Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda už vyrobila milion vozů s technikou Skyactiv

Teprve necelého dva a půl roku vyrábí Mazda automobily, vybavené balíčkem technických řešení Skyactiv a už jich vyrobila přes milion kusů.
Zpět na článek
15. 4. 2014 08:28
15. 4. 2014 20:04
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 4. 2014 20:05
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 4. 2014 20:00
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
Avatar - Iv8
15. 4. 2014 08:28
Co k tomu dodat
snad jen tak dál. Dobře fungující (doufám) alternativa těm motůrkům z vysavačů je důkaz, že to jde i jinak. BRAVO :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 09:11
Re: Co k tomu dodat
Bohužel pořád mi připadne, že těch co to ocení je furt málo. Ale vyrobit milion aut během dvou let, je celkem slušný návrat pomalu umírající automobilky. :yes:
Avatar - Emel
15. 4. 2014 09:26
Re: Co k tomu dodat
Nezapomínej, že Skyactive je i nafta... myslím že z více než 50%.

Dobře fungující alternativa to je, ale nesmí se čekat zázraky... atmosferická 2.0G jede srovnatelně jako foukaná 1.4TSI. To ve střední třídě není žádná sláva... a ze silnější 2.5 dělá Mazda exkluzivní zboží (pro 6 pouze v top výbavě s automatem, v kůži, na 19").

Blýskání na lepší časy je trojka - tam už dvoulitr stačí na více než průměrnou dynamiku...
Avatar - 3_diamanty
15. 4. 2014 09:37
Re: Co k tomu dodat
ono uz i ta 1,5ka v M3 ide slusne.... 150 kroutak ... zrychlenie okolo 11s a maximalka vyse 180 .... na taketo auticko fakticky uplne staci a to sme pritom u zakladneho modelu a spotreba je pritom na urovni 5 litrov ... teda aspon ta papierova ;-) ... kazdopadne uz uplna paradna kombinacia na bezne jazdenie.... :yes: .. pred 10 rokmi taketo vykony v nizsej strednej triedy zakladny model u ziadneho auta nemal .... taketo vykony mali aspon namakane drahe 1,8micky .... dnes je to uz parada... vacsina aut uz v zaklade slape slusne :yes:
15. 4. 2014 10:02
Re: Co k tomu dodat
pode spritmonitoru spoteba 7.3 / 100km
to mi na maly a liny auto prijde docela dost
pokud si pamatuju, tak první 1.8 u oct skoro uz před 20 lety mela 92kW tedy 125koni. takze vyrazne vic nez 105koni soucasne 1.5 u mazdy, takze v tomto smeru neporovnatelne.
aspoň ze ta mazda ma stejnej litrovej vykon jako ta 1.8 u oct před skoro 20 lety ..
15. 4. 2014 12:12
Re: Co k tomu dodat
Můžeš sem hodit odkaz na těch 7,3 litru? Já tam vidím jen dva kusy a průměr 6,4 (z čehož se zatím nic moc nedá usuzovat).

[odkaz]

Každpádně 88kW verze má 6,6, takže zde je myslím volba více než jasná.

[odkaz]
Avatar - Emel
15. 4. 2014 10:38
Re: Co k tomu dodat
Vzhledem k minimálnímu příplatku bych o 1.5 vůbec neuvažoval.
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 10:03
Re: Co k tomu dodat
To je pravda, ale pořád znám spoustu lidí, co jpn diesel /obecně/ u nich nebudí důvěru, tady má pořád v mnohých případech koupě němce přednost. A osobně se domnívám, že byť velmi dobrá kombinace, tak trojka ve dvoulitru bude na evropském trhu dost okrajová záležitost. Toho objemu u tak "velkého" auta se hodně potencionálních zákazníku jednoduše lekne.
Avatar - Emel
15. 4. 2014 10:38
Re: Co k tomu dodat
Nevím co na to trh... ale mně dává 3 2.0G... klidně 88kW... mnohem lepší smysl než 6 2.0G 107kW. Je škoda, že není 3kombík...
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 11:15
Re: Co k tomu dodat
Mě celkem taky, ale obávám se, že budeme v menšině.
Avatar - Stefič
15. 4. 2014 10:55
Pokrok nezastavíš
Další článek cílící na pochybnou a dosti falešně naladěnou strunu koncernových antifans, respektive těch, kteří budou z principu hanit a vynášet do nebes outsidery. Ale co, lidé vždy fandí chudým a slabým.

Máme rok 2014 a japky velí k "návratu k přírodě". Zahoďme malé přeplňované motory zamlžené bludem nespolehlivosti a vraťme se zpět k atmosférám. Všichni přece víme, že na atmosféře se nemá co rozbít, že...
Mazda zákazníka oslní neopakovatelnou nabídkou motorů. Vždyť vybrat si můžeme ze dvou 2.0, kdy silnější ale jen s automatem a slabší disponuje jen ubohými 145Hp. A to je na střední třídu poněkud málo. Nejsilnější 2.5, který snad jako jediný má nějaký smysl je jen k nejlépe vybaveným verzím bez jakékoli možnosti individualizace. Takže koupím kůži, navigaci a další věci, které třeba nechci. Jen, abych měl motor, který horko těžko bude konkurovat 1,8TSI.

