Mnichovské BMW experimentuje se vstřikováním vody do sání pro zlepšení objemové účinnosti motoru, stuttgartský Mercedes-Benz se však touto cestou nevydá, údajně je podobný systém ošemetný.
"Největším problémem je, odkud vodu vzít"
No predse z nadrzky ostrekovace nebo z chladice >:-[] Ale vazne, pokud mi to usetri 20% paliva nebo zvysi vykon, tak budu dolevat. Nemusi ani nic vymyslet, diesle maji vyhrivanou nadrz na SCR, ale radeji neco jednodussiho.
Mne fascinuje jak BMW, ktera momentalne nema v nabidce snad jediny benzinovy motor co neco vydrzi si neda pokoj a do uz tak pretezovanych konstrukci s minimalni zivotnosti da jeste vstrikovani vody, coz znamena dalsi zvysenou zatez. Mozna by u te M4 meli dat motor na nejake rychloupinaky, aby se dal vymenit rychleji nez gumy, protoze take rychleji odejde.
Zlaty Mercedes se svoji technickou konzervativnosti, ktera sice nelame rekordy vykonu, ale v posledni dobe dokaze dodat vyrazne spolehlivejsi vozy.
Podstatné nejsou dlouholeté zkušenosti jednoho uživatele, ale statistiky poruchovosti motorů a tam jsou na tom motory BMW mizerně, naopak motory Mercedes jsou hodně vysoko.
[odkaz]
[odkaz]
U baveni se o "momentalne nema v nabidce snad jediny benzinovy motor" je podstatne bavit se o aktualnich motorech. Ze ma (melo) BMW poruchove N47 nebo N63 muze byt nekomu kdo poptava B38, B48 a B58 uplne jedno. A prave tyto nove motory spolu s S55 (vychazejici z N55, ktery zadnyma problemama opredeny neni) jsou adepti na v clanku zminene vstrikovani vody.
Proto naopak nejsou podstatne podobne statistiky. Klidne muzes na zaklade zkusenosti se starym produktem odhadovat budouci zkusenost s produktem novym, ale budes varit z vody. ;-)
Jasné, čo urobí BMW je hovadina. Potom, keď to po nej všetci ostatní zopakujú - tak "aaa super" :no:
Mercedes kedysi zavrhol aj Head Up display - čo je dosť významný príspevok k bezpečnosti jazdy...
Mercedes je špičková a aj inovátorská značka, ale niekedy tak nejak ich vyjadrenia nechápem...
Edit: Mercedes nemá ani laserové svetlomety, ale už sme tu čítali ódy na Merc Led svetlomety. Audi a BMW sú v tejto oblasti tak trochu ďalej. Svetlomety a dohľadnosť v noci je podľa mňa dosť podstatný faktor bezpečnosti.
Teraz rypnutie so Webpaja: alebo stačia halogény v základnej výbave (1990) a super jazdné vlastnosti ? ;-)
To že sa niekto neopičí v niečom po druhom neznamená, že sa nedokáže dopracovať k rovnakému výsledku inou cestou. Proste iný názor, iný prístup + - výsledok rovnaký. Zákazník si vyberie čomu dá prednosť.
Nesmysl...Motory se ve statistikach poruchovosti podileji obecne velmi malo ( ca. 6 %).
Co se tyce kvality a testovani, BMW patri mezi spicku a nove motory patri jednoznacne v porovnamim s konkurenci ke spicce.
To uz vam spis odejde turbo nez aby se zadrel motor.
celosvetove se cena za 1 litr pine vody pohybuje prumerem nad celosvetovim prumerem 1 litru ropy, nepredpokladam ze se do motoru bude moct lejt jakakoliv voda odnekud z kaluze, ale spise nejaka destilka, takze je otazka jestli to majiteli takoveho auta vlastne neco usetri a nebude to jen dalsi slozitej system kterej casem bude vyzadovat nakladnej servis, ten servis a prodej nahradnich dilu ktery automobilkam vydelava vlastne vic nez prodej samotnych aut
Jaky ma smysl porovnavat cenu vody vs. ropy kdyz na rekneme treba 1000km spalim 100l benzinu, ale budu potrebovat jen 1l vody (ten pomer je jen ukazkovy, urcite ale nebude jedna k jedne >:D )?
Tak nepredpoklada se prinos jen v usetrenem palivu, ale i ve vyssich vykonech a to se vycisli tezko. Teda za predpokladu ze BMW skutecne zvedne vykony svych modelu a ne ze treba aktualni 2L 25i o 170kw nahradi jinou 25i o 3/4 objemu, 3/4 poctu valcu a se vstrikovanim vody. Pak by slo vazne jen o to usetrene palivo.
Tak myslim ze BMW by se mohlo ucit od naseho pumpare tady. BMW chysta vodu do sani? K smichu... Mistni pumpar sel na to druhou cestou. Pridaval vodu rovnou do benzinu. (cca 20 let zpet) doslo to az tak ze se benzince zacalo prezdivat "U vodarny". >:-[] >:-[] >:-[]