Prichádzajúca z Ázie. Táto veta vyjadruje nielen pôvod, ale je aj prekladom názvu jednej z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich značiek súčasného automobilového sveta.
Na uvou nezbyva nez podekovat za opet velmi kvalitni clanek s mnozstvim zajimavych informaci. Co se tyka strategie HMC o rozdilnem profilovani jejich dvou znacek, veci jiste spravne a potrebne, neni mi jasna jedna vec: k prevzeti Kia doslo v r. 98 a hned se zaclo s restrukturalizaci. Proc ale pak Hyundai v roce 2000 vstoupilo na cca 4 roky do WRC, mela-li by to byt ta mene sportovnejsi a spise konzervativnejsi znacka koncernu? Chapu, ucast v takovem podniku neasociuje jen sport, ale i technickou vyspelost, umoznujici se neceho takoveho ucastnit (at uz vlastni auta pripravuje kdokoliv), na druhou stranu, je to mozna jen diky me neznalosti, ale nenapada mne zadna analogicka snaha o podobnou propagaci znacky Kia? Nebo chysta se neco podobneho treba s cee'd 3D?
Andy, realisticky, v r.2000 nebyla Kia absolutně v kondici na to, aby mohla koutkem hlavy pomýšlet na nějaké WRC. To použitelné, co měla, bylo od Hyundaie. Marko nebo možná někdo jiný ti asi doplní, že kdosi ve Francii (nějaký majitel dealerského týmu (??),teď si honem nevybavím přesně detaily, pardon) tehdy upravil Rio I na soutěžní auto a docela úspěšně s ním jeden typ soutěží jezdil - nevím, nakolik se na tom podílela přímo Kia sama, ale jméno značky tam fungovalo. - Myslím, že rozlišení H a K se vytvářelo postupně, a podle mě je pořád spíš na rovině prohlášení a vizí pro futuro, protože ani jedna značka nemá zatím stabilizovanou identitu natolik, aby působila jako celek nějakým jasným dojmem. Navíc očekávám, že se to ještě posune pod vahou osobnosti Petera Schreyera, kterému snad Kia logicky ponechá maximální prostor. Trochu teď cítím deficit na straně Hyundaie, který takovouhle osobnost ve svém týmu postrádá. -- Pokud tě zajímá Kia blíž, je nejlepší sledovat site žilinské fabriky Kia Motors Slovakia, mají tam i velmi informačně kvalitní podnikový časopis Kia Family (pdf), nějaká ta "insider" information navíc tam občas prosákne. Tak pěkný den :-):yes:
Bol to special Kia Rio postaveny podla specifikacie T3 pre ladovy serial Trophee Andros. Technicky navrh pochadzal od malej firmy K-Motorsport a sutazny team prevadzkoval team Snobeck pre franczuskeho importera Kia Motors. Islo tak o oficialny tovarensky (importersky) team Kie. :-);-)
Dovodo je jednak fakt, ktory uvadza nizsie patrik (teda ze Kia mala v tom obdobi ine straosti - a to hlavne restrukturalizaciu). Druhym dovodom, ktory bude platit aj v buducnosti, ze tou hlavnou a silnejsou znackou koncernu HMC je Hyundai. A ten bude aj znackou, ktora bude propagovana cez motorsport. Ide totiz o to, ze Hyundai je globalne silnejsi ako Kia. Takze preto ta ucast v motorsporte, aj ked je tam rozpor medzi poziciou znacky a sportovymi aktivitmi. Tie by sa skutocne viac hodili Kii, ale zatial neviem o tom, ze by sa Kia chystala do nejakeho globalne vyznamneho serialu zavodov...
