Prosím nešahat a jen přizpůsobit pro sériovku. Technologie sky-active snad bude použita i na motor 2,5 litru a pak by to mohla být skvělá alternativa evropských 1,6 turbo. Současný dvoulitr už dnešním požadavkům na dynamiku v nejvíce používaných otačkách už nestačí.
wow, teda koukam, no parada! Snad z toho neco zustane. Na druhou stranu soucasna sestka ma stejny smrnc jako kdyz vyjela, je to uzasne vyvazene auto, jen ten interier no. Ale v sedanu je hezci jak v liftu a v liftu zas hezci jak v sedanu...a kombik je porazi na hlavu >:D No, verzi bych si nevybral, vsechno parada.
Tak snad se brzy dockame
to jo, interier je obrovskou a snad i jedinou slabinou mazd. z venku i soucasna 6 porazi cokoliv jineho ve sve tride, ale jakmile usednes, je to nemile prekvapeni. v jinem aute by to bylo ok, ale v mazde ne. treba ten 20lety displej v jednom radku a nemoznost instalace navigace...ach jo.
nastesti to mazda vi a pracuje na tom. dali si za ukol vyrovnat se evropske premii. snad se jim to podari. ale nesmi to prijit prilis pozde.
Však to je podľa mňa čistý projekt do výroby. Dajú tomu normálny interiér, normálnejšie kolesá a môžu to začať búchať. Zas taká extravaganza to neni, ale za mňa ide rozhodne :yes:
Jestli někdo udává designový směr v neprémiovém segmentu, tak Mazda.
Už současné portfolio je více, než kvalitní.
Vzpoměnme předně nestárnoucí 6, ta je i na konci svého cyklu na špici a člověk by se nestyděl pro ni jít do salónu i teď, i když už víme, že jí zvoní hrana.
Dále pak 3. CX 7 - která minimálně svého času uvedení působila jako atlet mezi mamuty.
Ale ty nové studie!
Je vidět, že je tu jasný směr, kterým se chce někdo ubírat a prezentovat.
Každý model jednozačně odlišný od jiného v rámci portfolia, všechny modely jednoznačně určitelné i bez loga.
Tuhle větu by mohl vytisknout a zarámovat do všech kanceláří, aby si vzali poučení pro další roky.
A nerad bych se od "ne"prostáčků zase dočetl, že nuda je cesta, že konformita je cesta.
Někdy je řeči na hranici náckovské ideologie spojené s myšlenkami o evropském trhu prostě potřeba spolknout a uznat, že relativně malá automobilka prostě válí.
Aspoň Mazda se snaží dělat krásná auta. Je to pěkný, tentokrát začnu zevnitř - tohle je Star Trek. A to doslova, sci-fi, ale naprosto úhledný, nepřetechnizovaný na pohled. Ani bych se nedivil, kdybych usedl do křesla "kapitána", vyřkl: "Čaj, Earl Grey, horký." a dostal ho.
Exteriér je výrazně svalnatý, na auto ve střední třídě možná až zbytečně, klidně by to mohla být jakási Mazda 8, tedy velký sedan s duší Kodo. No buď jak buď, ale mám obavu, že zejména partie vč. předních světel projde ještě optimalizací a výsledek bude působit s přídomkem "jen". Ale třeba se mýlím a budu i já příjemně překvapený.
Poradím s výběrem :
1, Avensis - kvalita, ale ošklivka Betty.
2, Accord - kvalita, docela pěkný, málo místa vzadu, téměř se v ČR neprodává.
3, Kizashi - pěkná s prakticky neprodejným a žravým motorem.
4, Mazda 6 - pěkná, AUTO ROKU v ČR, aspoň nějaká možnost výběru motorizací a výbav, dobře vybavená už v základu, teď dobré ceny, vysoká spolehlivost spolu s Avensisem a Accordem.
Jelikož jsem jezdil v prototypu Mazdy CX-5 se SKY G motorem a automatem, mohu prohlásit, že se máme na co v příštím roce těšit a hodně lidí bude překvapených i jízdními vlastnostmi nových podvozků a hlavně velmi úsporných motorů. :yes:
Tak zrovna v pripade Mazdy 6 se bude vpredu menit stavajici lichobeznik za Sky cosi McPherson. Takze uvidime jak se s tim popasuji. Ale ten koncept vypada kazdopadne dobre.
