske autá viac blízke ako zvyšok automobilového sveta, ale to všetko je len vecou preferencií každého z nás.
26. 1. 2009 12:55
Re: Pořád drahé...
Měl jsem tu možnost strávit něco přes týden s Musou v Itálii. Trasy byly kombinací všeho - města, okresky i dálniční přesuny.
Nechci teď řešit motor(y) a výkon(y), protože každému "stačí" něco jiného, ale prostornost a celkový dojem z auta.
K interiéru jako takovému nemám výtek. Prostornost je celkem solidní, ale hlavně na zadních sedadlech je hodně ovlivněna posunutím zadních sedadel ve vztahu k vyžadované prostornosti zavazadlového prostoru, který i v "největší" verzi není nikterak prostorný.
Celkové "naladění" auta mi přišlo hodně "pohodové" a klidné, řidiče až nutící jet klidnou plynulou jízdu bez žádných "výstřelků". Dálnice byla "rozumná" tak do 120km/h, pak už se začínal projevovat aerodynamický hluk.
Auto mi spíš přišlo jako městské a "okoloměstské" přibližovadlo pro něžné pohlaví a konkrétně při městském provozu můsobilo velmi přátelsky s dobrou ovladatelností a manévrovatelností a velmi dobrým rozhledem kolem auta.
Porovnání s Golfem mi přijde jako naprosto zcestné a nesmyslné. Golf působí "dospělejším" dojmem s o dost lepší ergonomií v interiéru a "přirozenějším" posazem. Prostornost je srovnatelné, zavazadlový prostor bych označil prostornější v Golfu. V městském provozu bych Musu postavil nad Golfa pro svou ovladatelnost a větší přehled o okolí. Kdekoliv jinde bych jednoznačně volil Golfa, který podvozkově vzbuzuje o dost více jistoty.
P.S. ty auta opravdu nejsou konkurenti.
26. 1. 2009 10:49
Re: Pořád drahé...
Golf je trochu jinak zaměřené auto. Porovnej to spíš s Roomsterem s 1,4 a s podobnou výbavou. To jsou třídně stejná auta. Díval jsem se do ceníku a Roomster vychází ve výbavě Style na 344t. Takže ve světle těchto cen může být tahle Lancia překvapivě i prakticky-rozumnou volbou, pokud zkousneš ten design.
26. 1. 2009 11:47
Re: Pořád drahé...
Chceš povedať, že Roomster je dizajnovo stráviteľnejší ako Musa? :-O
26. 1. 2009 11:54
Re: Pořád drahé...
To neříkám. Oba 2 jsou lehce excentričtí a ubou ti to musí sednout, narozdíl třeba od Merivy, nebo Idey, které jsou neutrální. Možná lehce zásadité.
26. 1. 2009 10:36
O.T
potrebujem trocha poradit, je BMW 118d spolahlivé? a aké poruchy možem očakavať? >:-[] dikes
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2009 11:19
Nguyen Zagora
Kdyby mě někdo řekl, že je to korejský, tak ani nemrknu. Hubu to má jak Zagorová.
Rozbalit vlákno
11
26. 1. 2009 11:33
Re: Nguyen Zagora
že ty nemáš rád Lancii a Zagorovou? >:-[]
Avatar - T613
26. 1. 2009 11:40
Re: Nguyen Zagora
nepodepsala mu fotku. A od té doby ...
26. 1. 2009 11:44
Re: Nguyen Zagora
Kdoví jestli se jednalo o fotku.
26. 1. 2009 12:53
Re: Nguyen Zagora
jo byla to fotka, akorát že na ní byla Vondráčková >:-[]
26. 1. 2009 11:43
Re: Nguyen Zagora
Nebuď na Lancii tak zlej, je na tom špatně a potřebuje trochu empatie, vlídnosti a dobrého slova. Kromě toho, korejský baroko je ještě trochu expresivnější.
Avatar - ethicon
26. 1. 2009 20:58
Re: Nguyen Zagora
zatial však neprepúšta a neznižuje výrobu ako napr. taká škodovka >:-[] >:-[]
Avatar - Plautus
26. 1. 2009 12:24
Re: Nguyen Zagora
Kórejci svojho času vtlačili masku podobnú novším Lanciám do KIA Opirus, ale zrovnávať sa to veru nedá ani náhodou... ;-\
26. 1. 2009 12:41
Re: Nguyen Zagora
Dneska je to v podstatě pro Lancii vyznamenání
Avatar - Plautus
26. 1. 2009 12:48
Re: Nguyen Zagora
názor, ktorý Ti neberiem...samozrejme, že Kórejci sa vyšvihli a ak to takto pôjde ďalej, tak budú "ohrozovať" nielen Lanciu, ale začnú poriadne šlapať na prsty aj nemeckému ľudovému producentovi...teraz je asi čas na to, aby sa európske automobilky zamysleli nad svojou existenciou, pretože spia tak trochu na vavrínoch...
