Nesplňuje to NAŠE parametry dálnice, tedy šířka je menší, než 27,5 metru a návrhová rychlost může ale nemusí být 120 km/h. Ale po zkušenostech s italskou Autostrade A22, která má stěží 22 metrů na šířku, kroutí se jako had a 130 je tam i v tunelech, bych to zase tak nehrotil, přestože třeba R35 mezi Hradcem a Mohelnicí bych viděl radši v kategorii D27,5/120 než v R25,5/120, stejně jako příhraniční úseky R3 a R11, ale stokrát radši R, než nic.
ona staci A1 nebo jak se jmenuje z Bologne do Florencie - tam je to masakr...z tunelu na most a zpatky do tunelu, vse v zatacce a malejma pripojovakama...humus... Jo, R35 v tom useku bych rad vubec nekdy videl ;-\ Ona takova R46 byla taky projektovana na 110 a to jeste ne ve vsech usecich a v pohode se to da cele projet 130...
Rozdíl je v maximálním podélném sklonu a v tom, že R existuje i v menší šířkové kategorii R25,5/120, kdežto dálnice začínají na D27,5/120 (ty 2m rozdíl dělá o 0,5m užší krajnice, o 0,5m užší střední dělící pás, a o 0,25m užší vnitřní vodící pružek). Toť v podstatě vše.
Velká část naších starších dálnic se na parametry nově postavených rychlostek nechytá.
Fascinuje mě, jak se spousta zdejších diskutujících "všeznale" vyjadřuje k tématu o kterém neví vůbec nic. Někteří z toho takřka vytvářejí nové konspirační teorie.
To vies, udadnicku bandu treba nejako zaplatit.
A tak im vymysleli platene onanovanie na novom klasifikacnom systeme ciest.
P.S. Je priam neuveritelne, ze to nedali vypracovat nejakej externej poradenskej firme!
Podle mě je největší přínos v tom, že na některých směrově oddělených čtyřpruzích bude povoleno 110 km/h. Když už se takový úsek za spoustu peněz postavil, tak není důvod tam jezdit maximálně 90 km/h, zvlášť ne ve chvíli, kdy tam není současně povolena souběžná jízda. Devadesát po takové silnici totiž většinou jede i kamion, takže pokud bych chtěl striktně dodržovat pravidla, tak vzhledem k tomu, že nemůžu jet v levém pruhu stejně rychle vedle něj, tak pojedu za ním, takže reálně budu ve velmi podobné situaci, jako na normální silnici. Pokud tam nebude ta rezerva, aby bylo možné kamiony legálně předjíždět, tak prakticky nemá smysl takové silnice stavět. Plánovaná "stodesítka" tento problém elegantně řeší, navíc přinese vyšší komfort jízdy na těchto silnicích a pomůže ušetřit aspoň některým z nás trochu času :-)
Já tě nějak nechápu, pokud chceš striktně dodržovat pravidla a jedeš teda stejně rychle jako ten kamion, tak ho nepotřebuješ předjíždět, ne? No a když zpomalí v kopci, úplně legálně ho tou devadesátkou předjedeš..
Já spíš nechápu, proč je tam vůbec nějaký limit. Jezdit 110 po silnici dálničního typu je prostě směšné. Dal bych tam 160 a na dálnicích bez limitu. Stejně rychleji než těch 160 se jezdí jen občas a když někdo chce a nevadí mu, že má vyšší spotřebu, tak ať jede. Samozřejmě odpovědnost za případnou nehodu způsobenou nezvládnutím auta ve vyšší rychlosti jde za takovým řidičem. Jediný důvod rychlostních limitů na dálnici je prostředek pro policii, aby mohla vybírat na pokutách.
Zbláznil ses???? Bez limitu u nás? Víš jak by to vypadalo? Navíc to neni jen o tom že ty jedeš rychle, ale že ti tam v nepřehledném úseku vjede auto, co jede "jen 130". Ani tě nemusí postřehnout....
Jsem pro to zavést úseky, kde by se dalo 160 max.... ale jen takové, které jsou rovné a přehledné.
Tak tohle (160k/h) chtěl už před léty prosadit, blahé paměti ministr Řebíček, než ho soudruzi "sestřelili". Návrh už byl na stole. Byl to zatím jediný ministr, který myslel v této věci logicky a nebál se to říct. :-!
no, vzhledem k tomu, ze po dalnicich 160 jezdim, tak zadna zmena ;-), ale jisteze by se mi libilo to zlegalizovat, nicmene o rebickovi to nebylo, ten chtel predlozit navrh zakona? ktery by musel projit snemovnou a tam nevim, je to tam samy socialisticky regulator vseho mozneho. Nicmene rebicek zcela dereguloval financni toky do vystavby a to tak, ze si posilal velke domu :-))), v tomto smyslu je dobre, ze ho odstrihli, chyba je spise, ze nekde nesedi...
