Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz: prodej dieselových modelů dočasně zastaven v dalších státech USA

Je to jako dva kroky dopředu a jeden zpátky a pořád přitom zakopáváte o klacky. Nějak podobně si musí připadat Mercedes-Benz v souboji s některými státy USA, které se brání před naftovými motory zuby nehty.
Zpět na článek
28. 8. 2007 11:43
28. 8. 2007 11:47
28. 8. 2007 16:24
28. 8. 2007 12:06
neregistrovaný "Beran"
28. 8. 2007 12:15
neregistrovaný "někdo"
28. 8. 2007 12:59
neregistrovaný "Johnnn"
28. 8. 2007 12:38
neregistrovaný "Petrik_CZ"
28. 8. 2007 12:12
anonym
28. 8. 2007 12:52
neregistrovaný "rychloslimejs"
28. 8. 2007 14:36
neregistrovaný "Hombre"
28. 8. 2007 17:11
anonym
28. 8. 2007 22:59
neregistrovaný "Jakub"
28. 8. 2007 13:12
neregistrovaný "Pavel34"
28. 8. 2007 12:35
neregistrovaný "performer"
29. 8. 2007 09:09
neregistrovaný "ultima"
28. 8. 2007 12:56
neregistrovaný "Atomas"
28. 8. 2007 13:06
neregistrovaný "rychloslimejs"
28. 8. 2007 16:05
neregistrovaný "Atomas"
28. 8. 2007 17:31
neregistrovaný "Marek"
28. 8. 2007 19:39
neregistrovaný "jjk"
31. 8. 2007 23:07
neregistrovaný "jpor"
28. 8. 2007 16:31
29. 8. 2007 07:08
anonym
28. 8. 2007 13:40
neregistrovaný "Tom"
28. 8. 2007 13:42
neregistrovaný "spokojený"
28. 8. 2007 20:52
anonym
28. 8. 2007 21:42
neregistrovaný "Hombre"
28. 8. 2007 22:51
anonym
29. 8. 2007 08:31
neregistrovaný "Hombre"
29. 8. 2007 08:37
neregistrovaný "Hombre"
28. 8. 2007 13:44
neregistrovaný "Tom"
Avatar - Pekelná Micinka
28. 8. 2007 11:43
Normy
Nevíte, jak je to s normami Kalifornie vs. ČR, resp. EU?
Rozbalit vlákno
3
28. 8. 2007 11:47
Re: Normy
v kalifornii plati norma SULEV= (ULEV II). Je to trosku prisnejsi norma nez u nas bude EURO 5. Nekde na internetu jsem videl srovnani jednotilych norem, zkusim to najit a hodit link
28. 8. 2007 16:24
Re: Normy
no problém je v tom že se dá těžko srovnávat něco co má pokaždé jinou metodu měření .. takže sice naměříš nějaké množství škodlivin ale nemůžeš je porovnat páč metody měření jsou jiné ... ;-\
Avatar - Pekelná Micinka
28. 8. 2007 17:12
Re: Normy
No dobře, ale ty papírový hodnoty jsou daný, sice stanovený jinak podle měření, ale nějaký prostě jsou.
neregistrovaný "Beran"
28. 8. 2007 12:06
Zajímavé, podivná shoda okolností....
Nedávno jsme na nějakém servru o cestování našel mapu o svobodě ekonomik. Za svobodné ekonnomiky byly označené pouze USA, Austrálie a Nový Zéland, za převážně svobodnou (jenom) celá Evropská unie. Je zajímavé, jak rychle dokážou Američané reagovat na úrovni státní správy i zastupitelských složek, když se jim něco ekonomicky nehodí do krámu. Evropské (a japonské a vlastně i korejské) turbodiesely jsou zcela jistě ekologičtější (už spotřebou) než velké americké motory a tak je potřeba Evropany přibrzdit v nástupu (viz. problémy amerických automobilek v USA) a ekologie se najednou náramně hodí. Země, která nepodepsala kjótský protokol a která nejvíc vydělává (tedy její firmy) na boomu v Indii a Číně, založeném na systematickém popírání všeho, co bylo v oblasti životního prostředí v nejvyspělejší části světa přijato za standard opět předvádí docela slušnou dávku pokrytectví.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "někdo"
28. 8. 2007 12:15
Re: Zajímavé, podivná shoda okolností....
nejdná se o pikle a spiknutí, jen stejné normy na škodliviny používají i na diesl a ten ať se ti to líbí nebo ne škodí víc - v evropě se hraje jen na CO2, ale to není zdaleka jediná složka a hlavně nejhorší je tuším něco jiného, ale na název si teď nevzpomenu.
neregistrovaný "Johnnn"
28. 8. 2007 12:59
Re: Zajímavé, podivná shoda okolností....
