Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Londýn chce vyšší poplatky pro vozy s vysokými emisemi

Londýn se chystá vyhlásit boj všem vozům, které do ovzduší vypouštějí více než 225 g CO2 na jeden kilometr. Majitelé takových vozů by měli podle aktuálního návrhu londýnského primátora za vjezd do města platit v přepočtu přes tisíc korun za den.
Zpět na článek
14. 8. 2007 10:23
14. 8. 2007 10:51
anonym
14. 8. 2007 10:57
neregistrovaný "Tom"
14. 8. 2007 11:20
neregistrovaný "blue.sun"
14. 8. 2007 11:40
neregistrovaný "ZZ"
14. 8. 2007 15:59
neregistrovaný "Tom"
14. 8. 2007 16:12
neregistrovaný "Tom"
14. 8. 2007 17:29
neregistrovaný "mamlas"
14. 8. 2007 20:13
neregistrovaný "skl"
14. 8. 2007 20:19
neregistrovaný "eva"
14. 8. 2007 20:55
neregistrovaný "eva"
14. 8. 2007 21:08
neregistrovaný "eva"
14. 8. 2007 21:30
neregistrovaný "eva"
14. 8. 2007 17:25
neregistrovaný "skl"
14. 8. 2007 19:56
neregistrovaný "skl"
14. 8. 2007 12:00
14. 8. 2007 12:23
neregistrovaný "mamlas"
14. 8. 2007 17:31
anonym
16. 8. 2007 15:59
neregistrovaný "FiestaS"
14. 8. 2007 12:47
neregistrovaný "luco"
14. 8. 2007 13:40
neregistrovaný "Venturi"
14. 8. 2007 14:56
neregistrovaný "mamlas"
14. 8. 2007 16:52
neregistrovaný "Ambroz"
14. 8. 2007 17:33
neregistrovaný "skl"
14. 8. 2007 17:41
neregistrovaný "mamlas"
14. 8. 2007 20:59
neregistrovaný "venturi"
16. 8. 2007 16:05
neregistrovaný "FiestaS"
14. 8. 2007 10:23
Chudák řidič
Ekologie určitě ano.Je taky jasné,že dnešní velkoměsta jsou doslova přecpána auty,nicméně v Londýně to trochu přehání.Možná by bylo nejlepší se vrátit ke końským spřežením,bryčkám,povozům...asi si neuvědomují,že se nacházíme v 21.století. :no:
Rozbalit vlákno
23
anonym
14. 8. 2007 10:51
Re: Chudák řidič
neregistrovaný "Tom"
14. 8. 2007 10:57
Re: Chudák řidič
Naopak. Londýn, Tokio, New York či Los Angeles jsou příklady měst, které se rozhodli problémy (se stále rostoucí dopravou a zhoršující se kvalitou ovzduší) aktivně řešit.. jsou to města, ze kterých si čas vezmou příklad i další.
neregistrovaný "blue.sun"
14. 8. 2007 11:20
Re: Chudák řidič
Jo, ale nebude to v ČR.
neregistrovaný "ZZ"
14. 8. 2007 11:40
Re: Chudák řidič
Neboj, až to udělají v Berlíně, Mnichově a Norimberku, tak se s tím začně dělat i něco u nás ;-) Je jasné, že provinční městečka typu Praha to budou dělat jako poslední. Však přeci toto nepopulární gesto voliče nepřiláká, že? 8-s
neregistrovaný "Tom"
14. 8. 2007 15:59
Re: Chudák řidič
:yes:
14. 8. 2007 12:59
Re: Chudák řidič
To, co se deje v Londyne je cisty alibismus. To nema s ochranou ovzdusi nic spolecneho - je to jen zpusob, jak odvest pozornost od jinych problemu, vykazat nejakou cinnost, doplnit obecni kasu a zaroven si nerozhodit masy (volice).
Pokud by jim slo o ovzdusi, tak by se v prve rade zamerili na NOx, prachove castice a jine jedy ve vyfukovych plynech, az pote na CO2. To by ovsem znacne znevyhodnilo naftaky, kterymi jezdi 70% Londynanu.
