Jde o kvalitni, vyspela auta. Tim, ze je nyni k dispozici vyspely diesel, doslo k prelomu, byla vyresena posledni zavazna prekazka a Subaru zacina svou spanilou jizdu po evropskem trhu.
Předem chci velice pochválit článek. Nejvíce se mi líbil apel na fakt, že Subaru je tak trochu samostatný svět aut ve velkém světě aut - izolovaná jediněčná produkce, kterou je jen těžké zaškatulkovat do konvenčních tříd.... Zaujala mne fotografie domnělého nového Legacy. Je na ní krásně vidět, že pokud takto skutečně bude vypadat, bude to geneze současné velice zdařilé generace, což je mnohem lepší řešení, než vytvořit zkusmo něco úplně nového..... Právě Legacy/Outback jsou nesmírně elegantní auta proto, že mají rovnou souvislou linku oken, nemají žádné načančané přehnané linky a vypadají tak nejen elegantně, ale hlavně jaksi sportovně lehce, což se o zavalitých konkurentech vzdáleně připomínajících tanky říct nedá.... Největším úspěchem u Subaru po stránce designu je nový Forester. Byli tak osvícení, že se oprostili od stupidních módních prvků dnešních kompaktních SUV (podkosený zadní sloupek, úzká okna, nulový výhled) a udělali auto s výborným výhledem, s klasickým nikoho neurážejícím designem a pouze funkčními prvky, které pro pragmatika jsou mnohem cennější než designové nepraktické výstřelky..... Na konec můj malý bezvýznamný názor: Legacy sedan je nejhezčí sedan na trhu. (to aby bylo na co reagovat)
Plne suhlasim s prezentovanym nazorom, jediny problem predajov Subaru je v ludoch. Totiz v alpskych krajinach, najma Svajciarsko,Rakusko, ale aj horske oblasti Nemecka a Talianska, je Subaru velmi vyhladavana znacka.
Zial, v nasom stredoeuropskom regione, neviem ci to plati globalne, ale hlavne na Slovensku a v Cesku urcite, nie su v ramci predajnej siete predajcovia, ktori by naozaj vedeli adekvatne spropagovat ich vyrobky, a teda aj padne zdovodnit ich, priznajme si, vyssiu cenu oproti konkurencii.
Pretoze "tvrde jadro" klientely Subaru argumenty nepotrebuje, to ich uz pozna, a preto chcu prave Subaru.
presne tak, vo Svajci je neskutocne vela Subaru. Ono tam po alpach proste ine auta ako 4x4 ani moc nejazdia a Symetrical AWD bola vzdy spicka.
Ovsem ten desing uplne nechapem ani ja. Impreza nikdy nebola pekna, ale mala svoje caro. Terajsi hatchback v zaklade vyzera strasne. Novy Forester ma tiez prave neoslnil, predchadzajuci po F/L bol asi krajsi.
Jedine fakt podarene auto ostava LEGACY sedan, ktory aj dnes tesne pred vymenou generacii je jednym z najkrajsich sedanov v triede (obzvlast 3.0 spec. B). Kombi a OUTBACK az tak pekne nie su, na nich vidno vek. Co som ale videl fotky pripravovaneho modelu, tak zmena prilis k lepsiemu to nebude :(
Velmi živě si pamatuji na přelom osmdesátých/devadesátých let, jak tu pomalu probleskovalo, že nějaký japonský subaru dělá technicky vyspělá auta, ovšem holt ta vizualita, to byl nepřekousnutelnej vořech.
Auto musí především vypadat. Technika je až na druhém či třetím místě. Ovšem zpravidla je to tak, že jak auto vypadá, tak také jezdí. Až na řídké výjimky. Pro mne je k nepochopení, že může automobilka vyrábět auta na výborných motorech a pohonech, a nezaplatí si vizionářského designéra. Nebo, že by to s těmi motory a pohony nebylo tak horké, jak tu zejména plejstejšn-kovbojové rádi mutují? No, pravda bude klasicky někde uprostřed. Totiž problém je, že v dnešním provozu už ani tak nejde o to, jestli dokážeš proletět zašotolinovanou ostrou pravou levým bokem napřed, ale o to, jestli dojedeš ve zdraví, a jak dojedeš. Tedy akcenty dopadají na bezpečnost a luxus jízdy. Zasněženej kopec umí přesně stejně Octavia 4x4 jako Outback. V tom je prostě ta Octavia, resp, haldexář ve velké výhodě - menší spotřeba, náprava se připojí tehdy, když je zapotřebí.
Dalším evergreenem je nízké těžiště... ju, subaristi údajně lítají velmi nízko na zemi. Tohle potvrdit nemohu, já znám ze silnic ploužící se majitele Imrez, legacy a outbacků. Jezdí přesně jako já - devadesátkou, na déjedna stotřicet. Zázrak se nekoná. Nekoná se proto, že když kolem proletí drzek v BMW tři nebo pět, spadne všem kolem brada... a ploužíme se dál.
Samozřejmě, musíme se ještě zmínit o image. Ten subaru postrádá opravdu citelně. A když už zase zapracuje na originálním designu (viz. "letecká" tribeca) lekne se sám sebe a zcivilní se do velmi přehlédnutelné šedi.
A pak (vracím to na začátek) pamatuj - u auta je to jako s tvojí holkou, jde především o vizualitu, pak o image, a až pak o techniku... Jo, jak píšu, přesně jako u tvojí holky. Jestli máš "poršandu" nebo "stellu" :-) to už nechám na tobě. U evropské prémie (píši už opět o autech) se tím nemusíš trápit, jak design, image, prestiž, tak i technika jsou v tom nejlepším pořádku. Pokud chceš něco jiného, nezbývá ti, než u pump vysvětlovat, proč sis nekoupil raději tu bavorskou pětku či bavorskou šestku. A o tom je svět aut. Jenom o tom. Neboť šotolina, drifty... tohle platí ve světě rally. To tvůj svět ovšem není a nikdy ani nebude. Tvůj svět je Delvita, nákupní vozík a déjedna... na to při koupi auta nezapomínej.
