Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: AMG nehodlá vyrábět výkonné diesely pro Mercedes-Benz

AMG nemá v plánu v blízké budoucnosti nabízet výkonné Mercedesy s turbodieselem pod kapotou.
Zpět na článek
7. 2. 2012 17:16
7. 2. 2012 20:28
7. 2. 2012 21:28
8. 2. 2012 13:57
8. 2. 2012 20:45
8. 2. 2012 14:55
7. 2. 2012 22:01
8. 2. 2012 14:00
8. 2. 2012 00:52
8. 2. 2012 13:53
8. 2. 2012 00:50
8. 2. 2012 14:03
7. 2. 2012 22:44
8. 2. 2012 00:54
8. 2. 2012 14:07
8. 2. 2012 14:17
8. 2. 2012 18:55
8. 2. 2012 22:40
11. 2. 2012 14:27
12. 2. 2012 00:02
8. 2. 2012 21:12
8. 2. 2012 13:33
8. 2. 2012 14:16
8. 2. 2012 14:23
8. 2. 2012 14:43
8. 2. 2012 14:50
8. 2. 2012 14:53
8. 2. 2012 14:58
8. 2. 2012 15:04
8. 2. 2012 15:07
8. 2. 2012 16:08
8. 2. 2012 19:36
9. 2. 2012 11:17
8. 2. 2012 22:20
Avatar - Destract
7. 2. 2012 17:16
zprávy...
...které zahřejí nejedno srdíčko :yes:
Rozbalit vlákno
83
Avatar - CHerokee
7. 2. 2012 18:34
Re: zprávy...
Je dobře, že AMG není tolik o kompromisech :yes:
7. 2. 2012 19:00
Re: zprávy...
Spíš nemají na čem stavět.
7. 2. 2012 20:28
Re: zprávy...
Mercedes už měl model C 30 AMG s naftovým motorem... teď asi usoudili, že reálně nemají šanci, v šestiválci ještě nemají ani dvě turba, natož tři...
Avatar - white label
7. 2. 2012 20:32
Re: zprávy...
Souhlas. Ono zní líp napsat, že nechceme, než, že (zatím) nemůžeme. Solventní kupující tím sice nenadchnou, ale většinu nesolventních diskutujících tím naopak rozhodně potěší... ;-)
7. 2. 2012 20:39
Re: zprávy...
nevani jeden z vas si stejne nikdy takove auto nekoupi >:D tak neni potreba hanit AMG
Avatar - white label
7. 2. 2012 21:05
Re: zprávy...
Já to spíš vidím tak, že MB na BMW (v tomto ohledu) aktuálně nemá, tak ho alespoň nepřímo! haní... ;-)
Avatar - beibej
7. 2. 2012 21:28
Re: zprávy...
no, ale v minulý generaci SLK už triturbo ukázali, takže asi si to umí udělat jen je v tom třeba něco jinýho. [odkaz]
Avatar - white label
8. 2. 2012 00:25
Re: zprávy...
To má být forma souhlasu?
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2012 00:34
Re: zprávy...
Samozřejmě - že ANO ;-)
Avatar - Johny.Rico
8. 2. 2012 00:26
Re: zprávy...
>:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
Avatar - JDM
8. 2. 2012 20:45
Re: zprávy...
Spíš jde o to že u AMG jsou ještě zdraví a chytří lidé. člověk co jde pro AMG chce bestii né udrncanej nafťák s padesáti turbama nějakej trapnej kompromis jako u BMW kde si kde jakej jarda koupí eMko s dieselem a bude se cejtit jako král silnic ale do skutečnýho eM má daleko Někteří lidi by měly pochopit že ///M nebo AMG není jen odznáček na karoserii
8. 2. 2012 14:55
Re: zprávy...
Narvat turbodmachydla na motor není žádný problém, dokonce ani vývoj není nijak zvlášť drahá zálěžitost. V Honeywellu asi před 4 lety testovali na minulé generaci 320 CDI možnosti i s dvěma turbama. Zvítězilo řešení s použitím jednoho turbodmychadla s kuličkovými ložisky.
Avatar - imagemaster
7. 2. 2012 20:30
Re: zprávy...
mají,a le chtějí být nejsportovnější oddělení, což se jim už teď daří (ve srovnání s M nebo S a RS)
Avatar - white label
7. 2. 2012 20:34
Re: zprávy...
Tak na čem mají stavět, když zatím nemají ani šestiválcový biturbodiesel, jako BMW, Audi, Jaguar?
7. 2. 2012 21:25
Re: zprávy...
Jenze MB se snazi prozatim TwinTurbu vyhnout. Ja je i chapu a dokud jim to lidi budou kupovat tak proc ne :-) Vem si ze jeste minulej rok meli atmosferu benzin a dokazali ji vyladit k dokonalosti ;-)
Avatar - white label
7. 2. 2012 21:28
Re: zprávy...
Bavíme se snad logicky o biturbodieselech a ty už má nějakou dobu i MB, bohužel zatím pouze R4 (220CDI/250CDI). :-| ;-)
7. 2. 2012 22:02
Re: zprávy...
tyhle me unikly, za to se omlouvam. Ale i tak MB obdivuju za to ze je schopny delat porad auta, ktera neumi jezdit zatacky jinak nez powerslidem :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2012 00:12
Re: zprávy...
