Mě se líbí obě auta. Na fotkách Lexusy vypadají divně, ale když u nich stojíš, tak je vše jak má být a dost často to působí i harmonicky, viz. Lexus NX.
Tak já hlavně nechápu, proč tam místní redakce nepřevzala ty vizualizace z původního článku v Autocaru [odkaz] a vycucala si z prstu 3 roky starej koncept LF-NX, ze kterýho se stal momentálně prodávanej NX. [odkaz]
Todle samozřejmě nemá s tim novym SUV nic společnýho, nevim, proč to sem dali, když v tom přepsanym článku je úplně něco jinýho.
nástupce opět převezme platformu a hybridní pohon z Toyoty jako současný CT200h, tak to mohou rovnou zabalit. Špatné prodeje CT200h nebyly zapřičiněné vzhledem, ale kvůli pohonu. Skutečnost, že zdrhnou od kompaktů k SUV to nezachrání.
Podla Internetu by LF-SA malo nahradit CT200h, ale akosi vsetky stranky zabudaju na to, ze CT200h je o kategoriu vyssie, nez kam mieri LF-SA. CT ma rozmery (d4,3m x s1,7m x v1,4m) a LF-SA (d3,4m x s1,7m x v1,4m). Takze, ak by sa tak malo naozaj stat, muselo LF-SA by narast.
Skor si myslim, ze AK vobec nieco nahradi CT200h, bude to braska modelu Toyota C-HR. Ta ma totiz rozmery +/- rovnake ako CT. Ostatne, nebolo by to prvy krat, kedze CT200h je vlastne Prius.
Situace Lexusu v Evropě je celkově zajímavá a problémem ani náhodou není jen CT. Prakticky všechny tradiční řady padají ke dnu, růst prodejů má na svědomí hlavně NX. A osobně myslím, že třeba takové IS po vetřelcoidním faceliftu padne ještě níž.
Už když jsem tento hybridní výtvor viděl poprvé, odhadoval jsem, že to bude v Evropě propadák. Pak jsem měl možnost se s tímto strojem i svézt a ve svém odhadu jsem se jen utvrdil. Jízdní výkony velmi chabé, příšerný zvukový projev při akceleraci, ubohá nabídka prostoru na zadním sedadle, slabý komfort odpružení a hlavně otřesný design. Snad ještě nikdy neměl hatchback C segmentu tak sprasený design zadní poloviny karoserie jako CT 200h - zadní pár dveří je snad o půl metru kratší než ten přední a naopak C sloupek je absurdně široký. A celé to auto působí takovým oteklým a těžkopádným dojmem - fakt děs a hrůza. No a fakt, že se to vůbec nenabízelo také s normálním spalovacím motorem a manuální převodovkou celkovou prodejní mizérii samozřejmě završil. :-!
Tak ta atmo benzínová 1,8 by samozřejmě fungovala i bez elektromotoru. A že jako alternativu by tam do další verze ať bude jakákoli měli dát dvoulitr turbo = o tom žádná
S manuálem i 8st. automatem = to by při nadstandardnim uložení motoru jaký tam je mohlo bejt použitelný auto nižší střední
Pises svoje pocity, ja napisem par cisel o modeli 2014:
1. V recenziach sa hovori o slabom vykone. Podme na cisla
0-50 km/h = 3.5s
0-80 km/h = 7s
t.j. v meste do 80km/h je to "ostre auto", na krizovatke vacsine zamava
80-120 km/h = 7.5s
t.j. bez problemove predbiehanie, rovnako zrychluje aj na dialnici
Celkova dynamika na urovni 100kW turbodiesla/turbobenzinu. Este som necital recenziu, kde by sa autor stazoval na nedostatok vykonu pre 100kW turbodiesel.
Spotreba v meste je 50% turbobenzinu, kombi je na urovni turbodieslov (cca 5.5l), ale s neporovnatelne nizkymi emisiami.
2. Zvukovy prejav pri akceleracii. Podla merania len par decibelov navyse pre model 2014. Podstatne menej ako vytoceny benzin.
Celkova uroven hluku podla merania je dokonca nizsia ako Lexus IS a porovnatelna s Lexus GS. Inymi slovami - Ticho.
3. Zadne sedadla su porovnatelne s konkurenciou Audi/BMW/MB.
4. Sasi je extremne tuhe so specialnymi priecnymi tlmicmi, plus vynikajuce sedadla, t.j., ziadne vibracie ani po rokoch pouzivania. Komfort odpruzenia v modeli 2014 je porovnatelny s konkurenciou.
5. Bonus je aut. prev., klima aj pri vypnutom motore a EV rezim na 2km.
6. Dizajn je vec subjektivna, mne sa paci.
7. Cena je viac nez dobra pre premiu, o 3-4tis. Eur menej ako novy Prius.
8. Nizke emisie zabezpecuju vstup do centier miest, ktore to uz obmedzuju.
Nevyhoda? "Len 100kW" v premii a len jeden variant - hybrid. Skutocny sport treba hladat inde.