26. 1. 2009 12:52
Re: Nguyen Zagora
na začiatok by možno stačilo, aby sa zamysleli nad svojím dizajnom (a teraz nemyslím Lanciu) ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 1. 2009 11:34
Prémiový zástupce...
...segmetu v podobě Lancie Musy nebízí zajímavé zpestření nabídky MiniMPV... :yes:

Její design, i když je letitý, dokáže zaujmout. I když v této třídě kraluje Roomster, Lancia je dokonalý nástroj na odklon z davu.
Rozbalit vlákno
35
26. 1. 2009 11:43
Re: Prémiový zástupce...
Souhlas, tak nějak by se to dalo celkem okecat...
26. 1. 2009 11:53
Re: Prémiový zástupce...
Škoda akurát fiaťáckeho klonu, Idea sa na Slovensku prestala predávať vraj pre malý záujem. Zabudli ale pripomenúť, že jej nasadili cenu, za ktorú sa ani nemohla predávať. Vyšla drahšie ako Meriva alebo Note.
Ak by sa na trh vrátila, mohla by cenou pod 300 tis. v základe valcovať konkurenciu jedna radosť.
Avatar - Dinar
26. 1. 2009 11:56
Re: Prémiový zástupce...
Kolikrát jsem tu četl, "auto, které si na něco hraje", blbost, vím, jenže na tu musu to pasuje naprosto dokonale. ;-)
27. 1. 2009 11:53
Re: Prémiový zástupce...
Receno tvoji terminologii, by to asi podle tebe mohlo pasovat na cele modelove portfolio Lancie, ne?
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 1. 2009 11:57
Re: Prémiový zástupce...
Ano, lidovější dvojiče Musy, Idea, nebylo přiliš úspěšné. A pokud bylo dražší než velice zdařilý Note či skvěle variabilní Meriva, víme, co ho mohlo za chvíli čekat...
Jinak to nebylo nijak hrozné auto. Jen někomu vadila image Fiatu nebo cena...
Avatar - Dinar
26. 1. 2009 12:04
Re: Prémiový zástupce...
V téhle kategorii nikomu logo fiatu vadit nemůže, a ani nevadí. Už jen proto je něco jako "luxusní" malé mpv, jež má ztělesňovat musa, nesmysl. Pokud se má prodávat, pak za to, co ostatní, což zas znamená, že dostaneš, z hlediska luxusu, to samé co u jiných.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 1. 2009 12:10
Re: Prémiový zástupce...
Mnohým logo Fiatu vadí i u Seicenta...
Konstrukce je sice prakticky totožná s Ideou, ale design a vizuální aura modelu je o level výše nad zbylou konkurencí...
Avatar - Dinar
26. 1. 2009 12:25
Re: Prémiový zástupce...
Nemyslím, že by ta aura byla vnímána obecně, kdyby byla, měla by tedy utáhnout cenový rozdíl oproti ostatním (o ten level), jenže to se neděje, takže to nejspíš nefunguje.
26. 1. 2009 12:56
Re: Prémiový zástupce...
mně u našeho starého Punta 1 nikdy logo Fiatu nevadilo, ani ve výhledu

jak seš na tom ty Navtechu? :-)
26. 1. 2009 13:04
Re: Prémiový zástupce...
No ona už se teď Musa cenově s konkurencí srovnala a co jsem četl, tak je i překvapivě velmi praktická a prostorná(v třídním srovnání). Podle mě ale kdo dnes uvažuje o miniMPV na Lancii vůbec nepomyslí, pokud vůbec tuší, že nějaká lancia existuje.
26. 1. 2009 13:19
Re: Prémiový zástupce...
tak tak, to bude asi celkově problém, že Lancia tady je hodně málo známá. A její marketingové oddělení si teda svoje peníze vydělává velice bezpracně.... :-!
26. 1. 2009 13:34
Re: Prémiový zástupce...
Skôr Lancia a MPV nejak nejdú dohromady. Postavenie Lancie medzi značkami sa dá vnímať približne ako "taliansky Mercedes". Ibaže pošramotená povesť sa ťažko napráva, najmä v spojení s Fiatom, ktorý o správny image takisto bojuje.