A pokud uz chteji danit podle CO2, tak at zpoplatni gramy a ne, ze kdo ma vic, tak plati, a kdo min, tak ne.
neregistrovaný "Tom"
14. 8. 2007 16:12
Re: Chudák řidič
V podstatě souhlas. Ono je to pak na širší diskusy, jestli není alibistický celý ten současný "hon na automobilové čarodějnice", kdy všichni šijí do aut, ale v různé míře se ignorují jiná odvětví (do očí bijící je třeba letecký průmysl). CO2 je holt v módě a lidi (voliči) na to začínají slyšet.. navíc naftová lobby je dosti silná, tak že se není čemu divit, že se jde proti CO2 a třeba NOx se tolik neřeší. /// Znám docela dobře situaci v Paříži a okolí, kdy se dopoledne téměř nejde dostat do centra, dálnice jsou ucpané již x kilometrů před Paříží (a to mají klidně 5 pruhů) apod. Navíc ve většině aut sedí pouze řidič.. dopadlo to tak, že SUV mají zakázaný vjezd do centra! Osobně jsem proti zákazům tohoto typu (zakažte prodej SUV, zakažte výrobu aut s rychlostí větší než 160 km/h apod.).. aˇsi každý jezdí, čím chce, ale musí za to "nést odpovědnost".. danění podle vypouštěného CO2 je jedním ze způsobů (netvrdím, že ideálním), jak to řešit - "Chceš mermomocí jezdit po městě se svým full-size SUV? OK, je to tvoje právo, ale musíš za to úměrně zaplatit." IMHO je to daleko "lepší" postup než rovnou zakázek vjezd SUV do města..
neregistrovaný "mamlas"
14. 8. 2007 17:29
Re: Chudák řidič
Silniční daň, či povinné ručení, ani zdaleka neodráží velikost vozidla, četnost a rozsah užívání silnic nebo ulic, a dokonce nezohledňuje ani zda jde o jejich užití ve špičce, či mimo ni. (To už je i mobil zpoplatněn realističtěji, vzhledem k jeho uživání.) Z tohoto úhlu pohledu, jde o značně překonaný systém danění, z dob, kdy bylo víc silnic, než aut. Tvrzení, že můžete jezdit po městě se svým full-size SUV, protože si za to úměrně zaplatíte, je stejně buranské, jako v době nedostatku, třeba vody, zalévat zahradu, jenom proto, že bydlíte níž, než soused a voda vám ještě teče. Vždyť jste si zaplatil, že? V otázce emisí, totiž nejde jen o to, kdo víc či míň, zda auta nebo ostatní, ale především o to, kdo KDY a KDE. Takže nejde, jak tvrdíte, o hon na čarodějnice, nýbrž o definování prostoru a času, ve kterém provoz neúměrně velikých a k tomu často neobsazených SUV i jiných aut, vadí nebo nevadí. Ale to je zcela jiná rovina diskuze i argumentů, než ta technická, zda SUV ano či ne, která se tu dost demagogicky předkládá. To je totiž diskuze o sobcích a těch ostatních. A nevede se o právu, ale o etice, empatii a slušnosti.
14. 8. 2007 18:46
Re: Chudák řidič
Ano, pausalni daneni neodpovida skutecnosti. Proc pak ale pausalne poplatnit auta s vyssimi emisemi CO2 za vjezd do Londyna? Kdo je pro londynske ovzdusi a dopravni chaos vetsim nebezpecim - rozvozce pizzy v Corse, ktery najezdi za den v centru 300km, nebo businessman, ktery ve sve 911 nebo Range Roveru pri ceste do kanclu a zpet ujede 20km? Nebo jak k tomu prijde majitel Smartu, ze majitel Focuse, jehoz auto je mnoho vetsi a ma horsi emise, nezaplati nic? A jak k tomu prijde cyklista? Nebo chodec? A proc sportovci, tlusti lide a vysoci lide neplati vetsi dane, kdyz produkuji vice CO2 nez ti "normovani"? Tady vam to uz za vlasy pritazene prijde, ne?
neregistrovaný "skl"
14. 8. 2007 20:13
Re: Chudák řidič
Vo vseobecnosti bude model vozidla A s CO2 trojnasobnym ako vozidlo B pre ovzdusie 3x skodlivejsie. Preto ak chces znizit CO2, ako prvu vec zdanis vozidlo A pat krat viac ako vozidlo B, aby zvysil motivaciu. Ak sa situacia vyrovna, mozes nasadit spravodlivy system, t.j. zdanenie 3nasobnou sadzbou. Capisci?
Dalsia vec je, ze sa ohanas tym, kto kolko najazdi… v UK je uz v testovani system platenia cestnej dane systemom pay as you go (kazde vozidlo dostane GPS chip), cize platis len ak jazdis. Takze neboj, za chvilu tu bude aj tvoj vysnivany system a aj predajca pizze na corse zaplati primerane tomu kolko najazdi.
