Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lexus IS 300h slibuje bezkonkurenčně nízké provozní náklady

Boj Lexusu s turbodieselovou Evropou pokračuje – Japonci slibují provozní náklady pod úrovní emisně výrazně problematičtějších konkurenčních naftových motorů.
Zpět na článek
16. 4. 2013 15:46
16. 4. 2013 15:57
16. 4. 2013 18:17
16. 4. 2013 20:06
16. 4. 2013 20:30
16. 4. 2013 15:58
16. 4. 2013 16:01
16. 4. 2013 18:23
16. 4. 2013 19:14
16. 4. 2013 19:34
16. 4. 2013 20:45
16. 4. 2013 20:51
16. 4. 2013 21:39
16. 4. 2013 20:48
17. 4. 2013 08:29
16. 4. 2013 19:45
16. 4. 2013 20:52
16. 4. 2013 21:12
16. 4. 2013 22:38
16. 4. 2013 22:00
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 4. 2013 22:46
17. 4. 2013 07:29
17. 4. 2013 07:33
17. 4. 2013 07:56
17. 4. 2013 08:05
17. 4. 2013 08:18
17. 4. 2013 08:21
17. 4. 2013 08:40
17. 4. 2013 09:09
18. 4. 2013 08:04
16. 4. 2013 16:04
16. 4. 2013 16:27
16. 4. 2013 20:54
17. 4. 2013 08:07
17. 4. 2013 09:45
17. 4. 2013 10:42
16. 4. 2013 17:10
16. 4. 2013 17:27
16. 4. 2013 18:19
16. 4. 2013 19:20
16. 4. 2013 19:38
16. 4. 2013 19:47
16. 4. 2013 22:01
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 4. 2013 22:15
16. 4. 2013 19:39
16. 4. 2013 22:02
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 4. 2013 21:02
16. 4. 2013 21:03
17. 4. 2013 11:48
17. 4. 2013 17:03
17. 4. 2013 18:10
16. 4. 2013 21:08
16. 4. 2013 21:11
16. 4. 2013 21:57
16. 4. 2013 23:14
16. 4. 2013 22:04
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 4. 2013 23:25
17. 4. 2013 08:16
16. 4. 2013 22:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 4. 2013 15:46
Cena?
Náklady sice nízké(prý) ale cena vysoká
Rozbalit vlákno
30
16. 4. 2013 15:57
Re: Cena?
No, u nafty máš dneska stejný argument (ale naprosto stejný, i s tím "prý") a všichni na něj slyší, proč by to tedy nemohlo fungovat i tady?
Já osobně jsem pro, diesel nechci, doba 1,9TDI je nenávratně pryč, takže rozdíl mezi benzínem a naftou se postupně smazává, raději si připlatím za hybrid než za naftu, ve městě (pokud umí hybrid jezdit jen na elektřinu) je úspora výrazná.
Avatar - WinDiesel
16. 4. 2013 18:17
Re: Cena?
Tak zatímco se rozdíl mezi benzínem a dieselem postupně smazává, prodeje dieselů se postupně neustále zvyšují. A v Evropě již dosahují přes 55%.
>:D >:D >:D
16. 4. 2013 20:06
Re: Cena?
Europa je chora z CO2, to iba preto.
Inde vo svete tento trend neexistuje.
16. 4. 2013 20:30
Re: Cena?
...a to znamená co? Jo a to s tím Bleskem a Novou určitě znáš, nejsledovanější / nejprodávanější neznamená pro všechny lepší
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2013 15:58
Re: Cena?
A to "porovnáváte" s ČÍM....? ;-)
PS: Vysoká?!? Snad NAOPAK, ne? Je to "prémiový" vůz střední třídy se slušným (reálně NADprůměrným) výkonem a drahou hybridní technologií + reálně (docela) NÍZKOU spotřebou. Nedávno jsem narazila na test škody octavia 1.2 Elegance s cenovkou 700.200 kč = mně se zdá cena (vzhledem k tomu CO za ní dostáváte) NAPROSTO "ok" :yes: :-)
16. 4. 2013 16:01
Re: Cena?
je to Lexus stredni tridy, konkurent pro lepe vybavena BMW3, Mercedes C nebo Audi A4 (opravdu ne pro zaklady kde je potreba doklikat tak 200-300 na vybave), takze 900k je hodne slusna cena
Avatar - WinDiesel
16. 4. 2013 18:23
Re: Cena?
Kdyby Lexus vyráběl to co zákazníci opravdu chtějí, neměl by dnes problém své vozy v Evropě prodávat. Pokud chtějí drtit benzín-hybrid za každou cenu a jinou alternativu nezkusí, nemohou uspět.
Lexus byl, je a bude volbou pouze pro velice okrajovou klientelu. Udělal by lépe, kdyby se podobně jaki Infiniti s Mercedesem dohodl s BMW na dieselových šestiválcích.... Potom by šanci měl, s kompletní nabídkou a navrchu jako třešinka může být hybrid.
16. 4. 2013 19:14
Re: Cena?
zapomel jsi napsat "uspět v Evrope", ve zbytku sveta uspesni celkem jsou, krom Evropy totiz dieseli nijak zasadni roly v osobnich autech nehraji :-) i ta Evropa snad jednou pochopi ze diesel do takovich aut nepotrebuje

ja nevidim jedinej duvod proc utracet takove sumy za naftu, bud do nadrze leju E85 za 26 kacek, nebo do druhe nadrze LPG za 17 kacek, hybrid, respektive v mem pripade asi nejake EV me casem zajisti, ze toho E85 nebo LPG budu muset casem tankovat min a min, pac i takove auto si zrejme necham v te dobe takto upravit, ikdyz E85 jiz v te dobe asi bude neco jineho, uvidim co to bude
Avatar - WinDiesel
16. 4. 2013 19:34
Re: Cena?
No hochu, já bych to viděl asi takto. Až ty zlepšíš svoji češtinu, přestane se diesel v Evropě prodávat .
Myslím že je ale oboje nereálné.
A mimochodem, diesel je na vzestupu všude, v Japonsku, dokonce i v USA, kde letos po dlouhé době uvedou na trh 22 modelů s dieselovým pohonem.
A jakkoli je diesel v USA hendikepován vyšší cenou nafty, daří se mu na americé poměry dobře.

