Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marchionne zase perlí: Fiat se má v Evropě stáhnout, koncern raději vsadí na Jeep

Už nějakou dobu neplatí, že by Fiat patřil mezi vůbec největší automobilky v Evropě. Do budoucna by navíc jeho evropská pozice mohla dále oslabit.
Zpět na článek
12. 3. 2018 18:28
12. 3. 2018 18:28
12. 3. 2018 19:59
13. 3. 2018 09:41
14. 3. 2018 08:13
19. 3. 2018 02:09
12. 3. 2018 20:01
13. 3. 2018 09:43
13. 3. 2018 16:26
13. 3. 2018 09:53
13. 3. 2018 10:51
13. 3. 2018 01:46
13. 3. 2018 07:48
13. 3. 2018 14:27
13. 3. 2018 13:29
13. 3. 2018 16:41
13. 3. 2018 20:33
13. 3. 2018 21:08
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 17:21
Hele Davide
Chápu že perlíte = když nejste ekonom. Ale tohle je bohužel dost jasná ekonomická = a fakt možná = realita ;-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 17:40
Re: Hele Davide
Hamuno, to jasné v tvých očích, prodáváš Felicie TDI a viníš z toho mě, že jsem začal vlákno. Dokonce jsi schopen pomíchat češtinu s matikou a vsadím se, že se ti to jeví v pořádku i když ta věta pak nedává smysl. Zkus něco napsat na papír a dones to tvé učitelce ČJ na základní školu, schválně co si bude o tobě myslet.
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 17:45
Re: Hele Davide
Fakt chceš válčit? ;-)

Nevinim = oznamuju = to je velkej rozdíl :-)

Ani tě nevinim že si nenašel koule postavit se k tý blbosti v první větě, dokonce ani k tomu nesmyslu že naftový šílenství rozjelo TDI = prostě seš takovej ;-)

K úče na základku můžeš vyrazit ty = já chodil i dál >:-[]
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 18:19
Re: Hele Davide
S tebou nejde válčit. Podívej co jsi napsal, NEVINÍM se rovná OZNAMUJU a TO JE VELKÝ ROZDÍL. Úplná kravina. Kromě toho jestli ten zásadní zvrat začaly komůrkové TD a nebo až přímovstřikové TDI je celkem nejasná věc a věc názoru. Ale posílat odkazy na Felicie s tím, že jsou TDI, přesto že tě kolegové na to upozorňovali značí, že se vůbec nevyznáš.
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 18:27
Re: Hele Davide
Oznámit je kravina? Dochodil si tu základku? ;-)

Víš že ses k těm svejm blbinám = který začaly naší diskuzi = furt nepostavil žejo? :-)

Už sem ti to řek = měl sem na mysli naftu obecně = že se na tom tak zoufale točíš = může naznačovat že tohle je pro tebe vrchol znalostí z tohohle oboru >:-[]

Napsal sem: "V česku rozjel naftu VW a jeho do feldy a hlavně Okty" = a klidně se k tomu hlásim = ty si zatim koule postavit se čelem k svýmu 21:18 = nenašel = a furt zoufale opakuješ ty ty ty :-)
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 18:59
Re: Hele Davide
Toyota se dostala až teď na úroveň skyactivu a Mazda je už o krok dál. Tím litrem dolů si to začne tykat s naftou a pokud nejsi řidič, který se na dálnici drží za kamionem, tak to bude úspornější než hybrid. Mazda skončí s naftou, protože ji nebude potřebovat, ne že ji to někdo přikáže. ===co se ti na tom nelíbí?
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 19:57
Re: Hele Davide
To co sem napsal = ta první věta ;-)

No a pak na co sem nereagoval jen já = tvoje "za rozmach mohlo hlavně TDI" = to máš na mysli rozšíření jen v česku = nikoli obecně = nebo?
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 20:29
Re: Hele Davide
Co rovná se první věta? Nedává mi to smysl co píšeš. Obecně co začaly komurkakace, to je ta Fela, tak přímovstřiky dokonaly. V takovém roce 1990 BMW se prodávalo pořád ještě více v benzínu. Až s přímým vstřikem se to obrátilo.
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 20:51
Re: Hele Davide
No tvá první věta = cos napsal = byla nesmysl = o čem myslíš že už druhý den mluvíme? ;-)

A co to TDI? Měl si tim na mysli rozšíření v česku = nebo v Evropě?
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 21:06
Re: Hele Davide
To že Mazda je ve vývoji benzínu dále než Toyota. To teda je a o poradny kus
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 06:45
Re: Hele Davide
Nojo furt to samý = hokej ;-)

Motory řady Dynamic Force Engines = teď v Ženevě představili [odkaz] = maj účinnost 40-41% = napsali sme ti to hned v diskuzi = viz já nebo třeba Niemand 11.3. 8:25

Na 2,5 litr z týhle řady sem dal odkazy [odkaz] [odkaz]

Příbuznej týhle řady je i 1,5 VVT-iE s účinností 38,5%

Že ty dál furt opakuješ: "Toyota ses dostala až teď na úroveň skyactivu a Mazda je už zase o krok dál" a "o pořádný kus dál" to je holt asi neznalost = kombinovaná s tvrdohlavostí? Někdo by snad i napsal: "Si neuvěřitelný hlupák. Ty ses nespletl ale si tak neznalý" to sou dneska lidi co? :-| ;-)
Avatar - KANKUNEN
13. 3. 2018 08:07
Re: Hele Davide
To je krásné, že operuješ účinností v laboratoři při ideálních podmínkách a otáčkách. Jak to dopadne při porovnání v reálu uvidíme. Mazda mezitím představila vznětový motor na benzín skyactive X a už zároveň vyvíjí skyactive 3, kde píší až o účinnosti 56%. Problém je, že v reálu motor nebude pracovat jen v ideálních podmínkách a pravdu o spotřebě se dozvíme až na spritmonitoru.
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 08:17
Re: Hele Davide
To neuvidíme = to víme = a nemá to co dělat s laboratoří = to si taky pleteš :-)

S laboratoří a naší diskuzí má trochu společný [odkaz] ;-)

Tvoje "Toyota se dostala až teď na úroveň Skyactivu" kterym si zahájil diskuzi = neni pravda. Sorry jako :-)

Skyactiv-x jestli bude fungovat jak má = a zatim nevím kdy = bude mít dokonce daleko širší pole maximální účinnosti = až jednou bude

Viz diskuze [odkaz] chtělo by to o Skyactiv-X víc informací = je tam otázka oktanovýho čísla paliva a třeba jen odkdy bude nasazenej. Chvílema to působí že jde o finální dolaďování chvílema že to může eště chvíli trvat
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 21:25
Re: Hele Davide
[odkaz] Tady máš odkaz, podíl dieslu před příchodem TDI byl 15%, až pak se to vyšplhalo na 50%.
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 07:00
Re: Hele Davide
To ti vysvětlil už MT = a máš to i ve svym odkazu = už v roce ´90 byl někde podíl 25 až 33% = za masovější rozšíření dieslů se daj považovat motory Mercedes. Když nemáš k dispozici celkový čísla = je to plácání o ničem

TDI je zásadní tady v česku = ve Francii kde se postupně dostaly až přes 70% = to spíš budou nějaký HDI a dCi atd. V jižních státech jako Itálie kde uměj hodně zajímavý vlastní diesly a Řecko kde se nafta rozmohla i v malejch autech = to taky nebude dominantně TDI atd.

To je prostě spíš něco jako "Libenter homines id quod volunt credunt" JULIUS CESAR
Kdybys nevěděl: Lidi ochotně věří tomu čemu chtějí věřit ;-)
Česky taky: Přání otcem myšlenky
Avatar - KANKUNEN
13. 3. 2018 08:01
Re: Hele Davide
Ty čteš jinou tabulku, rok 1990, západní Evropa 13,8 %. Tys vybral nejvyšší číslo z celé tabulky. HDI a DCI přišly až po koncernovým TDI a kromě toho jsou to jinak pojmenované turbodiesly s přímým vstřikem.
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 08:29
Re: Hele Davide
No já čtu úmyslně celou zdůrazňuju celou tabulku = ty z ní používáš = co se ti hodí ;-)

Stejně jako u TDI v Oktě a o 2 roky dřív D ve Feldě mi nejde ani tak o přesnou generaci motorů = já mluvim o rozšíření dieslů v Evropě. I proto sem napsal "nějaký HDI dCi atp."

