Anketa je to sice hezká, hlasy dávají novináři, většinou k motorům z aut, co zrovna testují do ankety auto roku, nebo jako nový model. Těch pár kilometrů se zajetým motorem toho moc o kvalitě a celkové použitelnosti motoru moc nepoví. Proto se taky můžeme dočkat nepovedených voleb, jako je honda IMA, nebo Fiat 0,9 twin air, koneckonců 1,4 TSI zrovna taky není žádná vypalovačka. Nakonec čas ukázal, že motory BMW se dají nazvat motory roku i po třeba 5ti letech provozu a 100 tis. km průběhu.
S přivřením jednoho oka umí diesely, kupříklad 1.5D nebo 2.7 HDi byly motory, na které konkurence neměla odpověď. Ale kde je nějaký opravdu dobrý benzín ?
Na motory 1.6 z řady Prince jsem samozřejmě nezapomněl - zrovna včera se jeden majitel P308 na fóru o autech bezradně ptal, proč mu to často jede jen na tři válce. Zkusím jej potěšit informací o vítězství toho motoru v novinářské anktetě ...
Abych jen nekritizoval, jako zajímavou považuju šesnástistovku starší řady TU v C-Elysee/P301, na kterou nemá lowendová konkurence Dacie či Škody žádnou odpověď.
To mluvíte o "CELKOVÉM VÝVOJI" - kdy se snižuje kvalita "všeho" ;-)
Což ale nic nemění na faktu, že je to již roky NEJlepší motor své kategorie..
..pokud hledáte (konstrukčně předimenzovaný) "držák" (jaký v příští generaci nejspíš už také NEbude) tak třeba 1.4 HDi :-)
Myslíte ty historické 5ti stupňové v levných modelech? Ta opravdu stojí za.. ;-)
PS: Ale již pár let je v nabídce patentovaná 6ti stupňová "dvoukuličková" velmi přesná manuální převodovka - třeba s 1.6 THP 200 PS je to "dobré spojení" (povedený motor + povedená převodovka :yes::-)
Proč by své FAMÓZNÍ řadové 6ti válce (které jsou pro redakci auto.cz "ZBYTEČNĚ MOC") mělo BMW "řešit" s Citroën(em? :-)
A V8 už vůbec ne - Citroën vždy "končil" na 6ti válcích - včetně současné C5 - ta "stihla" mít ještě jak BENZÍNový tak DIESeLový V6 3.0 - do budoucna už (bohužel) budeme jen "downsizingovat" :-|
PROČ by PSA mělo "pomáhat vyrábět motory BMW"? :-)
PS: "Stačí" že roky odebírali 1.6 HDi a dnes mají "společný" (ve Francii vyráběný) 1.6 benzín - již roky NEJ motor své třídy ;-)
Čím si zasloužila nálepku "nepovedená volba" technika Honda IMA? Praskají válce? Rozvodové řetězy? Dochází u nich k náhlému poklesu výkonu? Ztrácejí akumulátory výrazně kapacitu ve studeném/horkém počasí?
Jinak tahle anketa je k smíchu - opravdu už dneska nezaslouží ocenit žádný atmosférický motor? Co Mazda Skyactiv? Očekával bych také dieselový Honda 1.6 i-DTEC. Opravdu nemá ani na první šestku? A kde je Nissan 1.2 DIG-S? :-O8-s:no:
Nissan 1.2 DIG-S je určitě POVEDENÝ motor (navíc používající "pokrokové technologie" - jedno z kritérií ankety) ale zdá se že se opravdu NEvešel.. :-|
Mazda Skyactiv se sice nedostala na 1. místo, ale v anketě "boduje :yes::-)
Dnes se atmosferické motory vpodstatě již NEnabízejí - Mercedes V8 6.3 AMG "boduje" ale již roky...