Jak jsem již mnohokrát řekl - psi štěkají (LPG, CNG, benzín, alkohol, hybrid, elektro) ale karavana klidně kráčí dál (diesel.)
Avatar - Ondore
16. 4. 2013 20:45
Re: Cena?
Uviedol si niekoľko "neúplných" informácií, tak len na doplnenie:

- Nemecký trh, marec / březen 2013 - 50,4% z predaja tvoria benzinové motory a stúpajú... ;-)

- Trh USA - nafta je drahšia priemerne o 5 centov (ano, 0,05 USD) na galón (vážny handicap, to Ti poviem). Na dieselové autá ponúkajú predajcovia zľavu 2-4 tisíc dolárov. Podieľ dieselov bol 4% v roku 2006, potom spadol cca na 2,2%, teraz je opäť na vzostupe a zrejme tento rok dosiahne 2,9%.

- Japonsko zaviedlo dotáciu na čisté dízle 180.000 Yenov (cca 2.200 USD) a očakávajú, že v roku 2020 dosiahnu 4% trhu.
16. 4. 2013 20:51
Re: Cena?
Hoď sem čísla segmentu IS...je jasný, že v celkových prodejích je poměr jiný, malé plečky typu clio budou většinou v benzínu.
Avatar - Ondore
16. 4. 2013 21:39
Re: Cena?
Aký výsledok potrebuješ dostať? Reagoval som na WinDieselove info o predajoch v US a JAP, ak chceš vybrať segment D3 v Západnom nemecku, tak áno, dominuje diesel. Nie je to tak trochu škoda? Nevidel by si na cestách radšej viac V8, ako je to v US? ;-)
16. 4. 2013 20:48
Re: Cena?
>:D Jinak absolutně podepisuji. :-!
17. 4. 2013 08:29
Re: Cena?
jeste nejaky dalsi prognozy co si vycucas ze zbylejch prstu?

asi jako bych tu ja psal otom ze hybridni EV a EV za posledni roky stoupaji v prodejich o stovky procent >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2013 19:45
Re: Cena?
SMUTNÝ "závěr" - neb tohle auto vás vyjde (viz článek) jako audi A4 2.0 Tdi, servisní nároky NIŽŠÍ, jízdní kultura VYŠŠí (a že to zákazníci NEchápou, jak píšete, je to spíš JEJICH /tedy Evropanů/ CHYBA
JÁ doufám že Lexus bude dál svůj, originální, inovativní ... roky "napřed" (neb HYBRIDy se BUDOU šířit i v nabídce konkurence ;-)
PS: A se 6ti válci (už) raději NEpočítejte - ani u MERCEDESu, BMW a(ni) dalších..
16. 4. 2013 21:12
Re: Cena?
1)statistiku nemam ani pribliznu, ale otazny je pocet 6 valcovych naftakov v MB C, Audi A4 a BMW 3. Myslim, ze v prevahe budu 4 valce, ale mozem sa mylit
2)ak chcu cpat naftu taku, akou bola 220 d v minulej generacie, tak to uz radsej ten benzin, alebo hybrid ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2013 22:38
Re: Cena?
1) také si to myslím (a bude "hůř"
2) 160ti kW 2litrový dieslový 4válec (což je asi NEJ"lepší" 4válec na trhu) v BMW je "hodně fajn", ale stále je to "jen nafta" - pohon LEXUSu IS300h zřejmě ještě lepší (s bonusem NIŽŠÍch NÁKLADů ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 4. 2013 22:00
Re: Cena?
V roku 2012 mal Lexus v Europe najvyssie predaje v historii - hlavne kvoli hybridom CT200h... Takze neviem, preco donekonecna opakujes ptakovinu, ze Lexus ma problemv Europe predavat.
16. 4. 2013 22:46
Re: Cena?
Lexus prodal 26.817 vozů, pokles o 2%, z toho 15.325 bylo CT, pokles o 5%. Jen pro úplnost. CT200h tedy tvoří nějakých 57% prodejů Lexusu v Evropě. A v roce 2011 na tom byl lépe, 2012 tedy nebyl rekordní.
17. 4. 2013 07:29
Re: Cena?
Tak to je jako, ze nejlepe se na svete maji Somalci, protoze jim narostla prumerna mzda nejvice ze vsech a sice o 50%, konkretne z 1 na jeden a pul dolaru. >:D Lexus prakticky v Evrope neprodava vubec, takze nejake fluktuace nahoru dolu jsou zcela irelevantni. vyznamni hraci prodavaji radove jine objemy.
17. 4. 2013 07:33
Re: Cena?
V novem jsem jeste nejel, ale stare ISko rozhodne nebylo konkurenci pro "BMW3, Mercedes C nebo Audi A4", to byla takova Fabie s o neco lepsim motorem a spickovou vybavou. Prostorove to auto bylo naprosto zoufale, mnohem mensi nez i treba Audi A3 a navic s nekonkurenceschopnymi motory. V ramci premiovek uplne mimo peloton.
17. 4. 2013 07:56
Re: Cena?
Tak ja nevim k cemu to prirovnat. Puvodne jsem chtel napsat Octavii, ale ta je proti ISku prvni generace vyrazne vetsi auto. Novinari co kritizuji treba trojkove BMW za nedostatek mista by meli za trest jezdit povinne v ISkach, tam neni misto ani vpredu, ani vzadu a kufr uz to nema vubec zadny. >:D
Opravdu nevim k cemu prirovnat radoby premiovy sedam udajne stredni tridy s prostorem mensim nez v konkurencnich kompaktech.
Avatar - N6600
17. 4. 2013 08:05
Re: Cena?
Asi som divny, ale pri svojich 180cm a 80kg sa zmestim v pohode. Dokonca som odviezol 5 ludi a to bez vacsich problemov. A v kufri bezne nosim klietku pre psov, kedze chodime na vystavy.
Hovorim o realnych skusenostiach, nie o kecoch z fotiek.
17. 4. 2013 08:18
Re: Cena?
My jezdili za komancu jako ctyrclenna rodina ve Skode Octavia prvni (ci nulte?) generace, ktera byla fakticky mensi nez dnesni miniauta. Ono se da lecos, ale proc kdyz konkurence nabizi prostornejsi auta? Lexus IS byl proste vyrazne mensi nez konkurencni vozy bez ohledu na to kolik kleci na psy do kufru davate. :-!
Avatar - N6600
17. 4. 2013 08:21
Re: Cena?
Aby sme si rozumeli - ja netvrdim, ze je v IS miesta ako v LS. Ani, ze je kralom triedy, co sa tyka priestoru. Len vyvraciam tvrdenie "neni misto ani vpredu, ani vzadu a kufr uz to nema vubec zadny."
17. 4. 2013 08:40
Re: Cena?
Ale to neni o tom jestli je tam mista jako LSku, to je o tom, ze je tam proste objektivne mene mista nez v Audi A4, BMW 3 ci Mercedesu C coz jsou primy konkurenti. Stare ISko nebylo spatne auto, ale problemem byl prave prostor a pak zoufala nabidka motoru. To auto realne na premiove nemecke vyrobku nestacilo prave z techle duvodu.
Avatar - N6600
17. 4. 2013 09:09
Re: Cena?
Asi nie som spravny a typicky Europan, ale ja som si Lexus IS kupil prave preto... A rozhodne ho vymenim len za jeho novu generaciu. Detto plati pre LS, co mame v rodine.
Avatar - Belo13
18. 4. 2013 08:04
Re: Cena?
Z tvojho prispevku je jasne, ze si sa v tom aute nikdy neviezol :-)
16. 4. 2013 16:04
traktorysta
nejsem, takze nejsem ani konzervativni priznivec dieselu, hybrid me ale vubec nevadi ani coby priznivci benzinovich 6 a vice valcu, ja od auta chci prave tu spolehlivost, a pokud me ji takovej hybrid da, tak neni co resit :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2013 16:08
Re: traktorysta
Také myslím že "tady není co řešit" = Lexus IS300h :yes: ;-)
Avatar - Peto02
16. 4. 2013 16:27
konecne
Konecne dali hybrid aj do IS-ka. Kto si chce kupit komfortny a pritom usporny hybrid a nechce skaredy a nudny hybridny Prius, moze si kupit sportovejsi, krajsi a elegantnejsi Lexus IS hybrid. :yes: Parada, hned by som ho bral. Skoda len ze bude o minimalne 10 tis eur drahsi ako ten Prius :-( Chcelo by to Avensis HSD ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ondore
16. 4. 2013 20:54
Re: konecne
Chcelo by to Avensis Plug-in, aj Avensis CNG by moc potešil ako alternatíva, ale toho sa nedočkáme, tak aspoň dúfajme, že si dobre sadne s dieselom od BMW ;-)
Avatar - N6600
17. 4. 2013 08:07
Re: konecne
Ja osobne sa na tie diesely od BMW zas tak netesim. Mam znameho, prijimaci technik v BMW, ktory by o servise dieselov BMW mohol napisat knihu...
Avatar - Ondore
17. 4. 2013 09:45
Re: konecne
Pošli nejaké info do správy, ja som minulý rok najazdil dosť s X5 3.0d, tento zase X3 s dvojlitrom a zdajú sa mi v pohode...
Avatar - N6600
17. 4. 2013 10:42
Re: konecne
Odpisane. Dufam, ze dorazilo...
16. 4. 2013 17:10
Koupil
Pokud se vodikovy pohon neprosadi, za par let by hybrid mohl vytlacovat diesel. Verim ve spolehlivost hybridu (atmosfericky motor+baterky z notebooku se obecne moc nekazi) a jejich prinos zivotnimu prostredi.