Za mna CT200h - vsetko dobre! :yes:
CT200h je neuspesny! Len 10 000 kusov! Konkurencia Audi A3 200 000 kusov!
Nenapisal sa jeden podstatny fakt, A3 ma vyse 100(!) variantov (sedan, hatchback, kabriolet, RS, S3 atd, kazdy s 10 roznymi benzin/diesel motormi).
Kolko variantov ma CT? Jeden - hybrid. Z tohto pohladu sa CT predava normalne.
nuz tak neviem, ci je prave ta jedna verzia na pochvalu... :*)
Proste ako vidis, tak Europsky zakaznik premiovky, si ziada viac... ;-)
toz uvidime, ako dopadne ich reparat.
Je to tak, 10t kusů ročně malého a relativně levného auta (tudíž s malými maržemi) na celém kontinentu je zoufale málo a určitě to nutí Lexus přemýšlet kde je chyba. Udržovat prodejní síť, servisní síť, logistiku ND plus další náklady jako třeba reklamu etc. je při takto nízkých prodejích modelu velký problém. Příčinou je samozřejmě nabídka jediného pohonu, který na poměry prémie nemá šanci zaujmout a ani cenově si nedokáže sáhnout někam do vod té RS3 nebo S3 aby se výrobce zahojil alespoň na slušné marži. Takže CT se neprodává v EU normálně, ale zoufale. Argumentovat, že auto má jediný pohon a tudíž jeho prodeje nejsou tak špatné mi přijde asi tak na stejno, jako kdyby závodník po účasti na olympiádě na 100m kde skončil časem 30 sec. beznadějně poslední tvrdil, že jako celkem dobrý výsledek vzhledem k tomu, že váží 150kg, stovku běžel poprvé v životě a omylem navíc ještě běžel pozpátku.
Máš svou pravdu, ale podstatné není jestli má model jednu, sto nebo milion variant, ale kolik se jej prodá, to se počítá, zbytek je jenom hledání důvodů, proč je to "dobré" i když je to špatné (10t. prodaných kusů).
To není o pozici koncernů nebo značek, ale o pozici konkrétního modelu v konkrétní třídě na konkrétním trhu, prostě CT je na poměry prémiové nižší střední v Evropě propadák. A tomuto modelu se nijak zvlášť nedaří ani v USA, na trhu, kde má Lexus soustředěné skoro všechny své prodeje. Za první tři měsíce 2016 se v USA v prémiové nižší střední prodalo 7,5 tis Audi A3, 6,9 tis. MB-A, 4,3 tis. Acur-ILX, 3,4 tis. BMW 2er a jenom 2,4 tis. Lexů-CT, takže tento model prodejně funguje stejně blbě i v USA.
V ramci Lexus(EU) model CT nie je prepadak, predava sa rovnako ako IS, 2x lepsie ako RX a 2x horsie ako NX, GS sa predava 7x horsie. Prepadakom moze byt v ramci Lexus(US), kde sa dobre predavaju drahe a silne Lexy, CT je len minoritny.
Co sa tyka US vs EU, Lexus ma v US 7x vacsi podiel na trhu ako v EU (2% US vs 0.28% EU), a naopak Audi ma v EU 5x vacsi podiel na trhu ako v US (5.4% EU vs 1.2% US). Inymi slovami, v EU sa preda 20 Audi voci 1 Lexusu, v US sa predaju 2 Lexusy voci 1 Audi.
Pomer Toyota/VW bez premie:
Toyota (US vs EU) = 2.1mil vs 0.55mil
VW (US vs EU) = 0.35mil vs 1.7mil
Pozn: udaje su za r.2015 [odkaz]
Těch 10 motorů v S nebo RS bych chtěl vidět. :-) Ani v A3 by ses asi nedopočítal, měla myslím 4 zážehové (1,2, dvě 1,4 a 1,8) a 3 vznětové (1,6 a dva 2,0).
Zrataj si to >:D
Pocet submodelov v A3 = 15 [odkaz]
Pocet motorizacii v submodeli A3 Sportback = 13 [odkaz]
V S3 su samozrejme len 2 motorizacie (manual a aut.prev.)
Neratal som to, ale odhad 100 variantov je zrejme nizky ;-)
Ty jsi však napsal: "sedan, hatchback, kabriolet, RS, S3 atd, kazdy s 10 roznymi benzin/diesel motormi" Jak jsem napsal, to ti nejvyjde ani u A3. Já počítat umím, otázka však je, jestli ty zvládáš chápat psané slovo (i když si spíš myslím, že se z nás snažíš dělat blbce).
Robi ti dobre chytat ma za slovicka? Moj prispevok bol o "variantoch".
A ked sme uz pri tych 10 motoroch, "motor" som chapal ako "motor s prevodovkou", t.j., tych variantov je tam 10+ pre rozne typy zakaznikov.