Italská Lancia zveřejnila na svém firemním webu skici konceptů a připravovaných modelů. Některé z nich nejsou nové, většina však ano. Naděje na lepší budoucnost stále žije.
No, tak jsme se to opět pěkně všechno na diskuzi pod Italdesignem dozvěděli... Dnes tu máme další designový nářez.
Tak snad už nazrála doba uzavřít aktuální designový stav - (píšeme o velkosériové evropské či silně poevropštěné výrobě bez sporťáků):
Designovoým králem je... Mercedes-Benz.
Dvojkou jsou - BMW a AUDI - oba mají jen o fous menší "umělecký" přesah svých produktů, jinak samozřejmě stojí všichni tři na střeše pomyslného designového mrakodrapu o sto patrech.
V devadesátém devátém se nachází... VOLVO, Jaguar. Každý z nich s propojenou modelovou vizualitou, se sesnoubeným účelem s vizuálním dojmem. Originalita každým coulem.
V devadesátém osmém patru se nachází produkce Volkswagenu (včetně Škody), ano, supermainstreamový design - vizuálně dokonale sjednocená modelová vizáž, s jemným přesahem do mainstreamových ikon, se stálou na lekárnických vahách dávkovanou špetkou tradice, klasiky.
Pak je třicet pater ticho a klid, jen šumění výtahů. Někde kolem 70 patra se nachází... no, napsat to musím... Kia s Hyundaiem, neb tato (tyto) automobilky předvedly v posledních třech čtyřech letech fantastický designový vzestup, rychlovýtahem z desátého rovnou do sedmdesátého patra.
V šedesátém patru se u výtahu krčí tradiční evropská mainstreamová parta. Tu jeden (Citroen) povyskočí o dvě patra s nějakým modelem, tu o tři patra jiný z téhož důvodu spadne. V tomhle patře je pěkná tláča. Vítězů však není, jen příliš patrná snaha jednoho každého být lepším...
Ty nyní stojíš v přízemí, prst na tlačítku u výtahu. Jestli volíš, či volit musíš dvanácté patro, zmáčkni číslovku 12. Máš-li voko, jasně, jedeš aspoň do sedmdesátky. Někteří z nás tlačí devadesát osmičku, devadesát devítku či...stovku. Přirozeně. Mají totiž tři vé - voko, vatu a vkus.
Jo, a na stožáru toho mrakodrapu je vztyčená vlajka. Na ní je nápis - PORSCHE :yes:
Čo s tým má Avantime spoločné? Áno, voči mnohým produkčným autám je Avantime ako kozmická loď, uznanie za dizajn si zaslúži.
Čo sa Mercedesu týka, dizajn učite nie je tým, v čom by zvlášť vynikal. Chápeš vôbec význam toho slova?
V podstatě chápu význam každého tvého užitého slova. Často ovšem nechápu smysl tvých vět. A to nikoliv pro jejich nesrozumitelnost, nýbrž pro fatální nedostatek schopnosti vidět. Tedy nedostatek tvůj.
Neb nevidět designovou exklusivitu, designovou nadstavbu Mercedesu, na to stačí opravdu jen jedno - dokonalá vkusová, estetická slepota. Jinými slovy - jsi neskutečný kýčař.
Dokonale to pak potvrzuje tvůj postoj. Bylo vyrobeno tisíce aut. A tebe uhrane jedno - Avantime - natolik, že jej dáváš na odiv všem zdejším zrakům. Před všemi krásnými auty ty upřednostňuješ Avantime. Zoufalé.
Omlouvalo by tě snad jedině to, žes toho Avantima zatím naživo nespatřil 8-s
Třídní elegán? Já ho potkal nedávno v Brně. Bohužel jsem za ním musel stát v zácpe. Naprosto disproporční záď. Zadní světla jakoby na auto vůbec nepatřily. Auto vysoké a krátké, přitom se snaží svou výšku ještě podpořit kapotou s výstupem do V. prazvláštní kombinace rádoby do sebe navazujících křivek, které jako celek vůbec nedávají pocit jak elegance, tak už vůbec ne hravost, což by měla být devíza malé stylovky za bratru třista tisíc...
Jestli ten tvůj mrakodrap má i suterén, tak tam by měl Fox mít čestné místo.
V Reichu jsem teda párkrát byl, ale že by jich tam bylo "plno" jsem si teda nikdy nevšiml (je ale pravda, že jsem se nikdy nemotal kolem parkoviště skladovek VW...)