Něco jiného je směs oxidů dusíku. Semy o sobě jsou dráždivé a poškozují stěnu plicních sklípků. V případě že dojde k ozáření UV - záření, dochází k reakci se vzdušným kyslíkem a vzniké toxický a dráždivý ozon. Ve vlhkém vzduchu reaguje s kysíkem na HNO3 která mimo jiné, že leptá, také atrofuje půdu a vody. CO2 a automobilismus je podle hodně nafouknutá bublina. Ano, je pravda, že ho produkují dost, ale myslím, že by jsme se měli zamyslet nad tím, kde se ho produkuju nejvíc - průmysl.
29. 8. 2007 00:13
Re: Zajímavé, podivná shoda okolností....
:yes: tak tak
anonym
28. 8. 2007 12:17
Re: Zajímavé, podivná shoda okolností....
Jak to myslite "Evropské turbodiesely jsou zcela jistě ekologičtější než velké americké motory" ??? Preci pro oba motory plati v Kalifornii stejne normy. A ty, podle vas neekologicke "velké americké motory" ty normy splnuji a ty ekologicke "evropske dizly" je nesplnuji. Co je na tom k nepochopeni nebo k vymysleni spikleneckych teorii??
28. 8. 2007 12:26
Re: Zajímavé, podivná shoda okolností....
Hele je to jednoduche, I KIA u nas prodava nove auta s motory EURO3, staci jen auto prodat jako ojete a je to..... neplni normy pro nova auta ale auto je jako nove.... Stejne je to taky v USA, kdyz si koupis auto tam, kde maji "slabe" normy, zaregistrujes tak s nim muzes kam chces......
neregistrovaný "Petrik_CZ"
28. 8. 2007 12:38
Re: Zajímavé, podivná shoda okolností....
Problem je, ze ty normy jsou naprosto nepochopitelne udelane na procentualni vyskyt tech jedu ve vyfukovych plynech. Takze prestoze absolutne tech skodlivin americky 8l vyprodukuje 5x vic nez usporny diesel, procentualne je na tom lepe....je to postavene na hlavu.
anonym
28. 8. 2007 12:12
Zadne spiknuti
Proc v tom autor hleda nejake podivne pikle. Proste se nove emisni normy rozsiruji z Kalifornie dal. Tento proces bude urcite pokracovat a navic se jiste budou i zprisnovat. Takze v okamziku kdy v potu tvare koncern dovyvine motory na soucasne limity, uz budou platit nove, prisnejsi. To jenom v Evrope maji koncerny ochocene politiky tak, ze jim pripravuji specialni mekci normy pro naftu. V okamziku, kdy se rozhodovalo zda se vrhnout na hybrid ci dale busit do dizlu proste koncern vsadil na spatneho kone. Ted bude jiz jen dobihat ostatni.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "rychloslimejs"
28. 8. 2007 12:52
Re: Zadne spiknuti
ale no tak, to nemyslite vazne. Vazne si myslite, ze "shodou nahod" se prijimaji podobne zakonne normy. Kazdy sikula dokaze postavit normy tak, ze i dvoutakt od trabantu vyjde dle teto normy jako vhodny do provozu zatimco moderni motory od M-B budou nejvetsi znecistovatel. A kroky Amiku jsou z jejich ciste proamerickeho ekonomickeho pohledu pochopitelne, jejich automobilky se stavaji nekonkurenceschopne dokonce uz i doma, maji co delat proti Korejcum, Japoncum a Evropanum a tak proste delaji kroky, ktere delaji.
neregistrovaný "Hombre"
28. 8. 2007 14:36
Re: Zadne spiknuti
Ale no tak....v Kalifornii platí pro všechny typy motorů jedna norma. Zo jen v Evropě se "shodou náhod" příjmají normy ve prospěch dieselu. Amerika má nejenom vyspělejší ekonomiku, ale i právní stát a je tam méně korupce....proto tam nemají diesely šanci. Ano, americké automobilky už nejsou konkurenceschopné, kvůli japoncům a korejcům, bohuže ne kvůli evropanům....evropani zaspali dobu, protože žijou v socialismu. Evropská automobilka potřebuje podporu státu (příznivé normy, dotace,..)...aby mohla prodávat. Amaričani svým automobilkám nepomáhají, proč by to dělali?
anonym
28. 8. 2007 17:11
Re: Zadne spiknuti
:yes:
neregistrovaný "Jakub"
28. 8. 2007 22:59
Re: Zadne spiknuti
>:D
28. 8. 2007 12:19
Vite jak jsou prisne jednotlive normy?? Nee?? Tak se kouknet
Srovnani jednotlivych norem, pokochejte se.... [odkaz] a [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Pavel34"
28. 8. 2007 13:12
Re: Vite jak jsou prisne jednotlive normy?? Nee?? Tak se kou
V Kalifornii platí ULEV, což je o 50% méně emisí než průměrné auto splňující Tier2, SULEV je o 90% čistší (nejsem si jistý, ale zatím není povinný)
28. 8. 2007 13:45
Re: Vite jak jsou prisne jednotlive normy?? Nee?? Tak se kou
tak to ja nevim, ja jezdim autem ktere splnuje SULEV takze mi to je celkem jedno, nic cistejsiho na benzin zatim nejezdi...
