O kooperačních snahách Lotus Cars a inženýrské dceřinné společnosti Lotus Engineering jsme v posledních týdnech slyšeli několikrát. Jen několik měsíců stačilo k tomu, aby úsilí přineslo své ovoce.
Ja by som bral, keby zacal konecne opat Lamborghini vyrabat traktory. Potom by som si kupil verziu so semislickovymi pneumatikami na 35 palcovych kolesach a k tomu skrupinove sedadla a 1000 watove audio. Motor by bol so ziarivou komorkou a v traktore by sa nachadzal humidor s dutnikmi, pomocou ktorych by sofer stylovo startoval.
Traktory znacky Lamborghini se nikdy vyrabet neprestaly, pravda nevyrabi je nikdo z rodiny :-( , kazdopadne tenhle 262 konovy porizek [odkaz] sam o sobe stoji zato ;-)
Skodovka udajne pripravuje zmenu strategie. Kedze znacka Seat, ako nositelka sportovej image, sklamala....ludia vo VW sa rozhodli, ze tuto strategiu sa pokusia uplatnit u Skody. Prve naznaky sportoveho designu su viditelne uz na novom modely Roomster (predovsetkym predna cast ma sportovejsi vyraz, nez vsetky konzervativne mladoboleslavske auta doteraz). Prvym uplne novym modelom by mal byt nastupca Octavie (ktora sa velkostne v dalsej generacii posunie do plnohodnotneho segmentu strednej triedy). V nizsej strednej triede tak bude mat Skoda od r.2010 novy model - Skoda Cardia - ktory bude ponukany od zaciatku s karoseriou 5dv. HB a o rok neskor budu nasledovat 3dv. HB a kombi. Mozna podoba noveho auta v prevedeni "vRS" je tu: [odkaz]
Tak tady musím dám Markovi za pravdu :yes: Byl jsem minulej tejden v Boleslavi a tohodle pořízka mi kolega ukázal. Teda, nesměl jsem mít zapnutej mobil a prošácli mě před halou jako nějakýho autocz maniaka. Když mě vzali dovnitř, tak jsem zíral, byl pod plachtou, ale ty tvary byly jasně patrný. Dovolili mi tu CARDII sjiždět jen rukama přes tu plachtu. Hele, normálně sem se u toho vzrušil, ale kdo mě zná... pochotpí to. Prostě. když jsem se dostal na tu zadní partii, bylo jasný, že to je velká pecka. Jak jsem ji sjižděl těma rukama, tak jsem udělal takovou parádičku, u levýho zadního kola jsem jako zakop ;-) , svalil se na zem a přitom jsem dokázal lehce nadzvednout plachtu. Jo, byly tam. Vpravo i vlevo - po dvou rourách... brácho, já málem vytek. Něchtěl jsem to sem psát, aby neměl kolega problém v práci, ale když už nám to sem Marko pustil, tak mi to nedalo. Kolegovo šéfík ale říkal, že napřed vyjede naduplej třídveř, Marko tam má 5dv. tak uvidíme. Každopádně... ještě teď mě brněj prsty. Ta plachta byla poměrně hrubá, takže jsem si o ní trochu rozdrásal bříška prstů. Tak jestli dělám moc chib přy psaňí, tak mi to otpusďte. Každopádně BRAVO ŠKODA :yes:
Zabudni na to... ;-) ;-\ Skodovka plni vramci koncernu "ulohy", ktore su absolutne nezlucitelne s vyrobou sportoveho auta. Teraz aj v strednodobej buducnosti... Tudor vznikol iba ako marketingova podpora uvedenia "luxusnejsieho" modelu Superb. To len ludia si to vylozili tak, ze Skoda (VW) uvazuje o vyrobe coupe. Takze ten podporny projekt nevysiel uplne podla predstav: concept Tudoru mal asi svojho casu vacsiu odozvu, nez seriovy Superb... :-)
Netusim ako sa realizuje patentova ochrana designu - ale skor by som povedal, ze VW nema tu karoseriu ako taku (celkovy vyzor) chranenu. Nemalo by to asi velky vyznam, ked to nechces vyrabat ako Skodu.... Len kvoli konceptu sa to neoplati platit. A na aute inej znacky aj tak mozes vyzuit iba niektore detaily. A to moze vlastne hocikto. Myslim, ze patentovat designovy detail obvykle nejde... ;-)
V rámci ochrany tzv. Průmyslových práv požívá ochrany i Průmyslový vzor... tedy vzhled výrobku, jeho design. Ten je možné registrovat a domáhat se proti narušiteli... Někde jsem četl, že nové VOLVO S80 nebezpečně pobírá křivky předků AUDI..., v minulosti VW lehce šlápl s předchozím POLEM do teritoria 911 (světly)... ovšem zde tedy záměna rozhodně nehrozila :-)
