Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz - první sedmistupňová automatická převodovka!

Prestižní automobily v třícípou hvězdou ve znaku mají, zdá se, opět jeden primát mezi osobními automobily, protože od podzimu se začne do osmiválcových modelů E 500, S 430, S 500, CL 500 a SL 500 montovat nová sedmistupňová automatická převodovka.
Zpět na článek
15. 5. 2003 14:59
neregistrovaný "repec"
17. 5. 2003 16:51
neregistrovaný "fred1"
19. 5. 2003 14:12
neregistrovaný "Jack D."
20. 5. 2003 10:51
neregistrovaný "repec"
15. 5. 2003 15:22
neregistrovaný "JanVS"
25. 5. 2003 14:10
neregistrovaný "denon"
15. 5. 2003 18:26
neregistrovaný "Pavel"
17. 5. 2003 19:58
neregistrovaný "King"
15. 5. 2003 20:21
neregistrovaný "omi"
15. 5. 2003 20:53
neregistrovaný "Carlsson"
15. 5. 2003 21:58
neregistrovaný "Ace2"
16. 5. 2003 00:21
neregistrovaný "Carlsson"
16. 5. 2003 00:47
neregistrovaný "Ace2"
16. 5. 2003 09:55
neregistrovaný "merc"
16. 5. 2003 10:32
neregistrovaný "230E"
16. 5. 2003 19:37
neregistrovaný "Ace2"
17. 5. 2003 09:58
neregistrovaný "Pavel"
16. 5. 2003 13:29
neregistrovaný "Jáchym"
16. 5. 2003 15:21
neregistrovaný "GTR"
17. 5. 2003 09:49
neregistrovaný "Pavel"
18. 5. 2003 16:19
neregistrovaný "RedBaron"
17. 5. 2003 22:08
neregistrovaný "prof"
18. 5. 2003 02:33
neregistrovaný "Carlsson"
18. 5. 2003 16:20
neregistrovaný "RedBaron"
18. 5. 2003 22:41
neregistrovaný "Carlsson"
18. 5. 2003 23:03
neregistrovaný "prof"
19. 5. 2003 00:39
neregistrovaný "skopi"
22. 5. 2003 16:38
neregistrovaný "Brabus"
22. 5. 2003 22:01
neregistrovaný "skopi"
20. 5. 2003 09:10
neregistrovaný "eduardo"
8. 8. 2003 09:22
neregistrovaný "Arakain"
20. 5. 2003 10:58
neregistrovaný "repec"
22. 5. 2003 16:37
neregistrovaný "Carlsson"
19. 5. 2003 14:15
neregistrovaný "Jack D."
19. 5. 2003 22:01
neregistrovaný "merc"
neregistrovaný "repec"
15. 5. 2003 14:59
marketing
Hm. Tak pokud tenhle krok dostatečně podpoří reklama v médiích, myslím, že obliba značky jako takové a podíl jejich modelů s automatem značně vzroste. Řekl bych,že je to i taková malá revoluce...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "fred1"
17. 5. 2003 16:51
Re: marketing
To je blbost.Ja jsem mel automat ve scorpiu, najel jsem s nim cca 60 tis.km a velmi rad jsem ho opet vymenil za manual.Bylo to hrozne nudne a take me stvalo, ze si ta prevodovka radi jak chce i kdyz to treba prave neni vhodne(jizda do kopce, naledi apod.)Pred casem jsem se byl projet s novym Ceckem 220 CDI v automatu.Domnival jsem se , ze mercedes to bude mit vymakane.Jake vsak bylo me prekvapeni-prevodovka mela hrozne prodlevy!
Ne,ne..automat si koupim na stari az ze me bude pohodlny dedek.
neregistrovaný "Jack D."
19. 5. 2003 14:12
Re: marketing
Tak nevím, půl roku jezdím s C 32 AMG a tamější automat bych za manuál už asi nevyměnil - i když si člověk možná dobře zablbne. Pokud není člověk v řazení hodně zdatný, což 90 % našich řidičů rozhodně není, tak pro ně nemá manuál větší význam. Znám pár lidí co si pořídili Porsche 911, ale protože řadí jako "křováci", tak mě při rozjezdech nedostanou.
Vše dobré
neregistrovaný "repec"
20. 5. 2003 10:51
Re: marketing
Já osobně taky na automaty vůbec nejsem. Čím méně mi nějaký počítač zasahuje do řízení, tím líp. Vždycky se toiž najdou situace,kdy není nad oběktivní posouzení lidským mozkom. Z toho důvodu bych si nikdy nepořídil auto typu BMW 7, Touareg apod... Nejlepší řešení pro mě představuje stálý pohon všech kol a manuální 5ti či 6ti stupňová převodovka. I přesto ale považuji 7mi stupňový automat od MB za posun kupředu, protože s automaty jezdí stále víc lidí.
neregistrovaný "JanVS"
15. 5. 2003 15:22
Usedlá klientela?
Autor je zpátečník, když si myslí, že automaty si u MB (nebo ještě lépe obecně u automobilek) kupují jen starší a usedlejší zákazníci... Myslím, že by autor měl strávit 10 000 km u automatu, aby věděl o čem hovoří... domnívám, se že každý kdo s automatem sveze, tak už nic jiného nechce... Předem podotýkám, že samozřejmě je pro automat lepší, aby byl motor silnější.... nicméně i v octavii (TDI 90 ks) je to v automatu 500x lepší...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "denon"
25. 5. 2003 14:10
Re: Usedlá klientela?
Měl jsem tu čest si vyzkoušet renault espace 3,5i automat.Řek bych,že 240 koníků je celkem dost.Ale za volantem jsem se nudil a celkový projev motoru vypadal jako u motoru o litr slabšího.Zkoušel jsem i oktávku a její automat mi rozhodně nepřipadal lepší.Takže zkušenost negativní.
Na druhou stranu uznávám,že pro většinu řidičů by to byl spíše přínos a 7° automat je zase posun kupředu.
neregistrovaný "Pavel"
15. 5. 2003 18:26
M-B a automat
Uz stavajici 5 rychlostni automat v Mercedesech je jeden z nejlepsich vubec, ne-li nejlepsi. Kdo se jednou projel, vi o co jde. Nedovedu si predstavit ze bych si treba koupil tridu E s manualnim razenim. Kazdopadne M-B zase ukazal ktera automobilka ma nejlepsi inzenyry a techniky. BIG UP!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "King"
17. 5. 2003 19:58
Re: M-B a automat
Zato manuály jsou děs a běs. Tak jakýpak pokrok....
neregistrovaný "omi"
15. 5. 2003 20:21
bez titulku
Ja osobne bych si nic jinyho nez automat nekoupil. Do ty doby, nez jsem s nim najezdil par set km jsem taky pochyboval. Samozrejme to chce silnejsi motor. Ale myslim si, ze sest stupnu staci. (i soucasny petky maj jen nepatrne vyssi spotrebu). To nebude delat nic jinyho nez radit. Ale jestli vyse uvedene udaje budou v praxi sedet, tak neni co rict.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Carlsson"
15. 5. 2003 20:53
MB ma nejlepsi automat.
MB je nejpokrokovejsi automobilka na světě! Jezdim jen v MB a zasadne s automatem.Uz W124 mela paradni automat.Mercedes is BEST.S tim usednutim bych to fakt neprehanel?? Videl sem E 500 po Michalovi Schumacherovy somozrejme taky byl vybaven automatem.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Ace2"
15. 5. 2003 21:58
Re: MB ma nejlepsi automat.
MB a nejpokrovější ? Podle čeho soudíš ? Zkus se podívat sem:
[odkaz]
neregistrovaný "Carlsson"
16. 5. 2003 00:21
Re: MB ma nejlepsi automat.
Jo pekny.night vision je fakt GUT
neregistrovaný "Ace2"
16. 5. 2003 00:47
Re: MB ma nejlepsi automat.
Podrobnější popis night vision je na:
[odkaz]
Nicméně pro tvojí radost MB by měl mít taky svůj nigh vision a to v příštím modelu S. Doufám, ale že to neohlásí jako svou světovou novinku, jako to v roce 2000 udělal s vypínámím válců podle zátěže a Cadillac to už používat ve 81, nebo nejnověji s adaptabilníma sedačkama což měl už taky pár let před MB, o airbagu a ABS ani nemluvě... Ono asi není špatné opisovat od ostatních, jenom by to neměl vydávat jako svoje technologii.. a pak se vydávat na nejinovativnější automobilku. Zásluhy asi nějaké má, ale rozhodně ne takové jaké se nám snaží řící jejich marketing.
neregistrovaný "merc"
16. 5. 2003 09:55
Re: MB ma nejlepsi automat.
zasluhy ma samozrejme nejvetsi. Benz a Daimler nezavisle na sobe vymisleli automobil na ottuv zpusob.
neregistrovaný "230E"
16. 5. 2003 10:32
Re: MB ma nejlepsi automat.
To by mě zajímalo odkdy teda cadillac montuje airbagy? Jinak je oběcně známo že v určitých věcech byli amíci pokrokoví, např. el. okna nebo automat. tunery v 60. letech, což dnes ani po 40-ti letech není u mnoha vozů standard... Jinak je jasný že MB je nejlepčí a zvláštˇpokud jde o automat :-)
neregistrovaný "Ace2"
16. 5. 2003 19:37
Re: MB ma nejlepsi automat.
Arbagy (tehdy se to jmenovalo Air Cushion Restraint) rok 1974, ABS (tehdy se to jmenovalo Track Master) od roku 1970. Automatické vypínání válců V8-6-4 podle potřeby rok 1981.
neregistrovaný "Pavel"
17. 5. 2003 09:58
Re: MB ma nejlepsi automat.
Důležité ale je, že je automobilka o svém vynálezu přesvědčena a nepřestane tu kterou inovaci za dva roky po uvedení trh dodávat. Pokud vím tak automatické vypínání válců se už do Caddilaců nedělá, jak to bylo s ABS a Airbagem, nevím. V evropě měl ABS první M-B - jak jinak než v eSku. Od té doby je začaly mít postupně všechny M-B a je to jejich zásluha že si můžeš ABS objednat dneska třeba i do Fabie. Stejná situace se opakuje i s ESP, ne u nás kde se hledí úzkostlivě na cenu, ale třeba v německu je auto od střední třídy nahoru bez ESP už velmi těžko prodejné. A to je dobře.
neregistrovaný "Jáchym"
16. 5. 2003 13:29
Celkový pokrok
Je myslim zbytečný vést spory o tom, jakou mají dnes automobilky zásluhu na pokroku. Důležitý je samotný fakt, že sedmistupňová převodovka existuje. Vyrobil jí jako první MB - a co, vždyť před dvěma lety to taky byl poprask když nová BMW7 měla šestistupňový automat a dneska ho používá mnohem více značek a nikoho už nezajímá kdo byl první, ale spíš to, že tam ta šestistupňovka je. Důležitý je to, jak rychle jde vývoj dopředu. U automatů jsem názoru, že čím víc stupňů tím líp. Řazení neobtěžuje, takže více stupňů znamená zlepšení využití potenciálu motoru. To že se budou tyhle automaty dělat u MB je výhoda, protože s tím mají zkušenosti a jejich automaty jsou už dnes špičkové (to jsem měl možnost zkusit), ale časem budou stejně i v dalších autech. Takže nakonec bych řekl: Jen tak dál a nezpomalovat ve vývoji, ať je to Škoda, MB nebo Kia.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "GTR"
16. 5. 2003 15:21
první? to ne!
Mám rád Mercedes! Jsem zatíženej na všechny generace SL a líbí se mi i E klasse,ale musim zakřičet že první nejsou. Už několik let nabízí Fiat Punto Sporting s automatem SVT kde můžete zvolit jako manuální režim s přednastavenejma 7 stupněma. Ale je to trochu jinej systém.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Pavel"
17. 5. 2003 09:49
Re: první? to ne!