P.S. Marko opět na výbornou ;-):yes: Velmi poučné čtení. Jen... postrádám subar-ikonu, model STELLA. Ten tu chybí, pravověrní tohle budou považovat za nedůvodnou estetickou velkorysost... ;-)
No s větou "Auto musí především vypadat. Technika je až na druhém či třetím místě. Ovšem zpravidla je to tak, že jak auto vypadá, tak také jezdí." bych byl trochu opatrnější. Daly by se do ní velice snadno dosadit různé evropské automobily a ta rovnice by poté nedávala sympatické výsledky. Ale nejen to, když do ní dosadíš auto s okoukatelným designem, který je sladší než cukr, nádhernější než Pallas Athéna a načančanější než Lucka z Novy, rovnice ti podá i výsledky jízdních vlastností... Když naopak dosadíš jadnoduchost, praktičnost, bezpečnost a lehkopádnost, dostaneš jízdní prožitky, které by sis přál. Do jaké rovnice pasuje Subaru lépe?... Ani nevím proč píši takových zbytečných vět, když stačí napsat jen to, s čím by se jezdec nadšenec měl ztotožnit: není důležité jak auto vypadá, ale jek jede (stejně auto vidíš spíš zevnitř). Neposuzuj auto podle kabátu, ale podle toho co je pod ním. Je to analogie k pořekadlu: "Neposuzuj člověka podle šatů" - většinou hůře ošacený člověk nectící poslední módní trendy, zarostlý a nesympatický skrývá toho nejlepšího ducha a nejryzejší charakter.
Da sa to tak interpretovat, mily GTI, ze Skoda ma viac image a premie nez Subaru? Au. No, tiez nazor. Skoda Octavia Scout je uplne nepochopitelne auto - v suvislosti s jeho cenou - to je zasa moj nazor.
Ale s tym designom Subaru s tebou suhlasim. Ok, chcu robit sportovo-terenne kozervativno-rodine auta - ZVLASTNE, ale nech. Ale to ze sa sami s tym momentalne nevedia vysporiadat je tiez fakt. Ja zaujmave, ta alchymia s akymi premennymi musia pracovat designeri Subaru. Vedia ze musia nieco urobit, ale kazdy odvaznejsi krok moze mat smutne nasledky. A tak sa bije zodpovednost - za predosle hodnoty, atributy znacky, ucta pred tradicnymi zakaznikmi a rovnako potreba zmeny, ktora je nevyhutna, teda ak chcu rast a prezit... Tak trochu podobne na tom bol svojho casu Citroen. Pamatam na tu zufalu situaciu v casoch ZX, AX, Xsary. To uz snad nebol ani Citroen. A teraz - designovy krali.
Kazdy ma svoje slabe chvile. Pamataj GTI - kazdy moze robit chyby, kazdy. Ide o to co potom. Ty vyuzivas kazdy balanc ineho na presadenie tvojho povyseneckeho a bohorovneho pohladu na vec. Trochu pokory prosim.
Nechajte tak toho Grupe nadsenca a odporcu vsetkeho ostatneho. Ako dlhorocny pouzivatel a neskor aj majitel SUBARU mozem konstatovat,ze dizajn SUBARU som musel vacsinou dostat do zaludka. Potom to bolo v pohode. Momentalne mam Legacy sedan 2.5 turbo v ciernej farbe s chrom doplnkami/disky 18,listy,spetne, maska,zadna lista,spodne listy/+sportove doplnky/spojler predny,prahy,zadne kridlo,nastavitelne pruziny aj tlmice/+ tuning motora/ecu,filtre,komplet vyfuky,turbo,ventil/+ vymena prevodovky STI,brzd STI.Pred tym som mal moznost spolusoferovat 2.5 Outback/ nabehanych uz cez 310000 a Forester2.0 uz cez 403000.Ale v pripade Subo kaslem na dizajn ak auto beha v dost narocnych podmienkach bez najmensich poruch/tahanie privesov,teren,blato,sneh/, ale ked porovnam Legacy sedan s inym porovnatelnym autom,tak sa nema za co hambit, prave naopak.Zaujimave boli aj pripomienky ku spotrebe benzinakov. Je to blbost a casto to sirily ludia co v Subo ani nesedeli. Dlhodoba spotreba Outbacku do 8.2 l. Ferestera 8.5 l. A ak niekto tvrdi,ze pri BMW pada ludom sanka,tak mne prebehne len usmev a vacsinou pridam plyn a ukazem im zadne svetla, ak stihnu.To sa tyka aj jazdnych vlastnosti, to znizene tazisko citit pri kazdom manevre a porovnavat Skodu a ich akoze pohon 4x4 s pohonom Subo, zvlast ich najvysie rady/STI/ je nezmysel.
Ačkoli jsi to psal (a myslel) jako recesi, tak vyjma Legacy s 2,5 TURBO by se všechno dalo celkem v pohodě považovat za pravdu. I když i to Legacy s 2,5 TURBO by mohla být pravda, kdyby bylo dovezené z USA... takže smůla, ale nepovedlo se. >:D
Ano bolo dovezene z USA a tam bola vykonana aj velka cast uprav.Na Slovensku bola vykonana len uprava podvozku, lebo v USA maju iny pohlad na jeho tvrdost .V USA je velmi vela upravcov Subo, hlavne tych dizajnovych. Co sa tyka motora, ten je vlastne uplne rovnaky, aky ma nova sti Impreza + drobne upravy.Tiez prevodovka, brzdy,
Ak niekto neveri mne je to jedno, ale ak treba poslem fotky na mail.Legacy je po upravach neuveritelne rychle,ovladatelne, perfektne brzdi a skvele aj vypada + je jednotka v spolahlivosti medzi autami 4x4.
ja som najazdil tak 10k v 3.0 spec. B s tym sportovym Bilstein podvozkom. Je to honde dobre auto, aj na 18'' sa pohodlnost da, skoro idealny pomer medzi sportovym a pohodlnym podvozkom. Trochu mu sice na moj vkus uteka zadok, ale inak super auto :yes:
Uz sa tesim ako zopakujes teoriu zbytocnosti nizkeho taziska pod clankom o Porsche. To bude masaker. Tiez sa tesim na konkretnejsie zdovodnenie ktorym dokazes, ako je haldex v podstate kvalitnejsie a lepsie vyrieseny pohon 4x4 ako permanentna stvorkolka. Spotreba vysia o 0.2-0.3l/100km v porovnani s haldexom, je presne ten typ argumentov, ktory urcite plati na platinovych kovbojov. je to stejne smiesne ako sa do krvi bit za TDI PD, pretoze ma oproti CR spotrebu nizsiu o tie 2-3 deci. A to sa oplati. S touto odvaznou viziou by si mal predstavit v Ingolstadte, mali by s Teba radost, ako si prehlasil haldex za vyhodnejsi ako quatro.