Jaaj, ano..o priemyslovom vzore viem (vlastne, mali sme to v skole 8-s). Len som si neni isty tym, ci pri tak komplexnom celku ako je design auta ide vobec ucinne zaregistrovat jeho vyzor - teraz myslim vyzor ako "poskladany" z mnozstva detailov . Na jednu starnu je jasne, ze ak cinania okopiruju 90% designu toho Volva - tak je to kradez dusevneho vlastnictva. Na druhu stranu, neviem si dost dobre predstavit, ako by prebiehalo dokazovanie toho, ze tvary predku Volva su podobne Audi (obzvlast dokazovanie umyslu). Myslim, ze dozadovat sa na sude odstaranenia podobnych designovych prvkov by bolo extremne narocne. Myslim...neviem. ;-)
Jo, pokud tedy byl měli registrovaný průmyslový vzor, pak by to šlo jednodušeji, pokud ne, pak skrzevá nekalou hospodářskou soutěž... a to je obtížné...
Myslis tu 90% kopiu? Alebo aj vseobecne (designove linky)? Lebo mne na tom hlavne neni jasne, akym sposobom to je zapisane na urade priemyselneho vlastnictva... Je tam iba fotka, a tu by potom posudzoval nejaky "znalec" z oboru designu? (Lenze potom co? Na sude maju obe strany urcite kvalitnych pravnikov - a to moze byt nekonecna seria pravnych nazorov: na jednej strane- co je rovnake. Na druhej strane - co a preco je inak). Alebo je tam aj nejaky pisomny popis toho designu (..co zas neviem ako ide "faktograficky" popisat)?
Nepochybně tam budou archivované výkresy, vizuálně definující ten design (láhev Coca-coly), doprovázené odborným popisným textem. Z hlediska nekalé soutěže by musel soud zadat znalecký posudek s očekávanou odpovědí, jestli může docházet k záměně či nikoliv. Nedávno tu byl spor mezi Becherovkou a nějakým slovenským výrobcem, který takřka dokonale okopíroval láhev i s vinětou. Myslím, že to skončilo dohodou a on to přestal distribuovat. Často to končí smírem...
Aha... :-) dakujem. ;-) Tie vykresy poznam - mam tie k pripravovanemu Astonu V8 Volante >:D - ale tam su iba nakresy zo 6 stran. Bez popisu (ale zas popis, moze byt na samostatnom liste papiera, ze?!). Ale aj tak - tu je ten design tak "silny", ze by pri jeho kopii islo o zjavny plagiat. Naopak ale: Golf ma zas vyrazny poznavaci znak - siroky C-stlpik. Ktokolvek by sa mohol pokusit aplikovat siroky C-stlpik (pretoze, to asi nejde (?) zaregistrovat to samotne ako jasny identifikacny prvok konkretneho auta). A ak ho aplikuje - velmi pravdepodobne dojde k vizualne podobnemu stvarneniu zadnej casti. Je to potom napadnutelne? A v dnesnom svete sa stava velmi casto, ze isty motiv sa viac-menej identicky opakuje u roznych vyrobcov (..a myslim, ze vascinou nezamerne). A nepocul som o nijakom sudnom spore. Takze ono to dokazovanie / porovnavanie aj s obrazkom (pripadne popisom) asi nebude u aut tak jednoduche... Na casti reprezentovane istymi krivkami asi nemoze byt ochrana (?) - ta sa vztahuje iba na vysledok: celok (?). Potom to je asi tak, ze cim osobitejsi je ten tvar (ten znamy priklade flase Coca-coly, Absolut Vodky) - tym lahsie sa to dokazuje (?). Co ale s vyrobcami, ktori si chcu zaregistrovat tvar (celok) viac-menej obycajny (mozno zdobeny miestami nejakymi "ozivujucimi linkami")? Kto to posudi hranicu, kde je ten tvar uz tak originalny, aby mohol byt charneny (...ci je to na zdravom rozume?). Lebo, ak by si zas kazdy zaregistroval vsetko co vyrobi...zachvilu by bolo napadnutelne takmer vsetko... Oplati sa (ide to vobec REALNE?) registrovat tvar auta kvoli inym ucelom, ako hard-core plagiatorstvu? ////// (To ja teraz len nahlas "rypem" do hlbky problemu - to ja zvyknem robit >:D - akurat, ze to obvykle zle konci: lebo dojdem k "logickemu patu"(rozumej: asi hranica vlastnej inteligencie) - a teraz to uz dalej nerozvadzam, lebo uz som zas skoro tam >:D8-s . Alebo mozno nie? V tomto ja nie som taky odbornik - to je tu niekto iny :-);-) Takze mozno to je iba nedostatok znalosti, resp. chyby v usudku. NO a uz zas spytovanie....koncim.>:D ).