To je úplně něco jiného, to nemá s automatickou převodovkou co do činění.
neregistrovaný "RedBaron"
18. 5. 2003 16:19
Re: první? to ne!
Naopak, je to ta nejautomatikovatější automatika, ani ty kolečka nemá :o)))
neregistrovaný "prof"
17. 5. 2003 22:08
Na co?
Ty osmiválce přecpaný elektronikou už mají samy o sobě takovej krouťák, že by jim stačily kvalty dva, dobře, ať nežeru, tak teda tři. Na co 7 kvaltů u automatu, to mi fakt uniká. Inženýři jsou sice kabrňáci, ale kdyby se zabývali něčím užitečnějším, udělali by asi líp. I když u MB je vlastně skvělý všechno, i když to valstně dohromady k ničemu není, hlavně že to je něco jinýho, než, než mají ostatní.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "Carlsson"
18. 5. 2003 02:33
Re: Re:Na co!!!!!!!!!!! Vykon- krotak napriklad!
Blbej nazor taky nazor .Co clovek.............!
neregistrovaný "RedBaron"
18. 5. 2003 16:20
Re: Re:Na co!!!!!!!!!!! Vykon- krotak napriklad!
Tohle je názor od člověka, kterej na automatu nacouval víc než ty jsi najel dopředu.
neregistrovaný "Carlsson"
18. 5. 2003 22:41
Re: Re:Na co!!!!!!!!!!! Vykon- kroutak napriklad!
Jo jen aby tak to ti musi bejt aspon 120let.JA najezdim rocne asi 50-60tis km tak to mas co delat
neregistrovaný "prof"
18. 5. 2003 23:03
Re: Re:Na co!!!!!!!!!!! Vykon- kroutak napriklad!
Vidíš a ani to není nic platný k tomu, abys pochopil, na co ty kvalty v autě vlastně jsou (předpokládám, že patříš mezi vyznavače šaltrpáky) Jinak RB, díky, to si snad ani nezasloužím.
neregistrovaný "skopi"
19. 5. 2003 00:39
Re: spotreba
7 stupnu je dobrejch hlavne ve meste, tam ta spotreba poroste, na vetsi vzdalenosti mimo city to bude uspornejsi, ale uspora v souctu bude nulova. No, koukam ze to pohladilo hlavne majitele mercedesu, opet maji byt na co hrdi, ale ze je ten 7.stupen celkem na dve veci...Mas pravdu profo. Mozna brzo trumfnou i nakladaky a budou montovat cvakacku na maly a velky
neregistrovaný "Brabus"
22. 5. 2003 16:38
Re: spotreba
Ale 6 stupnova automatika je super ne??
neregistrovaný "skopi"
22. 5. 2003 22:01
Re: spotreba
Nemam zkusenosti. Ale rozdil mezi 5 st.a 6 st.je urcite vetsi nez mezi 6st.a 7st. Chapu, ze se 6.stupnovy prevodovky davaji do osobaku i nakladaku (tam i vice stup.a "polomanualni"), zvlast u nakladaku jsou OPRAVDU treba, ale do osobaku? Copak ma problemy osobak vazici 7% hmotnosti nalozeneho kamionu disponujici 40%vykonem kamionu jehoz maximalka je 3xvetsi s rozjezdem do kopce? Nebo stoupanim?
7 stupnova je opravdu "nadnadstandard". I kdyz na druhou stranu si s tim elektronika asi poradi, normalni clovek by se nejspis ve meste uradil k smrti a chudak by nevedel, co tam ma za zařazíno.
mmj.jde o to, jakym zpusobem se budou menit prevodove pomery. Zda zustanou treba stejne 1-3 jako u 5st.a zbytek bude modifikovan nebo jestli budou kompletne zmenene??? Ale o tom v clanku nepadlo ani slovo...
neregistrovaný "eduardo"
20. 5. 2003 09:10
Re: Re:Na co!!!!!!!!!!! Vykon- kroutak napriklad!