Avatar - Dinar
26. 1. 2009 13:44
Re: Prémiový zástupce...
V podstatě říkáš to samé, jen slovo lancia zaměň za luxus, tj. spojení luxus a malé MPV nejdou dohromady. V tomhle segmentu se na premiovku hrát nedá, všechny premiové značky rozšiřují záběr směrem dolů, ale všimni kde končí, max. různé variace na nižší střední a cokoliv, co naznačuje jít pod to, ty růz. ájedničky atd. jsou spíš stylovky pro dva.
26. 1. 2009 13:52
Re: Prémiový zástupce...
Nadruhou stranu, jestli se jím to daří/dařilo prodávat o cca 20% dráž než Ideu, tak to mohl být celkem ziskový projekt s ohledem na to, že je to jen lehký facelift Idey bez nějakých dalších investic. Na to aby to Lancii nějak vytrhlo, to ovšem není. Tím spíš, že se lancia mezitím úplně vytratila ze 2 nejdůležitějích tříd.
26. 1. 2009 14:06
Re: Prémiový zástupce...
Nič proti Fiatu, ale Lancii je preberanie technických skupín, dokonca takmer celých áut jednoducho nesedí a škodí. Luxusné auto, nemôže preberať techniku spotrebáku, dizajn to nezachráni. Ten je len čerešničkou na torte. Začať sa musí inde. S novou Deltou som šiel síce len asi 5 alebo 6 km, ale nijak ma nenadchla, že mi pri rýchlom prejazde zákruty odstrelí zadok, som rozhodne nečakal. Zadná náprava posunutá hodne dozadu je skôr asi negatívom. Podvozok je tvrdší ako by sa patrilo, aj tak stabilitou práve nevyniká. Motor sa mi zdalo, že sa tiež trochu trápi. Síce 1.4T a 120k, ale zdali sa mi tie kone nejak unavené. Chcelo by to väčší objem a nie vychrtlé koníky nahnané otáčkami. Luxus vyzerá inak. Dizajnovo som bol z auta nadšený, ale prvý dojem z jazdy som dobrý nemal. O viac km som už akosi ani nemal záujem...
Avatar - Dinar
26. 1. 2009 14:16
Re: Prémiový zástupce...
Škoda jen, že ses nebyl projet hned vloni, když jsme tu deltu probírali, tehdy jsem tu od tebe četl něco jiného.
26. 1. 2009 14:33
Re: Prémiový zástupce...
Čo sa dizajnu týka, Deltu som chválil, chválim a chváliť budem. Hodnotili sme fotky a kto bol na autosalóne, tak aj statický dojem. ;-)
Avatar - Plautus
26. 1. 2009 14:21
Re: Prémiový zástupce...
v tomto Ti dávam za pravdu...určite to nie je na prospech, keď Lancia preberá základ z masovky, ak by to bolo naopak, že by Bravo preberalo zjednodušený základ z Delty, tak by to bolo viac namieste...myslím si, že s Deltou sa trochu uponáhľali, resp. lepšie povedané omeškali sa so 149-kou, ktorá má už stáť na novej platforme a ak by sa 149-ina podelila o túto novú platformu s Deltou, tak by to bolo viac na mieste...nie každé koncernové rozhodnutie je správne a v tomto prípade Delta zrejme nezožne príliš veľký úspech a keďže by mala byť nosným modelom predajov, tak to s Lanciou nevyzerá dobre, hoc jej fandím :-|
26. 1. 2009 14:39
Re: Prémiový zástupce...
Doba HF Integrale je už preč, hoci ani to nebola sféra, kam Lancia historicky tak úplne patrí. Chudák Vincenzo, ten by zaplakal...
26. 1. 2009 14:33
Re: Prémiový zástupce...
No tak v dnešní době to jinak nejde, než přebírat techniku od mateřských koncernů. V tomhle problém nevidím. Fiat má celkem dost slušných motorů, aby z nich Lancii mohl zásobovat její modely kompaktní a střední třídy. Problém vidím v tom co už jsem psal. Lancia opustila na několik let úplně nišší střední a střední třídu a vrátila se na rozhraní těchto tříd až teď velmi rozporuplnou Deltou. Aby se o Lancii dalo vůbec uvažovat jako o životaschopné automobilce, musela by mít zástupce v obou uvedených třídách a v aspoň 2 karosářských variantách, a to nejlíp pokud možno elegantně střižených autech klasických tvarů bez nějakých excesů. ty si může dovolit silná značka.