K vseobecne znamemu faktu, ze Subaru zatial neuspesne hlada svoju tvar, si sa snazil pribalit par svojich detskych teorii. Pre mna to co pises je kopec nedomyslenych, priehladnych marketingovych zvastov.
Ano ano, Haldex a všechny ostatní systémy připojitelné nápravy jsou pro běžného jezdce praktičtější, já nepsal, že lepší. Permanent je ovšem lepší na rally, to uznávám. Na rozdíl od tebe, projíždím tu ostrou pravou ovšem předkem, nikoliv levými dveřmi... :-)
Klid, Dute, píšeme zde o subaru, tedy o autech za pár švestek, víš vůbec kolik stojí Imreza nebo legacy? Asi ses nechal příliš unést touhou, když sem vnášíš pojem Porsche... to si tu zatím nedovolil mimo tebe nikdo, asi ví proč... :-)
Ty mé teorie si můžeš ověřit na prodejích... platí to dokonale.
Haldex 4.generacie(napr.Tiguan) posiela permanentne na zadne kolesa min. 10% krut. momentu bez ohladu na kvalitu povrchu. A ejhla z haldexu skorsich generacii, ktore zadok pripojil az pri preklze, je zrazu v 4. generacii haldexu akasi permanentna stvorkolka. To sa nam tie vyhodnosti haldexu v Tvojom ponimani pomaly ale iste minaju, ci nie? Zabudovat haldex namiesto vlastneho vyvoja pohonu 4x4 je predovsetkym lacnejsie a vyhodnejsie pre vyrobcov, haldex je polotovar.
Napriek tomu ze nemam Subaru, viem ocenit tvrdohlavost s akou zotrvavaju pri boxeroch, vobec nepochybujem ze to ma svoj vyznam, tak ako o tom nepochybujem u Porsche. Uvedom si, ze Subaru ani Porsche to nerobia preto tak, lebo inak by to nevedeli.
No a ked sa pozriem na tie predaje, tak vidim ze vedie Toyota.
Hlavna vyhoda je, ze aj viacej tociveho momentu vie uz haldex poslat skorej, ako pri preklze. Je aj pravda, ze na kazde zadne kolo posiela 5% krutaku prakticky stale, ale to je detail. Pravda je, ze haldex sa pomaly pre beznych ludi dostane na uroven permenentneho pohonu, haldex uz ma v niektorych modeloch aj AUDI (QUATTRO bolo vzdy zalzoene na permanent torsen rieseni, teraz to uz nie je uplne pravda :-) ). Nedivil by som sa, keby to Porsche niekam pouzilo za par rokov :-)
HALDEX polotovar je, ale v rukach niektorych automobiek velmi dobry polotovar. Casy sa menia, na 2g som vzdy nadaval, dnes je situacia ina. Samozrejme GTI to vsetko prehana, ze by bol permanent len na sotolinu, tak to tazko >:D
"Pokud chceš něco jiného, nezbývá ti, než u pump vysvětlovat, proč sis nekoupil raději..." ...tak to sedí, jak pr.el na hrnec a ty sáhodlouhý a obhajovací příspěvky to jen dokazujou. Už jen čekám na nějakou poznámku, že ten design je schválně takovej.
Každopádně je Subaru technicky velice kvalitní, spolehlivý, odolný a téměř nezničitelný auto. :yes:
moje příští auto bude subaru. ještě nejsem rozhodnutej mezi novou imprezou a legacy / outback. a fakt nevím, proč bych měl nějakým VW fans něco vysvětlovat. jedu si v tom, co se mi libí a co vy si o tom myslíte, na to defekuje polární liška.
Bubuláku, tvá věta je milá. Nedospělá ovšem milá, až jsem se zasnil a vrátil do puberty. V reálu ovšem je to tak, že jsou lidé, co jezdí kompakty a lidé co jezdí střední třídu... Variovat mezitřídně, to může promýšlet opravdu jen nedozrálý jezdec plejstejšnových rally.
Proč že bys měl něco vysvětlovat? Nemusíš, stačí když budeš ještě tak deset let sledovat diskuze a hlavně vedle testy. Pak do toho řízni, uvidíš, že tvůj výběr se fatálně zúží a nasvětlené bude jen jedno jediné auto. Modli se aby nestálo zaprášené v rohu u tří áček...
cha, cha, podle sebe soudím tebe, co plejstejšne? příští rok ho mám doma a ne na lízačku.
a proč se rozhoduju mezi imprezou a legacy / outbackem? inu to je prosté, u mě je životnost auta tak 5 - 6 let. a musím odhadnout, jestli budu potřebovat v té době víc prostoru v legacy / outbacku, nebo jsem pořád natolik mladý jura, abych si mohl ještě dovolit, dle mého mínění hezčí imprezu. a ať už se rozhodnu jakkoli je mi úplně jedno, co si o mě budou myslet plejstešnoví kovbojové z wolfschanze.
To máš recht a zvláště na mojí oblíbený černý je to jako pěst na oko. V reálu to auto vypadá líp, než na fotkách, teda myslim STi, i když to uchvátí asi každýho...
Auto musi naskor vyzerat. Som vlastnikom O2 2.0FSI, otec novej Legacy Sedan benzin. Ano octa vyzera dobre, ale len vyzera. Po forach mozes citat o naskoku VW pri cuvacich automatoch, DSG a inych blbostkach. Mozes pri tom vzdychat ako je to vsetko dokonale a unikatne. Ale len do momentu, ked presadnem zo Skody do Subaru. Len dovtedy - a az tam zistis, ako kratkozrake je pomerovanie kvality auta jeho vizualitou a pozlatkom. Az tam pochopis, ze tym prvym je uzasny kontakt s cestou, vynikajuci motor a idealne spriahnuty prevodovy a AWD system.