Už jen statisticky je totiž 10x větší šanci potkat Pandu než Lišku
Triedny? A netvrdil si náhodou, že prekročil tieň svojej triedy? Jediný v triede....čiže najkrajší v triede. Má vlastnú, asi ho v žiadnej inej nechceli...
Nakousl jsi dobré téma, no... zde bych ovšem nedokázal jako ty tu věc tak jednoduše odpálit. Pokud nevnímáš rozdílnou modelovou designovou lajnu třeba v konfrontaci Mercedesu a třeba... Infiniti, pak jsi to s tím pařením dnes přehnal.
Z tebou naznačené problematiky bych to viděl... vlastně stejně jakjo nahoře, koneckonců tam i o tom píši - sjednocená modelová vizáž, individuální akcenty, třídný markanty... není co řešit - MB, BMW, AUDI, PORSCHE, VOLVO. A v omezených počtech modelů samozřejmě též Jaguar a Maserati.
V mainstreamu je to opravdu pro VW na to "skorosto", a co je důležité, nemá konkurenci. Ani v dohledu. A poté, co jsme si přečetli o nákupu Italdesignu je to jasné snad už i v oliva klubu.
Přeshraniční potenci třímá ve Francii Peugeot. Jak to dopadne s "novým" citroenem se (opravdu upřímně) zdráhám odhadnout. Tip mám, no, nerad bych tu byl u těch s vybitejma baterkama za genia (nemyslím to nyní osobně).
dizajnová lajna je sice fajn věc, ale jak píšu výše, ne vždy sedí každý ranec na každou... víme ;-)
třeba tvoje oblíbené BMW. Jak je X5 dokonalá, tak je X1 vobluda (s prominutím). X3 zůstala uvězněna tak nějak napůl cestě.
VW dotáhlo uniformitu (myšleno v rámci designové lajny) asi skutečně k dokonalosti (spolu s Audi). Stejný předek postupně naroubujou na vše od Pola, přes Tourage až po Transportera. Někde to sedí víc, někde míň. Prosím, je to jedna možnost, já raději víc individuality pro jednotlivé modely, ale nikomu nevnucuji ;-)
X3 nikde nezůstala, ve své době předdefinovala "malá" SUV. Dnes jich vidíš na silnicích plno. Včera jsem shodou okolností jel několik km za BMW1, teda musím se přiznat, že jsem se blížil, a říkal si, hergot, co je to za auto, jak to, že nevím... no to bylo asi na 200 metrů :-) Blížeji jsem se už chytil... člověče, nakonec jsem (zezadu)musel smeknout, jak to střihli. A tak nějak pudově cítím, že je v tom aktuál design (5 GT...) tedy za tři roky tu bedem psát ódy...
Neboj se uvádění konkrétných modelů, které považuješ za (i individualisticky v mainstreamu) majstrštyky, vždyť o to tu přece jde, sdělovat názory, postoje. Podívej se dolů na vyměklou Advojku... tam bys přece nechtěl skončit. Tedy já čekám na tvé pozitivní mistrovské příklady automobilek, které to dle tebe táhnou aspoň z toho... osmdesátého patra.
jasně, X3 je už přece jen "starší" kousek, ale chtěl jsem vyjádřit, že není tak nehezká jak X1, ale že má zároveň velice daleko k ultimativní kráse X5
co se týče mainstreamu, tam je u mně momentálně horkým favoritem asi Citroen. Celá paleta modelů nové generace mě zatím příjemně zasáhla - nová C5, nová C3, Picasso/Grand Piccasso. Uvidíme jak dopadne nástupce C4. A C6 se mi taky tuze líbí. A celá tato řada má určité specifický znaky, díky nimž hned víš s kým máš tu čest, ale zároveň si ponechávají dost vlastní tváře.
S frantíků mi momentálně moc radosti nedělá třeba Renault. Ten právě podle mého nasilu roubuje prvky z Laguny III, která je podle mně (a ještě asi 12-15 dalších >:-[] ) supr, na nižší modelové řady. U Megoše to ještě jakž takž prošlo (hatch teda moc ne, ale kombík je fajn), ale Clio tím totálně zmršili. Scénic? Tam někdy ani sám nevím, jestli líbí nebo nelíbí :-)
Ale na obranu VW z mé strany - na unifikaci si vybrali určitě lepší matroš, než v předchozí generaci :yes:
Nějak nechápu, jak může být Mercedes Benz špičkou v oblasti designu. Podívej se na interiér S-Klasse, na některý detaily faceliftů a tak, to na krále není. A jsme u toho, krále není.