26. 1. 2009 14:40
Re: Prémiový zástupce...
Technika nie je len o motoroch.
26. 1. 2009 14:46
Re: Prémiový zástupce...
To jistě ne. Motory jsem dal jako příklad a "nejviditelnější komponentu". Nutnost přebírání se ovšem týká i dalších věcí, podvozkových skupin, elektroinstalace, atd. To je prostě nevyhnutelný fakt a musí to tak dělat všichni. Taková je halt doba. Neveselá. Romantické doby motorismu, kdy u nás fungovalo víc jak 10 automobilek s vlatsním vývojem jsou pryč.
Avatar - Plautus
26. 1. 2009 14:44
Re: Prémiový zástupce...
ibaže Lancia bola vždy značkou, ktorá sa do istej miery vymykala bežnému priemeru, i keď nie s až takým excentrickým dizajnom, aký predvádza dnes, no nemyslím si, že to nie je dizajn ľúbivý, práve v dizajne ja problém nevidím, pretože ak by ho robili inak, tak sa zaradí do priemeru, k bežnej šedi a o to práve nejde...a čo sa týka tých dvoch karosárskych verzií, tak Delta by mala prísť, čuduj sa svete, i vo verzii kombi, ale to malo i Bravo a akosi to dlho trvá...no a čo sa týka nástupcu v strednej triede, tak ten Lancii skutočne chýba, pretože ak chce mať značka akýsi punc exkluzivity, tak to bez zástupcu v tejto triede ani nejde, vlastne ide to asi iba v prípade Mini, ale to je práve o imidži malého auta...
26. 1. 2009 14:54
Re: Prémiový zástupce...
S tím tak úplně nesouhlasím. Aby si mohla automobilka dovolit začít experimentovat, musí mít dostatečný okruh kupců, ale ten si těmi experimenty nevytvoří. Nejde o to jestli je dizajn nových Lancií hezký, nebo ne(to je opravdu relativní). Jde o to, že musí být přijatelný pro co nejširší množství lidí. A v tom si nejsem jistej, jestli je. A teď nejde jen o dizajn, ale i o celkovou koncepci auta. Delta je prostě excentrická nejen dizajnem, ale i pojetím. To není nejlepší cesta jak trhat rekordy v prodejích pro automobilku, která je dnes celkem rozporuplně vnímána.
26. 1. 2009 15:02
Re: Prémiový zástupca
Lenže výrobou masoviek, ktoré by jej dostatok peňazí mohli zarobiť, si získa inú povesť a iný image ako jej patrí a ako chce. Vezmi si, že sa rozbehne Fiat a keď zarobí, tak namiesto malých áut začne búchať napríklad športiaky (veď v histórii mal úspechy).

Tým skôr by Lancia nemala šancu etablovať sa na trhu prémiových značiek, kde by správne mala byť.
26. 1. 2009 15:10
Re: Prémiový zástupca
Nejde o to dělat masovky. I premie může být excentrická, nebo klasicky elegantní. To první si ovšem můžou dovolit jen silní, a to Lancie není. Vzpomeň si jak Audi pokorně opustilo A2 a to je jinak silná automobilka. Kromě toho Lancie teď prostě premie není a jestli chce být, tak o tom musí neustále přesvědčovat co nejvíc kupců. A ty získá jedině tak, pokud bude vyrábět a prodávat auta s premiovou kvalitou za nepremiovou cenu s obecněji přijatelnou koncepcí a vzhledem. Navíc ve slušných počtech kusů aby se obecněji vžila. Ne, že bude nabízet excentrické drahé modely. Na to teď nemá.
26. 1. 2009 15:19
Re: Prémiový zástupca
Z takého blata sa dostáva ťažko von...a s Fiatom ťažko bude niečo prémiové produkovať - možno prémiovo vyzerajúce - ale ak je použitá technika o úroveň nižšie, nie je to žiadna výhra.
26. 1. 2009 15:35
Re: Prémiový zástupca
Já jsem přesvědčenej, že koncern Fiat disponuje dostatkem špičkových technologií, aby mohl vlastnit premiovou značku. Problém vidím v nekoncepčnosti a taky stále ještě v problému udržet kvalitu. Navíc se s nima táhne furt ta jejich pověst.
