Tak se to potvrzuje, Mercedes-Benz opět na dalších deset let stvořil design aut světa. Ostatní budou jenom dobíhat. Naznačilo to již céčko a potvrdilo GLK s éčkem. Tohle coupé je tak dobré, že uteklo všem fakt o dekádu.
A cena? No, to je vskutku ráj na zemi. Za jedna...pět ti u mercedesu sestaví absolutní dokonalost. Na volantu by se ti trémou třásly oba palce. Tak je zvedni jako já - :yes::yes:
Předem musím deklarovat, že Mercedes je pro mě srdeční záležitost, ale dokáži pochválit i konkurenci. Dlouho mi u MB chybělo něco ve stylu BMW 6, ale E-coupe to napravilo. Do velikosti mu sice ještě něco chybí, ale jinak je snad bezchybné, nemůžu se dočkat živého setkání. U Ečka zůstanu, ale vyhodím jedny dveře...
V tý tvojí anketě na blogu byla fotka, kde E-Coupé připomínalo spíš zhulenou vačici než luxusní Mercedes. Dneska už jsem dost nalomenej a až ho omrknu u dealera, určitě padnu obličejem v prach a začnu vzývat Gods of Stuttgart.
Takže palce zvedám a těším se na setkání. Snad si vezmu i kvádro. :yes:
Do teraz som povazoval A5ku za "naj" v tejto kategorii, ale E-coupe je jednoznacnym favoritom. A5 je pekne auto s bezchybnym designom, a kvalitnou technikou, ale z Ecka k tomu este vyzaruje ista noblesa. :yes:
Sorry kamo, ale myslim si, ze uz s tym trosku prehanate. Ja koncern priamo neznasam, nudu a sed z tovaren VW a Skody nenavidim. ALE, co sa tyka audi, musime uznat, ze sa jedna o kvalitne auta, a neviem olinko, komu to fandis Ty? ale ta automobilka pouziva ake diesle? A ak by Ta to zujimalo, tak nejlepsio volbou podla mne do A5ky, by bol dvojlitrovy TFSI...
Máš úplnou pravdu, ale od olina 007, který si aspoň ve snech rád hraje třeba na "Bonda", to už skoro nikdo ani vážně nebere... >:-[]
Jinak ten 2.0 TFSI, asi myslíš jeho silnější 155 kW verzi,
s krouťákem až 350!Nm/1500!-4200 ..
Škoda, že do A5/S5 nejde objednat i kompresorový 3,0 TFSI z poslední S4... :-!
Nerozumím malému rozdílu v ceně 250CDI ve verzi s automatem kontra 350CDI... Za 47 tis může mít člověk motor se dvěma válci "navíc" a vyšším výkonem a o dva stupně "pestřejší" automat...
Při našem systému pojištění není absolutně co řešit...
Ceny E coupe a zvlášť cena 350CDI se sedmi stupňovým automatem jsou docela milým překvapením... :-!
no ten 5 stupnovy automat neviem pochopit vobec co tam este robi a ta cena proste odzrkadluje asi naklady a vyvoj toho biturba, ale fakt sudny clovek by zobral v takomto aute urcite radsej 350 CDI.
Ale je fakt, ze 250CDI papka v priemere o 3 litre menej, ale mna by to aj tak nepresvedcilo pre kupu a navyse je podstatne hlucnejsi a vobec sest valcov, je sest valcov. :yes:
Kombinováná spotřeba je jen o litr větší a při o dva stupně bohatším automatu, by to v praxi mohlo být i o méně než 3 litry...
A druhé turbo si také něco "vezme"...viz. např. znatelný rozdíl spotřeby 30d a 35d...
white je tam vacsi rozdiel v spotrebe, pozri si testy, aj na E aj na C a spotreba priemerna sa pohybuje na E okolo 7 s automatom.Bez automatu je to okolo 6,5.
250CDI spotrebuje oproti 220 CDI o liter az 1,5 litra menej a oproti sestvalcu je to podstatne viac.
Ale v tej 530d verzus 535d je fakt vacsi rozdiel.
ale praveze u MB je hlavne rozdiel vacsi, ked sa jedna o mesto, teda nie, ze by u inych vyrobcov tento rozdiel nebol, ale MB diesle su na mesto hodne citlive a hlavne sestvalce a ten sedemstupnovy automat je super na dialnice a dlhe useky, pri 130 km toci, len 1900 ot a pri 200 km toci 2950 a to ma na spotrebu velky vyznam, ale v meste 530d papka menej, ale na dlhych cestach ma ten 7 stupnovy automat navrch oproti sestupnovemu STEPTRONICU a tu vidim este jednu vyhodu MB oproti BMW a to tu, ze BMW je sprevodovane inak a hlavne na tom siestom stupni je iny prevod, ked v nejakej 140 stupis na plyn BMW musi podradit a dost casto podradi aj o dva stupne, ale 7 G tronic dupnes a vacsinou ani nepreradi a zrychluje na sedmicke a dost divoko, ale zase je pravda, ze BMW ma sirsie vyuzitie otacok a hlavne smerom do vyzsich a je pravda, ze sa sprava trosku sportovejsie, ale ma to potom vplyv na tu spotrebu.
Ale já stále řeším jen spotřebu 250CDI vs 350CDI...a Mercedes udává zatím spotřebu ve městě pouze u 350CDI, u 250CDI zatím není tento údaj k dispozici, tedy aspoň ne na českých stránkách...
To je fakt, u nás si spíš většina vezme ten šestiválec se sedmi stupni...
Problém je v tom, že my nejsme (do důsledku) ti potencionální kupci, tak o tom aspoň něco píšem... ;-) >:-[]
no to si aj my myslime, len nam nejde do hlavy preco si kupovat 250CDI, ked je taky maly rozdiel medzi cenou 250cdi a 350cdi, tak sa chytame kazdej prkotiny.
ved Ti pisem, ze som uz cital hodne testov, to nemam udaje od predajcu.Je sice pravda, ze pri tej 350 CDI islo hlavne o usporu spotreby a zlepsenie kultury chodu, takze ju nemozno uplne porovnavat s 320CDI a priznam sa, ze zatial som test na 350 CDI necital, len test na 250CDI, 220CDI a 350CGI.
V teste uvadzaju na C250cdi spotrebu v meste 7,5, minimalna spotreba pocas testu bola 4,9 a priemer 6,6 litra.Tu je jeden taky testik, tak kukni ak sa ti bude chciet.
[odkaz]
A tu je druhy test: E250CDI verzus A6 2,7tdi a 525d, tu vysla priemerna spotreba E250CDI aj s 5 stupnovym automatom 7,0 litra.
U E coupe 350CDI je udávaná spotřeba ve městě 8,9 l...což je jen +1,4 l proti "tvé" C250CDI...což podporuje spíš můj odhad, že rozdíl bude v reálu spíš o něco menší než 3 l (250CDI vs 350CDI)...
no na 8,9 litra je dost problem dostat sa v priemere na E320CDI, hlavne ked polovicka kilometrov bude odjazdena v meste a neverim, ze bude spotreba noveho 350cdi vyrazne nizsia.
V odbornych clankoch sa pohybovala spotreba E320CDI v priemere na urovni okolo 9,5 az 10 litrov a to hovorime o priemernej spotrebe, kde je asi 1/3 mesto, 1/3 dialnica,1/3 okrsky.
Taky ještě něco přihodím k diskusi, podle mého názoru - pokud jde o tyhle dva diesely - je jedinou volbou ten třílitr, a to nejen kvůli ceně i když i ta je v porovnání se čtyřválcem dobrá, ale především kvůli spolehlivosti. Třílitr se už nějaký ten pátek vyrábí a podle mých info je hodně spolehlivý, na rozdíl třeba od dieselového čtyřlitru. Jaká bude ta dvadvojka se dvěma turby zatím ještě nikdo neví, takže každý nový majitel bude svým způsobem testovací jezdec :-)
V dnešním Autotipu dokonce 220CDI porazil 250CDI a to v klasickém Éčku...Přes větší výkon, krouťák a menší spotřebu 250CDI nakonec zvítězil 220CDI a to díky: Kultivovanějšímu a tižšímu zvukovému projevu, lepší spoluprací s automatem a nižší ceně...