Ale NE"snaží" - V6 Bi-turbo CDi bude někdy cca za rok? A bude mít 245 kW ;-)
Prostě dali přednost jiným jednotkám - třeba 250 CDi kterou teď dávají od... po... :-)
6ti válcové bi-turbo je "prestižní", ale prodejně je to spíš "třešnička na dortu" ;-)
PS: Byť třeba u Jaguar se (už roky) prodává docela DOBŘE, pokud vím :-)
7. 2. 2012 22:01
Re: zprávy...
Nemusí mít nutně biturbo šestiválec. Jen by nesměli zahodit osmiválec.
Avatar - white label
7. 2. 2012 22:03
Re: zprávy...
Jasně, ten by byl v jistých případech jako základ ještě vhodnější...
8. 2. 2012 00:03
Re: zprávy...
Osmiválcová nafta je dle mého ve sportovním a "sportovním" autě blbost.
I u 4,2 TDI v Audi A8 veškerá sportovnost začína a končí mamutím zátehem v přímce... Tuším ten agregát je stále litinový - navíc v dieslu, na přední nápravě... To už vážně rašdši ten několikrát foukaný šestivál...
Avatar - white label
8. 2. 2012 00:18
Re: zprávy...
Ale AMG přece nemá na mušce jen sportovní Mercedesy, mě tahle diskuse z velké části připadá, jakoby AMG "produkovalo" málem samé supersporty... a řady jako ML, R, nebo dokonce G od AMG vůbec neexistovaly. Už vidím tu superostrou sportovní jízdu s Géčkem AMG, kde si nikdo neumí třeba takový dobře naladěný turbodiesel V8 vůbec představit... :*) >:-[]

P.S. Váhový rozdíl např. nezi V6 biTDI a V8 TDI není nijak zvlášť dramatický a "extratichý zátah" a celková kultivovamost bude stejně stále ve prospěch V8 TDI. MB má v nabídce auta, kterým by špičkově odladěný diesel V8 rozhodně velmi slušel.
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2012 00:43
Re: zprávy...
Opět se shodujeme - těžké naftové velké V8 do vozů typu Range Rover (či MB G) jistě ANO (do osobních aut - podobně "jistě" NE ;-)
PS: Vycházím z toho že "litinu a audi A8" jste NEkomentoval + ML, R (u těch to vidím "tak napůl") či G ano - tam V8 nafta asi opravdu "patří"
Avatar - white label
8. 2. 2012 10:21
Re: zprávy...
Při jízdě v A8/Touaregu není s hmotností V8 TDI žádný problém, navíc jak píše i MT, rozdíl hmotnosti V8 TDI a V6 biTDI je relativně zanedbatelný. Výhoda V6 je (kromě menších prostorových nároků) především v nižší ceně.
8. 2. 2012 11:55
Re: zprávy...
Můj pohled znáš, problém s hmotností není (ani u A8) v intencích, že to auto není sportovní ani s uvozovkama, ale prostě rychlé...
Tuším, že zájmem AMG je dělat auta alespoň "sportovní" když už ne sportovní...

Tak či tak nic z toho není na pořadu dne, takže se jen můžem těšit co předvede V6 Biturbo od Mercedesu. Kdy že to má příjít? Asi až s novým eSkem, že?
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2012 15:39
Re: zprávy...
..předvede 245 kW (V6 Bi-CDi ;-)
..a mělo být tak za rok, ale je možné že z toho budou 2 :-|
Avatar - white label
8. 2. 2012 15:51
Re: zprávy...
Pak je otázka, kde bude za dva roky (v tomto ohledu) konkurence...
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2012 17:29
Re: zprávy...
Ta od BMW o 8-9 (?) let napřed ;-)
8. 2. 2012 14:00
Re: zprávy...
Navíc část hmotnosti bys měl ušetřit na izolaci, protože V8 je kultivovanější. Ale to už je velká spekulace.
8. 2. 2012 00:52
Re: zprávy...
V téhle třídě je hmotnostní rozdíl přímo směšný. BiTDI spíš půjde lépe poskládat do motorového prostoru, ale musí se tam vejít i V8, když se tam má vejít 4.0 TFSI.
8. 2. 2012 09:23
Re: zprávy...
Z mého pohledu by ta V8 dávala smysl tak v GL. Do ostatních modelů stačí V6 a turba...
Avatar - white label
8. 2. 2012 10:13
Re: zprávy...
Nejen ideálně pro Géčko a GéLko, ale i pro eMLko, eRko i eSklasu by se hodil výborně, kdo se svezl s V8 TDI (A8/Touareg) ví moc dobře o čem píšu...
8. 2. 2012 11:45
Re: zprávy...
A já bych zas řekl, že po svezení na šestiválci se třemi turby budeš nad osmiválcem přemýšlet jako já nyní - a sice, že mnoho důvodů pro něj není... Ne že bych tedy na těch třech turbech jel, ale z přečteného tak usuzuju a je to v hypotetické rovině ;-)
8. 2. 2012 13:53
Re: zprávy...
Hlavní deviza V8 TDI je, že není slyšet. Prakticky ani nevíš, že tam je, a dokáže tě vystřelit jak z praku.
8. 2. 2012 11:47
Re: zprávy...
V eRku je skvělý ten 6,2 benzín a taky už se nedělá... ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2012 00:20
Re: zprávy...