Rekl bych, ze idealni auto pro taxikare do mesta.
Rozbalit vlákno
9
16. 4. 2013 17:27
Re: Koupil
pokud by mel vodik nekdy sanci se prosadit, tak v tehle pulce stoleti to nebude
Avatar - WinDiesel
16. 4. 2013 18:19
Re: Koupil
Jo, diesel-hybrid možná vytlačí benzín ve vyšší třídě. >:D
16. 4. 2013 19:20
Re: Koupil
Ackoliv jsem sam nikdy jine auto nez dieslove nemel, kara jako IS300h dava smysl, pokud clovek nejzdi 80 procent casu na dalnici.

Myslim, ze jednou prijde doba, kdy vyssi spolehlivost a nizsi servisni narocnost preklopi misku vah na stranu hybridu. Kdy ta doba prijde, rozhodnou fleet manazeri a vlady danovymi vyhodami pro hybridy.

Pak uz nebude argumentem proti hybridu - vzdyt to zere jako diesel, nybrz argumentem proti dieslu - vzdyt to zere jako hybrid.
Avatar - WinDiesel
16. 4. 2013 19:38
Re: Koupil
S těmi vládami jsi mimo. Vlády již zchudly a hybridy se budou muset prosadit bez podpory - a tehdy se uvidí, zda na to mají.
Pokud jsou tak dobré, jakto že se ještě neprosadily? Jsou na trhu již víc než 10 let, a tržní podíl je opravdu ubohý.
Na druhou stranu diesely s v roce 1992 prodávaly asi ve 12%. V roce 2002 již to bylo hodně přes 30%, za dalších 10 let je to 55%. Tomu já říkám prosadit se na trhu.

A spolehlivost kombinovaných systémů? na to bych tedy rozhodně nevsázel.
16. 4. 2013 19:47
Re: Koupil
Spolehlivost? Konkrétně u Toyoty použité motory nemají příslušenství hnané z hřídele. Což je slušné plus. Chybí jim jen jinak vyřešit ovládání ventilů. HSD prakticky nemá převodovku, jeden planetový převod vedle klasických převodovek prostě převodovkou nazvat nelze. Další plus. Elektromotory jsou na tom z hlediska poruchovosti a náročnosti na údržbu hodně dobře. Při běžných rozjezdech netrpí spojka, ani motor. Asi by se dalo ještě pokračovat, pro ilustraci snad stačí.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 4. 2013 22:01
Re: Koupil
Prius - podla TUV najspolahlivejsie auto na trhu...
16. 4. 2013 22:15
Re: Koupil
No nevim Wine. Hlavni prekazkou prodeje hybridu je cena, ktera zatim stale zohlednuje orzsahle vstupni investice pri vyvoji. Samotna technologie tak draha neni. Az se zacnou hybridy prodavat ve velkem, zejmena do fleetu, pujdou cenu dolu na uroven dieslu. No a pak nevim co vyhraje...
16. 4. 2013 19:39
Re: Koupil
Hodně záleží na různých poplatcích, silniční dani, odpočtech, kompenzacích atp. Diesely v tomhle nemají jistou budoucnost. Skokovou změnu nelze očekávat, dopad na ekonomiku by byl příliš velký, ale je dost dobře možné, že diesely ztratí na přízni. Ani ne tak v pořizovacích nákladech jako v provozních.

Asi největší otázka je, jak budou vypadat spotřeby podle nové metodiky.
16. 4. 2013 18:56
spotřeba na dálnici
kolik může dělat u tohodle lexe cca ve 140 km/hod? superb v naftě typuju kolem 7-8l
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2013 19:33
Re: spotřeba na dálnici
To je ale "úvaha", porovnávat superb v naftě 110 kW s "prémiovou" HYBRIDní zadokolkou 162 kW ;-)
Pokud si vzpomenu na staré C5 V6 3.0 atmosféra benzín, tak ten mohl mít tak 10 (?) litrů (dlouhodobý průměr byl 10,6 - při stylu "palivem NEšetřím"). Tady by to mohlo (mělo) být "poznatelně MÉNĚ" :-)
Avatar - WinDiesel
16. 4. 2013 19:43
Re: spotřeba na dálnici
No dejme tomu, že by onen přispěvatel chtěl na dálnici ve 140 jezdit za 5,5. To Sup opravdu zvládne, ovšem Lex ne, možná ve městě, ale ne na dálnici a ne dlouhé trasy. A jak já znám majitele Lexů, budou se z toho snažit vytlačit duši - a na 4,4 tedy opravdu mohou zapomenout.
To už byl tedy opravdu lepší benál šestiválec.
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2013 19:58
Re: spotřeba na dálnici
Tak "kdo by NEchtěl", že? ;-)
PS: NErada to říkám (neb to je "má kategorie" motorů) ale 6ti válce (již de facto) SKONČILY
PPS: A Lexus IS300h se mi LÍBÍ :yes: :-)
17. 4. 2013 14:04
Re: spotřeba na dálnici
ooo jeee, dalsi vycucany cifry z prstiku, jak hodne mas ty prsty oslintane? >:D nemas tam jeste nejaky uzasny spotreby dieselu ve 140? a nejlip z kopce a jeste s vetrem v zadech >:D
16. 4. 2013 20:02
Re: spotřeba na dálnici
tak řekněme spíše nějaký naftový 6ti válec ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 01:20
Re: spotřeba na dálnici
Naftový 6tiválec (177 kW) mám teď - při stejném přístupu se pohybujete v rozmezí 8-8,5 litru (přes 9 llitrů průměrné spotřeby to nejspíš ani NEjde.. ;-)
PS: Problém je že v příštích generací budou 6ti válce čím dál "vzácnější" - a servisně provozní náklady motorizace typu 300h budou NIŽŠÍ (a ještě je to "sympatičtější" BENZÍN :-)
17. 4. 2013 07:50
Re: spotřeba na dálnici
tak spotřeba sympatická, mě výhledově lákají pouze dva vozy - c6 versus honda legend ( a ta si už řekně o nějakých 12-13), přece jen výkonově je honda o třídu výše, uvidíme jak je to s jízdním pohodlím, co se týče budoucnosti a motorů, vůbec by mi nevadil vůz typu tesla s elektromotorem 200 kw :-)
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 08:45
Re: spotřeba na dálnici
(tak to je opravdu) TĚŽKÉ rozhodování! :-)
PS: Dle mne oba VÝBORNÉ, kupci silně PODceň(ovan)é vozy - každý dost "jiný", přesto oba HODNĚ "zajímavé" :yes: :-)
17. 4. 2013 13:22
Re: spotřeba na dálnici
je to a bude to oříšek, pro mě by byl zřejmě ideální c6 s motorem z hondy :-)
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 13:32
Re: spotřeba na dálnici
:-)
PS: S tím V6 3.0 HDi 177 kW se (ale také) "dá (pře)žít" + na 1000 kilometrové vzdálenosti se ta spotřeba lišit BUDE ;-)
Avatar - WinDiesel
16. 4. 2013 19:40
Re: spotřeba na dálnici
Ale prdlajs. Sup dělá něco kolem 5,5 litrů ve 140. U Lexe to bude dělat tak kolem 10 litrů. Musí sebou tahat těžké baterie a elektromotory a to je na dálnici, až se baterie vybijí, znát.
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2013 20:03
Re: spotřeba na dálnici
(fakt) 5,5? Dle Spritmonitor je průměrná spotřeba škody superb 2.0 Tdi od 4,97 litru do 9,23 litru (a je to 103 "těch horších" = naftových kW vs 162 těch "kultivovanějších" kW
Velmi SNADNÉ rozhodování (mezi LEXUSem a jezevčíkem s Tdi :-)
16. 4. 2013 20:09
Re: spotřeba na dálnici
nejezdit dlouhý štace, taky bych bral bez váhání benzín, jenže prostě na vzdálenosti 1000 km se ta spotřeba lišit bude, vím jak benzín voní a jak se s ním krásně jezdí :yes:
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 21:24
Re: spotřeba na dálnici
Viz já dnes 13:32 ;-)
16. 4. 2013 20:04
Re: spotřeba na dálnici
tomu nevěřím, minimálně 6,5 musí brat na tempomat
16. 4. 2013 20:29
Re: spotřeba na dálnici
Tak to přeháníš, za méně to zvládne i větší GS450h. Když jsem využíval neomezených úseků, zvládalo jet po německých dálnicích kolem 12 litrů. Očekával bych, že IS zvládne ustálenou 140 pod 8.
Avatar - JirkaVejrazka
16. 4. 2013 20:32
Re: spotřeba na dálnici
Tenhle nesmysl o tahání vybitých baterek na dálnici píšeš pod každý článek o hybridu. Už s tím prosím přestaň, už není vtipné ani to, že kritizuješ technologii, o které zjevně nic nevíš.
16. 4. 2013 21:09
Re: spotřeba na dálnici
Pouč nás, v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh. :-)
16. 4. 2013 21:43
Re: spotřeba na dálnici
Kolik přidávají na jízdních odporech za takových podmínek? Největší žrout paliva jsou akcelerace a tam ti elektromotor pomůže.
16. 4. 2013 21:53
Re: v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh
tu sa môžeš podívať ako pracuje hybrid u priusu II pri 130 na tempomatu po rovine aj s momentálnou spotrebou. Mám za to, že ten v IS 300h bude úspornejší. Ak chceš info o profilu trate tak tuším to bolo od Bratislavy do Žiliny teda rovina alebo mierne stúpanie.

edit: linka: [odkaz]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 4. 2013 22:02
Re: v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh
V optimalnom.
16. 4. 2013 22:06
Re: v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh
Pri 130kmh sa vacsmi prejavuje odpor vzduchu a nie hmotnost auta.
100kg navyse pri ustalenej rychlosti ma uplne minimalny vplyv na spotrebu. Ten sa prejavi iba prostrednictvom vyssieho valiveho odporu. Odpor vzduchu uz od rychlosti cca 70kmh zacina prevazovat nad vsetkymi ostatnymi.
Argument hore kopcom je nezmysel, lebo ak sme isli hore, pojdeme aj dole.
17. 4. 2013 10:33
Re: v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh
Jak čtu Vaše (e)re(a)kce, tak jste to nepochopili :-) Zkuste se projet pár tisíc km po dálnici (tempomat 130kmh) v 3.0 dieselu a 3.0 benzínu, obé V6. Pokud nepoznáte u čerpačky rozdíl, tak si jezděte dál v hybridech. >:D
A tady je jeden další superhybrid, celkově dotažené auto >:D :
[odkaz]
17. 4. 2013 12:53
Re: v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh
Na tempomatu? Rozdíl asi 20%. Hybrid někde mezi nimi. Když řídím sám, tak rozdíl mezi hybridem a dieselem mizí. Ale ano, na dlouhé trasy po dálnicích je diesel nejlepší. Otázka je o kolik a o kolik je horší v jiných ohledech.
17. 4. 2013 14:13
Re: v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh
s benzinovim i dieselovim 6 valcem v A6 mam najezdeno po dalnicich celkem hooodne km, jezdim posledni roky vpodstate jen dlouhe trasy a tak z 90% vpodstate dalnice, a rozdil je asi takovej, ze s tim benzinakem mam veskutecnosti cca o cca 20 haleru levnejsi km ;-) a to jeste nepocitam jizdu na LPG, tam by nafta byla cenove uplne v hazjlu, cca 80 haleru na km