Skoda a VW nie su zli producenti, len priemerni. Volaj ich premiovymi, nech. Pre mna premiovost znamena nieco ine - nekompromisnost v tom, co auta robi autami. Teda v pohybe po ceste, nie v stani na parkovisku a vzdychanim nad makkostou plastov. V tom fantastickom pocite, ze zijes, dychas a vnimas svet okolo seba za kulisy vysokotackoveho benzinoveho motora - nie v tom ze znudene sedis a premyslas, ci ta premiovost stala za tu nudu a sed.
Pre mna je Subaru Legacy krasne, elegantne - ako gentleman, jemny ale priamy. Nie ako VW, ako zbohatlik z ruska, ktory si mysli ze ked kupi draho a ligotavo, kupi dobre. Legacy sa na nic sa nehra, neslubuje nesplnitelne. Len je. A funguje.
A aby sme len nebasnili, Moj O2 na 98 oktanov zerie o 0.5l/100kkm menej ako Subo na oktanov 95. Hovorime o FWD Octavii a AWD Subaru. Ano. 0.5L. Ano, to je ten naskok vdaka technike. To je to Das Auto.
Nejsme žádní rallye fanatici, ale Subaru je ještě víc než Das Auto, protože od té doby, co je máme, jezdíme (kromě jiného) z bodu A do bodu A, jen tak, pro radost ;-)
Sice k tomu není co dodat, ale přece: boxer diesel má dojezd 1100 km.
Pak neumíš jezdit, mrkni se do technickégo průkazu, tam máš zprůměrovanou spotřebu, pokud jezdíš nějakou decku pod limit, umíš jezdit. Vše nad je jen neumětelstvím řidičů. Porovnáváš Octavii (kompaktní třída) s Legacy (střední třída), to bys neměl. Tvůj předposlední odstavec chválím, pěkně napsáno o legacy, VW ti ovšem nevyšel. :yes:
Papier znesie vsetko, uctenky za palivo nie. Smola. Apropo papier. O2 7.6 Subo 8.5. Papier. Realne porovnanie pri pouziti zhodneho paliva (95okt) vyznieva este horsie. Ak este pre porovnanie vezmeme povedze mnarketingovo zhodny VW model Passat, sme na tom velmi, ale velmi zle.
Nehovorim ze 2.0FSI je zly motor, naopak - prijemny na jazdenie, tichy a relativne usporny a pre priemerneho uzivatela sprevodovanim pohodlny. Ale ten zvysok, ten zvysok to zabija.
Ad triedy:
Porovnavam rozmerovo priblizne zhodne auta. Nezaujima ma kam sa vyrobca svoje produkty snazi zaradit.
--
Je mi jedno, ze z VW mas modlu. Mas ciastocne pravdu - Marketing doviedli do dokonalosti. Utrafili, alebo lepsie povedat, vytvorili si trhove segmenty sami pre seba. To sa v EU podari malokomu. Komu cest tomu cest. Ale marketing je u mna dost daleko za tym, co pre mna auta znamenaju. A hlavne ked mam moznost porovnavat face to face. A tym nemyslim len Skodu a VW.
No v niecom pravdu mas. V niecom to zas mas nedomyslene
1. zasnezeny kopec da LEGACY ci OUTBACK daleko lepsie, ako Octavia 4x4 ci Scout, osobna skusenost. Ako ten haldex 2g Ta nakoniec vyhrabe, ale je to zastaraly system, ked daju 4g bude to o inom. Taky outback je mozno v terene prijemnejsi ako OUTLANDER a podobne SUV. A v zakrute, tam Ta podrzi uzasne a prave v cistej stope, na sotoline nech to predvadzaju Solberg a Atkinson.
2. ak ide predovsetkym u vizualitu (a ten dizajn u subaru vacsinou fakt stoji za staru backoru), tak ten drzek v 3er E90 by sa mal schovat pod zem, pre mna ako fanuska BMW je to sklamanie ako nova impreza :-) A vzdy len rozmyslam, ci tie zadne svetla pred F/L boli hnusnejsie, alebo po F/L a stale sa nemozem sam zo sebou dohodnut, kadopadne na E91 ich pokazili, pred F/L to tam vyzeralo lepsie. Mozno pojdem do 330i, ale kvoli tomu ako vyzera rozhodne nie :-)
3. na tej dialnici mozno kopec ludi v SUBARU len tak "pluje krajnou", lebo su to slusni ludia a zajazdia si radsej niekde na okreske, nie ako Ti drzaci (casto stale u nas zial vymetenci), co na kazdeho neuroticky blikaju, na auto pred sebou, ktore ide okolo kolony nakladakov a pred nim je dalsich 5 jazdcov. Presne tak uvlonene jazdi kamarat na STi a zrychli na dialnici nad 130 len vtedy , ked si to niekto vyslovene zasluzi a ked sa vyklidi cesta, bilkajucemu neurotikovi zmizne, ze ten kontroluje, ci nema zatiahnutu rucnu brzdu. Napodobne dalsi v LEGACY 3.0 245ps spec. B, vela 3er a 5er sa uz popalilo a sanka padla im... Napriek tomu, ze umi, ide ale zvycajne svojich 140 tempomat, dialnica nie je pre neho pretekarska draha. Nie sotolina drifty, tam chodi modry oval Deadlift vo svojich snoch alebo na playstation u kamosa :-) Ale existuje aj nieco medzi extremami, ako je dialnica a sotolina a prave tam jazdec subaru najde svoj raj.
Haldex rozhodne zastaraly nie je... Ale druha generacia, na ktorej jazdi octavia 4x4 ci scout su... Ako haldex 4g na zaklade pripaja svoj cteny zadok R36, tigi, TTS, ci S3, to je ina kava... A ktomu XWD ktoru tusim este VW nepouziva, tak ked mas HALDEX XWD, mozes jasat, rozdiely medzi nim a permanentom, starym dobrym symetrical AWD (subaru) ci QATTRO, su uz pre bezneho cloveka tazko postrehnutelne :-) Tak som to s tym HALDEX myslel
ak tym myslis permanentny ale ekektronicky ovladany AWD, budiz. Moze fungovat a pre specificke pouzitie asi aj odladenejsi ako cisty manual. Ale nepredbiehajme, uvidime casom a hlavne spolahlivostou.