8mi válce mají VÝBORNÉ a neb jsou teď 2 nové + jeden mírně starší "renovovaný" URČITĚ je NE"zahodí"...ty NOVÉ výborné BENZÍNové ;-)
PS: A naftový (evidentně) "nechávají dožít" - v těch (evidentně) NENí budoucnost (no snad možná ten do/pro Range Rover... do osobních vozů je to dnes už "trochu mimo" - au au, au Au AU - nojo, JE to tak milí AUDIfilové :-)
8. 2. 2012 00:50
Re: zprávy...
A co si myslíš, že bude hnát autobus Q7? Pro ní je třílitr příliš slabý. Nemluvě o tom, že by měla táhnout třeba loď.
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2012 00:57
Re: zprávy...
No do AUDIBUSu samozřejmě V8 Tdi :yes: :-)
PS: NE"bere" mne ani jedno ;-)
8. 2. 2012 14:03
Re: zprávy...
Mne Q7 také nebere, ale Touareg i Cayenne se mi líbí, takže doufám, že s tím Audi něco udělá. Ale vzhledem k designu nové X5 mám velké pochyby.
Avatar - CHerokee
7. 2. 2012 22:08
Re: zprávy...
Tady není řeč o vysavačích, tady je řeč o AMG. V překladu například 6 litrový atmosférický motor, pořádný poctivý kus kovu, který něco vydrží.

Takže když tu mluví někdo o triturbo nafťácích, tak AMG není pro něho. Zákazníci AMG jsou natolik konzervativní, že se zvažuje o návratu 63 AMG do nabídky vedle novějšího s objemem 5,5 a turbem. I to byl jistě důvod, proč je atmosféra v SLS, C, SLK AMG.
7. 2. 2012 22:44
Re: zprávy...
Přesně tak. Nevidím jediný důvod, proč by se do jednoznačně sportovně laděného vozu měl montovat diesel. Když mi někdo řekne o AMG, tak si představím sportovní vůz s velkoobjemovým atmosférickým motorem a s tím správným zvukem. Ale vidět AMG s dieslem, tak si řeknu, že buď to není originál AMG nebo na to ten člověk opravdu nemá...prostě to k sobě nejde ani náhodou
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2012 00:23
Re: zprávy...
No vidíte a mně tady jeden "nejmenovaný nick" nedávno tvrdil, že MB si těmi VELKOOBJEMovými motory jen "pomáhá", neb NEumí stejný výkon dostat z menšího objemu - FAKT! NEuvěřetelné co si lidé NE"vwymyslí", že? ;-)
Avatar - ZoomZoom
7. 2. 2012 22:41
Re: zprávy...
Nechápu, proč by měli stavět na naftě? Kor divize, zabývající se sportovníma úpravama. Má nafta v porovnání s benzínem co nabídnout pro ostrou jízdu? Nemá. Jedině spotřeba. Ale ten, kdo si koupí něco, s čim chce trhat asfalt, v naftě, je barbar a s prominutim b*bec.
Prostě nekompromisní. Nechceš suprovej benzín, páč na tebe moc žere? Tvoje volba, kup si darebný kamna. My tě přemlouvat nebudem. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: to si můžou dovolit jen ty nejlepší!
Avatar - white label
7. 2. 2012 22:46
Re: zprávy...
Zaléží na tom, čemu (a hlavně s čím) říkáš "ostrá" jízda..., jsou totiž i některé MB AMG se kterými se dá jezdit spíš opravdu rychle, než opravdu "ostře", a to i přesto, že spalují benzín.
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2012 00:24
Re: zprávy...
Možná spíš VĚTŠINA - a proto (že jsou právě TAKTO "naladěny") je CHVÁLÍM :yes: ;-)
Avatar - white label
8. 2. 2012 00:27
Re: zprávy...
Jak ale sama vidíš, pro některé je naopak AMG synonymem především pro "ostrou" jízdu... :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 2. 2012 00:31
Re: zprávy...
Já jsem k tomu právě "něco takového" ještě dopisovala.. :-)
..to je ten rozdíl mezi "teorii" (přestavou) a realitou..
(já bych o Citroën C5 "představy vs realita" mohla VYPRÁVĚT ;-)
8. 2. 2012 00:54
Re: zprávy...
Pro mne spíš pro pálení pneumatik. Bez urážky.
8. 2. 2012 12:41
Re: zprávy...
Za sebe k tomu doplním, že tak je to i správně. Je to přece pořád Mercedes. Trefování apexu s milimetrovou přesností bych bral a beru jako charakteristiku (zjednodušeně a obecně) BMW. U MB to vnímám jako i otázku stylu a ve verzích AMG je současné zhranatění, přidrsnění MB podtrženo "zbytečnými" motorizacemi, které "jen" podtrhují celkový charakter. Za toto má u mě MB a AMG :yes: .
Avatar - white label
8. 2. 2012 13:03
Re: zprávy...
Jistě, že je to tak správně, právě proto si myslím, že by modelům jako G/GL/ML/R...slušel i patřičně naladěný (výkonný) velký turbodiesel.
Avatar - ZoomZoom
8. 2. 2012 13:05
Re: zprávy...
Co vím, tak je AMG a AMG... Ten první jen tahá z peněz kupců peníze a nabízí jim sportovní vzhled. Ten druhý nemusím představovat. Jestli pro tebe takové C 63 AMG Coupé není brus, tak nevim.
Totéž se dá říct o ostatních automobilkách, viz. BMW a jeho M pakety.
Avatar - MAP2009
8. 2. 2012 13:34
Re: zprávy...