takze ano u cerpacky rozdil pocituju docela hodne ;-)
16. 4. 2013 21:14
Re: v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh
5,5 je zbozne zelanie majitela toho superba ;-)
16. 4. 2013 22:20
Re: v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh
5,5? To asi tak pri 120ti.
16. 4. 2013 22:50
Re: v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh
neviem ako IS300h, ale GS450h v 140 km/h zerie 8.5l/100km.
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 01:21
Re: v jakém režimu pracuje hybrid při tempomatu 130kmh
:yes: :-)
16. 4. 2013 21:02
nadsázka :)
O "ISku" jako okrajovce sortimentu snad ani psát nebudu. Ale obecně: Kdo si koupí vyšší střední na popojíždění 15km do kanclu a zpět, je magor...z toho logicky plyne, že nemagor používá vyšší střední na cestování a nejrychleji se autem cestuje po dálnicích, kde je hybrid naprosto bez užitku a projeví se nedostatečnost benzinového čtyřválce nebo žravost šestiválce...z toho logicky plyne, že do vyšší střední patří diesel a hybrid naopak do městských miniaut nebo MHD. Ovšem mám pro hybridofily i pozitivní názor, vzal bych na milost dieselhybrid...ještě 3-4 roky hospodářské deprese a máme je tu v masovém měřítku. :-)
Rozbalit vlákno
0
16. 4. 2013 21:03
Spotřeba
Prohlášení "Lexus přidává informaci o kombinované spotřebě 4,3 l na 100 km" je nicneříkající, pokud se k tomu nepřidá jakým způsobem byla vypočtena. Ano, 4,3 na 100 to udělá pokud jsou baterie plně nabité (při výrobě elektrické energie CO2 nevzniká?) a pojedu si 50km po Praze. V momentě kdy budu potřebovat ráno dojet z jednoho okraje Prahy na druhý, na oběd si něco vyřídit v Brně a večer přijet na návštěvu k babičce v Českých Budějovicích se na danou spotřebu nedostanu i kdybych se na hlavu postavil a kousek cesty auto tlačil. Je to již klasika, že na udávanou spotřebu, kterou uvádějí automobilky u aut s benzinovým nebo dieselovým motorem, je mnohdy těžké nebo nemožné v běžných podmínkách dosáhnout. Papírové spotřeby hybridů jsou však v tomto ohledu dílem, za které by se nemusel stydět ani Hans Christian Andersen..
Rozbalit vlákno
6
17. 4. 2013 11:48
Re: Spotřeba
"Při výrobě elektrické energie CO2 nevzniká?" Ne, nevzniká. Resp. nevzniká takřka žádné CO2 navíc (využívá se odpadní energie, která se u normálních aut vyhazuje oknem - nemluvím teď u plug-in hybridech).

Papírové spotřeby hybridů jsou stejnou pohádkou jako papírové spotřeby turbonafty a turbobenzinu. Chtělo by si to zjistit fakta ;-) Pro zajímavost, rozdíly papírových spotřeba a skutečných (dle SpritMonitoru) u aut z roku 2012:

benzin +19% (nepřímý) až +28% (přímý střik)
turbobenzin +27% (přímý) až +31% (nepřímý vstřik)
turbodiesel +28%
hybrid +25%

Takže u hybridu se kecá dokonce ještě o trochu méně než u turbomotorů (turbo obelhává stávající metodiku více než baterky, se kterými metodika vůbec nepočítá, zajímavé, ale je to tak).

BTW. na udávané spotřeby není problém se až tak dostat (závisí ale pochopitelně na tom, jaké trasy se jezdí), zejména u atmosférických benzinů. To ja také důvod, proč se u hybridů tolik nekecá, zpravila mají atmosférický benzinový motor. U bývalého auta (EURO2 atmobenzin 2,0) jsem měl v papírech 7,9, kombinovaně mám 7,7 (dle dotankování), u nového (EURO4 atmobenzin 2,0) mám v papírech 8,0, včera jsem projel celou ČR za 6,2 (tohle ale bylo dle PP, přes okresky/vesnice, nikoli dálnice), cestu do práce (asi ze třetiny lehce městský provoz) za 6,5 a nějak extra jsem se neloudal, občas jsem něco předjel, občas něco předjelo mě. Teď jen musím změřit, o kolik proměřuje PP :-)
17. 4. 2013 16:07
Re: Spotřeba
"Ne, nevzniká. Resp. nevzniká takřka žádné CO2 navíc "
Takže není potřeba auto dobíjet ze zásuvky? No to je skvělé >:D
17. 4. 2013 17:03
Re: Spotřeba
No to je skvělé! Představ si, že hybrid se ze zásuvky opravdu nenabíjí. Bože můj, to jsou zase znalosti. Nabíjení ze zásuvky platí pouze pro plug-in hybrid!! A takových je na dnešním trhu opravdu minimum. U nás snad jen jedna verze Priusu Plug-In Hybrid (běžný Prius, Auris HSD, Yaris HSD a další jsou nenabíjecí hybridy) a Opel Ampera. Pozor, hybrid, plug-in hybrid a elektromobil jsou tři odlišné kategorie a ta první se teda opravdu ze zásuvky nenabíjí, hybrid si energii vyrábí sám rekuperací (tedy zužitkovává energii, které je u konvenčního auta "vyhozena do vzduchu").
17. 4. 2013 17:36
Re: Spotřeba
Díky, sebekriticky uznávám, že toto mi ušlo.. :yes:
17. 4. 2013 18:10
Re: Spotřeba
Oceňuji sebekritičnost, to je dnes hodně vzácné ;-) Čekal jsem spíše typickou reakci "odmlčení se". Ostatně toto může být částečný důvod, proč nejsou hybridy tak moc rozšířené. Jsem neuvěřitelně překvapen, jaké obrovské množství lidí si myslí, že se hybridy nabíjí. Tím ale neříkám, že kdyby to věděli, tak by se ty prodeje nějak dramaticky zvedly na násobky, to zas ne...
Avatar - JirkaVejrazka
17. 4. 2013 23:01
Re: Spotřeba
Taky :yes: za uznání vlastního omylu, to se v diskusích málokdy vidí!
Avatar - Ham.
16. 4. 2013 21:08
Hybridy
Jeden chytrý pán od Jaguáru nedávno řekl. Současné hybridy na bázi spalovacího motoru a baterií jsou jako horolezec na Everest, který na zádech nese padesát kilo šutrů, aby až půjde dolů to šlo rychleji a s menším nárokem na energii.
Rozbalit vlákno
6
16. 4. 2013 21:57
Re: Hybridy
Jeden "chytrý" pán od Jaguaru taky nedávno říkal, že pohon 4x4 je do XF je zbytečný, protože to má Winter MODE a tak je zbytečné tahat s sebou dalších 100 kg váhy.