Rozdíl mezi (také dvouturbovým) 220CDI a 250CDI, oba v automatu pouze s 5 stupni je dokonce celých 76tis!
Rozdíl mezi R4 250CDI 5st.aut. a V6 350CDI 7!st.aut. je pouze 47tis....
To vše jen dále podporuje naši doporučenou motorizaci
pro dieselové E coupe - 350CDI... :-!
ono ta 220CDI s dvomi turbami je zatial len v novom E a GLK, ale v C klade je zatial klasika s jednym turbom.
Taketo testy zboznujem, kazdy normalny by si vybral jednoznacne 250 CDI, pri podstatne dynamickejsich parametroch a nizsej spotrebe nie je co riesit, aj, ked je kultura chodu trosku horsia comu moc nerozumiem, ved obidva motory maju 2 turba a rovnaku konstrukciu a ten rozdiel ceny je az zarazajuci, comu tiez nerozumiem.
Jestli jsou dvě i v tom Céčku jistě nevím, ale podle Auto TIPu jo, i když info z časopisů jsou často mylné...
Navíc na můj dotaz českým prodejcům MB, jestli jsou i v C220CDI dvě turba, zarputile tvrdí, že žádné! současné 220CDI nemá dvě turba, dokonce ani nové Ečko...?! Ovšem s informační přesností prodejců, mám také velmi špatné zkušenosti...
to biturbo 220 CDI prislo vlastne na trh spolu s 250CDI koncom roka 2008 ako novinka pod oznacenim BlueEFFICIENCY, ale v cecku sa zatial nepredavaju 2 turba v 220 CDI, ale neviem, kedy to zacnu davat aj do cecka, ale myslim, ze coskoro.
W211 E klasse mala tiez 220CDI iba s jednym turbom, islo vlastne o vylepsenu 220 CDI, ktora mala 150 koni a 340 Nm, tieto hodnoty zvysili na 170 koni a 400 Nm a tieto hodnoty zostali zachovane, akurat pridali jedno turbo, zlepsili spotrebu a otackove spektrum a rekciu na plyn.
V GLK neviem presne ako to bolo, ale myslim, ze zacali predaj hned s tym 220 CDI BlueEFFICIENCY, ktore ma 2 turba.
Takže je to tak, že v GLK je dvouturbové 220CDI oficiálně od dubna 2009 a v novém E sedan je od března 2009, ale zatím pouze s 5st.aut. a od září 2009 už i s 6st. manuálem...
To jsem nakonec dohledal na českých stránkách a největší sranda je, že jsem obvolal prodejce v Ostravě, Olomouci i v Praze a nikdo nic o dvouturbovém 220CDI zatím ani netuší...
V Ostravě se dokonce hádali, že jde o mylnou informaci... 8-s
A pak věř a dej na doporučení prodejců... :no:
O "dvouturbovém" 220 CDi TAKÉ nic NEtuším ;-)
Myslela jsem že mercedes má teď NOVĚ JEN 250 CDi (zrovna jsem četla že výkonově/spotřebou :yes: , ZVUKově :-| )
tak isto to nefunguje aj u nas, takze nam zostava, len studovat a studovat, ale aspon to bude potom stat za to. :yes:
To by som Ti mohol narozpravat historiek, ktore som zazil s predajcami aut. >:D
Tak to já taky, ale i s moto-novináři, kterým jsem pravidelně telefonicky opravoval údaje v jejich "odborných" článcích...
Dáme to dohromady a vydáme československé motohistorky z podsvětí... :yes: >:D
A mozno by sme si mohli zalozit svoj vlastny Ceskoslovensko motoristicky magazin a auta na test by nam zabezpecovala Kylie a my by sme ich testovali. >:D
Ok - já bych testovala značky která mám a měla jsem v garáži a vy ty ostatní ;-)
PS: Chviličku jsem pracovala i v jednom showroom, kde se prodávalo VÍCE značek - tak ještě TY ... a ostatní si ... :-)
BrumlaCar - to NENí "špatné" (takové "synonymum" klidu a pohody - všichni se "ženou" jen za vyšším číslíčkem výkonu a menším číslíčkem u zrychlení 0-100 km/h - což je docela NEsmyslné "kritérium", že :-) - my bychom se SOUSTŘEDILI na KVALITU jako takovou) - no to bychom asi BRZY "zkrachovali" ;-)
PS: PROČ myslíte, že se "specializuji" JEN na "limetky" a Bristol(y)? Asi je načase PROZRADIT, u KTERÉ automobilky jsem pracovala ... u Bristol a "limetka" NEee :-)
Dobrou noc ;-)
První číslo už je na téma Secial HH...