AMG pakety z tebe jen netahají peníze, kdybys ho někdy na mercedesu měl věděl bys že značně ovlivňuje charakter vozu. Není to jen pár plastů bez funkčnosti.
Avatar - ZoomZoom
8. 2. 2012 14:06
Re: zprávy...
Neměl jsem ho a za sebe říkám, že mít nikdy nebudu. Jsem jiná skupina. Souhlasím s tebou v tom, že se nejedná jen o "kosmetickou" úpravu, ale i kola a ještě podvozek. Jenže stále se jedná jen o paket, čili za sebe říkám, že v tomto přibroušení, které se musí obejít bez radikálního zásahu do motoru, elektroniky a podvozku nezískám ani polovinu z toho, co očekávám.
Pokud to někomu stačí, proč ne, každý se rozhoduje podle sebe. Ale za sebe říkám, nebrat. Později by mi vrtalo hlavou, proč jsem volil takovouto variantu a ušetřil pár peněz, místo abych si za "malý" příplatek dopřál všeho.
Avatar - MAP2009
8. 2. 2012 14:28
Re: zprávy...
Všeho? To přece záleží na tom co od auta očekáváš. Ten kdo má rád pohodlnou jízdu zvolí si klasiku. Kdo se rád občas projede rychleji vezme AMG paket.... Čím jezdíš?
8. 2. 2012 11:46
Re: zprávy...
proč zbytečně tak kategoricky... příjemně sportovně se dá zajezdit v hodně dieselech :-) "Barbar a s prominutím b*bec" je především někdo, kdo i přes vlastní vetchý názor kategoricky počastuje imaginárního kupujícího nelichotivými přízvisky... ;-)
Avatar - ZoomZoom
8. 2. 2012 12:54
Re: zprávy...
Proč kategoricky? Label tady povídá něco o tom, že nemají na čem stavět. Budiž, třeba nemaj biturbo dýzl. Ale otázka je, nemají na čem stavět nebo nechtějí mít na čem stavět.
Tak, a teď jsi za barbara a b*bla dosaď AMG a běžse jich zeptat, proč tedy nepřímo haní ostatní. Ještě tě poprosím, dej mi pak vědět, jak si pochodil. Oni, na rozdíl on někoho, vědí co dělají...

Můžeš mi ukázat auto se vznětovým motorem, ve kterém se dá jezdit hodně, ale opravdu hodně ostře?
8. 2. 2012 13:03
Re: zprávy...
A AMG verze jsou ta auta se kterými se dá jezdit opravdu ostře ? V kontextu M, nebo RS modelů.
Avatar - white label
8. 2. 2012 13:06
Re: zprávy...
To je právě ten "problém" (diskusní rozpor), že s většinou MB AMG se nedá jezdit opravdu hodně ostře..., což ovšem není kritika AMG, nýbrž výhrada ke tvé argumentaci.
Filosofie AMG má (svým způsobem) spíš o něco blíž k Alpině(BMW), než k divizi ///M BMW.
Avatar - ZoomZoom
8. 2. 2012 13:13
Re: zprávy...
Sme se dostali někam jinam, než byla původní debata. S většinou AMG se nedá jezdit ostře. Jak jsem psal výše, je rozdíl mezi AMG paketem, M paketem a 63AMG a třeba takovou M5.
A nevšim jsem si, že by tyhle verze byly s naftou. Ptám se proč?
8. 2. 2012 14:07
Re: zprávy...
Nechápu, co sem pleteš pakety. Každý jste asi na jiné vlně. Jeden o voze, druhý o koze.
Avatar - ZoomZoom
8. 2. 2012 14:12
Re: zprávy...
a co teda navrhuuješ?
8. 2. 2012 14:17
Re: zprávy...
WL nemluví o paketech. Říká, že ne všechny vozy AMG zvládají ostrou jízdu. Jsou prostě stavěné na rychlou. Nebo si myslíš, že takové S 65 AMG je stavěné na pilu? Nemluvě třeba o G.
Avatar - MAP2009
8. 2. 2012 14:30
Re: zprávy...
A teď se můžeme týden bavit co to je rychlá a co ostrá jízda....a co je pila - tohle nikam nevede.
8. 2. 2012 18:55
Re: zprávy...
Máš pravdu, že jde o nedefinované pojmy, ale pro mne osobně jsou S, G a další tak daleko od čehokoli, co považuji za ostré, že necítím ani potřebu je definovat. Pokud bychom o tom chtěli diskutovat, tak bych spíš začal od SLS.
Avatar - white label
8. 2. 2012 20:08
Re: zprávy...
Vidíš, že jsem včera nekecal, další "kalizátor", viz MAP2009 19:36 :-)
Avatar - MAP2009
9. 2. 2012 11:19
Re: zprávy...
To je vtipný ty si teď místo katalizátor napsal kalizátor.
Avatar - white label
9. 2. 2012 22:02
Re: zprávy...
Večer už jsem trochu kalil, proto asi ten kalizátor... >:-[]
My jsme se v té diskusi s "KATaLÍZÁTOREM" dostali od kata, sado-maso, přes orální sex až po katolíky... >:D
11. 2. 2012 14:27
Re: zprávy...
>:D Kalič a lízátor by byla dobrá kombinace kombinace. >:-[] Ale to tam nepasuje.
Avatar - white label
11. 2. 2012 21:26
Re: zprávy...