Zakladnym problemom pripojitelnych AWD je nedostatocne dimenzovany pohon zadnej napravy. Tam, kde Subaru a ini producenti permanentnych AWD pouziju zadnu prenosovu sustavu dimenzovanu minimalne tak ako prednu - Haldex svet ide zatial (2G/3G )maximalnou optimalizaciou nakladov na konstrukciu zadnej pohananej napravy.
Vravim, pockajme, uvidime. Dovtedy je tu Subaru (aspon teda niektore, aby sme boli presni :-)
Předem chci uvést, že se řadím k fandům japonských aut a hlavně Subaru. To jen pro pořádek.
O čem chci ale psát je jakási psychologie fanouška automobilové značky. Tento fanoušek se snaží svým kolegům auto-maniakům vnutit myšlenku, že jeho značka je nejlepší/nejkvalitnější/s nejlepšími motory, nejhezčím designem atd. Vynechám-li aspekt auto-nacionalisty (tedy Čech-Škoda, Němec-VW, Frantík Pežot), tak jsou 2 hlavní skupiny fanoušků.
1) První skupina jsou fanoušci, prosazující nadřazenost značky za každou cenu s tím, že se prakticky nemohou opřít o hmatatelné důkazy, a nebo nadřazenost dokazují takovými důkazy, které mají pro rozumného člověka nulovou nebo jen minimální průkazní hodnotu.
2) Druhá skupina jsou fanoušci, prosazující nadřazenost značky NE za každou cenu s tím, že jsou schopni onu nadřazenost dokázat a jsou schopni o nadřazenosti diskutovat na úrovni, jsou ochotni debatovat, přijímat negativa a bez vnucování vysvětlovat klady. Jsou to takoví fanoušci, kteří jsou schopni uznat vady svého milovaného produktu, ale rádi zkusí jejich význam převálcovat četnými klady, o kterých jsou přesvědčení a o kterých DOKÁŽOU přesvědčit i ostatní.
Je na každém, ke které skupině se řadí, ale každému fanouškovi by mělo být jasné jaký fanda z oněch dvou je lepší - a ti kteří se vidí v prvním případě, by se měli snažit postupným sebevzděláním a sebezhodnocováním stát fanouškem 2. skupiny. Musí ale přestat býti fanatikem a musí se naučit snášet platné a správné argumenty a naučit se přijímat kritiku.
Hezky si to napsal, jenže on ten fanoušek se většinou stává fanatikem a pak se třeba u "méně" populární značky snaží přesvědčovat o tý svojí pravdě za každou cenu.
To "za každou cenu" je silný argument potenciálně narušující moji teorii, ale já oponuji tím, že pokud tu "svoji pravdu" je schopen dokázat, tak ať přesvědčuje jak chce. Rozhodně nebude lhát, a to ani jiným ani sobě. "Pravda je na jeho straně", tak proč ji skrývat a nepoužívat?
Ono to fanouškovství patří k věku. Myslím k věku kolem 15 - 18. Pak, pokud má člověk hlavu by to fandovství mělo pozvolna přerůstat ve vědomí reality. Pokud tu hlavu člověk nemá, končí to přivařením žehlícího prkna na stoletého civika.
Vůbec nejhorší je tzv. "fanda garážový" jako třeba vedle pod Hyundaiem ten zdeněk - koupil Accenta a tudíž je to nejlepší auto světa. to je k pláči. Máme zde i obdobné fandy Fiatu.
Zajímavý a zde aktuální je též "fanda šotolinový" to je ten, co si přečetl, že jsou auta s nízkým težištěm a permanentním pohonem, a představuje si drifty na parkovišti před delvitou. Z těchto snů zpravidla vyvádí první vejplata od mistra. To je drift na parmanentí vystřízlivění.
Ceňme proto zkušené diskutéry, kteří neodezírají svět aut zpoza týčí ve vagonech metra, kteří mají najeto a hlavně, kteří i když fandí, především ví... Pár jich tu je.
...už to tu párkrát proběhlo, ale jak mají dnešní Subaru řekněme diskutabilní tvary, tak filmečky o nich jsou naprosto skvělé. Např. oficiální rklama "jak se myjí Subaru" [odkaz] nebo docela pěkné video, upozornující na soudržnou komunitu [odkaz] Tak pěkné pondělí všem ;-)
Víceméně, jako pasivní člen. Nemůžu si dovolit být nekritický - i když jak známo, na vlastní děti je člověk vždycky o něco přísnější ;-). Ale nebudu zapírat, kšiltovku s Kuřátky u mě v šatníku najdeš, stejně jako s vrtulí,bejkem... :-)
Subaru je automobil pro lidi, kteri maji radi jistotu. Jistotu, ze prave koupili kvalitni automobil, jistotu spolehlivosti, jistotu, ze se na snehu do kopce rozjedou bez nejisteho a po prohrabnuti vsech 4 zblazneneho Haldexu 2.(3.?) generace.
Subaru Forester je velice povedeny automobil, v novem provedeni i vkusny a libivy. Na silnici, v terenu, po pdvozek ve vode jede a nejsem sam, kdo ho radi i pred X3.
Impreza je pojem, Impreza se stava legendou ve sve tride. Nova Impreza zraje jako vino, vizualne ji vnimam den ode dne lepe. Pokazde se ohlednu, kdyz ji zahlednu.
Legacy je ladna kraska, ktera se umi i notne rozlobit. Prikladne, nadcasove krivky si stale nachazeji vice a vice zakazniku.
Subaru dokaze nabidnout vse, co nabizi jeho konkurence. Naopak prave konkurence nedokaze nabidnout to, co nabizi Subaru. Zde je jeho hlavni zbran, pres kterou se mnozi ne a ne prenest.
Porid si vyhrivany. Muzu ti dat tip na firmu, ktera dela kvalitni praci (takovych podnikatelu v CR mnoho neni).
Hlavne si porid kvalitni filtrovani, pri tak velke spotrebe indulony tu vodu s kamaradem GTIm rychle znecistite.
