Jistá podobnost s Infiniti tu sice je, ale vidím tam značné rozdíly v "nářečí". Jinak nemohu nezopakovat, že z tohoto konceptu jsem nadšen. :yes::yes::yes: Kéž by se podařilo zachovat velikost předních světel. Myslím, že Mazda nemá v Evropě tak špatné jméno, aby nemohla konkurovat němcům, nejsem si jist, jestli zrovna MB a BMW, ale Audi a VW ano. Opět musím vzpomenout první Xedosy někdy kolem r.93, kdy byl Passat ještě v plenkách a koncernové sny ve hvězdách.
xedos 6 nebo pětidveřová 323F téže generace s bezrámovými dveřmi - to byly mé automobilní sny, když jsem sedlával š120... tahle má velmi povedený základní tvar, interiér mě už tak moc nebere
Naprosto souhlasím, Xedos 6, 323 HB a ještě moje nejoblíbenější 626 HB s integrovaným zadním spoilerem v kufru. Jako hodně malej jsem tyhle Mazdy neustále okukoval a nechápal jsem, jak je možný že z boku křídlo není a zezadu je :-)
V té době byla Mazda na vrcholu, ostatní značky se designem vůbec nechytaly a tak začaly potom od Mazdy opisovat. Třeba předek 121 sedanu skončil na Opelu Corsa, design 626 na Mondeu.
Ještě dnes je občas někde udržovaný Xedos 6 k vidění a už se mi stalo, že si někdo myslel, že se jedná o novinku. Ten design předběhl neuvěřitelně dobu.
No právě se jménem si nejsem úplně jistý. Mazda má zajímavý design, výborný jízdní vlastnosti a o spolehlivosti se ani zmiňovat nemusim. Přesto jich na silnicích moc nevídáme. Já myslim, že je to právě tim, že "Mazda" nezní lidem tak, jako třeba "Audi". Proč lidi kupujou tak hojně VW, to je mi záhadou 8-s