Kup si elektromotor, ten toci 40 tis. otacek a radit nebudes muset vubec
Automaty out, sekvencni prevodovky in!!!
neregistrovaný "Arakain"
8. 8. 2003 09:22
Re: Re:Na co!!!!!!!!!!! Vykon- kroutak napriklad!
No o elektrickém přenosu v autech se taky váhá, hlavně pro kamiony je to bomba a předse u vlaků je hydrodynamický přenos (kterým by se ještě víc násobil točák) od nějakých 200-250 kW a elektro od průměrně 350-700 kw. Ale myslím si, že nejvymakanější přenos měl motorový vlak našeho legendárního konstruktéra s názvem Slovenská střela a jezdil po našich tratích v 30 letech. Převodovky jsou lobing ZF a podobných firem, toto byla lepší šílenost. Již tehdy benzínový motor pevně spřažený se statorem a rotor spřažený s nápravou. No a v otázkách, kdy už hrozilo přetočení, zaklapla spec. spojka a spojila stator a rotor dohromady (v rychlostech kolem 120-130km/h). Do Bratislavy to jelo trasu o 60km delší než po dálnici 4 hod a nějaké drobné.... Ten sériový motor se totiž chová následovně. Nejnižsí otáčky, největší spotřeba, ohromný točivý moment, s vyššíma otáčkama vše klesá, ideálně by to bez tření bylo snad dokonce perpetum mobile ( v otáčkách, jenž by znamenaly přetočení motoru). Všimněte si jaký mají odpych 30-tunové tramvaje a to mají dohromady na 1 vagón kolem 80kW. S lidma se moc řidiči nepředvádí, bez nich ano. Takže závěrem toto by byl i dost zajímavý způsob, jak přenést výkon na nápravu, osobně si myslím, že kombinovaná auta s elektromotorem a benzínem (Honda, Toyota, staršně drahé srandy) při správném naprogramování by akceleračně proháněly WRC auta či i DTM a ne jakoukoliv silnici (myslím, že produkty od BUGATI, Porsche a Mclaren by se dívaly na záď), protože elektromotor + klasický 2 litr by jim to tímto způsobem předvedly. Jenže je to naprogramované na co opravdu nejnižšíá spotřebu a emise. Ale lobing šejků s naftou a následně vlád s daňovým odvodem z ropy, je holt silnější. Přejít na elektro, tak pomalu nevyvezeme ani MW dumpingové elektřiny do zahraničí.....
neregistrovaný "repec"
20. 5. 2003 10:58
Re: Re:Na co!!!!!!!!!!! Vykon- krotak napriklad!
Carlsson! Co sleduju Tvé příspěvky, dospívám k názoru, že si akorát nafoukaný idiot, co dělá tak maximálně nějakého řidiče, protože lidi jako Ty se obvykle sotva zmůžou byť jen na základní vzdělání! Zatím akorát kritizuješ, ale podle toho, co píšeš víš o autech tak maximálně že mají 4 kola a volant! Zkus raději nějaký chat,nebo něco podobného, kde budou na tvé urážky zvědaví.
neregistrovaný "Carlsson"
22. 5. 2003 16:37
Re: Re:Na co!!!!!!!!!!! Vykon- krotak napriklad!
Fakt maj volant?? Idiota si nech pro tvyho TATU.Ja te neurazim tak se chovej stejne,RYPAKU
neregistrovaný "Jack D."
19. 5. 2003 14:15
Slušel by připravovanému CL 65
Nějak nemůžo pochopit proč ho chtějí dát jen do 400 a 500!? A co třeba S, CL 600 ? A to už vůbec nemluvím o AMG. Tam by to posunulo zážitky zase o kus výš.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "merc"
19. 5. 2003 22:01
Re: Slušel by připravovanému CL 65
nekde jsem cetl, ze tato prvni vyvojova faze je delana pouze do 700NM, pripravuji dalsi, ktera by mela vydrzet napor i 1200NM.