Viz tvá tabulka = masový šíření začalo už před 30 lety a dřív = u nás až s Oktou

Souhlasil bych s MT že by se nemělo zapomínat na Mercedes = kterej naftu v osobácích začal šířit jako první a zmiňoval i konkrétní modely atd. = prostě Evropa k současnýmu absurdnímu rozšíření směrovala desítky let = no a teď se to snad konečně otočilo a když se sjednotí i daň = bude to do nějakýho normálního stavu kde nafta v těžkejch SUV dává smysl = směřovat i přirozenou cestou
Avatar - KANKUNEN
13. 3. 2018 08:52
Re: Hele Davide
Jistě že MB měl diesly mnohem dřív. Ale co už to musím uzavřít. Ty čteš důmyslně celou tabulku a použiješ z ní to největší udané procento. Já jsem zákeřně použil průměr. To se nedá pak domluvit.
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 08:58
Re: Hele Davide
Nejde o dřív = de o co to znamená rozšíření = tohle si začal ty. A nejen já sem ti napsal že to TDI de použít na česko. U nás se taky píše nejvíc o TDI = i to má vliv [odkaz]
Když se budem bavit o Evropě je to něco úplně jinýho. Masovější použití dieslů = rozjel Mercedes. A masový bylo ve víc státech už v tom roce ´90

Mluvit se dá = je to prostě složitější. Krásná ukázka je Švédsko = od v podstatě nuly na šílenejch 70% = nebo rozšíření nafty v malejch autech v státech u Středozemního moře = tam TDI určitě nedominuje

Pokud nemáme k dispozici aspoň nějaký čísla a aspoň výrobce těch % naftovejch motorů = je to spíš.. ten JULIUS CESAR :-)
Avatar - mariov8
13. 3. 2018 18:22
Re: Hele Davide
Teď jsem se vrátil z Portugalska, najít tam benzínový malý hatchback byl úkol pro detektiva.
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 17:27
Přesně takto uvažují ekonomici,
Udělat zisk letos, vyplatit si odměnu a po mně potopa. Ital nechce jezdit Fiatem, ale džípem, to dá rozum. O zisk je dopředu postaráno na 10 let, to když se Číňanům budou prodávat fabriky.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 17:47
Re: Přesně takto uvažují ekonomici,
Co dá tvuj rozum = radši nebudeme rozebírat = souhlas? ;-)

Tohle je o maržích = levný fiaty se vyplatěj jen při masovym prodeji. Ten už nepřijde = na SUV se vydálává víc = zhruba o kolik sou horší auta = o tolik víc >:D

Takže jasná volba >:-[]
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 18:26
Re: Přesně takto uvažují ekonomici,
No a nezdá se ti lepší nahodit na Jeepa kabát Fiatu a prodávat ho v Itálii pod domácí značkou a v Evropě pod tradiční značkou. Pod značkou Jeep toho neprodají ani polovinu co by prodali pod značkou Fiat.
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 18:29
Re: Přesně takto uvažují ekonomici,
Tohle hlavu a patu má = ale snad si udělali průzkum a spočítali holt takhle..
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2018 18:53
Re: Přesně takto uvažují ekonomici,
Myslíš, že Jeep nemá v Evropě zvuk? Já bych si Jeep koupil, terénní auto od Fiatu určitě ne. Pro mě prostě nemá ten správný zvuk. Od Fiatu malé auto, nižší střední, eventuelně kombi... ale SUV a Fiat, to není ono.
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 19:04
Re: Přesně takto uvažují ekonomici,
Všichni přešli na SUV a nikdo to neuškodilo.
13. 3. 2018 10:07
Re: Přesně takto uvažují ekonomici,
Tak na to bych si nevsadil, pokud by prodej/ servis byl v jednom (nebyl faktorem). Pokud by model měl pod Fiatem lepší výsledky, tak podle mne ne díky značce, ale díky nějakým úpravám, aby lépe sedl evropskému zákazníkovi. Protože Jeep nebudou dělat primárně pro EU. V terénních autech má Jeep i tady jméno. Je to doslova synonymum.
Avatar - wakantanka
13. 3. 2018 13:15
Re: Přesně takto uvažují ekonomici,
Obávam sa ale, že za Fiat by si nemohli vypýtať toľko čo pýtajú za Jeep a to je ten hlavný kameň úrazu. Viď 500X vs. Renegade, technika v podstate rovnaká, iný kabát a hlavne iné ceny.
Avatar - Korendir
13. 3. 2018 08:29
Re: Přesně takto uvažují ekonomici,
Vy, kteří tady házite špínu a kritizujete Marchinneho, zkuste si uvědomit, že Marchione je "pouze" generální ředitel, ale zodpovídá se skutečným majitelům, tj. rodinám Agnellliům/Elkannům. Opravdu si myslíte, že dělá velká rozhodnutí, aniž by o tom věděli? A myslíte, že tyto rodiny a zakladatelé (Agnelli) mají zájem o to, aby se firmě nedařilo?
13. 3. 2018 10:08
Re: Přesně takto uvažují ekonomici,
Určitě mají, ale neschopnost tu značku rozvíjet o ničem dobrém nevypovídá.
12. 3. 2018 18:27
Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Přiznávám, že jsem Účetního zde na webu dosud spíše hájil. Pokud ale uvažuje tak, že Fiat v Evropě bude v dalších letech prodávat jen dodávky, pětistovky a Pandu, tak je to zcela neomluvitelné. Pokud totiž nepříjde nové Punto a pokud nebudou do budoucna modernizovat skvělé Tipo, tak je to prostě dobrovolná evropská sebevražda Fiatu v přímém přenosu! On asi fakt chce, aby tato legendární italská značka postupně následovala tragický osud Lancie! Strašné a pro všechny fiaťáky naprosto šokující prohlášení!... :-O :'-( :-( 8-s 8-s 8-s :no:
P.S. Pro Alfu to zatím taky nevypadá moc růžově. Bodejď by jo, když Giulii nenabízejí v benzinovém dvoulitru s manuálem a jako kombi Sportwagon! :-O :-O :-O
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 18:32
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Skončily už jiný značky. Dneska si v Evropě holt lidi místo levnýho Fiatu koupěj víceméně identickou Fabku Polo Ibizu = a tyhle levný auta de vyrábět jen masově = nebo vůbec :-|

Je to větší problém = než si neekonom asi připouští. Prostě buď statísíce lidí změněj názor a budou kupovat i jiný auta = nebo se další a další značky budou stahovat nebo rovnou krachovat = až nám tu zůstane jen VW a jeho klony >:-[]

I když to bude eště chvíli trvat = ale každej další model kterej v Evropě už nenabídnou = mě fakt mrzí = protože to je ta cesta.. :-|
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2018 18:51
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Masově se dá vyrábě i Fiat, jen nesmí být dvanáct let starý. Na nové Punto čekáme už nejméně pět let a stále nic. Samozřejmě, že zastaralý kousek už pak netáhne. Pan účetní vidí jen čísla, ale nevidí to, že ve chvíli, kdy odezní vlna SUV, nebude mít vůbec nic.
A v kontextu toho Kia chce v Evropě více propagovat Ceed...
12. 3. 2018 19:02
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Jo je fakt, že Fiat už od 90 let opouští jednu třídu za druhou, tj tak trochu si za to může sám. Pak mu zbyde jen řada 500, Panda a užitkáče ...
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2018 19:09
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Jen se z toho nějak žít nedá... A Fiat nám pak zůstane jako značka užitkových vozů.
12. 3. 2018 19:19
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
To moc ne. Kde jsou časy ty Tempry a Marei ;-)
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2018 19:27
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Bohužel, to sem nejde napsat. Systém hodí hvězdičku. >:D
12. 3. 2018 19:43
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Tam, kde slunce nesvítí :-!
12. 3. 2018 20:32
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
... myslis v jeskyni? >:D
14. 3. 2018 07:57
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Tam taky >:D
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 19:03
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Nejde o to že nedá = de o to že lidi nekupujou. Dali prachy do vývoje Tipa a neni špatný = ale moc s neprodává = nejsou prachy na vývoj třeba toho novýho Punta

To neni o účetnim = to je prostě realita

S tou odeznívající vlnou bych se nebál = zatim je jen na vzestupu a značkama podporovaná = je tam daleko větší prostor pro marži

Levný auta typu těch dřívějších fiatů = si musel vždycky vyrábět ve většim množství aby se vyplatily = krásná ukázka je Kolín

O nápadu propagovat Ceed sem slyšel = to je možná chytrej marketing = SUV prodávaj možná víc pod značkou Hyundai a zkusit tlačit klasickou nižší střední = možná neni špatnej. Korejskej koncern je v úplně jiný pozici než FCA
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2018 19:12
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Ale i to Punto mají vyvinuté, stačí jen doladit. Peníze by měli, problém je, že Sergio nepustí chlup.
Myslíš, že vlna SUV jim vystačí na dvacet let? Stačí pár hloupých zásahů EU a tak, jak rychle nastoupila, zase rychle opadne, protože SUV budou společensky nepřijatelná. A pokud nebude mít Sergio v záloze něco, čím to nahradí, může se jít rovnou zastřelit.
Proč asi Kia nevsadila vše na SUV?
12. 3. 2018 20:42
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
presne, toho se bojim nejvic. uprimne, to, ze fiat nedela stredni tridu apod. zpusobilo neprimo italske vladnuti, kdy dane z vetsich aut jsou likvidacni a proto tam vsichni jezdi v tech mrnousech. cele je to jeste umocneno eurem, kdy italskou inflacni ekonomiku (kdy dluhy a uspory rozmelnil cas) prerazil sporici nemec, cimz zpusobil fakticke zastaveni inflace a celkove zamrazeni statusu quo v italii (tzn. stagnace, popripade vlekly lehky upadek). v dobe postupujiciho ekofasismu vsadit na individualni produkt pro svobodne obcany je sazka nejista, protoze svobody se nam krati cim dale tim vice (pry pro dobro sveta). no a podivej se treba na hamunu. ta je predstavitelkou servilnich vygumovanych levicackych neomarxistu (vygumovanych proto, ze se bytostne domnivaji, ze jsou pravicaci, i kdyz chtej nasilne sjednocovat evropu, a tak celkove v tom maj maglajz ;-) ), kteri tomu vsemu tleskaji... takze zpet k pointe - fiat ztratil odbyt pro tato auta na svem domacim trhu a exportni trhy to nezachrani, protoze navic konkurenceschopnost zalozena na italske inflacni politice je momentalne v pytli.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2018 22:17
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Exactamundo.
Avatar - twistedTSD
12. 3. 2018 19:49
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Tipo že se neprodává? Prosímtě, co by za jeho prodejní čísla dali Japonci! Nezapomínej, že začalo od nuly, nějakou dobu po vyklizení segmentu Bravem. To, že na něm Fiat neumí vydělat, už je jejich blbost. A vývoj nového Punta už mohli mít zaplacený třikrát.
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 20:09
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
To bohužel nemáš pravdu = na to jak má malý marže = by bylo potřeba aby se prodávalo víc. Nejde o čísla který působěj na tebe = prostě buď si místo golfů atd. třeba o 100% víc lidí koupí Tipo = nebo šmidlec