Psal jsem to již mnohokrát a napíšu to znovu. Chci auto, které se přizpůsobí mě. Nikoliv já jemu.

Za mě - japka nemá co nabídnout

P.S. a nezapomeňme, že je tady 2.0 TSI nebo třeba 2.0 EcoBoost. To jen pro ty co tady pořád dokola melou o malých motůrcích z vysavače. To, že na něj nemáte peníze je věc jiná. To sem netahejte
Rozbalit vlákno
70
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 11:24
Re: Pokrok nezastavíš
Svez se v šestce, nebo v accordu, pak tohle nenapíšeš. Koncernová auta / myšleno VW, škoda, audi/ nabízí lepší pouze dvě věci - dostupnější výkon 2,0 tsi, a o maličko lepší interiér. O tom není sporu. Je fakt, motor 2,0 skyG na dvoulitr tsi lehce nestačí, ale od toho tu je 2,5 sky, který je i na papíře rychlejší. Jenomže je jaksi na okraji. Pokud opravdu rád řídíš na hraně, 100 % uvítáš mnohem lepší dávkování plynu v zatáčkách a lepší možnost dostat auto tam kde chceš u jpn atmosféry. Pokud chceš jen vyskládat kvalty na rovině, nebo zkoušet maximálku na dálnici, určitě je lepší tsi.
Je ale jasné, že tyhle malé rozdíly už skoro málokoho zajímají, většina světa tohle vůbec v autě neřeší.
Avatar - Stefič
15. 4. 2014 11:32
Re: Pokrok nezastavíš
nezajímá, to je pravda. To máš jednoduché. Buď děláš business a chceš oslovit masu zákazníků, vydělat a jít třeba i s cenou dolů nebo vrazit prachy do vývoje nebo cokoliv jiného nebo budeš dělat auta pro nadšence. Pak ale budeš vyrábět super stroje, ale obchodní úspěchy na úrovni "garážové firmy".

Dnešní svět takhle nefunguje. Podívej se na zdejší kecálky. Kdybych soudil podle těch jejich keců, pak bych si představoval, že v ČR se každý den prodá alespo 100 šestek. No ovšem realita je jiná. Kecálek kecá a pak běží pro HTP. Páč buď na nic jiného nemá, nebo přece není takový blázen, aby dal 800k za auto. Takže zákazník disponující reálnými penězi přemýšlí racionálně a na řezání zatáček se vykašle. A pro auto si jde ke Škodovce.

Ony i ty motory TSI ti nabídnou velmi dobrou dynamiku. A ruku na srdce...Kolik z nás umí jezdit na hraně. Tím myslím, kdo to vážně umí, ne že si to jen myslí a předvádí se na semaforech před základní školou
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 11:40
Re: Pokrok nezastavíš
Je to bohužel tak, máš pravdu ve všem, tsi táhne ve spodu a středních otáčkách, papírově má taky oproti dvoulitru mazdy pár kw navrch. Tohle jsou v showroomech pádné argumenty k masám navrch. A i třeba poslední argument - lepší spolehlivost, také nikdo moc neřeší. To by se francouzi nemohli prodávat, jak se prodávají. Proto to budou mít japonci pořád dost těžké.
Avatar - Dinar
15. 4. 2014 13:36
Re: Pokrok nezastavíš
Prosím, řekni, že mluvíš o accordu nebo mazdě 6 z roku 2000něco, ne o současné generaci, protože pak je to jen ukrutné klišé. Jel jsem jak 2,0 tak 2,5 skyactiv a v reakci na plyn, linearitě průběhu nemají oproti špičce přeplňovaných motorů žádnou výhodu, prostě ta odezva na plyn lepší není. Klidně spekulujme o tom, proč, elektronický plyn? mapy motoru poplatné CO2 mánii? Ale už přestaňme s těmito nesmysly, skyactiv nejsou špatné motory, ale je to jen alternativa, nic špičkového proti oturbenému konzumu, jak to tu stavíš.
Za sebe říkám, že chleba se láme až u vyšších výkonů, tím myslím tam, kde turbené čtyřválce mají nahrazovat atmo. šestiválce, tím, že musí do těch dvoulitrů víc foukat už tu rozdíly jsou, turbodíra i turboefekt, velká spotřeba, zvuk, ale takový 1,6 ecoboost nebo 1,8tsi si dvoulitrový s***ctiv dají k obědu v každé z motorových charakteristik. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 14:16
Re: Pokrok nezastavíš
Asi špatně čteš, nic nestavím, osobně mi je atmo bližší. To je celé. Taky píšu jinde, že to nikdo neřeší, že jsou to drobné rozdíly, ale jet ostře členitou trať, tak ji raději jedu bez turba, které tě občas pěkně kousne, když zapomeneš. Samo že neřeším teď 1,2 Tsi.
Avatar - Dinar
15. 4. 2014 14:26
Re: Pokrok nezastavíš
On ten můj koment patřil o patro výš, pod příspěvek, kde to takto stavíš a píšeš: "2,0 skyG na dvoulitr tsi lehce nestačí, ale od toho tu je 2,5 sky, který je i na papíře rychlejší. Jenomže je jaksi na okraji. Pokud opravdu rád řídíš na hraně, 100 % uvítáš mnohem lepší dávkování plynu v zatáčkách a lepší možnost dostat auto tam kde chceš u jpn atmosféry. Pokud chceš jen vyskládat kvalty na rovině, nebo zkoušet maximálku na dálnici, určitě je lepší tsi"
Tohle podle mého hrubě nesedí. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 15:04
Re: Pokrok nezastavíš
V čem, 2,5 G dá 1,8 Tsi 132 Kw, drží krok s 2,0 Tsi do 147 Kw, je fakt že 160 Kw a výš u posledních generací nedá. Jinak s atmo je trošku jiný styl jízdy, musíš to auto hodně hnát a neodpouští chyby při řazení. To ale furt nic nemění na tom, že se plyn lépe dávkuje. Zvlášť když už ti v krvi koluje nějaký ten adrenalin.
Avatar - Ham.
15. 4. 2014 16:54
Re: Pokrok nezastavíš
2,5 G chyby při řazení odpouští, protože se dodává jen s HDM automatem. S manuálem nelze.
Avatar - Dinar
16. 4. 2014 07:08
Re: Pokrok nezastavíš
No, ano, myslím si o tom své. ;-)
Avatar - Dinar
16. 4. 2014 07:07
Re: Pokrok nezastavíš
Sorry, ale z toho, co píšeš, je docela zřejmá vařba z vody. Prostě ne, zkus si tu mazdu 6 s 2,5 SG a přestaneš snít o 2,0tsi, to auto neujede passatu 1,8tsi se 118kW. A dávkování plynu, pořád to samé klišé, všechny ty zde zmíněné motory reagují velmi podobně s cca půl vteřinou, atmo/turbo žádný rozdíl, tady hraje roli hlavně elektronický plyn, mapa, např. 2,0 SG je doslova tragická v ne/padání otáček po přeřazení, u 2,5 SG to trochu hladí automat. Ty řeči o adrenalinu u tebe fungují možná jako placebo, ale realita je jiná.
Avatar - Uživatel_5340709
16. 4. 2014 07:35
Re: Pokrok nezastavíš
Tak to jsi mě rozesmál, vaříš ty, vždycky jezdím i u automatu na manuální režim a pádluji, aby Ti neklesly otáčky někam pod 4 tis. při ostřejší jízdě, plný automat jen ve městě a pojížďky. A mysli si co chceš.
A co se týče reakce na plyn, mazdovské motory i s el. plynem, tj. od r. myslím 2007 jsou o pěkný kus rychlejší, než cokoliv od VW. A možná pokud bys opravdu jezdil, tak jde potom hlavně o sílu zátahu, to znamená o dávkování, ne o rychlost odezvy. Ono je to vždycky o nějakém úhlu pohledu, a abys z mazdy i třeba mx 5 dostal co umí, tak rozhodně nemůžeš jezdit podle nějakých předdefinovaných map aut. převodovky jak píšeš, pokud v tom autě je. To jsi někde jinde. Pak dává smysl i ty chyby při řazení, protože ty šestistupně jsou hodně blízko sebe a pokud nejdeš někdy o 2-3 stupně dolů, tak padnou otáčky a nejedeš. Potom můžeš mít pocit, že to auto to neumí.
Avatar - Dinar
16. 4. 2014 07:56
Re: Pokrok nezastavíš
Dávkování plynu v zatáčce souvisí hlavně s reakcí motoru na plyn, tj. jak rychle motor zareaguje na pokyn nohy, to jaký zátah se dostaví záleží logicky na tom, jak moc sešlápneš. Ta pozdní reakce byl problém turb, v zatáčce jsi čekal vteřinu než po sešlápnutí přišla odezva, auto se nedalo řídit plynem, moderní turba jsou v tomto s moderní atmosférou nastejno, mnohem větší vliv na jalovost reakce má el. plyn.
A to zachraňování, tvého předchozí odkopání se, řazením páčkami, sorry, ale to zkoušej jinde. >:D ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
16. 4. 2014 07:57
Re: Pokrok nezastavíš
Ok, jak myslíš, a pořád se ti plete reakce na plyn a dávkování.
Spíš se dostáváš do teoretické roviny Ty, pravdu máš v tom, že 2,5G nevlastním, takže v ní tak často nejezdím.
Avatar - Dinar
16. 4. 2014 09:10
Re: Pokrok nezastavíš
Neplete se mi nic, přesné dávkování plynu závisí na reakci motoru na plyn. Tak to prostě je. A co se mazdy 6 2,5 SG týká, nemusíš ji vlastnit, stačí ji projet, a nejlépe srovnat, nepotkal jsem nikoho, kdo to auto skutečně jel, kdo by jako ty tvrdil, že 2,5 SG je dynamicky srovnatelný s kteroukoliv variantou 2,0tsi, protože prostě není.
Avatar - Emel
16. 4. 2014 10:19
Re: Pokrok nezastavíš
Počkej, vážně mluvíš o MX-5 s automatem? Jo, nejspíš se něco takového taky vyrábí, ale já tedy ještě žádnou neviděl... a že jsem jich viděl dost.
Avatar - Dinar
16. 4. 2014 10:58
Re: Pokrok nezastavíš
Je to celé zmatek, mele něco o ježdění podle předdefinované mapy převodovky tam, kde mluvím o reakci motoru na plyn, tj. o mapě řídící jednotky motoru, míchá hrušky s jabkama, dávkování plynu v zatáčce údajně nesouvisí s odezvou motoru na plyn a podobné perly... debata o prdu, hlavně že v avataru má godzilu a spoustu řečí o adrenalinu a ježdění. :no:
Avatar - Uživatel_5340709
16. 4. 2014 12:46
Re: Pokrok nezastavíš
US verze mají skoro všechny automat a byl to příklad, na kombinaci automatu s nejběžnějším dvoulitrem od mazdy. A Dinar, nemám důvod se s tebou dohadovat. Doteď jsem se bavil slušně, tak se kroť, meleš ty, a je vidět že umíš řídit jen teoreticky, o mazdách víš ho..... , to nezískáš projížďkou v showroomu. :no:
15. 4. 2014 14:12
Re: Pokrok nezastavíš
Co je POKROK?
Mas klasicku benzinovu atmosferu, ktorej hlavnym nedostatkom je nizka ucinnost. Ako ju vylepsis?
1. zmensis objem, zredukujes pocet valcov, nalepis turbo a znizis spolahlivost a casom sa dopracujes k filtru pevnych castic u benzinu kvoli nedokonalemu spalovaniu zmesi
2. zlepsis spalovanie resp. kompresny pomer.
3. pomozes si ekektromotorom.