Audi a BMW jsou na tom stejně v jedné věci, oboje dokáží potěšit, ale i naštvat. U BMW je to spíš celkovým designem některých modelů (X3, 5 GT) u Audi zase detaily, jako zadek Q5, nebo poněkud rušivé tm. šedé oplastování spodku Q7 a celočerveného krytu zadních světel. Z poslední doby pak nepříliš velká progrese designu A8, ale to bych Audi nutně nevyčítal.
VW a Škoda souhlas. Ale že by Seat byl nějaký designový přeborník, to nesouhlasím. Co ovšem vůbec nechápu, je Hyundai a Kia o patra výš než francouzi (komplet), Opel, Fiat... To si se jen upsal, že? Nepamatuji, že by si tu někde pěl ódu na korejský design, viz třeba Soul vs. Roomster/Yeti, byť Soul je asi to nejlepší, co dokázali udělat.. Citroen dokáže sice klopýtnout, ale ty myšlenky, co do toho vkládá, na to korejci zatím nemohou pomýšlet. Ano, Renault a Peugeot zaostávají, oba trochu jinak, ale ne natolik, aby je designově Kia a Hyundai designově předbíhala. A japonci taky umějí, když chtějí. A v některých modelech chtějí a je to vidět. Zapoměl jsem na někoho? Snad možná Dacia, tam je design podřízen ceně a přesto vzniknul Duster - vypadá dobře.
Mercedes je opravdová špička, nehledej chybičky v jedné kličce na okno, dívej se na to komplexně, na tu designovou představu vtělovanou do jednotlivých modelů a pak zase na tu jednotnost modelů a individualizační jednotlivosti. Nemá to chybu.
Padesáté či sedmdesáté patro... skoro totéž. Já tím chtěl hlavně naznačit ten korejskej pohyb dopředu (vzhůru), a ten je tedy až šokující...
To tady tak procházím a připadá mi, že se zase hádáte jak malí kluci na písku a už vůbec nejde o věc samotnou, ale o to, necouvnout ani o kousek ze svého vysloveného názoru. Nic proti, ale přece nemůžu bagatelizovat design pouze na automobilku, podle mě má každá bez rozdílu některé modely povedené více některé zas méně a je to především otázka vkusu zákazníka. Mj.fotky v článku - lancia - už byly k dispozici na tomto serveru tak před 5-ti léty, takže zas některý z reportérů se probudil. ;-)
Každý máme na design jiný názor, a tak ti ho nebudu vyvracet.
Můj designový mrakodrap bych popsal takto.
Přízemí. Někde do 20. Patra se nachází
Dacia - vlastně sraý a ještě škaredější Renault, Duster možná zaujme zvenku,ale uvnitř to je jako první model Felicie...
Opel, který stoupá jen díky Insignii
Ford, protže jeho auta jsou všechny jen rozměrové variace na Tranzit
Huyndai, ze suterénu ho nedávno vytáhly zaměřené přímo na EU trh.
Kia, které se alespoň se Ceedem povedlo to o ce se huindai snaží.
Peugeot, mno 407SW je asi to nejlepší co se jim za dlouhá léta povedlo a upřímě to zas není takovej zázrak.
Cadilac - ti chlápci už neumí slovo design ani vyslovit.
20-50
Mitsubishi a Subaru prostě nejsou pro Evropany krom novbého dravého Lencru (!ale v sedanu, zadek HB je nechutnej)
Seat- vyčpělý designér z Alfy v Seatu lehce inovuje to co se nosilo před desetilety, i tak výrazný posun k lepšímu.
Škoda- Mno nebýt obnovené výroby původních oktávek tak je o segment níž. Čím větší snaha o design tím větší hnus (Yety) nebo naopak taková bezpohlavní stvůtnsot jako Superb.
WV - Neurazí,ale rozhodně ničím nepoteší. Občas se povede třeba Sportovní Golf, nebo nové Sciroco, klasickej Pašík je taky fajn,ale zbytek ... nerad bych se někoho dotkl.
Chrysler - Ameriak už tak není slavná, natož když se to naředí s Daewoo... vyjímkou budiš Chalanger
Renault - Nový Fluenc, Laguna '98 ve své době...jinak nic.