Podle tvé první věty jsem se trochu lekl, jestli jsi na tom večírku nebyl taky... >:D
12. 2. 2012 00:02
Re: zprávy...
Nejspíš byl a ani o tom nevím. >:-[] Úplně první myšlenka byla, hele, snad nejlepší kombinace. Až za chvíli mi došlo, že mi tam chybí "t". >:D
Avatar - white label
8. 2. 2012 15:31
Re: zprávy...
Tady v tom článku jde přece především o směřování, tedy hlavně o blízkou budoucnost AMG, ne o to, co bylo/je. Nesporně to má také souvislost s představením ///M 550d, protože se logicky očekává, jak na to MB/AMG zareaguje (a zatím ani moc nemůže jinak, než takhle), ať dřív, nebo později.
Dřív nebyly s naftou nejen vozy jako ///M550d, ale neměla je ani prémiová lux třída, nepoužíval je Jaguar, Porsche apod. (naopak MB má v dieselech výjimečnou tradici), takže kde ještě včera diesely nebyly (a téměř nikdo si je tam ani nedokázal představit), tam už dneska jsou a kde nejsou dnes, můžou být/budou zítra. A jak jsem už naznačil, logicky o tom směřování (nepřímo, ale hlavně) rozhodnou spíš solventní zákazníci, než (většinou) nesolventní diskutující.
Avatar - JDM
8. 2. 2012 21:12
Re: zprávy...
Zajímavý je že hodně AMGček vídám na stránkách fastestlap.com hodně vysoko ale nějak tam nevídám V8 TDI ani jiných dieselů nejspíš odladěný diesely nestačí nebo spíš někomu stačí ..PS: doporučuju odběr YouTube M5boarddotcom
Avatar - Barrichello
8. 2. 2012 13:23
Re: zprávy...
Jojo, konečně někdo kdo má rozum a kdo se věnuje ještě pořádným motorům...
A ne sazínkům patřícím do kombajnu
Avatar - MAP2009
8. 2. 2012 13:37
Re: zprávy...
Jakým motorem aktuálně jezdíš?
Avatar - MAP2009
8. 2. 2012 13:33
Nechápu
Nechápu vás hoši. Co je na tom za dobrou zprávu? Proč se radujete? Přece si dnes každý může koupit co chce. A pokud se BMW M rozhodlo vyrábět dieselový motor tak co je na tom špatného? Kdo ho chce ať si ho koupí, ostatní s ivyberou podle svého. Ale nevidím na tom nic tragického. A ruku na srdce kolik z těch kdo tu jáasjí někdy vlastnil AMG alespoň z druhé ruky.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - CHerokee
8. 2. 2012 14:16
Re: Nechápu
No ono to tak přesně není. Kolik výrobců ještě dělá pořádné atmosférické motory? Z D3 pokud se nemýlím, tak jen AMG. Takže radost z toho, že zůstanou věrni své tradici...jinak je to samozřejmě jak píšeš.
Avatar - MAP2009
8. 2. 2012 14:23
Re: Nechápu
Ale co je na atmosférických motorech tak špičkového? Já si vzpomínám jak moji přátelé plakali na d tím že BMW začalo dělat motor 50i s dvěma turby. Jak prý to už není co bývalo a jak jde všechno do *... ( nemusím psát že nikdo z nich BMW nikdy nevlastnil ). Potom co jsem je v tom svezl zůstali jen koukat s otevřenou pusou... Výrobci moc dobře vědí proč co dělají a rozhodně by nešli technicky do doby minulé. Důležité je jak to jezdí, prostě ten výsledek. to jakou cestou toho automobilka dosáhne je mi fuk.
Avatar - CHerokee
8. 2. 2012 14:43
Re: Nechápu
Mám zkušenost s 63 AMG (tátův) a 350 (můj) - oba atmosférické. Co se E 63 AMG do výměny za turbovaný by nešel. Lepší zvuk, plynulejší zátah a hlavně výdrž. Dokonce je teď vyvíjen tlak na Affalterbach, aby do třídy E vrátili atmosférický motorod zákazníků.

Biturbo, triturbo...kolik vydrží než bude třeba turba vyměnit? Ale je to o prioritách. Velké atmosféry jsou téměř nezničitelné. To je i důvod, proč k turbům nepřejde Ferrari nebo Lamborghiny, kde se předpokládá ostřejší zacházení, ozkoušení auta na dráze atp.

Ta turba tam nejsou kvůli výkonu, ale kvůli ekologii. Kdo uvžuje ekologicky,pak samozřejmě ať volí turbo.
Avatar - MAP2009
8. 2. 2012 14:50
Re: Nechápu
U BMW jsem s turbem na dieselu najel přes 150tis bez toho abych o turbu věděl. Pak si to ode mě koupili kamarádi a dnes mají přes 300tis a opět s turbem nebylo potřeba nic dělat. 50i má díky dvěma turbům zátah neuvěřitelný od 0 až do omezovače, zvuk výborný. Přijde mi lhostejné zda má auto turbo nebo ne pokud je dobře udělané. X6 má najeto 120tis a opět jsem na turbu ani na ničem jiném nic nedělal.
