Dva modelové rady automobilky, spájajúce svet Alfy Romeo so svetom Ferrari sú dnes skutočne málo. Maserati má preto v talóne ďalšie dva vývojové projekty. Otázkou ale zostáva, kedy budú zhmotnené...
Celkovo koncern Fiat robi velmi divne rozhodnutia.
Maserati ma podla mna omnoho vacsi potencial ako sa na prvy pohlad moze zdat. Len keby to taliani neprespekulovali.
Osobne si neviem predstavit americky motor a podvozok v Alfe Romeo a nie to este v Maserati. Keby to tak bolo podla mojho nazoru by to malo negativny dopad na image tychto znaciek.Ale vidina ziskania Chrysleru, takmer za nic bola lakava.Ale tak ako to chce urobit Marchionne je podla mna hlupost. Spojit nespojitelne, to tu uz bolo.Dufam, ze sa vyvaruje chyb ktore sa stali pri inej aliancii.
Ale k Maserati. Uz davno taliani premrhali sancu postavit SUV ked este boli v mode. Ferrari by to rozhodne nemohlo uskodit, pretoze s tymto segmentom nechcu mat nic spolocne. Pozrime si na priklad VW a Porsche.Tam to funguje aj napriek tomu, ze obidve automobilky vyrabaju uplne ine kategorie vozidiel. V pripade Alfy Romeo a Maserati by to bolo velmi zaujimave. Teraz je uz neskoro.
A vlastne ani nie. Este je stale dopyt po SUV nizsej kategorie.BMW 3,1, VW Tiguan, Audi Q5....Koncern Fiat ako jediny nevyraba tuto kategoriu vozidiel. Iveco Massif, je o niecom inom a Fiat Sedici tak isto. Preto ma prekvapuje vyhlasenie sefa Maserati, ze auto tejto kategorie neprichadza do uvahy. Ja by som urobil pravy opak. Viac by som zdialel spolocne platformy s Alfou Romeo, tak ako to bolo naplanovane pred 5 rokmi. pomohlo by to obidvom znackam. Nastupca 166 - spolocna platforma s Maserati. Tato kategoria chyba Alfe ako sol. Predaje Audi 6, Mercedesu E, a BMW 5 radu su viac ziadane ako modely pod nimi ( Audi 4, Mersedes C a BMW 3 ) Len dva modely Maserati Quattroporte a Grand Turismo je naozaj malo.
Bohužel máš pravdu, ale já si to vysvětluji tím, že:
Chrysler má 300 C a to není úplně špatný základ pro další velká auta
Chrysler chce 200 C...a tady už stojí u italů něco lepšího AR 159....
Chrysler má Jeep a ten má větší potenciál v kategorii SUV než Maserati a AR....
A pokud sem viděl ty plány, tak nikde není napsáno, že nějaká Lancie a nebo AR za 5 let nevyjede na budoucí platformě JEEPu... a nezapomínejme na Land Rover, který tak říkajíc v rodině Fiatu (Taty) je taky... Uvidíme... Maseati by každopádně mělo mít 4 - 5 modelů... Do dvou let.
Kterych modelu do 2 let, myslim, ze Marko to psal jasne. Za posledni dibu jsme krome posouvani terminu u stezejnich novinek od italu nic neslyseli.
Kdyz uz tedy beru cely koncern tak...
1) Fiat
-Panda se prodava vyborne, stejne jako derivat 500, tam asi neni potreba nic menit, i kdyz je Panda uz beznadejne zastarala
-GP, za 2 tydny se predstavi facelift, ktery vypada strasne, vseem doporucuji navstivit stranky italiaspeed.com . Z nejhezciho hatche segmentu udelali priseru!
-Bravo melo jiz rok jezdit s karoserii kombi a stale je ticho po pesine
-chybi MPV v nizsi stredni tride, osklivka Multipla je absolutne za zenitem
-stredni SUV chybi take, proc?
-velke MPV bylo zastarale uz v dobe vzniku (myslim tvarove)
-chybi sedan stredni tridy, Croma je prodejne chroma
Alfa Romeo
-ovekavany model 149 moc krasy nepobral a to stale jeste nevime, zda dostane alespon nutny viceprvek na zadni naprave
-rada 159 je krasna, ale marketingove nezvladnuta
-rada 169 mela byt uz pred dvema lety venku!!! Pokud mluvis o Tate, proc nevyjela na platforme XF?
