Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Shinari: Bella Mashina (nové fotografie)

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 9. 2010 • 09:33
75
12
Zobrazit náhledy (75)
Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6
Mazda uvolnila nové fotografie konceptu Shinari, který představila nedávno v Miláně a s největší pravděpodobností se s ním pochlubí také v Paříži.

Design vznikal společně ve čtyřech studiích: v Hirošimě a Jokohamě, německém Frankfurtu a kalifornském Irvine. Šéfem celého projektu byl Ikuo Maeda. Cílem stylistů bylo vyjádření pohybu, automobil tak bez nadsázky připomíná šelmu připravenou ke skoku. Pružný pohyb (například ohnuté bambusové tyče) označuje i japonské slovo shinari. Nový designový směr značky se pak nazývá Kodo s vysvětlujícím anglickým doplňkem Soul Of Motion (duše pohybu).

Přední části dominuje zalomená hliníková lišta ve tvaru křídla, která propojuje přední světla a spodní hranu masky chladiče. Uspořádání zádě je pak velice podobné, stejný pás najdeme i na víku zavazadelníku. Celek doplňují vyboulené a ostře tvarované přední blatníky a šikmé prolisy na bocích.

Nový koncept je čtyřmístný a Mazda jej označuje v poslední době velmi oblíbeným termínem čtyřdveřové kupé. Pomineme-li ten fakt, že kupé měla vždy pouze jeden pár dveří a maximálně výklopnou zadní stěnu, musíme zmínit jednu zásadní věc: Shinari jí má také. Jedná se tedy o pětidveřový liftback, byť atletických a sportovních proporcí. Ty z fotografií nasvědčují, že by koncept mohl mít zadní pohon.

Automobilka ale zatím tají veškeré údaje kromě toho, že podobná tvarová řešení přídě, boků i zádě se objeví na budoucích sériových vozech. Interiér byl pak navržen s ohledem na použití rozhraní HMI (Human-Machine Interface), které poskytuje řidiči tři nastavitelné režimy: komfortní Business, dále Pleasure a Sport.

Není také vyloučeno, že se díváme na ideový návrh třetí generace Mazdy 6, případně konkurenta Audi A5 Sportback. Mazda by se v budoucnu chtěla zaměřit právě na německou konkurenci v podobě Audi, BMW a zřejmě i Mercedesu. Uvidíme, čím nás v nejbližších dvou, či třech letech překvapí…

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/ARCyYS_tkDI?fs=1&hl=cs_CZ" style="auto"}

Témata
25. 3. 2011 22:52
Re: Shinari
Naprosto souhlasím, Xedos 6, 323 HB a ještě moje nejoblíbenější 626 HB s integrovaným zadním spoilerem v kufru. Jako hodně malej jsem tyhle Mazdy neustále okukoval a nechápal jsem, jak je možný že z boku křídlo není a zezadu je :-)
V té době byla Mazda na vrcholu, ostatní značky se designem vůbec nechytaly a tak začaly potom od Mazdy opisovat. Třeba předek 121 sedanu skončil na Opelu Corsa, design 626 na Mondeu.
Ještě dnes je občas někde udržovaný Xedos 6 k vidění a už se mi stalo, že si někdo myslel, že se jedná o novinku. Ten design předběhl neuvěřitelně dobu.
Avatar - skejpa
9. 9. 2010 20:53
Re: Shinari
Jako by si mi z duse mluvil arnolde :-)
9. 9. 2010 20:08
Nádhera!
čo k tomu dodať... ;-)
9. 9. 2010 17:22
Super
Už to jen tak nechat a nic neměnit. Very nice. Už aby to bylo na trhu.
9. 9. 2010 12:34
Re: Shinari
No právě se jménem si nejsem úplně jistý. Mazda má zajímavý design, výborný jízdní vlastnosti a o spolehlivosti se ani zmiňovat nemusim. Přesto jich na silnicích moc nevídáme. Já myslim, že je to právě tim, že "Mazda" nezní lidem tak, jako třeba "Audi". Proč lidi kupujou tak hojně VW, to je mi záhadou 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku