Lexus IS 300h slibuje bezkonkurenčně nízké provozní náklady
Lexus se rozhodl ze své nabídky zcela vyřadit turbodiesely a motorům se sice úsporným, nicméně poněkud jedovatým a zapáchajícím, provozem hodlá konkurovat vozy s hybridním benzino-elektrickým pohonem nově i ve střední třídě.
V nejnovější zprávě pro britská média argumentuje ve prospěch svého modelu IS 300h nejen spotřebou,ale i servisními náklady. Už víme, že čtyřválec o objemu 2,5 litru s elektromotorem dává společný výkon 162 kW (220 k) a zatímco spalovací motor disponuje točivým momentem 221 N.m v rozmezí 4200-4800 otáček, elektromotor přidává dalších 300 N.m. K těmto velmi konkurenceschopným parametrům Lexus přidává informaci o kombinované spotřebě 4,3 l na 100 km, odpovídající emisím 99 g/km, což je méně, než má veškerá dieselové konkurence IS 300h.
Lexus dále poukazuje na to, že systém nemá žádnou spojku a alternátor a startér jsou integrovány do hybridního systému a vydrží po celou dobu životnosti auta, stejně jako bezúdržbový rozvodový řetěz. Lexus se také díky funkci regenerativního brzdění chlubí menším opotřebením brzdových destiček a kotoučů a díky tomu, že má v pneumatikách o 20 % vyšší tlak, má delší životnost obutí.
Lexus vypočítal, že za tři roky majitel vozu IS 300h ušetří oproti dieselové konkurenci na servisních nákladech v přepočtu více než 13.000 korun, nehledě na další ekologické daně, na nichž lze v Británii uspořit za tři roky oproti kupříkladu Audi A4 2.0 TDI dalších téměř 28.000 korun. A konečně jsou hybridní Lexusy silné i v oblasti zůstatkové hodnoty při dalším prodeji, s poklesem 37 % by mělo jít o nejlepší hodnotu v prémiové střední třídě. Tento údaj se ale pochopitelně může trh od trhu zásadně lišit. Lexus IS 300h jde v Británii do prodeje v červenci a začíná na £ 29.495, tato částka odpovídá zhruba 900 tisícům Kč.
A co vy? Koupili byste si kvůli úspoře nákladů hybridní Lexus střední třídy nebo zůstáváte i nadále konzervativními příznivci dieselů?