Takže asi šmidlec ;-)
12. 3. 2018 22:00
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Dneska musí automobilka mít širokou nabídku, jinak je mrtvá. Tedy v osobácích vše od malých až po limuzíny, v SUV vše od malých až po mastodonty. Fiat v užitkáčích jede, protože má vše od prťat až po velké dodávky. A když mu nějaký model nejde, musí ho nahradit něčím, co půjde. A ne, že to zruší, pak zruší další, a další a nakonec nemá nic. Nakonec se přestanou prodávat i ty 500vky a bude po. A s alfou to vypadá podobně. Jeden model je nezachrání.... Sbohem. Přitom Fiaty byly vždy geniálně praktická auta.
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2018 20:20
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
ale myslim ze nam za fiatom smutno nebude.... aj tak posledne roky uz nic poriadne nemaju.... svoju sancu pod slnkom mali ale nevyuzili ju... viditelne tam uz na to kladu a hadzu boba .. ale je to samo ich vec ...
Avatar - Jaros71
13. 3. 2018 09:33
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Mně by nebylo smutno po korejcích... :-)
14. 3. 2018 09:28
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Že by nám nebylo smutno po Fiatu?!! Jak něco takového vůbec můžeš říct! Jestli bych nějaké značky s klidem oželel, tak Korejce, ale Fiat NIKDY!!! Je to jedna z nejstarších automobilových značek na světě, založená r. 1899 a přišla s naprosto fantastickými masovými modely!!!
Avatar - Avanti
14. 3. 2018 15:58
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Mne by nebolo smutno napr. za Tebou v diskusiách..
Avatar - mariov8
13. 3. 2018 09:38
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Vlna SUV je pro automobilky v Evropě do budoucna velkým problémem. I když tyto auta už často ani nemají pohon 4x4, stále jsou těžší a mají horší aerodynamiku (čelní plochu a součinitel obtékání karosérie). Žerou logicky více paliva (ať už je to benzín nebo nafta) a tedy produkují více CO2 => diesely jen tak nezmizí nebo tyto auta podraží jako taková! Aby zbylo na pokuty za nadprodukci CO2.
Avatar - _Karel_
13. 3. 2018 15:44
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
:yes: řekls to za mě. Punto bylo vždy dobré a konkurenceschopné auto.Pokud ho zákazníci nekupují, je to vinou Fiatu, ne zákazníků.
13. 3. 2018 15:55
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Ano, Punto je i po těch letech jedno z nejlepších aut ve třídě. A navíc je hezké.
Avatar - mariov8
13. 3. 2018 18:23
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Hlavně co se týče "bezpečnosti", ta je fakt na "úrovni" doby.
13. 3. 2018 19:33
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Ale bezpečné už není:

[odkaz]
14. 3. 2018 09:32
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
"Bezpečné už není." Sorry, ale to je fakt blbost na entou. To ho jako od loňska Fiat začal vyrábět ze slabších plechů nebo s méně výztuhami?!! V roce 2005 dostalo v Euro NCAP 5 hvězdiček a basta. Že se mezitím změnila metodika měření, je úplně jiná věc! :-!
15. 3. 2018 09:00
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Tak tak.
A do metodiky přibylo spusta o***k nemajících na vlastní bezpečnost vliv (různé přípravy toho a toho, ....). Navíc EuroNCAP už dávno nemá takovou dobrou teoretickou fyzikální základnu, jako když začínal. Nezkouší řadu věcí (málo přesazený náraz, náraz zezadu, ...) a ty, které zkouší, se změnily tak, že už některé neodpovídají skutečnosti (náraz s chodcem s dělenými částmi = necelistvou figurínou). A tak už ani probarvení neodpovídá reálu.
12. 3. 2018 19:30
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
"Vezměte si Lancii, jezdím Deltou Integrale a myslím, že to bylo nejlepší auto, jaké tehdy koncern dělal. Ale pak ta značka ztratila svoji důležitost,“
To je blazen, at tedy ukaze jakym modelem se snazil zachovat dulezitost Lancie. Proc neudelal z Delty to, co VW z Golfu, evoluci, ne revoluci a proc prisel s tim silenym dizajnem v 90tych.
Avatar - wakantanka
12. 3. 2018 19:34
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Posledna Delta sa robila uz pod Machionem? Neviem. Len sa pytam.
12. 3. 2018 19:42
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Ano, ved to bolo len nedavno, ten tam sedi uz hodnu chvilu.
13. 3. 2018 16:05
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Ano, a bylo to vyjímečné auto.
13. 3. 2018 16:04
Re: Strašné, trestuhodné a zcela nepřijatelné!!!
Na dnešním Tipu je vidět dlouhá pauza ve vývoji. To, že je přesto dobré, jen podtrhuje ten zločin, který se stal:
Bravu se nenarodil kombík a spolu s ním bylo zastaveno kdeco, co pan M. s takovou úžasnou vehemencí po r.2007 rozjel - bez reklam a bez zájmu o prodej. Nezaplatily se vývoje a uvedení do výroby, natož, aby se vydělávalo. Kdy by to byl vydržel.
Zbavil se postupně fundovaného personálu a nedával práci ani italským mistrům karosářům.
Ze skupiny Fiat vytáhl peníze na Chrysler, a teď mu zbývá Jeep?
12. 3. 2018 18:28
To snad...
... není ani možný a tohle že řekne kapitán italského autoprůmyslu? Hmmm silná káva

Co na to italové? Dělníci a odbory a nedej bože italská vláda? >:D No jsem zvědav...
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2018 18:28
Genius nebo blázen
Pan účetní je vskutku kontroverzní osoba a člověk sám neví, zda je vzhledem ke svým častým prohlášením blázen, nebo má za ušima. Nemálo věcí co udělal se mi příčilo, ale faktem je že FCA vytáhl z bryndy, poměrně výrazně roste a je v černých číslech.
Když se les kácí lítají třísky :yes: :no: :-|
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2018 18:35
Re: Genius nebo blázen
V tomhle případě nejspíš ani jedno = prostě taková je realita :-!

Tipo dle všeho vůbec neni špatný a je za rozumnou cenu atd. = ale prodeje by měly bejt větší = no a když nejsou.. tohle je jen výsledek. S tim nikdo nic nenadělá = chyba je v chybně kupujících obyvatelích kontinentu :-)
Avatar - Bubáq
12. 3. 2018 21:09
Re: Genius nebo blázen
Nevím, jak začít. Snad takto: Fiat prodává docela dobře, na to, že má jen tři modely - viz [odkaz] , Fiat neinvestuje do nového vývoje, peníze dává jen tam, kde se na nákladech podílí Turci (Tofas). V posledních několika letech dostaly přednost Alfa a Maserati. Výsledek je hluboko pod očekáváním. Přitom marže u nich jsou velmi vysoké.
Tak nevím, kde Hammunasakro berete ty Vaše názory zde prezentované? O co se opírají? Jste snad insider, co ví více, než ostatní? Nevypadá to tak...
Podle mého soudu má Fiat a s ním celá skupina FCA opravdu nevěrohodné vedení. Zatímco šéfové jiných automobilek dokáží poměrně rychle reagovat na vývoj trhu, FCA udržuje ceny Alfy a Maserati tak vysoko, že potenciální kupci nemají zájem. K čemu jsou tedy ty vysoké marže? Vždyť nevytváří téměř žádné zdroje na další technický vývoj, o nových modelech nemluvě. Fiat že nemá dost vysoké prodeje? No ale kde jsou modely, co by mohly situaci obrátit? A vedení nereaguje... jen plká. Plká řeči, které jsou hlavně určeny italským odborům, ale které stále více podrážejí nohy mateřské značce. Vždyť po posledních koncích některých značek v Evropě je trh tak citlivý na jakoukoliv zmínku o nejisté budoucnosti. Nebo snad chce vedení FCA přesvědčit zákazníky, že je to jejich vina, že když nekupují Fiaty, tak je tedy nahradí jiná značka? Kupujte, a my vám Fiaty zachováme?
Ne, tady je jednoznačný vliv nekoncepčního přístupu vedení společnosti. Žádné malé marže, ty se vždycky dají vylepšit opatřeními uvnitř organizace. Všichni, kteří byli postižení krizí prodeje v posledních letech, v současnosti rostou. Ale museli pořádně makat. Slyšel někdo někdy od vedení FCA, že tvrdě makají? A vůbec. je snad někde vidět výsledek nějakého úsilí? Má to snad být smrt Lancie, skoro smrt Chrysleru, odloučení Ferrari ze skupiny, strategie Dodge spoléhající výhradně na (super) sportovní varianty aut, co jsou jinak slow-movers dokonce i na domácím trhu? A co teprve evropská "strategie" Fiatu opírající se o jediný model? Pardon, o dva modely...
Kdepak, výší marže na jedno auto nelze obhájit stupidní prohlášení vedení FCA o budoucnosti Fiatu. Polde mého soudu je stále více zřejmé, že buď má SM svázané ruce (ale nevím čím), nebo je to typicky italský zmatkař a nekompetentní vůdce. Smutné je, že značkám svého koncernu může ještě více uškodit do roku 2019, kdy má odejít. Úvahy přednesené v Ženevě jsou přesně tohoto druhu: maximálně škodící. A podkopávající současné marže a důvěru v budoucnost značky. Proč by Fiat neměl mít v Evropě budoucnost? Historicky nedávno v krizi se topící PSA ukazuje, že pokud má vedení jasný cíl a způsob jeho dosažení, může nadále patřit mezi lídry trhu, může vydělávat a může i "kupovat" jiné automobilky.
Závěr, pane Hammunasakro: nikoliv malé marže jsou příčinou tápání vedení FCA, nýbrž tápání vedení FCA je příčinou malých marží. A zlepšení je evidentně v nedohlednu.
13. 3. 2018 07:28
Re: Genius nebo blázen
To, co píšeš, dává smysl. Taky bych řekl, že pan účetní víc Fiatu škodí než pomáhá ;-)
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 07:39
Re: Genius nebo blázen
Myslim že si neuvědomujete s čim musí bojovat = koncerny jako VW nebo PSA na jedný technice prodávaj x značek = PSA s Oplem teda teprve bude mít shodnou techniku = obrovský úspory = ale už to maj rozjetý