Najviac ma ale na ludoch co sa proti tomuto navazaju stve obvinovanie z laviciarstva… Predsa ide len o spravodlivejsie spoplatnenie toho, co je akoze zadarmo, pri tom si toho kazdy berie volne (ovzdusie, cesty) – v konecnom dosledku sa na to ale vsetci skladaju z dani rovnako. Nakoniec aj ten tlsty clovek by si mal podla spravodlivosti platit vacsie dane, resp. zdrav.poistku, pretoze pre poistovnu predstavuje vacsie riziko – to, ze to tak neni rozhodne nie je praviciarska politika…
14. 8. 2007 20:53
Re: Chudák řidič
Zdanovat neco 5x vic kdyz je to horsi 3x je prave levicarsky pristup.
At daji dan na benzin tak vysokou, ze automobilova doprava bude nezajimava a mas vystarano - usetris za cipy, veci se budou vyrabet lokalne, ubude dopravy -> snizi se znecisteni, akorat vsem klesne zivotni uroven, protoze lokalni maloobjemova vyroba je drazsi -> je to vsak dan za lepsi prostredi (ponesou ji vsak vsichni). Takhle se postihuji jen bohati, ale masy budou znecistovat porad stejne.
neregistrovaný "eva"
14. 8. 2007 20:19
Re: Chudák řidič
Milý Empi, Mamlas snad dost jasně vysvětluje, že problém je ještě jinde, než jen v technice. Věc se má přece tak, že o naději na řešení problému průjezdnosti ve městě se dá mluvit, až si ten tvůj businessman, koupí z vlastního přesvědčení Smarta na jezdění po městě. Jistě mu to bude činit nesrovnatelně menší finanční potíže, než majiteli Focuse. Taky dá alespoň morální příklad, že není lhostejný sobec, čímž společensky vznikne prostor, s chladnou hlavou definovat technické parametry takového selektivního postupu, jehož parametry budou přijatelnější, než jen to CO2
14. 8. 2007 20:46
Re: Chudák řidič
Parafraze na tva slova: O nadeji na reseni problemu se da mluvit az tehdy, kdyz majitel Focusu zacne jezdit na kole nebo v MHD. Rovnez mu to nebude cinit vetsi financni potize.
neregistrovaný "eva"
14. 8. 2007 20:55
Re: Chudák řidič
Elita hledá jak, když plebs, ještě neví proč. Ty asi nebudeš elita, viď?
14. 8. 2007 20:59
Re: Chudák řidič
Navrhu jsem dal vic nez dost. To, ze si londynska "elita" hlida jen vlastni zidli, nema s vizionarstvim nic spolecneho.
neregistrovaný "eva"
14. 8. 2007 21:08
Re: Chudák řidič
Jen se polituj. Ale těma návrhama, bych se, být tebou, zrovna nechlubila. Kvantita není kvalita, že?
14. 8. 2007 21:20
Re: Chudák řidič
Dekuji za radu - libi se mi tve navrhy.
Ono radoby intelektualni tlachani je tim hybnym motorem lidstva, ze ;-) ?
neregistrovaný "eva"
14. 8. 2007 21:30
Re: Chudák řidič
No, u tebe bohužel zjevně zvítězila hmota nad duchem. V lepších případech, to bývá opačně.
neregistrovaný "skl"
14. 8. 2007 17:25
Re: Chudák řidič
1. Zmysel nie je len v znizovani emisii, ale aj v rieseni dopravneho chaosu ktory je v centre Londyna denne. To druhe sa riesi uz dlhsie, s tym prvym sa da len suhlasit, je absurdne chodit denne v zapche s priem. rychlostou 10 mil za hod. na Range Roveri.
2. Vyska sa urcuje podla CO2 preto, ze je to verejne pristupny a auditovany udaj pre vsetky nove vozy asi od roku 96 alebo tak nejak (urcuje vysku rocnej dane).
3. Odkial mas tych 70%? O tom velmi silne pochybujem, jedine ak zaratas taxiky, busy a dieslove vlaky (v londyne vacsinou v elektrike).
14. 8. 2007 19:10
Re: Chudák řidič
1. Pokud maji problem s mistem, at zdani cm^2, ktery auto zabira (delka i sirka je v TP).
2. Jakou Euro normu auto splnuje, jestli se jedna o diesel nebo benzin taky. Vypocet jen podle CO2 je nesmysl, to, ze se z nej vypocitava silnicni dan, je jen dalsi ukazka diletanstvi zakonodarcu.