O Foresteru víme, přece jsi tu již psal, že svá auta kupuješ zásadně na západě a že jen Forestera jsi koupil manželce v Česku, aby s ním překonávala brody při cestě na chatu... :-) Asi jsi maRRiánku dlouho nevytáh´paty z dětského pokoje a necháváš se příliš unášet toulavou kamerou...
P.S. Ovšem, že legacy si nachází stále více a více zákazníků, to prostě musíš uznat, to je minimálně na nominaci, víš kde, viď.
Ano, Impreza je pojem, Impreza se stává legendou....... Impreza už legendou je a to pěkných pár letech. Bohužel pro globální prodeje pouze s násosem na kapotě, modrou metlou a na zlaťákách. Tahle legendární špičková verze bohužel automobilku neuživý. Díky ní je Subaru vnímáno tak jak je, ale zároveň to funguje jako medvědí služba, protože každé Subaru přeci musí být zákonitě rally speciál.
A tvůj poslední odstavec, že Subaru dokáže nabídnout vše co konkurence ? Chtělo by to trochu soudnosti.
Od Subaru si nekoupíš coupé (nebo stylový třidveřák), cabrio, MPV nebo auto do města. Ano, je tu Justy, ale tohle auto si Subarufans musí kupovat se skřípěním zubů, neboť opravdu subarovské je na něm snad jen to logo. Dál si u Subaru nekoupíš moderní automatickou převodovku (a to nemluvím o dvouspojkové), 6MT je u Subaru zatím také nedostatková věc. No, a potom tu máme skladbu výbav, ale to je obecný problém všech japonců. Nechápu, proč např. u Imprezy, když chce člověk bezklíčové otevírání, navigaci a bluetooth musí kupovat verzi STI TOP.
Jako zákazníka, mě příliš nezajímá, kde se jejich auta vyrábí a odkud se vozí. BMW, Mercedes také vyrábí v USA a na výbavě se to neodráží. Navíc, spousta japonských automobilek má výrobu tady v Evropě.
Jestli něco stačí nebo nestačí o tom předevěím rozhodují zákazníci, ale mít v roce 2008/9 v nabídce 4AT a jako svůj technický vrchol 5AT, mi připadá jako anachronismus.
Co prodává BMW v USA, by mě zajímalo kdybych tam žil. Věřím, že pro Američany je nabídka dostatečná. Vše ostatní z produkce BMW by stejně neocenili.
No nie celkom, napriklad 3er sa do USA vozi iba, nevyraba sa tam... Nie je to proste tak lahke mat tolko moznosti, ako na domacom trhu
5AT maju preto, lebo to najviac budu predavat v USA a tam to staci. A hold japonci si robia veci casto sami, nedavaju obejdnavky externym firmam, ako VW s DSG... Vyvinula im to externa firma
Myslel jsem to tak, že BMW a Mercedes v USA vyrábí něketeré modely jenž vozí také do Evropy, např. X5, X6, ML, aniž by to negativně poznamenalo jejich výbavu, či možnost její individualizace.
Japonci hlavně používají spoustu nestandardních řešení a pro Subaru to platí dvojnásob. Kdyby Subaru nemělo pohonné ústrojí řešeno tak specificky už mohlo mít dávno diesel, sice by byl řadový, ale v nabídce už by byl nějaký rok. Stejé by to bylo s dieselovým šestiválcem. Tak bohužel byli, jsou a vždycky budou v roli průkopníků. Podobné je to s DSG. Zatímco většina automobilek (i těch menších, viz. Škoda), to může řešit dodavatelsky, Subaru opět kvůli unikátnosti pohonu nezbývá nic jiného, než to řešit vlastním vývojem. Což se ovšem prodražuje a prodlužuje dobu uvedení na trh.
lenze spravia to na prvykrat dobre, to je na nich uzasne. Pozri si prave ten boxer diesel, lepsi 2.0 diesel, ako ma VW po x rokoch vyvoju (nechcem predbiehat spolahlivost, ale spotreba, ticho, sirope spektrum otacok vyuzitelnych su dnes neoddiskutovatelne). A mala automobilka ako subaru si musi zachovat image a prave boxer diesel je dobry tah. Stejne predaje v EU su pre nich zlomok zisku, japonsku, USA a pripadne australia je pre nich zaujimavejsia. Preto ich automat az tak netrapi a opat, ten novy pre ich boxre celkom postacuje. Nepotrebujes nutne dvojspojku, MB radi uz rychlo aj bez nej, LEXUS snad este rychlejsie.
SUBARU by si kludne mohlo objednat vyrobcu automatu, ale proste to nerobia. Obcas sa na takychto veciah popalia, ale je to sympaticke. Aspon netestuju na zakaznikoch a pozri sa kde su v spolahlivosti. u SUBARU nikto necaka x stranovy zoznam vybavy ako u MB. Skor by mohli zapracovat trochu na dizajne... ak pokazia aj legacy sedan, tak ma to dost sklame
Skoda tazi z toho, ze je sucastou obrovskeho koncernu a dostane spustu techniky, sice casto pozde, ale dostane. Toyta tak naproti Subaru nejde, skor ju skrti mam pocit
"A mala automobilka ako subaru si musi zachovat image a prave boxer diesel je dobry tah."
Teď tady napíšu něco, co skalní příznivci Subaru neradi slyší. Všude jen čtu, že je dobře, že Subaru nedalo vniveč svou image, nešlo do řadového dieselu, ale zůstalo věrno své ležaté koncepci motoru. Ovšem když otevřeš kapotu a podíváš se kde je uložen motor a kde diferenciál přední nápravy, tak zjistíš, že pokud Subaru chtělo mít diesel, tak to nemohlo vyřešit jinou konstrukcí, než právě motorem typu boxer.
Teraz myslis aky model subaru??? Tak mozno novu imprezu a ta ho potrebuje podla mna najmenej. NAd diesel rozmyslali uz davno a keby nechceli zachovat image, tak davno prisposobia riesenia aby sa tam I4 zmestil.