Marchionne musí bojovat sám = asi měli s Tipem který neni špatný spočítaný nějaký množství kusů = kdy by se jim to i tak vyplatilo. A na ty asi nedosáhli = i když prodejní výsledky nejsou vyloženě špatný = kdyby se podobně prodávalo nějaký dvojče pod značkou Lancia a další Alfa a třeba eště jedno = čtyřčata by to možná už řešila. Jedináček s ne špatnejma ale ne fenonemenálníma prodejema = je holt asi odsouzenej k...

A marže na SUV sou obecně vyšší než na obyč autech = proto je taky všichni tlačej = víc peněz za blbější auto = kupujte. A my na to ano ano ano [odkaz] >:-[]
Avatar - Bubáq
13. 3. 2018 08:08
Re: Genius nebo blázen
Asi by to chtělo opravdu důkladný průzkum spotřebitelských referencí a reagovat na něj. Není přeci normální, že v době, kdy jdou ekonomiky převážné části Evropy nahoru, Fiat nerozvíjí portfolio a neprodává dramaticky více (viz srovnání prodejů v krizových letech 2008-2009 a prodeje loni). přijde mi, že Fiat nečinností vedení ztratil přehled o tom, kam patří a kdo jsou jeho kupci.
O vysokých cenách Alfy a Maserati si povídají špačci všude okolo, nejvíce jsou vysmátí ti za oceánem.
Ještě horší je, že Fiat měl vždy hlavní prodeje na jihu Evropy. A domácí trh se pořád zmítá v nejistotě (lidi v dosavadní cílové skupině peníze spíš střádají, než utrácejí). Přemýšlí vedení Fiatu o tom, jak znovu zvýšit prodeje v Itálii, Řecku, Španělsku, Portugalsku? O tom SM nepustil ani slovo. Byl jsem tam loni na podzim, není to tak dávno: Renegate se prodává vážně nad očekávání dobře, 500X - myslím - na tom není úplně špatně (ale prodává se viditelně méně, než Renegate). Co takhle Podpořit značku nějakým crossoverem, co doplní 500X, ale bude mít masovější záběr? A proč jej nevyrábět v Turecku spolu s Tipem? Jak jsem napsal nahoře: namísto keců o uklizení značky do Argentiny by měli podpořit masovost výroby modelem, který pomůže Evropským prodejům. To je fakt nemožné konkurovat Dusteru?!
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 08:26
Re: Genius nebo blázen
Bez nějakej čísel můžeme jen teoretizovat = a firma velikosti FCA si samozřejmě průzkumy a prognózy nechává dělat. A pracuje s informacema ke kterejm my nemáme přístup

Dusteru se myslim moc konkurovat nedá = je to jako Škodovka po revoluci nezatížená stávkama o každoroční zvyšování platů = se zázemim VW odsouzená k růstu. To je v dnešní době Dacia

V Itálii a spíš už ani v Turecku se do takový situace nedostaneš. Naopak Jižní Amerika má možná pro jejich techniku a to co nabízej potenciál = my to cucáme z prstu = oni na to maj určitě studie průzkumy atp.

V Evropě to je to možná eště horší než si myslíme = svý zákazníky si řada 500 atd. asi najde ale už to Tipo je asi na vlásku = a natrženym jak to vypadá
Avatar - CommonUser
13. 3. 2018 08:54
Re: Genius nebo blázen
Nerob z Mr.Pullovra super experta. Len slepy nevidi kto to je. A skor mi to pripada na Lopez effekt ako na vizionara.
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 09:12
Re: Genius nebo blázen
Myslim že to neni o něm = mnohem víc o realitě. A tam nic nepořídí ani génius ani vizionář = prostě evropskej trh je jakej je

I sebelepší Tipo když musí soupeřit s koncernem kterej má ve třídě na stejný technice x modelů a dalšim evropskym koncernem dalších x modelů a Renaultem kterej má levněvyrábějící pobočku v Rumunsku atd. = tak tohle je výsledek. Mě přijde docela logickej = nebo aspoň ne až tak překvapivej

Nejsem slepy a nevidim kto to je = hlavně myslim že o něm to moc neni = že rozhoduje to co sem napsal = a ani génius ani vizionář s tim moc nepořídí ;-)
Avatar - CommonUser
13. 3. 2018 09:21
Re: Genius nebo blázen
No nechat si doslova ukradnut trh z pod zadku korejcami je slabomyselne a suvisi s tym, co pisem dole nizsie.
13. 3. 2018 10:41
Re: Genius nebo blázen
Není tam však první rok. Fiat je tam, kam ho sám dostal. Automobilový průmysl je tvrdé podnikání. Možná se mu daří držet Fiat nad vodou, asi jako když chirurg amputuje a amputuje, ale co z něj zbyde po letech takového "zachraňování"? Schopnost ořezat problémové projekty je jen část úspěchu. A Fiat samotný není výjimkou. Kromě Ferrari snad ve skupině není jediná značka osobních aut (a to je dnes Ferrari vlastně stranou), která by neměla problémy na poli rozvoje. Kterou značku zvládl vybudovat?
Avatar - Dinar
13. 3. 2018 12:33
Re: Genius nebo blázen
Přesně tak, to, na co dnes Marchione reaguje, je z velké míry jeho dílem, dílem neschopnosti. Hodnotí se výsledky, a ty jsou zřejmé, Lancie je mrtvola, Alfa se potácí, Maserati brzo bude, Fiat teď posílá na cestu lancie. Pokud jde o mně, může Marchione vykládat, co chce, z hlediska perspektiv FCA je to hrobař...
Avatar - Plautus
13. 3. 2018 22:24
Re: Genius nebo blázen
Žiaľ máš pravdu...
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 07:34
Re: Genius nebo blázen
Ne insider bohužel nejsem = mám jen ekonomický vzdělání :-)
Avatar - Bubáq
13. 3. 2018 08:10
Re: Genius nebo blázen
OK, omlouvám se za nemístnou jízlivost. Nějak mě to vyjádření SM na sledovaném fóru v Ženevě vážně popudilo.
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 08:18
Re: Genius nebo blázen
No problem

A to popuzení pro někoho asi docela zklamání = chápu
Avatar - CommonUser
13. 3. 2018 08:55
Re: Genius nebo blázen
No a ... mam to taky . Co dneska funguje podla beznych pravidiel trhovej ekonomiky ? Mozno tak firmy do 10 ludi ...
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 09:07
Re: Genius nebo blázen
Skoro všechno? ;-)

Smíšená ekonomika je v zásadě furt tržní :-)