Saab - ach kde jsou ty časy, ikdyžn nové modely dávají jistou naději.
Mini - Mě se to prostě nelíbí. Je to krabice a styl starého modelu je jen odleskem na novém laku.
50-70
někdy se nezadaří,ale některé kousky jsou naopak opravdu pěkné...
Honda - Za City by měli někoho popravit a to bezmilosti naopak nový Civic nebo CR-z. Někomu se nemusí líbit ten hodně future design interiéru,ale mě to natchlo.
Toyota - RAV4, Starší Celica o legendě jako Supra A80 ani nemluvím to jsou hezký auta, ale běžná Corola, to je k pláči.
Fiat - aneb, co by jste za ty peníze ještě nechtěli. Nové Brávo, Punto Evo, Stylo (HB) ... až bude WV dělat takhle hezký auta pro normální lidi, budu už v důchodovým věku. Naopak starší Multipla, Stylo v kombíku, modré interiéry, z toho by se nejden osypal.
Dodge - Masivní, stylové, americké každým coulem. Ikdyž ten iteriér je taky dost sparťanský.
Nissan- mno tak sporťáky a tereňáky fajné,ale Primera či Prius brrr.
Citroen - Nikdy bych si to nekoupil, ale DS3,C6, C4 Cupé jsou designově zajímavé, sice né načasové,ale hezké. Zbytek...4%
Lexus - hezké, konzervativní,ale na němce to ještě nemá.
Volvo - Takový evropský Lexus...
McLeren- na co design, tady jde o technologie a maximální funkčnost!
70 - 90
Audi - nad doby co začali dávat do masky velkej gril jsou to zvenku krasavci,ale iteriér nic moc.
BMW - ikdyž se mi exteriér, líbil víc satčí, nové iteriéry (hlavně u 7) jsou milým zlepšením.
Jaguár - trpí díly od fordu,ale nové FX to je cumel.
Lancie - osobité, luxusní, hlavně v interiéru by se měl Mercedes hooodně přiučit.
Mercedes - se sme dostal jen díky novým modelům, starší kusy extra vevnitř, to byl doslova hnus.
90-100
Alfa - sportovní design.. tak to má být, co by za interiér 156 dalo trojkové bávo. GT - to je skvost. A nové modely...
Maserati - Málo co je tak nádherné jako Granturizmo.
Lambo - Výstřední, dravé, ne pro každého líbivé,ale takové je holt umění.
Spyker - to je vlatně zakázková výroba
Porshe - Na německé poměry božské, silná tradice jde vidět na všem, což sice brání razantním inovacím, nadruhou stranu ho milujete jako něco co do vašeho života patří od nepaměti.
Bently - to je svébytný styl prný okázalého luxusu který vás oslní.
Rols - Lepší Bently ikdyž v těchle příčkách už není moc kam stoupat.
TVR - Sagaris...další klenot.
Bugaty - To má duši. Ani ybch se nedivil, kdyby výrobní týp po zkonsturování objetovaly přímo nakapotě temným bohům.
TOP
Ferrari od 250tky přes Testarossu, 356, Californi... a pro mě nejsdrcovější záležitost 550 Maranello.
Ktohovie? Ja by som vybral dva, ktoré sa mi páčia:
[odkaz]
[odkaz]
Hlavne Fulvia vyzerá nádherne, tú si viem predstaviť na ceste hoci hneď, aj keď je návrh už starší. :yes:
No ten prvni vypada jako skica nejakeho zacka, kterou stvoril z nudy. A ten druhy je ucinena katastrofa - auto vypada jako srazene zepredu i zezadu, ma dlouhy predni previs. Proste hnus :-( To snad ani neni z Italie :no:
Je videt, ze neni problem nalepit na auto nejake znaky pro automobilku typicke, mnohemm vetsi problem je pizpusobit proporce auta jeho celkovym rozmerum a zaroven tomu dat jakysi akcent (sportovni, nebo luxusni, nebo...).