NEřekla bych že "nikdy nehrály"! (možná v poslední době kdy jsou "in" maličké downsizingové motorky a ne pořádné točivé atmosferické - dříve doména právě motorářů Honda (příští rok by mohl "zabodovat" nový 1.6 i-DTEC :yes::-)
PS: Anketu (ve svých kategoriích) v průběhu let ZVÍTĚZILY (a to nemluvím o "jen" finálových umístěních) tyto motory Honda
- 1.0 IMA (Insight)
- 1.3 IMA (Civic)
- 1.8 (Accord)
- 2.0 (S 2000)
- 2.2 i-CTDi (Accord a další)
Děkuji ;-)
PS: NEmám ho zdaleka takový - je to spíš "shodou okolností" oblast která mne "zajímá" :-)
PPS: A (další) shodou okolností byla Honda první vůz co jsem měla (k narozkám dostala) a (ještě další) shodou okolností byla (jiná) Honda první vůz kterým jsem je(zdi)la nad200kilometrovou rychlostí ;-)
A kolik máš zkušeností s motory BMW nebo aspoň s 1,6 co používá PSA, že máš tak zasvěcený názor? Já najel s 320d 146 000 km, 535d 278 000 km a s MINI Cooperem S 167 000 km. Vše bez větších problémů. Teď mám 335i a po nějakých 47 000km zatím bez problémů.
PS: Proč autoškola nemají BMW? Ze stejnýho důvodu proč nemají Bentley.
Uvědom si co píšeš. Označuješ ho za fandu jedný značky a sám tu tlačíš hlavně tříválce od škody a škodu jako takovou. Navíc napsat, že škodovácký mechanici nemaj do čeho píchnout, to chce hodně odvahy. Ty škodovky musí bejt dokonalý vozy, že se vůbec nesypou. Proč škoda není nejprodávanější na světě? Já ať přijedu do jakéhokoli autorizovaného servisu škoda, tak mají vždycky plno.
No já nevím, já jezdím do škoda servisů i s VW :-) To víš, když myslíš nějakýho odborníka na vesnici co má na černo diagnostiku.. tak se není čemu divit, takových lemplů znam dost.
Kdybych věděl, že jsi škodováckej troller tak vůbec nereaguju. Ale uvedu věci na pravou míru, kdyby to někoho zajímalo.
Pokaždé když jsem si vybíral auto, tak jsem obešel showroomy snad všech značek, které nabízeli auto dané kategorie - tzn. Audi, Mercedes, Jaguar a kdysi i Alfa Romeo. Proto jsem měl chvíli i Audi A4, kterou jsem ale prodal asi za rok a půl, protože se řídila jako Ford Transit. Nemluvě o dvou Land Roverech, které jsem koupil do rodiny. Tudíž je tvoje dedukce špatná.
A servis, pneu, palivo, olej atd? Vždycky jsem si zaplatil servisní balíček na 5let a 150 000km, takže jsem jen měnil spotřební záležitosti jako právě kapaliny, destičky atd. A s danou spotřebou pneu a paliva člověk počítá, když si dané auto kupuje. jediný problém byly rozvody na Cooperu S, ale to byl první a poslední problém, který navíc spadal do záruky, takže jsem nic neplatil a druhý den bylo auto doma. O pneu a palivu snad nemá cenu se bavit, protože zaprvé - BMW je posledních cca 15let špička co se týče spotřeby v dané kategorii a za druhé - auto si kupuju s vědomím jeho spotřeby, jak pneu tak paliva.
Prosím tě.
Atmosférické benzíny nemají obvykle vůbec žádné problémy a najedou bez problémů několik set tisíc km.
Jinak autoškolu s BMW jsem ještě neviděl. V Praze to nemůžu vyloučit.
Ja bych chtel videt, jaka je prumerna cena vsech bmw co jezdi na nasich a slovenskych silnicich. Myslim, ze to bude taky par eur. Ale pojdme si spolecne myslet, ze ridime prestizni vuz, aspon je sranda. Chtelo by to u bmw neco, co by melo punc vyjimecnosti. Bohuzel prumerna cena i vek vsech tech bmw co jezdi na nasich silnicich radi tuto nemeckou znacku ndo stejne prumernosti jako je treba peugeot. Takze pro me je bmw ve finale taky nezmysel za par eur. Nic za cim bych se otocil, jestli si rozumime.