Rozhodně blíž než komunistická plánovaná >:-[]
Avatar - CommonUser
13. 3. 2018 09:17
Re: Genius nebo blázen
Ach ano, kartely su beznou vecou tak ako praca po znamosti, ci podplatene kontrakty.
Typicke prvky socializmu, len inak nazvane a za totaca nekryte tajnymi dohodami.
Avatar -
13. 3. 2018 16:15
Re: Genius nebo blázen
Konečně rozumné slovo! Konečně někdo přemýšlí.
Ad marže: jakou asi tak marži by chtěl mít soudruh Účetní na Giuliettě, která se dočkala jedné jediné varianty? Není sedan, není kombi, není dvoudveřový top sportovní model. Není v měkčím a trochu prostprnější verzi jako Lancia Dedra v sedanu či kombíku nebo jako Delta v hatchbacku či liftbacku? Jak můžete vykazovat nějaký zisk na jedné jediné karosářské variantě podlahy, podvozku a agregátů? Tam se přeci žádné rozprostření nákladů nemůže odehrát, protože není na čem. A proč je Tipo zase na jiné podlaze? Proč to není podlaha Giulietty s tuhou zadní nápravou a menším podílem pevnostní oceli? Proč není Giulia v jiných karosářských variantách, jako nabízí BMW nebo MB? Proč je benzin jen v kombinaci s automatem, když automaty v Alfě nikdy nešly na odbyt?
To všechno nejsou nijak drahé věci, udělat z Giulietty 6 karosářských variant zvládne absolvent střední průmyslovky a náklady budou velmi malé.
A jděme dál, ad dvě - marketing: kdypak jste viděl reklamu na Fiat? V jednu ráno nebo v poledne, kdy na tu bednu nikdo nekouká. Ale v prime-time má reklamu Škoda, Hnujdaj, Škoda, Hnujdaj, Ford, VW, Škoda, Kia a Hnujdaj. Odvážím si říci, že 85 % potencionálních kupců autosalon Fiat vynechá, protože to není značka v jejich povědomí. A aby talky byla - koupíte auto od někoho, kdo se tváří rozpačitě a ujišťuje Vás, že příště místo aut bude pěstovat ředkvičky? Ne? Já taky ne! přitom drtivá většina zákazníků, když vyzkouší Fiata nebo Alfu jsou velmi příjemně překvapeni, nejen tím, že to vůbec funguje, ale že to funguje obvykle velmi dobře, často nejlépe v daném segmentu! Abarth vyhrál první šampionát S2000, aby se po homologaci nového motoru po vítězství v celkově třetí sezoně stáhnul. Osobně bych to nechal zaplatiti toho, kdo ten odchod vymyslel, protože na tom museli prodělat miliardy. A novinářům, které si ostatní poředcházejí, nedá Fiat ani dvoidecku Coca-Coly a o auto na zápujčku musí žebrat, aby pak dostali olítanej vyřazenej rozbitej křáp. Bravo!
Ad 3 - prodejní a poprodejní servis. Fiat ČR = katasrotfa. Přijdu do showroomu Fiatu a nikdo si mě půl hodiny nevšimne. Když se ptám, jestli můžu vyzkoušet nějaký auto, je to megaproblém. Škodovka a Hnujdej mi ho nacpou, ať si ho půjčím na víkend. Nabízí mi příslušenství, slevy, modrý z nebe...u Fiatu se všichni tváří kysele a každá otázka je obtěžuje. Nákup Fiata či Alfy i v případě, že víte co kupujete a jdete si vysloveně pro konkrétní auto je utrpení!
A jestli někdo z přítomných kdy zkoušel v ČR něco reklamovat u Fiatu, tak ví, že nic horšího ho nikdy nemohlo potkat. To je snad lepší to auto zapálit a shodit do lomu.
A pokud k tomu ještě sám velký šéf říká, že se na to vlastně můžou vykašlat a raději půjdou okopávat brambory, tak je opravdu veklmi překvapivé, že OD FIATU NIKDO NIC RADĚJI NECHCE!
Vyházel bych to tam na hodinu všechno, počínaje Marchionem a konče prodavači v českých prodejnách. Fiat je jen jeden obrovksej bordel, nekoncepčnost a kyselý ksychty.
Auta maj sice dobrý, možná v mnoha ohledech i nejlepší, ale to je dneska trochu málo.
13. 3. 2018 16:35
Re: Genius nebo blázen
Fandil jsem Marchionnemu při jeho vstupu v r.2007. Vyšel o něm krásný článek v Ekonomu, jak vytáhl skupinu Fiat na světlo bóží pomocí výrobku; tj. rozjel spoustu povedených typů, aby se mu z nich začaly investice vracet a zisky převážily. Bylo to prozíravé - metoda z minulých zdravých dob.

V zápětí však obrátil a všechny typy bez náhrady zrušil - bez zaplacení vývoje a zaplacení zavední výroby. Předznamenal to tehdy odchod De Mea, kterého před tím Marchionne po věcném rozhovoru postavil do čela Alfy. De Meo se musel v zápětí s Marchionem zřejmě nepohodnout, když viděl, jak Marchionne obrátil.

Následovalo vylidnění italských automobilek - odešla tradice k nezapalcení a dnes už po takové době bez náhrady.
13. 3. 2018 16:45
Re: Genius nebo blázen
Nejenom že se tváří kysele,ale ještě pomlouvají konkurenční značky.
13. 3. 2018 16:54
Re: Genius nebo blázen
Fiat už několik let nemá zastoupení ČR - je v Maďarsku pro několik zemí (cluster).
A samotné italské automobilky mají ředitelství v Londýně (společné s Chryslerem).
Tak co chcete.

Ale když M. začínal, sezval si všecna zastoupení a velice rozumně s každým jednotlivcem promluvil. Ze začátku to vypadalo velice nadějně!!! Takhle přesně to před tím udělal i v italských továrnách. Každému položil patřičné otázky, na které dostal patřičné odpovědi. A z toho sestavil management schopných lidí.
Ale pak !!!! Viz výše.
14. 3. 2018 09:38
Re: Genius nebo blázen
Bohužel máš naprostou pravdu. Ovšem ten přístup k zákazníkům Fiatu není stejně špatný u všech dealerů. U některých menších ještě pořád najdeš srdcaře, kteří umí být velmi vstřícní. :-O
14. 3. 2018 11:18
Re: Genius nebo blázen
Ano, a někde i u těch větších.

Zkrátka Fiat globálně vzato neumí prodávat. Ono, když koukneme do historie, tak italské automobilky vždycky hýřily technickými a designovými nápady, všichni se je od nich učili a kopírovali je, ale Italové často udělali pár kousků a dost.

Koukneme-li na VW, tak ten naproti tomu vždy prodal a prodá všelijaké nevtipné i nepovedené věci. Jak začal s jediným automobilem - tehdy už zastaralým Broukem, který prodával "do nekonečna" po celém světě -, tak pokračuje dodnes. Od něj by se měli Italové učit, jak se dělá marketing! Proč se neučí, když od nich se techniku ostatní učí?

Koukněme třeba na Porsche 911 - desítky let překonaná zastaralá koncepce motoru za zadní nápravou - a jak jde naodbyt. Takový Fiat X1/9 s motorem před zadní nápravou napříč - kde dneska je a kde má nástupce ? Nová Alfa se stejnou koncepcí na tom není tak jako 911.

Pan Marchionne dostal do vínku všechny italské značky. A jak už tu v diskusi padlo, mohl z toho vybudovat koncern jako VW+Škoda+Seat+Audi. Vždyť Fiat měl první variabilní plošinu na světě, která p.Marchionnemu spadla do klína, a na té už od počátku mohl postavit kde co - levně a rozmanitě. A nepotřeboval k tomu až takhle Chrysler, který už tolikrát krachoval a který ze skupiny Fiat vytáhl peníze.

Jak už tu bylo několkrát uvedeno, jeví se to jako zásadní chyba vrchního managementu, která zničila tradice jedné z nejstarších automobilek na světě - a hlavně duch a konstrukční školu Dante Giacosy, které desítky let zdárně přetrvávaly a které se teď už jen těžko vrátí -, ale odrovnal také italské mistry karosáře, kteří přestali mít práci. Staří holt bez návazných pokračovacích prací odešli do penze, aniž by mladým něco předali.
Avatar -
15. 3. 2018 12:16
Re: Genius nebo blázen
Že Fiat jako koncern neumí prodávat, alespoň v Evropě, na tom se shodneme. Výjimkou mohou být trhy FR a zejména IT, kde je sictuace ještě přijatelná, ale nad Alpami je to katastrofa.
V čem se neshodneme je, že to byl naopak Fiat za Gianniho Agnelliho, od něhož se VW musel učit. Němci záviděli Italům ucelené řady karoserií na unifikovaných podlahách a agregátových řešení. Pak tu unifikaci ale u Fiatu "přeťápli" na sdílené platformě Fiat Tipo/Tempra/Bravo/Brava/Coupé/ Marea/Multipla/AR 145/146/155/GTV/Spider/Lancia Delta/Dedra... tam zejména vzhledem k AR a Lancii došlo k až propastnému propadu prodejů značek právě díky přehnané unifikaci. Nicméně nejenže ten základ byl velmi dobře postavený, ale bylo i vidět, jak lze s tímto poměrně omezeným základem "kouzlit" (viz, zadní náprava GTV/Spider zcela odlišná od zbytku - škoda, že ji nedostalo víc Alf a některé Lancie). Chápu, že po prudké ztrátě zájmu o Lancie a Alfy, kterým tato přehnaná unifikace jednoznečně uškodila, se u Fiat báli, aby nenastalo totéž. Na druhé straně následující částečná unifikace Lancia Lybra versus AR 147/156/GT nebyla úplně špatná, i když už ty odlišnosti byly podle mého zbytečně rozsáhlé. Smysl by dávaly, kdyby ta platforma Lybry našla širšího využití, což se ale bohužel nestalo, čímž se vnucuje otázka, proč vlastnš nebyla Lybra i na stejné konstrukci podvozku, jako to bývalo u řady Fiat Croma/Lancia Thema/AR 164 v roce 1984?
Tady dnešnímu Fiatu v Evropě zcela chybí jakákoli koncepce (zajímavé je, že v latinské Americe je to úplně opačně).
Marchione ale zase dokázall úplně jiný zázrak: dokázal zásadní měrou eliminovat zbytečné náklady společnosti, zefektivnit management a zásadním způsobem snížit náklady, které a priori nesouvisí se samotnou výrobou a prodejem automobilů (v tom bychom se zase měli všichni učit od něho). Vyházení všech přebytečných "managerů", jejichž jediným smyslem existence je dokazovat nezbytnost oné vlastní existence byl vpravdě rytířský čin, zejména pokud přihlédneme k dysfunkčnímu pracovnímu (ne)trhu v Itálii. Rovněž přesuny výroby a vývoje mimo Itálii byly jen ku prospěchu věci. V této otázce zase klobouk dolů.
Takže k Marchionemu působení je třeba stavět se rozumně, na jedné straně splnil roli "kouzelníka" vzhledem k nenažraným odborům a obecnému průšvihu italského trhu práce, na druhou stranu v oblasti koncepce výroby těžce zklamal. Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem a bylo by nyní setsakramtsky potřeba, aby tam přišel někdo, kdo stanoví právě tu koncepci vývoje a výroby osobních automobilů na další roky (a ne, že zase představí 1000 variant jednoho motoru v jednom jediném modelu jednoho auta, na což jim zákazníci kašlou).
15. 3. 2018 13:45
Re: Genius nebo blázen
S první částí souhlasím. Dávno před variabilní plošinou (Stilo) vznikla plošina s rozvorem 2450 mm (Tipo), na níž se plně projevila tehdy první snaha obsáhnou skoro dvě velkostní třídy a rozmanitost karoserií (podobně se pak zachovala Mazda se svou řadou 323 - než ji Ford utnul). To bylo za Cantarelly, který Fiat pozvedl. Pak ho vyhodili..