Avatar - CHerokee
8. 2. 2012 14:53
Re: Nechápu
Buď máš štěstí, nebo jezdíš hodně slušně a nebo to u BMW umí... a nejspíše kombinace všeho. Ale se zvukem nesouhlasím. Měl jsem srovnání. Atmosféře se to úplně nevyrovná. Jezdíš HD? To je jako tovární výfuk a Screaming Eagle nebo SuperTrapp :-)
Avatar - MAP2009
8. 2. 2012 14:58
Re: Nechápu
Screaming Eagle je podle mně o ničem. Jezdím na elektronických jekyll & hyde. Zvuk je těžké hodnotit tam platí především subjektivní dojem.
Avatar - CHerokee
8. 2. 2012 15:04
Re: Nechápu
Screaming na Ultře není zlý, ale můj SuperTrapp nastavený na nejhlubší zvuk bych taky hodnotil jako nejhezčí muziku :-) . A to jezdím zatím jen na 1200 Sportsteru. Je to subjektivní.
Avatar - MAP2009
8. 2. 2012 15:07
Re: Nechápu
Pro mě je to spíš o tom že když jedu 1000 km v kuse nechci aby mi krev tekla z uší. Takže si výfuk kdykoliv otevřu nebo zavřu. Zrovna tak ve městech nechci otravovat lidi.
Avatar - CHerokee
8. 2. 2012 16:08
Re: Nechápu
Tak mi to uši nerve. Jekyll & hyde jsou celkem vzácné, ale slyšel jsem, že motor dost při těch změnách dostává kapky. Jakou s tím máš zkušenost? Vím, že se používají v Německu...kde mají přísné eko vyhlášky, takže jezdí s katalyzátorem a na srazech to pustí.
Avatar - MAP2009
8. 2. 2012 19:36
Re: Nechápu
Není důvod aby tyto výfuky cokoliv dělali s motorem. Katalizátor je umístěn ve svodech před koncovkou výfuku. Takže to je stli je máš otevřená nemá žádný vliv na emise.
Avatar - white label
8. 2. 2012 20:09
Re: Nechápu
Zrovna včera jsme detailně rozebírali oblíbené slovo "katalizátor" s měkkým "i". ;-) >:-[]
Avatar - MAP2009
9. 2. 2012 11:17
Re: Nechápu
Tak to je hanba, a nemužu ani říct že bych se překlep. Vyjmenovaná slova už mi trošku vypadla takže promiň. Slýchat, polykat, plýtvat, lyžovat, katalyzátor..
Avatar - white label
9. 2. 2012 21:56
Re: Nechápu
slyšet, mlýn, blýskat se, polykat, plynout, plýtvat, vzlykat, lysý, lýtko, lýko, lyže, pelyněk, plyš
"Neboj", katalyzátor mezi nimi opravdu není... >:D
Předevčírem to takhle napsal i MT a já na to reagoval, že je to poměrně častý "překlep", který dělají i lidi, kteří jinak nemají s pravopisem žádné problémy... :-)
Avatar - Ham.
8. 2. 2012 16:54
Hlavně musí šetřit
Chlapec hlavně neřekl, že MB má nejnižší marže v D3 a vedení se snaží zvýšit ziskovost razantním katováním nákladů a to jistě dostal i on jako úkol number one:
Mercedes-Benz aims to take out billions in costs every year by reducing the number of vehicle platforms and using more common parts across segments, Thomas Weber, head of research and development at Mercedes said in an interview with Automotive News Europe sister publication Automobilwoche. "We expect a reduction in costs of more than 1.5 billion euros ($1.94 billion) annually. It's our target to achieve the full savings effect in 2014 ideally, or 2015 at the latest," Weber said.
Takže nějaký rozvoj dieselů kde MB v současnosti ztrácí na D3 nepřichází prostě v úvahu. A v benzínech to bude oprašovačka toho co již je. To je asi celá pravda.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - CHerokee
8. 2. 2012 18:43
Re: Hlavně musí šetřit
AMG Affalterbach a Stuttgart Daimler jsou dvě rozdílné továrny i co se motorů týká, vím o čem mluvím, v motorárně v Affalterbachu jsem byl. Oprašovačka - no nevím, Mercedes co 2 roky mění motory. AMG teď přišli s novým do SLK s odpojováním válců. Připravuje se také nejsilnější do SLS AMG Black Series, což má snad být vůbec nejsilnější, který kdy vyrobili. Tak uvidíme.
Avatar - Ham.
8. 2. 2012 22:33
Re: Hlavně musí šetřit
Ad SLS AMG BS, spíš než ještě silnější motor by měli poladit podvozek a auto celkově odtučnit, výkon už teď je dostatečný ale na ostatní supersporty se nechytá, spíš je to taková krásná retro palírna gum.
8. 2. 2012 22:42
Re: Hlavně musí šetřit
Ono to snad správně má být GT, nikoli supersport. To bylo jádro rozporu mezi MB a McLarenem. MB chtěl GT, McLaren chtěl sporťák. Tak vznikl kompromis SLR, který jsem měl hodně rád.
Avatar - Ham.
8. 2. 2012 23:11
Re: Hlavně musí šetřit
No na GTčko je SLS dost nepohodlné (hluk v kabině, nastupování, skoro nulový zavazadlový prostor, pohodlí/nepohodlí). Koncepcí to GT je o tom žádná, ale to je třeba ZR1 také a přesto se řadí spíše k supersportům.
9. 2. 2012 00:53
Re: Hlavně musí šetřit
Dnes je kde co pro lidi supersport. V tomhle jsem tradičnější.
9. 2. 2012 00:07
Re: Hlavně musí šetřit
Ty jsi s ním měl tu čest? I se sportovním podvozkem? Ten je údajně vyloženě okruhová záležitost...