Taky by mě zajímalo jak si přišel na to, že motor z BMW vydrží ve městě sotva polovinu. Taky mi přijde trochu na hlavu názor, že motorem roku by (zřejmě) měl být motor co prostě jen nejvíc vydrží. Nebo tedy vydrží hodně při zacházení v autoškole.
Tahle anketa je velká šaškárna, je to o ničem.
Motor, který to vyhraje by měl mít vlastnosti:
- technická vyspělost
- inovativní prvky
- spolehlivost
- dobrá kultura chodu
- příjemný průběh kroutícího momentu pro příjemnost jízdy
- spořivost
- atd.
Ale samozřejmě že to není "šaškárna" (byť dříve možná opravdu bývala "lepší"). Chce si to projít KOMPLETNí výsledky (které letos redakce - zcela NEpochopitelně - NEzveřejnila!
Výsledky v (jednotlivých) kategoriích docela "sedí", kde je "problém" je určení toho NEJ motoru = což se dělá jen a pouze POČTEM BODŮ = motor který DRTIVĚ porazí ostatní ve "své" objemové kategorii (jako Ford 1.0 EcoBoost) tak prostě nasbírá nejvíc bodů = zvítězí i celkově (což maličko "bubost" JE ;-)
Hele ta tvoje intuice je k *, lebo BMW motori vydrži všade. A vieš prečo autoškola nema BMW? Asi sa pozri na cenu 1čkoveho BMW a Fabie a hned pochopíš prečo >:D
BMW je proste BMW od motora po posledný šroub proste radosť a kto nemá nepochopi a ten čo ma sa rad usmieva na tymito blabolmi >:D
>:D Tak to jsi me pobavil. Radost je poslouchat vrzajici zadni napravu, radost je vymenovat v zaruce xenony protoze proste praskly. Radost je poslouchat vrzajici strop, oblozeni ve dverich a sedadlo. Radost je si sahnout na do prstu rezajici svar na pacce blinkru. To je radost od prvniho do posledniho sroubku. Jinak nemej mi to za zle, ale jses fanatik do bmw, coz vylucuje jakoukoliv komunikaci na urovni fanouska do aut. Tak se nezlob ze nebudu reagovat.
Jeste pro rejpaly, bmw je standardni auto s programove nastavenym setrenim na vsem moznem. Pokud budu nekdy v budoucnu bmw menit bude to znovu bmw protoze jsou to skvela auta. JEDINE co mi strasne vadi je fanaticky pohled na bmw jako na nejakou modlu. To je tak strasne ale tak strasne neobjektivni, je to extremni deviace od reality. Auto.cz je pouze o fanaticich, kazdy si vyzdvihuje tu svou znacku a to nema se zajmem do aut co delat. Podivejte se treba na Kylie a jeji ubohou a trapnou nenavist k audi. Skoro az lituji vsechny ty inzenyry v audi, kteri vyvijeji neco noveho, aby to mistr sveta Kylie poslala ihned nekolik let zpatky za to zde mastu.bovane bmw.
K ankete. Naprosto pravem je bmw pravidelne na mistech vitezu. Ten motor, co mam ja je sice hlucnejsi nez v A6, ale je pruznejsi a ma lepsi spotrebu. Je to spickovy motor a ja verim, ze jednou nasetrim korunky na Bmw m5
ja mam e46 320d žiadna naprava a tebou opisovane veci nemam a poznam vela ludi čo maju BMW a tiež bez problemov! Fanatizmus? Ano som fantaik do toho auta, lebo si ma ziskalo všetkym a neboj skušal som aj iné a žiadne ma tak neoslovilo ako BMW. Tak čo na BMW može vadit? Tvrdo nadstavený podvozok a na čekych či slovenských cestách su tie rázi dost silné (počutelne v kabíne). problem so xenonmi som tiež nepočul, ale možno sa tento problem u niektorej rady objavil. Jediny problem su elektricke okienka kde dosť často vyskakuje uchopenie lanka a pri zauzleni je potreba vymenit celí systém, ale radšej mat stýmto problém ako z napravami či motorom!!! a rezajicich veciach nič neviem ja stým problem nemam.