Mazda sa vybrala cestou zvysenia ucinnosti prakticky neznicitelneho prevazne 2-litroveho atmosferickeho motora zvysenim kompresneho pomeru na 14:1 a realne skusenosti pouzivatelov po 2,5 roku hovoria, ze nie su nijake problemy so spolahlivostou, spotreba je vyrazne nizsia ako u predchadzajucich atmosfer mazdy a jazdny prejav je lepsi. Slubene splnila do bodky. Bodka.

Avizovanie toyotackych atmosfer s kompresnym pomerom 13,5:1 ukazuje, ze asi sa mazda nevybrala najhorsim smerom...

Dalsia faza je Skyactiv II s kompresnym pomerom 18:1 a dalsim realnym poklesom spotreby o minimalne 25 percent. Realne to odhadujem, ze by to mohlo byt este pred 2020, konkretne v buducej generacii mazdy 3 okolo 2018. Na zaklade doterajsich skusenosti so slubmi a skutkami mazdy nie je absolutne dovod pochybovat o realnosti zameru...

To, ze VW/nemci celkovo/ si sype popol na hlavu poruchovymi pochybnymi technologiami, je ich vec, nie problem mazdy. Najsikovnejsie to vyriesil mercedes - ponukne 6 rokov/160 000 km servisu a zaruky zdarma a nemusis sa trapit, co za experiment ti predali:D

Mozes porovnavat TSI a Skyactiv kolko chces, ale nikto nikdy v mazde nic nesluboval ohladom konkurencie a zrychlenia.

Ja mam mazdu 3 2.0G 120PS a zrychlenie 8,8. Ci ma TSI 8,5 alebo 9,0 je mi uplne ukradnute, vychutnavam si nizku spotrebu, zazitky z jazdy, neporuchovost a nestrach o kradez. Ak by som si mal kupit auto este raz, kupim si to iste, ale v najvyssej vybave. Mal som velke ocakavania, ale mazda a Skyactiv ich este prekonali...
15. 4. 2014 17:35
Re: Pokrok nezastavíš
Jen otázka, v čem je zážitek z jízdy u 88kW Sky-G lepší než v TSI? Jinak s většinou souhlasím.
Avatar - Bertold
15. 4. 2014 11:55
Re: Pokrok nezastavíš
Ja len takú poznámku.
Pokiaľ ideš s TSI (pre antifans doplním aj Ecoboost, Tce...) na hrane, tak nemáš žiadny problém s presným dávkovaním plynu. Lebo pri jazde na hrane sa pohybuješ v hornej časti otáčkového spektra, kde sa turbodiera neprejavuje vôbec a reakcia na plynový pedál je okamžitá. To že máš pri 2000 otáčkach takú či onakú turbodieru ti pri takejto jazde môže byť jedno. Turbo môže vadiť pri nevytáčaní motora do vyšších otáčok. Ale pri pokojnej jazde, ktorá s nízkymi otáčkami súvisí, to nie je žiadna tragédia. Takže teória, že TSI nie je vhodné pre "závodníkov" (fajnšmekrov), mi na základe mojich skúseností s TSI príde ako nie úplne správna.