3. Tady jsem ulit, ocekaval jsem podobne cislo jako ve Francii ci Belgii - podle oficialnich statistik melo UK v r. 2006 market share dieselu zhruba 40% - kolik z nich zije v Londyne, nevim - i tak se jedna o spoustu volicu.
neregistrovaný "skl"
14. 8. 2007 19:56
Re: Chudák řidič
Ak si odmyslime rozdiel v diesloch vs benzinoch, tak je CO2 jednoducho pouzitelne kriterium ako merat emisie auta. A ako som spominal v UK uz dlhodobo pouzivany na ine ucely (cestna dan). Vymyslat zlozite kriteria ako emisie hodnotit je nerealne, ale aj to raz bude. Ak si myslis, ze je to blbost a ze je jedno ci das Ł400k za dom na ulici kde je permanentnu zapcha Range Roverov alebo ci tam bude zapcha Priusov, tak ti odporucam zajdi si do londyna, pariza a pod. a vychutnaj si nejake dobre miestecko tak 2-3 hodinky, mozno zmenis nazor.
14. 8. 2007 20:39
Re: Chudák řidič
Mozna je to kriterium jednoduche, ale nema moc spolecneho s realitou - to, co ti v tom dome zo 400k tak vadi neni CO2. A ver, ze kdyby dole misto tech Priusu byli cyklisti, tak se ti bude dychat jeste lepe. Presto se za Prius neplati nic a dokonce se nic neplati ani za 90% aut Londynanu. Biti maji byt jen majitele SUV a sportovnich vozu.
14. 8. 2007 12:00
mňo
nj no když pro spoustu lidí je to že by mlěi jet hromadnou dopravou jedna z největších potup co může být ... :no:
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "mamlas"
14. 8. 2007 12:23
Re: mňo
Proč jenom hromadnou? Můžeš třeba na motorce. A ještě budeš cool. Nevadí mi rodinný výlet autem s malými dětmi do ZOO. Ale každý ráno a večer, zácpy aut, obsazených dóóóst často jen řidičem. A čím menší chlap, tím větší auto. Směšné, smutné a bezohledné zároveň. :no:
Avatar - BikerArny
14. 8. 2007 12:50
Re: Na motorce
Dobrej nápad, znám lidi co jsou schopný vyrazit z jednoho konce Chrudimě na druhej autem :-O Tyhle lidi vaděj provozu, maj jet MHDčkem nebo si maj sehnat nějakýho skútra :-)
A s tím malým chlapem a velkým autem >:D >:D >:D
anonym
14. 8. 2007 17:31
Re: Na motorce
Myslim, ze takto to v UK bere malokto... problem je, ze hromadna doprava je pretazena, draha a pri mnohych cestach je problem najst rozumny spoj z A do B. Having said that, je to asi stale lepsie ako v SR/CR ;-)
neregistrovaný "FiestaS"
16. 8. 2007 15:59
Re: Na motorce
Lepsi to, hochu, s hromadnou dopravou opravdu v Londyne neni...
neregistrovaný "luco"
14. 8. 2007 12:47
krok spravnym smerem
Rozumny a promysleny krok... :yes: :yes: :yes: fandim!!! neni to neuvazene, ale dobre promyslene...ten kdo ma na auto a palivo po trilitrovy motor, muze platit i tyhle poplatky..a pokud je mi znamo, zadny z "normalnich" motoru tehle emisi nedosahuje..takze normalni smrtelnik, ktery svym autem ovzdusi zatezuje RELATIVNE minimalne, se bat nemusi..jen aby to treba zas jednou cesi NEZPRZNILI...presne tak jak to udelali s mytem, nemecky (vynikaji) vzor, ceska "inteligence"..co se dalo, to v nem pokazili...ale to je uz jina pohadka..ale temhle poplatkum fandim...jen tak dal... :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Venturi"
14. 8. 2007 13:40
Re: krok spravnym smerem
Zase dalsi levicak. Chces rici ze "normalni smrtelnik" nema na auto nad 3 litry. Spis ty proste nedokazes vydelat na poradne auto, urcite mas Favose ci Felicitu... Ale hold to je premysleni zelených teroristu (levicaku) ja na drahe auto (Range Rover) nemam tak ostatni v tom taky nebudou jezdit a pokud jo tak budou platit silene castky.