:-):yes: Právo to definuje - průmyslovým vzorem je vzhled výrobku nebo jeho části, spočívající zejména ve znacích linií, obrysů, barev, tvaru, struktury nebo materiálů výrobku samotného, nebo jeho zdobení za předpokladu, že výrobkem je průmyslově nebo řemeslně vyrobený předmět, včetně součástek určených k sestavení do jednoho složeného výrobku, obal, úprava, grafický symbol a typografický znak, s výjimkou počítačových programů. To je definice toho, co požívá zákonné ochrany konkrétně, tedy jde o průmyslový vzor. Vedle toho, nemusí být výrobek průmyslovým vzorem, aby se poškozený mohl domáhat ochrany podle nekalé soutěže... a tady už ovšem je to na volném hodnocení důkazů, které provede soud... a jak ty píšeš i na inteligenci poškozeného... Jednotlivosti výrobku by tedy obhajitelné nejspíše nebyly. Ten "obyčejný výrobek" nevykáže znaky průmyslového vzoru a nepochybně by to Úurad nezaregistroval. Je to velmi složitá problematika... rozhovor s patentovým zástupcem... to je téma na hodiny...
Věřím, že ti spíše leží na srdci ;-) Problém je, že od srdce k peněžence je poměrně daleko. Dokonce lze vystopovat přímou úměru, že čím víc srdci, tím dále od konta :-) Tohle víme i my i automobilky. Je to krásné, "nepraktické" auto... a myslím, že "nepraktické" auto si nemůže dovolit Škoda... Koneckonců... jde o coupé ze Superba... takže ber to i tak, že AUDI z A6 také nedělá coupe... Navíc v Česku by to mělo ten nádech - dvoudveřák ze Superbu... prostě, takováto auta vyžadují větší klasu... jiné zázemí... Neboli, byl by až příliš dokonalý na zaměření automobilky. Velikostně navíc, je to také okraj trhu... P.S. Viděl jsem ho poprvé v Autotipu, tuším že v červené... a byl jsem úplně omámený :-)
:-)...vidis, a mne sa to auto nijak zvlast nepacilo. Nehovorim, ze bolo skarede, ale ani ma nijak nepobralo. Mozno tym, ze mam trosku problem uz so Superbom - mne proste velke "luxusne" auto k Skode nejak nepasuje. Nota bene mi tam nepasuje obrovske "luxusne" coupe. Keby to bolo nieco velkosti Octavie - tak to mozno skor. Tam by to bolo mozne povazovat za pokracovanie R-ky a Rapidu, ale ani to u Skody teraz nehrozi... ;-\ ;-)
opravdu zajimava fotomontaz. Vychazi to designove hodne z nastupce Superbu. Nicmene se mi to moc nezda :-) Kdyby to melo jine zadni svetla a masku podobnou te z Roomsteru, tak bych rekl, ze vidite fotku budouci Fabie ;-)
ta linie kolem okynka zadnich dveri. To je 100% superb. Vim co, protoze se kvuli tomu delaly upravy na C sloupku. Nevim, odkud je ten obrazek, ale opravdu mi to pripmina Superb. Az na to, ze by to musel byt sedan. Ale kdo vi, z ceho se bude v budoucnu vychazet :-) ja designer nejsem a ve Skode uz taky par mesicu nedelam ;-) tak uz nejsem v tom kolotoci novinek. Pokud se nejaky byvaly kolega neuraci neco vykecat :-)
Ještě aby ne >:D >:D A zadní světla alá GPunto >:-[] PS: A Škodovky dávají anténu na zadek střechy ;-) PS2: Ale ten čumák je fakt pěknej. Nemá to totiž tak přiblble velká světla jako třeba Roomster, nebo nová Fabia.