Iná situácia je z tohto pohľadu u dieslov (napr. 2,0 TDI PD). Maximálne otáčky sú nižšie ako u benzínu (a ešte k tomu častokrát nemá zmysel diesel do týchto otáčok hnať) a tak jazdiť v oblasti bez turbodiery je buď náročné alebo rovno nemožné.
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 12:03
Re: Pokrok nezastavíš
Na konci příspěvku jsi to právě přesně řekl. Nejedeš vždycky s otáčkoměrem v červeném poli, kde teoreticky už netáhne ani jeden motor. Bavíme se o výjezdech, kdy potřebuješ souvislý lineární tah, kdy u atmosféry je šlapání na plyn daleko příjemnější. S tímhle mám třeba na horším povrchu i s gtr potíže, kdy to zabírá víc, než chceš.
15. 4. 2014 12:59
Re: Pokrok nezastavíš
Nemáš docela pravdu. U foukaného motoru není odezva plynu tak čitelná, jako u motoru s atmosférickým plněním, kterého válce vytvářejí v sání pořád ten stejný podtlak a vzduch do válcu proudí taky tak nějak furt stejně. Na změnu polohy pedálu plynu zareaguje turbomotor změnou plnícího tlaku, který se ale odehrává se zpožděním a objem dodávaného vzduchu nelze korigovat tak přesně (v reálném čase). "Skutečná" odezva přichází trochu později. Zrovna v té dávkovatelnosti při jízdě na hraně na tom bude asi líp atmosféra.
Avatar - Bertold
15. 4. 2014 13:49
Re: Pokrok nezastavíš
Píšeš na základe praktických skúseností?
15. 4. 2014 15:09
Re: Pokrok nezastavíš
Nene, řidič - kopyto uživatel, který prostě jenom jezdí, tohle nemůže postřehnout. A to jsem taky já. Ovšem to, co jsem napsal, platí.
Avatar - Emel
15. 4. 2014 12:01
Re: Pokrok nezastavíš
No počkej počkej... 2.0Sky-G a 2.0TSI vůbec nemůžeš srovnávat, to je rozdíl vesmíru. Ani 2.5SkyG na 2.0TSI nestačí... viz například:

Passat Variant 2.0TSI max 233, 0-100 za 7,7, 280Nm
Mazda 6 Wagon 2.5 max 220, 0-100 za 7,9, 256Nm

...a pokud ten 2.5G chceš, pak musíš vzít automat a kůži a 19".

PS: ...a třeba v Octavii má 2.0TSI 162kW a 350Nm...
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 12:07
Re: Pokrok nezastavíš
Ok, doposud byla hranice /neber třeba TT/, 132 Kw a 147 Kw.
Jinak jasně, že turbo u dvoulitru má ještě moc velké rezervy a VW to v blízké budoucnosti doladí. O tom není pochyb.
Avatar - Emel
15. 4. 2014 13:42
Re: Pokrok nezastavíš
Leon je přes 200kW už dneska...
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 14:18
Re: Pokrok nezastavíš
jj, poslední generace 2,0 tsi letí s výkony nahoru.
16. 4. 2014 14:10
Re: Pokrok nezastavíš
147 měla první generace dvoulitru. Dnes už je čtvrtá. Už minulý Leon se dělal s 228 kW dvoulitrem. Nicméně "základní" výkon byl 147, 155 (třetí) a 165 (čtvrtá). K tomu hromada odvozených verzí, od 88 po 228 kW. Druhá a třetí generace se nedělala s vyšším než základním výkonem, silnější jednotky vycházely z první.
15. 4. 2014 14:53
Re: Pokrok nezastavíš
Golf R má 221kW = 300 koní.
15. 4. 2014 11:36
Re: Pokrok nezastavíš
"Ubohych" 145 koni je na strednu triedu malo? No pokial budes hovorit o DTM alebo WTCC, tam je to pravda. Ale u beznych aut na kazdodenne pouzivanie je to viac nez dost. Nebudes kvedlat saltpakou v kazdom kopci a na nemeckej dialnici si mozes vyskusat dvojstovku. 90% ludi nic viac nepotrebuje...

Jo a len tak mimochodom: na okreskach je dobre brat do uvahy aj hmotnost. Ono nieco ine je 145ps v mazde6, a nieco ine 145ps v insignii.
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 11:43
Re: Pokrok nezastavíš
Tady vůbec nejde o to, že 121 Kw, nebo předešlých 108 Kw v mazdě je málo nebo moc. Ale o to, že VW nabízí 132, nebo 147 Kw ve svých autech. A to je bohužel vždycky víc. ;-)
15. 4. 2014 12:57
Re: Pokrok nezastavíš
Ale hej. 147kW je presne o 6kW viac, ako 141kW. Inak povedane, dake 4%. Vyrobcovia viac klamu o vykone svojich aut, ako je ten rozdiel...
Avatar - Uživatel_5340709
15. 4. 2014 13:19
Re: Pokrok nezastavíš
Mě je taky bližší ta atmosféra v mazdě.
Avatar - Emel
15. 4. 2014 13:46
Re: Pokrok nezastavíš
2.0TSI ovšem nemá 147kW... a výkon není všecho.
Avatar - Dinar
15. 4. 2014 13:48
Re: Pokrok nezastavíš
Ty jako ryzí mazdista atmosferista, opravdu vidíš nějaký rozdíl v projevu motoru, tj. odezva na plyn, chuť k vytáčení, špička, mezi 2,5SG a třeba tím 2,0tsi?
Avatar - Emel
15. 4. 2014 17:01
Re: Pokrok nezastavíš
Já srovnával 2.0G 121kW v šestce vs. 2.0TSI 162kW v Octavii... a to je jasný knockout, právě motor zvrátil misky vah ve prospěch Škodovky, ostatní kategorie byly +- vyrovnané.

Reakce na plyn u 2.0G byla asi slušná, výkonová špička tam byla, nicméně celé to poněkud kazí fakt, že ani na té špičce to nějak zázračně nejede. 2.0TSI v Octavii je naladěná tak, že nemá problém konkurovat ani v subjektivní rychlosti reakce... nevím jestli v Passatu je třeba o něco odtažitější.

PS: Všechny moje Mazdy až na tu první a poslední byly turbobenzíny... a jestli té poslední něco chybí, tak je to turbo ;-) .
15. 4. 2014 18:32
Re: Pokrok nezastavíš
taky přidám svůj komentář k motoru 2.0 121kW v M6...
měl jsem možnost se s tímto vozem poměrně pěkně projet na trase cca 550km. začnu nejprve tím co se mi nelíbí na M6 obecně - naprosto mě s*r* posaz za volantem, prostě se tam nemůžu nějak pro mne pohodlně usadit (subjektivní názor), další věcí je motor - přišel mi takový "divný". když jsem tomu při rozjezdu naložil 1-2-3 atd. pořád jsem čekal, kdy "něco" přijde (něco=zátah alespoň někde nahoře) a ono nic... prostě nezajímavé (jede to, ale čekal jsem mnohem víc) :-( , další "super" věc je obrazovka na středovém panelu, za přímého slunce téměř nečitelná (umístěná je fajn vysoko, ale je to na prd, když nic nešlo přečíst)...
a s čím jsem byl spokoje? dobré jízdní vlastnosti, dobré řazení, řízení... spotřeba rozumná (číslo není důležité, rozmanité cesty atd.), ale co stejnou trasu jezdím v moji 1.8T tak o ne o moc nižší (při cca stejné prům.rychlosti)...
mám také srovnání s 1.4, 1.8 a 2.0 TSI -> jezdím s nimi v práci (v Octavii 3) tak jsou pro mne (opět subjetivní) prostě lepší než motory v mazdě... a jak tu píšete porovnání např. 2.0 v M6 a 1.8 TSI v O3... v mazdě to člověk musí umět dojít si pro rychlost, ale méně zkušenému by to natřela v O3 i moje 75 letá babička >:D
Avatar - Dinar
15. 4. 2014 13:46
Re: Pokrok nezastavíš
Problém je, že v reálu mazda 6 2,5 skyactiv-g jede jako ten silnější dvoulitr, možná kvůli automatu, každopádně to nestačí ani na papírových 118kW např. ve stejně velkém a o něco těžším passatu (insignie je vypasená prasnice). Cokoliv s motorem 2,0tsi je dynamicky jiná galaxie. Jediné, v čem je 2,5 SG srovnatelné, je spotřeba. Znova říkám, nic proti preferenci atmosféry, je to na vkusu každého soudruha, ale to lhaní si do kapsy je zbytečné, prostě v projevu srovnatelná špičková turba nijak nezaostávají, v dynamice skyactiv roznesou.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 4. 2014 20:04
Re: Pokrok nezastavíš
Mazda je lahsia. (udaj v katalogu je s plnou nadrzou a 75 kg vodicom)
15. 4. 2014 13:13
Re: Pokrok nezastavíš
Jazdil som so 165k verziou 6ky WGN v automate, ale o nejakej živosti sa veľmi nedá písať. Ok, beriem na nejaké pohodlné jazdy mimo mesta do 100 ky je to OK, vtedy je aj spotreba na slušnej úrovni, ale akosi si neviem predstaviť dlhšie diaľničné trasy v kopcoch, prípadne na nemeckých autostrádach. Ale ako základ by ten motor mohol byť OK, 145 k je málo
15. 4. 2014 16:22
Re: Pokrok nezastavíš
Ja chodim obcas jednou M6 (predosla generacia), diesel, tusim 140ps (alebo 143?). Neviem co je podla teba "dlhsie dialnicne trasy v kopcoch", ale este sa mi nestalo zeby mi ten vykon nestacil, rychlost padala, a musel podradovat. A to si mozes byt isty ze v AT mame slusne kopce, a dialnica veru nejde po rovine (odporucam skusit S6 na Semmering, alebo A2 od Seebenstein na Graz). 150 tachometrovych (realne asi 140) bez problemov (aj ked v niektorych miestach to uz pyta dobre pneumatiky) a saltpaky sa chytat nemusim.

Viem si predstavit aj zivsie auto (o tom netreba diskutovat), ale toto teda nie je ziadna lemra. Jazdime nim praveze stale po dialnici, a zatial sa nikto nestazoval. V com je toto auto vyborne je podvozok. Ten je este o dve triedy lepsi ako vsetky motory ktore Mazda pouziva...
16. 4. 2014 14:16
Re: Pokrok nezastavíš
Porovnávať turbo diesel s benzínovou atmosférou je trochu mimo, nuž ale nevadí.
Podvozkovo je nová 6ka OK, dokonca aj na 19" kolesách bezproblémov filtruje nerovnosti, len to odhlučnenie kabíny je priemerné :-(
15. 4. 2014 17:37
Re: Pokrok nezastavíš
Kolikrát jsi ten motor vytočil nad 5000 rpm, abys poznal rozdíl mezi oběma motory?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 4. 2014 20:05
Re: Pokrok nezastavíš
Nauc sa jazdit. Ak ti je 165 koni malo, si ubohy sofer.
Avatar - Emel
15. 4. 2014 20:07
Re: Pokrok nezastavíš
Hele, to si hned za každý příspěvek dáváš palec nahoru?
15. 4. 2014 11:54
Re: Pokrok nezastavíš
Ty nejsi celkově fyzicky a především duševně v cajchu,co? :-) >:D
Avatar - Hittman
15. 4. 2014 12:10
Re: Pokrok nezastavíš
No, pokud dvoulitry VW a Ford nasadí i do nové generace (mimo "sportovní" varianty), to si nejsem jist. A pokud nezmizí z těch nových, v dalších už určitě nebude, budou muset stačit bzučící vysavače se dvěma a více turby ;-)
15. 4. 2014 14:17
Re: Pokrok nezastavíš
Presne tak, 1.8 TSI, 2.0 TSI a spol. su motory, ktore jednak skoro nikto nevlastni a aj tak kvoli euronormam coskoro vymiznu a nam vodicom nizsej strednej o par rokov zostanu litrove trojvalceky s X-turbami, vypinanim valcov atd... alebo spolahliva japonska na dnesnu dobu velkoobjemova atmosfera...
15. 4. 2014 15:54
Re: Pokrok nezastavíš
Ja viem, na Slovensku ma kazdy TDI, ale su krajiny, kde nie je nafta az tak preferovana.
Avatar - Ham.
15. 4. 2014 17:09
Re: Pokrok nezastavíš
1.8 i 2.0 TSI tady budou ještě velmi dlouho, EA888 je nová generace zavedená nedávno a jsou to nosné motory pro novou generaci evropského Passatu i pro US Passat (kde nahrazují 2,5 atmo). Takže zde budou dalších minimálně 8-10 roků.
15. 4. 2014 18:13
Re: Pokrok nezastavíš
1.8 TSI u škodovky zmizí nejdříve v octavii při faceliftu po roce 2017... ;-)
jinak probírat tady, že 1.8 a 2.0 TSI zmizí kvůli euro normám je blbost, již teď se připravují a testují motory (všechny napříč paletou) na normu Euro6...
Avatar - Emel
15. 4. 2014 18:25
Re: Pokrok nezastavíš
Nabídka v jednotlivých modelech je věc jiná, Golf třeba 1.8TSI vůbec nemá...
Avatar - Ham.
15. 4. 2014 18:38
Re: Pokrok nezastavíš
1.8 i 2.0 už se prodávají s EU6.
16. 4. 2014 14:33
Re: Pokrok nezastavíš
Motory plnící Euro6 už nějakou dobu mají a nabízí (ne ve všech modelech). EA211, 288 i třetí generace 888 byly stavěné na plnění Euro6. I když je to trošku komplikovanější, protože Euro6 není jen jedna, respektive se bude postupně zpřísňovat.
15. 4. 2014 13:55
Re: Pokrok nezastavíš
"Chci auto, které se přizpůsobí mě. Nikoliv já jemu."
Ty už jsi z toho Lega úplně zblblej.
15. 4. 2014 16:02
Re: Pokrok nezastavíš
Pri ich cenach aj tak nemaju velke sance v nasich regionoch, nech maju sebelepsie auta, Honda detto. Takze problemy mazdy3 u nas: cena, nema kombi, japonske vybavove stupne a servisna siet. Dost ma prekvalpilo, ze v kobri takmer nie je priehlbina na rezervne koleso.
Avatar - šmoula nešika
15. 4. 2014 16:27
Re: Pokrok nezastavíš
Neřekl bych, že jsou u všech modelů ceny přemrštěné, jen jinak nastavené viz. M6 vs. Superb. Na servisy, tedy přesněji prodejny jsem pochytil zatím až na cenu akorát chválu. Jinak souhlas, současná Mazda není typickým vozidlem obyvatel střední Evropy, ale řekl bych, že se snaží, mají dobrou reklamu, šlape jim to. Narozdíl třeba od dříve tak oblíbeného Fiatu...

PS: Takže spolehlivost je zatím dobrá?
15. 4. 2014 16:59
Re: Pokrok nezastavíš
Absencia kombi je v EU velky problem
Servisna siet uplne postacuje, do servisu okrem planovanej rocnej prehliadky nezavitas...
Cena - kym som kupil, zdalo sa mi drahe, ale teraz zistujem, za tu cenu by som lepsie nekupil, takze cena O.K.
JAPONSKE VYBAVOVE STUPNE su podla mna kamen urazu. Uplne by mi stacilo k mojej vybave pridat adapt. tempomat, asist. jazdnych pruhov a mrtveho uhla a vybavene. Ale nie, ak chcem adapt. a jazd. pruhy, musim kupit kozu, bixenony, predne parkovacie senzory, elektr. nastavovanie sedadla, e-loop a kopec zbytocnosti, ktore nechcem a je to len tahanie penazi z vrecka... Tak musela postacit nizsia, inak uplne v pohode vybava. Ale inak bohuzial si to mazda moze v EU dovolit, kedze schopna konkurencia s podobnou filozofiou tu prakticky neexistuje...
15. 4. 2014 17:00
Re: Pokrok nezastavíš
V USA je to ine, tam sa amici buria a kupia toyotu/hondu, tak ale napr. honda tu ma katastrofalny dizajn a cenovu politiku a toyota nejazdi tak dobre...
15. 4. 2014 17:40
Re: Pokrok nezastavíš
No, nedával bych rovnítko mezi ČR a EU. V jných státech jsou ty výbavové stupně kolikrát jinak poskládané, je jich více... Já taky svého (ojetého) Accorda kupoval v DE, protože v ČR byla k dispozici jen slabší výbava, která byla moc málo, a vyšší výbava, která byla zas moc (střešní okno, celokůže, což jsem nechtěl). Podobně mám dojem, že Poláci mají u M6 několik zajímavých kombinací navíc proti nám.
16. 4. 2014 09:30
Re: Pokrok nezastavíš
Tak nakoniec bude tych vybavovych stupnov viac, potom nechapem ich argument, ze priplatkove variacie by zvysovali ich naklady.
16. 4. 2014 14:41
Re: Pokrok nezastavíš
V předchozí generaci M6 byl také rozdíl mezi Německem a ČR, Němci měli podle mne o něco příjemnější nabídku.
15. 4. 2014 17:47
Re: Pokrok nezastavíš
Tím pokrokem máš na mysli 115k osmiventilový dvoulitr, který stále VW nabízí na americkém trhu (VW Jetta S) ? :-)
Teď vážně. Prostě zde máme několik koncepcí a každý si může vybrat, co je mu po chuti. Mazdě většina lidí fandí, že dokáže jít proti proudu a dokazuje, že atmosfericky plněné motory mají stále co nabídnout.
P.S. Mám koncernové auto
15. 4. 2014 17:53
Re: Pokrok nezastavíš
Chyba je v nas zakaznikoch, nie vo VW. V Amerike tie TSI radsej ani neponukaju, v Cine je rapid s 1.4 a 1.6 atmosferou, DSG-cka v Cine, Japonsku a Australii mali velku zvolavacku, len tu v EU sme taki nenarocni a uprednostnime makcene plasty pred najazdom aspon 200-300 tisíc km bez poruchy...
Avatar - Ham.
15. 4. 2014 18:56
Re: Pokrok nezastavíš
V USA i v Číně se TSI nabízí a atmosféry tam postupně mizí z nabídky. Třeba Passat se tam dá koupit v benzínu jenom s TSI a V6.
[odkaz]
[odkaz]
Prostě USA i Čína mají jenom určité zpoždění za Evropou v nasazování TSI nicméně konec atmosfér je čeká tak jako tak.
16. 4. 2014 14:52
Re: Pokrok nezastavíš
I v poslední generaci zážehových jednotek mají atmosférické verze - právě pro trhy jako Rusko, Čína, Brazílie.
16. 4. 2014 14:51
Re: Pokrok nezastavíš
Ale ponukaju. Když Tycoon vytáhl Jettu, jaká si myslíš, že top motorizace Jetty v USA? 2,0 T(F)SI. Jen je to starší verze.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 4. 2014 20:00
Re: Pokrok nezastavíš
"Za mě - japka nemá co nabídnout"

Niekomu staci k tdi ci tsi, niekto ma vyssie ocakavania.