Mercededes-Benz musí šetřit, takže se zbavuje „riskantních“ projektů. Nový supersport, jenž vznikal ve spolupráci s McLarenem, byl jedním z nich. Mercedes skončil, ale McLaren pracuje dál.
Tam to je tak, ze Mercedes to nepustil k vode kvoli prachom, ale pre to, ze trhova medzera medzi SL a McMercedesom SLR je mala. A zlakli sa toho, ze predaj by nemusel byt dostacujuci (dost kriva aj predaj SLR) - takze sa bali navratnosti projektu (co by po Smarte mohlo zlomit niektorym ludom krk). Tak sa potichu preniesol formalny vyvoj a znacka auta iba pod Mclaren (ktory ma ten imidz co sa tyka napojenia na F1 lepsi nez znacka Mercedes (ako dodavatel) motorov, nehovoriac uz o samostatnom uctovnictve...)
Koenigsegg ma rychlostny rekord a ked ho chce McLaren naspat ma co robit. Bude 500 koni dost ? Ved tolko bude mat o chvilu aj Mitsu EVO (zatial maju 400).
Toto auto nema za ulohu prekonavat rekordy. Je to "mensi brat" SLR. Ma za ulohu utocit na Ferrari F430 a Lambo Gallardo. McLarenu ani nejde o to, pretahovat sa o "rekordy"...teraz su tam ine starosti...
No ked som precital McLaren a supersport tak som myslel ze to nebude "len" mensi brat ale zase nieco extra. Je pravda ze s tou maximalkou je to ako ked sa mali chlapci hraju na piesocku s anglicakmi ktory je krajsi a vacsi ktory ma vacsi.
Pravdou zůstává, že krtek prostě neměl na jízdu po českých silnicích dostatečně silné nervy. Jednou si to štípal devadesátkou mezi poli (Mates luštil na klíně křížovku v novinách a tak si mohl krtek dělat , co chtěl a navíc měl i dobrý výhled). Když tu padlá jabloň přes silnici. Krtkovi se zježily všechny chlupy na hřbetě a rychle si sundal brýle a čekal na náraz. Shodou štastných okolností to dopadlo celkem dobře. Jen prasklá pneumatika. "Aspoň se naučíš vyměňovat kolo" pravil Mates a začal si na běžícím motoru připravovat šunku s vejci. Po třech hodinách (Mates stihl i šlofíka) byl krtek s výměnou hotov. Naivní krtek navíc snadno podléhal reklamní masáži. Vousky si prodlužoval řasenkou od MaxFactor a na tlapce nosil magnetický náramek na ochranu před zlými duchy. Co na tom, že mu pak značkový chronograf, co mu GTI daroval, chodil pozpátku. Jednou dokonce Matesovi hodil do láhve s pitím, když se nedíval, tabletku Calgonu. Mates se po chvíli napil a okamžitě ocenil Timesy rozložené okolo sebe. Neznečistil si aspoň interiér vozu. Když už Mates neměl co vrhnout, krtek jen lakonicky poznamenal: "To víš, vodní kámen to je prevít. Je vidět, že jedna tabletka nestačí." Ale i přes všechny tyhle nedostatky se krtek vážně snažil. Měl tu nejlepší motivaci. GTI mu slíbil za úspěšně složený řidičák videokazetu "Učíme se jódlovat s Claudií Schiffer". Po večerech se pilně bifloval z učebnice ty nesmyslné úlohy a neexistující křižovatky. Problémy mu dělal hlavně ten typ příkladů, kde byla nakreslená křižovatka a pod ní napsané možnosti: "vozidla jedou v pořadí 1)zelený, modrý, červený 2)modrý, zelený, červený 3)červený, zelený, modrý 4)červený, modrý, zelený".Vycházel z toho, že "červená" je na semaforu, když svítí to světlo nahoře a tak tedy červené bude asi to auto u horního konce obrázku. Zelené to dole. A to zbylé bude logicky modré. Ale v provozu už se milý barvoslepý hmyzožravec docela otrkal. Na okolojedoucí auta pokřikoval věci jako: "jsme z dálniční policie". Když jsem ho potkal ve svém Cadillacu, pištěl: "jejich tempo je vražedné, jejich protivníci jsou..." A dál už to nevím. Zrovna v té chvíli totiž prorazil zábradlí na nábřeží Vltavy. [Tento příběh je smyšlený. Jakákoliv podobnost s existujícími místy, osobami a firmami je neúmyslná a čistě náhodná. Text si nečiní ambice na jakoukoliv uměleckou hodnotu, vznikl pouze pouze za účelem pobavení.]
Calm dawn, delej to jako ja - od ty doby, co tu nasi mili grafomani rozjeli to svoje "blogovani", reakce delsi nez cca 7 radku preskakuju, pac tusim, "o cem" asi budou. :o)
Yaroukhu, miluji tvrďáky s pevným názorem. Ovšem, že budeš podporovat primitivní výjevy nějakého přisprostlýho nýmanda, to bych od tebe nečekal. Já si ještě pamatuji, jaks to na mě zkusil s tím Speedem. Tak drž svou úroveň a nesestupuj do bahna.