Avatar - Plautus
26. 1. 2009 15:51
Re: Prémiový zástupca
ale tá povesť bola v mnohých prípadoch tiež skôr formovaná z pozícií konkurencie, vždy som sa nad tým tak trochu čudoval, pripadalo mi to ako zámerne smerovaná bájka proti niekomu, ktorá sa jednoducho "nosila"...osobne bol v našej rodine takmer vždy nejaký ten Fiat a so žiadnym z nich neboli nejaké zásadné problémy vymykajúce sa normálnemu životu auta...
26. 1. 2009 19:09
Re: Prémiový zástupca
Fiat je smoliar, čo sa týka väčších a luxusnejších áut, a tento tieň padá aj na tých, čo sú pod jeho krídlami. Žiaľ.
Avatar - ethicon
26. 1. 2009 21:04
Re: Prémiový zástupca
al ale čo nepovieš..Fiat nemá tecnologie na vlastnenie prémie...čiže Ferrari, Maserati sú nejaký chudobný príbuzný??? a nikomu tu nevadí, že na ludovom podvozku a technike ochcávky je postavená "prémiová" A3..čo vy na to tu "oborníci"??? >:D
Avatar - Plautus
26. 1. 2009 15:20
Re: Prémiový zástupca
z obchodného, ekonomického a strategického pohľadu máš pravdu...žiaľ je to tak :'-(
Avatar - Plautus
26. 1. 2009 15:19
Re: Prémiový zástupca
chápem Tvoj postoj a netvrdím, že nie je rozumný...z hľadiska predajov sa darí vždy lepšie dizajnovo "šedým" ba až "šedivým" autám, čoho jasným dôkazom je VW Golf, ale snáď by si nechcel, aby Lancia produkovala po dizajnovej stránke takéto auto...ono pravda bude niekde uprostred, pretože Taliani sú si určite vedomí toho, že technicky mierne zaostávajú, ale dizajn je ich silná stránka a tak vsadili i teraz na výrazný dizajn, či to bol krok správny im ukáže trh...nechcem byť zlým prorokom, ale výsledok je nám všetkým jasný, že? :-( a ešte k tomu, Delta nie je zrovna lacné auto, takéto autá sa kupujú srdcom a v dnešných časoch si to môže dovoliť len málokto, a tí, čo si to dovoliť môžu sa pohybujú v úplne iných triedach ;-)
27. 1. 2009 21:46
Re: Prémiový zástupca
To by som netvrdil. Luxus a malé MPV môžu ísť ruka v ruke. Približný príklad máš dve kliknutia odtiaľto - štúdia od Lincolnu.
Avatar - Plautus
28. 1. 2009 08:03
Re: Prémiový zástupca
hm, tak tú spomenutú štúdiu ja zase nevnímam ako malé MPV, ale ako zástupcu nižšej strednej triedy ;-)
26. 1. 2009 14:40
k té Lancii....
Musa mi rozhodně nepřijde jen jako auto, které si "na něco hraje" - samozřejmě, je to jen předělaný Fiat, nicméně jakožto auto s akcentem na ženský trh (+ trh italských chlapů) se mi líbí. Prostě ve třídě malých MPV není běžné mít v autě duál klimu, alcantarové čalounění a třeba dvojbarevný lak. Možná se dá takhle hezky vybavit i třeba Meriva, ale můj pocit je že Musa má takový hezký luxusní nádech už v základu, což se o jiných ve třídě říct nedá.... Je blbost se zrovna u Musy bavit o prémiovosti, ale pořád mi to přijde jako zajímavé auto a svoji holku bych do něj opravdu klidně posadil.... Možná proto byla tak neúspěšná Idea, která je úplně obyčejná a navíc oproti konkurenci nenabízí vůbec nic navíc (a spíš je ve všem horší než třeba Meriva), zatímco právě ta Musa se odlišuje a proto je velice oblíbená (v roce 08 se jich jen v IT prodalo 27tisíc, ikdyž už je to hodně letitý model...).

Jinak přebírání techniky od Fiatu pro Lancii určitě dobré není, na druhou stranu koncern prostě na vývoj svébytných řešení pro Lancii neměl peníze (nebo je nechtěl riskovat, protože naposledy to zkusil s Thesis a jak to dopadlo...) a v takové situaci to buď můžete zavřít úplně nebo to zkoušet s tím, co máte.... Delta je tím pádem auto trošku z nouze, ale zas prověřená technika Fiatu kombinovaná s neotřelým vzhledem by při slušných cenách mohla fungovat aspoň do té míry, že se Lancia chvíli udrží a pak se uvidí.... (to že celé odvětví jde momentálně do kytek je věc druhá...)
Rozbalit vlákno
0