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 00:17
Re: Hlavně musí šetřit
:-) - sorry, ale SLS "poladit podvozek" opravdu NEpotřebuje :-)
Avatar - Ham.
9. 2. 2012 00:50
Re: Hlavně musí šetřit
Potřebuje, jak pr... drbání.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 01:25
Re: Hlavně musí šetřit
Jak je to s "pr... a drbáním" moc přehled nemám, řízení vozu a chování podvozku SLS je ale :yes: ;-)
Avatar - white label
9. 2. 2012 01:32
Re: Hlavně musí šetřit
Chceš tím snad naznačit, že ani svého Buřtíka občas nedrbeš... ;-) >:-[]
Avatar - Ham.
9. 2. 2012 01:32
Re: Hlavně musí šetřit
Tak na tvé nároky je to :yes: :yes: :yes:
9. 2. 2012 08:59
Re: Hlavně musí šetřit
Jde o to, z jakého pohledu. U SLS se bohužel nemohu opřít o vlastní zkušenost a nedělám si iluze, že by mi i třeba hodinová projížďka plně odpověděla na otázku o chování podvozku tak, abych mohl vynášet nějaké soudy. Proto musím vycházet z dostupných testů. V porovnání není tak vytříbený jako technicistní konkurence, ale na druhou stranu je to spíše "stará škola" podtržená charakterem motoru.
8. 2. 2012 22:20
Sport = benzin
Nejako ma nenapadlo hrabat sa v statistikach ale to aj v zapadnej Europe je tak predieslovane ako u nas?
Zotrvanie AMG pri benzinoch ma neprekvapuje. Kazdy typ motora je vhodny na nieco ine a zrovna pri sportovych modeloch je benzin jasnym favoritom. Usetrene palivo je skutocne irelevantne. Koniec koncov aj pri benzinoch isla spotreba drasticky dole, len to ludia uz asi nevnimaju. 12 valce BMW a Mercedes zrali bezne 20 litrov na 100km a teraz je to len nieco okolo 13.
Rozbalit vlákno
28
8. 2. 2012 22:43
Re: Sport = benzin
Je. Odhadem, bez nahlížení do statistik, bych řekl, že dokonce více než v ČR.
Avatar - Ham.
8. 2. 2012 23:07
Re: Sport = benzin
ČR 48%, EU 51% (je to dané v podstatě třídami vozů, čím bohatší stát tím více vozů z vyšších tříd a tam převažují diesely, chudá Itálie je benzínová protože jádro tvoří pandy, punta etc.)
9. 2. 2012 00:03
Re: Sport = benzin
V lux. segmentu byl u nás v lednu podíl dieselů 30 z 30 prodaných aut...
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 00:16
Re: Sport = benzin
:no: 8-s :no:
..aneb DĚS BĚS HRŮZA ;-\
9. 2. 2012 00:32
Re: Sport = benzin
...aneb jak zpívá Jarek: "bo co není stopro, to mě vždycky smoli..." >:D

Holt už je taková doba... Ale jsou tam jen čtyři německé limuzíny a nějaké eR-classy >:-[] >:-[] .

Panameru řadí do sportovních aut, ta se prodala jedna... a benzínová...
Avatar - Ham.
9. 2. 2012 00:56
Re: Sport = benzin
Je tam jeden Rolls a jeden Bentley takže 100% to není. A Panameru podle zdejšího serveru také počítáme do lux. třídy.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 01:27
Re: Sport = benzin
Takový 3litrový 6ti-válec ve střední či vyšší střední naprosto CHÁPU (byť mi je "sympatičtější" benzín), v kategorii LUXUSních vozů je to ale "skoroÚPADek" ;-\
Avatar - Ham.
9. 2. 2012 01:35
Re: Sport = benzin
A8 se prodávají téměř výhradně s 8válcem.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 12:27
Re: Sport = benzin
.. (ale) naftovým? ;-)
Avatar - Ham.
9. 2. 2012 14:06
Re: Sport = benzin
Každá cca šestá je v benzínu, a také s V8. A8 je v ČR s šestiválci neprodejná a čtyřválce ani nevede.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 21:48
Re: Sport = benzin
(NE)bojte se, 4válce budou v příští generaci.. :-)
..a když ne v příští, tak v té další.. ;-)
S tím nic asi (bez ohledu na značku) NEnaděláme ;-\
JEN každá 6tá je opravdu "nicmoc", nicméně "alespoň něco" (a že to není těch v této třídě doslova DĚSIVÝCH - 100% ;-)
PS: Proč je se 6ti NE-prodejná? To jsou "tak špatné"? :-)
Avatar - white label
9. 2. 2012 22:10
Re: Sport = benzin
Podle mě se u nás A8 prodávají i s V6 TDI (neříkám, že jich je většina), pár (dva) takových majitelů znám..., takže "neprodejná" mi připadá trochu silné slovo, ale s R4 by ji koupil jen blázen, stejně jako S-kládu, 7er apod. ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 22:47
Re: Sport = benzin
NE-uvěřitelné, vy máte s Ham.em "neshoooodu"!? :-)
PS: "Blázni" (jak víte - S250 CDi) existují a je asi tak na 99,9% jisté že "něco podobného" se dříve (či později) "přihodí" i ... ;-)
PPS: Zatím to VŽDY "fungovalo" tak, že když někdo s něčím (novým) přišel, tak skoro BEZ ohledu jaká to byla "bubost", ostatní ho (časem) "následovali"..
.. vsaďte se že třeba MQB (možná "složené z nepatrně jiných písmenek" :-) ) budou mít za pár let i ... ;-)
Avatar - white label
9. 2. 2012 22:58
Re: Sport = benzin
Tak trend zmenšování motorů je obecně známý, na to opravdu nemusíš umět věštit z koule..., každopádně pro mě bude vítěz ten, který R4 do lux třídy zavede jako poslední, nikoli jako první! ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 23:07
Re: Sport = benzin
Já vím - vwaudi "technické nedopatření" (že nemají "funkční" R4 bi-turbo) také berete jako "klad" ;-)
PS: I když v té LUXUSní třídy bych s vámi spíš SOUHLASILA! :-)
Avatar - Ham.
9. 2. 2012 23:41
Re: Sport = benzin
S tím kopírováním ostatních nemáš pravdu, kopíruje se jen pokud je evidentní úspěch u klientů a to zatím 250CDI v S-klasse není. Takže důvodem mohou časem být emise to všichni víme, ale zájem zákazníků to rozhodně není. Tak jako ostatní z D3 nekopírují koncept A2 nebo 5GT nebo R-Klasse, protože se ukázaly jako šlápnutí vedle tak BMW i Audi nikam spěchat nebudou protože nezavedením takovéto "novinky" paradoxně získávají pomyslné prestižní body u klientů, jak napsal jeden redaktor, čtyřválec pasuje do S-Klasse asi tak stejně jako nábytek z obchodního domu Ikea do pohádkového zámku.
Avatar - Hammunasakra
10. 2. 2012 00:15
Re: Sport = benzin
S tím nábytkem z IKEA do zámku SOUHLASím, s tím že se NE"kopíruje" (samozřejmě) NEeee ;-)
PS: A s tím že "víceválce" budou JEN ubývat a (např.) 4válce se ve vyšších třídách (i v té LUXUSní třídě) budou jen "šířit" - to se vám NEmusí líbit (stejně jako mně), ale ... to je tak vše co s tím naděláme. U MB to začalo dieslem, u audi do bude hybrid 4 válec - netuším co to bude v (příštím?) BMW 7, ale trend je NE"zvratitelný"
PPS: Pro mne to znamená "opačný" problém, v "zaplatitelné" spotřební kategorii sehnat ještě (i příští) vůz s 6tiválcem (nebo také skončím "jen" u HYBRIDu se 4 válcem.. :-|
..neb Citroën C5 V6 je evidentně "jedním z posledních" - bohužel..
9. 2. 2012 02:16
Re: Sport = benzin
A co teprve čtyřválec, že.
Avatar - white label
9. 2. 2012 08:44
Re: Sport = benzin
Tak, tak, ale to by si přece takový MB samozřejmě nikdy nedovolil v lux třídě nabízet! ;-) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 21:54
Re: Sport = benzin
Tak pánové o CO se vsadíme... ;-)
..že s tím samým do pár let příjde i ... :-)
Avatar - white label
9. 2. 2012 22:04
Re: Sport = benzin
Pár jsou dva, takže to se klidně vsadím, že dvou let nebude v A8 R4 (nepočítám hybrid). ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 22:50
Re: Sport = benzin
Nu ano, v TÉTO generaci "nepočítáte hybrid - co už nyní je R4", v příští (až třeba konečně dorazí ta "audí" podoba 250 CDi) to může být ZCELA jinak.. 4válce tam budou hned DVA ;-)
PS: NEtvrdím že to bude "do 24 měsíců", ale ŽE to (řekněme "v dohledné době") bude :-)
Prostě (z tohohle) "není úniku" ;-)
(aneb jak jsem psala - "víceválce" bude "více" JEN "pro vyvolené", aneb už nebude stačit tučné konto, bude potřeba TUČNÉ konto :-)
11. 2. 2012 14:25
Re: Sport = benzin
Moje pointa spíš byla, že úpadek je celkový. Co není, může být. Prostě nemá smysl navážet se do jedné značky nebo koncernu, protože to dělají všichni. A někteří aktuálně jsou ještě dál. Teď mluvím o německých značkách, aby někoho nenapadlo zmínit třeba Quattroporte.
Avatar - white label
11. 2. 2012 21:24
Re: Sport = benzin
To jsem pochopil, já zase narážel na slepé zastávání se Kylie všeho, kromě koncernu, tam to má přesně naopak... ;-)
12. 2. 2012 00:01
Re: Sport = benzin
Je mi to jasné. Jen jsem chtěl zdůraznit, že jsem to nemyslel jako útok na Mercedes.
9. 2. 2012 01:28
Re: Sport = benzin
Ty je tady zvykem řadit do Exclusiv kategorie. Ani ve zdejších statistikách je redakce nemíchá mezi "A8/ BMW 7/ MB S" třídu... ;-)
Avatar - Ham.
9. 2. 2012 01:36
Re: Sport = benzin
Ovšem Panameru ano, to jen abych ti zkazil těch 100% >:-[]
9. 2. 2012 01:55
Re: Sport = benzin
Vím, vždyť jsem o tom taky psal.... ;-) Pro jedenkrát uděláme výjímku a dvou i pětidvéřové 911tky necháme ve sportovních ;-)

Jak už jsem psal... Bo co není stopro....