28. 8. 2007 16:28
Re: Vite jak jsou prisne jednotlive normy?? Nee?? Tak se kou
a proč je tam míchaný dohromady gramy na km a na míly .. nehledě že způsoby měření jsou pro každou stranu oceánu jiné ;-\ ;-\
neregistrovaný "performer"
28. 8. 2007 12:35
dieselový hnůj.......
Se amíkům nedivím, že si nechtějí zamořit města diselovými jedy. Podívejte se na porovnání nárustu výskytu rakoviny v Evropě a v USA, ten rozdíl je obrovský (v neprospěch Evropy samozřejmě), protože obyvatelé amerických měst se nemusí dennodenně brodit dieselovým humusem.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ultima"
29. 8. 2007 09:09
Re: dieselový hnůj.......
je mozne ten rozdil nekde najit? to by mne docela zajimalo.
neregistrovaný "Atomas"
28. 8. 2007 12:56
Močovina
Mám technickou otázku, na kterou mi článek nedal odpověď - co je to vstřikování močoviny za dodatečný hardware? Děkuji za odpověď
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "rychloslimejs"
28. 8. 2007 13:06
Re: Močovina
neim, jestli dobre rozumim otazce, ale je to zarizeni, kdy je v oddelene nadrzi umistena mocovina, ktera vstrikovanim do spalovaciho prostoru umoznuje snizit mnozstvi tusim oxidu dusiku. Samozrejme ten dodatecny hardware je nadrz na mocovinu a pak samozrejme vse kolem spalovaciho prostoru, co umoznuje vstrikovani.
neregistrovaný "Atomas"
28. 8. 2007 16:05
Re: Močovina
Pod slovem močovina si mám představit zjednodušeně fekálie?
neregistrovaný "Marek"
28. 8. 2007 17:31
Re: Močovina
Myslim ze sa jedna o kravsky moc ;-)
neregistrovaný "jjk"
28. 8. 2007 19:39
Re: Močovina
Ano aj nie. Ide o organicku zluceninu ktora sa v labakoch produkuje z anorganickych latok a viaze sa s NOx. Mocovinu produkuju aj cicavce, tiez kvoli viazaniu toxickych latok v ich tele a vylucuju ju mocenim spolu s ostatnymi latkami. Fundovany chemik/biolog ma opravte... :-)
neregistrovaný "jpor"
31. 8. 2007 23:07
Re: Močovina
močovina v čistom stave je normálna biela kryštakická látka bez vône a chuti, aj jej vodný roztok. S močom má spoločné len to, že sa v ňom nachádza, a to kvôli tomu, že obsahuje vysoké percento dusíka. Vďaka tomu je veľmi vhodná k vylučovaniu prebytočného dusíka z tela, to je všetko.
Vstrekuje sa do výfukového potrubia (nie do valcov) kde účinne reaguje s oxidmi dusíka a redoxnou reakciou potom vzniká čistý dusík a voda.
28. 8. 2007 16:31
Re: Močovina
je to vštřikování aditiva Adblue v objemu 3 - 5 % pokud vím jako které snižuje oxidy duíku ... ale pokud vím tohle je u velkej aut ... Bluetec v osobácích pro euro 4 je založen na filtrech katech a dodatečném spalování - recirkulací zplodin ?? nebo ne ??? ... ;-\
anonym
29. 8. 2007 07:08
Re: Močovina
AdBlue se nevtřikuje do spalovacího prostoru, ale až za něj před výfukem viz: web: mercedes-benz.cz/…ky/nakladni_vozy
neregistrovaný "Tom"
28. 8. 2007 13:40
2 autor
Pokud se nemýlím, tak současné kalifornské limity již platí ve 5 státech, nyní se přidali další 3. Tedy těch, kteří zatím nepřijali je.. 50-8=42 :-) ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "spokojený"
28. 8. 2007 13:42
Chcete zdechnout na rakovinu?