Ale mohla by tam být pravidelná rubrika ShitDealerNet...
Tak si to klidně vem a k tomu ti dámé stránku o novinkách
ve filmu s podtextem woody-alien...
Teď nevím jestli to mělo být Special HH nebo Social HH. :-)
Ale jinak nevědomost prodejců sahá do nebe, nedávno dealerka Hyundaie tvrdila, že dodací lhůta na I30 je tak dlouhá, protože to zkrátka tou lodí z Koreje tak dlouho trvá. ;-)
No jo Ostravice je dlouhá a klikatá...a třeba do Prahy to je docela problém,... to je úplně jiné povodí...
A s tím social HH to je dobrý nápad...na další souboj:
i30 vs ceed...a lowend: logan pickup vs tata nano...(s grátis singlem skupiny buty - tata)
:yes:
inak vies ake je to super jazdit na takych skutroch co maju dve kolesa v predu a jedno vzadu. Ja som si myslel ze co je to za blbost, ale ked som sa previezol tak som zmenil nazor.
suhlasim uplne jednoznacne :yes:
akurat mi potom pride jeden z tych dieselovych motorov zbytocny.
Je otazne potom na co ma MB potom v ponuke dve varianty s dvomi turbami.
220CDI si vyberie, len ten co bude pozerat na obstaravaciu cenu a bude mu ukradnuta dynamika a spotreba.
250CDI si vyberie, ten co bude chciet lepsiu dynamiku,ale ten potom asi radsej siahne po sestvalci, keby bola vyrazne lacnejsia ta 250CDI, by som to este pochopil, ale takto nejako nevidim vyznam jedneho z nich.
Já přihodím taky svůj postřeh. 250CDi se naštěstí dodává s klasickým 5stupňovým automatem. Osobně bych příliš nestál o to, aby mi auto řadilo při sebemenším sešlápnutí plynu, jenom protože má přece v záloze sedm stupňů... Ale největší odpornost v novém Éčku, kterou převzalo i kupéčko je řadička pod volantem u 7stupňových automatů 8-s Tak pěkný auto a člověk vyznávající klasiku má volbu jenom mezi 4válci, případně nejvyššími verzemi od AMG. Pro mě by ta řadička byla obrovská překážka, takže za 10 let to holt chce v bazaru hledat nižší nebo naopak nejnadupanější verze >:-[]
suhlasim s tvojim nazorom, ja sa s tym nemozem zmierit ze dali tu americku packu k volantu.Paka mala byt tam kde patri a to na stredovy tunel a maximalne si si mohol priplatit za packy na volante, ked chces manualne teda sekvencne radit.
Design je strašně subjektivní záležitost...a jestli by toto éčko mělo udávat další desetiletí krok modernímu designu, tak nevím...
Jak říkám, je to subjektivní - mě osobně příliš neláká nové provedení světlometů u éčkové řady u tohoto kupé mi nějak neladí v zadním pohledu zapuštění střechy do zadku a celkově "vysoké boky" s malou zasklenou plochou, které opticky zmenšují zadní kola.
No, je to napsané poměrně nesrozumitelně a jak od vidláka, ale dneska už nemám energii na hlubší myšlenky. :-(
V současné době je u čtyřválcových motorů CDI poměrně nepřehledná situace kvůli náběhu nového motoru, který probíhá hodně pomalu. Verze 250 CDI je jasná, tam se starý motor nedává, ale u 220 a 200 CDI je potřeba dávat pozor na přesný objem motoru, nová verze se pozná podle mírně sníženého zdvihového objemu, konkrétně má nový motor objem 2143 cm2 a starý 2148 cm2.