At nejsme OT: Pokusme se rozlisit dva pojmy - tedy design a vzhled. Zatimco design je vedecky obor, ktery zahrnuje proporce, rozmery, ergonomii a ja nevim co jeste (Avantime by snad mohl doplnit) a hodnoti se jako spravny/spatny, tak vzhled je pouze a jedine zalezitosti pro voko a hodnoceni je proste libi/nelibi. Ten prvni projekt je z designoveho hlediska spatny - ma mala bocni okna, velmi nizkou strechu vzadu a zbytecne mohutnou prid. Z hlediska vzhledu bych ale rekl, ze je docela pekny (na pocatek 90 let). Ten druhy je spatne jak z hlediska designu, tak z hlediska vzhledu. Je designove spatny a vzhledove hnusny. Tak to vnimam ja.
Tak predevsim si pojdme sundat cerveno-bilo-zelene bryle a predstavme si, ze se to nejmenuje Lancia Fulvia, ale treba Hindustan Kometa. Ma dlouhy predni previs, predni kolo je moc vzadu a zadni je moc vpredu. Cele auto na mne pusobi dojmem, jakoby ho autor tvoril odpredku a najednou zjistil, ze uz musi koncit. Linka od predniho svetla dozadu se zveda a vrcholi v oblasti dveri, mi100 aby v oblasti dveri mirne poklesla, pak se zvedla a zase klesla, oststne na to ani nemam moc mista. K celkove hladke karoserii mi nesedi tan zasek pod dvermi, ktery zase najednou konci. A nejak v tom nevidim prvky Lanci, klidne by to mohl byt treba ten Hindustan... Pokud tedy je Fulvia ta vec, co vypada jako nejake CC.
[odkaz]
Psal jsem výše, že se mi Fulvia nelíbí, takže s těmi brýlemi jdi někam ;-)
Přední převis je stejně velký jako u jiných aut, které mají náhon předních kol. Zadní převis opět není nijak hrůzostrašný řekl bych, že oba převisy jsou opticky stejně velké jako například u VW Scirocco [odkaz] . Tedy co se toho týče designový návrh Fulvie se nijak nevyjímá z dané třídy. Ostatní tvé důvody spadají opět do kategorie líbí/nelíbí, protože toto jsou především poznámky estetické nikoliv funkční.
Proto jsem psal "pojdme" ;-)
Predni previs je moc dlouhy a neni na nem nic, co by jej opticky zmensilo. Cela prid je delsi, nez by mela byt a je zbytecne mohutna. V Sciroccu je sedadlo ridice priblizne uprostred delky auta, kdezto v Hindustanu skoro pred zadnim kolem. Ano, jsou to spis esteticke nedostatky, ale vznikly z nerespektovani proporci.
Přední převis je shodný s normálními předokolkami. Sciro je automobil 4místný, tedy sedadlo řidiče být jinde než uprostřed nemůže. Fulvia je pouze pro dva lidi. Tudíž si deasigneři mohli klidně dovolit posunout řidiče směrem k zádi. Tedy stejně jako např. BMW u Z3 a Z4.
Takže trpí pouze tvůj a můj vkus. Proporce jsou v pořádku.
Nech si svoje nadavky pred zrcadlo, ja nejsem tvuj mladsi bracha.
Dlouhy predni previs neni apriori nic spatneho, ale musi ho vyvazovat podobny previs vzadu.
Pripadne musi byt cely komplet tvar karoserie tomuto prizpusoben (Ferrari 348, 355). Kazdopadne auto s dlouhym previsem kdekoliv bude vypadat ve vetsine pripadu dost hloupe. A stejne hloupe vypada pri pohledu zboku nove Bravo, nebo treba 407 a jeste hloupeji ten Hindustan z odkazu. Stacilo jen malo a bylo to opravdu pekne auto, ale takto vypada dobre jen z nekterych uhlu pohledu, z jinych je to hnus.
Jeden za vsechny - Audi TT. Resili stejny problem - pouzili platformu auta s motorem vpredu napric, takze se velkemu prednimu previsu nemohli vyhnout. Zadni previs je pak hodne kratky. Ale podivej se, jak designeri svou praci mistrne zvladli - cele auto pripomina buldoka, je nakrcene na predek a pripravene vyrazit. :yes::yes: Jak uz jsem napsal vyse: Je videt, ze neni problem nalepit na auto nejake znaky pro automobilku typicke, mnohemm vetsi problem je pizpusobit proporce auta jeho celkovym rozmerum a zaroven tomu dat jakysi akcent (sportovni, nebo luxusni, nebo...).