S druhou částí souhlasím vlastně také - to jsem přeci psal. Marchionne se po nástupu projevil velmi velmi progresivně a pragmaticky (o tom píše onen vzpomenutý článek v Ekonomu z r.2007). Vyházel a přestavěl management (to byl ten, který vyhodil Cantarelu) atd. atd. a rozjel spoustu zdařilých typů. Ale pak zblbnul, všechno zrušil a valnou většinu svého působení umrtvoval a umrtvoval až do dneška. Projevil se (navrch) jako neználek techniky i ekonomie s výhledem.
Příkladů je mnoho:
Už na začátku v r.2007 ovlivnil a nechal předělat hotové Bravo-hatchback (už zkoušky) a prohlásil, když nepůjde, nebude kombík, ale pak aniž by Bravu reklamami atd. pomohl, nepřipustil jeho kombík, čím ztratil Fiat mnoho a mnoho zákazníků (i firemních), kteří odešli jinam a už se nevrátili.
Zastavení Alfy 159 bez náhrady a bez návratu investic do vývoje a uvedení do výroby a pak nařízené změny koncepcí pohonu následné Giulie před konci vývoje (zkoušky).
Je toho hodně a hodně.
Samozřejme - neznáme pozadí toho všeho, ale výsledek je takovýhle špatný.
19. 3. 2018 02:05
Re: Genius nebo blázen
Jemně tě opravím, Tipo I (a všechny odvozené modely Fiatu, Alfy i Lancie) měly rozvor 2540 mm. :-!
19. 3. 2018 16:37
Re: Genius nebo blázen
Ano, díky - to byl překlep, přesmyčka.
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 3. 2018 11:38
Re: Genius nebo blázen
Když se tady pořád zmiňuje nerentabilita a neperspektiva modelů v nižších segmentech, pak bych se rád místních ekonomicky znalých mudrců optal, jak tedy může přežít Dacia? :-!
14. 3. 2018 07:57
Re: Genius nebo blázen
Každý ozajstný génius je v podstate poloblázon. A to prvé Sergiovi nehrozí ;-)
12. 3. 2018 19:34
Pan účetní
bude brzo spát s rybami.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2018 19:59
fiat
posledne roky tam viditelne hadzu uz boba jak na punto tak aj na bravu cromu ... pisem to dookola ... z tych kdejakych derivatov 500-viek sa donekonecna zit neda.... navyse ani 500L uz nie je najmladsi voz .. a nastupca? predpokladam ze opat ziadny nebude... takisto panda by uz pomaly mohla mat nastupcu.. ale predpokladam ze ani tu nic take nehrozi .... fiat na to proste hadze boba ale inak nebola to zla znacka.... svoje miesto v muzeu si isto niekde vedla lancie a alfy najde :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jaros71
13. 3. 2018 09:41
Re: fiat
Toppere , ty si žiješ virtuálně korejský sen a pak si koupíš VW.. >:D
V EU potřebijeme raději Fiat než Hyundai/Kia.
Tím je nevyháním..ale kupovat by evropané měli primárně evropské značky.
A Fiat je tradiční velká evropská značka , co patří na silnice a ne do muzea.
Navíc se Tipo dost povedlo..stačí dát na trh nové Punto a nestěžovat si.
Poměr výkon/cena byl u Fiatu vždy výborný..
Navíc proti konkurenci mají italové výhodu skvělého designu a výtečných motorů.
14. 3. 2018 08:13
Re: fiat
No Evropani by měli podporovat evropské výrobce, to je fakt, ale znáš to... když je to tak levný >:D Na to slyší valná skupina spotřebitelů v Evropě, nicméně ani tak korea už není tak levná a kvalitativně se generaci od generace zlepšuje.

Fiat je tam, kam se dostal sám, tedy do kouta a velký automobilka je už jen asi jménem. Následuje Lancii a Alfu do propadliště dějin. Staví jen na Pandě a F500 a derivátech řady 500 a Spider to nezachrání. Tj. nemá žádné malé auto - Punto je už pár let za zenitem a výroba každý rok klesá, poslední slušný rok byl 2011, přes 200tis ks a pak sešup na 50tis ks. Nižší střední entry model Tipo. Střední třída nic. Střední a velký SUV nic. MPV zažívá úpadek všude, 500L a XL to asi nezachrání - 60tis ks ročně.

Tipo je fajn, ale chybí mu zoufale propagace a tak nějak šťáva. Na ty nejlepší v segmentu ztrácí. Přitom 123tis ks prodaných za 2017 je pěkný číslo, tedy 2x víc než 500L ;-)

V ČR mu k většímu úspěchu chybí reklama, prodejci a zázemí - o servisu Fiatu v ČR kolují legendy >:D
19. 3. 2018 02:09
Re: fiat
Pro začátek by bylo moc fajn, kdyby i základní Tipo sedan mělo verzi s lepší přístrojovou deskou a motorem 1.4 T-Jet/88 kW. :-! Sedan je totiž suverénně nejhezčí, ale dosud jej bohužel nelze koupit se silným (dobrá, silnějším) benzinovým motorem. A to je obrovská škoda!!! 8-s
Avatar - twistedTSD
12. 3. 2018 20:01
Účetní
A to si až teď spočítali, že na low-cost Tipu nevydělají? Konečně Fiat, který se dá brát trochu vážně a jehož prodeje převyšují statistickou chybu, a zase všechno špatně. Co na to říct, ode zdi ke zdi. Za týden si spočítají, že Jeep neprojde přes flotilové emise.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2018 20:09
Re: Účetní
maju tam bordel ... nezabudajme ze toto nie su nemci ani japonci..... keby nemali bordel tak uz tu davno mame novu cromu bravu aj punto ... a rovnako aj nastupcu 500L pripadne uz hadam aj nova panda mohla byt ci novy maly f500 .... ale kde nic tu nic.... nizkonakladove tipo z turecka je mimo domacej italie proste slabe .. tadial cesta iste nepojde... chce to serioznu novu poriadnu bravu nove paradne punto.... novu cromu ako konkurenta pre passat .... ved za posledny rok dva taka obrovska znacka a nema fakticky nic nove a poriadne... vlastne ono fiat velka znacka dnes uz ani nie je... coskoro aj dacia pojde pred neho ak to takto pojde dalej... do 5 rokov vcelku realne
Avatar - Jaros71
13. 3. 2018 09:43
Re: Účetní
Koncern Fiat patří mezi největší na světě.. :-!
To že má tolik značek ve vlastnictví , je prostě fakt.
A měl by to umět lépe prodat.
Avatar -
13. 3. 2018 16:26
Re: Účetní
V Tipu žádnej problém není - srovnejte ho s Rapidem, Elyse/301 nebo Hnujdajema a je to král. Taky je na druho ustranu asi nejdražší, ale to by asi nebyl ten zásadní problém. Zásadní problém je v tom, že když jde někdo kupovat nový auto a zeptáte se ho, zda byl i u Fiatu, tak se zatváří překvapivě a zeptá se "to ještě existuje? Tak tam jsem fakt nebyl a radši tam ani nepůjdu." "Proč?" "Nevím, nepůsobí na mě ta firma seriózně". A koupí za cenu Tipa T-Jet nějaký předpotopní Hnujdaj GDI.
A když je to odborník na auta, tak se zeptá, zda dělají nějakého nástupce Punta. A co řeknete? Ne, oni dělají pořád totéž Punto, který jste měl před třemi auty, jen z 30 tehdy nabízených variant už zbyly jen dvě...
CO chtějí prodávat? leda tak kyselý okurky...
Avatar - twistedTSD
13. 3. 2018 17:11
Re: Účetní
Tomu, že nepůsobí seriózně, se nedivím. Letitá technika, laxní přístup ke generační obměně, marketingové faily a vedení, které si permanentně kálí na hlavu. Se Seržiem v čele se asi nic nezmění.
Avatar - mariov8
13. 3. 2018 09:53
Re: Účetní
Hned první problém byl, že se chtěli s Tipem sedan profilovat jako low cost aby vzápětí u hatchbacku a kombi tvrdili něco o plnohodných zástupcích nižší střední třídy... špatný směr a strategická chyba...
13. 3. 2018 10:51
Re: Účetní
Ano, prodávané pod jedním obchodním názvem a navíc levnější provedení představili jako první. Kdo tohle vymyslel...
12. 3. 2018 20:28
Genius alebo Blazon?
Pracovat so Sergiom je asi este tazsie ako s Elonom v Tesle. Pocet zmien nazorov Sergia na cokolvek je legendarny. Je velmi malo manazerov, ktori sa v skupine Fiat udrzali viac ako 3 roky na pozicii a ked sa nahodou pokusili protirecit velkemu Capovi boli rychlo odideni. Mal som krasnu Lanciu Delta Integrale Evo2, do ktorej som celkovo napchal asi 30.000Eur. Auto bolo uzasne az na tu spolahlivost...Porucha na kazdych cca 1000-2000km. Ale ked isla, bola fenomelna. Sergilo realne pre.zachranu Lancie neurobil vobec nic, jeho zvasty o tom aka bola Integrala uzasne zneju ako detinske pohrebne reci. Lancia je realne mrtva uz aspom dva roky. Ved posledna Delta bolo opuchnute Bravo, ktore ani poriadne nesvietilo. Jazdne vlastnosti...radsej pomlcim. Posledna ypsilonka-skusal som verziu s dvojvalcom Multiair, je urcite posledny preslap. Preco tieto riadky pisem? Za to ako sa "bambinimanagement" choval dlho k Alfe, neskor k samotnemu Fiatu a napokon k Lancii je naozaj hamba. Velmi ma to hneva ale co uz. Casy, kedy Fiat alebo aj Lancia, Alfa ziskavali tytuly auto roka su asi minulostou. Sergio nas dlho vodil za nos, ale uz mu neverim ani slovo. Je to ale velka skoda.
Rozbalit vlákno
2
12. 3. 2018 21:06
Re: Genius alebo Blazon?
Kvalitar, zkvalitni slovenčinu a nebuď ako Talián: hamba, tytuly. ;-\
Avatar -
13. 3. 2018 16:34
Re: Genius alebo Blazon?
Ale neměl jsi žádnou Integralu, protože bys kravinu o nespolehlivosti nemohl napsat.
Delta Integrale byla paradoxně nejspolehlivější z celého tohohle segmentu. Největší problém byl v kastli z ruskýho plechu, který hnije odvnitřku (a do Eva byly slabý brzdy). Jinak to auto nemělo chybu. Dneska má tu zásadní vadu, že stojí hrozný peníze a třeba Celicu GT-Four v dobrém stavu jde koupit za třetinu shnilýho šrotu s nápisem Integrale...
A do 30 000 Euro jsou na prodej spíš ty slabší kousky...
12. 3. 2018 21:03
Keď príde Sergio z USA do Talianska ...
... tak ho zavesia ako Mussoliniho!
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2018 01:46
co nabízí
Ono je problém, že fiat prodává měně a měně, ale co a jak dlouho nabízí?
500 od roku 2007
500L od 2012
500X od 2015
Panda od 2003
Punto od 2005
Doblo 2010
Qubo 2008
Tipo 2015
127 2016
Střední třída nic.
Střední a velké SUV nic.
Malá auta, nižší střední třída k tomu postavená rozpočtově, polo-dodávky, k tomu roadster. Půlka modelu pěkně vousatých. Pak se diví, že ztrácí pozici :/
Rozbalit vlákno
3
13. 3. 2018 14:27
Re: co nabízí
Se spletl.Je to 124 Spider.
14. 3. 2018 07:21
Re: co nabízí
Panda má od roku 2012 třetí generaci.
13. 3. 2018 06:33
Budoucnost Fiatu v Evropě
Jak vůbec může nejvyšší šéf koncernu FCA vypustit z úst něco podobného, to snad ani není možné. Za takovýto výrok bych jej nechal akcionáři společnosti okamžitě odvolat. Na tož, aby snad něco podobného zamýšlel. FIAT motorizoval spoustu zemí Evropy, je tvůrcem mnoha nezapomenutelných vozů a ať již je v jakékoliv ekonomické situaci, tak tato značka je neoddiskutovatelně cennější, než nějaký odkoupený Jeep. Navíc, jak dlouhá ještě bude euforie SUV? Prostě toto vyjádření je hanebnou ostudou pro Italský automobilový průmysl, zasluhující nekompromisní trest !!!!
Rozbalit vlákno
16
13. 3. 2018 06:38
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
Presne. Som zvedavý, kedy ťažké SUV padnú na hubu kvôli vysokým emisiám?
Tie benzínové turbá + hmotnosť budú mať podľa novej metodiky problémy!
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2018 07:09
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
Já ti nevim = je to spíš o přístupu. X6 30d [odkaz] z toho vyšel dokonce na výbornou. Mercedes GLE 350d taky

