Citigo je velmi zajímavé vozítko - po stránce ovladatelnosti, jízdního komfortu a hlavně využití obestavěného prostoru se mezi minivozy jedná o naprostou třídní špičku. To auto prostě jezdí stejně dobře, jako o třídu větší modely. Ovšem po designové stránce je Citigo příliš nudné a nezáživné (zejména pak pětidveřová verze) a zcela bez emocí. A to je u evropského minivozu velký problém... Spousta holého plechu v kabině i v kufru (na rozdíl od Pandy či i10) zase působí příliš laciným dojmem. Každopádně jsem velmi zvědavý na připravovaný facelift. Snad dopadne mnohem lépe než v případě Octavie. Vždyť na rozdíl od Octavie III Citigo potřebuje facelift jako sůl a nechápu, proč už dávno nepřišel.
P.S. Výše uvedené samozřejmě platí i pro ostatní modely NSF (UP! i Mii), jen UP! je na tom po designové stránce trochu lépe než jeho sourozenci (zejména třídveřová verze se sešikmenými zadními bočními okny).
fl O3 je v pohode, naopak auto "dospelo" a zlepseni je hlavne u slabiny predchozi verze - halogenu. Skoda dela vyraznejsi fl svetel a umi - O2 fl auto hodne omladila, to same s2 fl a tohle je takzez povedene. Jestli zapracovali na komfortu zadni napravy verzi s torzkou, tak je v podstate ve vsech ohledech na spicce tridy. Exterier/interier/motory/vybava/jizdni vvlastnosti/uzitna hodnota. Ona fl ani nepotrebovala.. je to v podstate jen dotazeni a vycizelovani vlastnosti. O to, ze by fl mel nejak negativni vliv na prodeje nemam vubec strach. Ta auta diskuzni skoda hateri nekupuji.. A sve zakazbiky ma. At uz u firem nebo soukromych osob. A na ne napriklad stridmosti interieru i exterieru (i ted po fl) cili. Oktavie je trefa do cerneho, prodeje jsou toho dukazem. A urcite nejsou takove proto, ze je to spatne auto nebo levne (v CR je ve skutecnosti nejlevnejsi..)
Do mesta zcela ok. Taska ci dve s nakupem se vejdou. Diky velikosti se s autem parkuje bez problemu. Auto je lehke a pohyblive.
Motor staci do 100kmh, coz pokryje mestsky provoz spolehlive.Na dalnici 130kmh to auto neni. Pokud vsak nekdo jezdi na dalnici 110kmh tak to lze.
Nepřiškrcená verze s 55 kW je při obsazení 2 osobami docela svižná a kromě táhlých kopců udržuje dálniční tempo 130 km/ celkem v pohodě. ;-) Ale Citigo samozřejmě primárně patří do městě a jeho okolí, o tom žádná... :-!
ten litrovej chcípáček v neosekané 55kw verzi jede v citigu až překvapivě dobře. Na městské autíčko více než dostačující výkon, všechny HTP strčí do kapsy. Pro dvě osoby více prostoru než ve fábii 3 ( vlastnil sem obojí ), jen odhlučnění pokulhavá, snaha šetřit je patrná, tohle auto potřebuje facelift jako sůl.
Prý je u NSF strašně drahá ta speciální a velmi kvalitní podvozková platforma, proto pak na zbytku těchto modelů koncern šetří jako šílený. Ale zisk prý přesto na těchto modelech mají minimální, mj. i proto, že jejich odbyt je proti původním plánům mnohem, mnohem menší. A jsem zase u toho designu... :-O
v případě Kodiaqu by tato námitka byla jistě oprávněná, ale o Citigu se tady už opravdu dlouho nepsalo a možná by řada lidí ani neřekla, že už je na trhu 5 let...
Neboj, o dva mesiace zacne masaz s fl citigo.
Ako mu integrovali led denne svetla, ako ma novu farbu... a ze je to najuspesnejsi model z celej trojice.
Up! už litrové TSI dostal (66 kW, prý by ale nebyl problém ani udělat 81 kW, výkon je uměle snížen řidicí jednotkou) a je to prý pěkná raketka. Tak třeba se tohoto motoru při příležitosti faceliftu dočká i Citigo! ;-):yes: Na našem trhu by se ale této motorizace stejně prodalo nula nula nic... :-O
Tak pokud to nezabijí nesmyslnou cenou, mohlo by to být pro pár nadšenců zajímavé.. ;-) Doufám, že něco udělají s tou přídí, ta je u současného provedení fakt zoufalá. :-!
...a nikto si ho zatiaľ nevšimol. >:D
Ale nie, je to fajn auto, len tak nejak mám pocit, že zastáva funkciu Fabie Junior. Kto chce aj niečo trochu trendy ide do Upu.
A kolik jsi se Citigem najel? Předpokládám, že nic, protože jinak bys věděl, že NSF jezdí ze všech minivozů suverénně nejlépe (ovladatelnost, komfort odpružení). >:D Jinak s kritikou extrémně strohého designu a neútulnosti kabiny s holými plechy souhlas. :-!
Nepříjde mi interiér neútulný. To, že má holé plechy je možná hodnotnější, než kdyby měl celooplastový tvrdý tapecírunk. Hanit podvozek, komfort a motor může pouze neznalý věci či zaujatý. Prohřešky typu neosvětleného kufru u modelu starších 2016, neosvětlené ovládání ve dveřích jsou oprávněné. Šetří se, šetří se i ve vyšších třídách, ale pořád kupujete auto s nejmenší výrobní a prodejní marží, čili dostáváte za své peníze maximum.
Apropo, lehká absurdita, asistent rozjezdu do kopce, který je u Cíga v základu má Fábka a dokonce i Octa v příplatku...ač jde o finančně zanedbatelnou položku....
Lépe se prodává Up!, ten je někde nad 100t / rok. To pro VW není špatné, když uvážíme, že nemá v téhle třídě takovou tradici jako třeba Fiat a že trhy orientované na miniauta (jako právě Itálie) nejsou obecně VW tolik nakloněné.
Twingo, trojčata, i10... ti jsou všichni za Up!kou. A třeba Ka je až někde hodně vzadu. Podle mě by byla docela škoda to zaříznout... ale samozřejmě nevím, jak to vypadá finančně, což je v post-dieselgate době asi důležité.
Citigo i Mii vedle Up!u vypadají oba dost chudě, tam to chce fl jako sůl...