neregistrovaný "mamlas"
14. 8. 2007 14:56
Re: krok spravnym smerem
Spíš než na finanční stránku vlastnictví korábu silnic, je namístě se ptát, co a kdy je přiměřené. A tady je vidět, že na to leckerý sobec, nemůže vlastní hlavou přijít, že? Takže ty ostatní nutí, nějaký předpis mu vytvořit. Argumentace, o velmi nízkém celosvětovému podílu aut, na celkovém znečisťování vzduchu emisemi, je asi pravdivá, a SUV na vesnici, asi vadí málokomu. Ve městě se ale stává poněkud nepřesvědčivou, zejména když vás s vnukem v kočárku, čekající u křižovatky na volno, atakují výfuky akcelerujících SUV. Trochu to připomíná situaci, jako kdyby jste hodili hadici od čerpadla z vaší žumpy, do sousedovy studně a přitom se tvářili, jako že se nic neděje. Dá se pochopit, že někteří sociálně slabší, nemají na ***cuc, a tak si i umím představit, že někteří majitelé, vydali za svá hovádka tolik, že už jim nezbylo na druhé, menší auto do města. Ale i ten soused co nemá na ***uc, vám nestrčí hadici rovnou do studny, ale alespoň k nižší hranici společného plotu a počká na déšť. Tak snad by ti chudáci, co mají jen na jednoho mastodonta, s výfukem ve výši pasu, mohli alespoň taxíkem, že?
neregistrovaný "Ambroz"
14. 8. 2007 16:52
Tenhle komunista to v Evropě začal
Nechápu jak může být tenhle teplej komunista stále ještě primátorem Londýna. Byl to on, kde alespoň v Evropě přišel jako první s nesmyslem jakým je poplatek za vjezd do města, bohužel takových rádoby zelených socanů je v Evropě hodně, takže má stále více následovníků. Pro mě je to jen další z útoků na individuální svobodu. Přecpaná centra měst jsou určitě problém, ale tohle řešení není. Mimochodem v londýňané i před zavedením poplatků rozhodně dýchali mnohem kvalitnější vzduch než např. před 100 lety, kdy tam jezdili jen koně.
Diferencovat výši poplatků podle množství CO2 je další nesmysl. Hodnoty uváděné výrobci jsou ve všech případech hodně optimistické, ale u menších motorů se od reality liší většinou více než u velkých. A brečet na současnou vlnou SUV je ubohé, je to jen móda, která přišla před pár lety, teď vrcholí a za pár let to bude jen vzpomínka.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "skl"
14. 8. 2007 17:33
Re: Tenhle komunista to v Evropě začal
Nejde o hodnoty uvadzane vyrobcami.
neregistrovaný "mamlas"
14. 8. 2007 17:41
Re: Tenhle komunista to v Evropě začal
Nezlobte se, ale vaše argumentace o zelených socanech je sobecky ubohá. Výkřik o teplém komunistovi je naprosto nepřijatelná demagogie, odvádějící od podstaty problému. Vzbuzujete dojem, že se Váš intelekt zřejmě nedokáže vyrovnat se složitějšími myšlenkami, než jsou volební hesla. Doposud se zde dařilo diskutovat apoliticky a bez xenofobie k menšinám. Prosím, nenarušujte to.
neregistrovaný "venturi"
14. 8. 2007 20:59
Re: Tenhle komunista to v Evropě začal
Moje slova, az na to slovo "teplej" (ale to je detail). Jen se bohuzel bojim, ze tenhle zeleny komunismus za par let neprejde, ale bude jen horsi.
neregistrovaný "FiestaS"
16. 8. 2007 16:05
London Congestion Charge
Co se v clanku nepise, avak je to soucasti Livingstonova planu na zmenu v placeni Congestion Charge, je to, ze chce soucasny osmilibrovy poplatek zrusit pro mala auta (dokonce napr. i pro BMW 1) uplne. A na oplatku pak zase zavest 25 liber za den pro velka auta, rozumej auta s vysokymi emisemi. Podle meho je timto zpusobem vliv na zmenu ve znecisteni ovzdusi neurcity, zatimco dopravni zacpy se tim stoprocentne zhorsi. Kdo si muze dovolit velke auto, snadno si k nemu prikoupi jeste Kia Picanto nebo podobne a bude si do centra jezdit dale a navic zadarmo. Navic tam zacnou naprosto nekontrolovane jezdit i ti, co uz male auto maji a ted, hura, najednou nebudou muset za vjezd do centra platit. A v Londyne budou takovy dopravni zacpy, ze se z toho pos...me, nebo teda oni se z toho po.... Jesteze uz tady (v Londyne) v ty dobe nebudu.
Rozbalit vlákno
0