Lancia: Nové designové návrhy na firemním webu
V galerii nalezneme například návrhy starších studií Fulvia a Granturismo Stilnovo, které pocházejí z roku 2003 a dočkaly se realizace i oficiálních představení na autosalonech. Sportovní sedan je pak sice datován rokem 2005, stejně jako zbylé snímky je ovšem zveřejněn poprvé.
Fotografie představují automobily různých kategorií. Zaujme několik návrhů kupé klasických i méně tradičních tvarů. Jeden vůz připomíná letošní ženevský koncept Betone Pandion, ten je ale postaven na mechanice sesterské Alfy Romeo.
Najdeme zde ale také malé automobily, jeden futuristický a druhý přece jen reálnější, dokonce v různých tří- i pětidveřových provedeních. Sama automobilka uvádí, že jde o skici možného nástupce nejmenší řady Ypsilon. Současná druhá (včetně hranaté Y10 pak třetí) generace je na trhu již sedm let.
Jak bude příští provedení vypadat a zda nabídne i praktičtější karoserii se dvěma páry bočních dveří, to zatím nevíme. Vzhledem ke kapitálovému propojení koncernů Fiat a Chrysler a zájmu Američanů o malé vozy by nový malý model mohl nést za oceánem logo Chrysleru.
Všechny návrhy pocházejí z firemního stylistického centra a většina zobrazuje auta se sportovním nádechem. Ten moderní Lancie ztratily, neboť jsou orientovány v rámci portfolia značek Fiatu spíše na luxus. Firma s dlouhou tradicí, která se tolik proslavila na závodních okruzích a zejména na tratích rychlostních zkoušek, by se určitě měla k výrobě takových vozů vrátit.
Sázka na spojení Lancia-Chrysler potvrzena
Dubnová konference vedení Fiatu pro investory podhalila plány pro značku Lancia v následujících čtyřech letech. Dalšímu působení značky na poli luxusnějších modelů má pomoci spojení s Chryslerem, který má podobnou úlohu v rámci americké skupiny.
Prvním plodem spolupráce bude nový sedan s pohonem zadních kol, odvozený od Chrysleru 300C. Konvenčního uspořádání pohonu se Lancia vzdala před dlouhými 40 lety, kdy byla ukončena výroba typu Flaminia, přeznačená verze 300C tak bude znamenat alespoň v tomto smyslu velký návrat.
V roce 2011 také přijde upravená verze aktuální generace MPV Grand Voyager, která se stane přímým nástupcem Lancie Phedra (zcela nová generace přijde v roce 2014).
Další novinkou naplánovanou na příští rok je nový Ypsilon, z ekonomických důvodů postavený na podvozku Fiatu Panda a vyráběný v polských Tychách.
Deltu, nekonvenční kombinaci hatchbacku a kombi, nahradí v průběhu let 2012 a 2013 hned tři karosářské verze nového modelu nižší střední třídy. Na výběr bude klasický sedan, kombi i hatchback.
V roce 2014 pak přijde i sedan střední třídy a podobně velký crossover.