[odkaz]

A hle, je rok 2013 a už i v Jaguaru mají pohon 4x4...
Avatar - Ham.
16. 4. 2013 23:14
Re: Hybridy
No vidíš, chytrý pán. Ví, že 4x4 nějakým winter mode neokecáš a že diesely jsou otázkou přežití a že na hybridy může ještě deset let házet bobek dokud se nezlepší technologie baterek.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 4. 2013 22:04
Re: Hybridy
Preto prisli soudruzi z BMW do Toyoty a kupili si od nich licenciu na hybridny pohon...

Co cakas od chlapika z automobilky, ktora nebola schopna vyvinut hybrid. Ze bude chvalit technologiu konkurencie?
Avatar - Ham.
16. 4. 2013 23:25
Re: Hybridy
Myslím, že BMW nic nekoupilo. Uvažovalo se o výměnném obchodu diesely za hybridy. Nicméně dosud je podepsan jediný společný bluerpint, který řeší následující oblasti
• studie společné sportovní platformy
• společný vývoj vodíkových palivových článků do roku 2020
• společný vývoj v oblasti lehkých materiálů a jejich spojování
• společný vývoj nové generace lithium-based baterek
Avatar - N6600
17. 4. 2013 08:16
Re: Hybridy
To, co popisujes je dodatok...
Povodna dohoda - [odkaz]
Dodatok o rozsireni spoluprace - [odkaz]

Mimochodom, co sa tyka studie spolocnej sportovnej platformy, aktualne je to na bode mrazu - [odkaz]
Avatar - KANKUNEN
16. 4. 2013 21:28
Hybrid bez baterek a el.motoru pojede po dálnici líp
a za míň. Při tachometrových 140 musíš jet vlivem aerodynamického odporu pod plynem i z kopce a baterky nedobiješ. Naopak do každého kopce to musíš táhnout sebou.
Rozbalit vlákno
7
16. 4. 2013 21:56
Re: Hybrid bez baterek a el.motoru pojede po dálnici líp
Pokud jedeš na tempomat a zátěž je dostatečná, tak není co vylepšovat. Pokud zrychluješ a následně využíváš nabyté kinetické energie, tak se systému vyplatí si trochu energie uždibovat a nabíjet baterie, motor má při 140 výkonu pořád dost a v takovém režimu zvládá pracovat s vyšší účinností. Pokud jedeš agresivněji, tak i brzdíš, což je vydatný zdroj energie.
Avatar - KANKUNEN
17. 4. 2013 06:32
Re: Hybrid bez baterek a el.motoru pojede po dálnici líp
JJ to je jasné.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 4. 2013 22:07
Re: Hybrid bez baterek a el.motoru pojede po dálnici líp
Nemas ocividne ani sajnu, ako funguju hybridy...