Vono to de = když se chce. Někomu se zase chce Dieselgate = i v malym lehkym autě :-)
Avatar - mariov8
13. 3. 2018 10:03
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
Ale jam2015 píše o benzínech a ty nikdo v těch velikých autech nechce.Věř mi, jak na našem trhu, tak i na Evropské úrovni, nebo na úrovni výrobce. I těmi emisemi, s narážkou na spotřebu, zjevně myslí CO2. RDE a WLTP docela hnou s CO2. Je to velký problém s ohledem na plánované limity CO2 spojené s velkou pokutou za nadprodukci, protože lidi chtějí jezdit v něčem jiném, než chtějí aby jezdili jimi zvolení politici. A automobilky musí z toho nějak ekonomicky v plusu vybruslit. I spořivému Němci se v GLE víc líbí 3,0L diesel než 3,0L benzín, je stále velký rozdíl jezdit za 8-9 L nafty nebo za 10 - 15L benzínu. A taky v Německu nemáš benzínku na každém rohu jako u nás.
13. 3. 2018 11:02
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
V RDE se spotřeba (CO2) neměří. I kdyby to ta jednotka změřila, nemusí ty hodnoty hlásit. Jsou však hlasy, které by to chtěly. A pro větší motory by WLTP se spotřebou moc hnout nemělo. Ani u menších by to neměly být závratné rozdíly, ale automobilkám jde o každou setinu litru. Nemluvě o tom, že se flotilové emise CO2 budou nadále počítat v NEDC hodnotách.
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2018 12:38
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
U menších motorů WLTP udělá cca 0,5 - 0,7 litru, to už je vidět teď.
13. 3. 2018 13:28
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
Což nepovažuji za závratné. Z pohledu automobilky je to bez debat velký rozdíl. Ale jak říkám, pro flotilové emise CO2 se bude používat NEDC až do 2025 (mínus případné přechodové období). Jen by už neměli v NEDC měřit, ale měli by používat nějaký přepočet z WLTP hodnot, aby získali NEDC ekvivalent.
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2018 21:41
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
Není to moc u jednoho auta, ale pokud to máš provozovat jako firma, už se to pozná. U nás to ještě zatím není, ale jinde už firmy mají i daňové "úlevy" podle zelenosti. Tohle jim s tím docela zacvičí.
14. 3. 2018 09:58
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
Určitě. Záleží, jak to mají udělané. Správně by to měli mít jako u flotilových emisí - systém byl nastaven podle NEDC, takže by buď měli přepočítat limity (tedy mít dvoje), nebo nadále používat NEDC hodnoty. Jinak jsou to diletanti (budou penalizovat novější auta se spotřebou dle WLTP).
14. 3. 2018 07:54
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
Mali by zaraziť flotilové meranie. Nech si každý zaplatí za to, čo je jeho.
Takto sa najitelia dychavičných 3-válcov skladajú na ceny MB AMG, BMW M, Audi S, ...
14. 3. 2018 09:02
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
A neplatí si snad větší spotřebu paliva? Vyšší silniční daně, registrační poplatky atd.? Tohle má motivovat automobilky k vývoji, nikoli lidi (naopak od toho zřejmě chtěli lidi odstínit). A realita je, že se těch slabších, levnějších aut prodá mnohem víc. Automobilky jako Bentley mají stejně výjimky. Například M divize dělá u BMW rozdíl nula nula prd. Je to něco jako 1 gram CO2/km v průměru, tedy méně než 1 %. A to je BMW, ne Audi, kde to můžou umořovat do stovek tisíc krabiček od bot ze skupiny. Samozřejmě, jeden gram má u automobilky prodávající v EU milion aut ročně hodnotu 95 milionů euro. Jinak 1 g/km odpovídá 0,04 litru benzínu na 100 km.

Neboj, limity jsou do budoucna tak nízké, že je nedá ani litrový tříválec (nehybridní). Auta budou muset jezdit za spotřeby skútrů. Tedy alespoň na papíře. Tahle výkonná auta budou plug-in hybridy se spotřebou na papíře < 3 litry. Jen budou o několik metráků těžší a možná o 100, 150 tisíc dražší (v těchto cenách to není zase takový rozdíl). Chtěl bych vidět, jak by ses tvářil, až by ta tvá krabička od bot byla o 50, 100 tisíc dražší, protože by sis musel zaplatit svůj díl pokuty (litr nadspotřeby benzínu je zhruba 2200 € a nafty myslím 2500 €). :-)

Jen pro představu, pro 2020/ 2021 je limit zhruba 4,1 litru benzínu a 3,6 litru nafty. Pro 2025 se uvažovalo až o 2,9 u benzínu a 2,6 u nafty; 2030 bylo ještě horší. Ale to se změnilo, protože musí přejít z NEDC na WLTP.
Avatar - Barrichello
13. 3. 2018 13:57
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
Ale chce, i velké benzínbové SUV se začínaj prodávat. Tady v únoru třeba 6 benzínových GrandCherokee a 3 benzínové Wranglery. Poměry se začínaj měnit
Avatar -
13. 3. 2018 16:39
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
6 kousků - to je tedy nářez! To se určitě u Hnujdaje chytaj za hlavu... Ach Bože!
Avatar - Barrichello
13. 3. 2018 19:51
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
jo 6 benzínů z 24 celkových ks je nářez. Stejně jako 3 ze 7.

Tady se to po tisísích neprodává, amigo >:D
Avatar - mariov8
13. 3. 2018 18:21
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
Můj zaměstnavatel vykazuje prodeje v tisících. :-!

Také prodáme sem-tam nějaký V8, sem-tam nějaký V12...
Avatar - Barrichello
13. 3. 2018 19:51
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
jasně, měsíně prodávate v čr třeba 10 000 ks modelu X5 vid.