Sdel vice informaci o prvnich dojmech, CX-5 je velice zajimave auto... Zajima me hlavne Tvuj subjektivni dojem z rozmeru v porovnani se stavajici CX-7. Videl jsem par videii, kde napr. pri prezentaci v Rusku tam rikal jeden manik, ze se to prakticky rozmerove nelisi, v interieru je dokonce subjektivne vic mista, nez ve stavajici CX-7. :-O
Nevím jak to konstruktéři mazdy udělali, ale skutečně subjektivně je CX-5 větší, rozhodně má vyšší strop a dokonce mi i kufr připadal o dost větší, což by mělo být skutečné. Osobně si myslím, že nejvíc to dělá ten podstatně vyšší strop, protože do šířky i do délky vede CX-7. Jezdil jsem novým 2,0i s novým automatem, ten mě tedy dostal nejvíce, opravdu ta jemnost přeřazení a rychlost řazení je více než skvělá, nový benzínový motor mě překvapil tichým projevem, jsem zvědavý jak pojede s novým manuálem. Největším šlágrem ale bude určitě diesel s dvojtým turbem, už se těším, až si ho prubnu :yes:
Tak to máš teda dosť zvláštne kritéria pri výbere auta, na jednej strane veľké ťažké luxusné SUV od prémiového Nemeckého výrobcu s pohonom 4x4 s cenovkou cca 60.000,- Eur na druhej strane odľahčený neprémiový sedan strednej triedy od Japoncov s pohonom prednej nápravy v cenovej hladine cca 30.000,- Eur... čo tie dve autá pre boha spája okrem toho že majú štyri kolesá? >:D
Je to zvláštne no Mazda aj napriek vysokej spoľahlivosti, slušnej technike, dobrej ponuke motorizácii, dokonca aj napriek dobrej zostatkovej hodnote sa predáva dosť zle. Mazda 2 potrebuje nástupcu ako soľ - predaje aktuálneho modelu na bode mrazu, Mazda 3 je aj napriek svojim kvalitám cenový úlet, 6-tka aj napriek nadčasovému dizajnu už potrebuje nástupcu ktorý by ju nakopol k lepším číslam, Mazda 5 po vcelku úspešnom predchodcovi prepadla kvôli diazjnu, CX7 prišiel na trh bez nafty a kým ju začali ponúkať auto bolo obkukané... Bavil som sa s predajcom a doslova odpočítavajú minúty kedy už dorazí CX5 aby mali aspoň na nejaký čas (kým nepríde nejaká ďalšia novinka) čo predávať. ;-\
osobne si myslim, ze to bude predsudkami o vysokych cenach nahradnych dielov, mozno je to aj politikou, aku ma Mazda pri jednotlivych stupnoch vybavy, co aj mna teda hneva, ale uz som si zvykol a moju terajsiu mazdu6 urcite nahradi jej nastupkyna :-)
inak tento koncept vyzera velmo dobre, uz len pockat, ako to bude vyzerat v konecnej podobe ... kazdopadne sa velmi tesim na kombi :-)
"Mazda 3 je aj napriek svojim kvalitám cenový úlet" - ceny Mazdy 3 su v sucasnosti uplne porovnatelne s obdobnymi modelmi inych znaciek. Cennik sa uz medzicasom viackrat menil smerom dolu.
Tak neviem ale ja som si Mazdu 3 porovnal s Golfom... Parametre: 6 vakov, ESP, klíma... 77kW / 105 koní. Mazda 3 cena: 16.290,- / VW Golf 14.480,- tak ??? ;-\
No, ja take souhlasim. Tady v CR ted zlevnili Mazdu 3 plosne o 80 tisic korun!, a i tak rozhodne nepatri k nejlevnejsim. Tak si umis predstavit, jak sakra drahe auto to bylo kdysi (a ani levnejsi skladovky cenami zrovna nezarily). To, ze ty ceny jsou tak poslednich par tydnu... to obecne nezachrani. Ale snad pomuze se Mazde aspon trochu vratit.
No tak chtel bych Te malinko poopravit, Mazda CX-7 je vsechno jine jen ne "obkukane" auto. Prave naopak, i po tech letech, kdyz na ni kouknu, tak neztratila nic za sveho absolutne cisteho designerskeho reseni a to jak ta prvni verze, tak se naramne povedla i verze po facu. Byt na me, tak nemenim na ni do budoucna nic na vnejsim vzhledu, jen zakomponuji SKYACTIVE techniku a mozna malinko jeste vysperkuji interier, ale tot vse... CX-7 i po tech letech davam jednoznacne :yes:
Tak přece jen jde dnes dělat krásná auta... Po představení nového Civicu a Peugeotu 208 jsem se začínal cítit jako dědek vzpomínající na staré dobré časy, kdy auta nebyla nafoukané neforemné bubliny.
Takeri vypadá úžasně, moderně, svalnatě a přitom elegantně, pokud to dají s tímhle exteriérem do produkce, nejen že to bude nejkrásnější auto střední třídy - ono totiž designem zadupe nejen japonskou konkurenci do země.
Díky Mazdě za zlepšení nálady a doufám, že sériová verze bude mít co nejmíň změn ve vzhledu karosérie.