Je to jako dva kroky dopředu a jeden zpátky a pořád přitom zakopáváte o klacky. Nějak podobně si musí připadat Mercedes-Benz v souboji s některými státy USA, které se brání před naftovými motory zuby nehty.
v kalifornii plati norma SULEV= (ULEV II). Je to trosku prisnejsi norma nez u nas bude EURO 5. Nekde na internetu jsem videl srovnani jednotilych norem, zkusim to najit a hodit link
no problém je v tom že se dá těžko srovnávat něco co má pokaždé jinou metodu měření .. takže sice naměříš nějaké množství škodlivin ale nemůžeš je porovnat páč metody měření jsou jiné ... ;-\
Nedávno jsme na nějakém servru o cestování našel mapu o svobodě ekonomik. Za svobodné ekonnomiky byly označené pouze USA, Austrálie a Nový Zéland, za převážně svobodnou (jenom) celá Evropská unie. Je zajímavé, jak rychle dokážou Američané reagovat na úrovni státní správy i zastupitelských složek, když se jim něco ekonomicky nehodí do krámu. Evropské (a japonské a vlastně i korejské) turbodiesely jsou zcela jistě ekologičtější (už spotřebou) než velké americké motory a tak je potřeba Evropany přibrzdit v nástupu (viz. problémy amerických automobilek v USA) a ekologie se najednou náramně hodí. Země, která nepodepsala kjótský protokol a která nejvíc vydělává (tedy její firmy) na boomu v Indii a Číně, založeném na systematickém popírání všeho, co bylo v oblasti životního prostředí v nejvyspělejší části světa přijato za standard opět předvádí docela slušnou dávku pokrytectví.
nejdná se o pikle a spiknutí, jen stejné normy na škodliviny používají i na diesl a ten ať se ti to líbí nebo ne škodí víc - v evropě se hraje jen na CO2, ale to není zdaleka jediná složka a hlavně nejhorší je tuším něco jiného, ale na název si teď nevzpomenu.
Něco jiného je směs oxidů dusíku. Semy o sobě jsou dráždivé a poškozují stěnu plicních sklípků. V případě že dojde k ozáření UV - záření, dochází k reakci se vzdušným kyslíkem a vzniké toxický a dráždivý ozon. Ve vlhkém vzduchu reaguje s kysíkem na HNO3 která mimo jiné, že leptá, také atrofuje půdu a vody. CO2 a automobilismus je podle hodně nafouknutá bublina. Ano, je pravda, že ho produkují dost, ale myslím, že by jsme se měli zamyslet nad tím, kde se ho produkuju nejvíc - průmysl.
Jak to myslite "Evropské turbodiesely jsou zcela jistě ekologičtější než velké americké motory" ??? Preci pro oba motory plati v Kalifornii stejne normy. A ty, podle vas neekologicke "velké americké motory" ty normy splnuji a ty ekologicke "evropske dizly" je nesplnuji. Co je na tom k nepochopeni nebo k vymysleni spikleneckych teorii??
Hele je to jednoduche, I KIA u nas prodava nove auta s motory EURO3, staci jen auto prodat jako ojete a je to..... neplni normy pro nova auta ale auto je jako nove.... Stejne je to taky v USA, kdyz si koupis auto tam, kde maji "slabe" normy, zaregistrujes tak s nim muzes kam chces......
Problem je, ze ty normy jsou naprosto nepochopitelne udelane na procentualni vyskyt tech jedu ve vyfukovych plynech. Takze prestoze absolutne tech skodlivin americky 8l vyprodukuje 5x vic nez usporny diesel, procentualne je na tom lepe....je to postavene na hlavu.
Proc v tom autor hleda nejake podivne pikle. Proste se nove emisni normy rozsiruji z Kalifornie dal. Tento proces bude urcite pokracovat a navic se jiste budou i zprisnovat. Takze v okamziku kdy v potu tvare koncern dovyvine motory na soucasne limity, uz budou platit nove, prisnejsi. To jenom v Evrope maji koncerny ochocene politiky tak, ze jim pripravuji specialni mekci normy pro naftu. V okamziku, kdy se rozhodovalo zda se vrhnout na hybrid ci dale busit do dizlu proste koncern vsadil na spatneho kone. Ted bude jiz jen dobihat ostatni.
ale no tak, to nemyslite vazne. Vazne si myslite, ze "shodou nahod" se prijimaji podobne zakonne normy. Kazdy sikula dokaze postavit normy tak, ze i dvoutakt od trabantu vyjde dle teto normy jako vhodny do provozu zatimco moderni motory od M-B budou nejvetsi znecistovatel. A kroky Amiku jsou z jejich ciste proamerickeho ekonomickeho pohledu pochopitelne, jejich automobilky se stavaji nekonkurenceschopne dokonce uz i doma, maji co delat proti Korejcum, Japoncum a Evropanum a tak proste delaji kroky, ktere delaji.
Ale no tak....v Kalifornii platí pro všechny typy motorů jedna norma. Zo jen v Evropě se "shodou náhod" příjmají normy ve prospěch dieselu. Amerika má nejenom vyspělejší ekonomiku, ale i právní stát a je tam méně korupce....proto tam nemají diesely šanci. Ano, americké automobilky už nejsou konkurenceschopné, kvůli japoncům a korejcům, bohuže ne kvůli evropanům....evropani zaspali dobu, protože žijou v socialismu. Evropská automobilka potřebuje podporu státu (příznivé normy, dotace,..)...aby mohla prodávat. Amaričani svým automobilkám nepomáhají, proč by to dělali?