HAHHAA
Avatar - Jaros71
13. 3. 2018 09:46
Re: Budoucnost Fiatu v Evropě
SUV jedou na vlně..A ASI SE TO NEZMĚNÍ.
Fiatu nějaký ten crossover chybí..500x je fajn využití Jeepu ale to je málo.
Fiat má dělat malá a střední auta..Punto potřebuje nový model jako sůkl.
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 3. 2018 12:28
Smrt FCA v Evropě
Myslím, že jsme již několik let svědky pomalého umírání italské části FCA na trzích EU... Nejsem ani ekonom, ani prognostik, ale tipuji, že za nějakých deset, dvacet let už bude nové italské auto rarita na cestách.. Malá shrnovačka:

- Portfolio Fiatu vypadá jako továrna, kterou se její vlastník rozhodl technologicky vytěžit a zavřít. Slova z nadpisu článku nejsou žádnou ránou z nebes, již mnoho let je na první pohled vidět, že evropský Fiat je stařec nad hrobem a Marchionnemu je Fiat v EU úplně šumák...

- Maserati na první pohled vypadá dobře. Každý rok roste. Při detailnějším zkoumání to ale zdaleka není tak růžové. maserati je totiž synonymum jediného modelu - Levante. Ghibli a Quattroporte dají dokonce i v součtu pouze jednotky tisíc. V EU Maserati není schopno prodat ani 10 tisíc aut ročně, zachraňuje jej především Asie... Hlavně však prognóza z roku 2012 počítala s 50 tisíci prodaných aut ročně s výhledem na 100 tisíc... V tomto ohledu je Maserati hluboko pod očekáváním a z tiskových zpráv bylo dříve naznačeno, že nevydělává tolik, kolik by se účetnímu líbilo...

- Alfa Romeo je také smutný příběh. Giulia měla být počátkem spásy a Stelvio pak mesiášem, který rozrazí dveře do baru SUV. Reálně Alfa loni prodala 86.000 aut. S dvěma novými a dlouho očekávanými modely... To je totální tragédie, uvážíme-li, že v roce 2006 dokázala Alfa prodat nových 159 a obstarožních 147 téměř dvojnásobek... Vidím v tom příliš sebevědomé ceny, trestuhodnou absenci Giulie SW, kostrbaté uvádění na trh a mizerný marketing. Můj soukromý tip je, že Alfa bude velmi brzy na prodej anebo v následujících desetiletkách dožiije podobně potupnou smrtí jako Lancia..

- Marchionne trestuhodně ignoruje nástup hybridů a elektroaut - zřejmě kvůli osobní zášti vůči ekologičnosti těchto řešení. Až se EU zeptá "Marchionne, čím chceš plnit naše (na hlavu postavené - pozn.autora) limity pro CO2 a čím chceš jezdit do našich bezemisních zón?", bude moci pomalu mávat šátečkem...

- Každý koncern se snaží vytěžit z vlny SUV a crossoveru a nabízí mnoho různých variant těchto vozů. Fiat má 500X (což je asi úplně nejhorší kompaktní SUV na trhu), Alfa Stelivo a Mase má Levante... A dál?

Takže, dávám Fiatu deset, maximálně dvacet let :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
13. 3. 2018 13:55
Re: Smrt FCA v Evropě
Serjoža přeci spolévá na Jeep, Žádné další modely nepotřebuje, prostě bude všude proádvat miliardy Jeepů as k tomu pár set tisíc pikapů RAM a ostatní zruší ne >:D >:D
Avatar - Sumi2000
13. 3. 2018 22:04
Re: Smrt FCA v Evropě
500X patří mezi nejlepší malé SUV na trhu..
Má díky Jeepu perfektní povozek a 4*4..
Co by zato např.žebráci v PSA dali..ti neumí ani to 4*4.. >:-[]
Fiat musí mít nové Punto , a novou Pandu.
Pak má budoucnost.
Konec Freemontu byl předčasný , auto se prodávalo dost slušně..taky by nový model mohl být přínosem.
Alfa jede docela dobře , nějaký klasický kombík však chybí..pak by prodeje mohly být mnohem vyšší..taky akční ceny by jí pomohly..
Vstup Alfy Romeo zpět do F1 marketingově může být výhra..uvidíme.
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 3. 2018 12:41
Doplnění...
Ještě v příspěvku výše chybí, že jsem zvědavý na nový malý crossover od Alfy - to je asi její poslední naděje.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - speedfred
13. 3. 2018 13:29
Pozerám
že sa tu zišla ekonomická a analytická špička strednej Európy. >:D
Určite máte podaktorí pravdu ale Fiat musí žiť hlavne kvôli AR,kde to budem potom chodiť servisovať ???? >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
13. 3. 2018 14:19
Re: Pozerám
Od toho ty diskuse máme. ;-)
Avatar -
13. 3. 2018 16:41
Re: Pozerám
A Alfu je treba servisovať?
13. 3. 2018 20:33
Re: Pozerám
Taky se divim, Dfens psal, ze Alfy se neserou, ze to jsou jen kecy z hospody...
A vymenu oleje si udela zkusenej italista sam, ne?
Avatar - speedfred
13. 3. 2018 21:08
Re: Pozerám
no tak , nekazte mi radosť z prvej AR :-(
Avatar - Barrichello
13. 3. 2018 13:48
Fiat neumí vydělat na ničem jiném než na SUV a pikapech
proto mu nezbyde nic jiného vyrábět a prodávat. A pokud zas někdy bude ropa za 150 USD/barel, celý koncern okamžitě krachne, protože pak se nebudou prodávat ani ty SUV a pikapy.

Jo takhle kdyby jim ty osobáky vyvinul někdo jiný, to by se to pár let prodávalo >:D >:D

Spolek komiků no
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2018 21:41
Re: Fiat neumí vydělat na ničem jiném než na SUV a pikapech
No, jestli oni jsou spolek komiků, pak ty jejich ředitel...
Avatar - Barrichello
14. 3. 2018 09:32
Re: Fiat neumí vydělat na ničem jiném než na SUV a pikapech
No tobě se to zdá vpořádku?

Lancia ztratila na důležitosti, ted zřejmě podle Serjoži ztratil důležitost Fiat, v USA zjevně ztratila důležitost i značka Chrysler (2 modely a tristní prodeje).
A kdo bude další? Alfa? Dodge?

>:D >:D >:D
13. 3. 2018 14:34
Humorné příhody z jednoho autosalonu Fiat a AR
Nové modely:

Já jsem ty plány viděl,ale nemám co prodávat.

Freemont:

Spojka jde tuho,protože Američani jsou velcí chlapi.

Až na to,že v Americe se Freemont neprodával a neprodává.Tam se prodává Dodge Journey v benzínu a automatu.

Pak ještě ukazovali,že Fiat měl Auta Roku v 90 letech....

>:D >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
13. 3. 2018 22:06
Re: Humorné příhody z jednoho autosalonu Fiat a AR
Podobné bludy bys našel ke každé automobilce.. >:D
13. 3. 2018 18:14
Kdy uz konecne vedeni FCA uzna...
...ze Mrchione trpi demenci a vykopou ho jak spinave ponozky? Vsechno, pro co jsem mel rad italska auta, tenhle pitomec znicil. Nesnasim ho. 8-s :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2018 21:42
Re: Kdy uz konecne vedeni FCA uzna...
Jedině, že by to někdo udělal po staroitalsku... Jinak ho asi neodstraní.
14. 3. 2018 09:03
Re: Kdy uz konecne vedeni FCA uzna...
o tom celou dobu snim.
Kdyz jsem byl mladej s cerstvym ridicakem v kapse, tak jsem snil o Alfe Romeo.
Ted mam na to, abych si ji koupil, ale co dnes AR dela? No - Giulia je fajn auto, to by slo kazdopadne, ze Stelvia se neco snad vyvine, tak uvidime, jeste nad ni nelamu hool, ale jeste dva roky zpet to byla fakt bida a o Fiatu radeji ani nemluvim...
14. 3. 2018 09:44
Re: Kdy uz konecne vedeni FCA uzna...
No já pořád doufám, že konečně nabídnou Giulii s dvoulitrovým čtyřválcovým benzínem a šestistupňovým manuálem... :-O Je pro mě neuvěřitelné, že "nejsportovnější" sedan střední třídy tuto verzi zatím nenabízí! 8-s 8-s 8-s :no:
Avatar - speedfred
14. 3. 2018 10:10
Re: Kdy uz konecne vedeni FCA uzna...
a oni už típli v manuálu aj QV ;-\
14. 3. 2018 09:49
Re: Kdy uz konecne vedeni FCA uzna...
Stelvio 2,0t 280k mě jízdně nadchlo. Nebýt mimo můj rozpočet, bral bych ho jako rodinný dostavník.
13. 3. 2018 21:31
Italské automobilky Fiat, Lancia a AR
Přivést nejprve do úplného úpadu starobylou značku Lancia, nositelku po desetiletí technického pokroku automobilismu a nazvat to, že ztratila důležitost je skutečné pokrytectví. Nyní ztrácí důležitost Fiat a AR. Tímhle přístupem dříve nebo později ztratí důležitost i Jeep. Už aby ztratil důležitost také pan Marchionne, než zahubí tímto (ne)přístupem téměř celý italský velkosériový autoprůmysl a část severoamerického též..... :-( :no: :'-(
Rozbalit vlákno
0
14. 3. 2018 12:16
Budoucnost Fiatu
Můj názor k celé diskusi již pouze jednou větou: Fiate, zbav se Marchioneho dokud je ještě čas !!!!!!!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
0