Bateria sa moze dobijat, a dobija, aj ked ides stalou rychlostou.
Navyse, kazde zlozenie nohy z plynu automaticky spusta rekuperaciu.
17. 4. 2013 05:01
Re: Hybrid bez baterek a el.motoru pojede po dálnici líp
A také brzdění. Pokud tedy nechci zastavovat,nebo prudčeji brzdit ujedu menší vzdálenost. Ani akumulátor se nedobíjí zadarmo(při stálé rychlosti)Výhody hybridu vyniknou nejvíce ve městě,na dálnici rozhodně ne.Podle nadšení místních diskutérů by po českých cestách mělo jezdit tak 50% hybridů a elektromobilů. Ale nejezdí. Tak nemluvte a kupujte :_)
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 05:38
Re: Hybrid bez baterek a el.motoru pojede po dálnici líp
Ale většina lidí NEjezdí (jen) dálkové trasy dálnicí - a při "normálním" provozu ten hybrid smysl má (a mít bude - čím dál VĚTŠÍ..
PS: A 2,5 litrový spalovací motor spalující benzín, jistě povolenou dálniční rychlost "nějak zvládne" ;-)
PPS: Mně se Lexus GS450h líbil moc Moc MOC a i tato "cenově (výrazně) příznivější" alternativa vypadá (hodně) "nadějně" :yes: :-)
PPPS: Ostatně k ČEMU jste "vztahoval" tu CENU v ÚVODním příspěvku? Mně se (přesně naopak) zdá "velmi rozumná"
Avatar - KANKUNEN
17. 4. 2013 06:51
Re: Hybrid bez baterek a el.motoru pojede po dálnici líp
Při ustálené rychlosti se dobíjí z trávy kolem cesty, že.
17. 4. 2013 12:06
Re: Hybrid bez baterek a el.motoru pojede po dálnici líp
Pokud jedeš jen ustálenou rychlostí, tak se baterie nebudou nabíjet do nekonečna - dobije je na určitou úroveň (která by měla být relativně nízká) a pak bude jen živit palubní systémy. Zmínil jsi jízdu z kopce - sice nemůžeš brzdit motorem, nicméně zátěž klesne, čehož zase hybridní systém dokáže využít. Funguje vlastně jako zásobník vyrovnávající zátěž. Zátěž má totiž velkou roli v účinnosti motoru.
17. 4. 2013 07:38
A co servisni naklady a resale value?
Otazkou je kolik budou celkove TCO s prihlednutim k tomu, ze ojete hybridy jsou velmi problematicky prodejna auta, protoze se kupujici boji extremnich servisnich nakladu? Ten diesel s rozumnym najezdem vzdycky nakonec nejak prodate, ale drahe hybridni verze se na trhu ojetin casto pohybuji pod cenami zakladnich modelu s klasickym pohonem, proste proto ze malokdo koupi ojetinu treba za pul mega s tim, ze zahuci dalsich sto tisic do servisu hybridniho soustroji.
Rozbalit vlákno
17
17. 4. 2013 07:58
Re: A co servisni naklady a resale value?
zatím se bojí, počkej za pár let
17. 4. 2013 08:07
Re: A co servisni naklady a resale value?
Za par let to lepsi nebude. Pokud jich prodaji vice, tak bude jenom vice horror stories, ktere budou zakazniky desit o to vice. Hybrid je bohuzel servisne celkem nestesti a lidi si nakonec reknou zlaty diesel, kde umre sem tam vstrik, ktery se koupi z repase za sestku a jede se dal.
Avatar - N6600
17. 4. 2013 08:23
Re: A co servisni naklady a resale value?
To ma zaujima - preco je hybrid servisne nestastie?
17. 4. 2013 11:52
Re: A co servisni naklady a resale value?
To by mě také zajímalo, protože nová baterie do hybridu vejde asi na tolik jako sada vstřiků a turbo do dieselu, nemluvě o DPF filtru a o tom, že ta baterie vydrží v reálu asi o polovinu více, než běžné vstřiky a turba u nafty. Kdybych si musel vybrat mezi ojetým dieselem a hybridem, šel bych do hybridu... Pokud bych si z těchto dvou vybírat nemusel, bral bych určitě benzin.
Avatar - N6600
17. 4. 2013 08:19
Re: A co servisni naklady a resale value?
V zivote som nestretol cloveka, co by servisoval "hybridne soustroji". Vymenu bateriek beriem. Aj ked aj to sa da vyriesit vymenou len jednotlivych clankov baterie a nie celej...
17. 4. 2013 08:49
Re: A co servisni naklady a resale value?
Zrovna s baterkami problemy budou az v dlouhodobejsi perspektive, Lexus na ne poskytuje i u nas zaruku tusim 8 let a konkurence dokonce az deset, coz se celkem z pohledu kupujiciho nove auto da (ctyri roky si auto necha a jeste to auto proda se zbyvajicimi ctyrmi lety zaruky dalsimu). I kdyz neumim si moc predstavit vymenu jednotlivych clanku, coz je pri velikost baterie v hybridech dost slozita operace, v podminkach EU, kde se tech hybridu prodava a asi i bude prodavat minimum. To si umim predstavit nekde v Kalifornii, kde jezdi spousta Priusu a tudiz se investice do know-how a vybaveni muze par servisum vyplatit.
Slabym mistem hybridnich Lexusu je, ze narozdil od klasickych prevodovek benzinovych modelu, ktere sice nejsou tak servisne pratelske jako nemecka ZFka, ale stale jsou slusne odolne a s rozumnou opravitelnost, maji hybridy genialni patent jmenem e-CVT, coz zajistuje velke vrasky na celech majitelu, kteri dosahnou problematickou hranici nekde kolem sto tisic kilometru a to je v ramci vyssi stredni tridy zatracene blizka meta. Je to ekvivalent toho jako kdyby si clovek u Audi nemohl koupit nic jineho nez nestastny Multitronic.
Avatar - N6600
17. 4. 2013 09:28
Re: A co servisni naklady a resale value?
Nemam sice rad argumenty typu JPP, ale na nete je fura prikladov Priusov 1. generacie s vyrazne vyssim najazdom, nez je na auto obvykle (300 000+ km). Baterky i ostatne zalezitosti su original a nie su problemom. Toyota/Lexus sam ponuka vymenu clankov, preto ma zlozitost vymeny, v podmienkach EU, velmi nezaujima.

Dokonca ani eCVT nie su takym problemom. Uznavam, ze moze a je o cosi hlucnejsia, ale od prvej generacie na tom Toyota zapracovala a lepsi sa to kazdou generaciou (bavime sa o Priuse).
Vlastnime v rodine LS600h a o HSD/eCVT ani neviem. Hranicu, ktoru popisujes mame uz nejaky ten piatok za sebou a prekvapivo nemam kvoli eCVT nijaku vrasku. Co viem, tak je to velmi haklive na spravne mazivo. Ale neservisujem auto v susedovej garazi, takze problem fakt nemam...
17. 4. 2013 10:00
Re: A co servisni naklady a resale value?
Prius bych az tak nebral, protoze to je auto s minimalnim vykonem. Spise bych mel obavy o eCVT u velkych hybridu kde prenasene sily jsou mnohem vetsi. Osobne vim o dvou mrtvych prevodovka u GS450h a jedne mrtve prevodovce u Avensisu aktualni generace. Ve vsech pripadech to skoncilo vymenou prevodovky. Kdyz si vezmu kolik techle aut jezdi, tak je to relativne dost pripadu. Ale obecne samozrejme problem neni jenom ve spolehlivosti, odejit muze a odchazi jakakoliv prevodovka vcetne klasickych automatu, dulezitejsi je servisovatelnost. Pokud mi odejde normalni automat, tak pokrcim rameny vyndam z penezenky 30 - 60.000Kc a zase jezdim. Pokud mi odejde CVT mam velky problem a casto musim kupovat novou, coz je 120 - 200.000Kc dle typu a vyrobce.
Avatar - Peto02
17. 4. 2013 10:24
Re: A co servisni naklady a resale value?
Neviem ake prevodovky a hybridny system pouziva Lexus ale v Priuse to je takto:

"Planétová prevodovka. Taká, ktorá sa používa ako diferenciál v automobiloch. Pre našu potrebu bude úplne stačiť povedať si, že sa jedná o mechanizmus, z ktorého trčia tri hriadele. Pričom platí, že ak ľubovoľnými dvoma hriadeľmi otáčame, rýchlosť otáčania tretieho je rovná súčtu dvoch otáčaných. Pochopiteľne platí, že súčet výkonov vstupných a výstupných je rovný nule. Kam by sa strácal, že áno. Mimochodom Toyota mu hovorí delič výkonu. Známejší je pod pojmom diferenciál. Čo je ale podstatné je to, že je to mechanizmus neporovnateľne jednoduchší než prevodovka, či už manuálna, alebo CVT, o automatickej ani nehovoriac.
Spaľovací motor napojený na jeden hriadeľ planétovej prevodovky, na jej druhom hriadeli prvý elektromotor/generátor, na tretom hriadeli druhý elektromotor/generátor a zároveň pohon kolies. Nič viac, nič menej. Žiadna CVT, žiadna prevodovka, spojka, žiadne komplikovanosti, žiadne zbytočné premeny energie." [odkaz]

video modelu: [odkaz]