Hezkys to napsal.
Z toho fanatismu se dá dotyčný vyléčit, stačí v tom BMW strávit nějaký čas a člověku dojde, že je to sice skvělé auto, ale má problémy stejného rázu, jako jakékoliv jiné.
No já jsem měl několik BMW a nikdy jsem neměl žádný problém, do servisu jsem jezdil jenom na běžný servis. Pravda, byly to auta do 100 tkm. Ale s Audi už jsem zažil servis i ve 40 tkm. Hadička s přívodem vody k zadnímu stěrači praskla a zalila zesilovač, výměna 25 tisíc /nějaká lepší hudba/.
To, žes neměl problém ty, neznamená, že ho nemá nikdo.
To jistě chápeš.
Jde mi o to, že jakmile po X Škodovkách, nebo Fiatech, nebo jiných mainstreamových autech koupíš BMW, tak tak nějak podvědomě očekáváš až fascinující kvalitu všeho, co je vidět a čeho se lze dotknout. Ale BMW v tomhle zase tak moc neboduje.
Osobně jsem v jeden den zkoušel Tiguana a X1 a ten Tiguan - byť jedna z nejlevnějších verzí a navíc v akci - byl proti dražší X1 minimálně v interiéru doslova luxusní.
Fakt je, že při jízdě už to bylo trochu jinak...
Prave, že čakaš viac a dostaneš viac... Tiguana porovnavaj s X3 a nie z X1 a potom pocitiš ten rozdiel >:D VW take auto ako X1 nemá.... A keď sadneš po fiatoch a škodovkach do BMW, tak len * nepozná ten rozdiel >:D
Tak hlupáčik najpr si zisti kde sa motori vyrabaju a potom tu šír nepravdy!!!
[odkaz]
žiadne motory BMW sa v čiíne nevirábajú a to je FAKT to nieje VW, kde im čina už ukradla technologie!!!
Skús BMW a potom pochopíš čo to je za auto, ale zakomplexovany hlupáčik ako ty vo Fóóóbii to nikdy nepochopí. A jedna autoškola v Prievidzi na BMW dokonca jazdí ak by si chcel vyskúšat :D
hele BMW vyrába v Číne autá ako X dalšich automobiliek pre činsky trh a nie pre europsky. Vieš doviezť niečo do Číny je sakra drahe, ale to hlupáčik ako ty nevie >:D
A prudič s pocitom menej cenosti sa tu predvadzaš ajurat, len a len ty >:D A bez akejkolvek podloženej informacie tu hadzeš *, aby si si vyliečil svoj mimbrák :*)
Uvědom si, jaký kontroly probíhají při přebírání výrobků. Myslíš, že si BMW nechá vyrobit čínskou kvalitu? Každý kus musí splňovat daná kriteria kvality. A za další, kdybys viděl jaké technologie mají číňani ve strojírenství.. spousty firem v evropě by závidělo ;-)
EcoBoost je něco, jako nová technologie v Iron Menu, říkáš si, Sci-Fi - ano, ale je to budoucnost.
Stejně tak jako EcoBoost, motor kterej je velkej jako A4 papír, tak nízký třetí, nadčasová technologie né nadarmo se šli poptat na věci inženýři z MB.
Určitě bych doporučil vyzkoušt EcoBoost, velmi mě oslovil 1.0 a 1.6, z 1.0 jsem velmi překvapen nevěřil jsem tomu a ani nepoznáte že máte pouze " čtvrt " válec.
motory umelo, umi a umet bude. O tom zadna.
Jen mi jaksi v tom vyctu chybi motor Honda F20C - Honda S2000 AP1.