Zase další díky pro tebe za další podařený medailón jedné značky :yes: Je z toho dobře vidět, co se to v 90.letech najednou v Koreji stalo (když zároveň vezmeme na vědomí také agónii Daewoo, které téměř bez naděje na sebe dlouho lákalo zahraniční investory). Myslím, že historie zpětně ocení úlohu Hyundaie, který tenkrát prošel Údolím smrti po vlastních nohou a dokázal s sebou vyvést na světlo i klinicky mrtvou Kiu, samozřejmě se zištnými úmysly. Klasické čeboly měly zkrátka na výběr buď sebedestrukci setrváním na svých klasických principech, nebo naději, pokud se dokážou transformovat. Proměna po necelých 10 letech (!) je skoro neuvěřitelná. Právě ta vitalita a rychlost, se kterou se třeba právě Kia dostala na úroveň akceptovatelného mainstreamu, vytváří velmi dobré předpoklady pro další roky (viz třeba i poslední výsledky hodnocení JD Power "initial quality" apod.). -- Dobře se pamatuju, jak jsem chodíval v 90. letech do české centrály Kie v Leopoldově ulici v Praze a vždycky jsem trochu vyděšeně zase odcházel, i jak se tyhle dojmy začaly měnit od doby, kdy Hyundai nacpal do první generace Ria velkou část Accentu. Bylo cítit, že tohle je okamžik zásadního obratu, hop nebo trop. -- Příchod Petera Schreyera není jen prestižní úlovek jednoho z nejlepších a nejzkušenějších designérů v globálním měřítku, ale opět i symbol další etapy pro Kiu: nestačí dojít na hranici evropského mainstreamu, nestačí dosáhnout nějaké kvality, je nutno to potvrdit, stabilizovat a rafinovat, přidat taky krásu a kvalitnější emoce, naučit se kromě agresivního prodejního marketingu i poprodejní "rodinnou" péči o klientelu, prostě budovat si image pozitivními kroky, ne nějakou reklamou na úrovni teleshoppingu. Dlouhá cesta, ale odměna na jejím konci je sladká, jmenuje se dobrá pověst. -- O modelech budeme mluvit ještě mockrát, já bych teď jen prstem ukázal na koncept Soul, letos schválený do výroby. Produkční výsledek tohohle malého SUV/crossoveru v military stylu asi dost napoví, jak si Kia představuje tu sportovní a drsnou stránku své identity.
Ked som to pisal, aj ja som si uvedeomil, ze Kia do EU vstupila pred nejakymi 14. rokmi, a nie je tomu ani 10 rokov kedy stala na pokraji smrti. A dnes je uplne ina situacia. Ta znacka je na dobrej ceste. ;-)
Musim sa ospravedlnit za nepresnu informaciu uvedenu v clanku k Hyundaiu. Napisal som tam vtedy, ze cee´d Cabrio ostane jedinym cabrioletom v kompaktoch vramci skupiny HMC. Overil som si to, a ani cee´d Cabrio nepojde do seriovej vyroby (tak ako na to spravne upozornil Ricardo v diskusii). V tomto clanku je to uz uvedene spravne, a pod Hyundaiom je nespravna cast textu opravena. Este raz sa ospravedlnujem.. :-(
Ty me fascinujes. 99,999999% z nas tady diskutijicich nema ani 0,0001 povedomi o autech jako ty a ty se tu jeste omlouvas, za malou nepresnost v tom, co nejaka automobilka, kde plany na vyrobu vznikaji na druhym konci zemekoule, bude vyrabet ;-) To fakt nemusis :-):-)
Ale musim. :-);-) Chyby sa musia opravovat. ;-) Priznat to je aj "terapia" pre mna - nerad robim chyby. Mam z nich zly pocit...a ak ju neodtsranim je tam stale a zoziera ma. ;-\
Marko, sice mám v sobě taky ty jedy perfekcionismu, takže tě chápu, ale jak pravil mates, speciálně tobě bychom nikdy nějakou drobnost nevytýkali. Naopak jsme ti vděční za tu neuvěřitelnou kupu práce, co už jsi tady udělal. Kdejaký "renomovaný" "odborný" časopis může leda tiše závidět.
Sorry, ale ked je rec o chybach, tak si rypnem: "Dôvodom je fakt, že model cee´d je predávaný výlučne v Európe, a nízke výrobné náklady špecifickej verzie cabrio by boli pre jediný trh nerentabilné." malo tam byt nizke?
Marka stale chvalit, ale jinak se to neda, takze Marko :yes::yes::yes::yes: Jen takovy povzdechnuti na konec. Kdyby meli manageri ve FoMoCo stejne jasno v hlavickach jako Korejci ;-\
Aaa, ahoj :-);-) . No ja myslim, ze oni prave jasno uz teraz maju. Sice neskoro a bolestivo, ale pragmaticky vzate vedia co musia urobit. Inak na to, ze Jaguar a LR nie su v bezpeci ani po predaji AM som uz upozornil v oboch clankoch k tymto znackam. Takze ono to zas take prekvapenie nie je... Aj tak je to ale smutne pozerat sa ako sa rozpada koncern so skupinou asi najkvalitnejsich znaciek. :-(
Ja prekvapeny nejsem z toho, ze takovy klenoty prodavaji. Ani z toho, ze se rozpada skutecne nejlepsi a nejunikatnejsi skupina automobilovych znacek. Ja se jen porad neprestavam divit, ze to nechali dojit tak daleko 8-s8-s8-s8-s:no::no::no:
Neviem co by sa na to dalo napisat. :-( Naozaj to nechali zajst prilis daleko. Otazkou ale tiez je, ci by ta situacia nesla riesit aj bez predaja Jaguaru a LR (alebo cohokolvek ineho). Ja myslim, ze ano...aj ked by to asi trvalo dlhsie. Oni sa ale rozhodli pre radikalny rez. My sme ludia, ktori do toho davaju aj emocie...pre nich su to na konci dna len peniaze, ktore budu rozhodovat. Mna skor zaraza to, ze predavaju jednu dobru znacku za druhou a Mercury sa nikto ani nedotkne, aj ked ta znacka mala ist ako prva (rovno pod kyticky).