Je jedno o jaký model se jedná. Tedy mimo Justy.:-) Dostat pod kapotu Subaru něco jiného než boxer, je takřka nemožné a když už, tak by to byla natolik nákladná záležitost, která by ke všemu ovlivnila celé Symmetrical AWD a znamenala by totální změnu filozofie, že to až hraničí s utopií.
Však ta nafta je toho asi důkazem, aspon si myslim a ještě k tomu dát marketing jediný na světě a konečně je tady... Podle mě by se musela zmenit cela koncepce aut, jako je to asi podobny u Volva, kam to prostě nenacpou a přitom si dneska může každej koupit motor, kde chce. Mě třeba zarazil brazilskej motor do Mini...prostě jen tak,m bez ohledu na to, číto bylo.
nečti tolik ty letáky, Sůbo ma rychlostí 10, tak co plácáš o 5MT :-), a nepředstavuj si redukci jenom do terénu, taková redukovaná trojka to je velkej dravec. No a 5AT? Asi ti uniklo že třeba 2.0 točí klidně 7500ot. a má celkem lineární nárůst výkonu = stačily i 4 kvalty
to je pocitovka - auta testuju od jednoho přejezdu se stopkou, k osamělému stromu v krajině. Není to nijak na desetiny, ale kde mám s Mondeem V6 170 PS 110km/h mám s Forestrem 160PS taky 110. Ale z Forestra jasně pocit že netáhne - každopádně ručička na tacháku jde pořád rychle nahoru. A co se týče redukce, miluju ji ve městě na "dej přednost v jízdě" kde normálně je to na podtočenou dvojku nebo vytočenou jedničku, tak redukovaná dvojka je super. Pak jedu na redukci na trojku, a pak odřadím redukci a pokračuju...
Tebe "jako zákazníka příliš nezajímá, kde se jejich auta vyrábí", asi proto, že zákazník nejseš. Jestli někdy budeš v situaci, kdy opravdu budeš kupovat nové auto v ceně okolo sedmi set tisíc, zjistíš, že Tě to zajímá, a zjistíš, že chceš "japonce" vyrobeného v Japonsku a ne v Turecku anebo Polsku. Každé zboží má svého zákazníka, kup si ojetou fabku anebo oktávku a mudrování o výbavě subaru si nech na ráno do šatny.
Pozor! Pohybuješ se na tenkém ledě. Až si ty pořídíš nové Subaru a budeš s ním mít obdobné zkušenosti jako já, tak potom můžeme spolu diskutovat jako rovný s rovným.
Na evropském trhu v porovnání s evropskými automobilkami standartní bolesti japonského výrobce - paleta motorů, konfigurace ( resp. individualizace výbavy ), modelové portfolio - to ale nepovažuji za problém Subaru vzhledem k minoritě značky. Vzhledem k postavení modelů Legacy/Outback absence šestiválce dieslu a 6MT. Šestiválec nafta přijde, 6MT snad také. Současný 5MT dostačuje, ale trh ( díky marketingu ) si žádá více. Šestiválec nafta pro Tribecu ( také by měl být ). Vzhledem k orientaci značky na techniku bych čekal moderní dvojspojku pro STI s pozdějším představením i pro další modely.
Já netvrdim, že si to dovolit může. Dokonce to ani já sám za sebe neberu jako negativum. Jen jsem reagoval na výzvu, abych se rozepsal na téma co Subaru dokáže "nenabídnout" proti konkurenci. A celé to započalo nesmyslným tvrzením Marianka, že Subaru dokáže nabídnout vše co konkurence. Snažim se jen vyvrátit nesmysly. Tohle všechno právě pramení z té glorioly kolem Subaru která je hodně živená jediným modelem, který je ale hodně vytržen ( nadsazen ) v kontextu zbytku nabídky. Jinak Legacy, jak sedan, tak kombi považuji za jedno z nejlepšich aut z japonska současné doby. A na vzhled Imprezy už jsem si taky zvykl a nedělá mi problém.
STI ti nepřijde naprosto vytržené vlastnostmi a schopnostmi vzhledem k ostatní nabídce Subaru ? A přitom právě STI je nejznámější model Subaru. Viz. článek Marka výše. Marketingově výborný tah, ale zárověň STI dělá tak trochu medvědí >:D službu ostatním modelům, protože přeci každé Subaru musí být automaticky závoďák.
a ked sme pri subaru, tak sa neda nevyzdvihnut ten ich boxer diesel. Tazko este povedat, ako to bude so spolahlivostou (aj ked tazko ocakavat nejake sklamania), ale teda musim povedat, ze medzi rovnymi dvojlitrami (nepocitajme popularne 2.2) je to asi to najlepsie, co si clovek moze priat. Boxer zarucuje kultivovanost, nepotrebuje ziadne vyvazovanie. Konstrukcia umoznuje aj maximalny tocivy moment v nizkych otackach a bez neprijemnych vibracii. Jazdi skutocne za malo a je navyse pomerne tocivy, co ma udivuje, lebo boxer benzinaky aani amto sa netocili az tak radi :yes: . Jedina chyba je ten 5kvalit v legacy/outback. Ono Ti jaoncici tvrdohlavy, s tymto priebehom a kirvkou vykonovou tam ten 5kvalt bohato staci. Nepriek tomu tam mali dat 6kvalt, je to chyba marketingova.
Mas ale chatu, potrebujes vyssiu svetlu vysku? Najazdis toho hodne, s rodinou do alp a v lete k moru? OUTBACK s lezatym ropakom nebude zla volba, kvalitne 4x4... A casom pride aj vykonnejsia verzia
hm. Ja si myslim, ze sa z 2.0 dostanu asi len na tych klasichych 180k (nieco som cital, ze vyvijaju prave 180ps verziu), co ma trebars BMW a spol... Asi nebudu spekulovat s dvojitym preplnanim atd... ale tazko povedat. Urcite ma ale ten sucasny 2.0d prekvapil :yes: . Favorit u mna.