Proc? Protoze tenhle motor drzel nekolik let svetovy rekord ve vykonu na valec v rade atmosferickych motoru. Tenhle rekord prekonalo az Ferrari se svym skvostem jmenem 458 Italia..
Mně NE - byl to NEJlepší motor své kategorie (do 2 litrů) v letech 2001-2004 (?) dnes už jsme zas "jinde" (neříkám že vždy ve všem a jen "dál" :-)
PS: Dnes je prostě NEJlepší pohonnou jednotkou do objemu 2 litry motor BMW N20B20 135 rsp. 180 kW ;-)
Dvoulitrovy ctyrvalec s turbinou umi kde kdo, mila damo. Slaby argument..trebaze se jedna o jednotku od BMW.
Jasne jsem napsal, ze rekordni vykon na valec v atmosferickem motoru prekonalo az Ferrari s modelem 458 Italia.
Dvoulitr s vykonem 179kW proste nemel konkurenci a to, mila damo, mluvime o motoru z roku 1999!
Možná PROTO jsem, milý pane, napsala (to) "dnes jsme jinde - neříkám že vždy a ve všem dál" ;-)
Popravdě já bych letos NEocenila 2 litr turbo BMW (není špatný, má ale svá "ale" = proto mají v München připravenu jeho další generaci) a upřednostnila 2.0 Turbo 203 kW/353 Nm od Cadillac - neb "dvoulitrovy ctyrvalec s turbinou umí - možná - kde kdo", ale někdo LÍP a někdo HŮŘ (stejně jako to bylo u těch atmosferických.. :-)
PS: Jezdila jsem s atmosferickým 2litrem sice "jen" se 123 kW (v druhé polovině 90tých let) ve voze nižší střední = (jakž takž) VÍM o čem mluvíte ;-)
PPS: A že prý "není špatný" (skoro POSLEDNÍ atmosferický "Mohykán") V8 6208 cm3 od Mercedes AMG [odkaz] - jsem někde slyšela.. :-)
Novinar hodnoti auto, nie motor - takze tato anketa hovori viac o autach, ktoresa novinarom pocas kratkeho testu pacia.
Ako je mozne, napr. ze titul dostane ten isty motor 2x po sebe. To je inovativny dva roky po sebe? Nie, bol namontovany v novych autach - takze novinari hodnotili auto, nie motor.
Druha vec je, ze ak chcem hodnotenie kvality motorov, posledny, koho sa budem pytat, je auto novinar :-)
Tu sa hodnoti, len a len motor a ked vyhra dva roky po sebe, tak nikto neprošiel z niečim lepšim to da rozum. Každa anketa je spochybnitelna ked budeme hladat detaily!!
NEsouhlasím! :-|
Tedy s tím OMYLem v podobě 1.4 TDi ano (však už se dál/později také nijak NEumístil) - ale jinak je to spíš NADprůměrná anketa (že "sleduje" dnešní - srdcím "pravověrných" autofandů spíš NEvyhovující - trendy, to je jiná věc..
PS: Myslím že za těch 14 (nebo kolik) let (co funguje) se na většinu výsledků LZE (docela) "spolehnout" (a finálová 6tice většinou opravdu představuje to co má - NEJlepší motory své kategorie
PPS: Trochu NE"smysl" je "celkový vítěz" daný (vlastně jen) nejvyšším počtem bodů - to nic neříká + navíc určit zda je celkově lepší famózně povedený malý litrový motůrek zaměřený na nízké emise a spotřebu nebo sportovní V8 s DRTIVÝM zátahem je..
..nemožné? ;-)
Pokud jde o technická řešení, tak ten osmiválec je na tom vždy "o level výš" než ten litrový motrůrek a to proto, že oba musí plnit STEJNÉ emisní normy. Osmiválec to má těžší v tom, že při homologačním měření emisí s sebou tahá těžší auto a mnohem déle mu trvá zahřátí na provozní teplotu.
Těch omylů je v anketě víc. Třeba rekordní vítězství motoru Twinair v celkem čtyřech kategoriích (ročník 2011).