Zadek by šel, je z něj cítit Lancia, ale bok a zejména předek? Ta světla by mohla být i na sporťáku od Dacie. Je to moc jednoduchý. [odkaz] Další věcí je, že já vnímám Lancii přes jiné modely, ale když to vyslovíš, vybaví se mi Lybra kombi, Aurelia kabrio a Delta v barvách Martini. Pak ještě Stratos. Ale Fulviu jsem si musel vyhledat. Stará Fulvia je podobná Alfě Giulia Sprint nebo GT 1300 Junior. Jinými slovy, raději jinak. To ta skica 4dv. kupé, která má podobná světla Lybře resp. MB CL, nízká okna... To by byla krásná konkurence pro CLS i XJ.
S tým sa nedá nesúhlasiť - s výnimkou tej Fulvie. Objavila sa, a zase zmizla, všetky ostatné modely, ktoré si menoval, boli sériové, no, možno ešte ten Stratos, ale to bolo auta tak trčiace z davu, že nie je možné opomenúť ho.
to první je dobré na první pohled. na druhý pohled zjistíš, že designer jak si nebral v potaz, že v tom autě musí někdo jezdit a zapomněl jí udělat kabinu.
To druhé by bylo vynikající! Tak před patnácti lety..
Jasne, je to skica - ale ten nápad tam je, škoda ho nerozvinúť. Fulvia vyniká decentnými umiernenými tvarmi, voči tým vyšklebeným príšerám, čo dnes mnohé automobilky produkujú, je to ako pohladenie.
Hanbit se netřeba, ale ta skica už vypadá okoukaně. Ale co já vím. V každém případě už to tu dávno mělo být, nebo se to chystat třeba na podvozku Julči.
V tom sa zhodneme. Ona každá štúdia z minulosti by už dnešným okom potrebovala trochu vylepšiť. Každopádne ale potenciál v nich ešte je. Škoda, že ostal a ostáva nevyužitý.
zajímalo by mě jak starý.
Tyhle nápady budou muset soudruzi asi rychle někam založit, neb Lancia bude úzce propojena s Chryslerem...
Velká Lancia bude upravené 300C; malé Lancie budou zas Chrysler a něco mezi bude společný vývoj.
A aby to bylo prodejné v USA i tady, tak to musí mít z každého něco...
Takže i něco z us stylu - jinak to tam nikdo nekoupí.
Tak tak.
Lancia může Chrysleru pomci s interiéry, a pokud by byla elektronika třeba od marelli, tak by se vyřešili dvě největší mouchy Chryslerů.
A pokud se podaří udělat dobrý design, mělo by to mít úspěch...
Fiat má dobré malé motory (R4) + naftáky, Chrysler má ted nové V6 a legendární V8 HEMI.
Každý má co anbídnout, záleží na schopnostech vedení jak to dotáhnout.
Kdyby měl být svět tvořen pouze konzervativními vozy, založenými na pozvolném evolučním vývoji jejich designu, byla by to nepředstavitelná nuda. Pro světový styling jsou tedy vozy Lancia (produkční i koncepční) zcela nezbytné.
Ja nemusim, nejsem designer. Jsem konzument a proto muzu kritizovat, i pokud bych nic nevytvoril. A momentalne se snazim diskutovat a s tebou to nikam nepovede ;-)
Lesk a bída. Lancia to asi brzo zabalí, chce to něco víc. Design těch konceptů výše zobrazených těží z kvality detailů, které by se v sériové podobě stěží objevili. To 4dv. kupé ve 2. řádku vypadá pěkně, to ano. Ale chce to stavět auto rovnou do produkce, nebo téměř. A tam zabodovat. Při cenovce Lancií to nebude jednoduché tvořit zisk. Tak jako v 19. a 20. století se naděje (snad) skrývá za mořem.
A asi nejen Lancia. To, co predvadi Alfa Romeo je posledni dobou kycovity hnus, ktery mi pripomina zprohybane nesmysly od Opelu a Fordu... O Fiatu je skoda :-) mluvit, snad mozna GP jeste ujde ale jinak je videt, ze slavna italska skola je v megakrizi a uz nestiha ani na korejce. Jsme zvedav, kdy padne Ferrari. Mozna jeste Lambo ma nadeji, jsouc v nemeckych rukach.
Nesouhlasím, tedy s tím Opelem. MiTo ujde, ale Giuletta je prostě jen další variací na ohrané téma. Fiat jde, byť facelift Punta se mi nelíbí. Ale Bravo je docela pěkný a to nový Doblo je velice zajímavý a svým způsobem hezký, byť na tom má hlavní zásluhu hlavně předek. Ferrari, to nepojde. Na design určitě ne. A Lamborghini v rukou koncernu zcela jistě ne.
