Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz: prodej dieselových modelů dočasně zastaven v dalších státech USA

Miro Mihalik
Diskuze (40)
Je to jako dva kroky dopředu a jeden zpátky a pořád přitom zakopáváte o klacky. Nějak podobně si musí připadat Mercedes-Benz v souboji s některými státy USA, které se brání před naftovými motory zuby nehty.

Mercedes-Benz tlačí na pilu se svou novou generací dieselových modelů Bluetec, jenže podivnou souhrou okolností a shody mezi domácími automobilkami a zákonodárci, přinutily Mercedes dočasně zastavit prodej svých naftových vozů ve třech státech USA – Pensylvánii, Connecticutu a Rhode Island.

Jak se to mohlo stát? Stačilo, aby tyto tři státy adoptovaly emisní normy Kalifornie, které jsou nejpřísnější v celé unii a mnohem tvrdší, hlavně na dieselové motory, i ve srovnání s federálními předpisy. Stejnou odpověď (přijetí kalifornských norem) dostal německý koncern také v dalších čtyřech státech, takže dnes prodává dieselové modely „jen“ v 45 státech.

Legislativní zákaz v Rhode Island zřejmě Mercedes nemusí tolik trápit, jde o nejmenší stát unie, který má jen něco málo přes milion obyvatel. Naopak nejbohatší a největší Kalifornie s 34 miliony obyvatel musí být pro Mercedes hůře stravitelné sousto. Prodejci a importér sice oficiálně tvrdí, že kvóty na čtyři dieselové modely (ML, GL, R a třídu E) rozprodají jinde, ale intenzivní vývoj a přípravy další generace systému Bluetec jsou důkazem, že Mercedes se nechce smířit s porážkou. Již v příštím roce umožní plánovaný upgrade techniky prolomit všechny dosud platné normy, takže diesel se dostane všude. Pokud ovšem nenastane další podivná souhra okolností…

V každém případě tahle studená válka není levná hlavně pro Mercedes. Problém je v tom, že automobilka si za diesel E320 Bluetec účtuje jen o 1000 dolarů více (52 675 USD – 1 080 000 KČ), než za základní model E350 (u nás je tenhle benzinový model o 13 000 Kč dražší). Dodatečný hardware – vstřikování močoviny – ovšem bude s největší pravděpodobností daleko nákladnější záležitost.

Miro Mihalik
Diskuze (40)
29. 8. 2007 00:13
Re: Zajímavé, podivná shoda okolností....
:yes: tak tak
29. 8. 2007 00:08
Re: Chcete zdechnout na rakovinu?
Mohl bys prosim vlozit nejaky odkaz detailneji popisujici karcinogenitu napr. platiny? S tim tvrzenim, ze kazda latka je do urcite miry karcinogenni bych byl prinejmensim opatrny, diplomaticky receno. Ja bych spise rekl, ze karcinogennich latek je nastesti (pomerne mala) mensina, nicmene opatrnosti neni nikdy dost, zase na druhou stranu, ani panika neni na miste. A prave panika mi zavani ze striktniho odmitani dieselu smahem jako takovych, bez ohledu na to, jakou technologii disponuji...
28. 8. 2007 21:27
Re: Chcete zdechnout na rakovinu?
Problem karcinogenu z vyfukovych plynu vznetovych motoru se tyka hlavne casticove slozky (diesel exhaust particles), kterou lze ucinne odstranovat casticovymi filtry. Otazka je, jak zvysit podil takto vybavenych vozidel ve vozovem parku. Vypary benzinu jsou take silne karcinogeny.
Avatar - Pekelná Micinka
28. 8. 2007 17:12
Re: Normy
No dobře, ale ty papírový hodnoty jsou daný, sice stanovený jinak podle měření, ale nějaký prostě jsou.
28. 8. 2007 16:31
Re: Močovina
je to vštřikování aditiva Adblue v objemu 3 - 5 % pokud vím jako které snižuje oxidy duíku ... ale pokud vím tohle je u velkej aut ... Bluetec v osobácích pro euro 4 je založen na filtrech katech a dodatečném spalování - recirkulací zplodin ?? nebo ne ??? ... ;-\