Ja jsem jednou nohou v bahne porad, tudiz moje "uroven" (pokud neco takoveho vlastnim) ma znacny rozptyl. (To by ti nejspis potvrdilo jedno stadecko patetickych ho\/nozroutu, kteri se me pred par dny pokouseli umravnovat po nevinnem zertiku na adresu papeze.) Ad "podpora nymandu": prestoze Fanyho pohnutky chapu, moje reakce na nej byla minena spis jako dobra rada: "neres to, kdyz ti to nesedi, ignoruj to jako ja". (Uz jsem, myslim, rikal, ze ty vase dilka jdou mimo me, ale povazuji je za auto.cz-prospesne, tudiz se k nim nevyjadruji. (I kdyz tu byla jedna diskuse, kdy jsem o te prospesnosti na chvili zapochyboval.))
Tak tohle, to ti, Fany, nevyšlo vůbec. Když tak se trochu víc osměl, nauč se ještě pár písmen a napiš trochu složitější větu. Že bys tady všem vysvětlil, jak jsi to myslel, jesli tedy něco někdy vůbec myslíš.
Mimochodem uniklo mi neco, nebo nas Auto.cz neinformovalo o slezine Ferrari a hlavne o Maserati na Vaclavaku-nebo-kde-to-bylo? (Teda ja bych nesel, pac prselo, ale prisnost muší bejt. :o)
Dokonale, jak I, tak II, super, jesteze ted uz v praci nikdo neni. Zvlast nas sef se porad nudi, proto porad chodi po chodbe a v jednom kuse nakukuje do kazdyho office, co kdo dela, muj smich by ho urcite prilakal...
La tuti numero uno ako hovorieval jeden moj profak. Na Fanyho kasli pis dalej. Ale pozor GTIho krtko je mozno agent 00X a ten ako mozno viete premenil Lotus Espirit na ponorku. Takze krtko nam mozno odkazuje - I´ll be back!
..no vzhladom k tomu, ze krtkov v zahradnych dierach vytapaju...tak ten Tvoj sa bude musiet z Vlatvy dostat nejak stylovo! Teraz si tak predstavujem krtka s kyslikom na chrbte, potapcskych okuliaroch, a snorchlom v tlamicke...jak cely mokry leze von z rieky a nadava, ze mu zadok!
Me stve jak si mercedes privlastnuje historii McLarenu. Ze SLR je nástupce F1. Jo a F1 mela jenom 627HP a dosáhne skoro to kcemu musí mít Bugatti 1001HP a jeste uvez tri cestujici.
Nemyslim, ze si Merc pisvojuje historiu McLarenu. To by ani moc dobre neslo, kedze v jeho histori sa to hemzi Fordom, TAG-Porsche, Hondou a Peugeotom. A v pripade F1 dokonca konkurencnym BMW. Skor by to tam Merc radsej nevidel. On skor stavia na tej znacke, a na obdobi, kedy je s nou spojovany. A SLR ani nie je priamo nastupcom F1. Skor velmi volne a veeelmi vzdialene nadvazuje na jeho odkaz. F1 je do poslednej skrtuky postaveny ako nekompromisny supersport. SLR je skor super-GT-coupe: viac vhodne pre bezne pouzitie nez F1. Kvoli tomu bla medzi Mclarenom a Mercedesom velka roztrzka. McLaren to chcel ako nastupcu F1 a Mercedes to chcel takto - komercnejsie.
Ta 125S je takovy muj malej sen ...hodne se mi tohle auticko libi a nechapu proc 90 procent ceske populace si plete 125S nebo 125P s zigulikem(úvaha)....Mam pekneho polaka 125,ma najeto kolem 90 tisic a je velmi zachovalý. Jeste mam fiata Regatu, ktera ma motor prave zdedeny po 125S 1,6 100 koni. Schanim tenhle motor ve dvoulitrový verzi zvýkonem kolem 130koní a ktomu petikvaltovou prevodovku práve ze 125S.
tak to teda preji McLarenu honde stesti,protoze si to zaslouzi.to co dokazal McLaren F1 bylo fantasticky.deli se u me na prvni pricce nejlepsich aut s Koeniggsegem CCR.akorat se bojim,aby to Mercedes zas nepos...vime jak dopadl SLR-pro me je to uplna nuda
Viděl si tu "nudu" naživo??? Já jo a musela by mi huba upadnout kdybych řekl o těch křivkách něco špatnýho! Jo a na okruhu je to mezi novýma sériovkama 4.nejrychlejší auto na světě! Takže ta podle tebe "nuda" je ikona mezi supersportovními auty!!!