Bravo neni pekne, chtel bys ho mit pred barakem a kazde rano do nej nasedat? Podivej se na ten predni previs, zadni svetla a trapne male blatniky v bachrate karoserii... Doblo netaha prodeje, pokud nechce Fiat designove chcipnout, mel by zamakat. A Ferrari? Byvaly doby, kdy se na jeho adresu dala pouzivat slova jako "krasne" nebo "nadherne". Dnes sice Ferrari vypadaji jakoze jedou 320 i kdyz stoji zaparkovane pred kavrnou, ale nadherne nejsou. Je tak?
Nemusis se stydet (ja ani o stydeni se nic nepsal), jde o to, jestli byses tesil az ho zase rano uvidis, sahnes na kliku, poslechnes si klapnuti oteviranych dveri, s lehkym zasustenim se zasunes do sedadla, vyklapnes klicek, zasunes, otocis, nechas doznit barevnou hudbu doprovazenou bzucenim cerpadla, ktera te pripravi na ten vybuch... Pak zatlacenim palcem proti ukazovacku otocis klicek, starter stekne a motor prozene autem vlnu 4(5, 6, 8, 10, 12 jak kde)valcove euforie... Pak jeste chvilku hladis pohledem palubni desku, ovladace... Mezitm rucicka otackomeru klesne na volnobeh...Polozis ruku na radici paku, zatlacis jen tak aby zapadla kam ma a jedes... Jo, ja bych klidne jezdil i v Trabantu, mam auto a ritualy kolem nej rad. Na Bravo bych se ale netesil. Nema stavu. je nepovedene. :no:
Řeknu ti to asi takhle, bud bych se mohl těšit do jakéhokoliv auta kvůli tomu, že můžu jet, to je jedna alternativa. Nebo se pak můžu po omezenou dobu těšit do auta proto, že se mi aktuálně líbí, ale za určitou dobu zevšední, přestane vonět novotou a po splacení leasingu půjde do *. A nebo se můžeme bavit o autech přes 2 mega. ;-) Bravo bych zařadil do první skupiny. Pěkný, aktuální, ale usedlý design, žádná složitá technika. Fiatka na každej den.
Čtu si to tady od těch jedenácti už poněkolikátý, je to fakt lepší než kdejaká americká komedie. >:D
Prej design dneska definujou MB, BMW, AUDI, VOLVO a...JAGUAR dokonce, >:D >:D
Tohle dostane asi každýho, vyjmenovat nejkonzervativnější automobilky napříč celým spektrem. :yes: >:D >:D
Ale fakt dobrý, den před tím, než si tam půjdeš hodit svýho Paroubka alespoň něco pro zasmátí. :-)
Netlač ten smích přes svý slepý střevo, uvolni závit a pokus se napsat něco pozitivního, tedy nikoliv tu negativní křeč.
Já už vypsal pohled na věc. Nyní je řada na tobě. Buď si jistý, že tu řada kolegů, včetně mně čeká :-) na to, co zplodíš. Můj tip je, že tu budeš kolem jen štěkat, ale napsat něco pozitivního nedokážeš.
P.S. Pokud se budeš snažit dostal Fiat 126 do stého designového patra, tak to si radši kup dva metry konopnýho provazu, bude to méně bolet... >:D;-)
S tím definováním designu je to poměrně sporné a rozhodně to nelze jednoznačně vyjádřit. Na to je potřeba nemalá diskuse, neboť design v praxi nedefinují jen prémiové, případně sub-prémiové, automobilky...
Tak impotence Fiatu je až děsivá. Fulvia měla dávno jezdit, proboha! Copak nešla použít platforma Grande Punta, neb zhruba tak velkou si Fulvii představuji, no, asi to nešlo... ;-\
Jo pravda pravda, mohla ty být výborný stylovka, která by na sebe minimálně upozornila okolí, které ani netuší, že nějaká Lancia existuje. Určitě by ten model celou značku v očích lidí pozvedl a následně by mohla mít otevřenější náruč u zákazníků, než nyní.