-chybi SUV a Brera je koncepcne zla
Lancia
-luxusni znacka je tazena zastaralym Ypsilonem a rebrandovanym Bravem
-chybi realna stredni trida o nastupci Thesis ani nemluve
-chybi specialni model, vse je jen rebrandovane (VW to umi pdostatne lepe maskovat)
Maserati
-mozna mensi model s delkou do 4,7m pro luxusni stredni tridu, ale bez chyb X-Typeu
-dtto pro mensi kupe
Ferrari
-bez chyb
Celkove tedy ma Fiat slusne zastoupeny maly segment a luxusni nebo sportovni vozy. Naopak temer chybi stredni trida a vyssi stredni pro managery. To muze byt do budoucna smrtici. Zvlaste kdyz maji vyvinuty nove motory, drzi se spicky ve tride preplnovanych ctyrvalcu, at uz zazehovych, ci vznetovych, jen to jaksi neni do ceho montovat. To, ze manageri orezali naklady a dostali koncern do cernych cisel je pekne, ale z dlouhodobeho hlediska za soucasneho stavu neudrzitelne. Bez vyrazne expanse muze zbyt po Fiatu, AR a Lancii jen vzpominka na minulost.
Asi se budeš divit, ale já s tebou souhlasím až na pár detailů.
- Panda je sice zastaralá, ale v jejich prodejích to jaksi není znát. To auto je MEGA úspěch a z obchodního heldiska se ji může ropvnat jen Golf.
- Na GP bych si počkal až na živo. ty fotky nebyly moc povedené a já stále věřím, že to nebude špatné.
- O Ullyse bych se tak nevyjadroval, neb porovnam li to s tim co treba produkuje VW je to kus nadherneho auta. Ano na Galaxy a S-max ztraci :-(
- Croma na tom enni zdaleka tak sptane, ajk se u nas muze zdat. V Italii jich jezdi orpavdu hodne a to auto vypada fakt dobre. ale prodejni trhak to fakt neni.
- 149 bude bomba auto, stejne jako je Mito. O tech ftkach palti totez co o GP. Multilink samozrejme mit bude. Stalo to ranec.
A ted k veci. Problem je, ze si osobne myslim, ze toho ma Fiat pripraveneho ve skutecnosti opravdu hodne. Na druhou stranu za a) ceka az pomine krize, jeho obchodni vysledky na to, ze enni krize nejsou spatne. Kdyz si clovek uvedomi, ze znacky jako renault maji vystrileny vsechny naboje, nebude pro ne obdobi po krizi jednoduche
b) Hodne projektu se zastavilo s tim, ze se proveruje mozne vyuziti komponentu napric koncernu a jeho novych znacek.
Cekat u nekterych jasnych fotek nazivo je jen prodluzovani si vlastniho estetickeho trapeni. Fiat neudrzel cestu zkraslovani modelovych rad a pustil se opet do designoveho tapani.
Co uprimne ocekavame od italskych aut? Krasny design, chraplavy vyfuk a radost z jizdy. Tedy vse, ceho se momentalne Fiatu nedostava.
Ohledne strategie...
Chapu, ze jako relativne zdravy koncern cekal na chvili az padne nejaka konkurence a bude se moci akvirovat, ale zatim to vypada jako preslapovani v bahne, nez hozeni lasa a zatahnuti topiciho se na breh. Takhle se totiz mohou v bazine octnout za kratkou chvili oba, topici se i jeho puvodni zachrance.
Schvaleni je sice pekne, ale zatim krome vyuziti dealerske site Chrysleru na tom nevidim nic pozitivniho. Italove jsou mistri bombastickych prohlaseni a tady je ticho po pesine, coz je velmi podivne.
Z globalniho hlediska to nemeni nic na stavu, ktery jsem popsal v prvnim prispevku.
Ja si myslim, ze im islo najprv o vyuzitie dealerskej siete. Podla mojho nazoru zacnu v USA s 70% vyrobu talianskych aut, 30% pripadne na domace znacky.Pokym vsetko daju dokopy, tak to bude trvat min 3 roky.Vysledky budu za 7 rokov.
Vysledky musi byt podstatne rychleji, zvlast za soucasne situace a dvakrat zvlast s prihlednutim k aktualni modelove (tedy nedostatecne) politice koncernu Fiat. :-)
Já jsem naopak rád, že Maserati si drží svojí linii a neklesá k tomu, aby začalo vyrábět přebadgovaný ošklivý machrauta pro tlustý bembeláky, kteří chtějí jen ukázat prachy. Člověk s dobrým vkusem by si SUV od Maserati nebo Porsche stejně nekoupil.
U Porsche to trochu chápu, byli na tom ekonomicky zoufale a Cayenne jim pomohl (bohužel už se to nedá říct o jejich posledním pokusu dostat se z finančního průseru za peníze bembeláků v podobě Cayenne 3.0 TDi), ale Maserati je v posledních letech silnější než kdy jindy v historii a tak nemají k takové prostituci snad důvod. :yes: