Mazda nasadila české ceny Mazdy3 od 400 tisíc výš, v nabídce je hned sedm stupňů výbavy. Prodej oficiálně začíná dnes, první kusy budou dodány v průběhu dubna.
I výbava Base je celkem slušná a základní motor též slušný, ale při momentální (vynucené) cenové politice ostatních automobilek mi přijde základní cena 400k trochu mimo...myslím, že se bude co nevidět slevnovat.. :-!
Japonci však nikdy nebývajú naklonení k prílišnému zlacňovaniu, ale s touto základnou cenou v súčasnosti úspech nezožnú, to je jasné...naproti tomu MPS a GTA vybehli s docela slušnými cenami oproti GTI a GTD...
tak tak, s tými základnými cenami asi záujemcov o využitie šrotovacej prémie nepotešili. Uvidíme ako sa bude predávať a ako bude reagovať s cenami. Osobne si myslím, že moc nie, takže naďalej stretnúť Mazdu 3 bude skor výnimka ako pravidlo ;-\
ako majiteľa by ma to však tešilo :-)
včera som počul, že pri šrotovnom boli zakúpené i vozy na hranici sumy pre poskytnutie šrotovného, nejaké slušnejšie Octavie, či Sportage, takže zase by som nelámal ani tuná palicu, ale v našich krajoch v tjeto triede aj tak uspeje pri šrotovnom najskôr Cee´d či i30...
Tak mám obavu že táto viac než sebavedomá cena z tohto auta trhák nespraví. Importér by mal uvažovať o výraznom znížení ceny základného modelu. S cenovkou od 400 tisíc o tento model bohvie aký záujem v súčasnej dobe nebude. Takže Mazde dávam za :yes: importérovi potom za :no::-!
PResne tak, neberte to ako reklamu, ale za tuto cenu, ak su ju dam na stare SK, tak mam GOLF 6 s 1.6 vo vybornej vybave, a je to VW. Kaslem na to,z e starsi motor, ale GOLF 6 za prachy ake ma mazda...
chcel si asi napísať v porovnateľnej výbave...no ale vidíš, bol by si razom "frajer" s Golfom...inak každému podľa chuti, ja by som zase zvažoval dlhšie a napokon by som sa rozhodol asi skôr pre Mazdu ;-)
2.0i start/stop se 111 kW a 191 Nm se stovkou za 10.4s??? To si dělaj srandu? Co s těma autama dělaj? To je to tak těžký nebo co?? Nechápu, ale tohle je bída na to, že to auto mělo bejt sportovnější než předchůdce. Doufal bych tak 9-9.5s.
Novej Golf 1.4 90 kW 200 Nm dělá stovku za 9.5.
Tady je něco špatně...
Váha a sprevodovanie môžu urobiť veľa, podobne tie blbé emisie CO2. Odporúčam čítať blogy, nie je úplne smerodatná maximálna hodnota krútiaceho momentu ale jeho priebeh.
Ano, věřím. A když se podívám do tej tabulky, tak se mi udělá mdlo ještě víc: max krouťák to má hodně vysoko. Motorizaci prostě odflákli, je mi líto :-(
Ano, může to být dokonce ještě horší! :))
Ne, vážně, 10.4s na stovku na to, že je to 2.0i se 111 kW je prostě bída. BMW 1 ji má rychlejc, Golf VI je rychlejší a našli by se jistě i jiní. Mazdu nechápu, pořád bylo všude psaný, že by to mělo být sportovnější auto, než předchůdce, ale motory nestojej za nic. Bohužel - a to jsem velkej příznivec značky ;-\
porovnaj rozmery BMW 1 a Golfu VI s Mazdou 3, práve Mazda bude patriť k najväčším hatchbackom v triede, takže neviem, čo riešite, ja si počkám na test a osobnú skúsenosť, a hlavne, pol sekundy nie je pre mňa príliš dôležitá hodnota, dôležité je, čo to auto ponúka suma sumárum...ak chceš sporťák, tak sa treba zamerať na MPS, ten splní Tvoje očakávania ;-)
Je neuveritelne, co u Mazdy posledni dobou provadi s vahou novych aut. Mazda3 s 1.6 MZR s 75kg ridicem vazi 1180kg, takovy P207 1215kg, P308 dokonce 1346kg (a to jeste nepisou, jestli je to se 75kg ridicem ci nikoliv). Golf VI v zakladu 1217kg atd...
Spis je neuveritelne, proc ma pres tak nizkou vahu tak tragicke hodnoty zrychleni. Podle kombinovane spotreby se evidentne carovalo s prevodovkou a to asi ne zrovna vhodnym zpusobem.
Pro náš trh v současné době neúměrně předražené a nijak zvlášť pěkné auto s průměrnými pohonnými jednotkami. A motorizace, bezpečnost, výbava, ceny? Stačí se podívat na webové stránky Volkswagenu a porovnat s Golfem VI s 2 akčními balíčky. Nevím, nevím, kdo si Mazdu3 koupí za stávající cenu.
Co to, žádné švihadlové tango? Kdysi jsem tu vysával neskutečně výsměšné diskuzní kefíry na margo zadních švihadel u golfu a tady se dokonce člověk dočte, že ta základní výbava je taková malá jarní prémie od Mazdy... tak jak je to? Švihadla nebo bez švihadel?
Ovšem... to nejdůležitější je pro mě ten čelní pohled... 8-s ;-\ >:D Tam je pro mne dokonalá estetická závora. Naštěstí je tu nový GOLF... tvůj sen - evropský drzek k pomilování, DSG, adaptivní spodek... do toho osmnáctky, židle na kůži a na temeni vytetované... GTI. Věř mi, nic lepšího v kompaktním mainstreamu neseženeš.
P.S. Napříč v segmentu - VW GOLF, Ford Focus, AUDI A3, BMW1, VOLVO C30, Škoda Octavia. Jinou volbu ani při velkém tlačení nevidím... Ty ano?
Tahle švihadlová akce má celkem logiku ;-) Protože až se majitel vyspí z té opice a zjistí že je o 400 000 lehčí tak si to švihadlo půjde uvázat na první větev. >:D
Ta narážka na čelní pohled je výborná. :yes: Jinak, když už je tu řeč o Géčku tak i ten je v základu levnější! 359 900 takže za těch dalších 41 táců se dá slušně vyšperkovat ;-) Za tohle si Mazda zaslouží jednoznačně palec dolů. A v nižší střední zaklad bez klimatizace?! :no:
Neporovnavajme 1.4 a 1.6, ale skusme aspon rovnake objemy/vykony: Mazda3 s 1.6MZR/77kW za 400 litrov, a Golf6 s 1.6/75kW za 404 litrov (snad nechces do G6 davat tu traposinu 1.4?). A nezabudni, u golfu je to cena za dvojdverak. Druhy par dveri pre Golf dostanes za "primerany" priplatok 25 tisic (24800, aby som bol presny).
No a hovorit o tom, ze dnes uz starozitna seria 1.4/1.6 v Golfe sa jaksi nemoze zrovnavat s podstatne modernejsim zakladom 1.6MZR s variabilnym casovanim asi ani netreba...
Takze tak. Zas na druhej strane priznam, ze z tychto dvoch modelov by som bral radsej Golf, ale s dakou "normalnou" motorizaciou. Len keby ta 1.4TSI/118 nestala 566 tisic (plus ten druhy par dveri)... :-(
Teddy, tedy nevím jak v SK, ale na českém trhu se Golf6 (stejně jako před ním G5) nabízí v 5dveř. prov. jen za 4.900,- Kč a to navíc s "apgrejdem" na climatronic, který běžně stojí 5.700,- Kč. Takže u 5dvěř. provedení tak dokonce ještě ušetříš 800,- Kč!
Navíc 3dveř provedení, které třeba zrovna já u kompaktu jednoznačně preferuju, mám u Golfu vlastně automaticky, zatímco u Ma3 ani za pořádný příplatek...takže tak...
ale no tak, hadam nebudeme porovnavat mimoriadnu akcnu ponuku u Golfa (ktora mimochodom podla prospektu skoncila 31.3.2009) a katalogovu (aj to len predbeznu) u Mazdy3? Zas budme trosku objektivni...
A mimoradneho na tom IMHO nebude absolutne nic, klasicke marketingove tanecky, aby zakaznik nabyl dojmu okamzite vyhodnosti a neskemral o slevu. Skodovka nedavno zavedla neco podobneho.
Na druhou stranu ty dva pakety za 20 tis. jsou na pomery VW hodne solidni a konecne posouvaji Golf do cenove prijatelnych mezi. Teda aspon trendline, highline uz se mi tak slavne nejevi.
Řešit pořád dokola ceníkové ceny nemá smysl. V reálu si stejně každý koupí co mu vyhovuje, protože ceny u první evropské pětky jsou v podstatě stejné. Ikdyž třeba Renault má v ČR ceny hodně agresívní a jediný výsledek je, že si získal pověst levného auta. Navíc většina lidí skončila u jeho turecké produkce.
Tedy, tato nabídka platí pro G5 a G6, jen co já "registruju", od jara 2007 ale zřejmě už mnohem dřív a to nepřetržitě až do dnešního dne a dál. Samozřejmě se ůznými datumy "platí do", nebo "platí od"..., "motivují" váhající zákazníci, ale přesto vždy bez přerušení platí dál...
Mimořádnou akční nabídkou bych tady těžko argumentoval, proto také zmínka už i o G5 s touto "slevou"...
Rád se podělím. Focus II má fajn podvozek, bez debat (najel jsem s ním nekolik tisíc km), ale jinak je to auto nemastný neslaný. Vnějši design nehodnotím, to je každého věc, ale vevnitř v autě bych se chtěl cítit trochu útulně a to mi Focus svým zpracováním interieru (i sedadla např.) bohužel nenabídne- nudné auto. A navíc celke tragické a užrané benzínové motory. Komfort, zpracování, benzínové motory lepší u i30, co víc mám od auta chtít? Vaše korejské předsudky nesdílím.
Tady musím s coobem souhlasit. S FII jsem měl možnost jezdit cca. 2 měsíce a musim říct, že mě to auto dosti zklamalo. Proti FI, který na mě působil ( a stále ) působí takovím lehkým a svěžím dojmem, jsem si tady připadal, jak v tanku, ve kterém sedím na školní židli a mezi volant a přední nápravu dali gumovou hadici místo kusu oceli. Proti FI prostě posun do nudy.
V téhle kategorii, kde jde především o "masové používání" nijak tragické a rozhodně to není špatné auto, ale v návaznosti na FI velký posun někam pryč. ;-\
Ja bych mezi opravdu dobra auta v nizsi stredni zaradil jeste novy Megane. Zvlast ma-li clovek omezeny rozpocet (coz je pripad vetsiny kupcu mainstreamovych aut v nizsi stredni), je to rozhodne kvalitni volba. Mam s nim osobni zkusenost, ktera dopadla veskrze pozitivne. Jako dalsi slusne auto v tomto segmentu vidim cednik - kvalitni, hezky a levny auto, tedy pro radu lidi idealni kombinace. Mimochodem takovy Focus v mych ocich diskvalifikuje velmi lacine vyhlizejici interier, ktery je na hony vzdalen jak tem vozum, ktery jsi jmenoval ty, tak treba i tomu Meganu.
Interier je ergonomii ve Focusu skoro ok, v Meganu ne a prodeje podle toho vypadaji a laciny interier je to za 399 000 vzdy.
Megan neni kvalitni volba, kvalitni volba znamena dobry nebo minimalni servis, ani jedno Renault nema.
Ergonomie muze byt ok, o ni jsem ale nemluvil. Tvrdim nicmene, ze Focus pusobi v interieru lacine, a to kvuli sirokymu pouziti prisernyho stribrityho plastu. Nesouhlasim ani s tim, ze by za 400 tisic musel byt kazdy interier laciny, sedni treba do Golfu nebo do Octavky. Zvlast v Golfu se budes citit temer jako v premii. Narazku na ergonomii Meganu vidim jako typicky placnuti do vody, stejne tak jako v pripade servisu - pokud se o tom chces bavit, bud konkretni.
Máš pravdu, ale pro "mrtvejvejtah" je i ta plastiková, stříbřitá minivěž z asijských tržnic (z konce mimulého století), uprostřed palubky, vrchol estetiky 21. století... ;-\ ;-)
A to ještě nic není proti (pr)imitaci "dřeva" v provedeních GHIA...
Jen by mě zajímalo, jaká verze má parkovací senzory. Na stránkách MAZDY není o nové 3 ani slovo, natož ceník :no: .Jo kdyby prodejce dal slevu 80 tisíc, tak bych do ní hned šel. Benzín 1,6 výbava TX za 400, by byla paráda :-)
No to je bida, japonsky mainstream v nizsi stredni zacina na 400 tisicich, a to navic bez klimy a se svihadlama? Opravdu nevim, kam dala Mazda/importer hlavu, ale s timto jim predvidam podobny uspechy, jaky zaznamenava kuprikladu Mitsubishi se svym Lancerem. Kdyby se jednalo alespon o automobilku, jejiz image by z ni delal neco vic nez klasickyho velkoseriovyho vyrobce (jak o tom muzem uvazovat napriklad u Subaru nebo castecne i u Hondy), tak by se dala nacrtnuta cenova politika s trochou predstavivosti pochopit, ale takhle? Na to jim povest vyrobce nejspolehlivejsich aut stacit nebude.
Jeste bych se rad pozastavil u 2 pomerne zasadnich veci - motorizaci a designu. Nabidka i vykony zvlaste zazehovych agregatu jsou s vyjimkou vrcholny verze skutecne zarazejici. Pro srovnani s japonskou sestnactistovkou zde uvedu (castecne opravnene) vysmivanou archaickou 1.6ku z produkce koncernu VW, ktera se montovala uz do Golfu IV. Tento letity motor totiz umi novyho Golfa na 100km/h rozhybat takrka o sekundu rychleji a navic ma nepatrne vyssi kroutak (pri nizsich otackach) i maximalni rychlost. Faktem je, ze spotrebou zaostava o cely litr. Tezko touhle sporivosti ale bude Mazda dal obhajovat pozici sportovniho auta.
A co se tyce designu - za opravdu ohyzdny prvek povazuju orbrovitansky infantilni usmev, ktery Mazda ceni na kazdyho, kdo jen letmo pohledem zavadi o jeji predni cast. Casto kritizovana tlama Peugeotu je proti tomu vrcholem vkusu a elegance. Podobne kycovite vyznivaji i zadni svetla, ktery radi novou Mazdu po bok Imprezy mezi auta, s nimiz si uz ve vyrobe pohral vesnicky tuzer. Celkove mi auto svoji ostentativne vnucovanou sportovnosti (protahla svetla, absurdne klinovity profil) pripomina kulturistu na steroidech, ve svete aut bych podobne postizene videl predevsim u Fordu, jmenovite mam na mysli modely Fiesta a Kuga.
K dizajnu sa nebudem vyjadrovat, ale k tomu zrychleniu:
1. vyrobcovia su dost optimisti, je znama vec ze obcas si zo zrychlenia useknu daku tu sekundu, a zo spotreby tiez. A tiez si radi pridavaju papierovo kilowatty. Niektori viac, niektori menej...
2. si si isty, ze VW meral zrychlenie s 5-dverovym Golfom? Ono tych +50kg co ti do auta prinesie druhy par dveri sa na zrychleni prejavi... :-)
1. Vim, ze realny hodnoty spotreby i dynamiky se od tech papirovych casto lisi, staci se podivat na jakoukoliv tabulku realne namerenych hodnot prilozenou k nejakymu testu a porovnat si ji s vyrobcem deklarovanymi daty. Nemam ale zadnej duvod si myslet, ze VW by mel byt v techto ohledech optimistictejsi nez Mazda, takze dokud mi to nekdo konkretnimi cisly nevyvrati, budu predpokladat, ze si oba vyrobci na papire stejne "fandi".
2. Domnivam se, ze mnou srovnavany cisla plati pro 5 dv., byt jistej si tim nejsem a mohu se plest. Na pointe myho prispevku to vsak nezmeni vubec nic, protoze ja jsem chtel poukazat na to, ze 1.6ka ve "sportovni" Mazde ma horsi dynamicky parametry nez koncernovy dedecek. S tim by ani cca 4% hmotnosti navic u Golfu nic neudelaly, i kdyz rozdil ve zrychleni by se samozrejme o neco snizil.
Ono je to vzdy nieco za nieco. Chces mat o ~liter nizsiu spotrebu (zase musim zdoraznit, ze je to len katalogovy udaj vyrobcu), tak musis priskrtit motor...
Nuz tazko to dokazat, ked na webe VW sa mi nepodarilo najst nic ineho len informaciu, ze 2-dverovy Golf6 vazi (podla vybavy) od 1142. Ovsem +50kg u 4(resp.5)-dveroveho modelu, oproti 2(3)-dverovemu, to je podla mna primerane. To je +25kg na kazdu stranu. Nezabudaj ze tam kde ma 2-dverak hladky jednoduchy bok karoserie musis spravit pomerne silny ram pre dvere, panty, mechanizmus otvarania a zamykania, stahovanie okna (ci uz mechanicke alebo elektricke), vystuhy vo dverach, atd...
Jedná se o rozdíl hmotnosti 3dveř. a 5dveř kar.
Ta 3dveř. má také např. výztuhy, takže to čím nahradíš dveře také něco váží...
Těch +50 kg je prostě nesmysl...
Zkus třeba stránky Fordu. Focus 3/5 rozdíl cca 20kg...
Tak s motorama mas pravdu, ale co se tyce desingu, tak ten se mi libi. Holt, kazdy ma jiny vkus. A kdybych si mel vybrat mezi Golfem a Mazdou 3, tak hned bych sel do Mazdy.
Jasne, ja nazor na design nikomu nevnucuju, uvedomuju si, ze se jedna do jisty miry o relativni kategorii, byt v urcitych aspektech se da pohled na nej objektivizovat (proto napriklad muze panovat siroky konsenzus o tom, ze neco je kvalitni design a neco zase neni; predstava, ze se jedna o ryze subjektivni pojem, je samozrejme chimera). Bohuzel Mazda 3 se mi opravdu hrube nelibi, at se na ni koukam, jak se na ni koukam. Kazdopadne bude ale jenom dobre, kdyz si ji par jedincu koupi, neb kdyby jezdily jenom samy Golfy, byla by to tezka nuda. ;-)
"kulturista na steroidech je vizualnim vzhledem postizeny?" - teto vete nerozumim, prosim prelozit do cestiny. Narazku na moje dusevni zdravi soucitne prechazim, chapu, ze to nemas v zivote lehky.
Jestli povazujes Kugu a Fiestu za nejhezci auta v segmentu, tak ok, uprimne receno jiny nazor by me od absolutniho fordackyho fanatika velmi prekvapil. O kvalite designu uvedenych aut to ale nevypovida vubec nic a uz vubec tenhle fakt neni s to zmenit muj nazor.
Co se tyce myho pohledu na Subaru a Hondu asi toto: Subaru vzdycky byla okrajova znacka pro fajnsmekry, vzdycky se vyznacovala aplikaci netradicnich technickych reseni (boxer, 4x4 takrka ve vsech modelech) a byla slavna svym rallyovym programem a s nim spojenym specialnim provedenim Imprezy. Toto a mj. i vyssi ceny ho v mych ocich radi vys nez treba Toyotu nebo Mazdu, byt k nim ma samozrejme bliz nez ke klasicky evropsky premii jako je treba MB nebo BMW. S Hondou je to castecne podobny - jeji vyssi image pro zmenu vidim jako dusledek sirokyho sportovniho programu a z nej odvozenych sportovnich modelu typu NSX. V neposledni rade bych mohl zminit i luxusni Legend.
Mně se líbí, jak tady pár jedinců dělá ze Subaru auto pro fajnšmekry:-) Fajnšmekr by měl mít mimo jiné i vkus a ten si se Subaru rozhodně netyká. Co naplat, že pár modelů jezdí dobře, ale dívat se na ně moc nedá.
Já jsem hlavně narážel na to "auto pro fajnšmekry". Sám občas, spíš zřídka, projedu Forestra, ale že bych si v něm připadal jako fajnšmekr, to rozhodně ne :-)
Ale to není jen otázka vkusu. Takové Legacy v kombíku už dnes vypadá prostě neaktuálně, jak auto z devadesátých let, což v poddstatě i je... Vyrábět dnes takhle vypadající auto u značky jako je Subaru je buď odvaha, nebo mírně řečeno nevhodné...
Kolik let už končí testy tohoto kombi obvykle větou na téma jeho stárnutí, a to především vzhledu...
Tak zrovna současný Legacy (sedan) považuji za nejzdařelejší Subaru i přes svůj značný věk. Pravda je, že to co představuje Subaru poslední dobou je čím dál horší (Impreza a hlavně nový Forester a teď Legacy).
Design nahoře velmi trefně vystihuje Righ, tohle auto je prakticky faceliftem staré trojky s roubem šestkových prvků, dodán jen vytlemený úsměv a tuzing zadních světel v základu, nic nového pod mazdím sluncem, hrubý font červených písmenek, nahuštěných v malých displejcích zůstává plus legrační rozměr navigace. A staré benzinové motory ve "sportovní" mazdě, žádný technický nebo technologický posun. :-!
Tak tak Magdo, "dosť bolo plastík", chceme novou, mladou Magdu3
s přitažlivým výrazem a pevnou figurou, bez nalepovacích řas
a kardiostimulátoru..., viď Kylie 8-s >:-[]
Na zcela nové a pevné Magdy není moc vhodná doba, spíš si budem muset, obecně, na nalepovací řasy a v případě mazdy i na nějakou tu liposukci zvykat, co u mě neprojde to je o.jebávání kardiostimulátory místo nových motorů, tam vidím skutečný průser. ;-)
Je to hrůza, souhlas, naštěstí existovala i tato varianta: [odkaz] Ale stejně, myslím, že původcem zadněsvětlózního tuzingu bez příplatku je tento "fešák": [odkaz] ;-)