Ta ich akoze eCVT "provodvka" teda nema s kazovymi CVT prevodovkami nic spolocne, len to ze nema klasicke prevody. To je jedna z veci co ma presvecila uvaozvat nad kupou Toyoty HSD. Este som nikde nezachytil spravy ze by mal Prius nejake problemy a je pravda ze sa v Nemecku predavaju aj so 450tis km [odkaz]
Avatar - N6600
17. 4. 2013 10:57
Re: A co servisni naklady a resale value?
To je pre mna celkom zaujimava info, pretoze o mrtvej prevodovke nic neviem, ale clovek sa uci. Zhodou okolnosti mam dnes cestu do servisu, kvoli zvolavacke stieracov (...), tak sa na to spytam. Zajtra by som este napisal, ak to tu este niekto bude citat >:D

Este si offtopic dovolim citat z pozvanky na zvolavacku:

S lutostou sme zistili, ze na niektorych vozidlach Lexus IS mozu byt neodstatocne utiahnute matice stieracov. Pokial by bol stierac nadmerne zatazeny vonkajsim vplyvom, ako je napriklad nahromadenie tazkeho snehu na celnom skle, mohlo by prist k preklznutiu stieraca na ovladacom mechanizme motorceka stieracov a jeden alebo obidva stierace by mohli zostat nefunkcne.

Dovod, preco by som hromadu snehu cistil stieracmi a nie odhrnuntim rukou, mi nejak unika :-)
17. 4. 2013 12:17
Re: A co servisni naklady a resale value?
Ad sníh: někdo je prostě líný. :-) Stejně jako někdo "škrábe" led stěrači. 8-s
17. 4. 2013 23:49
Re: A co servisni naklady a resale value?
fuha, Lexus to s tou kvalitou teda neprehana... mne minuly tyzden prisiel list o zvolavacke kvoli taznemu. Akurat dnes som bol do schranky hodit navratku, ze tazne nemam.
Avatar - N6600
18. 4. 2013 07:45
Re: A co servisni naklady a resale value?
Mna najviac dostalo, ze to trvalo cca 15 minut. Z toho 2 minuty praca na stieracoch a zvysok papierovacky >:D
Avatar - N6600
17. 4. 2013 19:18
Re: A co servisni naklady a resale value?
Tak som bol v Lexuse. Stierac "opraveny" >:D
Pana zo servisu som informoval o nasom dialogu a 2 mrtvych prevodovkach v GS a pytal som sa, ako je na tom spolahlivost a servis. Musim priznat, ze bol touto informaciou velmi zaskoceny a povedal, ze si za celu dobu, co sa Lexusom venuje, nepamata opravu prevodovky. A uz vobec nie u hybridov. Podotkol, ze pokryvaju 2/3 Lexusov...

BTW, to LFA nema chybu. Az vyrastiem, tiez si take kupim :D
17. 4. 2013 12:11
Re: A co servisni naklady a resale value?
Očividně ani nevíš, co to eCVT je. Je to jeden planetový převod. Třeba ZF 8HP, kterou najdeš u Audi, BMW, Jaguaru atd., má čtyři planetové převody. Plus celou řadu dalších komponent. Řekl bych, že se dřív rozpadne celé auto než převodovka. Samozřejmě, nějaká zmetkovitost bude. Ale jednodušeji to pomalu nejde.

Větší hybridy (GS, LS) ji mají trochu složitější (mají dva různé převody pro druhý elektromotor, takže jsou v ní myslím dvě spojky a převod Ravigneaux, tedy dvojitý planetový). Ale pořád nemá nic společného s klasickými CVT.
17. 4. 2013 14:35
Re: A co servisni naklady a resale value?
Jak uz jsem tu psal predtim, ta rovnice servisnich nakladu ma dve promenne. Jednak vlastni zivotnost, ktera je obecne u klasickych prevodovek nejvetsi a pak druhou a sice servisovatelnost. Nevim jaka bude dlouhodoba zivotnost ZF 8HP, nerikam ze ZFkove prevodovky jsou neznicitelne. Existuji kousky, ktere sikovny ridic odrovnal po sto tisicich kilometrech, ale co je dulezite je ze pokud uz se rozsype, tak kazdou z tech mnoha soucastek ze kterych se sklada koupis za rozumne penize a zaroven sezenes v CR minimalne dvacet firem, ktere je umi repasovat respektive budou umet v repasovat ve chvili kdy budou tyhle prevodovky dost stare na to aby se zacaly sypat.
I klasicke japonske automaty od Aisinu maji servisni naklady cca dvojnasobne nez nemecka ZFka, ale stale jsou u nas servisovatelne bez vetsich problemu a pak to konci treba CVT od Nissanu, ktere se dodavaji jako factory sealed box bez jedineho dostupneho nahradniho dilu a u nichz se sebemensi zavada resi vymenou, pricemz ceske zastoupeni prodava nahradni prevodovky za lidovych 120.000Kc. Z tohohle byl pred casem v USA takovy prusvih, ze Nissan tam byl donucen zvednout zaruku na 10 let a 120.000 mil, protoze odbornici doporucovali Nissany nekupovat prave kvuli temhle prevodovkam.
Zeptej se jakehokoliv servisaka opravujiciho prevodovky, vsichni ti reknou ze nejmensi servisni naklady maji nemecka ZF nejenom kvuli slusne zivotnosti, ale hlavne skvele opravitelnosti. Za opravitelnost eCVT bych ruku do ohne nedaval, je to celkem dobry orloj v kombinaci s minimem prodanych kusu a japonskym dodavatelem.
Kdybych mel kupovat stare GSko, tak bych vzal bud GS300 nebo GS430, ktere maji klasicky sestirychlostni Aisin A760E nebo A761E. ZFko to neni, ale opravit v ceskych podminkach se to da a umi.
17. 4. 2013 15:34
Re: A co servisni naklady a resale value?
A co bys na té převodovce chtěl servisovat? Potřebuješ vyměnit kapalinu, to zvládne každý mechanik, další možnost je, že ti odejde elektromotor, nebo samotný převod (což je ozubené soukolí). U té složitější je to hlavně otázka spojek. Nic ti nebrání se v servisu zeptat, jestli jsou na to školení/ někdy to dělali. Opět, mechanik by to měl zvládnout, nevím jak dnes, ale dříve převodovka šla rozebrat (byla zapečetěná kvůli záruce) a servisní manuál k ní byl. Snad každý mechanik musí být schopen ji opravit. A díly na ně také jsou (nevím, jak v Evropě). Životností a spolehlivostí jsou někde na úrovni diferenciálů. Takže moc lidí se zkušenostmi nenajdeš, abys třeba mohl posoudit nákladnost oprav.

Pokud máš použitelné technické zázemí (tedy vůbec zvládneš výměnu převodovky), tak si myslím, že bys ji opravit zvládl sám. Nová stojí myslím kolem sta tisíc, což je dáno tím, že obsahuje oba elektromotory.