Jo, jo, neni na to co dodat :-( A Mercury, to snad ani nikdy nemelo prijit na svet. To ale my , obycejni smrtelnici, asi nemuzeme pochopit. Mimochodem, neni u vas v praci trochu dusno? ;-) Ten vas boss je vazne mazak, to jak to letos nalinkoval nema obdobu. Musi byt zatim velmi spokojeny :yes::yes:
Ja nemyslel ani tak tu trapnou aferku, ale spis jak vase "hvezdicka" zari podstatne vic jak koupena "hvezda" :-):-) Vubec bych se nedivil, kdyby se jeste letos u vas menilo ;-) Boss se musi tetelit blahem, jak dobre se kdysi ve vyberu trefil :yes::yes: V nedeli mi teda zamavej, budu to hlidat v TV ;-)
OK :-) Ano, ale hviezdicka prekvapila vsetkych. Aj hviezdu... Ono to je ale cele podstatne zloitejsie. Ale sef je spokojny...to je jasne. A ja tiez. ;-)
Sice nosim jinou barvu trika, nez tu vasi, ale tu hvezdicku mam jako sveho privatniho oblibence :yes::yes: Vsak uz to taky bylo potreba. Nejspis se to ted vse otocilo diky tomu novymu baraku, nic jinyho v tom nemuze byt >:D >:D >:-[]
Já si myslím, že tímto způsobem (jak to navrhuješ ty - bez výprodejů) to řešil dlouhá léta Bil Ford, ale jak víme neúspěšně. Byly v tom asi trochu ty emoce, PAG bylo úžasné uskupení. Ale jag generoval každoroční ztráty a ještě co do něj ford nasypal. To bys uměl líp vyčíslit ty. Byla to černá díra, jag bych prodal tak před pěti lety. A teď mě neukamenujte. Prostě Alan to vzal z ostra a o to dřív bude ford OK.
Ja myslim, ze Bill Ford toho moc nenariesil. Tu totiz nejde ani tak o Jaguar a LR ako o stratovu severoamericku diviziu FoMoCo. Ta bola dlhodobo vedena chybne..takze to aj zle skoncilo. A mnoho chyb sa samozrejme stalo aj u Jaguara. Btw. nemyslim si, ze Bill Ford bol typom cloveka, "trpiacim" sentimentom k autam a znackam. Prave naopak... Riešenie terajšej situacie je ale pochopitelne (aj ked krute). Ford je na tom zle a nemoze si dovolit financovat restrukturalizciu inej (aj ked dcerskej) znacky. Musi zachranovat seba...Jadrom koncernu Ford je samozrejme Ford sam..
Myslím, že investice do jaga nebyla zrovna výhodná. Většinu let pod fordem byl ve ztrátě a jestli za poslední roky prodělával mld. usd ročně, tak kumulovaná ztráta za to období nebyla zrovna povzbudivá. Taky nechápu ty investice do XK a hlavně teď do XF, když celou firmu teď prodá za míň než kolik stojí vývoj posledního modelu. Bill mluvil posledních pět let o restrukturalizaci, ale dopadlo to jak naše reforma veřejných financí. O co později nastoupil Mullay o to víc to teď bolí. Tvůj článek je jako vždy vynikající, ale mohl bys tam taky uvést kromě stávajících a nových modelů, které ovlivní budoucnost firmy i trochu ekonomickou situaci, ve které firma je viz. ten ford.