Já bych naopak čekal, že to bude víc než JEN stylovka, kterou je vlastně každá Lancie. Přece to nebudou dělat jak u Opelu, kteří stavěli MPV na podvozku z HB. Fluvia by si zasloužila třeba zmenšený podvozek z Alfy GT nebo Spidera. Strašně mi chybí auta s nízkou hmotností, a velkým rozovrem a šířkou.
Mám Kappu, na courání po městě je toho auta vyloženě škoda. Chtěl bych něco o stejné šíři a prostoru pro řidiče,ale aby to nevážilo dvě tuny a stačil tomu třeba jen 1,4T-jet. Na převoz nábytku či televize jednou az rok nepotřebuju vlastnit kombi a v autě jezdím povětšinou sám, to ale neznamená že se hodlám mačkat jako v Puntu,Huynai Cupé nebo BMW Z3.
Tak lidi, z tohohle auta mám smíšený pocity. Na jednu stranu se strašně těším, páč mám rád velký auta a jsem moc rád, že nakonec bude nástupce fenomenálního Thesisu, na druhou stranu se bojím, aby to fakt nebyl jen Chrysler 300C se vším všudy, pouze s logem Lancia místo Chrysleru. 300C se mi nelíbí vůbec, nemám to auto rád. Jak to vidíte vy ostatní s nástupcem Thesisu?
Globalizácia je mrcha, ktorej asi nikto neutečie.
Podľa mňa by nástupcom Thesisu mal byť...Thesis. Luxusná jachta medzi turistickými parníkmi, noblesa a duch histórie.
Jo tak to asi vidíme podobně.... něco takového by bylo vhodné a ideální, ale v současnosti asi ne moc reálné... zajímalo by mě spíš, co si myslí ostatní lidé, jaký bude reálně nástupce Thesisu?
Bude to 300C s trošku pozměněným designem maximálně..
Smůla no :o))
Zvykejte si na ameriku :-)
Je to totiž značný problém fakt - což uznalo i vedení fiatu, že značka Chrysler - má - mimo italský trh v řadě evropských zemí asi tak 5x lepší zvuk a povědomí než Lancia.
Takže samostatný model rozhodně nečekejte, na to nejsou peníze, navíc nová generace 300C je ve výrobě a obejví se v létě příštího roku jako 2012 model...
Těšte se :-)
A můžete se těšit na další super modely, třeba na Journey a Voyager pod značkami Fiat a Lancia..
A navíc veškeré V6 benznínové motory v rámci koncernu Fiat by měli být jen a pouze Chrysler V6 :o)
S novými motory Chrysler Pentastar V6 to bude lahůdka
Ještě by to chtělo nějaký slušný V6 diesel.Tam se může Fiat předvést....
8 mi stupnový automat bude dle všeho od ZF.
Třeba taková Kia neměla ještě před pár lety taky moc dobré povědomí u lidí a podívej se dnes.... Lancia na tom není dobře, ale určitě bych jí jako značku nezatracoval....
Jinak co se týče toho 300C, ano dobře, jsem smířenej s tím, že to bude mít podvozek, možná i celou techniku současné 300C, ale zajímá mě právě ten design, jestli to bude alespoň nějak navržený pěkně "po italsku", nebo fakt jen klasický 300C s logem Lancia...???!
Já se teda "technologií" Chrysleru bojím. Vždyť donedávna používaly podvozky od MB z devadesátých let a Motory(malé) berou od Fiatu. To spojení nevěstí nic dobrého pokud se do toho neuboje nějaká evropská technika. Podle mě FIAT nemá v paletě žádný vhodný motor, ze spodu končí 1,9biturbo a pak tu máme jen samé sportovní žrouty (2,4JTD to je už dědula) Právě kvůli motorům jsem svou Kappu za Thesis nevyměnil, kdybych si do ní mohl nacpat 2,7CDi z MB Eclasse vrněl bych spokojeností. FIAT prostě nemůže nabídnout podvozkovou platformu ani motor pro tak velké auto aby se zařadilo mezi Éčka/eSka A6/8 BMW 5/7 takže očekávám, že ikdyž bude nová Thesis možná skvostným dílem designu, neprosadí se na trhu ktůli technologiím. Jinka u nového 300C je běžné že po cestě Znojmo Praha zakotví 2x v servisu, což mě naplňuje obavama. Navíc v nějakou renezanci moc nevěřím, když se Alfa nerozhoupala ani s modelem 169,což je víc než smutné. Tam by výkoný benzín 3,0 hezky pasoval...v TS se Selespeed a Q2
[odkaz]