Lexus CT: Kompaktní hatchback by mohlo nahradit SUV
Lexus CT se začal vyrábět v lednu 2011, velký zájem mezi evropskými zákazníky ale na rozdíl od konkurence nevzbudil. I proto se nástupce patrně nedočká, jeho místo by mohlo zaujmout SUV. Lexus věří, že takový model má větší šanci zaujmout.
O příchodu SUV menšího než dnešní NX se spekuluje už delší dobu, až nyní však vyplývá najevo, že by mohlo nahradit nepříliš úspěšný kompaktní hatchback CT. Ještě loni se přitom psalo, že nové CT přijde v druhé polovině roku 2017.
CT se loni na evropských trzích prodalo jen v 9.800 kusech, což bylo podstatně méně než u konkurence v podobě Audi A3 (198.700 exemplářů), BMW 1 (130.500) a Mercedesu A (119.500). Výrazně lépe dopadla i Alfa Romeo Giulietta (41.800 kusů) nebo DS 4 (17.600).
Právě malý zájem o CT byl jedním z důvodů, proč Lexus loni nepřekročil hranici 70.000 prodaných aut v Evropě, jak plánoval. Evropské prodeje značky sice meziročně vzrostly o výrazných 20 procent, výsledných 63.800 aut je ale za očekáváním vedení. Z dlouhodobého hlediska navíc značka v Evropě chce překonat hranici 100.000 prodaných vozů ročně. Jen v takovém případě se dle evropského šéfa značky Alaina Uyttenhovena stane skutečným hráčem na trhu.
Problémem Lexusu je fakt, že polovinu evropských prodejů aut luxusních značek tvoří modely pod milion korun. A takový vůz Lexus nabízí vlastně jen jediný, právě CT. O segment větší sedan IS se se základní cenou 989.000 Kč vejde pod tuto hranici jen těsně.
Malé SUV podle Lexusu dává smysl i proto, že tento druh obecně je velice populární. Už letos SUV tvořily polovinu evropských prodejů Lexusu. Automobilka přitom na starém kontinentu prodává jen dva takové modely – RX a NX.
Jak je u Lexusu zvykem, malé SUV by mimo jiné lákalo na hybridní pohon, který je pro značku už typický. Dlouholeté zkušenosti se mohou hodit s ohledem na plány mnohých měst na zákaz vozů se vznětovým motorem.