asi jsem se spatne vyjadril... uznavam,ze je to mozna supersport,ale ne podle meho vkusu.a myslim si,ze se ostatnim jen tak nevyrovna,ikyz je v realu treba rychlejsi.myslim si,ze na zacatku vyvoje to vypadalo slibne a mohl to byt druhy McLaren F1,ale pak do toho zacal kecat Mercedes a je z toho podle meho nazoru nepovedenej mutant.ani nejaky supersport,ktery by mel puvodne lamat rychlostni rekordy,ani luxus ja slibovali.a navic se mi ani nelibi design.proste rychly nepovedeny Medour pro prachate,kdybych si mel vybrat mezi Enzem,Koenigseggem a takovymi supersporty,tak bych v zadnem pripade nebral SLR!!! i kdyby mi ho cpali zadara,jedine,ze bych ihned prodal a koupil neco better.
proste Mercedes neumi delat supersporty a nikdy se je delat nenauci...
pozor majster sveta - mercedes nemusim,ale je to mozno prave jedine auto z tejto trojky(SLR-Enzo-Koenig)ktore by si dokazal usoferovat(ako bezny smrtelnik)cez prve dve zatacky..
netvrdim,ze sem mistr sveta v rizeni.ani netvrdim,ze bych dokazal uridit Koenigsegga,Enzo,Carreru GT,Murcielago atd... ale v mych predstavach musi spravny supersport byt nespoutany,musim se ho bat,poradne rychly az zabijacky,nesmi tolerovat ridicske chyby,naopak musi kazdou chybicku trestat,pekne ho designu,ne nic okoukaneho,ale zase schopneho spravne aerodynamiky.musi taky stat peknych par melounu,ale hlavne ja spravny supersport poznam podle toho,ze pri prvnim pohledu me de mraz po zadech...
a ty si treba videl v akci Koenigsegg CCR nebo Carreru GT? ja jo.v testu a byl jsem z toho pekne dlouho udelanej.asi tak dlouho,jak dlouho opovrhuji SLR-az do ted.
Es wird zwei neue V8 Modelle der M273-Familie geben. Einmal der M273 E46 (S 450), er leistet 243KW / 330 PS mit 4,6 Liter Hubraum sowie den M273 E55 mit 285KW/ 388 PS mit 5,5 Liter. Ebenfalls wird ein neuer AMG-V8 Saugmotor mit 6,3 Liter vorgestellt. Er leistet 370 KW / 504 PS.
zakaznicky katalog k SLR McLaren - 36 stran seriova verzia, 36 stran Vision SLR. Karobonovy obal. Vcera koncila drazba 2ks na ebay.de, ale prehral som to o 1EUR. Ak ste niekto scopny to ziskat, dajte mi prosim vediet, urcite sa dohodeme.
No, na katalogu sa blbo vozi aspon ja by som to neskusal. A o to 1 Euro tam nejde - ked uz pred tym "pustis" 121. Ale dik aj tak . Chlapik co to drazil sa mi dnes rano ozval, ze mi to aj s postovnym da za 120. Takze je to predsa len moje.
Ano, hned ako mi to ten chalan posle, preskenujem to a dam Ti tu na AUTO.CZ vediet. Katalogy som zbieral aj ja cca. do 17 rokov. Potom to uz zacalo byt priestorovo neunosne. Teraz uz zhanam iba zakaznicke katalogy k exkluzivnym vozom,. Lenze tie nedostanes, kym si nekupis auto. A kedze nemam na take auta, musim ich drazit cez ebay (a tam je to zderstvo - napriklad zaplatit za tento SLR 5000 Skk je uz za hranicou sialenstva. Ale ma to hodnotu, a raz bude mat obrovsku, ak ratam, ze bolo vytlacenych ta 6550ks).
to ja zacal sbirat docela nedavno.musim priznat,ze me katalogy obyc aut,jako napr. Octavia,Focus atd. nechavaji chladnymi,kdyz neco potrebuju vedet,tak to najdu na netu.ale treba takovy Jaguar...
tak az to budes mit v PDF,moh bys me to please poslat na: f.hanak@seznam.cz ?? byl bych ti zavazan...
OK, idem doobeda do banky zaplatit to, za par dni to tu mam, potom naskenujem a poslem. Chlapik mi ponuka aj zakaznicke katalogy inych vozov, takze neskor asi beriem aj AM DB9 a RR Phantom (mozno aj AM V8 Vantage). V septembri vo Frankfurte sa pokusim na novinarskom dni "vylakat" od Jagu katalog noveho XK a od LR novy Defender a Range R Sport. Samozrejme tam bude nova S-Klasse. Takze potom mozem vsetko naskenovat a poslat, OK?!
Btw. - ked mas zaujem o SLR (akoze asi nie, kedze ho moc nemusis) existuje nadherna kniha: "Mercedes-Benz SLR McLaren" od MotorBuch Verlag. Vysla v limitovanom naklade, ale da sa snad este zohnat. Neviem kolko stoji v D, ale mna stala aj s individualnym dovozom na SK cca. 4,5 - 5 tis SKK.