Opět perfektně poskládaná slova. Mimochodem, pod tvým článkem je soupis tvých článků dosavadních... až to bere dech ;-):yes: P.S. Nevíš, jak se řekne korejsky - vrací se do Asie? :-)
Dik :-);-) Ako sa to povie korejsky, to neviem. Ale to nie je asi dnes aktualne. Vzhladom ku crash-testom cinskych aut by ma skor zaujimalo ako sa to povie Cinsky. :-)
Gratulujem k dalšiemu skvelému článku :yes: Kia motors je zaujímava automobilka a mám tam zopár modelou ,ktoré by som si aj zadovážil. Osobne sa mi páči Cee´d, Carens a Sorento tieto tri modeli mi pripomínaju to čo Kia dokázala od dôb Sephie a nemôžem nič iné len :yes: Marko len tak dalej ;-)
P.S: inak budeš písať aj o Škode? ak si už písal tak prepač asi som slepý,ale teraz som pozeral a nevidel som to tam.
Re: Uz jsem alergicky na Marko: budocnost znacky....... *
Naco vymyslat originalnejsi/zlozitejsi nazov. Marko sa asi riadi heslom : V jednoduchosti je krasa. PS: Marko zase perfektne. :yes: Tiez budem sledovat ako sa bude darit vasej hviezde a hviezdicke. ;-)
Re: Uz jsem alergicky na Marko: budocnost znacky....... *
Hmmm...ja som na to uz tiez alergicky. Skusim to zmenit...ale moc na vyber toho k tejto teme nie je. Ja si sice vzdy poviem, ze skusim nieco vymysliet, ale ked dopisem clanok, uz zvacsa nevladzem... (takze nabuduce skusim zacat nadpisom)
Nemam v tomto celkom jasno - podla mna je Getz s Picantom jedna trieda, mikrovany. Rio je v sucasnosti po poslednom zmenseni karoserie na urovni Corsy, 207 a pod. Preco by malo byt nasledujuce Rio na urovni auta typu Getz?
Zase by ti na to nejlíp odpověděl Marko. Jen pro začátek: Getz a Picanto nejsou mikrovany, ale malé hatche. Picanto jasně patří vedle Sparka/Matize nebo Pandy do obchodní třídy mini. Getz patří do OA malé, i když rozměrově patří k jejím menším zástupcům - přesto je v kategorii např. Fabie. U Ria nedošlo k žádnému zmenšení, naopak zvětšení (rozvoru, rozměrů interiéru...), jenom se sem nedováží verze sedan, ze které by to bylo evidentní - je to dvojče Accentu, který SDA dokonce ve verzi sedan klasifikuje jako nižší střední. Pokud je platforma Ria podle Markových zjištění určená i pro budoucí Getz, znamená to naopak, že příští Getz povyroste, čímž se nejspíš odstraní nelogická existence prakticky stejně velkého Getzu a Accentu a uvolní se prostor pro změnu Huyndaie Atos na něco modernějšího. Staré Rio I se dělalo s karosérií napůl mezi hatchem a malým kombi, proto se ti asi zdá velké, ovšem vnitřní prostor, hlavně kufr, zrovna velký nebyl. Plést tě nesmí ani někdy uváděná velikost toho kufru (tuším přes 400 litrů), protože to nebylo měřeno metodou VDA. Měj se :-)
Odpovedal ti uz Patrik. Lepsie by som to nenapisal. // este snad dodam, ze buduci Getz povyrastie preto, aby zdola nahradil Accent (ktory bol tiez na pomedzi tried), ale hlavne kvoli tomu, ze auto bude globalnym projektom, s ktorym Hyundai bude utocit na ozicie Yarisu, vratane severoamerickeho trhu. ;-)
Aha, tak takhle to bude s Accentem, díky za info, ty jsi prostě dokonalý :yes: Budu docela rád, když přijde nový projekt, přiznávám bez mučení, že se mi současný Accent pranic nelíbí (a to tu nemáme hatch, ten je hotová pohroma). Pro mě je to přešlapování na místě. I když o Accentu americké ziny při uvedení psaly ve smyslu "nejkrásnější Accent všech dob" :-) (skvělá příležitost pro rýpaly). To nová Elantra - i30 jsou obě jiná káva, tam už je slušný potenciál dalšího vývoje. -- Pohled na Qarmaq nebo Hellion věští docela výrazně stylistické sklony Hyundaie do budoucna - svaly a dynamika, opravdu bude zajímavé, jak si ve vztahu k tomu nakonec bude formulovat svou image Kia.
Jestli máš s Markovým psaním problém,nečti to. Tohle není personální agentura,aby ti sděloval osobní údaje.Zkus pochopit,že občas někdo ví "něco víc" než ty a buď se s tím smiř,nebo na sobě zapracuj.S ohleden na dotaz bude reálnější varianta č.1. :-!