Jéžiši, sem to ale......já to četl až k tomu F1.50 a nadával, co to zase vytvořili za kočkopsa. >:D >:D >:D "Load Lugga". Bravo redakce. No auto.cz otvírám vždycky jako první stránky, takže teď už mě jinde snad nenapálí. :-)
Z toho si nic nerob - mna od strapnenia vcera delilo jedno kliknutie. Toto auto sa vcera vecer objavilo na jednom servere s dokonalou "legendou". Po Lotuse APX som to fakt zozral aj s navyjakom...a uz som sem chcel ist pisat prispevok plny spravodliveho hnevu, akurat ma zachranil telefonat od kamarata a potom obsadeny comp. ;-)
>:D ...no, radsej by som dalej na tuto temu nepokracoval. Dnes je totiz taka divna doba, ze sa toho nakoniec niekto fakt "chyti" a pod vianocnu "joolku" dostaneme fakt ten Lotus pick-up. Btw. a teraz vazne: tesne po tom ako Proton kupil Lotusa sa objavil sdesignovy model 1:1 takeho obludneho SUT s tym, ze by to mal vyrabat Lotus (a to nebol 1.april!) - uz asi pol roka to hladam na internete (ako istu formu estetickeho sado-maso).
znovu ten geniální :yes: článek... brácho... mrkni taky na starší články... třeba o korejský produkci... rozumíš... hele, tam si přečteš podobný věty... jako spolehlivý vůz... problémy s kvalitou jsou již dávnou minulostí... brácho... hele, napadá tě, to co mě?... Já mám tušáka, že redakce sem vpašovává obdobně cílené články, jenže my si to neuvědomíme a bereme je vážně. Rozumíš. V zápalu četby a následný palby to přehlídneš. Regulérně se píše nepochybně jen o VW, to je nám všem jasný... Nebo si vem ten nedávnej článek o naduplý Mazdě 3... hele, já dost znejistěl... také ty věty... jako - GTIčko a ST dostávají konkurenci... vždyť... když to dnes promejšlím v aktuální souvislosti... tohle by fakt těžko moh´ někdo myslet vážně... Vidím to, brácho, přesně jako ty. Příště budu víc obezřetnější... to máš jako včera - premier stojí v rybářskejch holínkách po pás u mostu v Ústí nad Labem a vypráví ti do kamery, že se není čeho bát, že rozhodně nehrozí sucho a že není proto důvod vykupovat v Delvitě všechna balení dobrý vody... Tak BRAVO, VW-PORSCHE :no: sakra - :yes:
Začínám být na tyto aprílové žertíky asi už moc starý :-) Před chvilkou jsem zapnul počítač, abych zkoukl výsledky kvaldy F1. A tam čtu, že FIA na čtyři závody diskvalifikovala Hondu :-) Když jsem konečně očistil klávesnici od pěny, co mi cákala od tlamy, jsem si všiml toho PS.. :-) Mno, povedlo se jim to. A pak kliknu na další bookmark -auto.cz- a tady vidím Lotus pickup, s dieslem. A opět - i s navijákem >:D S hlavou zkloněnou nad hajzlovou mísou a s pohledem na mou snídani jsem si uvědomil, že jsem opět nalétl. Dvakrát v průběhu pěti minut. Hrůza :-)
....že ten kompl snad roztřískám.Lotus je moje resp. jedna z nejoblíbenějších značek a tohle.Chvíli jsem si říkal, že si snad ze mě dělaj prde*, ale u Lotusu.Což o to, pick-up bych přežil, ale diesel a ještě k tomu s tím hnusným tažným zařízením!!!!!!!Naštěstí sem si vzpomněl, že můj jaguar ( kočka domácí) má dneska narozeniny a že je apríla.Díky bohu, že je prvního dubna, bejt to jinej den tak se asi neudržím........