BMW2.0d je vykonnejsi a nastastie v 3er dobre utlmeny (lebo z vonku ked pri nom stojis, robi slusny kraval), spotrebu ma ale vyssiu urcite a obcas ta nekulturnost pocut je. Trebars ale 2.0 boxer od subaru 180ps alebo 200ps tak krasne kultivovana s dobrou spotrebou nebude, uvidime.
to urcite nie, ale ja som tiez z tych, co berie SUV ako vyslovene rodinne auto a s detmi v sedacke v zadu cez tych 140 moc nepojdem. Na jazdenie to prijemne bude a moc, pouzitelny vykon uz v 1500, pohoda, pravdepodobne - s forestrom v nafte som este nesiel (a ja keby som z neznamych dovodov musel, stejne mozno miesto ropaka by som isiel do 2.5 turbo benzin a mozno existovat nafta 150ps a 180ps, setrim prachy a idem do 150, keby som naftu musel).
Celkovo mi lesnik ale teraz nic nehovori. je snad skaredsi ako predchodca (po F/L ten bol celkom pekny, aj interier). Predchodca 2.5 XT 230ps priam lietal, bol dobry na ceste aj v trene priam nezastavitelny, limit ale bola hodne nizka svetla vyska. Teraz ho posadili vyssie, ale teda naklana sa ako kachna, ako ten Land Rover snad, co o nom Dinar minule pisal, pre mna novy lesnik nic moc :no:
Subaru diesel je ve sve tride nejkultivovanejsim 2l dieselem. Zde vsak nej nekonci. Je zaroven nejsporivejsim a nejnizsimi emisemi CO2. Zni take prijemne (na diesela) a stejne prijemne spolupracuje s ridicem.
5st prevodovka, nemozem sluzit so skusenostami z diesel verzie, ale ver mi, nemal som v benzinovej verzii pocit, ze mi tam nejaky stupen chyba. Prave naopak.
Su auta, kde 6. stupen chyba. Legacy nim nie je. Vsetko je o maximalnom zladeni priebehu krivky vykonu, tociveho momentu a maximalnych efentivne dosiahnutelnych otacok. A v tomto konkretnom pripade sa to inzinierom podarilo.
Ad pocit a neochote benzinu tocit. Ano, mal som ten pocit do momentu, ked sa mi uracilo odcitat z tachometra aktualnu rychlost.
--
Ano, 6 je viac ako 5. Ale len niekedy. Sedliacky rozum hovori, ze ked potrebujem viac koliesok ako konkurencia na dosiahnutie podobneho efektu, hovori to nieco o motore(rozsah pouzitelnych otacok) alebo o aute(vaha, neefektivne navrhnuty prenosovy system) (za podmienky ceteris paribus). Pretoze vzdy, ked sa pozriem na otacky posledneho rychlostneho stupna v dialnicnej rychlosti, otacky byvaju v ramci triedy a urciteho typu motora cca tie iste.
Tu nemozme porovnavat Forester a jeho 6st. diesel prevodovku. Tam je to pouzite ako lacna nahrada za redukcnu prevodovku. Ak by ju spravili aj pre diesel verzie, 6. stupen by pouzity nebol.
benzin tocit - hovorim o atmo boxroch, 2.0 v impreze a 3.0 v legacy. Nad 6000 sa im az tak nechce, aj ked trebars 3.0 ma max vykonu v 6600. To je ale detail, maju viacej krutaku a idu slusne v nizkych otackach (aj ked v tom 3.0 to az tak nie pod 2000 hoci je to B6, ale to je na dlhu debatu).
diesel 5st -> to je ono, takt tam 5kvalt staci. Len ludia, co nevedia sa presvedcia tazko. 2.0 TDI 6kvalt potrebuje, hlavne stary PD kvoli malemu spektru otacok,ani CR nedoznal zlepsenie, paradoxne. ALE AJ TAK TO LUDI NEPRESVEDCI, VACSINA UZ NAD 5KVALTOM OHRNIE NOS A TYM PADOM JE TO MARKETING CHYBA.
Forester ma 6 kvaltov ma zrejme preto, ze nema reducknu, to je pravda.
Souhlasím, 5 kvalt k Legacy stačí. Proč 6 kvalt, když 5 kvalt stíhá dole a dá se i skvěle vytáčet? Testoval jsem jak Legacy, tak Forestera s boxerem dieselem. Oboje na 1 dvakrát podtržená. Legacy na dálnici na 5 otáčky kdesi hodně vysoko a o motoru nevíš. Tacho přes 200 (červenám se, ale byl to test) a neměl jsem pocit že bych nemohl ještě víc.
Z Lesníka jsem měl skutečně hodně dobrý pocit. Spustíš motor a slyšíš běžet motor - nevíš jestli diesel nebo benzín. Obcházíš to kolem dokola a pořád nevíš. Šlápneš na to a skutečně sympatický zvuk tě hrne dopředu.
V autě jak v bavlnce - to jak žehlí nerovnosti je neskutečné. Test na ledu - auto vystřelí dopředu. Design - a tady se budu lišit - je mi u Lesníka skutečně sympatický.
Nechci být otravný se spotřebou paliva - s Legacy jsem jezdil za 6,5, s úplně novým Lesníkem za 6,7, nevím, jak moc jim "kecá" počítač.
tak ked to pises Ty WinDiesel, tak to prsote tak bude s tym motorom :-)
Co sa tyka designu Forestra, to uz je vec individualna, mne sa na nom nepacia te naklony dost obrovske, podobne ako v novej impreze.
Jo a legacy - 6.5 presne. Dostal som sa aj pri ostrej jazde pod 7, co je podla mna fakt parada :yes:
A Ty ako vsenaftovy znalec, otazka, co dal vyssie Navtech. Subaru chysta vykonnejsi diesel z 2.0, alebo pojde objemom mierne vyssie? A kam sa dostane, 180ps, 200ps?
Z mého zúženého pohledu má boxer diesel proti např. Mazdě a Toyotě rezervu 200 bar vstřikovacího tlaku. Počítej s tím, že v lednu již bude k mání Impreza pro civilní svezení ale STIčko se 150 k nevystačí - těch 180 k tam bude, možná i více. Papírové hodnoty jsou ale k ničemu, pokud není motor s autem a převodovkou skutečně jedna ruka.
Viděl bych to tak 2 až 3 měsíce po nástupu "obyčejné" Imprezy. Potom budou vyší výkony zadaptovány i pro další vozy. 6 válec není vyloučen (Tribeca). Záleží na celoevropském úspěchu boxeru 2,0 D.