Se amíkům nedivím, že si nechtějí zamořit města diselovými jedy. Podívejte se na porovnání nárustu výskytu rakoviny v Evropě a v USA, ten rozdíl je obrovský (v neprospěch Evropy samozřejmě), protože obyvatelé amerických měst se nemusí dennodenně brodit dieselovým humusem.
neim, jestli dobre rozumim otazce, ale je to zarizeni, kdy je v oddelene nadrzi umistena mocovina, ktera vstrikovanim do spalovaciho prostoru umoznuje snizit mnozstvi tusim oxidu dusiku. Samozrejme ten dodatecny hardware je nadrz na mocovinu a pak samozrejme vse kolem spalovaciho prostoru, co umoznuje vstrikovani.
Ano aj nie. Ide o organicku zluceninu ktora sa v labakoch produkuje z anorganickych latok a viaze sa s NOx. Mocovinu produkuju aj cicavce, tiez kvoli viazaniu toxickych latok v ich tele a vylucuju ju mocenim spolu s ostatnymi latkami. Fundovany chemik/biolog ma opravte... :-)
močovina v čistom stave je normálna biela kryštakická látka bez vône a chuti, aj jej vodný roztok. S močom má spoločné len to, že sa v ňom nachádza, a to kvôli tomu, že obsahuje vysoké percento dusíka. Vďaka tomu je veľmi vhodná k vylučovaniu prebytočného dusíka z tela, to je všetko.
Vstrekuje sa do výfukového potrubia (nie do valcov) kde účinne reaguje s oxidmi dusíka a redoxnou reakciou potom vzniká čistý dusík a voda.
je to vštřikování aditiva Adblue v objemu 3 - 5 % pokud vím jako které snižuje oxidy duíku ... ale pokud vím tohle je u velkej aut ... Bluetec v osobácích pro euro 4 je založen na filtrech katech a dodatečném spalování - recirkulací zplodin ?? nebo ne ??? ... ;-\
Pokud se nemýlím, tak současné kalifornské limity již platí ve 5 státech, nyní se přidali další 3. Tedy těch, kteří zatím nepřijali je.. 50-8=42 :-);-)
Jezděte dieselem. Zastáncům všech těch primitivních TIDCDTITDCICDIDIDHID doporučuji hodinu zhluboka dýchat na semaforech v Legerově ulici v Praze. Špína, zápach a tuny sazí, humus :no::no::no::no::no:
Tohle je šíření poplašný zprávy. Katalyzátory - na kostře-nosiči je tenký povlak paladia, rhodia nebo platiny. Tyto kovy nejsou karcinogení a vůbec neodcházejí ve spalinách....pouze urychlují chemickou reakci - oxidaci NOx na NO2. Příště už nepiš blbe.
E, hombre, priste ty nepis blbe, kdys nevis... kazda latka je do urcitej miery karcinogenna (najma ak ju vdychujes ako pevnu casticu), otazne je, v akom mnozstve je v prostredi. Tazke kovy su karcinogenne, vo vseobecnosti su jedovate. Najhorsie su Hg, Cd, Cr, Pb, Zn, As, Cu, Ni... Okrem toho, tieto sa skutocne nachdzaju vo vyfukovych plynoch ako pevne castice, lebo neexistuje metoda, ako ich na vlozke katalyzatora udrzat naveky... Takze jeste jednou, nepis blbe, kdyz nevis, voe! >:D
Dalej ti problematiku dieselov pekne osvetlil kolega Andy. Uc sa...
Mohl bys prosim vlozit nejaky odkaz detailneji popisujici karcinogenitu napr. platiny? S tim tvrzenim, ze kazda latka je do urcite miry karcinogenni bych byl prinejmensim opatrny, diplomaticky receno. Ja bych spise rekl, ze karcinogennich latek je nastesti (pomerne mala) mensina, nicmene opatrnosti neni nikdy dost, zase na druhou stranu, ani panika neni na miste. A prave panika mi zavani ze striktniho odmitani dieselu smahem jako takovych, bez ohledu na to, jakou technologii disponuji...
Zase bludy. Každá látka je do určité míry karcinogenní? Třeba i voda? Pak mi tam vypisuješ chemické prvky. Ano určité sloučeniny těžkých kovů jako je Cr, Pb, Hg, Cd jsou karcinogenní, ale stačí velmi podobná sloučenina s jiným oxidačním číslem třeba Cr, která už karcinogenní není. Konkrétně Pt, Pd, Rh, které se používají v katalyzátorech (všeobecně) nejsou moc reaktivní, moc se neúčastní reakcí a nejsou karcinogenní!!! Je to podobný jako ze zlatem. Zlato taky moc nereaguje, skoro vůbec a taky není karcinogenní.
Z těch prvků co jsi napsal, můžou tvořit karcinogenní sloučeniny jen Hg, Cd, Pb a Cr. Samotná je karcinogenní jen Hg...její výpary. Každopádně, nevím jak tyhle prvky souvisí s katalyzátory. To co jde z dieselových motorů - pevné částice (kondenzáty nespálených uhlovodíků) jsou ale určitě karcinogenní.
Problem karcinogenu z vyfukovych plynu vznetovych motoru se tyka hlavne casticove slozky (diesel exhaust particles), kterou lze ucinne odstranovat casticovymi filtry. Otazka je, jak zvysit podil takto vybavenych vozidel ve vozovem parku. Vypary benzinu jsou take silne karcinogeny.
Přijetí kalifornských zákonů v době, kdy se Mercedes pokouší prosadit Bluetec.. názory na to mohou být různé.. záměr, náhoda, prozřetelnost a "ekologické" uvědomění.. V podstatě je to jedno, důležité je umět takovýto vývoj předpovědět a přizpůsobit mu svou strategii.. někteří to dokážou a pak nemůžu nenapsat - Mess with the best, cry like the rest >:D:-!;-)