Bylo by to uplne stejne jako dnes, mozna bezpecnejsi. magori by jezdili dal jak magori, pripokadenci by jezdili dal jak pripokadenci a ti vsichni ostatni by porad nemuseli hlidat tachometr a hledat policejni passaty a konecne by se venovali jen a pouze rizeni. Nemecko je jasnym dokladem toho, ze neomezena rychlost jatka na dalnici nedela, spise naopak.
No, rychlostní z Vyškova do Olomouce je samá zatáčka a již dnes je tam snížena rychlost na 110 km/ hod, tak nevím, proč v plánku bude přeznačena na dálnici, když ani nemá na to parametry a proč z ní jendoduše neudělají první třídu.
Navíc mi ještě někdo nevysvětlil, proč postaví D1 z Lipníka pouze po začátek Přerova a nedotáhnou ji k současnému ukončení D1 u Říkovic, protože jet už dnes přes Přerov je o nervy a hubu a pak teprve to bude bez dálničního obchvatu mazec. Navíc průjezd městem, co se loni či předloni opravoval, je opět v dezolátu.
Dálničního spojení Brno - Vídeň se nikdo se současníků nedožije. Přitom stačilo udělat jen 10 km obchvat Břeclavi a postupně opravit D2.
Jinak jsme v ČR mistři v plánování, máme naplánovány desítky rychlostních silnic a dálnic a komplet hotové jsou jenom dvě - D2 a D5 a to ještě díky komančům.
Ano. Pro nás by to bylo výhodné. Ale Rakušané břeclavskou variantu odmítli. Proto to padlo. Trasa staré "Hitlerovi dálnice" Vídeň - Wroclaw je i pro nás nakonec výhodnější.
pulka Prahy jezdi na víkend domů na Moravu >:D I ta Krnda s Andrejem musí přes Moravu když jedou domů na Slovensko ne? Takže odlehčení (díky R35) a dokončení (u Přerova) D1 by mělo být prioritou všech... Zvlášť když chtějí pokračovat s R49 a R55 (na východní Moravě) který tu vytíženost v porovnání s R35 budou mít poloviční...
Nekolik webovych periodik pred par dny (a tento web dnes) publikovalo zpravu o planovanem zrychleni dalnicni site v CR. Jako zdroj uvadeji vetsinou CTK. V clancich je tabulka se seznamem silnic, kde ma dojit ke zrychleni na 110km/h. Napriklad na I/23 Brno, Pražská radiála a I/43 Brno, Svitavská radiála.
Tyto uvedene silnice jsou nyni vedeny jako silnice pro motorova vozidla s maximalni rychlosti 130 km/h. Muze se tu jezdit v obci 80 km/h a mimo obec 130 km/h. Tak by me vazne zajimalo, co znamena to ZVYSENI rychlosti u techto useku na 110 kmh/? Budou vyjmuty z obce? Nebo ve skutecnosti dojde ke SNIZENI rychlosti na 110 km/h a pouze klamete obcany?
Verim, ze jste radni novinari a informace si overujete a dokazete vypatrat spravne udaje. Takze pro vas nebude jiste slozite informaci, kterou jste vypustili, aktualizovat, uvest spravne udaje o tom, co stat skutecne pripravuje a predat je novinarum ke zverejneni. Mozna se to tyka i dalsich uvedenych silnic. Tamni situaci neznam, takze nehodnotim.
Viz. dopravni znacky
na I/23 https://www.google.cz/maps/
@49.169004,16.550135,3a,75y,104.41h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!
1sY-miahGPXMNI4kTmPgmYTg!2e0
a na I/43 https://www.google.cz/maps/
@49.286648,16.56395,3a,75y,174.17h,
81.28t/data=!3m4!1e1!3m2!
1s08QxpfhRDeFEZAIpT20RJA!2e0
(odkazy ze 4 radku si spojte tak, aby v nich nebyl enter)
Pokud vam informaci o zrychleni na techto usecich nekdo predal, uvedl vas v omyl... omylem, zamerne?
A co například I/37 tzv hradubicka. Tam je aktuálně 90kmh. U některých silnic dojde naopak ke snížení povolené rychlosti. To je treb ta vami uvedena. A nikdo to netajil mluví se o tom zcela otevřeně
ale ten seznam ma nadpis: Silnice I. třídy navržené ke zvýšení rychlosti na 110 km/h
coz je evidentne v souvislosti s informaci, co jsem uvedl, NEPRAVDA