Jezděte dieselem. Zastáncům všech těch primitivních TIDCDTITDCICDIDIDHID doporučuji hodinu zhluboka dýchat na semaforech v Legerově ulici v Praze. Špína, zápach a tuny sazí, humus :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
7
anonym
28. 8. 2007 20:52
Re: Chcete zdechnout na rakovinu?
A ty chces zdechnout na rakovinu z tazkych kovov uvolnovanych z katalyzatorov benzinovych motorov (ktore su tisickrat viac karcinogenne ako sadze)?
neregistrovaný "Hombre"
28. 8. 2007 21:42
Re: Chcete zdechnout na rakovinu?
Tohle je šíření poplašný zprávy. Katalyzátory - na kostře-nosiči je tenký povlak paladia, rhodia nebo platiny. Tyto kovy nejsou karcinogení a vůbec neodcházejí ve spalinách....pouze urychlují chemickou reakci - oxidaci NOx na NO2. Příště už nepiš blbe.
anonym
28. 8. 2007 22:51
Re: Chcete zdechnout na rakovinu?
E, hombre, priste ty nepis blbe, kdys nevis... kazda latka je do urcitej miery karcinogenna (najma ak ju vdychujes ako pevnu casticu), otazne je, v akom mnozstve je v prostredi. Tazke kovy su karcinogenne, vo vseobecnosti su jedovate. Najhorsie su Hg, Cd, Cr, Pb, Zn, As, Cu, Ni... Okrem toho, tieto sa skutocne nachdzaju vo vyfukovych plynoch ako pevne castice, lebo neexistuje metoda, ako ich na vlozke katalyzatora udrzat naveky... Takze jeste jednou, nepis blbe, kdyz nevis, voe! >:D
Dalej ti problematiku dieselov pekne osvetlil kolega Andy. Uc sa...
29. 8. 2007 00:08
Re: Chcete zdechnout na rakovinu?
Mohl bys prosim vlozit nejaky odkaz detailneji popisujici karcinogenitu napr. platiny? S tim tvrzenim, ze kazda latka je do urcite miry karcinogenni bych byl prinejmensim opatrny, diplomaticky receno. Ja bych spise rekl, ze karcinogennich latek je nastesti (pomerne mala) mensina, nicmene opatrnosti neni nikdy dost, zase na druhou stranu, ani panika neni na miste. A prave panika mi zavani ze striktniho odmitani dieselu smahem jako takovych, bez ohledu na to, jakou technologii disponuji...
neregistrovaný "Hombre"
29. 8. 2007 08:31
Re: Chcete zdechnout na rakovinu?
Zase bludy. Každá látka je do určité míry karcinogenní? Třeba i voda? Pak mi tam vypisuješ chemické prvky. Ano určité sloučeniny těžkých kovů jako je Cr, Pb, Hg, Cd jsou karcinogenní, ale stačí velmi podobná sloučenina s jiným oxidačním číslem třeba Cr, která už karcinogenní není. Konkrétně Pt, Pd, Rh, které se používají v katalyzátorech (všeobecně) nejsou moc reaktivní, moc se neúčastní reakcí a nejsou karcinogenní!!! Je to podobný jako ze zlatem. Zlato taky moc nereaguje, skoro vůbec a taky není karcinogenní.
neregistrovaný "Hombre"
29. 8. 2007 08:37
Re: Chcete zdechnout na rakovinu?
Z těch prvků co jsi napsal, můžou tvořit karcinogenní sloučeniny jen Hg, Cd, Pb a Cr. Samotná je karcinogenní jen Hg...její výpary. Každopádně, nevím jak tyhle prvky souvisí s katalyzátory. To co jde z dieselových motorů - pevné částice (kondenzáty nespálených uhlovodíků) jsou ale určitě karcinogenní.
28. 8. 2007 21:27
Re: Chcete zdechnout na rakovinu?
Problem karcinogenu z vyfukovych plynu vznetovych motoru se tyka hlavne casticove slozky (diesel exhaust particles), kterou lze ucinne odstranovat casticovymi filtry. Otazka je, jak zvysit podil takto vybavenych vozidel ve vozovem parku. Vypary benzinu jsou take silne karcinogeny.
neregistrovaný "Tom"
28. 8. 2007 13:44
Kdo vidí dopředu, ten jede!
Přijetí kalifornských zákonů v době, kdy se Mercedes pokouší prosadit Bluetec.. názory na to mohou být různé.. záměr, náhoda, prozřetelnost a "ekologické" uvědomění.. V podstatě je to jedno, důležité je umět takovýto vývoj předpovědět a přizpůsobit mu svou strategii.. někteří to dokážou a pak nemůžu nenapsat - Mess with the best, cry like the rest >:D :-! ;-)
Rozbalit vlákno
0