Za pristup znizovania hmotnosti ma u mna Mazda jednoznacne :yes: So sucasnou "dvojkou" som jazdil a je to osviezujuci pocit sediet v aute, u ktoreho clovek nema pocit, ze jazdi v tanku. Skutocne pomerne agilne vozitko. Ine automobilky o znizovani hmotnosti len roky rozpravaju pripadne znizia hmotnost noveho modelu o 10 - 15 kg aby sa nepovedalo ale asi iba Mazda doteraz prejavila odvahu tuto temu zobrat skutocne vazne.
Tak jestli budou auta o 100kg lehci, budou mit o 10% vykonnejsi Sky-G motory, ktere maji o 15% nizsi spotrebu, panecku, to bude neco :-) Jsem zvedav, jaka bude praxe.
Optimalizace karoserie kvůli snížení hmotnosti je chvályhodné. S vícecestnými absobčními zónami bych se ale na jejich místě moc "nechlubil". To je poměrně běžný princip rozkladu sil při nárazu u jiných automobilek. A větší procento použití vysokopevnostních ocelí taky není žádné velké umění. To je hlavně otázka ceny. Jinak ale snahu chválím.